Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Algieba: Algieba mint kreatív tornádó
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Mentett Pentium 1 alaplapok
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Nekem 23-as 200D van, ahogyan az aláírásomban is láthatod.
Sanya116 kollégának volt 116-osa, bár az sem 500-as volt szerintem.Én a munkámat is szeretem, de szerelni is szeretek, csak időm nincsen rá semmi, meg gyakran eszköz és hely probléma is van (nem kertes házban lakom)
Üdv.
-
qdak
addikt
válasz
Batman2 #9997 üzenetére
mert nem 5,113 mm hanem 5,213 mm legalábbis ugy vettem, de bevallom nem mértem le, meg a felirat a hatuljan is azt igazolta, bár le lett szedve, had higyje aki nem ért hozzá, h biztos 320 as.
igazábol melyiket nem ? nézz meg egy mai autót, szerencsére van kikkel szerelni, meg van mit is, szivem szerint inkabb autókat szerelnék, mint a meloba lennek, szóval nem futok minden apróságért szerelőhoz.
neked megvan még a 126 os ? vagy nem neked volt abbol 500 asod ?
igazábol, nem találtam olyant, (mivel azt szerettem volna), amit megvettem volna, aztan a sok hulyézés meg hasonlo szövegek ellenére megvettem.azóta akivel szerelgetni szoktam, multkor azt mondta ha a 3000 es diesel lenne, átvenné tölem.
-
qdak
addikt
válasz
szőröscica #9990 üzenetére
nem, még tavaly
500 long @ 91, tök halk, mivel mindehol szigetelés, meg dupla uvegek vannak
most épp csöpögteti a vizet a vizpumpánál a tömités alol, multkor az ajto/ablakkal volt gond, am megvan, nem vagyok bátor, van 1 audi 80 is mellé igavononakmeg a rögzito féknél kell vmit csinalnom ,mert a pedál lejebb van ahol már jelez, vszinu vmi visszahuzo rugo hianyzik, gázt pedált csináltam rajta, mert kb 2-3 cm holtjátéka volt, most közvetlen, de ez lehet csak az én heppem, mert audinal is az volt az 1..
ha vki erdekel belöle a gyari cd s becker (még nem csinaltam meg rossza bekapcsoloja, amugy mukodik, ha kinyitod meg becsukod a cd nél, be kapcsol) irhat.
van benne 1 komplett riaszto meg védelmi rendszer, most nem jut eszembe a neve
gombal inditos, vagy akar taviranyitoval is.amin csodálkozok az a fogyasztas, sztem nem zabal, nem fogok irni mennyi, sosem neztem nem is fogom, bár lehet elfogult vagy hulye vagyok, mert sosem volt 2L alatti autom, jo nem jarkalok el 4-5 L el
mondjuk aki ilyeneket ir azt meg én nem hiszem el!
kérdés: a multkori ajtomizéria miatt, eszembe jutott, ha most zárt ablakoknál merulne az akksim, h jutnék be az autoba?! mert nekem akkor kulcsal sem nyitott, gondolom a védelmi rendszer vegett, 1 megoldást gondoltam ki, a csomagtarto phneumatikáját ketté osztom, ugye ha nyomást adok rá, kinyitja hátul, onnantol hozzá férek az akksihoz.
bár ha véletlen lezárná magát (magátol zár, 2 figyelmeztetés után) és ha bent van mind 2 kulcs véletlen akkor nem tudom mi tévő lennékráadásul ha bármihez hozzá nyulok beriasztott állapotba azonnal vinnyog, pl multkor, motortérbe matattunk, nem figyeltunk, beriasztott, és még a kulcson azt is jelezte h a motortérnél volt risztas, elég komoly kis cucc van benne, csak nemhogy megszivassam magam, bár figyelek, h a másod kulcs mindig zsebbe legyen
amugy van 1-2 nehezen zárodo dolog még, de aproságok, pl jobb hátsó hamutarto, kis ful van lepattanva, meg ilyenek, latszik rajt az idő mind kint mind bent, de nem vészes, persze nem szalon autó, de mikor kedvem van hozzá ($) kap vmit ő is, bár most 1.legeges az audi (80as @89 2.0E 8 szelep) sok mostani auto megirigyelné amennyire furgen ugrik gázra, nincs lagg
kicsit szedett vedett, de most jöttem melobol
-
Vaze
őstag
Koszonom Szepen a valaszokat,majd holnap meglesem jobban
-
Batman2
őstag
válasz
szőröscica #9980 üzenetére
Mondjuk ebben annyi turpisság van, hogy -22 fokon végezték a tesztet, ahol a 15w40 és a 10w40 egyaránt roszabbul mjuzsikál mint az 5w40-es mivel a -15 és -20 fokos dermedési pontjuk van, az 5w-snek pedig már -25, a 0w-s pedig már -30.
Viszont ha -15- -16 fokon végzeném a tesztet, akkor már nag különbség lenne a 15 és a 10-es olaj között !
És mivel magyarországon ritkán van -22 fok, olyan -15- -17 körül szoktak lenni a leghidegebb téli napok, így nagyon sokat számít már az is, hogy 15, vagy 10-es olaj van a motorban !Üdv.
-
Puma K
nagyúr
Köszi a linkeket!
-
qdak
addikt
-
#48613632
törölt tag
De, a második linken azt is megtalálod
(Meg most már itt is)
-
#48613632
törölt tag
Általában a szélvédő körül szoktak trükközni, lehet elöl, de hátul is, esetleg a visszapillantó felett.
Puma K
ITT találsz minden méretben rávaló felniket. (W201)ITT pedig kiválasztod az autót, és a gyári adatokat adja meg.
szerk: Amúgy váltóolaj + szűrő + dekni tömítés lecserélve, olaj olyan fekete volt, mint a szén, telis teli volt apró fémreszelékkel. A mágnes úgyszintén. Igen, az az olaj, amit nem kell cserélni állítólag.
Most már elárulom, csak eddig nem mertem bevallani, mert a múltkor is leszóltak, hogy a szép szinéért vettem az autót, meg a felnik miatt
Hát, néha leállt hátrameneten, valamint pár esetben nem váltott fel, mintha direkt pörgetnéd alacsonyabb fokozatban. Nem volt vészes, de azért aggódtam kicsit.
Na, most úgy siklik, mint ha vajon futna. -
Puma K
nagyúr
Helló!
Van a neten olyan adatbázis, ahol a régebbi Mercik (1994 előtti) felnijei (és minden egyéb adat) fel vannak tüntetve képpel és adott felniket melyik típusokhoz lehet használni?
Netán van valakinek eladó W201/W124-es Mergára való 15-16"-os felnije esetleg nyári gumikkal felszerelve?
Üdv
Puma -
Vaze
őstag
Sziasztok!
Felmerult bennem ismet egy kerdes,megpedig az hogy hol van ''elrejtve'' az auton az antenna?Mert en sehol sem latom -
t.zsolti
tag
válasz
szőröscica #9972 üzenetére
azért én nem ennék rá meszet, hogy nem kell cserélni.
akkor a motorban sem kell?
keresd meg az indexes merci fórumon a csabais-t ( Ő a merci tótum faktum, mindentudó ) de hosszú válaszra ne számíts -
szőröscica
addikt
-
Batman2
őstag
válasz
szőröscica #9977 üzenetére
Még a 10w40-es olajjal is sokkal jobb a motor télen, elég bőven az 5w40-es, kezdetben nagyon jól muzsikált vele.
Köszi az infót !Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #9969 üzenetére
Cserélni kell, akárhogy is nézzük !
A váltó olaj ugyan valszeg nem veszíti olyan hamar el a tulajdonságait, mint a motor olaj, nincsen olyan szélsőséges hatásoknak kitéve (pl. hő), a kosz terhelése minimális, viszont a kondenz vizesedés és a moleulák morzsolódása itt is meg van.
Ha élettartam tőltésű valami, akkor azt úgy is gondolták, hogy megy fele, harmad annyit, mint mehetne és azt tekintik élettartamnak és lehet kidobni.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
!Overdose! #9960 üzenetére
Asszem Vavoline volt.
A régi, kopott motorba próbáltam korábban a Vavoline 15w40-es, 15w50-es olajat nyáron, illetve 10w40-es olajat télen, ezekről jó tapasztalatom volt.
Ezek ugye legfeljebb részszintetikusak, az 5w40 viszont már teljesen szintetikus, az lehet hogy roszabb minőségűre sikerült nekik. A vélemények is megiszlanak erről a márkáról.
Az 5w40-es már a felújítottban volt.Milyen márkában javasolnál. 5w40-eset, mivel van jó tapasztalatod ?
Pl.Mobil1 ?Üdv.
-
#48613632
törölt tag
Abban esetleg adhatna még valaki tanácsot, hogy 10.45-nél az az "optional driveflush" pontosan mit is takar?
joamilestoné
Bízom benne -
#48613632
törölt tag
válasz
!Overdose! #9971 üzenetére
A fogyasztói társadalom lényege.
Egyébként is tervezett elavulás van, a prémium márkák esetében talán kicsvel jobb oddsal.
joamilestoné
122ezer miles van a kocsiban.az nagyjából 200ezer ugye. De nagyon csúnya az olaj.Szinte fekete. Így, vagy úgy, de leengedem, ha más nem, veszek majd felújító kittet hozzá. De ez még a jövő zenéje, azt mondják, a folyadékcsere hasznos lehet az én esetemben.
-
t.zsolti
tag
válasz
szőröscica #9967 üzenetére
na ez jó,
az egyik merci fórumon vette a fáradságot az egyik tag és a váltó gyártójától is megkérdezte az olajcsere dolgot ( amire az autógyár azt mondta , hogy nem kell cserélni ) na a váltó gyártója a ZF azt mondta persze cserélni kell 60000km-ként.
na akkor kinek kell hinni?? -
#48613632
törölt tag
válasz
szőröscica #9967 üzenetére
!Overdose!
joamilestonéKöszi a válaszokat
Közben okosodom, persze ez felvet újabb kérdéseket is. mindenesetre leírom azok kedvéért, akiket esetleg később érdekel.
Automata váltóolaj (automatic transmission fluid) for Mercedes 722.6 typ 5 gear, vagy más néven 5G-Tronic, vagy NAG1 (New Automatic Gearbox 1st version) tipusú váltókhoz.
A fenti váltóhoz ajánlott folyadék tipusait sheet-ek deklarálják. (visszafelé kompatibilis)
MB 236.10 sheet - ATF 3403, aka 722.6 fluid (MB Part # 001-989-21-03-10)
MB 236.12 sheet - ATF 3353, aka 722.9 fluid (MB Part # 001-989-45-03-10)
MB 236.14 sheet - ATF 134 or 4134, aka "new" 722.9 fluid (MB Part # 001-989-68-03-10)a sheetek: (a kusza karakterek az eredeti fórumban is így olvashatóak)
MB 236.10 sheet (ez az alap 722.6)
MB 236.10 Flüssigkeitsgetriebeöl (ATF) A 001 989 21 03 Daimler AG
Mercedes-Benz Getriebeöl Blatt 236.10 Daimler AG
Shell ATF 3403-M 115(So there is only one non-Mercedes fluid on this current list).
MB 236.12 sheet
Aral Getriebeol ATF M12
Fuchs Titan ATF 3353 Fuchs
MB 236.12 ATF 3353 A 001 989 45 03 Daimler AG
Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.12 Daimler AG
Mobil ATF 3353
Shell ATF 3353(So there are four non-Mercedes fluids on this current list).
MB 236.14 sheet
Fuchs TITAN ATF 4134
Fuchs TITAN EG ATF 134
MB 236.14 ATF NAG2VSport A 001 989 68 03 Daimler AG
Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.14 Daimler AG
Mercedes-Benz Getriebeöl Blatt 236.14 Daimler AG
Mobil ATF 134
Shell ATF134(So there are four non-Mercedes fluids on this current list).
A teljes folyadék mennyisége 7.2 liter de ha a "torque converter"-hez nincs "drain plug" (nyomatékváltó és leeresztő csavar) akkor a benne lévő olaj nem ereszthető le, így elég kb 5 liter (?)
Ellenben teljes szett vásárolható az ebayen, eredeti Merci olajjal, és itt is csak 5 litert adnak.
ITT pedig egy Youtube video a 722.6 folyadék, szűrő, és tömítéscseréről.
(Ezzel azért már el lehet indulni
)
-
szőröscica
addikt
válasz
#48613632 #9965 üzenetére
Automata váltó olajcserében általános vélekedés, hogy szükséges, 60-80-100 ezer km-enként vérmérséklettől függően, azonban ha sosem volt, mert a gyártó szerint élettartam-töltésű, ellenben már futott 250 ezret, akkor jobb nem bolygatni, mert az új tiszta olaj kimoshat olyan lerakódásokat is, amiket már nem kellene.
Mivel a szinted nem stimmel, én mindenképp az Overdose által javasolt módon, szűrővel együtt cseréltetném az olajat, sajnos a bele való típust nem ismerem, de olyan helyre vidd, ahol ismerik az autót, vagy hozzáférnek a megfelelő szervizdokumentációhoz.
-
#48613632
törölt tag
Sziasztok
Automata váltóba olajat cserélt már valaki közületek? Van valami fontos tudnivaló erről?
Specifikusan a kérdéseim.Az alkatrészüzletben ajánlott olaj számomra teljesen ismeretlen márka (Comma) de rajta van, hogy Mercihez jó. bevállaljam?
Mennyi olaj kell bele? W203 C180 2002
Fontos a szine? (csak mert a hirdetésekben néhány helyen említik)
A (nem gyári) mérőpálcán van egy 25 és egy 80 fokos jelzés. Mondjuk nekem sem hidegen, sem melegen nem talál bele. Lehet, hogy nem is váltóolajat raktak a kocsimba? (nagyon trehány embertől vettem)Kérlek Benneteket, ha valakinek van ebben rutinja, és néhány perce, akkor tájékoztasson.
Köszönöm előre is -
Ivan15
senior tag
válasz
Jaffa75 #9942 üzenetére
ha tenyleg semmi kiolvashato hibaüzenet nincs, akkor egy öreg, 60%-ban eldugult es szetkormolodott/egett katalizator. okoz több litereses különbsegeket. Ilyeneket viszont nem lehet mar gyorsabb forulaton kiegetni, mehetnel velük pl. 5000-es forulaton feleslegesen Ausztriaig es vissza, csak annyi lenne a vege, hogy valahol szetdurran a kipuffogo -ezeket cserelni kell. Nem kell katalizatorbol original, mert az rohadt draga, az utangyartottak is jok, ha a meres szerint hatarertek alatti a kipuffogas -viszont mindenkepp uj kell belöle es nem a bontobol!
-
válasz
!Overdose! #9961 üzenetére
Köszönöm a linkeket, így elsőre átfutva sok érdekes dolog van benne!
-
!Overdose!
őstag
Hagyok itt egy kis olvasni valót annak, akit érdekel a téma:
Illetve még BlacKSoul kolléga hozzászólásait érdemes átolvasni a Honda topikban. 31537-től.
Nem célom a hittérítés, természetesen mindenki olyan motorolajat használ, amilyet csak akar, de szerintem ne hagyatkozzatok vakon a szerelőre. Egy utánaolvasást mindenképp megér a dolog!
-
!Overdose!
őstag
válasz
Batman2 #9955 üzenetére
Egy valamit tudok elképzelni, amit korábban írtam is. Az 5W-40 és 10/15W-40-es olajok melegoldali viszkozitása bár elméletileg megegyezik, de a valóságban eltérő lehet. Ezért is érdemes minden esetben az adott motorolaj tulajdonságainak utánanézni. A te esetedben az 5W-40-esé valószínűleg kicsit alacsonyabb volt, mint a 15W-40-esé és ez éppen elég lehetett arra, hogy csökkenjen az olajnyomás. Ettől függetlenül van a piacon olyan olaj is, aminek megegyező vagy akár magasabb lett volna. Ha emlékszel még, hogy milyen típusú olajok voltak, akkor szívesen utánanézek.
Egyébként a W123 már egy nagyon régi fejlesztés, ahol valóban nem feltétlenül indokolt az alacsony hidegoldali viszkozitású full-szintetikus olajok használata, de egy modern CDI-be szerintem nem való a 10W, már csak a turbo miatt sem.
-
!Overdose!
őstag
válasz
KillHates #9957 üzenetére
Semmi gond, nem vagyok sértődős típus. A félreértések elkerülése végett amit írtam azok nem saját kútfőből szült gondolatok vagy egyéni vélemény, hanem tudományosan alátámasztott tribológiai tények. A legtöbb motorolajjal foglalkozó tribológus vagy tudományos cikk ezt támasztja alá.
-
#48613632
törölt tag
Pár napja cseréltem olajat. Mivel az MB által ajánlott Mobil1 csak neten volt elérhető, ezért ajánlatot kértem az autóalkatrész kereskedőtől.
Ő az általa forgalmazott Shell olajokból a Shell Helix Ultra típust ajánlotta 5W40 viszkozitással. -
válasz
!Overdose! #9947 üzenetére
Szia! Megkérdeztem a szerelőt és eléggé felszaladt a szemöldöke az érvelésedre. Ne vedd sértésnek, de arra célzott, hogy a nemi életed sajátosságait is szakkönyvi ismeretekből szerzed be, vagy tapasztalati úton?
Egy kicsit nyers f@sz a figura...
Szóval most már totál össze vagyok zavarodva...
Marad a "gyakorlati petting" legközelebbi olajcserénél kap az olajkályha 5W40-es Castrol Magnatec-et és meghallgatom majd mit szól hozzá a koromgép!
-
Batman2
őstag
válasz
!Overdose! #9947 üzenetére
Nekem a gépműhelyben, a frissen felújított motorba 20w50-es olajat töltöttek, ami kb. traktor motorba való, igen gyenge minőségű és sűrű, azzal kezdtem, hogy itthon leengedtem és feltöltöltöttem 15w40-essel.
Még ha arra gondolok, hogy a frissen felújított motor még kicsit "nyers", esetleg vannak benne megmunkálási maradékok, az alkatrészek még nem passzolnak teljesen, nem történt még meg a finom összecsiszolódás, akkor sem gondolnám, hogy egy nagyon sűrű olajat kellene bele tenni, ami üzemmeleg motornál is sűrűbb a kelleténél és minden bizonnyal a molekulái is nagyobbak, vastagabb olajfilmet képez, jobban kitámaszt.
Még jó hogy ez nyáron volt és nem télen.
Vélemény ?Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
!Overdose! #9946 üzenetére
Ez elvileg mind igaz.
Én próbáltam a 23-asomban 5w40-es olajat télen.
Kezdetben nagyon jó volt a tapasztalat, igen hamar pörgős lett a motorm alig kezdett melegedni, már érezhetően jobban ment.
Viszont ez a tgulajdonság elég hamar romlani kezdett, és meleg motornál olyan 2000km megtétele után (sok hideg indítás és városi, vagy rövid országúti menet) már kifejezetten csúnyán járt a motor, a szokásosnűl jobban lesett az olajnyomás és már nem is húzott annyira, mint korábban.Szóval valami azért csak más ebben az olajban, mint egy 10, vagy 15w40-esben.
Ha más nem, akkor a régi motor fokozott korom terhelése, vagy a nagy méretű olajjáratai, illesztési hézagai, amihez nem passzolt az olaj használtan. (bár a motor adati szerint igen kicsi illesztési hézagai vannak jó állapotban)
Én azóta télen csak 10-essel nyáron csak 15-össel járok.Üdv.
-
t.zsolti
tag
válasz
!Overdose! #9946 üzenetére
ezek szerint nem csak ÉN gondolom így ahogy leírtad az olajozást,
azért járok 5-40-el mert sok rövid távot közlekedek városban, télen is ,
amikor felbujtottam a motort vagy 2 olajcserén volt 10-40-es olal, utánna 5-40, talán ebből többet fogyaszt,10000 alatt kb 1-1,5l ( tudom sok ujabb autónak 1000km-re adnak meg ennyit ) -
Ivan15
senior tag
A mobil olajok jok bele, itt valaszd ki a kocsi pontos tipusat legyszives.
(#9949) Vaze -re: hasznalhatsz 5W40-eset is, viszont csak szintetikus olaj menjen bele
((nekem most pl "Liqui Moly 5W-40 Toptec 4100" van. Dieselbe is jo)) -
Vaze
őstag
válasz
!Overdose! #9950 üzenetére
Megvan az auto konyve,atfogom nyalazni es leirom majd az adatokat (persze ha megtalalom)
Koszonom Szepen
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070 8GB Rampage SHIVA Kolink KL 500W
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- Beszámítás! Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 notebook - R7 8845HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 4060 8GB Win11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest