Hirdetés

2024. május 25., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6296) Akula válasza Dare2Live (#6295) üzenetére


Akula
őstag

Mondasz valamit és mutatsz egy képet ami nem pontosan oda tartozik.
Ez az ábra a sebességfüggő menetellenállást mutatja. Adott állandó sebesség mellett mekkora menetellenállással kell számolni (arról most ne beszéljünk, hogy helyesek-e az értékek, a lényeg, hogy jellegére rendben van).
Amiről mi beszélünk az pontosan a Bp-i viszonyok, vagyis amikor nem tudsz állandó sebességgel haladni. Márpedig az állandó sebesség fenntartásához sokkal kevesebb üzemanyagra van szükség, mint a tömeg felgyorsításához. Ha meg felgyorsítottad és máris fékezned kell, ami mozgási energia nem rekuperálódik, csak hővé alakul, az jelenti az igazi üzemanyag veszteséget.
Elmondom, mi a szent grál, mert így csak a hitetlenkedés fog menni:
- kocsiból kipakolni mindent, amire nincs szükség. Se tetőcsomagtartó, se csilivili bizbaszok,
- gumi 2,2 van előírva, de még soha nem voltam 2,4 alatt, (talán csak akkor, amikor beállt a fagy és egyből gurultam be a benzinkútra pumpálni),
- útvonal megválasztása (se fekvőrendőr, se útépítés, terelés, nem engednek ki stop táblánál, de jár a motor, stb. Nem feltétlenül a legrövidebb utat keresem, hanem ahol több a sáv.
- felvenni és megérteni hömpölygő forgalom tempóját. Már 30 másodperc alatt ki lehet tapasztalni a környezetedben lévő szereplők stílusát. Ki az aki oda se figyel, ki az aki úgyis letol mindenkit, stb. Ezek manőverét be lehet építeni az előrejutás érdekében.
- Nem fékezni. Nagyon keveset fékezek, azt is csak érintve. Inkább követési távolságot tartok, sávot váltok, messzire előre jelzem a szándékomat, nem utolsó pillanatban taposom a féket amikor le akarok kanyarodni, hanem már előtte jóval csökkentem sebességet, megy index, pakolom fokozatokat.
- gyorsítás: akkor taposok bele amikor tényleg kell, mert ezzel sokat nyerek, pl. egy lámpaváltást, vagy 3 buszt és 2 mazsolát meg egy kamiont. Ez megtérül.
- nem akkor kell elindulni, amikor google szerint egész város vörös. 15-kor még csak gyér a forgalom. Lecsapom laptopot és nem érdekel senki, semmi, én indulok haza,
- emelkedő: előtte kell magasabb sebességre szert tenni és ahogy közelítünk a tetőponthoz, fokozatosan elvenni. Pl. M0 Péceli szakaszán 120-ról 90-ig, visszafelé pedig a maglódi felhajtónál még csak 90, majd mire elérem a lejtési pontot finoman húzom fel 100-ig, mert ott már megvan a többi közlekedő alapsebessége, a lejtőn Pécel mellett 2,3-as fogyasztás mellett 130-140-ig nyugodtan, majd következik egy enyhe emelkedő az M31 leágazónál és ott szépen visszaveszem 110-ig, mert a kanyarból kifelé jövet már mérhetnek. Ez a manőver amit itt leírtam nekem 4,7-4,9 fogyasztást produkál ilyen sebesség mellett. Városban nyilván meg kell állni, motor ketyeg, ott több a 100km-re vetített fogyasztás.
Szóval igen, hozható. :R

Ja, még ezt elfelejtettem: amikor ki van írva, hogy utópálya lehajtón a sebesség 40, az a csúszós útfelület miatt van. Tök száraz időben még családdal is be lehet venni ezeket az íveket 70-nel, körforgalom is kényelmes 60-nal, nem borul semmi.

[ Szerkesztve ]

"Akula Sub, ready for the deep!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.