- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
dssport
tag
válasz
Puma K #13411 üzenetére
,,Szomorú és nehéz ezeket a régi gépeket elengedni... de ha az embernek nem hobbi autót jelent és-vagy már olyan szintű figyelmet igényel igényel ami komolyabb plusz teher akkor észszerű keretek között mérlegelni kell és döntést hozni"
Az a baj, hogy egy újabb autó is jelenthet plusz terhet, ha valaki rendesen akarja üzemeltetni. Csak kicsit másként. Egyre inkább úgy látom, hogy bármilyen autód van, lesz vele nyűg ezért a kevésbé fontos/súlyos hibákat egyszerűen érdemesebb elengedni. Persze ahogy írod, hobbi autókra ez nem igaz.
-
bucihost
senior tag
válasz
Puma K #13411 üzenetére
Szintén, egy fontos embertől került hozzám is. Ezért is nehéz döntés. Az enyém 2.5 szívó diesel, 94 paci, manual 5. Kasznizva volt, küszöb + taposó csere. Meg csomó minden cserélve volt.
Jelenlegi problémák:
- Nyelestengely hiba kezd előjönni. Ami miat kicsit (hosszúzva jobban) szivárog az olaj. Amit idővel vagy fel kell újítani, vagy váltót kell cserélni (~80 ezer).
- Elkezdett szivágozni az olaj a hengerfej tömítésnél a kipufogó csonk felől. Szóval hengerfej tömítést kellene cserélni, ami ugye síkolással is jár. (~100-150 ezer).
Aztán kitudja mi derül még ki mikör lekerül a hengerfej.
- Nemrég rendbe lettek rakva a porlasztók viszont legutóbb lett egy nyomócső repedésem, aminek következtében az egyik (vagy több) porlasztóm ismét beszart és elkezett csattogni.Még azt mondom, a fent felsorolt hibákat bevállalnám, mert ennyit megér. Futóműhöz nem nagyon volt még nyúlva, egyenlőre nem is indokolt. Jobbos tornycsapágy is lassan csere érett, mert repedezett. A motorban szerintem alsóhangon van vagy 7-800 ezer, szóval nem mai darab már az sem. És akkor a külsőről nem is esett szó. Felületi rozsda van, ami kis pénzből orvosolható, de szebb lenne telibe fújni vagy valami. Mondjuk az a legkevesebb, mert letojom ha nem is szép legyen jó...
Szóval ja, nehéz döntés. Nem is tudom mit kellene helyette venni. Sokat sem akarok rá költeni, mert "sokadik" autó. Amolyan szaladgálós kocsi kellene, de full patt helyezt. Sok a rövid, amivel a dieselt nyírom. De van mellette hosszú is, amire meg egy kis benya talán kevés lenne. Nagy benya meg városban enne sokat. 500-600-nál többet nem szeretnék adni az utódér, mert tényleg van mellette másik kocsi is.
Benyákból amiket nézegettem:
- GOLF IV / BORA / AUDI A3-A4 / PASSTAT 1.6
- GOLF IV / PASSAT / AUDI 1.8
- MERCI W202 / W203 / W210 1.8-2.0
Dieselből szintén a fent felsoroltak, 1.9 TDI / PD / 2.2 CDI.Viszont ilyen ársávban normális diesel nem tudom mennyire van (szerintem semennyire).
W202-210 ilyen korban eléggé rihad már, a többi társával szemben. 203 meg ritka mint a fehér holló ilyen árban. vw csoportba bekérdezve: 1.6-ok nem jók hosszú távra, 1.8-ak sokat esznek és nem mennek... Szóval tényleg nem tudom -
barnam_
nagyúr
válasz
Puma K #12263 üzenetére
Én azt elfogadom, hogy nem akarsz vele foglalkozni. Az is igaz, hogy a korabeli benzinesek nem olyan tartósak mint a dízelek. Nekem sor hatos szívó dízel van, még most 25 évesen is úgy ketyeg mint a Doxa.
Ha kell a napfénytető, ne vágass rá, olyat keress ami gyári. Nekem is van, én is imádom.
-
barnam_
nagyúr
válasz
Puma K #12259 üzenetére
Ha 31 éves létére csak a bal első toronynál rozsdásodik, az szerintem nagyon jó. Nekem W124 van, még nem E Class, de ezen se nagyítóval kell keresni a rozsdát.
Nekem is van olyan gondolatom, hogy szeretnék valami modernebb, több extrával felszerelt, erősebb autót; de abban biztos vagyok, hogy olyan autót nem fogok találni, ami probléma mentesebb. Én W210 kombikat nézegetek.
Karbis vagy befecskendezős a motor? (Már, ha benzinről beszélünk.) Mindenesetre ilyen témában Árva Andrást ajánlják sokszor.
-
Kickass
őstag
válasz
Puma K #12252 üzenetére
W203-nál szintén figyelni kell a rozsdára főleg facelift előtt, utána már nem volt jellemző.
+ennél a típusnál ritkább volt a sima szívó, a kompresszoros verziók 2002-től a már hírhedt M271 motorcsalád tagjai, itt lánccsere szükséges mivel ezek sajnos már nem örök élet+1nap. -
MurdR
veterán
válasz
Puma K #12255 üzenetére
A motorról sokat nem tudok mondani Neked, mert csak dízel mercim van/volt eddig.
A karosszéria rohadása gyenge pont a kilencvenes évek közepe tájékán gyártott Merciknél, arra nagyon oda kell figyelni (a 124 E-classe-om is szerette a rozsdát). Alattomosan rohad.
Igazából sok különbség nem lesz a w201-edhez képest. Annyi, hogy a w201 megbízhatóbb
Talán annyi a javára szól, hogy nincs KE Jetronic.Ha cserélnék, akkor a Te helyedben egy kicsit fiatalabbat néznék. Az a helyzet, hogy egy szép w202 is ott van 7-800ezer ft környékén. W203?
-
tailor13
csendes tag
válasz
Puma K #10692 üzenetére
Csömörön Csabai Sándor - ő egy ilyen autót csukott szemmel is összerak úgy, hogy van olyan jó, mint a gyári. Telefon: harminc 982 nyolcvanegy 35
Vagy Tőkési Zoltán Gépjárműhely Kft Soroksáron, szintén nagy ismerője ezeknek az autóknak: (éppen a saját W126-osát rakja össze, csavarról csavarra restaurálva, érdemes megnézni a képeit a facebookon)
http://www.gepjarmuhely.hu/kapcsolat/ -
válasz
Puma K #10694 üzenetére
Nem mondod, hogy ahhoz a vashoz ilyen tróger a hozzáállásuk a szerelőknek?
Ha egy B200CDI lenne még megérteném, mert azt minden szerelő herótolja, olyan rossz szerelni, de egy kétliteres ős-Boscht hosszában berakva egy istállónyi motortérbe?? Talán csak egy 1.0-es háromhengeres központi injektoros Suzuki az amit jobban lehet szerelni.Én Tökölön lakom, itt a Turcsán Zoli a helyi autószerelők közül a legjobb; aki nagyon kellemes árakon dolgozik, és olyan tiszta a műhelye, hogy enni lehet a földről. Nagyon korrekt figura jól felszerelt a műhelye és elég sok mindent megold. Nekem most a turbó nyomáskapcsolóját cserélte 20 ezerből (ebből 17k volt a GYÁRI!!! nyomáskapcsoló)
De ha valami összetettebb probléma van, akkor Székesfehérváron a Gál testvérek műhelyét javasolom, ők nagyon kenik-fenik a merciket. De mivel márkaszerviz, már "zsebbenyúlósabb" a történet.
-
Batman2
őstag
-
#48613632
törölt tag
De, a második linken azt is megtalálod
(Meg most már itt is)
-
#48613632
törölt tag
Nem tudom, valamiért kiérzem a cinizmust a kérdésedből. De hogy válaszoljak is, igen, végignéztem. Láttam, hogy a fékek, gumik szarok, meg azt is, hogy ez egy 13 éves autó.
Azt is láttam, hogy az olaj túl van töltve, és nem túl tiszta, de ez jellemző az UK-ban.
Itt az autó ára töredéke az otthoninak, ekként is kezelik a brit tulajdonosok. Ebben az árkategóriában tehát ez normális. De ez nem jelenti azt, hogy az autó halott.
Ezért az autóért 1000 fontot fizettem, de kevesebb mérfölddel, hasonló korban ennek ára felette van, akár a duplájának is.
Tehát nem volt rossz üzlet. Vezetett szervízkönyvvel, hivatalos műszaki vizsgával, különös tekintettel az advisory bejegyzésekre, most is azt mondom, ennyiért megérte, még ha vannak is vele problémák.
Az viszont egyáltalán nem szakmai hozzáállás, hogy tanács, vagy segítségnyújtás helyett cinizmussal, vagy fikázással válaszolunk.
Ja igen, a felni is jól néz ki rajtajoamilestoné
Nyitható hát, ezer autóban van erre mód, nem is értem a fennakadást.szerk: Eddig minden autóvásárlásomat olaj, szűrő, gyertyacserével kezdtem, találkoztam olyan járművekkel, hogy gyakorlatilag nem volt benne olaj, csak sár. Abban 2x cseréltem olajat, a második csere párszáz miles után lett nyélbe ütve. Megvettem ratyi állapotban, és rendbetettem, volt egy jó autóm évekig.
Ahhoz, hogy ezt átlássuk, az UK-ban kell élni, és látni, hogy itt hogyan mennek a dolgok. Teljesen más, mint odahaza. -
#48613632
törölt tag
Most egyelőre az van, és ezt eddig figyelmen kívül hagytam, hogy sok benne az olaj. A nívó is mutatja, hogy felette van a szintnek, túl van a max-on, meg 1x be is pirosodott a képernyő, magas olajszint miatt. Most bízom benne, hogy ez lesz a gond, holnap délelőtt eresztek le egy picit belőle, és meglátjuk.
Kösz a segítséget
Amúgy milyen csőről beszélsz? A levegőrendszer valamelyik műanyag, vagy gumicsövéről? -
Itt a bűnös; az olajszint érzékelőd vagy az oda vezető kábeled.
Első körben nézd meg a hozzá vezető kábelt mert a benyás Mergákban szeretnek a nagy melegtől szétrohadozni a kábelkötegek szigetelései.
Második körben ezt kell kipucolnod, általában egy benzines-alkoholos mosás elég neki, de ha nem gyógyul meg tőle, akkor csere. Sajnos elég húzós az ára, olyan 15 ezer körül van... -
Batman2
őstag
...mármint szomjas IS voltál, nem de ?
Gondolom, Nekem céloztad a kérdést !
Rendes forgalmi sávban, a közúton nem igazán szeretek driftelni, pláne, ha azt nem én kezdeményezem, hanem a gumi !!
Amúgy egy nagy üres téren, ott lehetne ökörködni kicsit, ahol semminek nem lehet nekimenni !
Még régen, gimis koromban, egyik haverommal, egy téli estén Debrecenben, a volt művelődési nagy, felszíni parkolójában csúszkálgattunk egyszer a Sierrájukkal, mikor havas és teljesen üres volt.
Ugyan a 2,3-as szívódízel Siearra sem egy gyorsulás világbajnok, de havas-jeges terepen már bőven elég az ereje.
Jó volt az az autó, szerettem.Üdv.
-
Batman2
őstag
... a régit fel fogom csináltattni és ... és lesz egy csomó kicsi generátor !!
No, csak gonoszkodtam egy kicsit.
Akkor jól gondoltuk, hogy valszeg nincsen töltés !
Ezt egy multiméterrel egyszerűen ki lehet mérni.
Ha jár a motor, eleve 14V, vagy felette kell legyen a feszültség, ha pedig fényszóróval megterheled, akkor is 13,6V felett illik lennie, de semmiképpen sem mehet 13V alá, akkor nincsen töltés biztosan.
Ajánlom figyelmedbe ezt a kis szerkezetemet, amit ha bekötsz az elektromos rendszerbe (akár szivargyújtóba), akkor folyamatosan tudod monitorozni szemmel, a LEDek színe alapján, hogy milyen feszültség szintek vannak, mennyit tölt a generátor, mennyire terhelnek egyes fogyasztók !Én is jártam már úgy, hogy menet közben megadta magát a feszültség szabályzó és nem volt töltés, mindez persze este sötétben, de a dízelemmel még így is simán meg tudtam tenni az 1 órás utat, mivel csak a lámpákat kellett hogy táplálja az akku.
Mondjuk látni igen keveset láttam, mivel a lámpák egyre gyengébbek és sárgábbak voltak, ahogy merült az akku.
Viszont nekem már akkor is benn volt ez a kis feszültség monitor kapcsolás, így rögtön észleltem, hogy mi a gond és láttam, hogy kb. még mennyi energia van az akkuban.Üdv.
-
Mindnyájan írtuk, hogy nem az akkumulátoroddal van a gond. Töltés nincsen, vagy testelés. Ha a generátorod ütögetésre magához tér, akkor nincsen nagy gond vele, mivel a generátorban van az egyenirányító és a feszültség szabályzó is ezért ott van valami kontakt hiba. Ha nem vagy bütykölős beállítottságú akkor szaki, viszont ha nem riadsz vissza az csavarhúzó tapintásától és az olajos ujjaktól akkor te is szétszedheted (neten nézz meg robbantott rajzot!!) és akkor csak az elektromos alkatrészeket kell átforrasztgatnod a generátor fenekéről leszedett panelen.
Szolid W201 tuning!!! Kattints a nagy képre a többi lapozásához!!
Szerk:közben látom, hogy a BOSCH fenekén csak egy grace van és egy fet tehát azon nincsen mit patkolni, ott cserélni kell ezeket, a VALEO-t lehet csak bütykölni...
-
Batman2
őstag
Az index akkor gyorsul fel, ha csökken a terhelése, valamelyik izzó kiesik !
Ez lehet az izzószál elszakadása, de lehet szimpla kontakt hiba is.Nálad a kontakt hiba lesz !
A rendszer lámpáinak a fénye álló motornál, vagy működő motornál jelentkezik ?
Ha állónál, akkor nincsen tippem, ha üzem közben, akkor a generátorra gyanakodnék !
Ha a generátor kommutátora koszos pl. akkor szépen csinálja ezt a jelenséget.
Periodikusan nő illetve csökken az áramtermelés, ezzel együtt a rendszer feszültség.Ha üzem közben jelentkezik a hiba, akkor figyeld meg, hogy a fordulatszámmal változik e, vagy sem vibrálás üteme ?
Üdv.
-
Batman2
őstag
Önmagában az akku nem lehet problémás, mert ahogy már más is mondta, egy benzines autó is megy akku nélkül, miután már beindították és rendben működik a generátora !
Kontakt hibának tűnik a dolog, de valahol a főkábelben.
Ha tisztán, vagy szinte csak akkuról megy már a rendszer, mert a generátor hibás, akkor előfordulhat szerintem ez a helyzet, hogy a motor egyszer csak leáll, mert már annyira alacsony az akku feszültsége, hogy nem alakul ki szikra a gyertyákon.
Ez viszont nem magyarázza az összes fogyasztó áramhiányát !Ha van netán valami védő elektronika az autóban, esetleg az tilthat le túl alacsony akku feszültségnél, pl. lekapcsol egy relét, ami megszakítja a főkábelt, akkor fennállhat az általad tapasztalt jelenség, de ez csak feltételezés, nem tudom, van e ilyen elektronika autókban.
Ezen túl már csak kontakt hiba marad, pl. lötyögő csavarkötés, elrohadt érintkezés.
A helyedben végig követném mindkét főkábelt az akkutól a vázig, illetve az indító motorig, generátorig.
És végig követném az utastérbe bevezető főkábelt is, mert ha az kontakt hibás, akkor "elsötétül" minden és indítózni sem lehet, mert a gyújtáskapcsoló sem tud áramot adni az indítómotor mágneskapcsolójának !Üdv.
-
oncsi
őstag
Ebben az autóban még nincs diagnosztikai lehetőség. Kárpátban majd kiszámlázzák a "diagot", megnézik az akut, töltést, és vagyonért akarják majd javitani. Inkább egy autóvillamosságishoz vidd. De te is egyszerűen kimérheted a töltést egy síma multiméterrel. Söt, még anélkül is. Jár a motor, és bekapcsolod a világitást. Belső világitást is felkapcsolod, és gázadásra ha nő a fényerő akkor tölt a generátor. ettől még lehet kevés, de kiindulásnak jó. Majd (a töltés után) a testkábelt nézd meg. Korosabb 201-nél (meg bármi hasonló korunál) gyakori gond forrása.
A stoptáblás fékezés, a pálya rezgése is kontakthiba szerű meghibásodásra utal. 87-es autónál a legvalószínübb a korrozió okozta csati bántalmak. Halgass Killhatesre, és hagyd a kárpátot a maguk fölényességében.
-
Én inkább feszszabályzóra gyanakodnék, mert ha az akku rossz, attól még kellene mennie a kocsinak.
A generátor termel elég kakaót ahhoz, hogy ellássa a motort árammal és még az akkut is feltöltse.Szerintem nem megfelelő az akkud töltése vagy csak időszakos és jobbára akkuról ment a kocsid.
A Bosch generátorokban a generátor fenekén van a feszültség szabályzó híd. Szigetszentmiklóson van egy aranykezű mester aki elég olcsón gyári állapotra újítja fel az generátorokat.
A sláger modellekhez van beadom a rosszat és kapok egy javítottat megoldás is.
-
oncsi
őstag
W201-hez kb. mint a 124-hez. Ismerek olyan 201-es tulajt (kettőt is) akinek van donor osztrák színte karcmentes donor autója. Az egyiket biztosan tudom, hogy 1000 € alatt vette, és gyönyörű állapotú. De menj ki a MBCC találkozóira, és sok okos ötletet kaphatsz. Minden hónap utólsó szombatján vannak, időjárás függően a Lurdy-ban, vagy az Arénában. Szívesen látumk minden Csillagost (meg az azt kedvelőket)
[link] -
oncsi
őstag
123-124-hez sajnos egyre kevesebb alkatrész van bontva. Ürőmi bontó jó, árak kb jók (közepesek). Vecsési bóntó nem a legolcsóbb, de van pár szép 124 bontva. 123-már ott nem nagyon van. Útángyártott karosszéria elemekkel mindig baj van. Azt inkább ne. 202-höz van minden csepelen (abban ami már majdnem az m0-nál van) 140-hez is van színte minden Ámonéknál újpesten de az nem ólcsó műfaj. [link]
Amit leírtál fényező árat, az kb reális, sőt inkább 250 a legtöbb helyen. De van Csömörön egy NAGYON profi szerelő, (CSS) meg egy jó fényező is, akit mernék ajánlani. (Hőkamrás) Csak mindkettő várólistás. (Nem véletlenül) -
Hát igen... És ebben a lakatolás, javítás nincsen benne.
Reggel óta gittelek, csiszolok, alapozok.
Estére mehet a padlásra száradni a két első sárvédő.
Most pihenésképpen átépítem az állófűtést!Apropó,lesz eladó fűtés-rásegítésem (kézzel vagy automatikusan is kapcsolhatós, Merci vízközbe köthetős) Webasto.
Sajnos csak dízel Mercikbe jó, viszont némi kézügyességgel bebütykölhető az összes vasba. Csak gázolaj kell neki a tankból (elég leágaztatni) és a vízkörbe bekötni (párhuzamosan) ha nincsen külső hőmérő a kocsidban akkor kézzel is kapcsolhatod,vagy a 14-es gombára kell kötni (az figyeli a hűtővíz hőmérsékletét) -
"Esetleg jó bontót tudnál mondani "ahol minden van"?"
Hát, a szép állapotú karosszéria elemeket a bontók is arany árban mérik... Én oda jutottam, hogy a feleségen W210-eséhez vettünk egy garázsban tartott rohadás-mentes donort. Azonos színű, minimális javításokat igényel a történek, csak át kell pakolni az elemeket.
Mert nem elég megvenni a jó eséllyel szép elemet, azt le is kell fényezni. És horror árakon dolgoznak a fényezők...
Persze az elemeken kívül még kimentek kismillió szir-sz@rt is; fűtéskapcsoló mágneseket, ablakemelőket (W210 mumusa) klímakapcsolót, a szép állapotú fényszórókat, stb. -
oncsi
őstag
Nem. A W201-ben még a malomkerék kormány volt, majd módelfrissítés után kapta a kisebb (w124) kormányát. Ez egy (bocsi, de szerintem) teljesen típusidegen kormány, ami nem Mercedeshez méltó.
Vannak fa (félbőr) Mercedes kormányok, de az nem alap felszereltségű W201-esekhez készültek. Ez sem esztétikai , sem biztonsági szempontból csere érett. Mindamellett vannak (sajnos) szép számmal ilyenek.
Szerintem (aki nehezen viseli a nem gyári tuningot) sürgősen cserélném. De ugye ízléseken nem érdemes vitatkozni
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Projektor topic
- Hobby rádiós topik
- Bittorrent topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vírusirtó topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Beszámítás! Dell Optiplex 3000 SFF asztali számítógép - i5 12500 8GB RAM 256GB SSD Intel UHD 770 IGP
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600X 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB FSP CMT240 Zalman 500W
- AKCIÓ! GIGABYTE A520 R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 650W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest