Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DAVID0000
aktív tag
Hali.
Nekem is van egy 250/1 Ts-em. Az a helyzet, hogy nem nagyon értek a motorokhoz és most ott tartok, hogy aksit kéne vennem bele mert már vagy 10 éve nem volt használva a motor. Milyen aksi lenne bele jó? -
-
buherton
őstag
válasz
Tothgera30 #174 üzenetére
Olyan nagy különbség nincs ts és etz között. Gyorsulás ugyanaz, ts-nek erősebb váz, etz meg desingesebb ennyi. Ez nem tűnne rossz vételnek. Ez se rossz, de szerintem fikáztak vele, de pozitívum hogy mz rajongó
. Ez nagyon ott van, még meg is érné, igaz rögtön fel kellene újítani. Csak azt mondom, hogy vannak olcsóbban is alternatívák, amik állapotra megközelíti pl a te mz-ded. De mindegy is. Csak vigyék el
.
(#172) Tomsza: Nekem 125-ös van. Sajna 16 évesen nem tehettem le az Ak-t, csak az A1-et, de mindegy is már, mert A-t csinálom
. Nem tudom mennyire hihetek az órának, mert nekem hátul nem 300-as hanem 350-es gumi van. És elég drasztikus a gumi magasság, pl a közép stander használhatatlan mert nem ér le. Óra szerint 95 körül van a vége, értelemszerűen a valós az 100+.
-
-
válasz
buherton #171 üzenetére
Hát tudod, az enyimben pontosan 6784km van, és teljesen gyári állaotú, szóval ezt 130-ért senkinek
! Itt van a drágaság
!
-
Tomsza
csendes tag
válasz
buherton #171 üzenetére
hát szerintem is az egy reális ár érte, ha televan extrákkal akkor ér kb 160at, no meg ha nincs széthajtva.
amúgy a te 250esed mennyit megy? mert emléxek rá hogy az enyém kb egy éve még vitte a 120at, ma már csak 110 a vége, persze csak ha elkap az ideg akkor szoktam meghajtani, -ez elég ritkán van -
buherton
őstag
válasz
Tothgera30 #170 üzenetére
130k hufért nem adtad oda
??? Nem akarom lerontani a hangulatot, de a TS-emért nem kérnék 130k hufot pedig adnék mellé plusz komplett blokkot és még pluszba egy hengert.
(#169) Tomsza: most nincs nagyon időm rá, főleg hogy Gyulán van, én meg Békéscsabán. Majd a jövőhéten ránézek, addig élvezem a Schwalbe adta örömöket
.
-
Az enyim még megvan! Csak 130-at kínálltak érte, hát annyiért én nem adom. Na, megyek lemosni!
-
buherton
őstag
Ez érthetőbb ábra csak sajna kicsi
Hagyd ki a kapcsolásból a gyújtáskapcsolót, és a fekete vezetéket közvetlenül a akksi 12V-ára tedd. Akkor mindkettőnek világítania kell ha nincs berúgva. Mi történt hogy széjjel kellett szedni a vezetékeket?
(#167) Tomsza: az a baj a mindkét ábrával, hogy lehagytak egy fontos átkötést, ami nélkül sem a töltés jelző sem a duda nem működik
.
-
Tomsza
csendes tag
(#165)
ja én is most cseréltem le a mehanikus fesszabomat, hát ugye egy majdnem tökéletes megoldás az is amikor még új... de mihelyst eljár felette az idő vasfoga beégnek a pogácsák, a vezetékek korrodálódnak, máris nemannyi fesz megy rá mint amennyi kéne, relé nemejt el, több feszt kap az akksi, 14.4v felett van a tiltott sáv afelett károsodik az akksi,-12voltos rendszernél. 6osnál nemtom, kb 7volt még jó,(#166)
de ne kötözgess le semmit, mert tutira azért nem müxik, nagyonnem mindeggy hogy mi hova megy , adok egy másik kapcsolási rajzot, (250 etz-hez való), szetem ezen könnyebben átlátható az egész , mert pl. irtad hogy lehuztad a dudát, pl a fekete vezeték rámegy a dudára onnan meg a töltés visszajelzőre onnan meg az üresjárati izzóra,
szal itt tutira az lessz a baj, hogy vmi nagyon nincs a helyére kötve. -
kaffer1
újonc
Üdv Tomasz!
Nagyon össze vissza nem kötözgethetem a dolgokat, mert itt egy ETZ12V kapcs rajz, e szerint próbáltam bekötözgetni.
Csak ugye én most a sok hibakizárás végett minimálisra csökkentettem a madzagokat, nincs világítás, duda, kürt stb.
A fekete vezeték ami a töltés és az üres visszajelzőjéből jön azt átdugtam a gyújtáskapcsoló fekete/pirosához és a következő az eredmény:
Megszakítókalapács zárva, gyújtás kikapcsolva, töltésjelző világít, üres nem világít.
Megszakítókalapács zárva, gyújtás bekapcsolva, töltésjelző nem világít, üres világít.
Megszakítókalapács nyitva, töltésjelző üresjelző is világít, de egy picit gyengébben. -
buherton
őstag
Wazz az üresjárati soha nem alszik el (gyújtáskapcsolót forgatva)? Én először a gyújtás kapcsolót nézném meg közelebbről. Ha ki van kapcsolva, akkor semminek nem kéne működnie a motoron. Akkor ezek szerint nincs műszer
. Jó lenne egy műszer, mert meg kéne nézni, hogy mi van, ill. mi nincs. Izzóval is lehet csak az egy kicsit macerás, meg lehet, hogy fals eredményt ad. Elsősorban az üresjárati visszajelzőbe kéne életet lehelni. Most jobban megnézve a kapcs rajzot, ha a fesszab folyamatosan gerjeszti a generátort akkor sem fog világítani a visszajelző. De akkor ha beindítod a motort, akkor az állórészekről le kéne jönniük a delejeknek. De ha lejön akkor még mindig lehet a fesszab a hunyó, mert ha az áramkapcsoló nem érintkezik jól, akkor értelemszerűen nem fog tölteni. Elméletileg úgy néz ki a fesszab élőben, hogy van egy rezgőnyelv ami két pogácsával érintkezik (ez szabályozza a gerjesztést, fesszab baloldalán van, ha a saruk felőled vannak), és van egy szimpla érintkező, ami alap állapotban nyitva van (ez pedig azért felel, hogy ne fogyasszon a generátor, fesszab jobb oldalán van). Ezeknek kellene megnézni a pogácsáit, mennyire vannak beégve. Ha be vannak égve, akkor fogni kell egy köröm reszelőt, és nagyon óvatosan le kell reszelni az égett részt. Nagyon óvatosan kell, mert a nyelv lemeze laprugóként üzemel, és elállítódhat minden. Remélem nem mondok hülyeséget.
Fesszab javítható, de én cserélném elektronikusra. Forgórész nem szokott tönkre menni, diódáék sem (úgy vannak tervezve, hogy a generátort rövidzárban is kiszolgálja).
Engem is szívat a motorom töltése. Most simivel kell járnom. Vicc, az hogy a dinamó nem kap gerjesztést, de nem a fesszab miatt, és nem szakadt a vezeték, és a fesszabba bele megy a delej. Elég ellentmondásos
.
(#164) Tomsza: nekem a régi fesszabom könyörtelenül ráengedte a 8V-ot 6V-os akksira. Két hónap után nem volt víz az akksiban. Sajnos nagyon buta eszköz a rezgőnyelves. Le is cseréltem a fenébe. Amúgy az a legnagyobb baja, hogy teljesítmény függő.
-
Tomsza
csendes tag
Szetem meg összevisszakötözgettél mindent, az én etz-mnél is amikor belenéztem összevisszavoltak kötözgetve a drótok, aztán letöltöttem az etz 250 kapcsolási rajzot aztán összekötöttem normálisan, vagy 5drót máshova volt kötve csak a jóisten tuggya hogy ment az a motor, szetem szedd szét aztán nézd meg mégegyszer, mert szetem direkbekötötted a gyújtást vagy vmi ilyesmi, a töltést megtudod mérni, jobb oldali dekni le, rádugod a multimétert, egyiket az aku 31re másikat meg vmelyik kivezetésre, 14.4v-nál nem mérhetsz többert akkor az aksidat hamarosan szétb...ssza, ha alapjáraton 13.8-14.1v-ig mérsz akkor van töltésed, jó a generátor. onnantól megmár csak az van hogy nem arra mennek a kábelek mint amire kellenének, ha így se jó akkor valszeg szar az egyenirányítód, azt a fekete fém házasat vetted? -mert én is pont most tettem fel a bekötése gyerekjáték, minden jelölve van.
nahh beleburitottam 10littyó 50es keveréket, kiváncsi vok, miben lessz különbség a füstön kívül), ezen a héten elvileg meglessz a tirisztoros gyójtásom, hááháá, alig várom
ja meg a töltésjelző lámpát jó lenne ha 1-2 wattos izzóval próbálnád ki,(lehetőleg uanakkorával ami benne van) az elvileg akkor alszik ki ha megindul az előgerjesztő áramkör, de hogy ezen kettős (akksi és generátor) gerjesztés van e azt csak a jóisten tudja.
-
kaffer1
újonc
válasz
buherton #162 üzenetére
A fesszabom fémházas (és egyre gyanúsabb hogy sz....r.)
Na itt egy újabb kép, hogy mit hová kötöttem, a legnagyobb bajom az hogy a gyújtást nem lehet megszakítani.
- Vagyis.... ha ki van kapcsolva a gyújtás kapcsoló, akkor is világít az üres jelzőm, a töltés jelző nem világít.
- Ha rá adom a gyújtást nem változik semmi.
- Ha a pirosat, vagy a piros/sárgát lehúzom a fesszabról, vagy az egyenirányítóról lehúzom a piros/zöldet, akkor világít az üres jelző, és a töltés jelző is. (persze mindez akkor is ha le van véve a gyújtás, és akkor is ha rá van adva.Töltésem nincs, mert ha beindul a moci és leveszem az aksit, rögtön leáll.
Nem tom mi lehet a gáz, a legnagyobb gond az hogy ha leveszem a gyújtást akkor is világít minden, na meg töltést kéne varázsolni, csak mi lehet kipurcanva?? (fesszab, forgórész, egyenirányító)
Mindent megvenni elég húzós lenne, tehát ki kéne zárni mi az ami jó, rossz, vagy javítható. -
buherton
őstag
Sztem 40-es tökéletes. Nyáron +50°C jobb ha olajosabb egy picit. Tuskó, benne van a schubert tű, amit a lepke tart
Ilyennel engem is szívatott.
Egyenlőre a legnagyobb végzettségem az érettségi
, semmilyen szakmám nincs. Villamosmérnöknek tanulok, de ott még semmi ilyesmit nem tanítanak.
(#161) kaffer1: Mekkora a fordulat szám alapjáraton, ill amikor berúgod, és nem világít a töltés jelző, akkor az akksin mekkora a feszültség ill. mechanikus (alu ház), vagy elektromos (műanyag ház) a fesszabod? Ha az ábra szerint van kötve, akkor ha lehúzod a piros-fekete vezetéket, akkor megáll a motor, ergo nincs töltés a töltés jelzőnek világítani kellene. Töltés jelző jól van bekötve? Üresjárati visszajelzőnek nincs sok köze a töltésnek, beteszed sebességbe, annak el kell aludnia.
-
kaffer1
újonc
válasz
buherton #158 üzenetére
Üdv Buherton!
Nekem lenne ötleted hogy mi lehet a baj, vagy mit nem csinálok jól??
Amit tapasztalok az pedig következő:
Ha lehúzom a piros fekete vezetéket, ami szerintem a gyújtás megszakítása lenne, akkor is búg halkan a feszabályzó.
Ha rá van dugva a piros fekete vezeték, és bekötök az üres visszajelzőre egy visszajelző lámpát, akkor világít, ha a töltés visszajelzőre bekötök egy lámpát az nem világít.
Ha lehúzom a piros fekete vezetéket, nem változik semmi, a töltés nem világít, az üres jelző még mindig világít.
Valami a vezetékelésben nem jó, vagy máshol keressem a hibát?Itt van egy rajz, hogy mit hogy kötöttem be:
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! MSI B450 R5 3600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Zalman S2 TG Zalman 600W
- Lenovo Thinkpad T480 8-32GB 256GB-2TB
- Lenovo ThinkStation P520 Workstation! W-2145, 64GB, 512 SSD /Quadro - Számla, garancia
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest