Hirdetés

Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz Godimodi #28454 üzenetére

    Minnel kisebb a loket, annal nagyobb lehet a fordulata, mert kisebb lokettel egy fordulat alatt csak kisebb sebessegre gyorsul fel es all meg AHP-n es FHP-n a dugattyu, szoval a karossa valo dugo sebesseget a kisebb loketu motor csak nagyobb fordulaton eri el. Azonos ccm-nel a kisebb loketu motorban nagyobb a furat -nyilvan-, ez miatt nagyobb szelepek fernek el a hengerfejében is, ez miatt jobb a gazcsere fordulaton, mert nagyobb az atomlo keresztmetszet es a kisebb lokete miatt tovabb is foroghat, kisebb a dugosebesseg is, ez miatt kisebb a fordulattal exponencialisn novo tomegerok okozta eredo terheles, ami a forgattyus reszre hat. A kisebb loket, miatt tovabba rovidebb lehet a hajtokar is, ami tobbnyire vmi vasotvozetbol van ellenben a nagyobb furata miatt nagyobb atmeroju dugo kell bele, viszont a dugo "csak" aluminiumbol keszul, kisebb a fel-le alternáló tomeg is, nyilvan ez osszefuggesben van a fordulattal is, amikor az eredo terhelesrol van szo, nyilvan nem mind1, hogy 4 kilo ugral fel-le percenkent 8000x vagy 5kg teszi ugyanezt, nem csak 25%-l nagyobb lesz az eredo terheles

    Az F1 motorokban 39.7mm lehet a loket minumuma. Ezert is forognak el azok 18-19k rpm-g.
    V10 F1 pics

    hobizoli

    több drón kell ;P

Aktív témák

Hirdetés