- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
kisza25 #2036 üzenetére
Nekem újabb van, 2017-es Rio... nekem sincs kuplung problémám... nem tudom mire gondolnak. Szerencsére.
Vagy legalábbis nekem sem tűnik fel semmi rendellenes.Honda Jazz-t is vezetek, szinte ugyanolyan jó mindkettő kuplungja.
Szinte ugyanúgy lehet vezetni őket, mindkettő 1.4-es... csak a Jazz 5 sebességes régebbi kocsi... az jobban pörög azonos sebességeknél. -
benvolio
őstag
Sziasztok!
2008-as Kia Ceed SW csomagtérajtaján a nyitó résznél a rendszám felett, hogyan van rögzítve a műanyag "léc"? Elkezdett mozogni, félek, hogy kiszakad. Hogyan lehet orvosolni? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
kisza25 #2045 üzenetére
Szerintem lendkerék szempontból dízelnél a finom pedálkezelés tud sokat jelenteni még, de én szeretek alapjáraton indulni, akkor a motor leadott nyomatéka is limitálja az igénybevételt
mondjuk az is inkább kb 2 liter körül kényelmes. Céges 1.4 TDCI-nek jellemzően adtam egy pici gázt induláshoz, hogy tuti ne fulladjon le, sőt, az 1.9 dCi-nek is, de ott csak azért, hogy oldjon automatikusan a villany fék
bezzeg az SDI, se kettőstömegű, se lefulladás, 1.3 dízel után felüdülés vezetni
-
user2
csendes tag
válasz
kisza25 #2036 üzenetére
A visszagurulás-gátló engem inkább zavar időnként (főleg mikor visszaülök az ezt nélkülöző másikba.
).
Ez a "kuplung-téma" nálunk elég hektikus, előjön-e vagy sem. Általában min. egy-két nap állás után, az első pár álló helyzetből (kis emelkedőn - az utca végén elsőbbségadás tábla van) indulásnál. Ha nagyon figyelek, akkor elkerülhető a rángatás, de figyelni kell. A gáz nélküli elindulással nincs gond, simán megy ezzel is, akármelyik másikkal is ment, ha így próbálom, akkor általában nincs gond ezzel sem. Csak így az emelkedőn nem fog felmenni...
Néha azzal "nyugtatom magam", én vagyok a béna, jobban kell figyelni. Érdekes, az előd 1.2 C Corsa is előadta néha, szóval lehet, tényleg én vagyok a hunyó... Bár a többi, eddig használt autónál (Astra F, G és a jelenlegi H - mind benzines) nem volt ilyen nyűg.@terappy:
Ha még nem tetted, érdemes átolvasni az autóhoz kapott kézikönyvet, nagyon sok kérdésre választ ad. Legalábbis a KIA-hoz egy vaskos könyvet kaptunk, ezernyi érdekes/fontos/hasznos tudnivalóval. -
#86950656
törölt tag
Szevasztok!
Kis segítség kellene. Most vettem át a Hyundai i10 1.0 Komfort autómat. A kormány beállításával küzdök. A kezelési utasításban azt a kis kék nyelvecskét csak le kéne billenteni hozzá. Az enyém nem billen le. Eltörni nem szeretném, inkább kérdezek, kb mekkora erővel kell lenyomni? Vagy húzni is kell? Help.
-
enddav
aktív tag
válasz
Stylewars_kp #2034 üzenetére
Már a gyengébb 95 lovasnak is 280Nm nyomatéka van az 1.4 134Nm-ével szemben, gondolhatod, hogy sokkal kellemesebben vezethetőbb. Nekem ez az első benzinesem, a magán is egy jó erős dízel, persze hogy nem nekem való ez.
-
Dare2Live
félisten
Kuplungal kapcsolatban szembejütt FB szavazás. [link]
Olyan 30% jelöli, hogy gondjai vannak kuplungal ami elég jelentős. Pár embernek cserélték de nem oldotta meg a dolgot.
Ellenben kis kutakodás után találtam ilyet. Annyira nem értek hozzá de érdemes lenne utánamenni.
"Az erőátvitelben a kuplung kinyomócsapágyára figyeljünk minden modellnél! Elég lehet utólag bezsírozni, de nem egyszer csak a csere hozott megoldást." -
kisza25
félisten
sok balesetmentest
Én nem tudom, vezettem ilyen rio-t, meg volt i20, meg kia ceed, meg i30, meg vezettem stonicot is, nekem nem tűnt fel ez a kuplung probléma. Mondjuk én 2.-ban, de még 3.-ban is el tudok indulni gond nélkül
Anno egyszer, mikor még tanultam vezetni, 4-en ültünk egy corsaban, ami 1,2, vagy 1,4 szívó volt és elindultam 3.ban, oktató mondta, hogy Ő már most oda adná nekem a jogsit
Ahol kézifékes elindulást kellene alkalmazni, ott is kézifék nélkül szoktam elindulni, mondjuk most már nem kunszt, mert mindenben van visszagurulásgátló. (2015 i20, 2013 i30, 2018 fiat tipo, 2010 ibiza-ban van)
A fogyija nekem is nagyon tetszett, az 1,25-nek sokszor kinyomtam a szemét, de akkor is 6,5 alatt maradt -
user2
csendes tag
Sziasztok! Pár hónapja olvasgatok már itt a topicban, így gondoltam, illene végre beköszönni és megköszönni az infokat is.
Még csak fél éve vagyok Kia-tulaj, ezért egyelőre továbbra is inkább olvasni fogok. (Legalábbis remélem, hogy nem lesz szükség a "mihez kezdjek ezzel a gonddal" típusú kérdésekre részemről.) Persze, ha bármiben tudok, szívesen segítek, válaszolok. Az autó egyébként egy Rio, 1.25MPI, 6e km-t sikerült eddig beletekerni. Igazából a fenn említett "kuplung-gond", amire reflektálni már tudok, sajnos, nálunk is tapasztalható időnként. Márkaszervizben rákérdeztem az első olajcsere alkalmával. Tudtak a dologról, volt már vele tapasztalatuk: volt ügyfél, aki addig verte a pultot, míg kuplungot cseréltek, de persze ugyanolyan maradt. (A fentiek miatt nem meglepő.
)
Egyébként az autóval naaaagyon nagy a szerelem, lassan féltékeny is lesz a párom, akinek egyébként vettük. (koronavírus-otthonülés-->minimális autóhasználat, amit leginkább én "intézek"
)
Itt ítélkeztem pár sort:
https://nepitelet.hu/autok/kia/rio_2017/paprika/
Annyival egészíteném ki, hogy engem egészen meglepett, hogy 1-1,5L-rel kevesebből közel azonos helyen és dinamikával elmászkálunk, mint a másik autóval. -
enddav
aktív tag
válasz
Stylewars_kp #2032 üzenetére
Ennyi éves kilométernél biztos megérné, de mivel céges és van hozzá benzinkártya, különösebben nem érdekel a fogyi.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
McNamara #2028 üzenetére
Szerintem meg is van
41690C7900 (clutch regulator assembly) névre hallgat, ha minden igaz. [link] Igazából az a kérdés, hogy ez az 1.4 kiváltsága, vagy az 1.2 is kapott belőle, nem túrtam bele nagyon a katalógusokba, 7zap alapján mintha lenne...
Tegnap pont néztem egy Fordos videót, amiben szétszedik a CDV-t [link]
-
válasz
molnarpeter #2015 üzenetére
Köszi, majd meglesem.
-
A BC szerint kerek 6.0 az eddigi ~300km, ami reális is: kb. félig van a tank.
Más:
A fentebb említett zenehallgatás-hangolás szitu mellett jelenleg még két dolog 'zavar':
1) Sáv asszisztens / sáv kontrol - tök jól működik, de nagyon agresszív: már rendesen kopott, de még látható felfestést is szépen felismeri és határozottan ellentart, illetve visszakorrigál a kormánnyal...de ezt képes odáig fokozni, hogy konkrétan visszarántja a kormányt, ami kifejezetten zavaró, ha az én fejemben tudatosan megszületett már az elvágyódás az egyenesvonalú mozgástól és a kezem megy a fejem után, de közben megfeledkezem a Nagy Testvérről... A kisebb kihágásokat csak vinnyogással és a lane assist piktogram villogtatásával 'bünteti'.
2) Kormányfogás-figyelő - legalább egy kéz pár ujjával mindenképpen muszáj 9-10 vagy14-15 óra környékén fogni a kormányt (bár lehet: 9-15 között bárhol fogható), különben vinnyog. Ez 10-ből 9-szer nem gond, de vannak olyan élethelyzetek, amikor pl. balkézzel v'mit csinálok és a jobbat a könyöklőn tartva csak két ujjal az alsó íven 'tartom' a kormányt.
Ami a komfort- és biztonságtechnikai dolgokból kifejezetten tetszik:
1) Vészfék-asszisztens - nem feleslegesen paranoid, egész engedékeny. Először csak vinnyog, de ha már vinnyogáskor lépek a fékre, akkor közepes pedálfogásnál is olyat kontráz, hogy a mögöttem lévő szívrohamot kap (és csikorog...ehm)
2) Kormánymelegítő - az ülésfűtéssel soha nem barátkoztam meg annak ellenére, hogy több kocsimban is volt; de a kormányfűtéssel szeretni fogjuk egymást...
3) Automata távolsági - ez nekem minden kocsiban, ahol jól működött, szintén szerelem volt első látásra. Nekem még nagyon nem volt alkalmam próbálgatni ebben a kocsiban, de eddig mindenki dícsérte...
Amit körbejárok majd a márkaszervizben:
1) Nincs benne tolatóradar, lehet-e (gyári, grafikus visszajelzővel, stb.)
2) Nincs benne kamera, lehet-e (val'sz'eg a nagyképernyős HU-ra kell cserélni a mostanit)
3) Lehet-e benne 'aktiváltatni' az automata ablakemelést és az automata ablaktörlőt
-
prsq
aktív tag
válasz
spiky03 #2021 üzenetére
Nem tudom, nálad hogy van. (Nekem szerszám nélkül ki lehet akasztani, vissza kis kézügyesség kell, de nem vészes.) Kiköpött ilyen.
Nem tudom, mikor lesz a klímatisztítás, de ha ki tudod várni, inkább utána.
-
merqree
őstag
2019es GDi Tucson éves szervize 54ezer forint volt tegnap a Hyundai Palace Délpest szervizben.
-
-
spiky03
veterán
Mennyire nehéz otthon kicserélni a pollen szűrőt egy 2011es i30ban?
Azt láttam, hogy valahogy a kesztyűtartó ajtaját kell levenni és ott van valahol mögötte.
Mert vettem szűrőt és a cseréért nem fizetnék plusz pénzt a klíma tisztítás után.
Köszi előre is a választ.
-
válasz
Stylewars_kp #2008 üzenetére
Köszi szépen.
Ahogy anno a Rolls Royce legyintette félre a hasonló kérdéseket majd' egy évszázadon át: A teljesítmény? Elegendő.
Viccet félretéve: abszolút korrekt módon mozog...ahogy a sajtó is véleményezte: harmónikusan megfontolt. És tényleg. Nem turja el az aszfaltot maga alatt, de 100-ig kényelmesen jut el kiforgatás nélkül is, felette már komótossá válik. Teljesen lineárisan forog le, bár 3000rpm-ig konstans, ott mintha lenne egy kis 'implicit tipping point' (bár ez lehet, hogy szoftveres, és igazából a gázpedál-állásból vesz vissza, t.i. válts már el, bazz), utána 4000rpm-ig kissé mélabús, majd 4000rpm-től ugyanolyan méla egyhangúsággal teker 6000rpm-ig; afölé nem mentem.
Ami nagyon tetszik, hogy araszoló forgalomban minimális gáz kell a csak a kuplung-felengedés mellé. Az offos kocsim viszonyítani egy 2.0 JTS Alfa GT 170LE: azzal városban araszolni rémálom, mivel 2000rpm alatt nagyon harmatos, így ott a határozott gáz + féllassú kuplung a nyerő, amivel azért lehet rémítgetni a népet...
Menetdinamikában az Alfa vs Ceed természetesen fix egyes, DE a mindennapi közlekedésben, 2500/3000 rpm körül elválogatva nem jön ki különbség (bp-i agglomeráció, és csúcsidőn kívül Bp), t.i. gyengébb motor rövidebb váltóval vs. erősebb motor (ultra)hosszú váltóval; persze cserében a Ceed-et illik elváltani 3000rpm-nél, az Alfa ellenben ott kezd virgonckodni, majd 4000rpm-nél kicsit még megugrik és utána 5000-7000rpm-nél lehet tolni a harmadikat 80-100kmph-nál.
Mint említeeem, a Ceed 100 felett már kezd elfogyni, de szépen elmegy 140-ig; a max eddig óra szerint 170 volt, de 120-150 között korrekt; az Alfa 140-nél kezd el élni.
A hatos váltó nagyon kezes, de furcsa, hogy az ötödik egy amolyan 'semmilyen' fokozat, pl. 120-ról jobban gyorsul/megindul hatodikban, mint ötödikben; érzésre, ofc.
Amivel egyelőre küzdök, az a gyári zene hangolgatása: eddig csak telefonról etettem Spotify-jal. Meglepően részletesen adja vissza a zenét (factory setup-hoz képest) és nem húz se le, se fel, de a hangzása egyszerre tűnik túl érzékenynek, és emellett mégis tompának. A hangolásra klasszikus magas/közép/mély szentháromság csúszkáinak tologatásán kívül nincs opció.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
McNamara #2012 üzenetére
BMW illetve Volvo esetén szokott lenni egy clutch delay valve, azt szokták kiiktatni a jobb pedálérzet érdekében. Meg kéne nézni, hátha van ilyen a rendszerben
Itt egy cikk a témában: [link] lényegében egy szűkítő, ami megakadályozza, hogy leugorjon az ember a kuplungról, talnán ehezebb lefulladni vele, illetve kisebb a kuplung terhelése
viszont nehezebb vele finoman csúsztatni, lesz vele egy késedelem.
-
Willie
őstag
válasz
calvin76 #1938 üzenetére
Sziasztok!
Bocsi a késői válaszért.
Köszi, végül mi is így oldottuk meg.
(#1939) molnarpeter:
Van Casco, de így nyugodtabbak vagyunk.
Hát az elég szívás.
Reméljük nekünk nem lesz ilyen problémánk.
Köszönjük szépen, nagyon pöpec kisautó és nem is annyira kicsi, még én is kényelmesen elférek benne a 190 cm magasságommal. Már utaztunk benne négyen is és hátul is simán elfért két 180 cm körüli srác.
Barátnőm az autó átvétel óta teljes extázisban van.
-
válasz
McNamara #2001 üzenetére
Üdv mindenkinek...
Megsúgták a hangok, hogy van 'koreai' topik is, így gondoltam beköszönök.
A legújabb szerzeményem a lenti; még anno volt 1st gen C'eed (szalonból), ami technikailag az én tulajdonomban volt, de szerintem 500km-nél többet én nem tettem bele. Nem is tetszett. Azt kell mondjam, hogy 12 év alatt fényévekkel került előrébb a KIA.
2019 KIA Ceed 1.4 MPI Bronze || 21e km
Eddig ~200km-t tekertem bele, így még csak ismerkedünk...ugyanakkor minden klappol.
Ma este elviszem az első kézimosós habfürdőre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Formula-1
- Házimozi belépő szinten
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AliExpress tapasztalatok
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG B450-F R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB CM MasterBox NR600 650W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T15 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bowers-Wilkins Pi7 S2 (2195084)
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest