Hirdetés
- Mindent a StreamSharkról!
- Asszociációs játék. :)
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen mosógépet vegyek?
- Szólánc.
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stihl024
junior tag
Akkor már te sem vagy mai gyerek-velem együtt! Nézd meg a szakmunkás bizonyítványod ,és találsz benne 4-5 FEOR számot .Abból a 8321 azt jelenti-megfeleltél motorfűrész biztonságos kezeléséből,élezéséből és karbantartásából is.Ez nem egyenértékű a fakitermelő láncfűrész kezelő papírral.Nem akarok hülyeséget mondani de úgy emlékszem 6cm-nél vastagabb fát én nem dönthetek ki )))) ahhoz már kell papír.
-
Stihl024
junior tag
Szia! Nálam volt egy Gs 820-as és olyan érzés volt,mintha a tartósság érdekében gyárilag nagyon alul motorizálták volna.Gazdája gondolkodott a portoláson is de jött egy vevő és megvette.Lehet az van nálad..) Bajai fickó vette meg.Most néztem egy ukrán forgalmazó honlapját már Magyarba is postáznak,beszélnek Magyarul ,lehet rendelni tőlük régebbi Stihl-eket nagyon jó áron. https://moto-lux.com.ua/hu/benzopila-stihl-ms-361-40-sm/
-
Stihl024
junior tag
Legrosszabb választás lett volna az erdőszökevény 372 .Nekem van egy ingem gatyám rámegy mire rendbe teszem.Legnagyobbat a 80 ezres árkategóriáson bukod.Azok lehúztak 2 évet az erdőben,a vállalkozó felteszi a jófogásra még kap érte pénzt de tulajdonképp minden szar már rajta.Henger kopik el legelőször ,de a berántó tengely is az elsők között megy rajta tönkre.Kuplung évente cserés termelésbe,de neked nem felújítva adják el.Karburátor hiba mindre jellemző és a csapágyfészek megnyúlás. HQ372 csak és kizártan ismerőstől vagy újonnan a boltból szabad megvenni különben egy igazi pénztemető!!!!!!!!
-
Stihl024
junior tag
Husqvarna 340-345-350-346-357-359 mind egy szálig ezzel a típushibával küzd- elfordul a főtengelysonka.Én már raktam helyre ,nyilván ez már sosem lesz 100%-os .Sehol nem találsz olyan videót ahol erről beszélnének csak arról,hogy a 3-as széria mennyire király.Szerintem kellene de nagyon rossz fogadtatást kapna ,ezért én is odzkodok tőle.A mostani Hq 130-135 is megörökölte pont ugyan ezt a típushibát.Kis Stihlek felütik a hengerfelé a csapágyívet ezek meg ha meg nyekteted kifordul a sonka....Motorikusan még mindíg a kis 024-026-Ms 260 viszi a prímet,mondjuk a kis 024 légszűrő napi szinten elkoszolódik -de úgy is megy csak füstöl...)))
-
PALEDOG
kezdő
Gz400-ast sikerült vennem. Alapvetően működő állapotban vettem meg. Jó kompresszióval. Az eladó bevallása szerint a fékszalag cserés. A valóságban kopp üres volt a dekli. Szerencsére az AL-KO bks 4040 oldaldeklije belül az utolsó csavarig egyezik. Az filléres tétel volt. Valószínüleg a felső burkolat levételekor eltörték a duplafelömlő kilincsművét így nemes egyszerűséggel le volt szilózva. Valószínüleg akkor feszegették meg a karbi tengelyét. Így ezekből kénytelen voltam gyárit venni. De azóta lekopogom köszöni jól van. Szeretnék egy 621AVS-t mellé. De nehéz találni.
-
Stihl024
junior tag
Szenvedek az olajzással, +idegbajt kapok attól ,hogy nem a láncdeknibe tették a láncfeszítőt hanem belülre a házba.Ha még nálam marad akkor ezt átépítem úgy ahogy a 350-en van. Jó kis gép amúgy de a 350-hez képest nekem gyenge. Nem gondoltam volna ,hogy ekkora a különbség. Pedig ez is elvileg 2,7 paci az meg 3,1 .Karbi sem tetszik rajta ,nagyon nem akar szépen járni-vagy nem pörög ki és csak 11 ezer rpm -vagy 14 ezer és nem tudom a kettő közé belőni-ilyet még nem b@sztam,.
Hétvégén teszek fel róla videót, de egy másik géppel is besz@ptam. Hq 142 újítom fel szétszedem és a meglepi-belül Hq 137.... ezt hogy adom így el azt nem tudom.
Vagy hugyért -sza@rért ,vagy úgyteszek mintha nem tudtam volna róla ....[ Szerkesztve ]
-
gyulank
addikt
Először, hogy milyen bozótvágót, meg milyet ne. Egyáltalán mennyi olyan van, amennyit igen? Mert lehet, hogy az is elég lenne. Ugyanúgy, mint fűrésznél, vannak valamilyen adatok, amit már itt is a fűrészre is azt mondták, hogy kamu kínai, nem jó. Melyiket lehet javítani, ha baja van? Engem olyan érdekel, amivel a nagy kökényt is lehet vágni.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
Stihl024
junior tag
Videóban megfogod látni ,hogy néznek ki ezek a gépek amikor megérkeznek.. Rönktámaszokat párban vettem ,ne izélj már....Lesz videó -sima szerelős és összemérős.De a fő vonal-eredeti és a különböző után hengerek- erőviszonyok.Legenda és a valóság ismét nem egy cipőben jár!
Nem volna kedved a Gsh 400-ast benevezni egy laza Vs-re
Ellenfél bőven lenne! Csak negatív vélemények vannak róla -meg kéne cáfolni.....[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
-
PALEDOG
kezdő
Személy szerint nekem jobban bejön a beton keverő kapcsoló mint a husky régi eltolós kapcsolója. Nekem jobban kézre áll. Az meg, hogy a szivató jobb oldalon van az még azért mert nincs fejtetőn a karbi. Az első indításon kívül nem nagyon kell működtetni és nem kopik. Ellenben a kombi kapcsolóval mindig mozog minden. Nem visszafejlődés van. Egyszerűen az van, hogy a zenoah felvásárlásával hozzájutottak rengeteg mindenhez. Ami kellett (X-Torq, Air Injection) azt adoptálhatták a saját kollekcióba. De maradtak még hengeröntő gépek, egyéb alkatrészek gyártógépei. Sok szép és drága szerszám. A komatsu új szériája alig két éves volt. Okosan nem dobták ki. Partner is saját márka volt de oda meg új modelszéria kellett. Lebutították a komatsut. Adtak rá partner kabátot. Voila. Mehet a termelés a nagyáruházaknak. A probléma ott van, hogy a csíkszeműek kurvafürgék. Ennyi partner meg nem kell senkinek. Mert Délamerikaban meg Ázsiában nem tudják mi az. De a Husqvarnát igen. Nosza kapott láthatósági mellényt a partner és titokban eladható lett mindjárt 10x akkora piacon.
Lesznek itt még komoly fejlesztések a nyugati piacra. Európában és Északamerikában csak úgy tud piacot megtartani ha még könnyebb még erősebb, még még még még fejleszt.[ Szerkesztve ]
-
PALEDOG
kezdő
Mi nem. De a világ elég sok eldugott országában még ma is menő egy simsonnal egy technikai szintén lévő motor. De pl 10 éve mikor telefosták az országot kínai robogókkal az mind 90-es evekbbeli honda Suzuki liszensz csak új köntösben. Indiai piacra pl elég nagy ralatasom van mert elég sokat üzleteltem onnan. Majd két éve fejezték be a hindustan ambassador gyártását. Egy barátom azért nem hozott onnan Royal Enfield motort mert nem lehetett itthon forgalomba helyezni az emissziós előírások miatt mert majd 20 éve befejezték Európában a forgalmazását. Brazíliában pl a husqvarna 2 es széria gepeiből még lehet újonan levenni a polcról.
De hogy ne menjek kívül az országból. 40 köbcenti 2 lóval partner p360s. De azt ugye itthon husqvarna logóval eladhatatlan. Mindegy is a gyártók szándékai nem azok, hogy nekünk jó legyen. Hanem fullon menjen a termelés és mindenki vegyen. Az hogy pirosat vagy zöldet kell gyártani az mindegy csak vegyék. Ezért tisztelem jobban a Stihlt picikét. -
Stihl024
junior tag
Jelen pillanatban egy gyári Simson keresettebb termék mint egy fullos Honda robogó. Ez a példa nem volt szerencsés.Viszont az olcsó tömegcikkre nagyobb a kereslet lásd Husqvarna 120 ,teljesen fölösleges kategória hiszen ott a Hq 130 -de mégis a 120 fogy jobban azt veszik .Az ár és a cicoma a döntő az átlag ember totál letojja a valós értéket-paramétereket.Név-ár-saját meggyőződés más lényegtelen -legtöbb embernek tisztelet a kivételnek.Nyilván ez a Hq 125 egy picit erősebb mint a 120-as szebb -ez kell? ezt kapod....Legszarabb kapcsoló a Husqvarna csúszókapcsolója ,magad felé kell fordítsad hogy lásd milyen állásban van a visszacsúszós az már igen de a régi az egy fos.Ehhez képest egy billenő "betonkeverő" kapcsoló maga a nyugati kényelem, és minden szögből látod épp hogy áll.Nyilván abból is a visszaálló a tuti.A Hq kihúzós majd felfelé kattintós kapcsolója(4-es széria)az mellett,hogy szerviz igényes -bonyolult is .Hq 340-350 kapcsoló viszont egyértelmű és nem romlik el-sűrűn.Az,hogy a Stihl szinte minden gépén ugyan azt a kapcsolót használja piszok nagy előny ,egy kiforrott konstrukció ,annyit változtattak,hogy a gyújtás levétele után az újaknál visszaáll gyújtásra tehát nem bonyolították csak kényelmesebbé tették.Legnagyobb tévhit a láncfűrészes világban (10 ből 8 biztos így hiszi) ,hogy a Husqvarna fejleszt a Stihl meg másolja..... Természetesen ez is csak egy buta tájékozatlan városi legenda. Stihl brutálisan sokat fordít a fejlesztésre-Husqvarna meg sok időt és pénzt fordít arra ,hogy megtalálja és felvásárolja a fejlesztéseket-egy nagy mindent bekebelező rákfene.
-
Stihl024
junior tag
-
mzso
veterán
"láncfűrésznél a láncfék egy mikrokapcsoló,ami leállítja a motort."
Erősen kétlem, hogy csak ennyi lenne. Amikor felengedtem a kapcsolót a lánc egyből megállt a motor meg forgott tovább. Ha megállás előtt visszakapcsoltam akkor volt egy nem túl szimpatikus pattanás mielőtt újra felpörgött.
"Nekem volt 1 makita elektromos láncfűrészem,le volt szakadva az egész fékkar.
Háromezerért vettem a piacon,rövidrezártam a microkapcsolót,és ment."Én nem a kézi láncfékre gondoltam.
[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
Szerintem a Joni-ban ugyan az a motor van mint a 130-as Hq-ban.Aki eddig vett Gsh 400-ast az mind azt mondja gyengébb mint a 130-as. Szerintem a Stihl 231 lesz a sereghajtó ,azt a gépet nagyon elku... ta a Stihl..Hq 135 az veri az Ms 231-est ez szinte biztos.Ha gondolod be teszem a csoportba a 40cc ezer éves McCulloch gépemet is hogy meglegyen a tuti utolsó helyezett,talán mindenkinek jobb lenne
-
Stihl024
junior tag
130-as fölös lenne ,Joniban ugyan az a szív dobog. Kicsi Joni már nem az enyém,fütyülök rá hogy szerepel .Salyát gép egy Straus 45cc-lesz Jelen pillanatban nekem csak 50cc a legkisebb gépem .Így Megy a Kínai.... Amúgy 135-öst tudtam volna még berakni. A Hq 340-est is berakhattam volna de akkor az első hely már foglalt lenne.Jó lesz ez így Joni így is végig ver mindent..
-
Stihl024
junior tag
Szia! Üdv a csapatban!! Hyway...- ha jobban feltekerem a többit brutálisan kikap.... sehol az emelt teljesítmény! Azért nem lett végül is leszedve mert megjött a vevő rá, és nem szerette volna ha bolygatva van. A terv az volt,hogy kap a gép egy Meteort de a vevő miatt ez ki lett lőve.Amúgy megértem ,ha már kifizeti szeretné megóvni.A Farmertec hengeres marad nálam -az még nem kizárt,hogy össze lesz mérve a Meteorral.71 éves fickó vette meg a Hyway 372-est szerintem neki-nagyon meg fog felelni.
-
Stihl024
junior tag
Legtöbb kis gép szinte csak félgázon indul melegen.Nem nagyon tudok olyat ami simán alapjáraton beindul.Ha van a szivatón félgáz akkor azzal,ha nincs akkor más a bibi.Pont fordított a dolog ,ha melegen rosszul indul a himbát lefelé kell nyomni nem felfelé.Tűszelep himba magasságát csekkold le ,ha tocsog bent a benzin előbb utóbb befolyik a hengerbe és melegen fulladozik vagy épp nem indul.Ha van a himba körül keret akkor az a magasság,ha nincs akkor maga a karbi pereme. Azt is csinálhatod picit húzd szét a rugót ,jobban szorítsa le a tűszelepet.Én is szenvedek 2 karbival, tömbön belüli dugulás van és semmivel nem tudom kitisztítani
Ment a géped a Straus ellen
Rossz hírem van
Kikapott
Nem kicsit[ Szerkesztve ]
-
PALEDOG
kezdő
Üzemanyag csövek ha nincsenek csontra keményedve akkor hagyhatod.
A tankot és a szellőzőt tudod tesztelni egy fecskendővel.
Ha a himbát túlságosan megemelted akkor elképzelhető hogy nem zár le a tűszelep, mert a membránon lévő tüske (nálunk "BAK") annyira megemeli, hogy nem zár le. Ilyenkor ha kikapod a gyertyát és benzines, akkor tuti befolyik. Ugye nyomás alatt van a rendszer és szépen benyomja a torokba az üzemanyagot. A tűszelep zárása kritikus pont. Tipusonként változó, hogy mekkora nyomáson nyithat. Általában walbro 1,2-1,7 BAR-on terjedő skálán adja meg típustól függően . Ezt a rugóerővel tudod beállítani. -
Pillerb
kezdő
Szokott lenni egy olyan állása a gépeknek ahol az indítás könnyítéséhez valami módon kicsit nyitva marad a pillangó szelep. Ez lehet szivató kihúzás és visszatolás utáni állás, ha így van akkor ha hozzá nyúlsz a gázhoz akkor hallasz majd egy kattanó hangot mikor visszaugrik alapra. Erre mondta Árpi, hogy fél gáz, én ezt értettem emelt fordulatnak az indításhoz.
-
Pillerb
kezdő
Kíváncsi leszek, hogy így könnyebben fog-e indulni. Kollégáim is panaszkodtak, hogy nehezen indul a gép melegen. Jött az “fogd meg a söröm”….. ms271 nyélgáz-le a kapcsoló alsó állásba-gáz elenged-egyet fel a kapcsolón és berántás. Természetesen indult egyből. Nem is tudták, hogy van rajt ilyen opció szerintem. Ugyan ez volt a szitu a gs651-el is. Ezért nézek szívesen videókat, mert mindig lehet tanulni belőle valamit.
Jópofa kis gép a 400as azt a lapot szerintem is alulméretezték. Hasonló jelenség volt haverom Johnsered kis gépénél is. Beletetted a fába és táncolt benne a lap. -
Pillerb
kezdő
Pontosan ugyan így indították ők is a gépet ahogy mondtad, kézzel adott közben gázt.
Látom milyen gépek kerülnek ide-oda, van belőle bőven. Siralmas, hogy sokan mennyire nem foglalkoznak a gépekkel csak használják. Persze előfordulnak véletlen hibák is.
Illető ezer éve fával foglalkozik, hív megállt az egyik 391 es. Persze megnézem, hozza csak át. Megérkezik kérdezem mégis mi hogy volt. Aznap két tank kiment, harmadik tank felénél megállt. Ok. Beszélgetünk tovább, majd rákérdezek, rendes olaj benzin ugye? Persze…. Jött a válasz. Hányas keverék? 1:50 Jobb lenne az 1:40 szerintem de majd meglátjuk. Véletlen rákérdeztem, hogy mennyi olajat rakott mennyi benzinhez. 20liter benzin 2 deci olaj. Na mondom akkor itt álljunk meg…. gyors fejszámolás, ez így 1:100 ra jön ki. Itt derült ki a turpisság, hogy a 10literes kannába szoktak ennyit önteni, de most 20as kanna volt.
Az eredményt gondolom nem kell mondani, dugó totál csíkos, hengerről pedig fossákopva a bevonat.
Egy éves gép volt talán.Próbáltad amúgy azóta a gépet melegen indítani?
STIHL024: ha ennyire játék az 1.3 ‘325 lánc akkor ezek szerint nem is érdemes elgondolkodni az új light04 vezetőn? Vagy esetleg ahhoz csináltak külön láncot? A promo videóban 20% növekedést emlegettek vágásnál.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Neki undorodtam, körül ástam kb. 70-80 cm átmérővel 30 centi mélyen, kikapargattam a föld nagyját a gyökerek közül, és a láncfűrésszel "faragtam ki" a tönköt. Szerintem most mehetek másik láncot venni.... Megnyúlt (azt utánhúztam), meg nem is vág úgy, mint egy órával ezelőtt.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Pillerb
kezdő
Én a beállítottam úgy a félgáz állást, hogy a megfelelő fordulaton tartsa a gépet ha nem kell csontra húzni a nagy gaz miatt. Így nem kell a húzkodni a gázt feleslegesen. Amúgy a Husqvarna kaszáinak bizonyos típusai nagyon nem szeretik a gáz húzgálást, hajlamos szétkopni hamar a karbi tengelye.
-
Stihl024
junior tag
Nagyjából jól látod a szitut. Kérdezem én először is mennyire gyakori a kuplungcsere a kaszásoknál..?? 15-20 évente? Be áll a fűkaszás videós a focipálya szerű terepen -ketten- vágják 2,5 órát szakad róluk a víz és a végén megveregetik egymás vállát-nagyot mentünk.. Hát az én feleségem a tescos fűnyíróval az ilyet letolja 1 óra alatt.. Húzza nyélgázon a vakondtúrásos terepen?az árokban? a facsemeték között?kb itt van létjogosultsága a kaszának- de ott nem tudja. Láncfűrésznek sokkal többet csúszkál a kuplungja -azért nem aggódik senki.. . Na ez a kasza ami nálam volt 20 éves facsemeték körül vágja a gazat ott ahol a traktor kihagyja-ennek menyit húzgosták a gázt élete során?? csak azt kapta és még marad egy kis időre a kuplung.........
-
Stihl024
junior tag
Most néztem végig az összes létező szöghajtás zsírt és vagy grafitos-(Stihl,Oregon,Mol,ALCO) vagy diszulfitos Mos2( Oleomac Husqvarna McCulloc ,Mannol) én nem vagyok nagy zsír szakértő de hiszek a nagy gyártóknak és ha egy akkora cég mint az Oregon azt mondja garfitos zsír kell a szöghajtásba-én ezzel nem vitatkoznék. Ha jól veszem ki az összes gyártó a megtapadást és a hő tűrést emeli ki a viz elelnállóság nem játszik szerepet. De nem szeretném ha ezen vitatkoznánk nem sok értelme van. https://kertmotor.hu/product/szoghajtas-zsir-litiumos-alco-120g/01-000001-4781
http://klack.hu/termekek/termek/530183
https://www.szerszamoutlet.hu/index.php?kat=578&id=56535
https://kertmotor.hu/product/szoghajtas-kenozsir-litiumos-125g-oleo-mac/01-000001-4775 -
kopepe
aktív tag
Nálam van az öcsém Makita DBC 4010 fűkaszája.Nem indul.
Légszűrő tiszta,kompót jó,szikra is erős.Beöntésre röffen.
Karbit levettem,kipucoltam.(walbro)Összerakom,1 ránás,röffen.
Pár rántás után újra szétszed,karbi gyertya tocsog a benzinben.
Gyertyacsere után megint röffen,de ennyi.Tocsog a benyában minden.
Csak a karbi lehet a ludas szerintem.Nem leharcolt gép.
Beragadhatott a tűszelep?Membránok jók!Elakadtam...
Az állítócsavarokon levő plombákat lebányásztam,mert nagyon
szűkös volt az állítási tartomány.Hiába állítgatom.
Öcsém elmondása alapján,tavaj alapjáraton ketyergett,de
gázadásra fulladt.És eljutottunk a szöghajtásig,ugye.
Majd azt is szétszedem,már van hozzá videó,és köszönjük!
Soha nem szedtem még szét szöghajtást!Eljött az idelye!
Nulla karbantartás(gondolom),az is megfogja a gépet!
Persze a motornak azért ketyegnie kéne!
( a kép átment? Mert ezzel mindig küzdök.)[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
Előbb neked ez a fontosabb
Ha már a kipufogón is látod jönni a benzint akkor biztos tűszelep.Lehet elég csak kiszedni a fészket kimosni,rugót halványan megnyújtani és tökéletes lesz-de lehet csak a tűszelep csere oldja meg. Walbro karbi valószínűleg himba körül keretes,ellenőrizd a magasságot a keret magassága a himba magassága..Szereld össze a békaszelepes-(lapos fólia membrán) oldat és tegyél rá egy darab benzincsövet ott ahol bemegy a benzin.A gumis -adagoló-membrán felőli oldal maradjon nyitva.Simán fújj bele a csőbe szájjal-az kb 1.5 bár közben tedd a karbit a füled mellé. Ha szuszog átereszt,nem jó.Ha bevörösödik a fejed és mégse szuszog-hurrá! Ujjaddal érj a himbához -a legkisebb érintésre azonnal át kell eresszen. .Pakold össze teljesen a karbit majd ismételd meg a fújkálást-szájjal. Ha megint fejpukanósan tart-oké.Mindvégig ügyelj arra 0% nyál kerüljön a rendszerbe mert azt megbánod .....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest