- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
gumikacsa74
újonc
Üdv!Kérdésem lenne.124 2.5 d láncfeszítő helyes összerakása? Valóba fel kell tölteni olajjal?
-
-
#48613632
törölt tag
válasz
Csokifalo #10354 üzenetére
Merci specialistához vidd, vagy pedig vannak magyar nyelvű Facebook csoportok, pörgősebb kicsit, mint itt. PH főleg számítástechnika, szórakoztató elektronika, autós dolgok lassan érnek be.
Mercedes Benz Youngtimers Baráti Kör Hungary facebook csoport.
Mercedes C Class Club Hungary facebook csoportIlletve vannak angol nyelvű fórumok, ahol azért lehet találni infokat, meg segítséget is kapsz, ha beszélsz angolul.
Nekem is gyanús amúgy ez a 170ezer, és hogy megérett a cserére ...
szerk: Ha kettőstömegű, és láckerék, és feszítők, akkor szerintem nem célszerűbb motorblokkot cserélni!?
szerk2 Mondjuk utána néztem, a Tiedbe jó drága a motor
-
Csokifalo
senior tag
válasz
#48613632 #10353 üzenetére
No igen...beszéltem valakivel aki azt mondta vagy ki kell venni a motort, vagy
a tűzfalon kersztül kell bontani...jövő hét elején elviszem valakihez aki meghallgatja kell-e.
Igazság szerint 170 ezernél én nagyon furcsállanám ha kellene.
Aki bele hallgatott ( nem mercis ) az meg kettőstömegűt vél hallani, hogy rázza a motort kicsit.
Most akkor?!annak az árait elnézve vszleg az se lenne szerencsés ( 200 csak az alkatrész ha jól láttam?! )
Valaki cserélt már rajta? Köszi -
#48613632
törölt tag
válasz
Csokifalo #10352 üzenetére
Sok Merci motoron elől van a lánc, és megmondom őszintén, én sem tudtam, hogy a Tiedén hátul. De megnéztem, és igaz. Ez sokban módosítja az árat.
Nekem W203 C180, a motor kódja M111.951, és így néz ki, leszedett szelepfedéllel. Tisztán látszik, hogy elől van a lánc.
A Tied viszont itt van, ezen pedig látszik, hogy hátul lett elhelyezve. Sajna, a Tied munkaigényesebb.
szerk: Lehet.hogy Urban Legends, de azt mondják, vagyis azt hallottam, hogy automata váltós Merciknél annyira nem égető a lánccsere periódus betartása. Nekem az van, ráadásul a leggyengébb motorral, szóval bízom benne, hogy még egy százas belerepül, csere nélkül
-
Csokifalo
senior tag
válasz
cyber75 #10351 üzenetére
Köszi, felhívtam
Sok jót nem mondott, azt mondja 651-es motor van benne, ami 200e-nél lánc csere esélyes,
de vagy ki kell venni a motort, vagy a tűzfalat bontani mert ugye hátul van a lánc.
Ezek után halmozottan váromannak a válaszát, aki azt mondta 20e ft-ba van a munkadíja a láncnak,
hogy mégis hol csináltatta meg annyiért, mert ha kellene, én is szívesen elmennék oda -
Csokifalo
senior tag
válasz
KillHates #10340 üzenetére
No, én nem tudom Te hol cseréltetted 20 ezerért, mert én ma felhívtam kb 4 helyet,
és igaz eléggé szórva, de 80-140.000 közé tették a munkadíjat...
Egyébként az se biztos hogy kell, a szerelő inkább egy pici kettőstömegű hangot hall, de jövő
héten még elviszem valahova. Nem tud valaki pesten egy korrekt maszekot aki otthon van ezekben?
Üdv -
válasz
Csokifalo #10342 üzenetére
Elméletileg 250 ezrenként kívánna lánc cserét (a kocsim első gazdája akkor cseréltette, én meg 500-nál kerekekkel együtt, bár a szerelő azt mondta ráért volna a lánckerekek cseréje a következő lánccserekor, de elég jó áron jutottam hozzá komplett gyári szetthez = 100.000,- Ft és úgyis meg kellett bontani a motort egy kis "baki miatt") de a 220CDi-t nem árt egy kicsit átnézni mert egy nagyon jó motor, de kényes a karbantartásra (mint ahogy az összes mű-dízel CDi-s fosadék)
-
válasz
cyber75 #10343 üzenetére
Köszi a helyesbítést
Csak azért írtam, hogy "gyáribb", de ami a kommersz autóalkatrész piacon van, ott ez a kínálat.
Persze az MJ-Car-ban van minden mi szem-száj ingere, csak győzd kifizetni.
Nekem már a harmadik láncot- és az második lánckerék-szettet rágja a 270CDi a 610 ezrével (250-nél volt lánccsere és 500-nal a komplett vezérlés) -
Csokifalo
senior tag
-
Csokifalo
senior tag
válasz
KillHates #10340 üzenetére
Ez nagyon jó hír mert volt egy BMW amit rám akartak sózni és arra 500 ezret mondták.bár bevallom őszintén furán olcsónak tűnik 100 alatt ez a moka. Feszitokkel lanckerekkel mennyivel több kb? Egyébként 170e garantált km van benne és marhára fura hogy kell már ilyenkor nem? Én nem értek hozzá amúgy ma meghallgatása kerül szerelő álltál.Köszönöm a választ
-
válasz
Csokifalo #10339 üzenetére
Kb 60-70 ezer, ha CSAK a láncot cserélteted. 40-50 a lánc-készlet és általában egy huszas a munkadíj mert nem egy nagy csiribí-csiribá a lánccsere célszerszámokkal. Nekem ennyiből csinálták Merci márkaszervizben. Ruville-t ajánlom, az drágább, de gyáribb
De érdemes ilyenkor mindent kicseréltetni amihez hozzáférni ha szétborítják a motor elejét; láncfeszítők, vezetők, tömítések, ha egy kicsit is kopott, akkor kell akkor a lánckerekeket is!! Ez a mumusa a 220CDi-nek!
-
Csokifalo
senior tag
Üdv
W204 2009.es C220 CDI mercinél vezérműlánc csere ha kell mennyibe kerül kb
( maszeknál ) és mennyire macerás
Köszi -
Batman2
őstag
válasz
tailor13 #10335 üzenetére
Szevasz
Tovább emelni az elejét nem akaranám, mkivel így is elég magas, inkább olyan felnit beszerezni, ami felmegy alap állapotban.
Gondolom, a w202-esből van bőven a bontókban is, vagy esetleg hírdetésekben lelek.
Ezzel legalább kicsit magasabb is lenne az autó, nyomvájús földúton is könnyebben elmegy anélkül, hogy megdörgölné az alját, különösen az olajteknőjét, ugyanakkor nem kell rá nagyon magas oldalfalu gumi, így a kanyar stabilitása, úttartása is megmarad.Tavaly próbáltam előszőr 175-ös gumikat, téliben, de egyből megcsúsztam velük egy körforgóban, csak szerencsém, hogy nem jött semmi a másik sávban és egy piruett után egyenesben jöttem ki belőle.
Akkor meg fogadtam, hogy sohasem megyek többet 185-ös alá, korábban csak olyan gumijaim voltak, azokkal sohasem volt ilyen baj.
Igaz, ezt a 175-öset igencsak túlfújta maga a gumis, akitől vettem, mivel fenyomta 2,5-re mindegyiket.
Ezen sokat gondolkodtam, hogy mi is a megfelelő nyiomás, a gumi diktálja, vagy az autó súlya, egyéb paraméterei, végül arra jutottam, hogy az autó súlya az elsődleges, tehát a gyári ráirást kell figyelembe venni, ami a tanksapka fedőn van belül, így leengedtem minden kerékből és többet nem csúsztam ugyan meg, de ezért éreztem, hogy a magasabb oldalfalú gumi csak jobban inog egy picit, mint az alacsonyabb, kicsit úszkál vele az autó, minden manőver reakciója enyhén késleltetett.Nekem most Debica Passio-2 (nyári, vagy univerzális) volt és van fenn, ezek is nagyon jók egyébként, elég lassan kopnak, vagy 30ezer kilométer után mentek a felére, csak sajnos megsérült az egyik, így cserélnem kellett párban.
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
!Overdose! #10334 üzenetére
Szevasz
Köszi, én is erre gondoltam, mert én is úgy tudtam, hogy nem volt.
Üdv.
-
tailor13
csendes tag
válasz
Batman2 #10333 üzenetére
175 80 14-et vettem két és fél éve, 12 rugó plusz apró volt darabja. General Altimax RT (Barum gyárban gyártják, eddig bennük van jó 40 ezer km, és még 60-70% között vannak szemre).
Volt gyáriban 15-ös, 5.5x15 ET30, az LWB és a pompakocsi gyárilag ilyen kerekeken gurult, hozzá való, fényezett dísztárcsával.
De a W202 C osztály 6x15 ET31 felnije is felmegy, csak kicsit hülyén áll. Hátra fel lehet rakni a W210 6.5x15 ET37 és 7x15 ET37 felnijét is, ott elfér, de elöl a 6.5-eshez is pogácsázni kell talán 4-5 mm-t.
Továbbá a titkos tipp a W126 7x15 ET25 lemezfelnije, ez gond nélkül felmegy előre is, de hihetetlen ritka, és elég drága, 8-10 rugót simán elkérnek darabjáért, már ha éppen találsz, évente 1-2 garnitúra szokott gazdát cserélni...
Legköltséghatékonyabb a 6x15 ET31, esetleg a 6.5x15 ET37 plusz pogácsa előre, ezekből 8-10 rugóért lehet beszerezni egy garnitúrát.
Egy telet én is használtam 6.5x15 ET37-et, 6 mm pogácsával elöl, nem volt vele semmi baj, azt a garnitúrát 8 ezer forintért vettem, nem volt semmi bajuk.
-
Batman2
őstag
15 collosban van lemez felni a 23-ashoz, vagy csak alu felniben ?
Egyszer nehezebb megfelelő paraméterű 14-es gumit szerezni és sok esetben drágább, mint a 15-ösben megfelelő.
Üdv.
-
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #10321 üzenetére
Én is pont ilyen kis bilincseket szereztem és ilyennel csináltam meg már több évvel ezelőtt, csak előszőr még szilikoncsővel, de az hamar elmerevedett csúszott a gázolajtól, nem lehetett úgy meghúzni, hogy ne forogjon és ne szipókázzon apró buborékokat, onnantól váltottam dupla falú átlátszatlan gumi csövekre, szintén ezzel a bilincsel, ami körkörösen fogja.
Az biztos, hogy számított ez is, hogy mennyire van rendben.Nyomáűstartó szelepet Te vettél újat az adagolóba ?
Az nekem még a régi, igaz cseréltük egy másik használtra, ami legalább is levegőnél tartott valamennyi nyomást kompresszorral próbálva, míg az eredeti már semmit.
De lehet azért a jelenlegi sem tökéletes és ez is már évekkel eze előtt volt, mikor mértük.
Mert az is okozhat szerintem jó indulás után röviddel dadogást, ha nem tartja a megfefelő nyomást, amin megfeelelő mértékben telítődnek az adagoló hengerecskéi.
valami teherautós honlapon találtam hasonló kinézetű szelepet, mivel valszeg sok régi bosch adagolóban ez van.Üdv.
-
t.zsolti
tag
válasz
Mintcar #10326 üzenetére
én nem kiírtam hanem a márkaszervízben kérdeztem meg és eddig amit adtak/vettem jó volt és azon az áron amit mondtak.
a rúgóra is sokat mondtak , kb 1/2-éve kérdeztem 20 körül volt darabja.
PL most behúzó mágnes kellett ,a gyári 45000 ( többnyire bosch ) és 14000 vettem bosch-t. és vannak olyan alkatrészek amiket inkább gyáriban vennék ( már ha ki tudnám fizetni )
vagy pl résolajcső ami utángyártott " filléres " alkatrész ( 3 méter gates 3-4000, a gyári 1m annyi , csak az utóbbi 10 évig cső ) -
Mintcar
tag
válasz
Batman2 #10322 üzenetére
Egyébként annyira nem kritikus a levegős gázolaj, Részletekbe nem bele menve Bosch zseniálisan megoldotta az üzemanyag ellátást, nem nagyon hatja meg ha levegős a GO. A csövek nekem teljesen el voltak rozsdásodva belülről, korábban ha az előszűrőt ha cseréltem néhány hónap alatt teljesen besötétedett. Most, több mint egy év után is teljesen áttetsző az előszűrőm.
-
Mintcar
tag
válasz
t.zsolti #10325 üzenetére
Én mindig kiírom a gyári számokat az epc-ből aztán beárazzák nekem. Ilyen szép árat kaptam. Amúgy tutira van több után gyártója, biztos barátibb áron. Igazad van a 24-is sok egy darab csőért.
Érdekesség képen, epc-ből kiírtam az első rugók gyári számát már nem tudom pontosan de bőven 100.000 főlé árazták be darabját. Inkább maradt a régi
.
-
#48613632
törölt tag
Ide is bedobom Nektek, hátha tetszeni fog
Szabadidőmben összedobtam egy Mercis video-t, remélem tetszeni fog, fogyasszátok egészséggel
Video ITT
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #10321 üzenetére
Szevasz
Igen, ez sajnos így van !
Le a kalappal, ez igen, Te aztán alaposan után amentél a dolgoknak !!!
No ez az, amit én hatalmasra értékelek !!!A tanktól jövő csöveim asszem nekem rendben vannak, nem emélszuem, hogy lenne rajtuk toldás, vagy csak komolyabb sérülés, megnyomódás.
A tank szűrőmet egyszer régen pucoltam, akkor jó trutyius volt, azóta nem tudom milyen.
Az előszűrő azért mindíg felfog apró rozsda darabokat, gondolom, a benzinkút nagy tartályából, esetleg az üzemanyag szállító autó tartályából származhatnak.
Az üzemanyag pumpa gyenge állapotára én is gyanakodtam már régen, de én sem tudtam vele mit kezdeni, azon túl, hogy szelepeket és tomítéseket cseréltem benne. Most ráadásul nem is az az adagoló van fenne, amiben ezt megcsináltam.A főszűrőt hétvégén fogom cserélni, mivel igen sokat megyek az autóval, ideje, mert az is visszafoghatja a működését.
Főszűrő cserekor általában bele szoktam fújni az előre menő üzemanyag csőbe is, amíg nem kezd bugyborékolni a tankban, volt már régen, hogy utáéna megtáltosodott az autó, gondolom, volt benne egy kis trutyi dugó. Olyat is hallottam, hogy volt akinek már komprersszorral kellett megnyomatnia.Az előtöltésem, is előfordulhat egy egy egészen picit kevés, hidegen azért ereget szürkés fehéres látható füstöt, de inkább nem nyúlok hozzá, mert nagyon könnyű ennél sokkal roszabbra állítani. Ezt alapbeállítással és menet tulajdonságok alapján finomítva állítottam be évekkel ezelőtt.
A motorban az eredeti felújítáés óta már 100ezer kilométer van, a második felújítás óta, olyan 60ezer.
Köszi a hasznos infókat !!!
Üdv.
-
Mintcar
tag
válasz
Batman2 #10315 üzenetére
Szia!
Nekem az indításnál első főtengely fordulatra indul, teljesen stabilan jár a motor. Ritkán, kb.: minden 50.-ik indításnál döccen 1-1-t aztán annyi. Ami még sokat javított az autó viselkedésén, hogy minden csövet kicseréltem. Mindent EPC gyári rendelési számai szerint rendeltem meg, nem is tudom, valami 20-25 tétel volt összesen (Ha jól emlékszem olyan 25-30 ezer körül állt meg, de hangsúlyozom minden gyári gyönyörűen kadmiumozott). Üzemanyag csavart, réz tömítő gyűrűket, a gyárilag szerelt átlátszó csöveket, az összes csatlakozást, a tanktól előremenő visszatérő csövet, a tankszűrőt, előszűrőt, főszűrőt, a szuszogó csövet, tehát az ÖSSZES csövet kicseréltem, egyszerűen minden alkatrészt kicseréltem ami az üzemanyag továbbításért felet. Valahonnan mindig szivárgott az üzemanyag abból is elegem volt. Az előre menő csövön 4 toldást számoltam össze. a Visszatérőn is rengeteg gányolás volt, a híd alatti részénél amit kiszedtem, az valami kritikán aluli volt.
Előremenő, és visszatérő csövek:
Itt sajnos kompromisszumot kellett kötnöm. Az előrementő cső kedvezménnyel is 130.000ft lett volna, a visszatérő 90.000ft. Itt vettem réz csövet, és közzel hajtottam le. Most nem tudom hogy ezt adták-e pontosan, de valami ilyesmit. Az mondták veteránosok viszik mint a cukrot fék és üzemanyagcsöveket gyártanak belőle. 10 métert vettem ha jól emlékszem 5-6 ezer körül volt. A több darabban lévő régi csöveket összeszalagoztam hogy egyben legyenek, és mellette lehajtottam a rezet pontosan ugyan olyanra mint az eredeti volt. Adtam egy kis mechanikai védelmet azzal hogy tesal nagy szilárdságú szalaggal körbetekertem, és még arra is nagy mechanika ellenállású zugsorcsövet húztam és rá melegítettem.Csak és kizárólag üzemanyag bilincset használtam és pontosan a csövekhez való méretet. Tehát nem mindenféle himi-humi tököm bilincset. A legnehezebb ezt volt beszerezni, már majdnem ebay-on vettem. Több helyen is akartam venni, full hülyének néztek amikor megpróbáltam elmagyarázni mit akarok. Tehát ilyen kell és nem ilyen. Ez nagyon fontos.
Néha erőtlen motor:
Sajnos nálam is fenn áll, de kevesebb esetben fordul elő, de előfordul. Tavaly elkezdett dőlni az üzemanyag, az üzemanyag pumpából. A szivattyú dugattyújának a visszatoló rugó tartó kupakjának réztömítése adta meg magát. Szét kellett szednem emiatt az egészet. kicseréltem az összes réz és gumi tömítést és a kézi pumpát, valamint a szelepeket is (ESI tronic szerint), ha már kézben van a szerkezet.
Dugattyún és a henger falon bemaródások voltak, a kopás jelei egyértelműek. Ez azt jeleni a kellő üzemanyag nyomást nem tudja előállítani már. Ezzel nem tudtam mit kezdeni, dugattyú csak valami borzalmas összegért tudtak volna rendelni valamilyen argentin raktárkészletből. Az új pumpa meg 150-200 ezer között van. Na, mikor összeraktam, a dugót motorolajba mártottam és a henger falát is bekentem, nagyon faszán szorosan állt benne. beindítottam mentem egy kört, én bekönnyeztem úgy ment az autó! Jó motor, jó porlasztás, levegőmentes üzemanyag, és meglévő üzemanyag nyomás szerintem akkor először újra meg volt a 60 paci maradéktalanul. Meg is maradt 100-150 km-n keresztül. Gondolom ennyi idő alatt dolgozta ki a motorolajat. Erre még nincs megoldásom emberi áron de ha lesz jelentem.Egy biztos. Nem csak 1 dolog miatt szopik az autó. Annak ellenére hogy viszonylag egyszerű a rendszer mindennek maradéktalanul teljesülni kell ahhoz, hogy az autózás öröm és ne szenvedés legyen. Hiába van jó motorod ha szar a porlasztód. Hiába van jó porlasztód ha levegős tömőtettlen az üzemanyag rendszered. Hiába tömített az üzemanyag rendszered ha a pumpa nem tudja kiszolgálni az adagolód, ezáltal az meg a motorod. Ha motor nem kapja meg amit kér, elmegy az ereje, fűstől döcög stb, stb..........
-
t.zsolti
tag
válasz
kacsa21 #10316 üzenetére
akkor váltó le, és ha jól tudom ahhoz meg a kardánt is le kell venni, meg a kipufogót bár erre nem esküdnék.
ha levetted a váltót a motort akkor is meg kell emelni/dűteni előre mert nem fog kiférni a kartel.
a kuplungszerkezetet ínbusz fogja ( célszerű ujj csavarokkal visszarakni ) a lendkereket 12 szögletű külső bordázott csavarok fogják .
ha lelazítod a főtengelyt lehet hogy kifér a régi tömítés, az ujjat meg be kell varázsolni-)))) hatlapfejű a nyugvócsapágy csavar ( 17vagy 19 ) a merci " hálás ebből a szempontból mert kevés szerszámmal is eredményeket lehet elérni.
nyomatékkulcs legyen.
ja ha szétszeded a kardánt a bordás résznél ( van egy szorító kúpos anya ) oda kell egy NAGY villáskulcs ( a 6/4-es csőfogó kicsi ) és jelöld össze . -
t.zsolti
tag
válasz
tailor13 #10318 üzenetére
nem kötekedés képpen
de egy régen összerakott motornál a nagykartel leszedése sem egyszerű, ( érdemes felkészülni megfelelő imbusz csavarokkal mert nálam is vágóval jött ki jó pár csavar , és gondolom szétvert fejűt meg nem rak vissza ,de amúgyis szerintem az inbusz egyszer használatos ha jól meghúzzák. )
ah lejött a kartel akkor még csordogál némi olaj a szivattyúból ( minden fekete )aminek a kosarát érdemes kitakarítani ) .
és ha már ezek megvannak akkor az első szimeringet is ki kéne cserélni , az sem ujj már..
kell tömítőmassza összerakni, esetleg ujj olaj, és már ott járunk a 15000-nél ( persze ha nem kell más szerszámot gyártani. -
tailor13
csendes tag
válasz
kacsa21 #10316 üzenetére
Üdv!
Ha leveszed a váltót, meg a kuplungot, 12 szögű, külső kulcsnyílású csavarok fogják, hogy lapos, vagy ívelt oldalú-e, azt nem nem mondom fejből.
Alatta a főtengely vége kb 15 centi átmérőjű, benne a 12 furattal, menettel. A motor kiemelése nélkül viszont a nagy kartert nem tudod levenni, mert a bölcső és a motor között kevés a hely hozzá, ki kell venni a motort mindenképpen.
De 3 darab 2 colos csőből lehet hegeszteni háromlábat, láncos emelőt kölcsönkérni, kölcsönözni, vagy 10 rugó körül már újat is lehet kapni, és akkor ki lehet venni a motort, olyan 260 kg kb a négyhengeres diesel.
A motor ki, tömítés csere, motor be megvan egy nap alatt, ha korán kezded, de váltóval együtt jön ki, és megy vissza, mert úgy van jó helyen a súlypontja, hogy bemenjen a kardánalagútba, és kiszedett motorra könnyebb feltenni a váltót
-
Batman2
őstag
válasz
kacsa21 #10316 üzenetére
Ha van nehány eszközöd és egy kis barkács szellem hozzá, akkor könnyen készíthetsz egy állványt, amivel ki tudod venni a motort a motorházból, de legalább is megemelni.
De ha a váltót leveszed (gondolom, ahhoz is szét kell valahogyan húzni a váltót és motort), akkor szerintem a helyén is menni fog a csere, bár én még sosem csináltam, T.zsolti kolléga csinálta nejkem, ahogyan említette is.Üdv.
-
kacsa21
újonc
válasz
t.zsolti #10314 üzenetére
Szia!
Nagyon köszönöm hogy szántál rám az idődből!
Nagyon úgy fest hogy nekem kell neki állni, mert nem találok senkit aki megcsinálná!
Holnap futok még egy kört!
A motort nem tudom kivenni megpróbálom a helyén megcsinálni ha nem marad más!
Azt szeretném megkérdezni tőled hogy ha lelazítom a főtengelyt akkor nem bukik annyit le hogy hozzá lehet férni? Természetesen váltó lent van! Én nem vagyok autószerelő de gyerek koromba műhelybe nőttem fel, tehát tisztába vagyok vele hogy mi micsoda! Jó pár motort láttam szétszedve,javítás közbe! Nem vagyok képbe hogy néz ki pontosan ott a főtengely vége! Meg azt szeretném még megkérdezni hogy milyen fejű csavarok fogják a főtengelyt? Hatlap vagy az a sokszögű? Mekkora méretű lehet? Ha én csinálom akkor meg kell néznem hogy van-e olyan kulcsom mielőtt neki állok!
Előre is köszönöm! -
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #10312 üzenetére
Szevasz
Amit linkeltél, azt vettem, amit Te is ezek szerint !
Az indulás és hideg járás most szép, stabil, de melegen most sem teljesen tükéketes, alapjáraton jobban-kevésbé remeg a motor, de ma többszőr is enyhén táncolt, egyenetlenül járt.
Este próbaképp megmnyitottam mindegyik nyomócsüvet egyenként, hátha még maradt benne levegőbuborék, de sokat nem változott utána sem a járása.
Jó lett volna megnzéni a porlsasztási képüket, mielőtt még betettem őket, hogy tökéletesek e, de erre most nem volt módom.
Neke teljesen simán jár a motor, vagy vannak azért hasnoló hjelenségek ?
Mindíg stabilan, egyformán fut a motorod, vagy Nálad is előfordul, hogy egyszer jobban, máskor roszabbul, nehézkesebben, hangosabban fut ?Üdv.
-
t.zsolti
tag
válasz
kacsa21 #10313 üzenetére
na ahhoz a szakihoz ne vidd aki " majd kiforgatom"
mivel a felső felét is fogja egy kb3-4mm-es tüske/szög ami megakadályozza az elfordulást.
ehhez a munkához célszerű kivenni a motort mivel le kell venni a nagy olajteknőt, fel kell lazítani a főtengelyt, és így jobban belegondolva talán a láncfeszítőt is ki kell venni ( de ez csak talán ) kuplung lendkerék ha le van véve jobban hozzáférni, és ugye lemosni a motor alját fényesre kívül belül ( elég szar a fekete motorbelsőben turkálni )
a magamén csináltam szétszedett motornál, batman kocsiján is szét volt szedve a motor akkor ujjra cseréltem.
1 nap alatt ( 8 óra ) nem hiszem , hogy megcsinálják. -
kacsa21
újonc
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Egy jó kis 123-as boldog tulajdonosa lettem, 79-es évjárat 240 D tipus.
Régen volt a családba ilyen autó, régi vágy vált valóra! A kaszni meg van csinálva nincs vele gond, a motor is jónak néz ki szépen jár nem füstől! Olyan problémám van vele hogy folyik belőle az olaj a főtengelynél!
A régi autóval is volt ilyen probléma még régen, tehát nem ismeretlen előttem a burman gyűrű fogalma!
Mert természetesen a váltónal folyik! Olyan kérdésem lenne hogy ki lehet azt valami úton módon cserélni bent a helyén? Az a problémám egy kis várósba lakok a déli határ mellett és 2-szerelő van de ők nem vállalják el!!
Itt a környékbe se találtam senkit!! Nagyobb város itt a környéken kecskemét vagy szeged de az 80-km nekem, meg nem is ismerek megbízható szerelőt! Egy címet kaptam kecskeméten felhívtam de amikor mondtan neki hogy burman gyűrű azt kérdezte az mi! Felvázoltam a helyzetet azt mondta nem vállalja! Arra emlékszek a régi autónál ki lett véve a motor úgy lett megcsinálva! Nem most volt több mint 20-éve még gyerek voltam! Helyem lenne akna van szerszámok vannak, de sajnos a motort nem tudom kivenni mert nincs mivel! Azért érdeklődnék hogy nem tudtok-e valami praktikát? Az egyik szaki aki nem vállalta el az valamennyire képbe volt, azt tudta hogy 2-félből van meg a kartelt le kell venni, ő azt mondta hogy a felső felét úgy kéne megpróbálni hogy forgatni a főtengelyt és akkor lehet kijön, és az újat is így kéne megróbálni berakni! Az alsó része az adja magát a kartel teknőbe! De ő se mondta biztosra ezt a technikát! Szétgányólni nem szeretném!!
Tapasztalatokat várok hátha csináltatok már ilyet! Előre is nagyon köszönöm ha tudtok segíteni! -
Batman2
őstag
Mentem ma 115km-t, az út végére már elcsendesedett a motor, már nem jár keményen, sokkal halkabb.
Finomabban, simábban gyorsul, kevesebbet rázkódik, kevesebb a menet zörej is, éas alapjáraton is csak remeg valamennyire, időnként alig.
Reggel kifogástalanul indult és hiba mentesen járt utána.
Most sem rakéta de kicsit jobban és stabilabban gyorsul, kevesebb füsttel.
Hidegen azért most is bőven látható a füstje, de hát ennek még nincsen utóizzítása, érthetően nem tökéletes az égés.
Vissza fele jövet is rendben ment, egyelőre stabilan jó, remélem sokáig így marad és végre elfelejthetem a befecskendezőket egy jó időre.Más:
Az alsó futómű bal oldalán erősen nyekefreg valami minden kisebb rugózásra.
Valamelyik gömbcsukló, mondjuk a talpas ment szét ?Üdv.
-
runner 125
nagyúr
Sziasztok,
Egy barátom 2007-10 közötti, 1.8-as kompresszoros C osztályt tervez vásárolni.
A legonfotsabb kérdés, h ezen széria korrózió ellen mennyire felkészített, mennyire rohad? Nyilván ez még viszonylag rövid idő, de ugyebár az előző (főleg E-klasse) szériáknál brutális a rozsdásodára való hajlam. Noh ebbe a cipőbe nem akar beleesni.
Egyébként maga a az 1.8-as motor a 184le-jével megbízható, kiforrott? Köszi!
-
Batman2
őstag
Délelőtt kicseréltem a porlasztókat a motorban.
Az új porlasztókat tegnap beáztattam GOba, nem árthat nekik.
Külön nem levegőtlenítettem a nyomócsöveket összeszerelés után, így kellet egy kicsit tekertetni a motort, hogy berobbanjon.
Viszont tökéletesen egyszerre robbant be, nem volt semmi döcögés benne.
Most kicsit keményebben jár, ahogy mindíg szokott új porlasztókkal.
Mentünk vele egy 20 kilométert, csak kicsit remegett alapjáraton a motor, de nem táncolt.
Aztán délután megint mentünk vele, beindítás után is volt egy nagyon pici bitonytalanság, pici kihagyás, és utána alapjáraton a lámoáknál elkezdett táncolni, megint egyenetlenül járni.
Mire kiétünk a kertünkbe, addigra helyre tette magát, megint csak picit remeg alapjáraton, aztán vissza felé stabil volt.
Remélem csak buborék maradt még a rendszerben, nem romlik ez is hamar le.A régi porlasztók amúgy jól néztek ki, mindegyik tűzkarika zárt a porlasztó felé, de az 1. henger karikája a kamra felöli oldalon taknyos volt, enyhén kokszolódott folyékony trutyi volt rajta.
Lehet az volt a sánta csúcs, a többi jól ment.
Mindegyik kormos volt a tű körül, de némelyiknél a kromos felületen látható tisztultabb gyűrű kicsit elcsúszott a csúcstól, nem középpontosan volt, gondolom, kicsit félre porlaszthattak.A héten lesz idejük bejáródni, teszek beléjük kb. 1000km körül.
Üdv.
-
-Solt-
veterán
válasz
!Overdose! #10307 üzenetére
Akkor elnézést, én úgy tudtam ugyanaz a motor!
-
-Solt-
veterán
válasz
!Overdose! #10305 üzenetére
Ez egy busz, tehát jó alaposan terhelt, dupla klíma, stb. A munkáim 90%-a a városban van, tehát folyamatosan extrém körülménynek van kitéve. A legdurvább amit az assistance visszavett, az 5000km volt...
Ha ugyanarról a motorról van szó, szerintem összehasonlítható, de ezen nem fogunk összeveszni.
-
!Overdose!
őstag
válasz
-Solt- #10304 üzenetére
De a Sprintert nyilván hosszú távokon használod, még egy E270 CDI simán lehet munkába járós, mászkálós autó is. A sok rövidtáv pedig nyírja a motorolajat (is). Ez pedig a legtöbb gyártó szerint már extrém igénybevétel, aminél általában felezi a gyártó a két olajcsere között megtehető távot/időt. A teherautó motorokat ne hasonlítsuk a személygépjármű motorokhoz.
-
-Solt-
veterán
válasz
!Overdose! #10303 üzenetére
Normális olajjal, normális használat mellet semmi baja nem lesz. Az enyém 180K-nál volt szétszedve a porlasztók miatt, azt mondta a szerelő ilyen állapotú motort még nem látott, pedig a gyári ajánlás szerint ment a csere. Ahogy elérem velem a 300K-t, átállok a 20K-s periódusra.
-
Templomegere
senior tag
válasz
Zoli1222 #10300 üzenetére
270 CDI az egyik legjobb CDI , kimegy a világból , (tipikus CDI hibái persze gazditól függően előjöhetnek ) ha volt gazdája eléggé probléma mentes , bele sem kell nézni az elejébe olyankor , 300e km az egy ilyennek kb reggeli fing , szóval mindennapos
Nem győzöm hangsúlyozni a tulajdonos szerepét ebben .Korrozió a W211-nél már nem olyan mint a W210-nél . Ezek már annyira nem rohadnak , de tudnak ettől függetlenül , érdekes helyeken , ellenben a W210 az kérem mindenhol tud , vagyis nincs olyan pontja ahol ne lehetne rohadás ! W211 sokkal jobb ilyen szempontból .
olajcsere a w210 300TD-t tudom az 8000km motor , 30000 km váltó
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- MIUI / HyperOS topik
- Horgász topik
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- PlayStation 5
- Politikai mémek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- További aktív témák...
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Artemisz ART-230L-EL "A" Minősített Laptopszéf
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Samsung Galaxy Z Flip 5 256GB,Újszerű,Adatkabel,12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 1600W Corsair AX1600i Titanium tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest