Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Beretvás

    veterán

    válasz setup #93635 üzenetére

    Nem tudom ,honnan az infók de csak a 2. pont stimmel.

    3. pont a legkirívóbb, miért fogyasztana többet egy 2t belőle? Bármi teszt vagy megerősítés? Semmi extra súrlódás nem lesz miatta főleg a megfelelő olajjal.

    4. pont hogy jobban megy tőle, ha nem akkor az vagy nem igazi 100 as benzin vagy szar a karb :K urálás.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz setup #93635 üzenetére

    Minden 2T motorba (Fűnyíró, fűkasza, fűrész) csak 100-as, illetve kutanként változik mi a neve, de ugye minél kevesebb Etanol tartalmú üzemanyagot használok.
    Hátrányát sosem éreztem.
    Elment a 2T motor a szovjet kiskatonáktól szerzett, állítólag 72-es oktánszámú benzinnel is, bár kissé a teljesítményen érezhető volt.
    Amit megéreztem változás, az volt, amikor a kilencvenes évek elején megszűnt az ólmozott benzin. Nem tudom hogy jön az ólom a 2T motorhoz(elvileg sehogy, de állítják hogy kenő hatása is volt az ólomnak,), de mikor megszűnt a 92-es keverék, és lett helyette ólommentes keverék..Akkor érezhetően gyengébb lett az MZ. Trabant annyira nem érezte meg, de talán az is hangosabb, meg kissé gyengébb lett.
    Jelenleg 95-ös E10 benzint csak autóba, és csak nyáron(Mikor pár hét és kihajtjuk) tankolok. Karburátoros, és szezonálisan használt gépekbe nálam minél kevesebb bio anyag tartalmú benzin mehet.
    Na, itt van az E20 is, tankolja akinek két anyja van...: [link]

    Amúgy a mesterséges intelligencia szerint nem etanol van a 100-as benzinben. Idézem:

    A 100-as benzin előnyei Etanol helyett más adalékok: A 100-as benzinben etil-tercier-butil-éter (ETBE) az etanol helyettesítő bioösszetevője, ami kevésbé károsítja a gumialkatrészeket. Régebbi autókhoz is jó: Azok a 30 évnél régebbi járművek, amelyekben az üzemanyag-rendszer gumialkatrészei nem kompatibilisek az E10-es (10% etanolt tartalmazó) benzinnel, nyugodtan tankolhatnak 100-as benzint. Motorvédő hatás: A 100-as benzinadalékok segíthetnek a motorban lévő lerakódások eltávolításában és csökkenthetik a dugattyúgyűrűk súrlódását, ami a motor élettartamát is növelheti.

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz setup #93635 üzenetére

    Kapásból a 4-es pontodra reagálva:
    A MOL és az OMV abba a maradék 5 %-ban a 100-as benzinnél semmiféle etanolt nem használ, hanem csak adalékanyagokat. Ez tény! Ez a hivatalos közleményük amióta elindult az az etanolos dolog, plusz többször be is lettek vizsgálva ezek az üzemanyagok. Pont az 5 százalékban van a lényeg. A törvény úgy írja elő, hogy 5 százalékig nem kötelező semennyi etanolt sem használniuk, pótolhatják teljes egészében adalékokkal.
    Azáltal, hogy nincs benne etanol már szerencsésebb a 100-as benzin használata a különböző alkatrészek miatt. Pluszban még meg kell említeni, hogy szintén az etanol hiánya miatt kvázi semmi vizet sem tartalmaz ami korróziót okozna.
    Hogy az egyéb kutak mit kevernek össze azt nem tudom.
    Az 1-es pontodban leírt dolgot én még nem hallottam, van bármiféle hivatalos kísérlet/teszt ami ezt alátámasztja vagy csak feltételezés?
    A 3-as ponttal szintén nem is szeretnék vitába szállni, semmilyen járműnél nem tapasztaltam nagyobb fogyasztást. Igaz, kevesebbet sem, de többet sem.

    "Úgy kb. 10 éve benne van és semmi nem látszik benne, szóval itt is az lesz inkább a megfejtés, hogy a benzin valamit kiold azalatt a tél alatt a vonatkozó motorból."

    Ez pontosan így van ahogy leírtad, egy üvegben sok mindent nem fogsz látni benne évek múltán sem. :)

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz setup #93635 üzenetére

    3. Nekem más a tapasztalatom. Kevesebbet fogyasztott a MOL prémiummal, mint a puruttyával.

Új hozzászólás Aktív témák