- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Celeron aranykor
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Szevasz
ha már a 126-os rugó szóba került, hogy az van a tiétekben, megragadom az alkalmat, hogy megkérdezzem, hogy áll a hátulja a járgánynak ?
Mennyire nyomják fel ezek a rugók ?
Azrt érdeklődöm, mert még mindíg vacillálok, hogy vegyek vadiúj, de ki tudja meddig tartó, utángyártott w123-as rugót, vagy inkább szerezzek bontóból én is 126-os rugót, és azt tétessem bele !??
Azt szeretném elérni, hogy ne húzza a hátulját, mint ahogy most teszi, de az egekbe sem nyomja fel a rugó, mert hülyén nézki, instabillá teszi a járgányt és tönkreteszi a féltengelyeket !
A w124-es rugójáról mit tudsz, azok jók lehetnek e a 123-ashoz, vagy teljesen mások ?
Üdv.:
-
dpek
tag
válasz
t.zsolti #5758 üzenetére
Oké.
Igazából apámé a merci, és tetszik neki, ha meg lehet csinálni értelmes pénzből 5-6 évre, akkor még hajtaná.
Az a kérdés, hogy másfél év műszaki lejártáig hajtsa és bontó, vagy most költsön rá és újabb 5-6 év.
Ha 50-100-ból újabb 5-6 évre normálisan használható, akkor nem érdemes még elbontani.
Rohadt kaszni elemek újra cserélve, alja rendberakva, csak az olajzabálás a fő gond.
Menni nagyon jól megy, alig van hangja, és húz rendesen, hidegbe is indul új akksival.
Nem is okádja a füstöt. Még a beltér van kicsit oda, lógnak a kárpitok, ajtók nehezen csukódnak, bal1 ülésen szinte össze van nyomódva a rugó (elfáradt).
csomagtartó kédergumi szanaszét van. Oldalán a krómcsíkok hiányosak meg lógnak.
De ezek miatt nem kéne még kidobni. Van egy majdnem egész tartalék merci elbontva.
Ja, meg ami még zavaró, az a 4-ben 50-60 közötti kaszni bebúgás rezonálás.
Ezzel nem tudom mit lehet kezdeni. De majd megnézem azokat a gumibakokat a difinél meg a kardánnál.
Én javítanám fel neki.
Hátul a rugók 126-os hátsó rugóra cserélve.
Természetesen beszámolok mindenről.
És lehet hogy kell közben segítség.
Meg van a 123-as merci javítási kézikönyv 79-től.
Abban is sok segítség van. -
t.zsolti
tag
ok
mennyi lehet a motorban (km) annak fügvénye minden
lehet ,hogy inkább próbálj meg zséét élére rakni nehogy meglepetés érjen ha leveszitek a hengerfejet.
ha kevésből akarod kihozni told neki míg megy ,és addig van időd (tudod pénz,pénz amiből mindíg kevés van) átgondolni mit akarsz de fél munkát ne csináljatok(ezt él nélkül próbálom mondani)
sok sikert de ha kell instrukció, irj -
-
t.zsolti
tag
a szelepvezető témát elküldtem privátba,
a szelepet be lehet csiszolni ha meg van a minimális vastagsága.
a lánccal kisérletezz még ,hátha elszakad.ugy tudom a gyár 200e km garantál a láncra(kb 20e ft)
meg lehet állapítani ha kell cserélni a láncot , 8-fok eltérésnél illene már cserélni
de ha mindent kell csinálniamit leírtál hááát olyan min 50-be gondolkozz. -
dpek
tag
válasz
Batman2 #5752 üzenetére
Köszi a részletes segítséget.
Múltkor volt lent a hengerfej, mert ette a vizet.
Nem én csináltam, de láttam.
Nem volt vészes a henger, meg a hengerfej se.
Egyenlőre akkor csak szelepszár szimeringet cserélek, + még ha valamit közben cserélni kell. Azt olvastam a mercis könyvben, hogy szelepvezetőt csak szeleppel együtt érdemes cserélni. Ezt mennyire kell komolyan venni?
Ha nincs berágódva, és elég a szelepbecsiszolás, akkor nem akarnám cserélni.
De majd meglátszik ha szét lesz kapva.
Illetve, még azt kérdezném, hogy láncot kell cserélni?
Az utóbbi 150-200E km alatt nem volt cserélve, előtte meg ki tudja mikor.
Meg lehet állapítani mennyire nyúlott?
Azt olvastam, hogy attól elállítódik a vezérlés is, meg az adagoló befecskendezési ideje. Szóval ha még 50-100E km-t akarjuk használni, akkor érdemes most kicserélni ha szét lesz szedve?
Kb. mennyibe kerül? -
Batman2
őstag
Szevasz
A saját logikus, de laikus felfogásom szerint ha a szelepszár szimmeringek épek, zárnak, akkor olaj elvileg nem mehet le a szívó/kipufogó csonkokhoz, mégha kopott is a szelepszár-szelepvezető !
Tehát csöken az olajfogyasztás és a füstölés !Ettől függetlenül természetesen jótékony hatású a szelepvezető csere, mivel a kopott vezetőben már lötyöghet a szelep szára, így nem áll be pontosan és nem mindíg egyformán zár !
A szelepűlés és szeleptányér szabályozás pedig megintcsak fontos és sokat számít, mivel akkor pontosan tud beülni a szelep az ülésébe és pontzosan tud zárni !
Ha majd sor kerül a műtétre, akkor úgyis le kell venni a hengerfejet és meglátjátok, hogy mennyire kopott a hengerek fala.
Ha esetleg még nem tükörfényes, netán még valami minimális hónolás nyomok vannak rajta (vízszinteshez közeli, egészen apró, egymást keresztező felületi barázdák) akkor az a motor még sokáig üzemelhet, ha nincs túlhajtva és rendesen van gondozva !Ha viszont hosszanti, függőleges mélyebb barázdák láthatóak a felszínen, akkor az kopás, maródás, ami nem előny.
A hengerek felső kb. félcenti-centis perem érdekes még, látható rendszerint meddig megy fel a legfelő dugattyú gyűrű és mennyire van elpörkölődve az robbanásban leginkább igénybe vett rész !Ez mind csak némi tájékozódásra adhat alapot, hogy hol járhat a motor az életében, de elvégre ha ennyire megy még jelenleg, hogy minuszokban is indul, akkor az még így is több tízezer kilómétert mehet még tovább.
Nálam már meg voltak rágódva a szélei több helyen, elég csúnyán nézett ki.
Mindhárom gyűrű futási zónája jól látható volt, ahogyan kifényezték a felszínt.
Nekem már tükör fényesek voltak a hengerek falai, és valami olcsó, gagyi dugók voltak benne, szóval az esetemben, előttem már legalább egyszer eljátszották a gyűrű cserét, dugó csere kíséretében.
Ugyan még biztosan működésre lehetett volna bírni egy gyűrűzéssel, de valszeg már nem sokáig ment volna, és azt is kérdés, hogyan, lehet nagyon nehézkesen, táncolósan, a kopási eltérések miatt.A szelepüléseim egyenetlenül meg voltak kopva, majd midegyik szívószelep a körkerületénél negyed, félig nem zárt rendesen, jó olajkokszos, trutyis volt,
a kipufogó szelepeknél is hasonló volt a helyzet, csak még azzal volt fűszerezve a dolog, hogy helyenként ki is voltak már égve a széleiken.Üdv.:
-
dpek
tag
válasz
Batman2 #5746 üzenetére
Értem, tehát a motorral gyűrűzéssel nem érdemes foglalkozni, csak ha full felújítást csinálok.
Mivel -10-ben is könnyen indul, és keret sincs akkora beruházásra, így marad csak a szelepszár szimering csere, meg esetleg a szelepvezetők, +szelepek becsiszolása.
Ettől megszűnik az olajfogyasztás nagy része?
A gumi felfüggesztéseket átnézem a kardán és a difi körül. -
dpek
tag
válasz
Babszivacs #5745 üzenetére
http://annazsofi.hu/olajlevalaszto/
Persze hogy bevált.
A mercinél 1-2E km alatt több mint fél liter összejön.
A gép se füstöl csak alig. Jobban megy, és a fogyasztás is kb. fél litert csökkent.
Öreg dieselbe kimondottan ajánlott.
Nálam a benzines vectrába inkább csak vizet szed össze, főleg télen. Nyáron lassan telik, de ott is érezhető a változás. A fogyasztásban nem igen, de finomabban jár, és alul könnyebben megy. -
Batman2
őstag
válasz
Batman2 #5747 üzenetére
A bevállásról még annyit, hogy, ugyan nekem nagyon kevés a kartergáz és az olaj, de azért így is szűröget kisebb mennyiségeket, de csak az átalakított verzió.
Szóval egy jelentős kartergázzal rendelkező, kopott motornál lényeges mennyiséget foghat meg és sokkal tisztább marad az égéstér, kevesebb olajkoksz, tisztább kipufogórendszer, kevesebb fogyasztás és még a további élettartam is hosszabb lesz !Valszeg az eredeti verzió is szűrne, csak ott miután megtelik a kosár olajjal, ki kellene mosni belőle, mert nem csöpög le, hanem a gáz újra magával ragadja és nem értünk el semmit.
Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
Babszivacs #5745 üzenetére
Szevasz
Én egy vizes boltban kapható, átlátszó műanyag házú vízszűrőt építettem be kartergáz olajlecsapatónak.
Asszem valami 4500Ft körül vettem.Előszőr a net oldalon megadott fém szűrőkosarat szereltem bele, rézdróttal megtömve, de nem volt az igazán jó, mert miután már átolajosodott a drótköteg, nagyobb tempóról motorfékkel lassítva elkezdett kékesen füstölni a járgány, valszeg azért, mert az összegyült olajcseppeket a gáz magával ragadta.
Aztán átalakítottam és tettem bele egy kis csőszereléket, amivel a falának cspaptom a gázt és így abból az olajcseppek szépen kiválnak és lecsorognak az edény falán.
A cső belsejébe azért még tömtem egy kis rezet is, bár nem tudom, hogy van e bármi hatása.Ha kell tudok majd fotókat küldeni, valami ilyesmit próbálj meg összehozni.
Lehet még a gázt megpörgetni is a szűrőházban, az is hatásos lehet a cseppek kiválasztásában és lehet ha fém a ház, akkor még hatásosabb az olajcseppek kiválása.
Üdv.:
-
Batman2
őstag
Szevasz
Szerintem a kartergáz zöme a szelepvezetők kopásából adódhat, bár elvileg rajta vannak a szelepszár szimmeringek, amik befelé az olajat és visszafelé a gázt is fognák, de ki tudja már milyen állapotban vannak azok a gumik !?
Lehet, már sérült némelyik és ott megy el olaj.A hengerekhez nem nyúlnék, ha nem akarsz teljes felújítást, ha azt mondod, hogy még minusz 10-ben is beindul.
Ha már hozzányulnak, akkor ennyit futott motor esetében már igencsak teljesen sima, tükörfényes a hengerek fala,ami azt jelenti, hogy már lekoptak a hornyok és nem marad fenn olaj, csak minimális, tehát ha tesztek is be új gyűrűket, feltéve hogy a dugattyúk még használhatóak, akkor is hamar (20-30ezer) kilóméter alatt elkopnak a gyűrűk és tovább kopik a hengerek fala is, nagyobb lesz a fogyasztásod is, mivel nagy a surlódás a kevés fennmaradó olaj miatt !!!Szóval szerintem ilyenkor már kár a munkáért, anyagért, pénzért, akkor már inkább teljes felújítá, értem alatta, hogy csere minden ami feltétlen szükséges. Azzal már nyugodtan lehet 150-200ezer kilóméert is megtenni, normális működés mellett, ha jól sikerült a művelet !
A kardán csuklónál van valami gumi csapágy, ami időnként kiszakadt és akkor zötyögni, rázködni tud, és a differenciál végén van egy gumiágyas felfüggesztés, ami szintén berezonálhat, ha már megkövesedett, összezsugorodott a gumi és lötyög benne a fém csap.
Persze még biztos van ezen kívül is nehány szilent.Üdv.:
-
Babszivacs
csendes tag
hi
tényleg a kartergáz szűrőről valaki tudja azt a leírásos linket?(hogyan és miből kell összerakni stb.) Meg persze hogy bevált-e egyáltalán.
köszi
-
MPowerPH
félisten
Ez valami piszok megbecsült Merci. De az ára... khm khm... Szerintem a tulaj nincs tisztában azzal ,mit is ér a verdája.
Attól függetlenül tényleg nagyon szép. -
dpek
tag
Sziasztok!
Rég jártam erre.
A 123 300D megvan még, csak van egy kis gond, eléggé eszi az olajat.
kb. 1L/1000Km
-10-ig könnyen indul, jól is megy és a fogyasztása is jó,
A kartergáz is elég nagy, de füstölni nem igen füstöl, vagy legalábbis nem olyan drasztikusan, mivel bent van a bödön, és elég jól összeszedi a kartergázban lévő olajat.
Az lenne a kérdésem, hogy mitől eheti ennyire?
Nagy generált 200-250E-ért nem szeretnénk csinálni rajt,
de ha szelepszár szimering és gyűrű cserével lényegesen lecsökkenne, akkor azt még bevállalnánk.
Valaki túl van már hasonló olajfogyasztásos javításon?
Mindenképp kell fúrni, meg cserélni a dugót meg mindent?
Ha annyira kicsi lenne a kompresszió, akkor nem is indulna 0 fok alatt.
-10-alatt is csak azért indul nehezebben, mert már nem teker olyan gyorsan az önindító.
Tolásra pöccre indul.
Vagy így hajtjuk másfél évig még le nem jár a műszaki, és utána bontó,
mivel eléggé lelakott állapotban van.
Vagy felújítjuk újabb 5-6 évre/80-100E km-re. Ez a 82-es újabb tipus.
A kaszni még menthető, egy kis lakatolással. Kisebb felújításon már átesett, voltak elem és ajtó cserék is. Inkább a beltér meg a díszlések ajtógumik vannak oda.
Szóval kár lenne elbontani.
A másik gond hogy 50-60 körül berezeg/bebúg a kaszni.
Olvastam hogy a kardánnál kell valami rezgéscsillapítót kicserélni.
Valaki tudna erről fényképet vagy rajzot mutatni hogy konkrétan hol van és hogy néz ki?Köszi a segítségeket.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Gigabyte A620M R5 7500F 16GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB InWin 301 Erazer CM 650W
- LG 77G3 - 77" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! HP Elitedesk 800 G1 USDT mini asztali számítógép - i7 4770S 16GB RAM 128GB SSD Intel HD
- BESZÁMÍTÁS! ASRock AB350 R5 1600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 6GB Rampage SHIVA Corsair 450W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest