- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: A fapados NAS tuningolása
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Arc összefoglaló szerkesztés
- sziku69: Szólánc.
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nrc
tag
válasz
igor-hu #31149 üzenetére
Szia!
Nagyon jó gép a sony a6000 szerintem megéri az árát, nem csak a szenzor miatt, hanem pl. a hibrid fókusz miatt is, amivel lehetőség van a gyors mozgások lekövetésére és videót is jó minőségben rögzít.
Az a6000 esetében a sigma 30/2.8, az ekv. 45mm-nek felel meg, így a reciprok szabály alapján a leghosszabb záridő, amit ki lehet tartani vele 1/45s, a 60/2.8-nál, pedig 1/90s.
Obik tényleg ritkábban vannak használtan, mint mft-re, de azért van pár ami jó vétel újonnan is, a sigmák vagy a sel50/1.8-as ára kedvezőnek mondható milc viszonylatban.
A szenzorból származó előny egyébként ritkán jelenik meg a képeken ténylegesen láthatóan, főleg szélsőséges helyzetekben készült képeknél jön elő, pl. a sony esetén egy 6400-as iso-n lőtt rawból is jó eséllyel lehet olyan képet kidolgozni, ami leméretezés után zaj szempontjából, kb. az oly 3200-as iso szintjén lenne.
Inkább az alapján döntenék a sony mellett, hogy a tényleg csúcs érzékelőn túl mennyire fontos szempont a jól működő követő fókusz és/vagy a jó videó.
Ha ezek annyira nem fontosak, akkor érdemes megfontolni az oly em-10-et is, mert igaz, hogy nincs hibrid autófókusz, a videó pedig tényleg gyenge, de pl. a tapikijelzőn való fókuszálás, a beépített stabi, az obipark és most a visszatérítéssel + klubkártyával elérhető igen kedvező ár azért vonzóak lehetnek, nagyon is jó választás lehet az is.
-
válasz
pandur99 #31138 üzenetére
Muttetom (58) végigfotózta New Yorkot egy szem 20/1.7-tel (+PL1). Korábban még sosem látott fényképezőgépet, és csak ezt az egy objektívet adtam neki, hogy ne zavarodjon össze. Nagyon jó képeket csinált. Nagy vegyeskarral volt, egy csomóan vitték a tonnás tükrösüket, mégis a legtöbb kép tőle került be a közös élménybeszámolóra. (Persze én rendesen ki is dolgoztam a képeket.) Néhány nap alatt úgy belejött a fotózásba, és rákattant a látószögre, hogy elkezdett még művészkedni is. Aztán persze miután hazajött, többet kezébe sem fogta a masinát, de ez más kérdés.
Szóval igenis jelent előnyt egy fix még egy abszolút kezdő kezében is. Amikor hazajött direkt megkérdeztem, hogy kellett volna-e neki másik látószög (megmutattam neki, hogy működik egy zoom), és azt mondta, hogy nem. Persze, tudom, csalás, mert utcai fotózásra és nagyobb belső terekhez általános célra (lásd városi kirándulás) nehéz jobb látószöget találni, mint a 40mm, de pont ez is a fix lényege. Ha tudod mit akarsz, akkor ahhoz való objektívet viszel magaddal. Ha kezdő vagy, akkor is. A többit pedig nem.
-
ati3x
senior tag
válasz
silmatauki #31188 üzenetére
Panának valószínű komoly döntés lenne elhagyni az obistabit. De szemmel láthatóan ráléptek erre az útra: lásd GX7/GX8. Kell nekik egy kis időt adni. Annó gondolom ez egy stratégiai döntés volt.. Talán annak idején műszakilag nehezebb/költségesebb volt létrhozni hatékony szenzorstabit. Optikait meg könnyebb/olcsób meg megvolt már a háttértechnológia is azaz kevésbé volt kockázatos.. Aztán jött az em-5/em1/em10(igaz "csak" 3 tengelyes, de majdnem olyan hatékonz mint az 5 tengelyes.. 1 szónak is 100 vége, szerintem nyitottak a szenzorstabira..
-
Elektrosokk
veterán
válasz
silmatauki #31187 üzenetére
Nálam az A99 nem problémázik. sőt, azt kell mondjam bravúros a fókuszrendszere.
-
silmatauki
őstag
"Szal amit várok, még "rágyúrnak" erre a szenzormozgatásos hi res módra, és leviszik olyan 1/100 1/200s-re a ciklusidőt.."
Na ja – ez az, amit nagyon hiányolok mind a GX8-ból (ha már ilyen durván drága lett) meg az A7R2-ből, ha már a hardver (az IBS) ott van. Veszett jól teljesít mind az EM5Mk2-ben, mind a Pentax K3-II-ben.
-
silmatauki
őstag
válasz
Elektrosokk #31185 üzenetére
Kivéve a front/backfókuszt a fizikailag más helyen levő fázisszenzor miatt.
-
ati3x
senior tag
válasz
#40935168 #31172 üzenetére
Kicsit továbbfűzve a mit hoz a jövő? Találgatásodat.. Nagy a csend az oly EM-1 utódja körül. (valami az súgja, hogy az EM-1 lesz egy 12-40-el a harmadik gépem, nagyon ákcijósan.
)
Szal amit várok, még "rágyúrnak" erre a szenzormozgatásos hi res módra, és leviszik olyan 1/100 1/200s-re a ciklusidőt.. Aztán gondolom paraméterezhetővé teszik az eltolások számát, esetleg irányát, és mondjuk az átfedést.. Szerintem már csak ez elvinné a hátán az egészet.. De az olympust ismerve még akár valami hasonló forradalmi dolog is beleférhet, mint anno az 5 tengelyes stabi.. Hogy mi? Gőzöm sincs.. Esetleg "Z" azaz a fókuszsíkra merőleges nagyon gyors szenzormozgatás?? Afféle fókuszsík kompenzáció, vagy tudom is én.. Szerinttem nagyon rágyúrtak erre a szenzormozgatás dologra, és vannak benne távlatok...
-
kacsento1
senior tag
-
80hun
addikt
Az A6000 után vszínű A7 lesz a következő amit veszek a kis manuálmániámhoz.
A D5200 meg elképzelhető hogy le lesz cserélve egy Fuji x-t10-re ha 1 év mulva még kapni.
Persze az MFT is szóba jöhet főleg a Pana a fogása miatt.
I
gaza van Eperkutyusnak ha így fejlődik a milc oldal nemsoká eltünnek a különbségek és akkor tényleg jaj a DSLR gépeknek. -
ati3x
senior tag
válasz
#40935168 #31172 üzenetére
még hogy én vagyok hosszú...
Nézem a képeidet, és bele se merek gondolni mit művelnél egy Pana-leica 42.5/1.2-el.. De a most kijött 42.5/1.7 pana is állítólag valamivel élesebb mint az oly 45.1.8, pedig aztán..
Panaleica42.5/1.2_pana42.5/1.7_olzmpus 45/1.8
Szal élvezettel olvastam a hozzászólásod..
-
ati3x
senior tag
Első körben: Az a legjobb fényképező, ami nálad van..
Sokáig álmodoztam tükörrefis gépről.. Mármint digitálisról.( Most nem irom le, hogy még a filmes korszakban kezdtem..
) Szal nyálcsorgás az aktuális belépő szint után 300-350-400-450D. Addig is kis kompakt digitálisokkal fotózgatás... Aztán jött az MFT, és elolvastam pár cikket róla.. Egyre inkább szöget ütött a fejembe, hogy bizony a méret számít. No egyszercsak vettem egy kifutó szériás E-pl1-et. Egy élmény volt, még úgy is hogy az első genes kitobi volt rajta, ami AF-ben nem volt egy bajnok.. Majd lett egy EM5, az is véletlen, igencsak jó áron.. Álomgépem volt, de drágállottam, és úgy gondoltam elég lesz nekem vmi csúcskompakt pana LX7, oly Xz2, vagy nagyon max sony RX100 mkI. De aztán mint irtam "befutott" az EM5 sony árban.. 12-50-el. Frankó volt, de azért csak piszkált, hogy 12-50-el nagy.. Majd lett egy 45/1.8 fix ami méretben, és képminőségben elég besza-behu volt... De ugye a 45mm eléggé korlátoz sokmindenben... Sokáig agyalódtam, hogy belemegyek egy 12-40/2.8-ba. Nagyjából meg is lett rá a pénz de azért csak drága.. Igaz nem kompakt, de legalább fényerősebb mint a 12-50 és karistol rendesen.. De mint említettem az ára... gondolkodásra késztetett, meg az a tudat, hogy nem igazán kompakt..Szal minek legyen egy drága obim, ha mindig otthon marad? Szóval ennyi kacskaringó után: akkor legyen pana 12-32. Brutál kicsi obi, igaz nem fényerős, de ezért eléggé éles... A szerencse megint mellém ált, és sikerült akcióban vennem egyett egy Pana GM1-el együtt (olcsóban, mintha csak a 12-32 külön ára)
Na szóval ide akartam kilyukadni: GM1! Első körben na mind1, lesz egy másodgép az EM-5 mellé.. Aztán jött a döbbenet, hogy ha már Eprekutyus tücsökpőcsnek becézi az em10-et, no akkor ez a "hangyaf**z" Valami durva! Legtöbször már csak ezt markolom fel, mert szimplán szó szerint zsebre vágható! Van benn Wifi, ami megint óriási piros pont.. Mennek a képek egyből a NAS-ra. Ha rárakom az oly 12-50-et, no akkor nem lesz kicsi, de telefonról távirányítható, beleértve a zoomolást is.. 45-el együtt pedig még mindig mini kategória.. Akkor van elektronyos zár, egész 1/16000-ig. Tud sorozatot 40 FPS-el, igaz kisebb felbontásban, és csak jpg-ben de durva.. És bizony totál csendes... Aztán ugye time lapse.. Meg a videó minőség (jelenleg nem igazán videózom, de..) Szóval ezek ütik a az EM-5-t rendesen..
kontra: Pici, azaz fogása..Szal egész napos fotózásnál nem egy előny.. Arra, pedig ott van az EM-5 (tervezem majd a kiegészítő marcsát hozzá). Nincs vakusaru, DE van mini beépitett... Szal ha nagyon kell vaku akkor EM5 (most gondolkodok erősen egy nissin i 40-en).Nincs EVF/dönthető kijelző, ha kell akkor megint csak EM-5. Kevés kezelőszerv, ha kell megint csak EM5.
Kb. 1.5-2éve olvasam egy elsőre kemény hozzászólást, hogy bezony a ha jobb MFT obit veszel, akkor már érdemes alá egy egy generációval előző MFT vázat is venni "fillérekért" (néha még a szenzorban sincs kompromisszum pl EPL5, GM1) és az obicsere is letutva. Csak úgy mellékesen, 2 hét múlva utazok, és egy akkora fotóstáskában amibe mondjuk egy D5000-5100-5200-5300 vagy valami hasonló, kitobival éppen hogy, de mondjuk 18-105-el már tuti hogy nem férne el... No abban egy EM-5 egy 7.5-ös sami halszemmel, GM1 a 12-32-el, és egy 45/1.8 obi elfér.. Ha esetleg lenne egy 20/1.7 no azt is be lehetne paszirozni valahová. Szóval, akkor miről is beszélünk?
És akkor térjünk vissza a fókuszra. Követő fokusz: valóban gyengébb.. De általános célra bőven jók. EVF vs OVF. Megdöbbentett, hogy az EM5 evf-je majdnem tök sötétben (fényforrás egy mobil kijelző fénye, 4-5 méterről régi manuális objektívvel gond nélkül lehetett lag nélkül arcra fókuszálni..) Másik, egy csomó infó megjelenitése az EVF-en, arcfelismerés stb.. (tudom-tudom, ez is van tükrösök nagy részében, live view-ban, de ha valami lassú, na akkor ez..)
Bocs hogy hosszú voltam..
-
-
80hun
addikt
válasz
muranyig #31174 üzenetére
Mindkettő jó obi. Igen a fényerő miatt a Sony és van benne optikai stabilizátor is.
Csak kicsit drágább mint a sigma.A makrózáshoz makró objektív kell sajna , ezek nem azok.
Van a sonynak a Sel 30mm f3.5 makrója.
Nekem volt , sajnos nagyon közel kell menni a tárgyhoz makrózáskór 3-6cm-r, nekem ez volt nagy hátrány.
Azóta manuális makróm van Vivitar 90mm f2.8 Macro és Minolta Md 100mm f4 Macro Rokkor.Focus peekingel és belenagyítással jól használhatók a manuális objektívek..
Vegyél egy Nex-M42 adaptert kb 3500ft és egy gyakrorlóobit .Mondjuk egy Helios 44-2-t 4-5e ft.
És ha bejön a manuálozás akkor léphetsz felfelé a manuál obik közt , ha nem akkor el tudod adni és nem buksz nagyot. -
#40935168
törölt tag
Ilyet nem mondtam, hogy a milc a legjobb. De hamarosan kijelenthetem. Nézd meg, milyen tempóban fejlesztik a milceket és milyen árkategóriába / termékszegmensbe hogyan hozzák le az innovációkat. Tehát, ismételjük meg a kulcsszavakat:
1) nem mondtam
2) a jövőben mondani fogok. Meggyőződésem. A tükör múzeumba kerül pár éven belül. De úgyis lecseréli mindenki a kis belépő tükrösét 2-3-4 éven belül, úgyhogy vegyevigye.A Sony A7R II csak az előszele az igazán komoly, durva csúcstechnikás milceknek és ők nem fognak hibázgatni fókuszban összevissza (itt micro eltérésekről beszélek ám, nem nagy mellélövések, de mondjuk ha pixelszinten lemegyek a képbe, azonnal látszik, sokszor sajnos még egy 2.3 megapixeles fullhd méretben is). Mellesleg a millió n+1 feature, amit egy tükrös még csak hírből sem hallott, eléggé hasznos tud lenni.
Hogy mást ne is említsek, egyik a közelebbi-szem érzékelős arcfelismerő, ami a modellfotóimnál úgy néz ki, hogy 10 képből 10 úgy totáltelibe, hogy az ereket retusálhatom az illető kontaktlencséje alatt egy félalakos képen, szóval az AF gyakorlatilag lebüntet precizitásban bármilyen tükrös gépet. Értem én, hogy menő egy nagy Canon csattogó
és nő tőle az E-Pénisz, csak a váz buta - fázisalapú fókusz esetén mindenképp, LiveView esetén használható a sokkal precízebb kontraszt alapú fókusz, csak LiveView-ban meg kissé tetű lődözni egy alapvetően tükrös géppel, illetve az ember megkérdezi akkor, hogy minek is a tükör bele. Na és persze nem leszel boldogabb attól, ha egy D800-at, ödémahármat stb. úgy használsz, hogy a hátsó kijelzőt nézed, elég hülyén néz ki már önmagában is, nem ? Nemhogy levinni derékmagasságba, kihajtható kijelző nuku, modellt pedig illik derékmagasságból lőni, legalábbis gyakran. Egyébként a fázisalapú fókusznak is megvan a létjogosultsága: sport, tracking. De nem a pontosságáról híres, márpedig a tükrösök ezt használják. Ráadásul külön AF modullal, segédtükörrel, amiket mindet jusztírozni kell, elmászik idővel, stb.. és az eleinte kb. a szenzorral egy síkba kalibrált AF modul fókuszsík eltolódik máris, onnantól kezdve pedig amit a modul mér, nem a legélesebb képet fogja adni a szenzoron. Egy E-M1-ben, vagy akár a Sony A7 II-ben, A7R II-ben meg szenzoron vannak ezek a fókuszpontok. Ráadásul (és itt már tényleg lehet röhögni).. nem középre összezsúfolva, hanem a képernyő nagy részét lefedik. Ez a nagyonnemmindegy.Egy nagyonegyszerű példa:
CaNikon fókuszpont lefedettség a keresőben: D800 és 5D mark III:Utána pedig jön egy futó, hmm. Mit kezdesz vele, ha aranymetszésbe akarod tenni és az arcára fókuszálni ? Aha, végülis a hasára is lehet lőni, igen, jobb híján.
Vagy újrakomponálni, amivel az idő telik + kicsúszik a tárgyad a fókuszsíkból, mire elsütöd.
Én nem EGY gépet zsírozok, pláne nem az E-M10-emet, bár megtehetném, fókuszpontosságban bucira veri az összes általam fogott tükrös gépet és nem a D800-am volt rossz, hozzátenném. Precíziós kalibráción is átment Németben, a vele használt obik dettó, tehát nem levegőbe beszélek.
Csak tudod amikor a gépvázad beáll egy többszázezres objektívvel a tárgyra a fókusszal, aztán exponáláskor derül ki, hogy az objektív optikai konstrukciója miatt összehúzott rekesszel a fókuszsík hátrébb tolódik, az úgy elég blama, a fázisalapú AF pedig ebből semmit sem érzékel. Semmi gáz amúgy alapvetően ezekkel a shiftes üvegekkel, csak ne háromszázezret kérjenek értük. Olympusnál nincs ilyen, ahova nézek és fókuszálok vele, az ott lesz olyan borotva, hogy portrénál f/4-en elsírod Magad, annyit kell retusálni. Képletesen persze. Szóval marha jó.
És ilyenkor nagyon nem érdekel, mekkora a szenzor, mennyi a DOF (ha egy bizonyos "minimumot" megüt, márpedig megüt ekkora szenzorral is), mi hogy.. fogom, előveszem, használom és vigyorgok, hogy úristen, ez is jó, ez is, eeez de klassz, itt egy kicsit nem jól tartja a kezét, ott az arca izé, stb stb. Nem a technikával kell nyafiznom még, hogy hopp, itt kicsit mellé a fókusz, adjunk neki -5 helyett -7-es korrekciót, na várj csak, most jó lesz... KATT .. nézem újra, belenagyítok, áááh, valami nem kerek, lehet 0-ra kéne tennem a korrekciót ?? ... <- kinek hiányzik ez ? Belezavarodnék, ha újra ezzel kellene foglalkoznom a tényleges "iparos" fotózás helyett, főleg ha a rekesszel is játszom, pl. egy magas füves réten közel menve 70 milin az arcához f/5.6, brutálkarc, aztán hátrébb megyek félalakosra, jól kenni akarom a hátteret, 2.8-ra nyitom az üveget és jön otthon a "hmmmm ez wtf" hatás.
Hallottál már arról, hogy focus peaking ? Focus magnification ? Highlight/shadow warning élőben a keresőben ? Live histogram ? Ciki, ha az arc, orrnyereg, arccsont kiég. Vagy az smafu, hogy minden létező márkabeli és nemmárkabeli üveg stabilizált rajta ? Video dettó. Pedig ez csak a háromtengelyes, nem is az E-M1 öttengelyese. Stabilizált 50 1.8-ak, 50 1.4-ek, stabis minden istennyila amit ráteszek (akár Oly-ra, akár Sony-ra, tökmindegy). A 75 1.8 egy 150mm ekvivalens, 1.8 fényerős, 3.6 bokeh-t nyújtó stabilizált brutálvadállat. Kb. a micro 4/3 OTUS-a, elérhető áron (persze ez is bőven zsebbenyúlós). A szenzorstabis milc a kisebb bázistávolság miatt hatalmas királyság (A7-ekre bármit rátekersz) és a szenzorstabi segít abban is, hogy kellő üveggel rekeszelve meglőve olyan tájképet lőjön az ember kézből, állvány nélkül, ami pixelszinten 1:1 megállja a helyét élességben, ha nagyon freak az ember, bekapcsolja az elektronikus expó módot (első redőny) és nincs berázás sem már, nemhogy egy nagy csapkodó nehéz tükör. Most is úgy jártam Krk szigetén, hogy állványt nem vittem, mondván, nappal fotózunk úgyis. Aztán ránkesteledett és még kint voltunk javában a városban, tengerparon. Kézből ment minden.
Szóval a véleményem az, hogy tényleg nem említhető egy lapon a kettő. A bibi az, hogy el vagy tévedve, azt hiszed, én itt pálcát török bármelyik felett is, vagy most hirtelen Mortal Kombatba indul egy D800 egy E-M10-zel
Ez itt egy D800-as arcközelim. Pixelszintig mehetsz, teljes méretű fájl. Tudod, hogy készült ? Szökőkút szélére leült egy kozmetikus sminkvizsga után a modellem, mert a verseny után kinéztünk még fotózni kicsit. Felnézett, én pedig valahogy el akartam kapni a pillanatot, amiből lett pár mellé képem, itt a mellén azt értem, hogy nem a szeme közepe lett a legélesebb, ami itt a fő motívum lenne, hanem kicsit bentebb az orrnyerge, stb.. - nem volt állvány, én meg görnyedtem felette a két méteremmel. Végül azt csináltam, hogy AF-el ráálltam a szemére nagyjából, újrakomponáltam kicsit, majd lőttem párat úgy, hogy rögzített fókusszal nagyonfinoman lábbal-tesstel moccantam előre-hátra, hogy meglegyen egyszercsak a szeme közepe fókuszban, így a kép ha egyéb paramétereiben is jó, talán vállalható 1:1 pixelszintű felbontásban, 36 megapixelen is. Dicsértessék a Tami 24-70-nek, f/5.6-on ennyit tud, persze ebbe még beleszól a D800 antialiasing szűrője, de na. Ez is valami.
Ezek után mutatnék egy Oly teljesfelbontásút. Íme. Tudod, hogy készült ? Ránéztem és paff, katt. Ennyi történt. Kábé eggyig sem számoltam. Mire ezt ide beírtam most ide, már a negyedik készült el, mindegyik más és más ujjpozicióval, szájtartással, nüansznyi mimika eltéréssel és végül ő maradt meg. Egyszóval, az "iparos dara" - jó értelemben.
A D800-at 820-ért vettem. Az E-M10-et 160-ért (black friday).
Kérdés ?És ez egy ötalá teljesítményű 45-ös Oly üveg rekeszelve. 75-ért, ha jól emlékszem. A Tami 320 volt.
A 75 1.8 meg egyenesen Gillette penge tágon is, rekeszelve pedig az a holy shit kategória.
Van egy dossziém, benne levilágításos technológiával fotópapírra A4-ben a képeim, az általam legjobbnak tartottak. Csak pislogtak, mikor bevittem pendrive-on a 16 megapixeles képeket, hogy "lődözgettem a kis Oly-val, akkor ezeket kérném A4-ben, köszi"
Épp teszteltem az Oly-nál a teddpróbára.hu keretén belül a 75-öst egy debreceni Fuji fotólaborban, meg egy E-M1-et, visszavittem, megköszöntem nekik. Másnap mentem a képekért és bokalefos. Meg is vettem utána az Oly kistesót. Így kell vevőket szerezni.
Ha a csorda után mennék, még mindig D800-am lenne (amivel semmi bajom, csak nyűgös arra használni, amire én akarom használni), de egy ödémahárommal sem lennék boldogabb.
De van, akinek más a prioritás. Foghatóság, akksik, pótakksik, markolat, esti timelapse, magas iso, nagytelék, ilyesmik, persze, hogyne, az említett nagyobb fullframe tükrösök előnye kijön. Tájkép dettó, stb.
De nekem nem erre van szükségem. Nekem arra van szükségem, hogy ha egy modellre rámutatok az obival, kezemben a géppel, akkor az ismerje fel az arcát, a közelebbi szemét és precízen fókuszáljon rá úgy, hogy nekem újrakomponálni se kelljen a képet, nem akarok se fókuszsíkból kimoccanni emiatt, se a háttér esetleges egyeneseitől eltérni, se semmi ilyen. Jobban tudok figyelni a háttérben lévő dolgokra, horizontra, villanyoszlopokra, emberekre, egyéb zavaró vackokra, mert nem a technikán töröm a fejem. Az úgyis jó lesz, mert bízom a gépben, TUDOM, tapasztalat, hogy JÓL LŐ. MINDIG, abban a szituban, amibe beleviszem és ha előre nézek és a modell épp aranymetszésben van, akkor is az arcára, szemére fókuszál a kis dög a kezemben. A fókuszpontosság mindig-je az 100%-ot jelent. Ez a valóságban 98 körül lehet. Balcsin este a sétányról lett 2-3 homály képem az összesen 400-ból, az belefér. Gyenge fény nem az erőssége..
A fotózás azóta úgy megy, hogy ránézek a modellre és egy pitty után katt, expó, és vigyorgás, hogy igazából itt már tényleg csak a fotóson múlik minden, nem kell a technikával bíbelődni és ez nagy alkotói szabadságot ad. Ezért mondom mindenkinek azt, hogy többet fejlődtem magamhoz képest az E-M10-zel pár hónap alatt, mint a nagy vassal két év alatt. Egy jó milccel oda lehet visszatérni, ahol 15 évvel ezelőtt voltak a fotósok: dara. Nem kell a technika ördögére számítani, mert egyszerűen nem jön.
Nincs Murphy.
És ez rohadt jó érzés
Rohadtul alma és körte a kettő. Nem érdemes összehasonlítani. Még valami: a MILC technológia, nem méret. Ezt is keverik sokan. Ami nagy nehéz vas, az jó is. Fenét. Attól függ, mire !
Ahogy kijönnek a nagy, tank vázba tett milc technológiák, tükörnélküli, markolatos, fogható, időjárás álló, kétakksis behemót csúcstech milcek, dobni fogja el mindenki a tükrösöket, mintha forró lenne a tenyere.
Az EVF-et is sokan köpködik, veterán fotósoknak meg kb. a teljes mai milc technika az ördögtől való.
Sajnálom őket. Kevés a kivétel. Nem tudják, miről maradnak le.
Canon sem gondolta komolyan, hogy csípőből 10/10-szer lő az ember 50+ megapixeleket tűélesre. Kb. nem tudják már, merre az arra, vagy a marketing nagyon késleltet valami titkos fegyvert és kipörgetik még ami a régi muzeális technológiából a tarsolyban maradt.
Ez egy magánvélemény. Használatfüggő. Nekem, amire én használom, jobb a milc.
A jövő pedig milc. (Nem miattam).Az elektronika ahogy fejlődik...
-
lalyoska
tag
Végül a következő mellett döntöttem hosszú napok keresgélése után, 142ért vadiújan:
Nikon D3200+18-105 mm+16 Gb SDHC+Nikon táska
hazsnáltan nem mertem vázat venni, így legalább lesz egy vadiúj gépem, amaz is kb. 35tel lett volna olcsóbb. Ráadásul nem akarok cserélgetni obikat, és képstabilizátoros, nem úgy mint a DCIII a Canonnál...
Remélem megéri a befektetést, sokan dicsértétek a 3200-átRemélem én is fogom!
-
80hun
addikt
válasz
Ear001 #31162 üzenetére
Vágom köszönöm.
Neki az a vileménye a nikonról nekem nem ezért változatos a piac.
Persze én se vennék D800-at akkor inkább egy A7R ha már van rá zsé.:-)
Nem vitatom hogy jó fotós aki sokat tud.
De az ember a hibából tanul ez ilyen. Én ezt nem tartom égőnek.
Gondolok itt a saját hibáimra :-)Egyébként ti vagytok az ügyvédei vagy mi?
Sztem megtudja ő mondani a frankót ha akarja, nem szorúl védelemreIgen az AF-ről is.
Meg az élességről is. Csak félre magyaráztam a mélységélességgel.. :-).
-
sasa134
addikt
Ne zavarjon, hogy a fókuszról volt szó a D800 kapcsán, nem arról, hogy a Zeiss 55 milyen éles nyitva
(hogy kavarod ide a Sonyt?)
Mellesleg eper egy D800-at dobott az oly-ért. Ez van. ( És NEM azért mert JOBB lenne MINDENBEN a kicsi Oly, hanem mert ő tud fotózni és ismeri a saját igényeit).
Ezt az m43 üldözési mániát hanyagolhatnád már, ahogy nézem neked mindenre egy belépő Nikon DSLR + a 18-105 a megoldás. Igények vannak, meg arra megoldások - ezeket kéne párba rakni, erre való ez a fórum.Technózás meg a közhely (ami persze igaz) "APS-C szenzor jobb zajban mint a 4/3" helyett elég megnézni, mit tud hozzáértő kézben az m43[link] rendszer: pl Robin Wong [link] vagy Paula Thomas képeit
-
Ear001
addikt
Nem hát. Eperkutyus a D800-at cserélte le az EM 10-re, és azóta boldogabb fotós, és úgy érzi sokkal jobb képeket lő. És amiket megoszt, azok szerint tényleg. Nála és még sokaknál ennyit számít a más AF, más obik.
És ami a legfontosabb, ő nem csak olvasott a difiről, hanem meg is élte. Szerinted milyen lelki tusa lehetett eladni egy hét számjegyű összegbe kerülő csúcsgépet és venni egy, hozzá képest kis bizbaszt. Mégis megvette, mert bizonyos szempontból igenis jobb. -
Carasc0
őstag
Na akkor azért volt nekem furcsa hogy egy D5200 képkészítés terén jobb mint egy EM-10 te szerinted. Ha egy D7100-et ver akkor nem is értem (nem én találtam ezt ki, itt olvastam)... Nagyobb szenzor biztos hogy előnyösebb, de én még mindig ott tartok hogy valamiért mégis megkapta az EM-10 a "svájci bicska" plecsnit. A D800-nak csak az árát néztem meg, és gyorsan bezártam az ablakot... Amúgy egyik gépet sem használtam még életemben sem.
-
80hun
addikt
válasz
sasa134 #31156 üzenetére
Igen a mélységélességnél rosszúl fogalmaztam. de azért kicsit összetettebb a dolog.
Én elismerem hogy rosszúl irtam le.
Ugyanmár egy D800 és e-m10.
Kb mint egy A7R és e-m10. Hogy lehet a kettőt egy lapon említeni.
Nézz képeket teljes méretben zeiss 55/1.8 -al nyitva. Na arra azt mondom hogy tűéles és részletgazdag.
F5.6-ra rekeszelve meg hű-ha.Ha meg fokúszrendszer akkor inkább A6000 és X-T1 v. X-T10
A topic címe:Milyen cserélhető objektíves gépet (DSLR, MILC, SLT)?
Ezzel szemben van aki kicsit elfogúlt az MTF irányába kicsit.
Akinek nem inge ne vegye magára.Igazad van pihentetem kicsit
-
blackydan
senior tag
Sikerult megvennem a fuji x-a2 gepet 90 ezerert, raadasul meg class 10-es kartyat is kapok hozza ajandekba, szoval meg egyszer koszonom nektek.
Meg egy kerdes felmerult bennem, ugye ajanlott egy uv filter ra, ehhez a gephez rendes kit lencsere (XC 16-50 mm f/3.5-5.6 Zoom Lens ois II) egy 58 mm-es kene, de milyen marka ? Egy egyszeru par ezres HOYA megteszi ? Esetleg meg lattam olcsoert K&F kit-et (nem ismerem ezt a markat)(Szerk : valamit az amazonrol kene nezni mivel van ingyenes szallitasom )
-
sasa134
addikt
Nézd, én a legjobb szándékkal írom: sztem pihentsd ezt a tpicot kicsit, mert rommá égeted magad.
Elég az utóbbi 3-4 hsz-t elolvasni és totál fail az egész.
Érdemes itt a topicban a tapasztalt, fotózó emberekre hallgatni - rólad süt, hogy nem az vagy. Most is egy nagyon rossz embert támadtál be. Mondhatni, öngól. -
sanzi89
addikt
Gyorsan leinformáltam egy fotós ismerősömet, akinek ez a munkája évek óta, és azt mondta, hogy ez rendben van. Megnyomkurásztam, fotóztam össze-vissza, zoom, fókusz rendben van, nincs működés közben rendellenes hang. Mindegy, használom így, de tök laikusként furcsállom.
-
igor-hu
tag
Sziasztok,
Egy ideje passzívan figyelem a fórumot, illetve olvasgatok különböző teszteket. Kezdetben onnan indultam, hogy d5300 18-140mm kit obival, majd rájöttem, hogy én ekkorát nem akarok hurcolni, ha közel ilyen jó minőségű képeket tudok készíteni egy MILC-cel is. Szóval most ott tartok, egy e-m10 dupla kit vagy sony a6000 kit, de a nagyobb szenzor miatt egyre inkább hajlok az a6000 felé.
Amire használnám: családi események, kirándulások, illetve tanuló hobbi szinten természet fotózás. A beltéri képek miatt mindenképp szeretnék egy fényerős obit a kit obi mellé. Viszont azt nem tudom egyelőre, hogy szükségem van-e telére. Most egy Nikon L820 ultrazoom gépem van, de ez nagyon karcsú (csak automata mód, ráadásul a zoom semmit nem ér ha nincs nagyon nagyon sok fény).
Két dolog van ami visszatart az a6000-től:
1, nem vázba épített stabi. Pl.: Mennyire mozdul be könnyen egy stabi nélküli sigma fix obi?(30/60mm)
2, a rendszer összességében drágábbank tűnik, illetve a használt piac sem pörög hozzá nagyonSzóval a kérdés, hogy megéri-e a nagyobb szenzor ezt a felárat?
(#31148) HagaNRG
Ezeket az akciókat hol látod? tudsz hozzák linket dobni légyszi?
Szerk: most látom, hogy beszéltél velük
Köszi a segítséget.
Benedek -
HagaNRG
őstag
Most érdeklődtem a Központi Szalonnál, jövő héttől lesz egy kedvezmény az A6000-re, ahol a kitobival kerek 200 ezer lesz 229 helyett.
A fix objektívek közül az 50 1.8-as-ra a rákövető héten lesz 25% kedvezmény (egyúttal minden Sony objektívre), így azt a 100 ezres ára helyett 75k-ért lehet majd hazavinni.
Tehát a Sony A 6000 a 16-50mm-es kittel+ 50mm f1.8-cal a végére 275k-ba fog kerülni. (viszont ez csak Sony Szalon akció, tehát én nem vagyok vele előrébb egyáltalán).Az Oly E-M10 igaz ugyan, hogy 285 ezer, viszont ott ebbe az árba belefért egy 300-as teleobjektív is.
-
80hun
addikt
válasz
sanzi89 #31140 üzenetére
Hát ha úgy érzed hogy problémás vidd vissza. Végülis garis.
Végülis bármalyik márkájú géppel és obival előfordulhat hogy hibás , csak sorozatgyártott cuccok..ezek is.Nekem tompán kotyog a 16-50.ben a stabi.
De sigma 17-70-ben is és a tamron sp 70-300-ban is.Ha akarnám csőrgőként rázogathatnám őket.
-
andzsin73
tag
Van ötletetek éjszakai csillagfotózásra? A GF6-al próbálkoztam 3200 ISO-n, aztán 1600-on, kuka... f/2,8, minden zajszűrés, stabit kikapcsoltam 30sec-es kép lett, de mákos lett mint a fene. Önkioldóval fotóztam. Azt olvastam, hogy fullframe vagy analóg gép kell hozzá. Próbáljam meg 800-on 1 perces záridővel? Vagy 4:3 ill APS szenzoros géppel nem lehet normális asztrot csinálni? Mert akkor nem szenvedek vele.
-
#40935168
törölt tag
A DOF a nagyobb szenzorral nem jobb lesz, hanem kisebb. Nem mindegy.
A DSLR-ek fókuszrendszerének működéséről olvass egy kis szakirodalmat még, utána pedig javaslok egy D800-at és egy 85 1.4G-t beszerezni, hozzá AF kalibrációs segédeszközöket is, tehát vonalzó, nyomtatott ábra, anyámkínja és indulhat a focusshift szopásgyakorlat, majd miután csilliomodik AF fine tune állítgatás után sem érted, miért lő máshova a millás szetted 2.8-on, mint 1.4-en - mert hát ugye rekeszelsz, a még jobb élesség miatt, hiszen a D800-at ki kell szolgálni - mehet a szett a kukába, 1 hét pityergés, utána pedig ugyanezeket el lehet játszani egy Oly milccel is, de bármilyen kontraszt alapú milccel és lehet csodálkozni, hogy jééé, valami nagyon más és nagyon működni látszik.
Bokeh-ra visszatérve, az Oly bokeh-jában a gömbök a háttérben, például esti portré városban, kerekek maradnak végig a teljes képen, [link]most túl azon, hogy nagyon szép selymes átmenetei vannak a fixeknek. A nagyobb szenzoros gépeknél a bokeh gömbök nem gömbök már, hanem átmennek a képszél fele haladva macskaszemmé, tojásdaddá, ami nem igazán előnyös szerintem. [link] Mondjuk ez már ízlés dolga, azon meg nem érdemes vitázni.
-
sanzi89
addikt
Igen, belülről jön.
Az, hogy ez a rész kotyog egy dolog. De ha a gép kikapcsolt állapotban van, akkor is ha fejre fordítom a gépet, apró koppanás, majd újra vissza megint kopp.
Most gyorsan elugrottam az MM-be, hogy megnézzem a kiállított darabot, mivel ott nem emlékeztem erre a jelenségre, pedig elhitetitek fogdostam eleget mire döntést hoztam. Nos a fenti képen pirossal bekarikázott rész ott is kotyog - talán nem ennyire, mint az enyém, de lehet ezt már csak beképzelem - azonban be vagy kikapcsolt állapotban akárhova forgatom a gépet semmi kattogás, kottyanás, koppanás. -
pandur99
aktív tag
Az emberek többsége nem fotós, csak fotózgat, emlékképeket örökít meg, nagyrészt jó fényviszonyok között, és utána nem pixelkukkol. Tükröst vagy milcet azért vesz, mert az mégis többet tud, mint egy átlag kompakt. Fixekkel csak az szórakozik, akinek a fotózás mint élmény is számít (fotóamatőr, hobbifotós), vagy a végeredmény sokat nyom a latban, vagy profi. Persze, aki itt fórumozik, az jórészt hobbifotós, vagy az akar lenni. De ha világosan leírja, hogy nem, akkor ne akarjuk rábeszélni fix sorra. Egy jobb objektívvel is sokáig el lehet lenni. Jó ideig Nikonnal szinte kizárólag egy 18-200 VR-t használtam, és szinte mindenre jó volt. Persze hozzáteszem, hogy majdnem félévszázados fotós gyakorlatom van. Vagyis tudom, hogy kell esetleg AF nélkül, fénymérés nélkül, egy szem fixszel fotózni.
Most Olympus E-M5 mellett vannak fixeim is, próbálgatok ezt-azt, de ha mélyen belenézek a jövőbe, azt látom, hogy előbb-utóbb egy szál 14-150-em lesz, esetleg egy portréfixszel -
busman
veterán
Sziasztok! Akkor itt is megkérdezném:[link]Köszönöm!
-
80hun
addikt
válasz
#40935168 #31133 üzenetére
Azért ne felejsd el hogy minnél nagyobb a szenzor(cx-mft-apsc-FF) annál jobb a DOF ugyanazon a rekeszen.
Egyébként meg user error ha mellé lő a dslr. Meg kell tanulni kezelni.
Érdekes nekem nem lövöldözget mellé a D5200, amit akarok lefotózok és éles lesz. :-)
Ezen felül meg had nöjön az exposzám majd töröm ami nem tetszik.Végülis ez a digitális előnye az analóggal szemben nem?Inkább az mondanám mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai.
-
80hun
addikt
válasz
pandur99 #31130 üzenetére
Azért mert az emberek azt hiszik vesznek egy tükrös gépet és olyan fotókat fognak csinálni mint a nagyok.
Pedig kezelni is meg kell tanulni, kell hozzá némi elmélet is.
Ráadásúl a témák objektívspecifikussak ha jó minőséget akarsz.
Ha egy obit használsz és csak képeket akarsz lőni mint amatőr akkor inkáb egy SONY RX100 .
Előkapod és fényképezel és jó lesz a mnőség.És nem akkor döbben rá hogy nem azt a szintet hozza azt amit gondolt amikor fotózgat és utánna tanácsot kér és persze ajánlanak neki minőségi obikat jó pénzér.
Ideje tudomásúl venni hogy a drága zoomok a jók. És minnél nagyobb az átfogás annál rosszabb a minőség.
De a legjobb egy fix sor :-) -
#40935168
törölt tag
-
silmatauki
őstag
válasz
pandur99 #31130 üzenetére
"A cserélhetőség nem kötelező, csak lehetőség. Az emberek jó része egyetlen objektívvel használja a milceket meg a tükrösöket."
Ha az obi egy sötét kitzoom, akkor csak saját maguknak köszönhetik, hogy nem vettek valami megfelelőbbet (pl. LX100 vagy egyenesen valamelyik RX100, esetleg a Coolpix A, amit újabban – pl, tegnap az Amazon Prime napon - a Nikon soxor féláron dobál ki). Persze ha – ahogy az usákéknál – a méret a legfontosabb (“nagyobb = profibb”), akkor nem szóltam...
-
silmatauki
őstag
"Szerintem a kis olynak máshol jönnek ki az előnyei
"
Pontosan, Bámrilyen jó az Oly, azért a Nikon szenzorát az általad felsoroltakban nem üti. El kell dönteni, mi a fontosabb: a CD miatt minden obival hajszálpontos fókusz, kis / súly méret, minőségi, az 5x00-ek OVF-jénél sokkal naggyobb EVF & minőségi fogású váz & kis obik vagy a puszta jobb lehetséges képminőség a zajtűrőbb, nagyobb dinamikájú (és pluszban magasabb felbontású) szenzor.
-
80hun
addikt
válasz
Vyndree #31127 üzenetére
Igazad van nem mondtál. Bocsi
Igazából a 17-50-et azért ajánlottam mert nagy fényerővel és látószöggel rendelkezik.Én vázat(d5200) vettem mert kitobi nem kelett mert minek mikor ugyis lecserélem egy jobb minőségűre.
Nekem 17-70 van. :-)
De azt nemárt tisztázni hogy ha a vásárló nem akar utalag egy két obit beszerezni minek a cserélhető obis gép.
Venni kell egy csúcskomaktot és ennyi. Azok is frankó kis gépek. :-)Beltérben a 35mm-es se látja be a szobát, és akkor fog vele szembesülni amikor belenéz a keresőbe.
Ennyiért akkor marad a D3200+18-105 kit. Aztán majd vesz még hozzá obit. :-)
Igen a D5200 nak nagyon korrekt ára van. Az most elég bestbuy. -
Vyndree
őstag
Egy 17-50 mellé minek a 18-105
Mondtam én ilyet? A Sigmát meg sem említettem csak mikor tőled idéztem.
Egyébként a D3200 vagy D5200 váz + 17-50 f2.8 nem rossz, ha találni jó állapotú garanciális valahol 150 alatt..
Esetleg D5200 + 18-105 VR kit 3 év garancival [link] (gondolom új)
-
80hun
addikt
válasz
sanzi89 #31120 üzenetére
A 16-50mm-re gondolsz úgye.
Nem illik feszegetni az obikat. :-)
Nem mértem le de megnéztem és az enyém is kotyog.
Ha a zoomra gondolsz amit kitol amikor bekapcsolod a gépet.
A legtöbb obiban van egy kis tűrés márkától függetlenül. Az szoktam mondani erre mint az autósoknak NEM EGY ANYAGBÓL KÉSZŰLT. -
Carasc0
őstag
válasz
#40935168 #31102 üzenetére
Mondjuk nem akarok belekotnyeleskedni mert aztán én végképp hülye vagyok az egészhez. De ha 150K-ért D5200 váz az ajánlott, akkor még mindig jobb 170K-ért az EM-10, ami állítások szerint elég sok dologba hazavágja a D7100 vázat...Igaz alapobival de akkor is Best Buy sztem...
-
80hun
addikt
válasz
Vyndree #31119 üzenetére
Az se férne bele amit te mondsz. D3200 Kit 140e + 40e használtan a 35mm-es obi.
D3200 új váz 90e + használt 17-50 f2.8 60-70eEgy 17-50 mellé minek a 18-105. Akkor inkább későb egy 55-200 VR ha kell a tele.
Bár 150e keret úgy hogy még jó obi is legyen elég karcsú.
Vagy talán egy D3200 +18-55 Vr kit 108e+ 55e nikkor 35mm f1.8. . Így is tulszaladt egy kicsit. -
sanzi89
addikt
Most hozta meg 5 perce a futár a Sony A5000-es gépet, de szerintem valami nem oké vele. A gyári objektív "közepe" kotyog, több millimétert. Gondolom ez nem normális, ugye?
-
csmat
senior tag
válasz
pezse78 #31116 üzenetére
Én is hasonlókat nézek, nikonokhoz a 18-105 öt szokták állatalános célra ajánlani. Vagy pentax k50+ 18-135 de az drágább.
Erre valaki?:
http://m.mobilarena.hu/tema/milyen_cserelheto_objektives_gepet/hsz_31096-31096.htmlAz oly mellett most a pentax a fennt említett obival a bejövős.
-
pezse78
csendes tag
a 3300-ra azért gondoltam, mert az írások alapján a középkategóriás milcek nem érik el ennek a szintjét...a felsőkategóriás milckek pedig már túl drágák... tudom, hogy az objektív minősége is legalább annyira fontos. Csak azt nem tudom melyik lenne az optimális választás. Belső fotózásnál általában nincs annyi fényem...
Ha most hozzá kell dobnom még valamennyit, akkor legyen. -
-
pezse78
csendes tag
-
xXxian
senior tag
Dehiszen a kérdező egy szóval sem elmlítette, hogy manualozni szeretne...vagy én nézek be valamit?
Egyébiránt, Pentax K-500 tud focus peaking-et ( OVF módban csippan), s van csilliárd régi üveg K bajonettre. Azonban, nem mutatja (OVF) melyik mező aktív. Asszem a K-50 már igen.
-
#40935168
törölt tag
válasz
muranyig #31104 üzenetére
Az 50-esüket mindig keverem az 55-ösükkel. Eredetileg a sima, olcsóbb 50-esre gondoltam, nem a 300-ezres 55-ösre. Szóval a natúr 50-esüket, amit 80hun említett, veheted és rekeszelve klassz lesz.
Az Oly 45-ös sem a világ vége, kb. f/4-5.6 körülre rekeszelve tudja azt élességben, amit az Oly 75mm 1.8-as töktágon, 1.8-on
De utóbbi egy legenda kb és mellesleg nemigen férsz be vele sok stúdióba egy egészalakoshoz, szóval használata inkább kültérre limitált, már ha egyáltalán. És ott is már kiabálni kell a modellnek, ha félalak-egészalak a cél.
-
80hun
addikt
válasz
Vyndree #31103 üzenetére
Igazság szerint manuálokhoz egyik Dslr sem alkalmas.
Egyedül a kető közt lévő SLT rendszben van peeking és belenagyítás.
A DSLR-nél az a baj hogy még chp-es adapterrel is csak azt jelzi hogy éles . De Konkrétan mi éles, melyik apró részlet.
Nem azt mondom hogy nem lehet vele manuálozni csak körülményes nagyon. -
Vyndree
őstag
válasz
pezse78 #31099 üzenetére
Alapvetően jó az irány.
Egy fontos kérdés, mekkora összeget szeretnél rá szánni?
A váz csak töredéke annak, hogy milyenek lesznek a képeid. Az objektív már egy sokkal fontosabb tényező, a fotós tudásról nem is beszélve. Nem tudni mekkora a kereted, de nem árt egy 18-105 obi, ne az alap kittel vedd. Fényerőben ugyan nem leszel előrébb, ami főleg beltéri használathoz nélkülözhetetlen, viszont kétszer akkora lesz a zoomod, valamint portrézni is megfelelőbb ami a családi fotózáskor lenni szokott.
Fényerős obinál vagy manuálozni fogsz ahol még végtelen fókuszod sem lesz (talán fókusz segéd sincs benne, nem tudom), vagy mélyen a zsebedbe kell majd nyúlnod.
Esetleg MILC-ben nem gondolkozol?
Új hozzászólás Aktív témák
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 4 - i7-11G I 16GB I 256SSD I 15" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest