- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz
bitpork #131718 üzenetére
Tudom, hogy az itteni autós talikkal vannak nézeteltérések, bár nem tudom miért, mivel nem voltam sose rajta meg nem is követtem nyomon. Én nem abba akartam belemászni, hanem abba, hogy az autózzuk körbe az országot egy valag pénzért buli megoldható egyszerű embereknek is kevés pénzből, ha valakik ennyire szeretnek vezetni és a topik is megoldhatná magának akár, ehhez nem kell 600 ezer pénz. És jó bulinak hangzik nektek biztos tetszene. Sokszor egyébként nem maga a pénz vagy a lehetőség az akadálya a szórakozásnak meg az életnek, hanem az, hogy nincs senki aki feldobja az ötletet és életet adjon a társaságnak.
-
-
#89309696
törölt tag
válasz
bitpork #131715 üzenetére
Figy, ha az ember ennyire szeret autózni akkor eltervezi magának és elmegy egyedül vagy haverokkal és akkor úgy szabják meg az árat ahogy akarják, meg oda mennek ahova akarnak. Nem kell ehhez ilyen csoportokba tömörülni és szórni a pénzt, sőt. Csak a kedv kell és lehetőség, a topik is csinálhatna magának akár, nem kell minden autós talinak valami hús sütéséről szólnia egy kertben ami már ezerszer volt.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
bitpork #131698 üzenetére
Aki arra szavazott a cikk alján, hogy Engem nem zavarnak a hangos kipufogók azok között tippre sok a csukjában/fullcapben, belső sávba lifetime bérletet váltó 1.6 sornégy szívóbenzinre kampánykipufogót aggató tunerjóska vagy nem olyan helyen lakik, mint BP-n a legtöbb forgalmas útszakasz, ahol a nyári éjszakában percentként megy döngetés, a lakók nagy örömére.
-
Declare
őstag
válasz
bitpork #131597 üzenetére
Azert ez eleg lol hsz, hogy nehogy má mi mondjuk meg ki mire költi a penzet....akkor az Afat, meg egeszsegügyi hozzajarast is az fizessen, aki ugy gondolja? Meg persze vegyen mindienki lefingott dizelt, szerelje ki a környezetvedelmi szempontbol elöirt es kitalalt dolgokat, tankoljon bele fütöolajat (nehogy ma´ megmondjuk mit tankoljon nem?), aztan had jarjon igy ha jol esik?
(#131608) bitpork fütes az igen, még nagyobb dolog, meg a tengerjaro hajok, meg ....stb. de nem lehet mindennel, mindent egyszerre....de ez egy pofon egyszerü dolog. Van egy kitalalt rendszer + szabalyozas es ezt egyszerüen be kellene tartatni. Az meg, hogy te ugy gondolod a dpf baromsag, sorry, de egyeni velemeny. Ettöl meg az a vilag okosainak az allaspontja, hogy a dpf többet segit, mint art es ezert az elöiras az, hogy kell (amibe elö van irva). Eleg vicces vilagot elnenk, ha mindenki azt csinalna, meg azt fizetne, ami szerinte jo, meg szerinte nem hülyeseg....
Am azon lehet vitatkozni, hogy jo a dpf, vagy nem jo, de en nem vagyok kutato, vagy dpf tudos es elhiszem, hogy nem azert talaltak ki, mert volt valakinek egy DPF gyara es el akarta adni a portekajat.
(#131598) ΞΔGLΞ persze, hogy azokrol. Nem vilagmegvaltasrol irok, csak egesz egyszerüen annyi, hogy hogy vannak környezetvedelmi elöirasok, fuldokolnak a varosok, meg stb., de nem teszünk semmit. Kiirjuk a hiradoban, hogy szmogriado es egeszsegkarosito a levegö, ha kimesz az utcara. Aztan ennyi. Ja meg varjuk, hogy fujjon a szel...
(#131600) Tsebacsi
-
freeknight
őstag
válasz
bitpork #131608 üzenetére
Ez egyáltalán nem igaz, a városok levegőjét a leginkább a gépjárművek szennyezik. Nézd meg LA-t, azzal nem igazán lehet vádolni őket, hogy olyan sokat fűtenének, mégis állandó a szmog. Budapesten sem a fűtésszezonban szokott lenni szmogriadó,a belvárosi társasházak nagy többsége pedig gázzal vagy távhővel fűt.
Az igaz, hogy felnőttünk euro 1 előtti időkben is, viszont akkor fele annyi autó volt az utakon, mint most.
-
válasz
bitpork #131597 üzenetére
Nem tudom jól értem-e, de inkább a véleményem mondom: Aki kiszereli a dpf-et, mert nincs pénze újra vagy felújítottra, vagy csak poénból is, az minek vesz autót? Járjon gyalog, mert nincs pénze fentartani a gépjárművét a hatályos szabályoknak megfelelően. Minden átrozsdált, füstöt okádó, láthatóan lefingott állapotú fost buktatnék, mehetnek a bontóba. Nem csak önmagát, engem is veszélyeztet az utakon, meg téged is...
-
bigrob
őstag
válasz
bitpork #131524 üzenetére
Ha találtunk volna nem márkaszervízből már megvettük volna. Ebayen egy bontott van a Lengyelektől és semmi más. Másik bontottat nem fogunk venni, akkor inkább kísérletezgetünk az utángyártottakkal..
Amúgy meg van mindenhol védelem, ebayről is visszakaptam mindig a pénzt, aliról is ha nem volt megfelelő a kapott áru és még garit is vállalnak rá. (elvileg)(#131525) molnarpeter
Nekem pedig az Aliexpress Dispute rendszere szimpatikusabb (200+ rendelés, ebayen max 15 és abból 8-10x mindig valami problémám volt az eladókkal...). eddig még nem volt problémám velük. Ha pedig minden kötél szakad, mivel EU lakos vagy van 180 napod chargeback eljárást indítani ha valami probléma lenne. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
bitpork #131524 üzenetére
Egyszer pont aliról rendeltem egy nemgyári intercoolert, minden gond nélkül megérkezett, illetve sok Amperásnak is onnan van a töltőkábele. A legdrágább problémás esetem onnan csak egy otlatókamera szett volt, de a supportkicsit nehézkesebb, mint ebay/paypal esetében. Ha nincs egy tutira bevált eladó, akit mindenki ajánl, nyugodtabban rendelnék olyan helyről, ahol lehet paypalen fizetni a 180 napos vásárlói védelem miatt, legyen ez az ebay, vagy más oldal.
-
válasz
bitpork #131378 üzenetére
Szerintem azért szidni egy elektromos autót mert az áram amivel megy az egy olyan erőműből van ami szennyez kicsit izé. Az akkugyár az oké, de majd idővel talán az is jobb lesz. A fejlődés mindig ilyen, az első időkben nem lesz tökéletes. De jöhetek a szokásos dumával: Visszatérhetünk a fa-kőkerékre és a lovakra, hisz akkor is minden jobb volt
-
rbalint88
addikt
válasz
bitpork #131240 üzenetére
én egy 2015 végi focust kérdeztem le, adott teljes felszereltséglistát és körözési infot. a felszereltségnél már megérte, mert az eladó beírt mindenféle hülyeséget a hirdetésbe, így meg tudtam, hogy mi lesz benne ténylegesen. ha elektronikusan vezetett a szervizkönyv, akkor azt is kiadja, a pecsételőst nyilván nem. plusz hollandnál a műszaki vizsgák km állásait is kiadja elvileg.
amúgy kiírja, hogy mit talál az autóról, nyilván eldöntheted, hogy az olyan info-e, ami megéri neked a pénzt.mp: körözési info nem hülyeség, ikresítést vagy kölcsönzőből lopást ki lehet vele szűrni talán.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
bitpork #131209 üzenetére
@bitpork
Szerintem a saját hülyeségétől senkit sem lehet megmenteni.
“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.”
― George CarlinPS: Btw fenti GC gondolat ugyan szemantikailag helytelen, de retorikailag több mint elégségesen helytálló.
-
Coyot
őstag
válasz
bitpork #131221 üzenetére
Legtöbbször az a gond minden tanulmánnyal, hogy bármikor jön egy ami cáfolja. Ahhoz hogy egyszerű paraszt - mint én - meg tudjam ítélni hogy mennyire elfogult vagy objektív egy adott tanulmány nagyon képbe kellene lenni.
De az biztos hogy ráérünk még temetni a dízelt. Minél több futás, minél hosszabbak a távok annál inkább maradnék a dízelnél. Ezekkel a nagy hibridekkel is mint a CRV, RAV4 stb. az a baj hogy ott jók ahova nem valók, városba ki az az állat aki nagy
terepjáróizé szóval ilyen autót vesz? A mérete miatt felesleges, városba kisebb autók kellenének szerintem, hoszabb távon már jól jön a hely, ahova ezek pont nem jók mert közúton és pályán bőven dízel szint felett fogyasztanak. -
kisza25
félisten
válasz
bitpork #131182 üzenetére
Hát igen, ez így van sajnos.
Az a helyzet, hogy egy bizonyos kor után (autó kora) el kell döntened, hogy van-e értelme rákölteni.
Pl. Faterék hondája, jelenleg üzembiztos, de a bódéra rá lehetne locsolni 200-250eFt-ot, az autó kb 200eFt-ot ér.
Mondjuk akkor lenne egy rendben lévő 20 éves autód, amiért nem is kizárt, hogy kapsz így többet, de ha a motorba is bele kell nyúlni, ahogy az egyik kolléga itt írta és az is 200-250 eFt....
Az más kérdés, hogy veszel egy autót 200eFt-ért és lutri benne minden.
Szóval, akkor érdemes rákölteni, ha meg akarod tartani, ha nem, akkor egy 200-300eFt autót érdemesebb elbontani -
LZs?!
aktív tag
válasz
bitpork #131185 üzenetére
@bitpork
Bevallom, szerintem értettelek elsőre is...és elolvastam a cikket is.
A 'nevétsemtudjakimondani' rész egyszerre akart stilisztikai elem és karakterábrázolás lenni.
...és tartom, hogy cikk nem rossz, mivel szerintem azért a (rögmagyar) mindennapi átlagautós attitűdben axiomatikusan ott van a tétel:
- annyiból vesz autót, amennyi a zsebében van (pszichológiailag az 'amennyi-plusz-hitel' felállás csereszavatos)
- azt igyekszik megvenni, amit szeretne
- aztán azt veszi meg, ami mellett 'tudatosan' döntött
- de mindeközben jóeséllyel fogalma sincs, hogy mit is akart ebből kihozniNem ismeri a típust, nem ismeri az állapotát, nem ismeri a karbantartás-igényét, és ebből kifolyólag nem igazán tudja mit vesz. A saját igényeit tipikusan úgy tudná definiálni, hogy A) olcsó legyen fenntartani (szerviz, tankolás, adó, biztosítás, stb.), de B) mindenre IS jó legyen és C) "azé lássák má' h komolyság van" és D) gondozott állapotban legyen.
Használtautó vásárlásakor A) és D) pontok adják a 'tudatos döntés' alapját, ami viszont a legtöbbször a lényegi információk és hajlandóság hiányában önámítás; a B) és C) pontok a szükségletkielégítéskor felmerülő pozitív 'achievement factor'-t hajtják. Ergo, A-tól D-ig mind szubjektív elemként funkcionálnak.
Arra jók az ilyen cikkek, hogy képbe hozzák az embereket és ezen keresztül indikálják racionális, információszerzésre épülő tudatosságot and önmeggyőzésből fakadó tudatossággal szemben...és igen, legalább koncepcionálisan értsenek hozzá, lássák át.
Akkor tudni fogják, hogy mit nem tudnak, kitől/mitől mit várhatnak...és hogy a szerelő nem a barátod (már ha egyébként nem az) és szó nélkül átb@sz, az autó egy komplex mechanika és nem kenyérpirító, az fogyó-kopó alkatrészek cseréje pedig ezzel a sporttal jár, és nem egy marketing scheme, stb.
Amúgy meg az óratekekerés és a kokányolás igenis azért él, mert igény van rá; a fentiek miatt...és a piac jól áraz, mert nem a terméket árazza, hanem a szereplők viselkedését és elvárásait.
-
-
LZs?!
aktív tag
válasz
bitpork #131178 üzenetére
@bitpork
A Totalcar bekötött szemmel downhill-ezik már 5-6 éve...az utóbbi időben annyi változott, hogy ZD iránymutatásával tolják az 'audience-reach/platform-penetration/spoon-fed content' vonalat, ami szép lendülettel viszi őket a (pseudo)passion-geek irányból to casual enthusiast vonalra; pont, ahogy a Portfolio és Napigazdaság molylepkeként vonza a wannabe tradereket és az önjelölt mikro/makro gazdasági szakembereket.
Egyébként szerintem ez nem egy rossz irány, mivel így talán az itt is sokszor megénekelt 'fogalmatlanok' kapnak egy jó tájékozódási pontot; t.i. náluk nem a tudásátadás a lényeg, hanem a figyelemfelkeltés, ami utána gondolatokhoz vezet - és ezt a legőszintébben, minden arrogancia nélkül mondom.
Ugye ott van Mr. IkszSzaraPikasszó - ha ő és a hozzá hasonló affinitással rendelkezők előbbre jutnak pár nézőponttal, már tök jó; nekik is, meg a TC-nek is a reach miatt. Egyébként, ha a kocsi nekem is csak egy megkerülhetetlen eszköz lenne, pont lexarnám a nevét; ahogy itthon a mikro, hűtő, stb. dolgoknak még a márkájukat sem nagyon tudom. Pl. a mai napig nem döntöttem el, hogy most akkor a gardróban "hugó bossz", "hjugho bossz" vagy "ugo bossz" vagy "ügó bossz" nevű cuccok vannak fellógatva, mivel én valahogy az esetek 95%-ban remekül érzem magam pont abban, ami a polcon legfelül vagy vállfasoron legelől van.
-
válasz
bitpork #131178 üzenetére
Nem a cikk buta, csak 1-2 tényközlés benne. A lényeg megint az, hogy ott basznak át, ahol tudnak, az állami rendszer pedig ehhez szinte csak nem boldog partner. Az, hogy le lehet kérdezni az adatokat, még nem 100%, az pedig, hogy egy vizsgán ez átmegy tekerve, külön elszomorító. Persze inkább megcsinálja és kap zsét, mint hogy kiderüljön vizsga közben, eljárást kéne idítványoznia, nem kapna érte pénzt és csak a macera...
Itt tart kis hazánk... -
-
gzbotii
nagyúr
válasz
bitpork #131046 üzenetére
Tegyük fel, csak tegyük fel, hogy adott a videóban látott úr aki a keleti blokk erősen ruszki-orientalt világában szocializálódott, ötvenes éveiben megveszi a videóban látott autót, csupán azon szempont szerint, hogy automata váltós, és könnyű be- és kiszállni belőle mozgássérültként. Nem számolja a napokat a következő olajcsereig, ami egy kis kikapcsolódás neki, nem volt hűséges olvasója az autó Magazinnak. Csak egy közlekedőedeny kell neki. Nem vágja fejből a VAG dizelmotorjainak a kódját, hogy melyik Ford motor közös a PSA konszernel, de lehet, meg franciaul sem tud.
Emlékeim szerint pár hete még te kardoskodtal a mellett, hogy már azé mindenkinek legyen joga vezetni, mert az már emberi alapjog.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
bitpork #130705 üzenetére
Tenyleg, a v8 csak hang miatt lett?
hátööö izé...Ilyet hol olvastál?
Egyáltalán nem. Én nem is akartam ilyet és bár nem tudom, hogy ki mennyire van otthon ebben, de ez nem az az autó, hogy bemegyek, kifizetem és kihozom. Egy ismerős rendelte, majdnem 8! hónapig várt rá. Közbe jött neki olyan dolog, hogy kellett a pénz. Erre felajánlotta nekem, ha kifizetem, elenged belőle...enged belőle na. :-)
Már előre mondtam, hogy kel a francnak.Az autó megjött, aztán úgy elgáncsolt minden téren, hogy azóta sem tudtam felállni. Nem gondoltam, hogy a külvilágba egy ilyen szörnyeteg, belül éppen csak engedi hallatni a lágy v8 hangot, ha lágyan autózgatok vele, ami azt jelenti, hogy még így is azonnal tolja a farát, ha odalépek neki.
Nálam volt 1 hétig, kimentem vele németbe, megküldtem rendesen, ahogy ez gyorsul, közben a kezedet nem tudod előre nyújtani utasként, nemhogy mozogni... az órája szerint 307-et mutatott, GPS szerint ez "csak" 293 volt. Elég érdekeset csal azért, de nem is éreztem, hogy ennyivel mennék, csak a villámként elsuhanó autók és a táj, amiből érzékelni lehetett.De ez a vége, viszont az a seggkinyalás minden téren, amit ez az autó nyújt azt nem lehet itt leírni. Az az ülés...eszméletlen a tartása és kényelemérzet.
A németek egyébként is kib..ott jól tudják, főleg a többsége, hogy ezeken a helyeken nem lehet csak úgy bemenni a belsőbe, itthon még 130-150 körül is full hülyék ezekhez
A fekete szín az stimmel, de nálam világos belső lett volna, de ez is nagyon szép. Na meg a 4 ajtó, ami eldöntötte végképp, mert coupé nem kellett volna semmiképp.Aztán egymás tenyerébe ütöttünk, én meg úgy érzem magam, mint a kisgyerek, aki nem tud betelni a karácsonyi ajándékával több hét után sem. Ha 510hp és 700nm erre képes, akkor nem vágom, hogy ezt még minek tuningolják? Ma nem mertem vele menni még esős részen a Mecsekben, mert bődületeset ugrik az autó, először teljesen kiakarom ismerni.
De naná, hogy megint ott áll a trafi elbújva!
A párom szerint hülye vagyok, a három kislányom viszont oda vannak érte. :-)) És 45-50 között úgy döntöttem, hogy ki tudja mi lesz holnap.Szerk:
Egyébként meg nem ez az első V8 autóm. Volt két usa dög is már a 90-es években a kezeim közt.
De erről már raktam be képet is... -
rbalint88
addikt
válasz
bitpork #130705 üzenetére
Szerintem a T5 se volt akkora plusz a csipszes laguna utan, ebben legalabb van ilyen bonusz is, erzed ott is, hogy mire koltotted el egy videki csaladi haz arat.
Mas: vezettem most porke 997 turbot zart palyan. Hat aztakurva. Orat nem neztem, de negyesbe meg at tudtam huzni a harmas elfogyasa utan es meg picit nyomni neki. Azert nagyon mas, mint autopalyan jatszani a cobra11-et
(aszittem amugy pdk-s lesz)
-
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
válasz
bitpork #130081 üzenetére
Tagja vagyok kb 10 márka csoportnak.
Amúgy a legdurvább szerintem a dacia sandero csoport.
Ott a garis autót inkább leszervizeli saját maga.
Mondjuk ok, azért vesz dacia-t, mert olcsó, 2M Ft-tól kapható, de ha valami besz@rik a gariidő alatt, de már mégsem lesz garis, mert otthon szervizelte, akkor majd vakarhatja a fejét, hogy azaz évi 20eFt spórolás megérte?
Ja és ott elég sok a hiba. -
rbalint88
addikt
válasz
bitpork #129625 üzenetére
múltkor én is beálltam egy helyre, nézem a tükrök széle a vonalnál van mindkét oldalon... oké, akkor keressünk másikat. aztán inkább megálltam messzebb, másfél helyen, mert ott se lettek szélesebbek. a síalagúton meg viszonylag nehéz kidiffundálni...
vicc egyébként ezek a 200-220cm széles helyek, egy Max fajta böhönccel rállsz, már a kerekek kilógnak belőle -
Reggie0
félisten
válasz
bitpork #129143 üzenetére
Szerencsere a mostani EP javaslat szerint a tovig nyomott gaz ideiglenesen ki kell, hogy kapcsolja, illetve javasoljak a ki/be kapcsolo gombot is, ami inditaskor mindig bekapcsolt allapotbol kezdi.
Az embereket nem korlatozni kene, hanem rendesen megtanitani vezetni es aki nem alkalmas, mert nem felel meg a tudasa, reflexei annak egyszeruen nem adni jogsit. Pl. a mostani oktatasi rendszerben mindenki kozveszelyes friss jogsival - igen en is az voltam anno, de szerencsere en nem probaltam egyedul vezetni, mindig volt mellettem tapasztalt vezeto -, sot meg vezetesi treningbol sem lenne eleg egy alkalom.
Raadasul sosem ertem, hogy minden tovig van mar okositva/elektronizalva, de egy rohadt szimulatoros oktatasi lepcso sincsen, amikor a pilotakat mar evtizedek ota tudjak igy kepezni. Es azert egy autos szimulator messze nem olyan bonyolultsagu es koltseges, mint egy repulos, foleg ha az kifejezetten a vezetesi szituaciok felismeresere es a tarsas kozlekedesre keszit fel, nem a gepkezeles es szelsoseges korulmenyek kozotti fizikai reakciok(nehezsegi erok, mechanikai viselkedes) szimulaciojara hivatott.
Amugy nezd meg Nemet autopalyan a korlatozas nelkuli szakaszokon mennyivel rosszabb a baleseti statisztika. Kb. semmivel.
-
Reggie0
félisten
válasz
bitpork #129126 üzenetére
Viszont baromira nincs ertelme kotelezove tenni a hasznalatat. Abszolut sebessegtullepes miatt - tehat amikor a megengedettnel gyorsabban mennek - a balesetek 4%-a tortenik, ami szinte semmi. Viszont joval tobb veszelyhelyzetet teremthet.
Arrol nem is beszelve, hogy a veszfek asszisztenssel karoltve csak segiti a megallitasos rablasos tamadasokat es egyeb road rageket.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bitpork #128572 üzenetére
Hibák ismeretében (elvégre adott a tételes lista) biztosan tudnak árakat mondani, aztán ha van alkatrész, talán még megvárhatóra is összejöhet. Nem láttam konkrétan, milyen kábelek futnak ott, de még az is lehet, hogy jobban megéri egyedi megoldás. Lehet bérautóval is olcsóbbak tudnak lenni
Ott a V60service.hu is, egy kérdést megér, foglalkoznak-e a típussal.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron