Hirdetés
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
ahhoz, hogy rendesen használd, kell egy kittet venned, és utána már nem street legal, és buktad a garanciát.
a honda mérnökei azt nyilatkozták, hogy nem akartak kompromisszumot kötni, ezért egyáltalán nem az utcára hangolták a szívóoldalt. ők ezzel magyarázzák ezt a teljesítményt. ez nagyon homálykodás.
Nekem az a véleményem, hogy csupán szívóoldalon nem lehet elveszíteni 60 lóerőt.
egész egyszerűen ilyen lóerővel lehet úgy megcsinálni, hogy ne hulljon szét. Valószínűleg tovább fogja bírni, mint egy desmosedici, aminek egyébként már nem azért, de a vezérlése ugyanaz, mint a GP motoron. a vezérlési idők biztosan nem, de az a motor közelebb van a gp motorhoz, az is egy teljesen más kipufogórendszerrel és megpiszkált motormenedzsmenttel tud 200 lóerő fölé menni, természetesen az utcai használatra ugyanúgy alkalmatlan lesz, és ugyanúgy bukod a garanciát. nincsenek csodák.
mégis a sajtó azt mondja, hogy ez a honda az, amit használnak a GP-n. ez a motor nagyon messze van egy gp motortól. ráadásul japánban 75 lóerős. akárcsak az nr 750 volt.
biztosan nagyon igényes műszaki megoldások jellemzik a motort, de egy gp motor soha nem lesz utcán.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #56446 üzenetére
Nekem ez tovabbra is fura hozzaallas.
Van egy sportmotor. Azert, hogy konnyu legyen, draga konnyufemeket hasznalnak, aluminiumot, magneziumot, higy minel jobb suly/loero aranya legyen. A loerok miatt a fordulatszama is nagy, es a kompresszioviszonya. Keves anyagot kell hasznalni, nagy terheles alatt.
Mert a cel az, hogy gyorsan lehessen vele menni, viszonylag olcson.
Ilyenkor a te igenyed a kovetkezo: nem erdekel, oldjak meg, hogy olcso legyen, eros legyen es gyors.
Ilyen nincs. Draga anyagok, pontos illesztes, igenyes konstrukcio. Minel igenyesebb, annal inkabb szervizigenyes. Minel parasztabb es kokorszaki egy technika, annal hatekonytalanabb, de annal inkabb igenytelen. Csodak nincsenek.
A sornegy meg egy olcso tobbhengeres konstrukcio, aminek nagyon jo a kisulyozottsaga, vibraciomentes, termeszetesen a 6 henger a legjobb ilyen celra, de az baromi draga. Premiumkategoria. Szoval egy kompromisszum.
De ha 5000 nel elvaltod, elmegy szazezret minden. A kawa is.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #56375 üzenetére
Ezt igy kijelenteni nem lehet, hogy mennyit bir.
Mivel van egy forditott pszichogiaja, a sima szivo motorokhoz kepest biztos nagyobb ereje van, epp ezert senki nem fogja kuldeni. Azaz, pont hogy kimelve lesz.
A sornegyet nem neveznem lufinak. Az egy nagyonjo konstrukcio pl sportmotorokhoz.
A hatarai inkabb a kobcenti limit miatt jonnek ki.
A kawasaki azzal, hogy csinalt egy feltoltos motort, szakitott azzal is, hogy azt higgye sok hozzanemerto ember, hogy ugyanazt a motort veszi meg, amivel vilagbajnokok is mennek.
Ez nekem tetszik. A 200 loerot amugy is mar csak hatalmas kompresszioviszonyokkal es nagyon bonyolult motormenedzsmenttel lehet elerni. Es ott mi van 5-10 ev mulva? Ha megkimeled. Amikor egy lambdaszonda lassabban reagal, es mas feszt produkal? Ugyanez az osszes kis szenzornal? Az sem marad ugyanolyan orokre. Locsolni kell a lovet ilyen motorra, ha gyari allapotot akarod, mese nincs. Az, hogy mukodik, az csak egy dolog. Es nagyon tipikus az is, hogy egy sportmotort innen nezi a legtobb ember. Hogy 10 ev mulva mi lesz vele. Ez nem az a kategoria. Egy kompresszoros motor meg nem egy kozepkategorias motor. A muszaki megoldasai igenyesek, epp ezert draga fenntartani. Egy olyanhoz kepest pl aminek nincs feltoltojeMagyarorszagon epp ezert egy darab sem fog elkelni belole. Nem oda csinaljak, ahol a tescos szatyor a kormanycsutkan van, amikor megy vele a tulaj hazafele.
A sornegy nem a hengerelrendezeseben bukik meg. Az siman egy konstrukcios mod. Mi a kepletben az a resz, ahol a legtobbet lehet hozni? Az effektiv kozepnyomason. Hogy tudod ezt a szamot novelni? Vagy kompresszio viszony emelessel, vagy feltoltes javitassal.
Pelda. 2004 es 999rs bol 188 loerot hoztak ki. Nem 1200 kobcentibol, hanem 999ccm bol, v2 bol. Kompresszioviszony: 15.8:1
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #56154 üzenetére
Az olajadba egyfolytaban femreszelek kerul. Mert kopik a valto. Teljesen felesleges felni ilyesmitol.
Ha luftot valtasz, es a kapcsokerekek osszecsattannak, vagy kerreg, akkor termeszetesen kopik.
De azert van a motor, hogy hasznald. Ettol nem kell felni.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #56115 üzenetére
Sajnos nem lehet ezeket a gyartasi hibakat markakhoz sem kotni.
A hondanak is tortek a vazai a 954 nel, a lengovilla bekotesi pontnal pl. A suzukinak is volt egy k5 os gixer szeriaja, a kawanak is egy er 6 ja.
Vezerles atugrasai is vannak nagyonsok markanak/modellnek. Foleg az olcsobbakban adja meg magat a vezlancfeszito. Generator alloresz is eleg gyakori mindenhol. Valto fokozat hibak is mindenhol.
Epp hogy sikerult. Hatalmas a szoras minosegben egy markan belul is. Rengeteg alkatresz, rengeteg beszallito, akik ugyancsak nem tudnak ugyanolyan minosegben gyartani.Nem lehet tudni mit vettel. Aztan ott a hasznalat modja. Ha hasznalod el fog romolni. Ha elvaltod 5000 nel, ki fog menni minden a vilagbol.
Mivel nalunk altalaban a jarmuvet vasarlo emberek nagy szazaleka azt hiszi, egy jarmmuvet megvenni egyszeri koltseg, ezert nagyon erzekeny mindenki arra, hanyszor kell hozzanyulni.
Ez valahol ertheto, de akkor a sportmotorokat ne vegye ez a reteg, de ezt meg torzitja a fassag, ami omlik a szaklapokbol, hogy 300 e km t meg tudsz tenni egy 250 es egyhengeressel. Total valosagtol elszakadt gondolkodasa van az embereknek egy jarmu gondozasaval kapcsoltban, illetve az uzemeltetesi koltseg tekinteteben.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz wolfnet #56103 üzenetére
Es mivan ha siman a primerlanc szakadt el?
Kicsereled es megy tovabb ki a vilagbol. A problemak a hozzaallassal vannak. Hangrol nem lehet megmondani, hogy mi az ami rossz. Szet kell szedni. Es lehet venni zajos motort, nyugodtan. Csak tudni kell, mi a baja, es ennek megfeleloen arazni.Explosión de dos tiempos
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #56094 üzenetére
Lattad volna a cb 500 at belulrol 55e km el, amit szereltem, egybol fogyatkoznanak az ilyen kezdetu hsz ek
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #55611 üzenetére
A legjobb lenne megkeresni egy valoban garancias munkakat megelt szakit, es kikerdezni mi tortent hogyan.
Motorkilitason osszefutottam egy ilyen emberrel, megkeresem a szamat, (remelem megvan) hatha ki tudod kerdezni. Privben kuldom.Valoban nagyon homalyosak az informaciok. Szoval kicsit szakmai nyelven:
Fotengelyen a primer hajtas nincs megeddzve. Hengertalp az gondolom a hengersor, mert egyben van a forgattyuhaz tetejevel. Akkor ahhoz dugattyuk is jarnak gyurukkel.Az nem kis munka, nem olcso alkatresszel. Gyakorlatilag a motor mai ertekenek (hasrautesre) 70-80% a lenne egy ilyen muvelet sajat zsebbol. Ha uj alkatreszekkel szamolunk.
A bejaratassal kapcsolatos megjegyzesnel az ugrik be, hogy 1000 km alatt elkepzelni nem tudom, hogyan kophatna be a dugattyu normalisan, meg akkor is, ha normalisan hajtjak, ugy, hogy kb 50e kmt elmegy a dugattyu alakvaltozas nelkul majdhogynem.
Ott jarathatja azt az ember evekig, megcsinalja a kis helyet maganak a dugattyu. Itt a bejaratas modja szerintem nem ennyire donto. Barmikor meg lehet hajtani es ekkor arkot vaj a hengerfalba.
Az olajfogyasztast ezen kivul a kopasallo reteg matrixhibaja is okozhatja geometria hiba nelkul.
Szerintem mindket eset fennall.2008 ota sok ido eltelt. Ha eddig nem fogazta le a primer hajtast, es nem kopott le a hengerfal, akkor nem hiszem, hogy nalad fog. Hacsak nem nyomod ki a szemet palyan.
En tovabbra is bevallalnam, de mit varsz tolem, olasz motorom van.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #55604 üzenetére
Csak velemenyem van, semmi mas, mivel nincs tapasztalatom vele.
Elmeletileg gyurut kell cserelni es csokkeni fog az olajfogyasztas.
Van meg egy kis problemajuk, hengerfalrol a nikaszil lejohet.
en igy is siman hajtanam, ha nem nagy a hengerhiba, pont leszarom. Esetleg megvarom mig elkopik/tul nagy az olajfogyasztas emiatt es tul nagy a kompresszio veszteseg, akkor ujranikasziloztatnam viszonylag potom penzert, ami megbizhatobb. Lenne egy uj hengerem.Kuplunggal voltak meg bajai, de utana kene turni, hogy mi.
En siman bevallalnam, de az en vagyok.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #55533 üzenetére
Nekem nincs mernoki vegzettsegem, mint annak a bizonyos cikknek az irojanak - akit egyebkent becsulok - bennem csupan a kovetkezo kerdesek fogalmazodnak meg jozan parasztibol ezzel a "nyomatek ol" el kapcsolatban:
A vezermutengelyek kenesenel ezt teljesen kihuzhatjuk a kepletbol.
A vezermutengely alapjaraton is kozel ugyanakkora terhelest kap. Itt az olajzasnak mindig megfelelonek kell lennie. A vezermutengely anyaga valamilyen edzett acel, a csapagyazas meg puha aluminium, amit egy tompa csavarhuzoval meg lehet karcolni. Az olaj aramlasa miatt sosem talalkozik a ket alkatresz, csak hideginditasnal. Ha barmikor felszaraz kenes jonne letre, az azonnal megmutatkozna a hirtelen novekvo szelephezagban (ahogy vandorol feljebb a tengely a csapagyazasban). Itt ha nincs a ket alkatresz elszeparalva, a szeleprugok ereje ranyomna az aluminiumra a kemeny acelt es nagyon gyors kopas lenne a vege.Fotengely.
Ugyanaz a helyzet, mint a veztengelynel. Puha csapagyazas, baromi kemeny tengellyel.
Felszaraz kenes azonnali halal.
Es akkor vizsgaljuk meg, hogy milyen fordulaton inditja az onindito a motorunk eroforrasat? 600-800 fordulat kb. Ilyenkor ezek szerint nincs eleg olajnyomas, es olajzas? Amikor pont beindul a motor, es robbanna a toltet? Ilyenkor mar tobb olajnyomasunk van, minthogy jelezzen az olajnyomasjelzo. Mindez 600-800 as fordulaton.
A rendszer igy van tervezve.
A lenyeg nem csupan a fordulatszam, hanem az ahhoz tartozo terheles. Alapjarat 1250 fordulat. Gyorsitanank a motorral. "Karosan" lenyelezzuk.
Ha nem ybr unk van, hanem cv karbis motorunk, akkor azonnal elkezd menni, de tokmindegy mekkorara nyitjuk a fojtoszelepet, a vakuumos tolozar csak annyira fog kinyitni, hogy ne fulladjon le a motor. Azaz marad kb a keresztmetszet 1/4 gazallason tovabbra is. Mit karosithatnank ilyenkor jobban, mint akkor, ha kissebb gazt adunk gyorsitashoz?
Ride by wire injektoros motornal ugyanez, csak a fojtoszeleppel.Amit nem tudhatunk, hogy egy extrem megterheles mit okozhat ilyenkor. Sik terepen alacsony fordulattal menni nem nagy terheles. Emelkedon alapjaraton menni, az eleg nagy. Olyannyira, hogy lefullad a motor. Velemenyem szerint nincs akkora feltoltese a hengernek hogy akkora terjeszkedese legyen a gaznak, hogy ehhez az alacsony fordulathoz tartozo olajaramlast kinyirja a siklocsapagyaknal.
(Dugattyurol nem beszelek, mert szoroolajzas, kis feltoltesnel nehogy mar nagyobbat kapjon, mint nyomatekcsucson)
Mivel nem rendelkezem kiserletekkel, ezert ugyanannyira velemenynek szamit ez is, akarcsak maga a cikk, mivel az sincs kiprobalva, es konstrukciotol nagyon fugg, tehat nem lehet mindenre rahuzni.Ami viszont az igazi kopas a motornak, ha nyomatekcsucson terheljuk. Ekkor a legnagyobb a terjeszkedes, ekkor hat a legnagyobb ero minden egyes alkatreszre.
Ez koptat. Nem siklocsapagyazast, mert az ilyenkor (nyomatekcsucson) ha osszeer valamivel, azonnal megfordul es nem kap olajat.
Henger dugo ilyenkor biztosan jobban kopik.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Czimby #55483 üzenetére
A cbr egy szinttel feljebb ugras az ybr hez kepest valoban, picit nagyobb a forgasi kedve a blokknak, nem annyira igenytelen, de ebben az esetben ez a hatulutoje is. Sportdob egy '25 os 4T-n, 50e km feletti futasteljesitmeny... Ha ez nyelen volt hasznalva, akkor nincs sok hatra a hengerfejnek.
Az ybr 7000 tol mar lustul, azt nem nagyon forgatja senki, igy megussza a levegos blokk.
Most csak altalabossagokban beszelek, lehet a valosag mas, csak en ezeket tapasztaltam.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz szentkuti11 #55485 üzenetére
Keprol a fenyezest valoban meg lehet allapitani, hogy jott-e ilyen fennyel gyarbol. De hogy az milyen minosegu stb...
Villaszoget semmikepp. Aki a szinen kivul megmond mast, az komolytalan dolog.
Egyszeruen nem lehet. Ott kell lenni, megnezni, megmerni mindent.
Es ha ottvagy, akkor sem tudsz meg mindent, csak ha elkezded bontogatni a vezerlest.
Keprol igy nincs ertelme semminek.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz szentkuti11 #55481 üzenetére
Alapvetoen egy igenytelen motor, alig akar forogni, nagyon olcso alkatreszek jellemzik.
Pl nincs cv karbija, ami rettentoen erezheto gazreakcioban.
Amit megvetel utan azonnal ellenorizni kellene az szelephezag, es vezlancfeszito.
Kompressziot nagyon konnyu rajta merni, es epp ezert erdemes lenne.
Emlekeim szerint 12 bar gyari.
Meres nelkul semmit nem lehet tudni a motorrol.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Valakit szeretnek megkerni, hogy az 1. hszbe irjuk be vastag keretes pirossal 200 pontos, talpnelkuli linearis antikvaval, hogy keprol nem lehet semmit megallapitani, csak ha valami ossze van csukva. Esetleg ha egy kereke van a ketto helyett, vagy ha tuzkaros volt a motor.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Mivan? Beazott a topic?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #55393 üzenetére
Nem csinalnek vele semmit, ha nem uti agyon a gazreakciot.
Legjobb lenne a gyari dob visszarakasa.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #55355 üzenetére
Azt gondoltam, hogy te beharapod
Ilyen futasteljesitmenynel egyaltalan nem a motor markaja szamit, hanem a hasznalat modja.
Ez az ember 5000 nel elvaltotta a motort. 200 000 merfold utan, a nulla terhelest okozo vegig bemelegitett egyhuzamban sok merfoldet megtett taxi uzemmod utan kiment palyara...
Ahol elvaltja 7000 nel Piros kozeleben sincs a mutato. Ez nem palyahasznalat.
Ez kimeles.
Nincs baj ezzel. Jo motor az f4. De ennyit mindennapi hasznalatnal nem tud elmenni.Mindennapi hasznalat alatt azt ertem, hogy nem egyhuzamban tobbszaz merfoldeket mesz vele, hanem akar 10-30 km eket varosban, es palyan kiforgatod. Ez az ember nem ezt tette vele.
Maga az a teny, hogy gyari kuplung van benne elarulja, hogy ez a motor irrealisan kis terhelest kap a gazdajatol.
Tudok neked mutatni 250 wr-t amiben 300 000 km korul van.
Ertelmetlen. Azt is extrem kimelessel lehet eddig hasznalni.Viszonylag nagy futasteljesitmenyu hondakba szoktam botlani. 75 000 -80 000 km kornyekevel talakoztam altalaban, ezek utan van eleg baj rajtuk. Mint minden mas gyartmanyon!
Ha te is belelatnal ezekbe, mert szerelni kellene ilyen futasteljesitmennyel motort, kirohogned a cikket, nem beharapnad.Explosión de dos tiempos
-
-
Topiccsendőr
addikt
Mivel a regi olajnak nem marad ugyanaz a viszkozitasa, (nyirasstabilitas) ezert az uj olaj surubb lesz mindig.
De az is higul hamar. Erre is van egy teszt az olajvizsgalatoknal.
Ez semmit nem arul el arrol, hogy hogy ken.
A vibracio az kisulyozas. Ha belegondunk, hogy vibraciot mekkora alkatresz-alkatresz jatek tud csinalni?
Egy tized hezagot mar meghallasz fullel. De a siklocspagyakban semmi nem moccan ennyit.
Olaj nem tud befolyasolni semmilyen kisulyozatlansagbol eredo vibraciot.
Sok oka lehet az olajon kivul. Rangatast egesz egyszeruen keverekkepzesnek gondolom. Ahhoz semmi koze az olajnak.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
*
Hidrosztatikus.Mivel nagyon faraszto es nehez szules lesz ez is, szeretnem hozzatenni, hogy 40 es es 40 es olaj kozott te semmit nem fogsz erezni. Egy 30 es 60 as olajnal annyit erezhetsz, hogy halkabb a motor.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Te hidrodinamikus cspagyat hasonlotasz ossze egy hidrosztakus csapaggyal
Siklocspagynal ll fotengelynel egy felszaraz kenes azonnali kuka lesz. Te nem hallhatsz meg kenoanyag es kenoanyag kulonbseget. Azt hallod meg, ha felszaraz kenes van. Akkor nyikorog a csapagy. Nem femes zaj lesz vagy ilyesmi. Nem csattan. Az addig nyikorog amig a ket felulet el nem tavolodik egymastol.
Autokban, motorokban nagyon puha anyagbol van. Es hatalmas terhelest kap.
Csak hideginditasior kopik. Semmilyen kenesi tulajdonsagot nem tud ember megallapitani az erzekszerveivel.
Csak ha mar baj van.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #55163 üzenetére
Nem javitalak ki, mert szerintem is teljesen igy van, csak hozzatennem, hogy ha belegondol az ember, mindenhol mashogy ken az olaj. A siklocsapagyaknal pl aramlassal tartja tavol a ket femalkatreszt.
Ha itt egy pillanatra is megszakad a kenes, ahogy azt tobben hallani velik, a siklocsapagy pillanatok alatt tonkremegy. Henger-dugattyunal megint mashogy kell kenni. Fogaskerekeknel megint mashogy.
Ezert nincs olyan hogy mindenre jo olaj.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Itt nagyon osszekuszalodnak a dolgok.
A kormanyon erezheto rezgest olaj nem okozhatja. Mivel nagyon alacsony fordulaton hasznalod a motort megelolegezem, hogy szinkronizaltak a fojtoszelepeidet. Olaj nem tud lefojtani egy motort ennyire.
Az olaj szine, allaga teljesen mindegy, hogy milyen leeresztesnel. Illtve de. Ha sotet, az a jo.
A kuplung, valtoproblema az adalek (jaso ma vagy ma2), a hideg-meleg valtasproblemak pedig viszkozitasstabilitas, viszkozitasi index. Nem kenes.
Ha megerzel kenesi hianyossagot, ott mar nagy baj van.A szavazast ezennel - figyejjetek, mutatom a kezemmel a T t stohl bucisan - ezennel lezarom.
Szakadjunk le az olajrol, es akkor hagyjuk a segito szandekkal fura dolgokat irast, mert a pokolba vezeto ut joszandekkal van kikovezve.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz canniball #55109 üzenetére
Nem kell 12l.
Ez egy leg-olajos blokk, viszonylag sok olaj kell bele, itt valami felhigitotta az olajat. (Pont van ilyen 86 os 750 es szelepallitason, majd megnezem ezek utan)
Ami nekem egyaltalan nem vilagos, hogy hogyan. Ilyen akkor tud elofordulni, ha nem jo az uszoszint a karburatorban, es nem jo a benzincsap sem, ill PRI allasban van hagyva (ha van ilyen a gixeren)
Ekkor pont nyitva kell maradnia egy szivoszelepnek, pont annal a karbinal, ahol pont a szivotorokba kell folynia, ami feltolti a hengert. Elobb jon a tulfolyon, bar nem ismerem ezt a motort annyira pontosan. Szep lassan lecsorog a dugattyugyuruk mellett az olajba, de ha ilyenkor rainditasz akkor gorbul a hajtorud. Szoval a tulaj valahogy megvarta, mig a tank benzin lecsorog a kartelba. Tehat ezt osszehozni igy... Muveszet.
Mivel regi motor, lehet ilyen szinten szar karbija van, es a torokba folyik a benzin, ahelyett hogy mashol tavozna. Valszeg kell egy rossz konstrukcio ehhez. Ez az en forgatokonyvem.
Drz nel tud ilyen lenni.
Hat valami ilyesmi tortent. Es nem lett azonnal rotty meg ezzel a szar olajjal sem. Pedig ez aztan tenyleg nem ken sokat. Ezert nem kell tulaggodni az olajat.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz LustaDick123 #55049 üzenetére
Nagyonjo. Eszrevetel. Azert kell abs, hogy iranyithato maradjon a jarmu. Tovabbra is oke.
Motornal hogy valasztod szet a stabilitast es az iranyithatosagot?
Aszfalton szikrazo motort nem nagyon tudsz iranyitani.
Szerkezettanbol a continentalnal abs-t fejleszto tanarom volt. Sokat beszelgettunk errol. Szerencsere nem ilyen stilusban, ami itt volt.
Nekem teljesen mindegy honnan kozelitunk.
Ugyanoda jutunk.Mas
Szisszentek egy sort hogy megtalaltuk symbian ikertestveret.
Nagyon vicces letszamritkito forum napoknak nezunk elebe. Remelem nem fogunk lefelezodni. Kitartas.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
[link]
Baszki 2012 bol.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Ezzel nem lehet ervelni, hogy szerinted mi tortenHETETT VOLNA az abs el, es az sem mentett meg volna.
Ilyenkor kijohetne beloled a mernok. Ez nem erv. Mindenaron ragaszkodsz a fassaghoz.
Egobol vissza kene venni az objektivitas javara.Ugy, hogy abs es motoron meg nem is ultel
En ultem, es neztem mit tud is, sot, ultem valaki mogott, aki feheraszfalton velem csinalt veszfekezest, bemutato jelleggel.
Obuda feher aszfalt. Cbf 600 abs. Lehet kanyarodni vele elcsukott feknel. Elcsukott fekkel vette be velem a kanyart.
Obuda feher aszfaltjarol: honda sh 150 kopott henger, olajfustpamacs indulasnal. Kigyorson keresztbe lehet rakni 35 fokos hosegben azt a szart.Szerintem amit te mondasz, az az, amit a fejedben kigondoltal erre az egesz szituaciora.
En meg ateltem.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Mar ertem hol van a problema.
A veszfekezes nalad ez:
Hoppa! Miaz ott az uton? Ahha! Egy akadaly, amelyik keszul elem kerulni. Nade, mivel en a defenziv vezetesemmel direkt nem megyek annyira gyorsan, hogy ez a varatlan dolog belepiszkitson az eletembe, ez nem lesz problema. hiszen barmi elofordulhat.
szepen akkor kezdjuk el felepiteni a fekutat... Jo... , nehogy sokat huzzak, oke, beult az eleje, most mar fekezhetek, jo nagyot, ahogy a youtubeon lattam... Eees ezaz. aaahh, milyen konnyu volt megallni igy, nem is ertem, miert nem tud fekezni ez a sok hulye.Namost az elet az, hogy ha eso ha jeg, ha barmi, te ramarkolsz a fekre, satu!
Mert nincs ido semmire! Azonnali satu! Es meg az sem biztos hogy kiadja.
Nem oraknak tuno masodpercek.
Es pont hogy nem, abs el nem lesz instabil. Ezert kellene kiprobalni, mielott elmeletben leeljuk az eletunket. Azt be lehet satuzni gondolkodas nelkul.
Es foglalkozhatsz kozben a kikerulessel, nem pedig azzal, hogy akkor mennyit kell ahhoz huznod, hogy ne ess pofara.
Az abs nem azert van, hogy a fekut rovidebb legyen, hanem hogy iranyithato maradjon a jarmu. Es ez a nem mindegy. Nem lefekezni kell, hanem kikerulni.Ha a valosag bem az abs t igazolna, szerinted fejlesztene barki is?
Ez mar-mar arrogans hozzaallas a reszedrol, ennyi embert ennyire hulyenek nezni, mindenfele tapasztalat hijan meg plane.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Olvasva a soraidat arra tudok gondolni, hogy ezeket a fotelben kitalaltad, es nem ultel meg abs es motoron - varjal, enis kitalalkok valami demagogiat a fotelben... - este, vizes feheraszfalton, ahol egy ovodascsapat feketebe oltozve hirtelen atvag elotted.
Te ilyenkor nem 90km/h val mesz, hiszen feher aszfalt este vizesen, hanem 20 al. Teged vag hatba egy szivar audi tordasrol, kalapos, 60 ev koruli foszer, ket sorrel a gyomraban. Egesz jo fotel forgatokonyv, az ovodasok eletben maradtak. (mondjuk velence fele ahol vegig ez a fos aszfalt van tobb kmen keresztul).
Csapo ketto. Mivel nem fosol be, hirtelen nem ramarkolsz a fekre. Hanem televagod az ovodasokat . Vagy ramarkolsz, es te vagy superman, ezert te jobbat fekezel, abs nelkul, veszhelyzetben, baromi gaz szituban, mint azzal. (Sztm ugy elesnel mint a budosszar, megbocsass)
En mentem abs es motorral, baromijol ki lehet hasznalni. Nekem nagyon tetszett. Es biztonsagosnak erzem.
Az utcai motorjaimmal az elso gumimat csikorgattam, allora fekeztem barmikor, ezzel szorakoztam a nagymotorjaimnal, ez tetszett. Hatalmasakat fekezni.(meg nagyokat startolni) Most, hogy palyan csiszolgattam tovabb ezt, ugy, hogy a motor hatso kereke fent van a levegoben, es eppen dontom a motort, majd ugy adagolom a feket, ami szerintem level2 a szentendrei csuszos fos aszfalton allorafekezett elso kerekhez kepest, ezekre a tapasztalataimra epitve mondom azt, hogy te, vagy en nem vagyunk kepesek annyira precizen adagolni a feket, plane veszhelyzetben, hogy az sokkal jobb legyen, mint abs el. Ebben biztos vagyok.Vagy... Tenyleg superman vagy. De azt nem hiszem.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54783 üzenetére
Lehet latni, ha gyari a paszta, mert 1mm es csikok vannak egymas mellett, vagy annyira vekony, hogy azt valami geppel nyomjak ra. Az hogy fekete, nem biztos, hogy nem szedtek le. Ha szakszeruen szervizeltek, eszre sem lehet venni azt a pasztat.
En loctite 5800at szoktam hasznalni. Ha a bardiban kaphato piros repapasztara gondolsz, nekem azzal kivan a tokom, mert hengerfejtol kezdve kipufogoig, mindenhova azt rakja az otthon barkacsolo paraszt, ahelyett, hogy tomitest venne. Hutoviz, olaj, minden tele szokott lenni vele.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54781 üzenetére
Szelepfedel tomitest nem mindig kell cserelni, ez attol fugg, van e olajpara korotte, es agyon van e pasztazva.
Csak a veztengely csapagy furatainal kell pasztazni, es nagyon keveset. Ha mashol is van, el kell tavolitani.
Nem nagyon szokott ereszteni. Levetelnel latni fogod mennyire van oda. Levetelhez a szelepfedel szellozeset is szet kell szedni, kulonben nem jon le a szelepfedel a vaztol. Nem fer ki.
A szelepkorongok ennel a tipusnal a hatalmas nagy, ketszaz forintos meretuek. Celszerszammal cserelheto, bontas nelkul.
Ha nincs celszerszamod, cserenel szet kell szedni a vezerlest. A vezlancfeszito tomiteset mar most erdemes beszerezni, mert az csak sima papitomites szokott lenni, ami a feszito leszedesenel meg is hal.
A feszito felhuzos fajta, nem a legmegbizhatobb.Hatso tarcsat en elhasznalnam szabalyzas nelkul, ha ennyire keves van belole hatra, ha utangyartott 5 mm, akkor valszeg elbirja, mas otvozet, vagy nincs benne annyi tartalek. Fogalmam sincs. Erre nem tudom a valaszt.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54738 üzenetére
Javaslom a vezerles ellenorzeset is azonnal. Vezlanc feszesseget. Vezlancfeszitot mindenkepp nezni!
Tobb esetben is talalkoztam rosszul mukodo feszitovel gs nel, ebbol az egyik at is ugrott es (extrem pelda)vertek a szelepek a dugattyut. A motor ment, csak kicsit volt gyengebb. A szelepek megusztak, miutan kicsereltem a feszitot, es hala a vastag szelepszarnak, nem deformalodott. Szaladt tovabb.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
sok dolog miatt nem felesleges a 100 as benzin. meg akkor sem, ha nem 14.5 os kompresszioviszonyu sbk motorja van az embernek.
egyreszt nem esik szet olyan konnyen, mint a nagy etanoltartalmu 95 os benzin (ha egyaltalan szetesik, errol kesobb) ez erodalja a rez fuvokakat es az aluminium karburatorontvenyt es ettol rakodik le a rez valamilyen soja, azaz rezgalic a karbiban, ami eltomiti. tobben a benzin szinezeket tartjak felelosnek, de en direkt kinthagytam egy olcsobb motoromat a telen, hogy mi tortenik a karbijaban, es egyertelmuen a fuvoka rez es az ontveny aluminiuma reagalt egymassal.
100 assal nekem egy ev utan sem volt problema beinditani motort.
masreszt jobbat tud menni tole a hetkoznapi motor is, mivel nagyobb a fajhoje, nagyobbat terjeszkedik, mint egy rosszabb benzin. talan az oxigentartalma is nagyobb. persze mindez mennyire erzodik, az kerdeses.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #54750 üzenetére
Nem erre volt kihegyezve a dolog. Leirtam egy tipikus esetet, amikor egyaltalan nem a motorozas van a kozeppontban, hanem az egermozira verik, vagy ilyesmi.
Teny, hogy nem szeretem se a dobozt, se a bukogombat, csovet. Felolem karcolodhat minden idom, ennek megfeleloen neznek ki a motorjaim, viszont total felszabadultan tudok veluk motorozni, es nem kapok szivrohamot, ha valami torik.
En biztos elobb vennek egy tapadosabb gumit, mint csovet, de ez izles. Ezen nem veszunk ossze.Tegnapelott jottem haza ketnapos enduroturarol. Egy hatizsakkal megoldottam, persze nem a dobozfobiam miatt leginkabb, hanem terepen nekem nem hianyzik mindenfele kiallo szarsag a motoron
A motorozashoz eleg ennyi muszer is
Barmivel lehet jot motorozni, epp ezert nem ertem Runner nyugjeit. Plane hogy tenyleg eleg keveset ment vele, es mindig valamit heftelni akar rajta.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Czimby #54725 üzenetére
Az irridiumos gyertya elmeletileg tobbet tud, de csakis hengerenkenti trafoval rendelkezo motoroknal.
Parazitagyujtasu motorokon nem lesz nagyobb elettartama.
A szikra nagysaga igazabol az RLC rendszertol fugg, azaz ha valamit megvaltoztatsz benne. Ha ez a gyertya ugyanakkora ellenallas rendelkezik, mint a sima, nem kene nagyobb szikrat csinalnia. Egy pelda: ha leveszed a pipat egy nem jaro hengerrol, es athuz a szikra a gyertyara, az a henger be tud indulni, ha eddig nem ment, mert megvaltoztattad a legressel a rendszerben az R t.
Sztm javareszt marketing. De tud jobb lenni elettartamra.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #54694 üzenetére
Nagyon sokszor talalkozok ezzel a hozzaallasal motortulajoknal, mint amit most elsz at, es egyaltalan nem tudom hova rakni.
Megveszik almaik motorjat. Oke. Eltelik egy kis ido. Es elkezdodik a pimpelgetes. Doboz, vedofolia vedo vedoje, uleshuzat vedo huzat, fokozatkijelzo, jon a motor telekurasa minden feles vacakkal. Ha mindent megvesz hozza utana elkezdi basztatni a tudat, hogy mar unja. Es ekkor szoktak eladni. Utana evek mulva ugyanilyet vesz, mert ez volt regen az alma.
Nem akarsz inkabb veteranozni? Ott mindig kell valamit alakitani, es ugyanugy nagy ertekkel is birhat a jarmu.Ez a motor ugy jo, ahogy kijott a gyarbol. Azt ugy kell hasznalni, es nem nyulni hozza. Nyitott dob es pc nelkul tokeletes. Amugy is ez a nyitott dob egy polyacafaktor, semmi mas.
Ha fogyasztast nezed a motoron, akkor nem ertem a pc beepitest, az egy vagyon. Sokkal nyomatekosabb nem lesz tole. Megszokod ket het alatt, megint gyengenek fogod erezni. Miert nem vettel valami nagy v2 ot ha ennyire hianyzik az alacsony fordulatu nyomatek?
Miert ott hasznalod, a motort, ahol erotlen? Tenyleg a fogyasztas miatt? Miert vettel ilyen motort?
Miert varsz el olyat, amit nem tud?
Ez kezd nagyon nem a motorozasrol szolni szerintem...Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #54625 üzenetére
Ezert irt egy levelet?
Kicsit el van tevedve.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz KubanitoS #54601 üzenetére
Itt a topicban csak velemenyekkel fogsz talalkozni. Nem az igazsaggal.
Ha van merszed, hasznald a motorod ugy, ahogy akarod. Maskepp nem fogod megtudni az igazsagot.
En pl ezt szoktam csinalni a motorjaimon, ha valamit nem tudok, es kivancsi vagyok.Nyugodtan meg lehet kerdojelezni azt, amit olvasol, hallasz, plane ha nagyon pongyola, vagy nincs kello mennyisegu bizonyitek ra, vagy csupan egy kiprobalatlan elmelet. Nem kell mindent vakon benyelni.
Valoban igy eleg keves lesz az az info, amiben szilardan bizhat az ember, de nem kell hitkerdest csinalni semmibol, mert annak nincs ertelme.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54599 üzenetére
Nezd. Fogalmad sincs, mi az ami zorog, es ez alapjan nem lehet semmit megallapitani.
Abban igazat adok, hogy egy csendesebb motort valassz, de az sem garancia semmire.
Merni kell es szetszedni, addig tipp minden.A masikhoz meg: [link]
Totalis amnezia???
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54583 üzenetére
Elszabadult a pokol sracok, ugy latom. Frazisvihar soport vegig a topicon.
Gs 500 hoz tennek nehany dolgot hozza. Volt szerencsem olyan gs 500 hoz, aminek a fotengelycsapagy hezagat kimertem. Gyari adatok szerint cseres volt a fotengely, nagyon kopott volt. NEM lehet hallani.
Kimertem plastigauge-el, nem pedig a hasamra utok! Millo dolog adhat ki hangot. Ha akkorat log a hajtorud es a fotengely egy siklocsapagyas motorban, hogy csorompol, ott nincs mar olajnyomas alapjaraton! Es eg a nyomaslampa alapjaraton. Nem ertem honnan veszed ezeket.
Amit lehetett hallani viszont. Hengerfej hidegen. Uzemmeleg allapotban nem fuj ki, hidegen igen. Aztan vezerlesnel lancvezeto kopast egy kattogo hang kovette, de ennyi, amivel en talalkoztam.Egy kicsit zavar, h az, amit itt a topicban megbeszeles targya, az tulkepp falra hanyt borso, mindenki foggal-korommel ragaszkodik a sztereotipiakhoz, ami nem baj, de ezek a sztereotipiak nem tudomanyos eredetuek. Senki nem probalta meg ki magyaran, csak szimpla talalgatas.
Olvasom itt a nyiroeroket, alacsony fordulaton. Ezt sem probalta ki senki meg.
Illetve de! Alvaro a BMW vel. Szazezer km es futasteljesitmeny felett.
Mi a konkluzio? Art a motornak. Hat ez igen sracok
Annyit kellett volna valaszolni, hogy: nem tudjuk.
Es ennyi.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #54488 üzenetére
Akkor ez vajon magyar termek?
Nem lattam jol, mert beragadt a caps lock a sracnal, mint a csontinal, es eltakarnak mindent azok a krva nagy betuk. Mintha egyfolytaban ordibalna valaki.
En a helyeben a trianon a markanevet adtam volna az emeloimnek.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #54397 üzenetére
Errol jut eszembe - vagyis az extrem esesek peldajarol - most voltunk vasarolni egy ttr -t, egy sracnal. Azert adja el, mert murvas forduloban elcsuszott 20 al. Szep hosszu vagas a laban, es nagyon bicegett, pedig mar reg volt a baleset.
Elkepzelni nem tudom, hogy sikerult neki. Elmeletileg a kormany torte el a labat, a protektor utan kozvetlen! Amig volt protektor, ott minden oke, ahova nem jutott, ott tort el. Na az milyen?
En ezt nem tudom hova rakni. A srac egyebkent tapasztalt motoros volt.Ettol fuggetlenul, robogon en nem oltozok be, mert ez a lenyege a robogonak, hogy felpattanok, be sem melegitem megyek oda, ahova kell. Nem azt mondom, hogy igy kozlekedjen mindenki, estem igy nem egyszer, rovidnadragban, stb, de vagyok en eleget boroveralban, semmi szabadsag nincs igy a robogozasban szamomra. Labszaram is ennek megfeleloen nez ki, de nekem ez a robogozas.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54386 üzenetére
A boogie nyolcadliterben a 2T nel van. De ott aztan tenyleg. Ha nem lenne porckorongserved odaadnam az RS t es kinyilna a vilag neked. Egy kicsit atrendezodnenek benned a dolgok.
Sajnos ugyanazt a blokkot raktak az aprilia Red Rose ba, azt kiprobalhatod gerincproblemak nelkul, mivel az egy 2T cruiserExplosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54376 üzenetére
Ha mas lenne a vezerlese, akkor hamarabb szethullana, es loeroben is tobb lenne.
Mivel a cbx 125 el azonos az eroforrasod, ezert a viszonylag magas kompresszioviszonyt es a vezerlest is ugyhagytak, ami tenyleg sportos. Nem ugy, mint manapsag, de tegyuk hozza, sokkal szigorubb a karosanyag kibocsatas, stb, amit manapsag teljesiteni kell ezeknek a blokkoknak.
A tiedben se katalizator nincs, se semmi.
Megis mitol lenne jobb barmelyik kiskobos 4T, ha papiron mind ugyanannyi loero? Mitol kellene jobban gyorsulnia?Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54368 üzenetére
Pedig a cbr ek meg az ybr ek ilyenek. Baromi lustak lesznek 7000 tol, semmi ertelme odaig elmenni sem.
Neked valoszinuleg mas vezerlesed van, nagyobb szeleposszenyitassal, ezert szeret forogni. Meg is van az ara. Ertem en, hogy elmennek ezek a lagymatag 125 osok millio km t, de tenyleg postazason kivul masra nem tudom elkepzelni.
Csak emiatt szeretem jobban a robogokat ebben a szegmensben. Volt szerencsem ybr125 hoz, illetve egy 150 ccm es "tuning" R125 hoz. Hat kiabrandito volt meg a malossi kit is. Az biztos, ha tuningolnek, en a veztengelyekhez nyulnek, nem a kobcentihez...
Ami meg feltunt, hogy mikozben mentem vele, azt ereztem, h nem rossz, nem rossz, egesz dinamikus, mennyivel megyek? 70? Lenezek 40!
Hat inkabb robogo. Legalabbis nekem.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #54297 üzenetére
Sztm nincs elzarva, (amikor neztem nem ereztem semmi ilyesmit) illetve ha el is lenne, ahogy Yoda is mondta, kb 2005 az az evjarat, ami utan komolyodnak a futomuvek. Addig viszont akarmit tekersz, semmi kulonbseg nem szokott lenni, legalabbis nagyon minimalis az en tapasztalataim alapjan.
Ezek altalaban a japanok, a nagy olaszokrol nincs tapasztalatom, de el tudom kepzelni, hogy ha ott elzarsz valamit, akkor all mint a szog.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #54292 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy felesleges, hanem azt mondtam, hogy addig, amig az elso, egyertelmuen puha rugod ellenere 4cm van meg a teljes berugozasig, addig nem nagyon kell rugot cserelni.
Bujd a netet futomubeallitas teren es meg lehet tanulni, ha eleg kovetkezetesen es tudomanyosan kiprobalod, mi okoz mit. Akkor egyedul is elboldogulsz vele. Idot es energiat kell szanni ra, de megterul nagyon.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #54272 üzenetére
Elmeletileg, a bol b be nem kell 200 loero. Sokan sokfele dolgot szeretnek a 200 loeroben. Nagyobb nyomatekrugalmassagot, es ezzel egyuttjaro biztonsagerzetet, sokan a lehetoseget szeretik, vagy a road presence-t, hogy eltakarodik mindenki az utadbol, nem fog senki szarakodni veled, es meg a parkoloban is vann kiallasa a gepnek.
Nagyon sok ember statusz alapjan valaszt jarmuvet. Ezek kozott is van mindenfele fajta, pl katalogusadat buzi, akinek eszebe nem jut, hogy a papiron 20 loerovel gyengebb motorral nem azert fog rosszabb kort menni, mert o lesz a szuk keresztmetszet. Egyszeruen, ha nem a legjobbnak kikialtott motor van a segge alatt, es ha meg egy karc is van rajta emelle, akkor teljes osszeomlas van. Termeszetesen emelle ott lesz a motoron a sporttura gumi, mert az nem kopik olyan gyorsan. De az ember agyaban az van, hogy a legjobb motor van a segge alatt, ami a piacon van, amivel ossze lehet hozni az 1.55 ot. Ez a szemleletmod nem tetszik nekem, es nem keves az ilyen.Erre ratesz az a jelenseg, ha egy szakujsagiro mondjuk bolcsesz (ezzel nem lenne baj, ha helyen lenne kezelve minden), aki legalabb irni tud, de nagyon fogekony a legendakra, mert nem latja at a muszaki problemak okait, es annyira nem is erdekli ez a resze a dolognak. Es akkor a homalykodase a foszerep. Mint a tartosteszt motoroknal, amik elmebeteg futasteljesitmenyt mennek, hetkoznapi forgalomban reprodukalhatatlan korulmenyekkel, vagy mint a sportmotorokrol a velemenyek tobbek kozott.
A gyartok reszerol ez egyfajta fejlettsegi szint demonstralasa. Mit tudnak kihozni a sport zaszloshajobol. Ez nem szukseges utcara, de a fejlodes ezzel jar. Ezzel (a fejlodessel) semmi bajom nincs.
Sot, tetszik. Altalaban nem ezek a modellek azok, amit busas haszonnal adnak tudtommal, megneznem a megteruleset ezeknek a modelleknek. Nem vagyok biztos benne, hogy mindegyik plusszos.En is tervezem valami ezres beszerzeset, attol fuggetlenul, hogy nem gondolom, h 1.55 ot fogok vele menni, de biztosan meg fogom probalni
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Egy motortervezesrol szolo cikkben olvastam, hogy ket pilota tesztelte a kawasaki sportmotorjat x evjaratut.
Az egyik csak az utcai felhasznalast tartotta szem elott, erre vonatkozoan adott tanacsot a fejleszteshez.
Futomuelemeket csereltek ki a kenyelmet tartva szem elott, vibraciokat figyeltek. A masik pilota csak a koridot tartotta szem elott, erre vonatkozoan adott visszajelzest.
Utcara egy olyan motor kerult, ami palyara nem annyira alkalmas, mint amit a masodik pilota tesztelt.Meg hozzatennem az erzetes dologhoz, hogy az az ember, aki azt mondja, hogy rossz az ezres, mert nem tud olyan koridoket menni vele, jobb egy hatszazas (es rengeteg ilyen van) az tanuljon meg motorozni, es ne a motorra fogja. Valoban annyit bele kell feccolni, hogy kimotorozzon az ember egy ilyen motort, hogy abbol a koltsegbol valoszinuleg megkapja a papirt egy utasszallitora is. De nem az a motor a rossz, hanem ezek az emberek kepzetlenek hozza.
Egyebkent esszeru valasztas egy kisebb motor, csak az indokkal van bajom.
A tobb intelligenciaval megaldott, vagy egy kicsit tapasztaltabb embereknek epp ezert tud eleg lenni egy mx5, vagy egy gt86. Loeroben nem akkora, ki lehet nyomni a szemet, ugy erzi az ember, hogy tobbet tud a gepnel. Ez tudja a legszorakoztatobb pillanatokat okozni, teljesen felhotlen "pengeelen tancolas" (elhiszed magadrol hogy ugy hajtod, mint egy pro) nem a kapaszkodas az eletert, mert nem tudja a paraszt hogy mi tortenik vele es a geppel, mert nagyon elkottazta a jarmuvalasztast a tudasahoz kepest.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Hat a profik vilagaban azert ez eleg ritka jelenseg.
A versenyzok pontosan tudni szoktak, mi okoz mit, bar sokszor atfedes van a problemak jelensegei kozott, de alapvetoen tudni szoktak.
Azzal nem tudnak mit kezdeni, ha kapnak egy selejt gumit, max azt erzik, hogy elmegy a tapadas x kor utan.
Hogy ez a vaz es a gumi egyuttesetol van? Ezt megerezni nem lehet. Ebbol vannak a szopasok. Ez a mernokok dolga kideriteni.
Az utcai motorokat is ezek a versenyzok szoktak tesztelni, es direkt "elrontjak" utcara.
Ok is kutatok, akik az elmeletet tesztelik eloben. Mert az egyik soha sincs meg a masik nelkul.A sulyra visszaterve. Nem mindegy, hol konyebb a motor. Pl kovacsolt alu felni, ami az ontotthoz kepest 30%al konyebb? Nem nagy suly, de nagyon lehet erezni.
Netan a fotengely? Ott sem lehet sokat sporolni, de erezheto kulonbseg lesz tole.
Pl RC8 lendkereket fel kellett hizlalni parszaz grammal mert panaszkodtak a gazreakciokra.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Itt inkabb az a problema, hogy egy hatszazasnak ki tudod nyomni a szemet, sokkal kevesebb rutinnal, mint egy ezresnek. Ez erzetben sok embernel ugy jon le, h a hatszazassal sokkal jobb idot mernek/tudnak menni.
Ez csak egy erzet. Ha nem tudod megulni, iranyitani a motort, legalabbis nem ugy erzed, nem fog tetszeni a motorozas vele. Szuksege van a nagy tobbsegnek arra hogy kinyalja a segget a jarmuve, kulonben a jarmuben fogja megtalalni azt a hibat, amiert nem tud jobbat menni vele.
Epp ezert ha valamit celszerszamnak csinalsz meg, az egy jokora tokonszuras egy rutintalan motorosnak, mig egy tokeletes szerszam egy profinak. Ott a zx 10 2005 bol. Gp pilotak kozott a legjobb idot mentek vele nagy osszehasonlitoban, Talmacsi is tobbek kozt, megis az ujsagirok olyan jelzokkel illettek, hogy nagyon ideges, kezelhetetlen, es nem kozutra valo.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #54093 üzenetére
Ezzel a kerdessel en is sokat foglalkoztam.
Jelenlegi motorommal megneztem meddig lehet donteni. Az eleje elkezd remegni, es elcsuszik, erdekes modon jelenleg a hatulja jobban birja. Termeszetesen probaltam a leheto legsemlegesebben kiserletezni, sajnos nem tudom mennyire sikerult. Kellene egy gps es koridomero, rengeteget lehet vele fejlodni, es analizalni a koroket. Kovetkezo beruhazasom az lesz. Utcai guminal, es egy joval nehezebb motornal fogalmam sincs mennyire lehet ezt probalgatni eses nelkul. Valoszinuleg nem[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ludsimon #54085 üzenetére
Te téríted a népet, nem Den jött ide, szóval szerintem neked kéne tisztába rakni a dolgot, de neked sincs egy hangyányi rálátásod az egészre, és ami a rosszabb, hogy Dennel ellentétben te egyáltalán nem értesz hozzá.
A hónolásra ő is csak egy elméletet ír le, fogalmunk sincs erről az egész hatásmechanizmusról.
Mérni sajnos ő sem mérte a kopott hengert a xado előtt és után. (max után, ahogy olvastam, de nem írt henger-dugó illesztésre számokat) Tehát nem tudhatjuk az előtte utána geometriát. Lehet hogy csinál valamit, valameddig, lehet hogy nem. Mi a fszból élnek az autószerelők, ha van ez a cucc azt nem tudom.
Zárd le kérlek a témát, és menj át a vallás topicba, ott lehet valós adatok nélkül téríteni.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ludsimon #54057 üzenetére
nézd. lefotózott hengerfallal semmit nem érünk. egyébként ha rakódik ez a valami a hengerfalra, akkor extrém esetben kárt is csinálhat. vannak olyan motorok, ahol 1-2 századra illesztik a dugattyút, ha ezt eléri a bevonat vastagsága, akkor meg fog szorulni a dugattyú. aztán a nikaszilos hengereken (meg a vashengerben is) a hónolásban kéne megülni az olajnak. ha ezt betemeted, akkor rosszabb kenése lesz a hengerfalnak. ha működik a réteg, akkor azzal elmegy addig, amig le nem kopik. miután lekopott hatványozva fog kopni, mert nem lesz hónolás.
elolvastam a "puszta tényeket".
hát azért fújodik a fejem már az első oldalakon, amikor átváltja a súrlódást GDP be.hengerfalak fényképezve rossz minőségben, egy egyetemi tanulmányban...
egy mozdony vízpumpakereke még 400 000 km el többet ment. ki a tököm szedett már szét mozdonyt?aztán átmegyünk tribológiába.
úgynevezett wear protection amit a tanulmány Laboratory test-nek nevez.
ezt a wear protection testet egy 4 görgős teszttel kellene végezni, de ők kitaláltak egy másfajta egygörgős "laboratory frction machine" tesztet, így nem lehet összehasonlítani már az olajtesztekkel.hadd mondjam el a 4 görgős teszt lefolyását:
3 kisebb acélgolyóra egy nagy acélgolyót préselnek, 150 C fokon, 40 kg al, 1800 as fordulattal forgatva. olajban fürdetve. 1 óra után lemérik a kopást.a kínai hengergörgőt szobahőmérsékleten (?) mert erről adat sincs, 800 fordulattal max 25 kg terheléssel feszítik neki egy lemeznek. teljesen más terhelés, nyírás itt alig van. Épp ezért a hatalmas óraszám.
oké, kijött, hogy keményebb lett a felület.
táblázat tiszta homály.
egyik tengelyén Vickers keménység mértékegység, másik oldalán G erő.
mindezt úgy, hogy a Vickers tesztet el sem végezték a felületen, mert bele kellett volna nyomni egy gyémántdarabot a fémbe, de mindenről van minden táblázat, fénykép, de erről nincs.további táblázatok mértékegysége valahogy nem akar megjelenni, ezeket meg se nézem.
innentől csak a vastagságát nézzük ennek a felületnek, meg hogy milyen anyagokból áll.
"friction coefficient measurements"
két táblázat számokkal mértékegység nélkül.
Itt valamiféle súrlódási tényezőt állapítanak meg valahogy. teljes homály.további példák hogy diesel mozdonyokat javítanak meg.
mértékegység nélküli számok. főtengelycsapágy és hajtórúdcsapágy. nem tudok velük mit kezdeni.
aztán azok a gyönyörű ábrák az adalékokról meg egy kis hanzival.
meg legendák, hogy olaj nélkül mindenféle károsodás nélkül 350 km eket megy egy audi a6 stb.a szomorú az, hogy ha van api besorolása a xado olajoknak, akkor vannak normális tesztjei is, nem ilyenek, ami itt van ebben a homálykodásban.
miért nem azt tették közzé? abban van a 4 görgős teszt is többek között.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #54048 üzenetére
nalam uti a biztositekot az a kokemeny demagog marketing, amivel aruljak.
Ha tudtam volna objektivan nezni erre a termekre, ez a gusztustalan mlm re es teleshopokra emlekezteto reklamszoveg elvette a maradek partatlansagomat is.
Kokemenyen a hetkoznapi ember tudatlansagat hasznaljak fel egy jokora kodositessel.
Akkora fassagok vannak a honlapon hogy az valami dobbenet.2d surlodast csokkento-ehhez meg azt sem irjak mi
Xado 1 stage-kemeny kopasallo femkeramia reteg.
Wtf? Ezt galvanikus uton lehet felvinni.
Ha fel is viszi. Mindenhova fel fogja vinni, de hogy hogyan azt nem tudom? Az miert jo? Erted, dugattyugyurukon ugyanaz az anyag, mint a hengerfalon? Azonnal fellepne az ugyanolyan femek kozotti kemiai kotes surlodasnal. Milyen jot tesz ez a kopasnak, hellyeah. Nem hiaba vannak kopasparok hengeranyag es gyuruanyag megvalasztasanal, es sorolhatnam a kerdeseimet ezzel kapcsolatban, ami a kodosites miatt felmerul.Surlodas csokkento motorolaj adalek.
Mekkora kod baszki.
Jozan paraszti esszel vegiggondolva, a kenes a siklocsapagyaknal az olaj aramlasa okozza. Az oriasmolekulak lancolata, maga az olaj. Nem adalek. Esetleg adalekkal a viszkozitasat valtoztatod meg.
A valtoban megint mas. Ott az olaj filmet kepez a fogaskerekeken, es a felszaraz kenesnel egy kenvegyulet (adalek) lep reakcioba a femmel.
Henger dugattyunal es ilyen olajkodben allo dolgoknal valoszinuleg elektrosztatikai uton "tapasztjak" ra a femre az olajat. Talan adalekkal.Annyira leegyszerusitik az egeszet, hogy nem tudjak kikerulni az atkurast. Mert ezt nem lehet igy leegyszerusiteni. Ezt hasznaljak ki. Es az olajmarketing is. Nem talalsz osszehasonlitotesztet olajokrol, mert nem lehet kommunikalni egy hozza nem ertonek hogy miert er el egy olaj valahol rossz es valahol jo eredmenyt. Mert a csodaszerekre varnak, ami meg nincs.
De ez az egesz gaznak kinezo dolog ott bukik el, hogy nincsenek tribologiai vizsgalatok, hogy mennyivel jobb.
Es lehet az en kerdeseim, es magyarazataim is hulyesegek, es vannak ra valaszok, de hol vannak az ertekek, hogy mit tud ez az olaj a tribologiai teszteken?
Addig nekem irhatnak barmit.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #54047 üzenetére
Aprilia, Rotax, BMW, KTM, TM, Gas Gas, Sherco, Ducati, MV Agusta, Benelli, Honda, Yamaha, Suzuki es a mostani Kawasaki hengerfalan ugyanaz a nikkel szilicium karbid reteg van. Egyedul a kawasaki hasznalt wolfram alapot 2002 ig kb.
Mindegyik gyarto elnevezte valaminek, gilnisil, cermetal, nicasil de ugyanaz mind.
Kompresszorokban, lancfureszekben is ezt hasznaljak.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #53928 üzenetére
Kiraktam a DTR t a z esobe, hogy a sarat lemossa, de nem volt valami hatekony nalunk.
A villam tobb volt, kicsit tartottam tole, hogy belekur, mert nagyon kozel csapkodott be (mindig tortenik valami kulonos, de szerencsere nem muszaki dolog vele, egy oz elesik a motor elott egy arokban fel meterre, torzskonyv elveszik, rahivjak a katasztrofavedelmet - true story - mert beinditom 1,5 honap allas utan, kicsit atereszt a mikuni olajpumpa, aztan fustol a sok olajtol ) Johetett volna egy kis jeg, a regi sarat lenyomta volna.
Majd hurrikanba kirakom.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
ezt meg tudom erositeni, egy forma dry csizmat lecserelhetsz akar egy katonai surranora, bokavedelem ugyanannyi. tele van valamifele lagy karbonszovettel, nagyjabol disznek, de lerakod a csizmat a foldre es lekonyul a szara.
sajnos a bokavedelemert kb 60 ezret le kell szurkolni. termeszetesen ez belepo ar.nekem pont a forma csizmam szakadt le a labfejemrol egy nagyobb esesnel. utana vettem a puma v 1000 et, mert az a labammal egyutt fog lemenni, legalabbis ranezesre.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #53834 üzenetére
Az arajanlatot jobb lenne egy szerviztol kerni, nem a forumtol.
A szerviz pedig szet fogja bontani, es attol fuggoen, mit talal benne, arat fog adni.
Addig hasrautes minden.
Meg ugyanazt tudom tanacsolni, mint az elozo kolleganak, cserelj olajat, ma2 re.
Hatha megoldja. Olcsobb, mint szetbontani a valtot.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #53827 üzenetére
Olvastam regebben a cikket, amit runner linkelt.
Sajnos ez a szakma nem olyan, hogy mindent ra lehet huzni egysegesen minden gyartmanyra.
Elo pelda itt a topicban a bmw-s alvaro, aki egyfolytaban rangatas hataron uzemelteti az egyhengeres motorjat es tulment a 100 000 km en.
Na akkor most mivan?
Az van, hogy alacsony fordulaton annyira rossz a feltoltese a hengernek, hogy nincs akkora ereje a gaz terjeszkedesenek, h barmirol megszakitsa az olajfilmet. Valoszinuleg az olajpumpa/olajzofuratok eleve igy vannak tervezve. Mondjuk ezt egy dieselnel nem biztos, hogy kiprobalnam. De benzines motornal nem pontosan ez a helyzet, amit a cikk irt.Ha felkeneses allapotban van valami uzemeltetve az eleg hamar rossz lesz, nem evek mulva.
A motordoktor, aki ezt a cikket irta, egy muszaki egyetemet vegzett ember, asszem a ktm nel dolgozik. Tehat van boven tapasztalata.
De ha nincs konkret marka es tipussal tapasztalatod, a sotetben tapogatozol barmilyen elmelettel. Az egyetemrol kijohetsz hogy megtanulod az elmeletet, de a hibajelensegekhez es okaihoz ismerned kell az adott tipust, es annak a hibaval osszefuggo jellemzojet. Tehat tapasztalnod kell, addig elmelet minden, amit a gyakorlat barmikor meg tud cafolni.Azonban annyira motorspecifikus minden hiba, minden jellemzo, hogy tulajdonkepp nincs olyan, amit egysegesen rahuzhatnank barmire. Lehet hogy ez a cikk igaz egy gyengebb olajzorendszerrel megtervezett sornegyre, mondjuk a regi gpz-k kozul, de nem igaz minden sornegyre.
Mert az elmelet magaban semmit nem er empirikus kutatas nelkul, es forditva.A szerelok tobbsege bele sem gondol semmibe, csak szajkozzak a sztereotipiat. Aki el is olvas szakmai cikkeket, veletlenul sem kerdojelezi meg annak tartalmat, csak megy a fraziszsakba, aztan ezeket el lehet puffogtatni barkinek. Sajnos amig nincs kiprobalva ez az adott tipussal, addig ezt senki nem allithatja bizton.
Es senki nem fogja kiprobalni sem, ezek utan, mert megkotlik a motor es akkor jaj.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Czimby #53825 üzenetére
Az olajhutod jobban hut meg igy is, mint egy hutovizzel hutott olajhuto.
Szerintem nem ott van a kutya elasva, mivel a hutoviz mindig melegebb a levegonel. Nagy valoszinuseg szerint a kuplungod inkabb jaso ma2 es olajat akarna. A 300V jaso ma.
Ki kellene probalni mas olajjal is. Sajnos amint a tablazatbol lathato, atfedes van a jaso ma es ma2 es olajok ertekeinel, ezert mas markat probalj nagy teljesitmenyszinttel. Valoszinuleg az olajnak nem lett baja, csak mashogy van adalekolva a kuplungodnak.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #53822 üzenetére
*A minden marka minden tipusat a motorkerekparokra ertem, nem az olajokra.
Explosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest