- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
300ccm 2T euro5 minarelli.
Méghogy nem lehet 2T vel teljesiteni... -
Topiccsendőr
addikt
válasz
tboy93 #138937 üzenetére
mashogy nem tudsz TK utan kpra venni motort, csak ha vki kiuti alolad ugy, hogy nem te voltal a hibas. Vagy casco.
A kotelezo hellyel-kozzel fizet valamennyit, sosem annyit, mint amennyit a motorod ert.
Ha te magad TKzod le, hasznalt, regebbi motornal nincs casco, max kiarulod az alkatreszeket, es veszel egy meg szrabbat belole. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138925 üzenetére
nem esettanulmany, csak azonnal beugrik, mi baja a tl s blokknak, mert bar a csoka 30 eve szerel motorokat, de ezt nem tudja.
Amit meg hozzaraknek. Nem beszelt a henger-dugattyurol. Ha beesik egy szelep, akkor eleve a dugattyunak megy neki. Ami pedig fent osszetort a hengerfejben az lemegy az olajteknobe. Alap, hogy lehuzod a h fejet, es elotte felkeszited az ugyfelet henger javitasra, dugattyu cserere, olajtekno levetelere, es takaritasara, esetleg olajpumpa szetszedessel. Es az ehhez szukseges gyari tomitesek megvasarlasara.De mivel eleve akkora kokany az egesz motor, ha szakszeruen meg akarod csinalni, valszeg kirohogne a tulaj. Hat ezek a melok mennek ide.
Es ezert nincs normalis szakember. Mert ha igenyesen akarsz vmit megcsinalni, ahhoz zseton kell. Az meg a legtobbeknel nincs. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138921 üzenetére
Az az alkatresz, ami meg sincs, es mutatja, nah az a szeleptoke. Ahogy korabban irtam.
Ez egy tl S, es az elulso henger kipufogo szelepeinel tornek el altalaban a szeleptokek, ekkor ejti be a szelepet. Ahogy itt is tortent. Ezek latszodnak szelepallitasnal, hogy repedtek, tehat normalis szervizeles mellett elkerulheto a baj.
Ez nem v2 jellegzetesseg. Ez a blokk nem hosszuloketu. Nem tep lancot. ~120 loeros motor, annyi a vegsebessege, mint egy sor4 600 nak. Nem fog egyfolytaban egykerekezni, ez egy gyenge szar manapsag.
Leirtam a jellegzetessegeit alabb. Aki ezeket nem ismeri, az nem tudja mit kell rajta keresni, nem erti mi mitol van.
Ez a blokk az alapja az sv1000nek, a dl nek, ami egy turamotorblokk. Sokat elfut, egyaltalan nem mondanam problemasnak, csak a korabbi, elso generaciokat.
Teljes kepzavar meg a kihegyezett hosszuloketu, es a forog 13-14000-et. Kb 10000 et forog egy ezres v2 es. Kulonben nagyon nem lenne tartos.
v2 es utcai motor nem tud ennyit forogni. 14 ezret a ducati gyari sbk versenymotorja forgott es ott 500km kent forgattyushazat kellett cserelni. Meg tulajdonkepp mindent.Viszont hiaba forog valami keveset es nincs kihegyezve, ha valoban hosszu a lokete. Alacsonyabb fordulaton a dugattyu kozepsebessege ugyanakkora lesz, mint a rovid loketunek, nagyobb fordszamon.
De nem ezzel van baj, az alternalo tomegek sokkal nagyobb terhelest jelentenek a csapagyaknak, es az a fordulatszam novekedesevel egyre nagyobb lesz.
Viszont a szeleptokenek semmi koze ezekhez. Egyszeruen ott valamit nem jol terveztek meg, es nagy terheles jut a szeleptokere. Talan.Ezt az idot senki nem adja vissza nekem, amit ennek a hulyenek a videojaval toltottem.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138895 üzenetére
Az alul nagyobb nyomatekot nem lehet osszekotni a tartossaggal eleve. Es hogy pont emiatt lenne rovidebb eletu? Mert tobb nyomatek ebred alsobb fordulatszamtartomanyban, es nem forog annyit, mint egy 4 hengeres? Mi volt erre a magyarazat?
A tl1000 semelyik valtozata nem hosszuloketu. Tulajdonkepp 99 ben a legerosebb 2 hengeresek kozott voltak, es az egyik valtozata sportmotor volt. Ezt osszemosni csopperrel, mert ugyanannyi hengere van...A tl nemelyik peldanya sok minden miatt volt rovid eletu, de semmi koze nem volt a hengerelrendezeshez. Eloszor problemak voltak a kartergaz elvezetessel, ami miatt olyan nyomasviszonyok voltak a hengerfej es a forgattyushazban ami miatt az olajzas elegtelen volt, ezt kesobb orvosoltak. A hutoviz homerseklet jeladot az elso szeriaban rossz helyre raktak, ezert mindig tul dusan jart, ami felgyorsult hengerkopashoz vezetett, es rosszul mukodott a befecskendezo rendszer. Visszahivas kereteben megoldottak. A tobbi hiba altalaban szeleptoke tores szokott lenni. Semmilyen lokettel osszekotheto, vagy dugattyusebesseg, nagyobb alternalo tomeg miatti problema nem volt jelen sosem.
Ez joval bonyolultabb dolog, minthogy hengerelrendezesekre ra lehessen barmilyen jellemzot huzni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Micsurin #138886 üzenetére
Az sv hasonlo lesz a cb hez teljesitmenyleadas szempontjabol, a sornegy az fordulaton lesz erosebb, alul meg nem. Tehat az sv t mar elindulasnal erosnek erzed, a banditot kifejezetten gyengenek, de ahogy forgatod, ugy lesz jobb. Pl 10 000 nel.
Az sv pedig 8000 utan egyre gyengebb. Ha sornwgy utan ulsz ra, ott ahol varod, hogy meg jojjon ero, lankadni fog. A bandit 9000 kornyeken a legerosebb, es 12000 ig elforog.
mindegyik 7000 alatt forog 6. ban 140 nel.Ami a legszembeotlobb, hogy mar elindulasnal nagyon fogod erezni, hogy 2 vagy 4 hengeresen ulsz. Az adatokon sok nem latszik, csak a vegsebesseg es a nyomatekcsucs. De az attetelezest nem latod at, csak kovetkeztetni tudsz ra a nyomatek/loero/ max rpm bol, es ugy nagyon nehez fejben elmotorozni, kitalalni hogy hogyan viselkedik.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
tboy93 #138862 üzenetére
Eleg cuki. A hangja mar nem annyira. De a lenyeg, amit ugy latom senki nem vett eszre (
), itt az, hogy ez egy yzr500. A GP rol.
Egy ugyfelunk hozzajutott egy ilyenhez, es gyertyat akart benne cserelni. Bement a helyi yamaha kerdkedesbe, ott meg kirohogtek, hogy sajnos ilyen gyertya nincs keszleten, es beszeljen a prototipus osztallyal japanban, ha van olyan esetleg.
Az ember nem adta fel, tenyleg beszelt vmi japan csokaval, es mondta hogy kene 4 gyertya egy 500 asba. A japan mondta, van, de draga. -jolvan, mi baj, lehet, kuldje!
A vegere a 4 gyertya postaval 1400€ lett. Akkor a tulaj azt mondta, hogy hat jo, ezt elengedem, mivel mar beinditani is krva draga ezt a motort. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138836 üzenetére
Ez eleg bonyolult kerdes, mert a lancot azert kell kivulrol olajoznod, hogy ne melegedjen fel a gorgok es csapok kozott. Ha tulsagosan felmelegszik kenoanyag (lancspré) hianyaban, akkor a csapoknal O, vagy X gyuruvel szigetelt zsir egyszeruen annyira higfolyos lesz, hogy kifolyik, es nem lesz kenoanyag a csapoknal, ahova semmilyen kenoanyagot nem tudsz bevinni kesobb ezek miatt a gyuruk miatt. Ekkor felgyorsul a kopas.
Tehat ha nem nagyon molesztalsz egy lancot, elvileg az is eleg sokaig birja, mivel a kenoanyag nem fog kiforrni belole.
Hogy ehhez mennyit ad hozza a lancolajozo, azt nem tudom. Elviekben sokkal jobban kenve van a gorgo vele, szoval...Amiket hozzam hoznak, azok eleve nem mennek vele gyorsan, szoval nem tudnam megmondani a kulonbseget.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Somatom #138831 üzenetére
Miutan megegyszer vegigolvasod a hszeket, es ertelmezed, kiderul, en soha nem foglaltam allast semmi mellett.
En csak azt kritizaltam, hogy egyszer szerinted mindenkit meg kellene bszni, egyszer meg nemi szabalytalansagot el lehet nezni. Es engem ami zavar, amikor ezt egy kommentelo donti el.
Ennyi volt a mondandom. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Somatom #138820 üzenetére
:D
Van egy velemenyed, amivel teljesen szemben all egy masik, amit korabban irtal.
Ha nem tudsz mit kezdeni vele, akkor jon a szemelyem. KlasszikEngem az zavar, hogy te ezt allandoan elfelejted, hogy a mentalitasoddal tokeletesen reszt veszel abban, amit epp kritizalsz. Emelle ez az egybites pikirt velemenyirogatas. Ezt nem csak neked emlitem meg, barkinel aki ilyet tesz.
Mert ez engem zavar. Nekem az a vicces ahogy ezeket az agyad mindig elmaszatolja. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Somatom #138813 üzenetére
Erted mi a problema. Pontosan tudod.
Illetve kepzeld el, hogy mindig ha vmi faszsagot mondasz, en szaros bottal piszkalni foglak, hogy epp ellentmondasz magadnak.
Nos kb ezt koveteled az utakon is, hogy mindenkihez legyen odarendelve egy traffi, vagy rendor. Ugyanigy, ahogy en basztatlak ha hulyeseget beszelsz. Milyen szep lenne. -
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Somatom #138811 üzenetére
Hat jo :D
"Ha van időm, meg kedvem játszani, akkor az ilyet be szoktam várogatni. Minél tovább kockáztat, annál valószínűbb, hogy tanulópénz lesz a vége."
"Na és? Ezzel semmilyen szabályt sem sértek. Ha ez hergeli, azért én vagyok a hibás? Városban a motor gyorsabb, mint az autó. Ez tény. Ha ő ezt a tényt nem hajlandó elfogadni, az az ő baja."
"Megyek előre a két sor között, de neki az lassú, ezért átvág és a másik oldalról kerüli a sort. Szerencsétlen autós meg nem tudja, hogy melyikünket engedje el. Ha őt veszi észre előbb, akkor rámhúzza a kormányt. A paraszt robogós meg csodálkozik, hogy utána büntetem és letolom az útról."
"Szeretek játszani és ha vki kóstolgat, akkor néha belemegyek a játékba. Sztem nincs ezzel semmi baj."
Szoval nem, te nem errol beszelsz.
ez az, ami szerinted rendben van, es igy van egy hatarozott velemenyed. Szuper. :DDD -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Somatom #138804 üzenetére
Te a kozlekedes tobbi resztvevojet hozod nehez helyzetbe, hogy hibazzon, ami egy tokeletes pelda erre, hogy az emberek mit kommentelnek- es mit csinalnak valojaban.
Tegyuk fel, van egy suzuki swifted. Az autopalyan a belsoben felejted magad 130 al. Egy bmw-s a kulsobol jon, mert felkurta magat, hogy tottyogsz a belsoben. szabalytalanul, ott akar elmenni melletted. az, aki egy yt videonal sem tud jozanul, indulat nelkul reagalni dolgokra, veletlen sem fogja elengedni a bmw-st egyertelmuen a gazra fog allni. Kb 140 ig birja azt a szart feltornaszni, majd a bmw elmegy mellette.
Nezzuk, mi van, ha a swiftet kicsereljuk egy lexusra.
A kommentelo emberunk szaguldozni fog ugy, hogy nem szeret szaguldozni. Mert a chicken game-et meg kell nyernie.
A fonoke basztatja egesz nap a munkaban, ha ugyet kell inteznie, akadalyokba utkozik, stb. De az, hogy vki a kulsobol megelozi? Na azt mar nem.
Akarcsak nalad. Veled ne baszakodjon senki, belemesz a jatekba.Igy lesz az, hogy a hazmester jellegu kommentelok egy egyszeru, de rossz megoldast kovetelnek, egy bonyolultabb problemara. Tehat legyen mindenki megcsinalva, mikozben oket is meg lehetne mindenert csinalgatni.
Az ego-t le kene rakni, amikor a slusszkulcsot felveszi az ember. De az ember nem egy robot, aki csak vezeti a gepet, legalabbis itt elbukik az emberek tulnyomo tobbsege, es olyan helyzetekbe manoverezi magat, ami ugyanolyan karos, mintha szimplan szaguldoznal.
-
Topiccsendőr
addikt
Hazmester iranyzat megint felerosodott, szivesen elohozakodnek azzal, hogy ki mit csinal amugy az utakon, ami ide le lett irva, mert ugy nagyon vicces mar megint nehany koveteles, hogy mindenki legyen megcsinalva. :D
Hogy miert nem mennek 200 al az uton kozlekedok, es azok, akik indulatosan odakommentelnek az ilyen tartalmak ala?
Mert nem tudnak. Ha betolnal mindenki ala egy olyan jarmuvet, amelyik 3 mp alatt lenne 100 on, legyen az auto, vagy traktor, azt barmelyik veresszaju kommentelo is kihasznalna. Mivel olyan szarrérában ulnek, ami erre nem kepes, ezert nekik mar az is szaguldozas, ha egy motoros megelozi oket lazan. Akkora sebessegkulonbseget latnak, ami felfoghatatlan szamukra. Egy 100 loeros motornak a 200 egyaltalan nem problema. Egy 140 loeros z1000 naked pedig ugy van gyarilag attetelezve, hogy ~210 a vegsebessege, cserebe addig olyat gyorsul, mint egy 180-200 lovas sportmotor. Allitolag naked, es nem sportmotor.
az ezert nem veszek sportmotort arra enged kovetkeztetni, hogy az emberek nagy szamban felnek a sajat motorjuktol. Meg amikor olyat mondanak emberek, hogy ez a motor megol.Te nyirod ki sajat magad az inkompetenciaddal, ami egy kasztni nelkul sokkal kisebb tulelesi eselyeket biztosit. Nem a motor. Az nem egy eloleny. Az egy gep, amit te vezetsz.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
FeniX- #138770 üzenetére
Minden motornal brutalis egy motorfelujitas a motor ertekehez kepest. Ha ezeket eredeti alkatreszekkel akarod megoldani, akkor plane. De mire gondolsz konkretan?
nem is jellemzo egy nagyobb motor felujitasa, vagy hogy uj hengert vesznek az emberek 500 as kategoriaban, vagy afelett. Talan bontott blokkot egyben inkabb, vagy bontott hengert.
Fo motorelemeket lehet kapni kulon, nem ezzel van a baj, hanem mennyi munkaorat kell fizetned, es az anyagkoltseg egyutt mennyi.
Altalaban nem a henger-dugattyuval van baj, vagy nem ettol lesz megbizhatatlan egy oreg motor.
Hanem tulajdonkepp mindentol. A henger-dugo leszarhato. Fogyasztja az olajat, esetleg fustol. De mindig menni fog. De az elektromos anomaliak, amik az idovel jonnek, csatlakozasoknal ellenallas novekedes, korrozio, meglazulo saruk, a gumi alkatreszek mindenhol. Karburatoron beluli tomitetlenseg, vakuumos benzinpumpa tomitetlenseg, elektromos benzinpumpa megszakitosaru beeges, rozsda a tankban.
Emelle beszerezhetetlen eredeti karburator felujito keszlet.Hogy miert fontos hogy eredeti legyen? utangyartottal osszeraksz egy karbit, mert belerohadt a benzin. Egyszeruen nem stimmel semmi. Talalkoztam olyan utangyartott tomitesszettel, ami benzin hatasara megdagad.
Nem stimmel az alapjarati fuvoka hossza, nem stimmel az uszoszint, miutan a tuszelepfeszkeket kicsereled. Egy szopas az egesz. Ezert csak eredetivel dolgozunk, mert az utangyartottra annyi munkaora rakodik, hogy kb ugyanannyit, vagy kevesebbet kell fizetnie az ugyfelnek az eredeti szettel. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #138758 üzenetére
A gs 500 az eleve egy regi motor, tehat eleg nagy esely van arra, hogy valami baja lesz. Ez ilyen. Nem csak a gs ilyen, minden, ami ilyen regi, es ennyibe kerul. Ehhez hozzatartozik, hogy ennyi gs-t, er-t es cb-t soha nem vettek Mo.-on, tehat java reszuk behozott motor, aminek azonnal megtekerik az orajat itthon, amelett, hogy vmi miatt olcsok voltak. A legrosszabb a ketto kombinacioja, tehat a regota behozott, de Mo.-n is sokat futott motor. A penztelenseg miatt, tele lesz ganyolva legtobbszor.
Nemetorszagban kb 400€ -tol jutsz hozza ilyen motorokhoz, vagy sok km-el, vagy balesetes, vagy belerohadt benzinnel, uzemkeptelenul. Mivel szervizbe betolni nem eri meg, mert kb annyi penzert tamasztjak fel, amennyit er, ezert megy a piacra, amit majd keleteuropa es a balkan felszippant.Ezert problemas. Ha szakszeruen karban volt mindig tartva, es gyari alkatreszekkel volt javitva, nem lenne problema a kor (nem ekkora problema lenne) de ilyet nem fogsz talalni, barmit is mondanak az emberek.
Teljesen mindegy kezdomotoronal, hogy viz, vagy leghuteses. Ez nem szempont. A szempont nalam az lenne, hogy ha eldolok vele- olcson lehessen javitani, es mittomen ne nyomja meg a labtarto a lengovillat, vagy egy aluvazat, ami ilyenkor azonnal le TK zza a motort.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
hroberto #138709 üzenetére
bizonyos helyzetekben nagyobb eséllyel úszhatsz meg egy balesetet ha olyan motoron ülsz, amin normális fék és futómű van.
teljesen egyetertek. Ezen nincs is mit magyarazni.Bizonyos esetekben meg pont ez a jo futomu es fek hajszol bele abba a helyzetbe. Sztm mindig az ember a gyenge lanccszem. Eleve nem jo irnaybol van megkozelitve a kerdes, ez pont ugyanolyan, mint a milyen homerseklet biztonsagos a motorozashoz.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #138711 üzenetére
Ertsd jol. Nezd az egesz dolgot egyben. Ha van egy nagyobb motorod kezdokent, akkor valoban annak felszereltsege fog megmenteni, a kisebb tarsahoz kepest? Ez egy letezo mintazat? Ez eleve nem mindig allja meg a helyet, mert vannak nagy motorok nagyon szar futomuvel. Meg van ezres sportmotor, amelyik hiresen instabil tud lenni, jo fekkel es futomuvel.
(Jo akkor rugozzunk a szavakon, valoszinuleg egy gyarto zaszloshajojat kell megvenni mindig)Ha full hulye vagy a motorokhoz, en keves eselyet latom annak, hogy olyan hatarhelyzetbe kerulj, ahol nem a motor ereje, a sulya, es a tapasztalatlansagod sodor eleve oda, es hogy a motor oldja meg helyetted az egeszet, ugy, hogy a kisebb verzioja viszont elverezne.
Biztosan van ilyen, de ezt igy kijelenteni, hogy vegyel markazaszloshajot mert annak mindene jobb, es az megment- ez igy nem igaz.
Ha allora lehet fekezni egy motor kereket barmilyen fekkel. Akkor mit tudsz meguszni lakott teruleten kivul egy olyan fekkel, ahol ennel elobb tudod allora fekezni?
Ha abs-es, es egy kisse taknyosabb a nyomaspontja egy masik fofekhenger-munkahenger attetelnel, azzal mit nyertel?
Ha kanyarban fekezel, es van kanyar abs-ed, mondjuk azt tudnam elkepzelni, de az se ment meg barmitolA futomu ebben az esetben elpattogni nem fog, ha nem usd, elore-hatra fog hajlani a villa, (az usd is, csak joval kevesebbet) az oda lesz passzirozva ugy, hogy a futomu tulajdonsagaibol, beallitasaibol szinte semmi nem szol mar bele semmibe. Ossze van rogyva az egesz egy brutalis feknel.
Ha abs-es akkor pedig az uthibakon elengedi a feket, az is jol hangzik, az se jo ha nem vagy kepzett.
Csak a motor nem fog megmenteni ha hulye vagy. Kepzettnek kell lenned neked. Aladrakhatnak akarmit, ha te kepzetlen es tudatlan vagy. Eleve leegyszerusiteni ezt hogy lehet ennyire, hogy egy nagy motor biztonsagosabb??? de ha megis ezt tesszuk, es ennyire elnagyoljuk, akkor mar a nagyobb motor ereje es sulya ugyanolyan hatrany, mint az esetlegesen jobb fek- futomu, meg kb barmit be lehet kiabalni ervkent, hiszen minden nagyon esetspecifikus. Ezert kellene a sajat elmeny, hogy vkinek miert ez a velemenye, mi tortent vele. Ha ezt nem ossza meg, akkor ezt igy gondolja a fotelbol, tapasztalas nelkul. Az meg nem valasz hogy vmit nem kell magyarazni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138697 üzenetére
Csak egy keveset kell visszabb gorgetni
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #138689 üzenetére
Sztm erre te gondoltal, mivel mindent korbelott konkretum nelkul: feket, futomuvet meg kormanygatlot is :D
Ha a veszkikerulesnel instabil lesz, az vegre egy konkretum, de akkor tulkepp en nem usd villas motor sem vennek eleve, olyan meg van nagykobcentibol is.
kormanyutkozotol-utkozoig csapkodott, tehat teljesen iranyithatatlan ilyenkor? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
JoinR #138679 üzenetére
Nem teljesen tempofuggo. Termeszetesen minel nagyobb a tempo, annal durvabb, de nem csak az ezresekkel csapkodhat a kormany.
Korabban irtam, eleg egy elozes rossz uton, a lenyeg, hogy elkonnyuljon az elso kereked, es epp megdobja vmi.
Ezt el tudod erni gyengebb motorral, teljesen szr hatul ulos ulespozicioval, es kormanyba kapaszkodassal gyorsitasnal.Ehhez még hozzatartozik, hogy az ezreseken fellelheto gyari kormanygatlok sokat nem ernek, mivel ha nagyon hatekonyra lennenek csinalva, az kenyelmetlenne tenne a lassu manoverezest.
Tehat azzal is ossze lehet szedni kormanycsapkodast. Az elektromos tarsaikkal is. Hesd vel is. -
Topiccsendőr
addikt
[link]
Egy 600 as sornegy fz6 blokk meg van fujva turboval ~200 loero hatso kereken. Csapagyas lett. Mi az elso, ami eszebe jut a palya korul lődörgő embereknek?Ellibbent az olaj. Az olajjal volt baj. Ja vmi tonkre megy, az nem kap olajat. Csak attol mehet tonkre egy blokk.
Phasztmeg.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138670 üzenetére
Vegre egy ember, aki ertelmezi az elhangzottakat.
Dodor egyebkent az ezres motoroknal mindig a gyorsasagi sornegy ezresekrol beszel. Mas nem jut az eszebe, vagy nincs fokuszban mas modell.
Az egykettes bandit egyebkent nem egy vadallat, bar emlekszem, amikor robogorol atultem egy fzr 1000 re, nagyon osszeszartam magam, ma meg komaba esek ha egy olyanra raulok.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138661 üzenetére
Ismeretlen, befele szukulo kanyaroknal mehet esszel az ember, ha nem meri lejjebb donteni, at fog menni a szembesavba. 99% -a motorosoknak nem elcsuszik, hanem nem meri lejjebb donteni a motort. Ennek annyira nincs koze a motor hengerurmeretehez, de egy konnyebb/kisebb motorral ugyanaz a sebesseg kenyelmetlenebb, mert nagyon porog, erolkodik, stb. Egy nagyobb motorral meg kenyelmesen mesz azzal a tempoval, ami sok lesz oda, es nem direkt vagy hulye.
Ami pedig a "kozephalado" hibakat illeti, egy "eros" motorral, ha nem vagy eleg kepzett, es nem tudod mi mitol tortenik, abbol is tudnak bajok lenni. Peldaul kisse uthibas reszen megelozol egy autot. Lenyelezed a motort. az elso kereked elkonnyul ekkor, megdobja egy uthullam, ternel vissza a savodba, erre elkezd csapkodni a kormanyod. Kb 100 loerotol felfele ez mar siman tortenik. Es nem direkt okoztal panikot magadnak.
Aztan rosszul ulsz a motoron, kapaszkodsz a kormanyba gyorsitasnal, ami alap hiba, mert attol is instabil lesz a motor, es attol is csapkodni tud. Ehhez mondjuk mar kell loero, de a motorosok nagy tobbsege ezert szarja ossze magat egy ezrestol. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
dellfanboy #138630 üzenetére
Azt azert hagytak rajta, mert az eredeti brembo karok 100€/darab. :D
Es ez az elso dolog, ami le van cserelve borulasnal. Foleg vmi arany szinu szrra. A hatso segedvaz fekete a gyari szurke helyett. Az 2005 tol fekete, a lengovilla viszont 2003 as verzio. Ez eredetileg nem monoposto volt, mert S nek kellene lennie, nem a lakossagi 999 nek.
az evjaraton kivul par dolog nem stimmel a hirdetesben es a jarmuvon sem. -
Topiccsendőr
addikt
Szeretnek egy ujabb sztereotipiara ramutatni.
Ilyen 999 eshez volt szerencsem, teljesen szetszedett allapotban, tehat ehhez hozza tudok valamit szolni. Ami miatt az emberek fejeben mindig az van, hogy vmi csak az olajtol romolhat el, az azert is van, mert a szakemberek is gondolkodas nelkul ezt vagjak ra mindenre.
"A motor sokat állt és az előző tulajdonosnál az olajcsere hiány miatt hajtókarcsapágyas lett."Altalaban a motorok nem az olajcsere hiany miatt lesznek hajtorudasak, hanem a sok km vagy a nagy terheles miatt.
Legutolso elmenyem, az, hogy egy olyan olajszurot vett le a kollegam egy motorrol, aminek a tipusa mar akkor sem volt forgalomban, amikor ő kezdett dolgozni a ducatinal, ami ~18 eve volt. Tehat minimum 18 eve nem volt olaj cserelve ott. Vagy vki tobb mint egy evtizedig tartogatott egy olajszurot, hogy feltegye, de ennek kisebb az eselye. Tiszta sz.r volt az olajtekno, de a motor ment. Megsem teljesen jo pelda erre, mert ugye ki tudja? Lehet 4 evvel ezelott megis cserelt vki olajat, es rajtahagyta azt a regi olajszurot, stb.
De ami erdekes. amikor 999 est szedtunk szet, ami bantva volt, egyertelmu jele, hogy nem az olajtol tortenik, az az, hogy egy acelhuvelyben van a fotengelycsapagy. Az acelhuvely es a blokkontveny kozott nem megy olaj, megis kopasnyomok voltak ott. Leginkabb valahogy kiveri az acelhuvely azt az aluminium ágyat, inkabb igy fogalmaznek. Semmi koze az olajhoz. Hajtorudcsapagy is odavolt. Egyszeruen, ha valami bantva van nagyon, vagy mar sok a km benne az elkopik. Ezt nem akadalyozza meg az olaj. Szep vilag lenne, ha csak ezen mulna, de sajnoa nem ez van. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #138624 üzenetére
Kisse rosszul fogalmaztam.
Ha azt mondom, az emberek tobbsege hulye a motorokhoz, az nem pusztan szereles, vagy hogy mitol megy egy motor. Az egesz motorozashoz feluletesen all hozza. Tehat a motorozashoz is hulye, amin lehet javitani, nem ezzel van baj. Senki nem ugy szuletik, hogy motorozni tud. De nem is erdekli oket a dolog. Egyaltalan nem.
Szerintem a problema az, hogy emelle a feluletesseg melle a vasarlasukat is ez hatarozza meg.
Barmit megkajalnak, amit elejuk raknak.
Tehat neked egy ilyen 230 kilos szar akkor terepmotor, egy fos sorkettes akkor sportmotor ha az eddigi spektrumod a motorozasban | | ekkora. Amint tagitod ezt, es mondjuk | ...... | ekkora lesz a ralatasod, helyen tudod kezelni a marketingszoveget.
Nem arrol van szo, hogy tudnod kell mindent, amit egy motorszerelonek, vagy hogy szarokat hajts, hogy ferfias legyel. Teljes tevedes, egyaltalan nem.
hanem hogy vedd mar egy kicsit a faradsagot, es melyulj el abban, amit szeretsz, szerezz mar valami igazi tudast, ne ertelmetlen sztereotipiakat szedj magadra, kulonben barmivel megetethetnek.Ugye van ez a velemeny, miszerint: engem nem erdekel az egesz, csak motorozni akarok jol blabla.
De a helyzet az, hogy ha nem tagitod az ismereteidet, nem fogsz tudni jol motorozni sem. Ezek mind osszefuggnek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #138622 üzenetére
Igy van! Ne lovagoljunk a szavak jelentesen, gyorsan az egyik jelenteset az en szajam ize alapjan most tulajdonkepp kisse megvaltoztatom, az alpok aszfaltja igy lesz egyfajta terep. :DDD
ez megint olyan, mint amikor azokon a szavakon lovagoltunk, hogy a sportmotor az tulajdonkepp nem gyorsasagi motor, hanem feloleli azokat a motorokat, amivel sportolunk? :DDDAz emberek tulnyomo tobbsege hulye a motorokhoz. Most nem tulzok. Akik az uj motorokat veszik, azoknak tulnyomo tobbsege full hulye hozza. Az alapjan mondom, amivel talalkozok, uj motorok vasarlojanal. Ezert tud ennyire inflalodni az osszes iranyzat, ennyire gyorsan. Ahhoz kepest, hogy egy 30 evvel ezelott a brossurakban egy dugattyut fotoztak le, es leirtak annak az uj fejlesztesnek az eredmenyeit, hogy az miert jo neked, eleg tavol kerultunk a vasarlo felnottkent kezelesetol. Most azt se tudjak, hogy mi az a dugattyu. Es ne menjunk bele a marketingszovegekbe, hogy micsoda oriasi hulyesegeket es mar 40 eves evidenciakat irnak le extrakent ezeknek a hulyeknek.
ha egy sorkettes sportmotorra azt irjak, hogy verbeli sportmotor, azt is meg szoktam jegyezni. Mert nem az.
-
Topiccsendőr
addikt
Ez is erdekes: egy cagiva elefant 900 blokk, ami megegyezik a ducati 900ss blokkal. A fotengelycsapagybol hianyzik egy gorgo. Mivel ez se kiesni, se felszivodni nem tud, ez a csapagy a gyarban rosszul lett osszerakva. Hogy melyikben- a csapagy gyarban, vagy a ducatiban - az kerdeses, de nagyon pentek lehetett mar. Mert egy ilyen csapagyat nem rakok be egy blokkba eleve, megha ilyet is kaptam. Ahhoz kepest semmilyen plusz zajjal nem jart, es 40e km en tuli futasteljesitmenye volt a blokknak. Inspekcio miatt lett szetszedve, mert egy tocsavar eltort a hatso hengernel, ami a hengert huzza le, illetve mert az elozo tulaj elmondasa szerint 6. ban, nyelgazon hasznalta autopalyan, mert nagy tavokat kellett megtennie gyorsan a munkaja miatt, tehat eleg nagy terhelesnek volt kiteve a blokk. (Ez latszott is a hajtorud csapagyakon, es a fotengelyen is)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
d@vee #138548 üzenetére
Egy sor2 nek ugyanakkora motorfekenek kell lennie, mint egy v2 nek, ugyanakkora kobcenti eseten. A hengerek szama szamit, nem az elrendezese.
Az akkut vidd be valahova, ha fel van toltve kb -60 fokon tud szetfagyni, szoval nem pont ezert, hanem legalabb addig sem fogod basztatni a motort, meg inditgatni. Semmikepp ne ott tarold, ahol tartosan tartozkodsz. mielott a motorba visszaraknad, ratoltesz. Viszont az nem jo, hogy szabad eg alatt van a motor, en raknek a tankba stabilizalot is, 100 as ellenere. A gumi nem fog egy tel alatt deformalodni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138542 üzenetére
Az sv650 fent mar nem megy. Plane egy sor4 hez kepest. Viszont sor4 hez kepest lent nagyon eros.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #138540 üzenetére
Jah, mondjuk gokart palyara az ezres az valoban nem nagy elmeny. Oda minimum euroring, de inkabb pannoniaring kell.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #138533 üzenetére
Hogyhogy 600 ast vennel?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138488 üzenetére
Pontosan. Itt mar nincs jovanazugy megoldas, pl huvelyezes, stb, mert lassan minden koppon van. Persze meg mindig nem annyira, mint 200 loeronel. Viszont a kiegyenlitotengely a fotengellyel ellentetes iranyban forog, tehat az nem adodik hozza.
Kethengeres ezrest es negyhengeres ezrest hasonlithattam mar ossze, oszinten dobalasnal nem ereztem kulonbseget, pedig mindenhol azt olvastam, hogy a v2 keskeny, kisebb fotengelye miatt sokkal jobb. Hat a sornegynel is valahogy megoldjak ezek szerint.A szenszallal mar a 90 es evek ota kiserleteznek a motoroknal. Nem jo. Nem a gyartas miatt. Az acel sem jo. A legjobb az aluminium vaz anyagnak, mert az rugalmas elegge es a csillapito tulajdonsaga a legkedvezobb. Nem csupan merevnek kell lennie.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138485 üzenetére
A csapszeg eltolasaval, azaz dezaxialassal csokkentik azt az erot, de ez eleg rovid loketu motor, akkorat nem billen.
A 2t nel a dugattyupalasttal zarnod kellene a henger reseit, ott marcsak amiatt sem lehet ilyen dugattyuszoknyat kialakitani. De inkabb abba a rengeteg resbe belebillenne a dugattyu. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #138483 üzenetére
Nem huvelyezheto, nikaszilos. ~180loeros hengert mar nem lehet huvelyezni, bar a regebbieket ~150 loeroseket megprobaljak magyarorszagon, aztan van meglepetes, ha egyszer kiforgatja a tulaj.
A dugattyu az ilyen, nincs semmi baja, csak szorulasnyom van rajta. Felkent egy keves alut a hengerfalra. Megnezem, hogy honolassal lejon-e, ha nem, akkor fel lehet ujitani a hengersort, ujranikaszilozassal.
Szabad venni proba nelkul, csak legyen olcso. -
Topiccsendőr
addikt
Csak ugy infonak megosztanam a kovetkezo tortenetet.
Kb 2 eve vettem egy crossplane R1 blokkot, termeszetesen olcson. (Szart csakis olcson!) Most jutottam el odaig, hogy szetszedjem. A tulaj elvitte szervizbe, hangos volt a motor, azt mondtak neki (hallasra) hogy hajtorudas.
Nezzuk, ez a fajta diagnosztika mennyire megbizhato:A 4 es henger dugattyuja megszorult. A tobbi tokeletes allapotban van. A dugattyun semmifele hoterheles jele nincs, olajat kapott boven. Ezt a motort nagy valoszinuseggel a gyarban rosszul raktak ossze, mert a dugattyu tul nagyot tagult abban az egy hengerben, anelkul, hogy nagyobb hohatas erte volna. Tehat meretproblema lehet a dolog mogott.
Egy ilyen motornak a blokkjat csak szetszedni 110€. Mivel a forgattyushaz csavarjai egyszer hasznalatosak. Ha ossze lesz rakva, ezt azonnal el kell kolteni, anelkul, hogy barmi meg lett volna javitva.
Ezeknel a motoroknal a koltsegek miatt krvara esznel kell lenni, es egyaltalan nem fer bele az, hogy hallasra diagnosztizalnak valamit.
A 6. Sebesseg kapcsolokormei kisse el voltak verve, a fotengelycsapagyazason kavitacio jelei vannak, nem mindegyiken. Kimerni ki fogom, de csak a hajtorud kiegyenlitotengely es fotengely csapagyak koltsege kozeliti a 400€-t.
Ez egy ~18e kmt futott blokk. Ez latszik is minden alkatreszen. A fotengely gyonyoru allapotban van, akarcsak a valto, a tobbi 3 dugattyu, es a 3 hengerben egy meghuzasnyom sincs.Szoval 20e km alatt is vannak mar csodak egy alapvetoen jol kitalalt, es megbizhato blokkban.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138477 üzenetére
Karbis sv vel mar nagyon reg mentem, nem emlekeszem az mit csinal 3000 nel. Legutoljara sv650x el mentem, az sehol nem rangatta a lancot. Szoval sztm alul hasznalhato ovatos gyorsitasokkal, ha mar valasztani kell.
Ha gyorsitani akarsz normalisan, ahhoz fordulat kell, szoval ezt a szituacio donti el. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138467 üzenetére
Hangbol nem lehet megallapitani, hogy milyen szelephezagod van. Tulajdonkepp hangrol azokat a dolgokat tudod megallapitani, ahonnan mar nincs visszaut. Ez nem olyan szakma, hogy csak hallgatozol, aztan tudsz mindent.
Ha messze allsz a sporolastol akkor az is lehet, hogy mashogy mesz mostanaban, bar te nem igy erzed. Ez igy nem eleg egzakt, tehat lehet user error is.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138465 üzenetére
Igy van, amikor mar fekete lesz a kipufogod/ valamit eszlelsz gazreakcioban, vagy folyik a karbi, vagy inditasi nehezsegeid vannak melegen, vagy tenyleg extrem, 6,5- 7 literes fogyasztas kezd lenni, ugy, hogy semmit nem csinalsz vele, nem forgatod.
Feltetelezem, a karbantartasok korabban el lettek vegezve, tehat en abbol indulok ki, hogy a szelephezaggal nem lehet baj, plane ilyen sporolos hasznalatnal tenyleg eleg a szervizkonyvben eloirt km nel kontorllalni a hezagokat.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138463 üzenetére
Ezert en nem vinnem vissza, mert egy szelephezag ellenorzes penzben fajni fog, es ez a koltseg elenyeszo lesz a tobbletfogyasztashoz kepest.
Karbiszinkrontol nem lesz jobb a fogyasztas, azt csak azert kerdeztem, hogy ekkor hatha hozzanyultak az alapjarati keverekcsavarokhoz is, amikor szinkronizaltak, ami ilyen sporolos uzemmodban talan beleszolhat a menet kozbeni allapothoz.
Annyit tudsz nezni, hogy tulfolyik-e a karbi, mast nemigen.Karbiszinkron teljesen felesleges olyan esetekben mint: fogyasztas, gazreakcio. Tulajdonkepp semmire nem jo, csak szep lesz tole az alapjarat, bar tudom, hogy probaljak ugy eloadni, mintha ez valamilyen alapveto hibaforras tudna lenni, vagy hatalmas fontossaggal birna.
En arra gondolnek hogy valahogy maszik el az uszoszint szep lassan, hogy mitol, azt nem tudom.
A karburator felujitasa ezert veszelyes, amennyiben nem rohadt bele a benzin, vagy teljesen jol mukodott akkor, amikor "tisztitva lett". Gyari tomitesszettet nem fogja senki megvenni, mert horror az ara, es az utangyartott tomites es tuszelepek ki tudja milyen minoseguek, de egy biztos: annyit nem fognak birni, mint a gyari. A karbihoz addig tilos hozzanyulni, amig normalisan mukodik minden.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138461 üzenetére
2.5-2.9 a gyari eloiras, bar ez nem okoz 4 deci tobbletet, de valamennyit hozzaad. az meg plane nem, ha egy alsopolcos repsol utan egy api sn normalis olajat raknak bele. (Ha olajokrol beszelsz, ne csak a markat add meg, hanem annak pontos tipusat es viszkozitasat is. Csak a markaval semmilyen informaciohoz nem jut az ember, mert egy markanak tobb fajta olaja van) Hacsak nem 50- es ment bele a 40- es helyett, es a hidegebb idokben az amugy is suru olaj visszafogja a motort.
A munkalapon tehat nincs odairva, hogy milyen olaj ment bele, vagy azt te vitted oda?
Lehet a karbiban kezdi vmi elfosni magat, es megemelkedett az uszoszint.Ezt igy nem fogjuk sajnos netrol megfejteni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Somatom #138436 üzenetére
A kulonbseg itt az, hogy ő nem hivatkozik bizonyos helyzetekben a kreszre/nem hazmesterkedik.
Ez az onkenyes lezaras csak a te esetedben volt furcsa, abban a kontextusban. Mivelhogy neha megkoveteled mindenkitol hogy szorosan igazodjon a szabalyokhoz, de neha meg - pl most is- ha valami olyasmirol van szo, amit te kovettel el, akkor az teljesen rendben van.
Hamar felejtesz, es tudom hogy meg mindig be vagy serulve, dehat ez nem a kreszrol szol, hanem arrol, ahogy te gondolkodsz. Es milyen logikai bukfencek vannak abban.
Nem a szabaly a lenyeg. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138429 üzenetére
Jo otlet, amennyiben nem lesz sozas, es szaraz ido lesz.
A so por formajaban is ramegy a hutodre, rakodik az alu alkatreszekre, vagy vas alkatreszekre, es korrodalja ezeket. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138418 üzenetére
Igy lassan kezd ertheto lenni a kerdes.
En 2 motort hasznalok: Egy r1-est, amin supercorsa sp gumik vannak- csak orommotorozasra. ezt 20 fok alatt mar nem hasznalom szivesen, mert bemelegiteni azt a gumit rendesen nem lehet ilyenkor, vagy ha lehet is, az mar veszelyes, amugy meg ilyenkor csupa szar az ut. tele van sarral, tragyaval az oszi mezogazdasagi munkak miatt. A hegyekben pedig az arnyekban vizes minden. Szoval azzal a motorral minek koptatni a lancot olajat? Arra van a hetkoznapi ducatim, amin sima rosso 3 van. Az egy sokkal gyengebb motor, igy elvezeteseket lehet menni hidegebb idoben is, es az a gumi nem erzekeny annyira hidegre. Es ha tul optimistan veszek be egy kanyart, nagyon olcso hozza minden. Meg az idomok kb 2x olyan vastagok, mint manapsag, tehat egy csuszas alig latszik meg azon a szaron.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138402 üzenetére
Azert nem talalsz semmi ertelmeset, mert a kerdes fura.
Milyen homersekletben biztonsagos motorozni?
Eleve biztonsagosan neked kellene motoroznod, nem pedig a homersekletnek kell biztonsagosnak lennie. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138385 üzenetére
Persze, hogy masik vegen vagyok (???) Ha leirod, hogy, tiszta minden, egyetertesz, majd a vegere ugyanazt a hulyeseget irod le, amibol a vita kiindult.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138383 üzenetére
Persze, hogy teljes tevedesben vagyok, ez egyertelmu.
Szoval tegyuk fel, te ennyire raalltal az olajtemara, hogy tulajdonkepp akkor atnezted az elf egesz kinalatat, majd osszevetetted a piacon levo osszes olajjal, majd nem emlekszel, hogy ennyi melo utan, vegulis mit raktal a motorba?
Jolvan lapozzunk.A mondandom lenyege, amit korabban ugyan elolvastal, de akkor leirom mashogy:
ne csak markakat soroljatok, hanem a markanak a konkret tipusat is, es viszkozitasi osztalyat is, amivel birtokunkba kerul az az informacio, hogy milyen besorolasu volt az olaj. Es tulajdonkepp ez a legfontosabb. Nem a marka.
Lehet egy marka akarmilyen jo ar/ertek aranyu, ha az alsopolcos szar olajat veszed meg belole. Az az olaj egy olcso olaj lesz. Nem a marka szamit, hanem annak az olajnak a konkret specifikacioja. Mindegy mibe van csomagolva.Ha nincsenek smile-ik, az mar rage kommentnek szamit?
mert most nem szarakodnek hogy utolag kitegyem, kepzeld oda. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138379 üzenetére
Jo, en ezt most ugy ertekelem, hogy tul koran volt, csak a vastag betus reszt futottad at, es azonnal reagaltal.
ha meg azt sem tudod, milyen api besorolasut raktal a motorodba, akkor hogy vontad le a kovetkeztetest, hogy jo az ar/ertek aranya? Egy markanak.
Emelle egy markanak en bloc megnezted, hogy a piacon a hasonlo api besorolasu olajokhoz kepest mennyivel olcsobb/dragabbak a termekei?
megneztel teszteket, hogy hogyan teljesitenek az olajok ugyanazert a penzert, vagy ezt a kijelentest most hogy kepzeljem el? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
V.Stryker #138368 üzenetére
Barmilyen markat lehet ajanlani.
A kuplung csuszas az a regi motorok eseteben a jaso ma vagy ma2 problemakore, tehat nem mindegy, hogy a mannolbol epp milyet raktal bele, mert a motul 5100 az egy igazi alsopolcos, amire mindenki panaszkodik, hogy csontos lesz a valto. Ha 5100 at raktal bele akkor tenyleg barmilyen olcso olaj is mehetett volna bele.
Ettol meg lehet, hogy a kuplungoddal tovabbra sem stimmel valami egyebkent.Nem. Nem kockazatmentes az 5100.
Es nem, a 7100 nem felesleges.A repsol megintcsak egy marka. Ha eszi egy motor az olajat, akkor nem egy bizonyos markat fog enni. Hanem egy bizonyos viszkozitasu olajat.
Legfokepp attol fugg, hogy mennyire tolta tul a biciklit a tulaj az olajvalasztasnal, amikoris mindig a leheto legsurubbet akarja a motorba onteni mindenki, mert attol kussol a motor, es mindentol megved. (Nem) es attol is fugg, hogy epp mennyire sikerult felmelegitenie az olajat, vagy mennyire nem, mennyire forgatta epp azzal az olajtoltettel a motort, mennyire nem, satobbi.Es kerlek, ne markakat mondj. A markak semmit nem jelentenek. Konkret olajtipusokat mondj, minden jellemzojevel.
Peldamondat:
motul 300v jaso ma 10w40 api sn-t ette a motorom, de a castrol power1 jaso ma2 15w50 api sn-t nem.
Kerek mindenkit, keruljuk a markanevekkel dobalozast, mert rettenetesen dillettans, azonnal kukazhato lesz a hsz tole, mert lerí: tokeletesen nem tudja az iro, hogy mirol is beszel, es csak tovabb erositi a felesleges sztereotipiakat, felreinformalja vele az olvasot.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
vlevi #138349 üzenetére
Bocs.
a Jaso MA osztaly nem a viszkozitasi indexet jeloli.
A jaso ma vagy ma2 a kuplung csuszasi karakteret meghatarozo harom tulajdonsagot jeloli.Tobbszor kitargyaltuk itt a topicban. Meg veled is.
Ha egy gyarto nem adja meg konkretan, hogy melyik jaso MA kell a motorba, az azert van, mert annak a motornak mindegy. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Predator2 #138348 üzenetére
Ha a legjobbat szeretned a motorodnak, akkor 5W40, api SN besorolasu olajat vehetsz bele, ez a legdragabb olaj a viszkozitas es a teljesitmenyszint miatt.
Nem csak motul van a vilagon, mas markaju olaj is teljesiti az api sn teljesitmenyszintet. A lenyeg, hogy a hidegoldali viszkozitas a leheto legalacsonyabb legyen (ez az elso szam a W-vel) a melegoldali (a masodik szam) pedig a gyarto altal megadott, ebben az esetben 40. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #138343 üzenetére
Osszefoglaloba mehetne
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138341 üzenetére
Meg tipp, hogy ne nezd a visszapillantot, es ne udvariaskodj, tehat ne engedd el a mogotted jovot/ne figyeld a mogotted levo forgalmat. Abbol lesz a baj, ha megvaltoztatod az ivedet, mert vki jon mogotted. Majd megoldjak.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138336 üzenetére
Menj ki.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
KoVee84 #138335 üzenetére
Egyebkent jo motor az, csak ebben a sporttura betegsegben szenved, mint mindegyik, hogy hatul nagyon puha a rugoja, a labtarto meg leer, ha kanyarodsz vele lenduletesen.
A fek viszont kivalo, es a sulya is nagyon lent van ezzel a monocoque vazzal, szoval a hazifeladat jol el lett vegezve.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S24 128GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Új szintre emelnéd a géped sebességét? Ne várj tovább!
- BESZÁMÍTÁS!ASUS B650M R5 7600X 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Be Quiet! Pure Base 500FX ASUS1000W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest