- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- bambano: Bambanő háza tája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
PociAti #26362 üzenetére
Így van.
Az elég gáz lesz, ha kitalálják, h kerékpárutakon csak azok a rollerek mehetnek, amik 25-el többel nem tudnak menni.
Hiába csak max 25-el gurulna az ember rajta, akkor se használhatja, mert ha esetleg egy rendőr megállít, kiderül, h 25-nél többel is tud menni, büntetés jön. :/Azért ez nem ugyanaz, mint egy kismotornál.
A roller olyan kicsi, h elfér simán a kerékpárok között.Nehéz dió igazságos szabályokat, döntést hozni. :/
-
válasz
User05 #26347 üzenetére
Kugoo van akinek bevált, van akit meg a hideg is kiráz tőle.
Hát igen, ha nincs pénz Mantisra, jó a Kugoo is.
Kétmotorost inkább ekkora súlyhoz.Segway G2 is jó lenne, persze, az első lengéscsillapító körüli anomáliákat leszámítva gondoltam valami nagyobbat keresel.
A Xiaominak az új rollerei 48V-osak, esetleg azokat is számitásba veheted.
Inmotion S1
Navee S65 -
-
válasz
Silentfrog #26320 üzenetére
Igen, ezt én is észrevettem, az F40-en nem lehetett adagolni, de az F2 sorozaton már szépen lehet.
A Xiaomi az újabb rollerein tette csak lehetővé ezt a featuret. -
válasz
intuicio #26321 üzenetére
Ugyanaz a kettő. Csak a G30 nagyobb. Magasabb kormány, hosszabb, szélesebb trepni.
F2 sorozatból válassz, vagy G2-t. Ezeken már index is van.
Visszagörgetsz, a #26314-től kezdve pont ezekről van szó.Ezek is csak 25-el mennek, úgyhogy nyugodtan választhatod őket.
Ha emelkedőkre is mész, a 400Watt már előrelépés a 350-hez képest.
-
válasz
PociAti #26317 üzenetére
Egyrészt igazad van, valóban jobban kezelhető a roller, ha nem indul meg olyan hirtelen. Ebbe nagyon nem lehet belekötni.
De pl forgalomban haladva csak jobb, ha nem rám kell várniuk a mögöttem haladóknak. És most nem konkrétan az "autók között"-re gondolok, hanem kerékpárúton is, piros lámpáknál fel tudnak torlódni páran, és szinte hallom ahogy anyáznak mögöttem, h miért nem megyek már.
Autók között meg egyenesen gyűlölöm, mikor már nincs tele az akksim, és lomhábban indulok meg egy-egy kereszteződésben. Már néha gondoltam rá, h inkább 60V-ra kellene váltani, csak a rosseb akar már erre többet költeni. :/
Bár a legjobban az bosszant, h erre az egészre nem lenne szükség, ha lennének kerékpárutak, vagy az utak széle jól járható lenne, meg az autósok nem úgy állnának a rollerekhez, h akárhogy gyorsulok, akkor is le akar némelyik tolni az útról. -
válasz
Silentfrog #26315 üzenetére
Úgy vagyok ezzel az egésszel, h ha jelentkezne az elsőtelón hiba, vennék rá egy Sharkot előre. Vagy Monorimet.
Legalább még jobban kimaxolnám a rollert.
Jó, persze, drága a Sharkset, de csak egyszer kell megvenni, azt nincs vele több gond. Egy olcsóbban beszerzett rollernél meg még mindig "árában van" az eredeti hazai új árához képest.
Kotyogós G2-vel még nem mentem, csak a kezemben fogtam, ahogy kotyogott. Úgyhogy nem tudom, mennyire befojásolja a menetulajdonságot, mennyire imbolyog tőle a roller?
Mondjuk ha a hidraulika olaj folyik el, az legalább egyértelműen cserés. Bár ha valaki a lakásban tárolja, azt eláztatja a nappaliban a szőnyeget, lehet agyfxszt kapnék.
F2 Pro ebből a szempontból "előnyösebb", az nem hidraulikus, csak egy sima rugó. -
válasz
Boci23 #26314 üzenetére
Hát ha emelkedőkön is akarsz menni, akkor a három közül a G30-at inkább ne.
G2 az ismert hibáin kívül jó vétel.
F2 Plus szintén jó vétel.DH Gaten is beszerezhetőek. Azok ráadásul Global verziók, 30, ill. 35 a végsebességük.
Pont a napokban láttam őket kuponozva még kevesebbért, mint az amúgy is kedvező áruk. Nem ismerem ezt az "Okosotthon akció" oldalt, csak Facen rolleres csoportokban osztották őket meg.
-
válasz
ivógéptanács #26298 üzenetére
Az S65 már módosítható.
A világon elsőként a SkyRideban csinálták meg. -
Ja, ez is volt már.
-
https://telex.hu/gazdasag/2024/05/13/Nyártól kötelező biztosítás kell egyes elektromos rollerekre
Ja, látom volt már.
Ez jó dolog, de kicsit félmegoldásnak tartom.
Ha nem lesz regisztrációs számhoz kötve, most emiatt rendszeresen állítgatják majd az embert a rendőrök? Mármint ellenőrizgetni?
Egyszerűbb lenne hátul egy rendszám, azt amelyiken nincs, azon nincs regisztráció. Feleslegesen nem állítanának meg. Azt tudják autóból is lekérni ha mögénk ér egy yard. -
-
válasz
enginev3.0 #26248 üzenetére
Ezt nem értem.
Ezt ujracsomagoltként hirdették?
Vagy hogyhogy használtat kaptál?A kerekek van, h leeresztenek, ezért kell hetente megmérni a keréknyomást. Van akinek havonta elég fújni bele, van akinél hetente kell.
Tessék, ezt vedd meg:
https://www.facebook.com/share/p/jizDGVHxAT56BfCU/ -
-
válasz
geryboro #26227 üzenetére
Amúgy kipróbálnám ezt is.
Ez a csuklós nagyon "lent van", autóban is az embernek nem kell félre néznie, mert a tükrök szinte a pofámba tolják azt ami a hátam mögött van.
Erre meg le kell pillantani. Pont egy kátyúnyi idő míg lenézek rá. Igaz, többnyire mindig ugyanazon az úton megyek, tudom hol vannak úthibák. :/ -
válasz
bkiky01 #26232 üzenetére
Igen, ez így van, csak én nem akartam a kormány végeire tükröt. Nemtom miért. Csak.
Pont ettől a Storetól rendeltem Alin mást is, gondoltam kipróbálom, még a végén jól jön.
Egyszer láttam hasonlót valami roller teszt videóban a fazonnak volt a kezén. Nem látszott benne semmi, mert nem úgy állt a kamera, de kiszúrtam már akkor is. -
-
Vettem egy ilyen visszapillantó tükrös csuklóizét.
Nem rossz.
Már mentem vele egy kört, néha bele-belepillantottam. Nem kell hátranézegetni.
Mondjuk ez csak nyári viselet lesz, vékony a csuklópántja, kabátra nem lehetne ráhúzni.
Volt rajta egy védőfőlia, h ne karcolódjon. Elsőre nem vettem észre, azt hittem már ahogy postázták, összekaprcolódott, már épp az értékelést akartam írni, h sérült, de valaki más is értékelte, és rakott be képet, és élesebb volt, azt akkor vettem észre, h van egy fólia rajta, és az sérült csak.
Hát bem gondolnám, h ezek a kínaiak még erre is gondolnak, h lefóliázzák. -
válasz
enginev3.0 #26204 üzenetére
F25 szxr.
Hiába akciós.
Az F sorozat összes előnyét nélkülözi.
Belsős kerekei vannak, gyenge motor.
Akksi egyedül ami "elmegy". -
válasz
PociAti #26199 üzenetére
Képzeld el, mikor kerestem akasztót Xiaomira, és csak piros volt a Rollexben Újpesten, és nem értették, h azt miért nem akarom elvinni, h állítólag mindenki azt vesz, nem feketét, és hogyhogy nekem ez nem jó?
Mondjuk amúgy is Mi 3-ra vittem volna, az meg inkább kék, de végül aztán Aliról rendeltem.
Meg amennyiért ezeket adják, utólag örültem is neki, h nem volt fekete, 4ezerért nagyon lehúzás azagúnak tartom az ilyen kiegészítőket. Értem én, h valamiből fenn kell tartani a szervizt, de bosszantó, h 100Ft-os fröccsöntött szxr többezerért kapható. :/Ennyivel egyszerűbb az F2-es sorozat, azon már van alapból akasztó.
#enginev3.0: az E2 Pro-n akasztó is van pluszban.
-
válasz
enginev3.0 #26196 üzenetére
E2 Pro Xiaomi 4 helyett?
7650mAh..............7650mAh
350W.....................300W
Index.....................nincs index
Hátsó kerekes......első kerekes
Xiaomi korábban drágább volt, most már egy árban vannak kb.Ami a PociAti féle F40-et illeti, a zselés kerekű roller szerintem mindig jobb, mint a nem zselés kerekű.
Egyébként F40-et, F30-at is rendszeresen látok, de inkább 120ezer környékén.Hogyhogy színvilág?
Nincs is színük. Ugyanaz a karbon fekete mindegyik, kábé, nem?
Még ha mindenáron fehéret akarnál.Nem a D sorozatú Segwayt ajánlotta (piros), vagy nem a rózsaszin/kék F30 Plust.
Vagy a narancs kábelre, meg a fékre gondoltál?
Azzal különböztethető meg a többitől.
F25 - fekete kábel, fekete fékpofa
F30 - narancs kábel, fekete fékpofa
F40 - narancs kábel, narancs fékpofa
F2 - fekete kábel
F2 Plus - narancs kábel
F2 Pro - narancs kábel, lengéscsillapítóMilyen kis nüanszokon fenn tudsz akadni.
-
válasz
enginev3.0 #26192 üzenetére
Az a 4-es is hirdetésből van, nem?
Ilyenkor odairhatmád az áraikat is.A két roller két teljesen különböző hatótávú, azt kellene eldöntened, mekkora hatótáv kell, és ahhoz választani rollert.
-
-
-
válasz
donchicco #26182 üzenetére
A Xiaomit kár volt megvenni, azon még szoftvert sem lehet cserélni, ha nincs benne tempomat, akkor nem is lesz.
Segwayeket lehet átszoftverezni, Xiaomit a 4-es sorozattól felfelé már nem.Meg hát Segway E2 Pro ugyanezt a hatótávot tudja erősebb motorral, hátsókerék hajtással, indexekkel, ~150ezerért.
-
-
válasz
donchicco #26155 üzenetére
Az EU nem akarja, h tempomat legyen a rollerekben, ezért a Ninebot az EU-s modellekből kiveszi ezt a funkciót. Az "E" betű a roller neve végén jelenti az EU-s verziót. De ha nincs oda írva, akkor is E-betűs szokott lenni, csak le szokták hagyni.
Vagy Global verziót vegyél DHGateről, vagy vidd be egy rolleres szervizbe, ahol átszoftverezik néhány ezerért.
Korai kiadású rollerekben, amiknek esetleg még nem frissitették a szoftverét, benne lehet ez a funkció.
-
-
válasz
enginev3.0 #26138 üzenetére
A másik: a Pro 2 szerintem nem éri meg újonnan már. Amennyiért adják, nem sokkal több az F2 sorozat, sokkal normálisabb mérettel, felszereltséggel.
Pro 2 használtan éri meg inkább, 110-130ezer között vannak.
-
válasz
enginev3.0 #26136 üzenetére
G30, ez egyértelmű.
Ha DHGateről rendeled, az global verziós (G30P), alapból 30-al megy 25 helyett.Azért ha van rá lehetőséged, nézd meg őket élőben is. G30 trepnije hatalmas a Xiaomikhoz képest, kényelmesebb állni rajta.
-
válasz
PlatiaAmos #26130 üzenetére
A 20-30km az már nagy hatótávnak számít.
Vagyis a 30-at nem sok roller tudja 25Km/h-s tempóval.
12Ah-s akksi kell hozzá, azaz kb ezek azok:
Xiaomi M365 Pro, Pro 2, és Segway F2 Plus/Pro
Mivel könnyűt keresel, ezért a Xiaomit kellene választani.
A Pro 2 viszont szerintem újonnan vásárolva nem éri meg, ellenben használtan 110-130ezer között sokat hirdetnek, akár garanciával is, nézz körül a hirdetések között, biztosan találtok.
Könnyebb roller nincs ekkora hatótávval.Xiaomi Mi 3 lenne még, kb egy kilóval könnyebb, de az csak 20km-t tud. Ez is ugyanannyiba kerül használtan, mint a Pro 2-esek. A két roller csak hatótávban tér el szinte.
Egyébként a 600Watt hogy jött ki?
Ez mihez kell?
Ez miért fontos? -
válasz
PlatiaAmos #26130 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi
8.5"-os kerék:
Essential..250/500W 20km 5100mAh 12kg
1S.............250/500W 30km 7650mAh 12.5kg
Mi 3 Lite...300/600W 20km 5200mAh 13kg
Mi 3..........300/600W 30km 7650mAh 13.2kg
Pro 2.........300/600W 45km 12800mAh 14.2kg
4 Lite.........300/600W 20km 5200mAh 15.6kg
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul
Essential max 20km/h csak!10"-os kerék:
4..........300/600W 30km 7600mAh 16.5kg
Tömlő nélküli gumik
Tárcsafék hátul
4 Pro....350/700W 45km 12400mAh 17kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul4 Pro (2nd gen) 400/1000W 60km 9750mAh (48V) 19Kg
4 Pro Plus .........350/960W 60km 10200mAh (48V) 19.5Kg
4 Pro Max .........400/960W 60km 10200mAh (48V) 21.3Kg
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Max-on4 Ultra...500/940W 70km 12000mAh (48V) 24.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
LengéscsillapítókKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2Segway
10"-os kerék:
D sorozat:
D18.....250/500W 18km 5200mAh 14.8kg
D28.....300/500W 28km 7650mAh 15.3kg
D38.....350/500W 38km 10200mAh 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátul
Csak piros színbenE2 sorozat:
E2 Pro.....350/750W....30km...7650mAh 18.8kg
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
IndexF sorozat:
F25....250/500W 20km 7650mAh 14.7kg (tömlős)
F30....300/600W 30km 10200mAh 15.1kg
F40....350/750W 40km 10200mAh 15.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulF30 Plus....300/600W 30km 7650mAh 16.1kg
Tömlő nélküli gumik
Tárcsafék hátul
Elöl lengéscsillapító
Pink/kék színben isF25i.....300/600W 20km 7650mAh 15.5kg (tömlős)
F40i.....350/700W 40km 10200mAh 17.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul
IndexF65i.....400/700W 65km 11600mAh (48V) 21.8kg
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepni (21cm)F2 sorozat:
F2..........400/800W 40km 10200mAh 17.5kg
F2 Plus..400/800W 50km 12800mAh 17.7kg
F2 Pro....450/900W 50km 12800mAh 18.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nMax sorozat:
G30.......350W 65km 15300mAh 18.7kg
G30L.....350W 45km 10200mAh 15kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásG2..........450/900W 70km 15300mAh 24.3kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
Lengéscsillapítók
Index
G2 Global...450/1000W 70km 15300mAh 24.3Kg
Max 35km/h végsebességG65.......450/600W 65km 15300mAh 24.4Kg
Index nélküli Ausztrál modellOkai
Neon sorozat:
ES10 (Lite)...300W 30km 7800mAh 13.2kg
9" Tömlő nélküli "önjavítós" gumik
Tárcsafék hátul
ES20.............300W 40km 9800mAh 17.5kg
8.5" Tömlős gumi elöl
8.5" Tömör gumi hátul + rugó
Tárcsafék hátul
ES30 (Pro)....350W 60km 14700mAh 21kg
10" Tömlős gumik
Tárcsafék hátulInmotion
S1........500/1000W 90km 12500mAh (52V) 24kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik 10"
Hátsókerék hajtás
Lengéscsillapítók
Dobfék elöl
Max 30km/h végsebességIndexAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, 1/2-e a gyárilag megadottnak, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
A legtöbb Xiaomira, Segwayre lengéscsillapítót lehet utólag szerelni, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim)
250W motorral én ma már nem vennék rollert, akármire is akarod majd használni.
A Xiaomi 4-es sorozatú rollereinél a végsebességet már nem lehet növelni, míg a Segway rollerek esetében némi módosításra még mindig van lehetőség.Nem ajánlom ezeket a rollereket TÖMÖR kerék, és/vagy erőtlen, 24V-os hajtás miatt:
Xiaomi 4 Go (tömör gumik, 24V-os rendszer)
Xiaomi 4 Lite 2nd gen (24V-os rendszer)
Segway korai E sorozat, ES sorozat (kifutottak már)
Segway E2 sorozatból E2, E2 Plus (egyáltalán nem vízállóak + tömör gumik)Így lehetne összefoglalni a 36V-os rendszerű rollereknél a hatótávot:
20km-re.............7650mAh
25km-re...........10200mAh
30-35km-re......12800mAh
40-45km-re......15000mAh -
A 48V-os hajtás mindenképpen előnyösebb nagyobb súlynál.
Emelkedőkön is fogod használni?
Lesz még pár új Xiaomi roller.
-
válasz
Doky1988 #26097 üzenetére
10+ ezerért megcsinálják a rolleres szervizek.
35-el tud menni a G30P motorja 36V-al hajtva.Ha nagyobb sebességet akarsz, 48/52V-ra kell váltani, de azt már lengéscsillapítók nélkül nem ajánlanám.
Egyszerűbb egy Mantist használni.
#Peacekiller: szerintem se érdemes a 30-at feljebb vinni szoftveresen
-
Melyik az a Pro 2-es Ninebot?
Gumira egyébként általában rá van írva.
Neked F2 Plus van. Ennek kell a guminyomása?
https://store.segway.com/product/Ninebot-KickScooter-F2-Product-Manual.pdf
42-48PSI ~ 2.9-3.3Bar
3Baron használhatod nyugodtan, és hetente ellenőrizd a keréknyomást.Vegyél egy Xiaomi pumpát, ha nem vettél még.
-
-
-
-
válasz
PociAti #26045 üzenetére
Pont így vagyok ezzel egyébként én is.
Ezért akartam számzáras zárat, nem kulcsosat.
4 táskát hordok, attól függ, hova megyek épp, és sokszor nem viszek kulcsot se, mert kódosak az ajtóink, nem kell, h kulcs legyen nálam. Tehát kulcscsomó se feltétlenül kell.
Telefon is sokszor eltéve táskába, nem szeretem elővenni pl lezáráshoz se - mondjuk ezt az applikácios lockot ezt megszerettem, ez hasznosnak tűnt. -
válasz
Silentfrog #26043 üzenetére
De ha jól értem, nem csak ezzel lehet kinyitni/zárni, hanem enélkül is? Pl applikációval?
Ő úgy akarja, h mással ne lehessen feloldani, csak a kártyával.
-
PociAti, vagy más Okai tulajok, tudja valaki ezt?
Megirnám oda, csak nem tudom a választ. -
válasz
DroiDMester #26023 üzenetére
Én nem értek a kerekekhez.
Amúgy ez nem egy nagy szakértős topic, a Facen kérdezd meg szerintem inkább az Elektromos roller 50+ km/h csoportban.
https://www.facebook.com/share/7yV2ZqqoN619EKCW/Esetleg a rollert is írd bele, úgy jobban összeáll a kép.
-
válasz
Peaceliker #26020 üzenetére
+1
Ez így van.
Egyszerűbb egy Mantist venni, mint a G30-at átépíteni.
-
válasz
geryboro #26017 üzenetére
Add el, vegyél egy G30-at.
Használtan 160ezer körül vannak.
Arra is lehet locsolni a pénzt, csak az legalább már alapból akkora, h el lehet férni rajta, nem úgy, mint a Pro 2-n.
Ha az akksit is átépitenéd, annak legalább akkora a trepnije, h elfér bele egy jónagy akkupack, nem úgy, mint a Pro 2-nek. -
-
-
válasz
Peaceliker #25954 üzenetére
Ezt mondjuk én annyira nem díjazom.
A töltő melegszik a rollerben. A töltőhöz közeli cellák meg emiatt több hőt kapnak.
Rossz példa, de megeshet:
Napsütésben kint áll a roller fél napot, jól átmelegszik az akksi is. Használjuk másfél órát nyélgázon, közben melegszik tovább. Hazaérünk, rádugjuk tölteni, kint a napon, had melegedjen tovább egyrészt a töltéstől, másrészt a naptól.
Aztán nem értjük mi a baj.Jó lenne egy opció lenne a rolleren, egy kapcsoló, vagy valami, a töltőn, h rádugom, de ne induljon el egyből a töltés, csak egy óra múlva.
Nálunk munkahelyen pl sokan töltik, és pedig úgy, h odaérnek, és rádugják, pedig tudom, h van aki 20-30 percet is megy vele, mert a város másik feléről jön.A G2-ben már megfordították, a töltő nem az akksi mellett van közvetlenül, hanem köztük van a vezérlő.
Nem mintha ez sokkal jobb megoldás lenne. -
-
válasz
alphamooncam #25961 üzenetére
Rossz a link.
https://youtu.be/ddTPsmOFMc0?si=EXOWs-cdR6gAdFEbAz angolok hxlyék. Ilyen a világon nincs, h betiltok egy txk praktikus közlekedési eszközt. De csak ha saját. Ha bérled, akkor mehetsz vele.
Azt csodálkoznak, h egyre többen szereznek be bér roller skinnel saját rollert.
-
válasz
Peaceliker #25958 üzenetére
Nem arra gondoltam.
A melegedésre írta a Xiaomi is.
Kisebb töltőáram --> még kisebb melegedés --> még hosszabb cella élettartam
Nem mintha bármi baja is lenne az akksinak a 2A-es töltőáramtól.Bár ha jobban mögénézünk, lehet csak tényleg egy gusztustalan marketingről van szó a részükről.
Az 1.3Amperes gyári töltő annyira lassú, h sokan meg fogják inkább venni hozzá a 4Amperes töltőt, ami plusz bevétel a Xiaominak.
Egész jól másolják az Apple stratégiáját. Már csak aranyárban kellene adniuk a cuccaikat.
Az arany, mint színárnyalat, már megvan hozzá. -
válasz
pontyos #25949 üzenetére
Az E2 Plusnak semmi köze az E2 Pro-hoz.
Fogalmunk sincs, a Segway miért az E2 rollerekhez rakta be harmadik tagként a Pro-t.
Az E2, meg az E2 Plus tömör gumis, ezért is ráz. Akármilyen úton mész, a tömör gumi már csak ilyen.Ami a töltést illeti.
Gyorstöltővel meg hamarabb degradálodnak a cellák, szóval nem véletlenül lett ez igy kitalálva, h ekkora a töltőáram, és ennyi ideig töltse a rollert.A Xiaomi négyes sorozatának új tagjai például még lassabban fognak töltődni, mert a Xiaominál még ezt a 2 Ampert is túl soknak gondolták, amivel most töltik a töltőik a rollereket, helyette 1.3Amperes töltők lesznek.
Lesz lehetőség emellett gyorstöltésre is (4Amper), csak azt a töltőt külön kell majd megvenni.Az elektromos eszközöktől nem kellene félned. Pláne ha márkás eszközökkel veszed magad körül. Nem ezekre a jellemző, h kigyulladnak. Feljebb is kifejtették miért.
Ha kisebb időket töltöd napközben, akkor meg ügyelj rá, h miután használtad a rollert, várj fél/egy órát, és utána töltsd.
Illetve fordítva is ugyanez, használat után fél/egy óra szünet, utána rakd töltésre.
Ezt írták feljebb is.
Azért, mert mind töltés, mind használat közben melegszenek a cellák.
Pl a töltéssel felmelegedett celláknak nem az tesz jót, ha a rollert használva tovább melegítjük őket, hanem ha hagyjuk, h vissza tudjon hűlni, mielőtt újra melegíteni kezdjük a használattal őket.Telefonoknál más a helyzet, ott mehet a gyorstöltés, mert ott 2-3 év alatt, mire a telefon elavul, az akksit is leamortizáljuk a napi sok-sok gyorstöltéssel, de ez nem feltétlenül baj, mert úgyis cseréljük a telefont, márcsak az elavult szoftver miatti belassulás miatt is. :/
Rollernél viszont nem az a jellemző, h sűrűn kell akkupackot cserélni, pláne egy nagy kapacitású akkunál, amit csak napi pár km-t használva, akár elég hetente 1-2 alkalommal tölteni. -
válasz
Peaceliker #25945 üzenetére
Nemigen láttam még használt lengéscsillapítót. Csak rollerrel együtt, arra rászerelve.
-
válasz
Silentfrog #25944 üzenetére
Nincs. Drágák.
Nekem Sharkset van elöl-hátul, de csak akkor vegyél ilyet, ha van pénz lóvéra, mert nem éri meg amúgy. Nem a tudása nem éri meg, hanem az ára. Nagyon jó, mint egy hintó, de amennyi volt, már vehettem volna egy Mantist a G30 helyett.
https://www.kroxne.com/hu/135-felfueggesztesek-ninebot-max-szamara
https://xerider.com/en/products/sharkset-kit-suspension-avant-jaune-ninebot-max-g30
-
-
válasz
Silentfrog #25935 üzenetére
Inkább ne használd a visszatöltést.
Hatótávot érdemben úgyse nyersz vele.
Az elektronika viszont nincs felkészítve igazán rá.Monorimet inkább, vagy Sharkset.
Garancia miatt nem aggódnék, nem nagyon van ezen mi elromoljon. Egy jól bevált roller.
-
-
válasz
FireShadow #25920 üzenetére
Hát ránézel és látod.
Nem én találtam ki a nevet.
A kisebb rollerek pálcikák, a nagyobbak, mondjuk félmilliótól felfelé meg már nem azok.
A pálcikák azok, amin nincs lengéscsillapító.
Ha szerelsz rá, már egy nehéz, és méretesebb pálcikád lesz.Az út minőségétől függ, h lengéscsillapítás nélkül mennyire lehet használni. De milliók elvannak lengéscsillapitó nélküli pálcikarollerekkel, szóval azért nem kell belehalni.
Mondjuk én utálom a szxr utakat, annyira megszoktam a lengéscsillapitót, h ha nem lengéscsillapítós rollerrel megyek épp, már szinte vágyom rá.A G30-hoz gyárilag ilyet adtak, ennek van a kormányhoz szerelhető tartója. A hajtogatós zárak erősebbek, azoknál is van, amihez van tartó a kormányra, ahová összehajtogatott állapotban lehet tenni.
Vagy táskát veszel hozzá.
Ha kétszer áttekered, akkor nem lehet kiszedni belőle.
Vagy olyan helyen fűzöd át, ahol nem tudják kiszedni.
Vagy alul kerékküllőn át, de akkor hajoldozni kell.
Én nem szoktam túlmisztifikálni, ha valaki akarná, és tud emelni 25 kilót, akkor ki tudja bújtatni, mert sokszor csak úgy kötöm oda, h nem lenne nehéz ellopni, ezzel én is tisztában vagyok.
Ezért kell bekamerázott részen letenni, szerintem egy alkalmi tolvaj nem fog nekiállni forgalmas helyen ellopni, míg bemegyek boltba 10 percre kenyérért meg kenyér mellé valóért.Nem kell a telefon közelébe lennie, de kinyitáshoz igen.
Ki lehet kapcsolni a Lockot az applikációban, szóval nem kötelező használni.Lehet lábbal hajtani, de rohxdt kényelmetlen, mert 10+ centivel feljebb van, mint a lábbal hajtós rollerek. Majd kiprobálod, azt megérted.
Itt össze tudod a rollereket hasonlítani.
Súlyt is kigyűjtöttem.Az, h az autódba mi fér be, neked kell tudnod.
Én a helyedben megkérnék egy ismerőst, kollégát, szomszédot, stb, akinek van rollerje, h engedje már meg, h kiprobáld, befér-e.
Sanszos, h neked csak Xiaomi lesz jo, a korábbi, 8.5"-os kerekűek közül, az fér csak be.Xiaomi Pro 2 használtan 100-130 között vannak, egy próbát megér. Aztán ha nem jön be ez a rolleres dolog, simán eladod árában, bukás nélkül.
-
-
válasz
PociAti #25689 üzenetére
Az ilyen esetek miatt szoktam mondani, h hiába a garancia:
https://www.facebook.com/share/p/BYpxWTGSqEYGmxUP/Lehet itt jogszabályokat linkelgetni, h kinek a dolga a roller szervizbe juttatása, de ha ez nem működik automatikusan, akkor vettem egy rollert, amit vagy megcsinálok magamnak ha hibás, vagy irogathatok e-maileket, meg várhatok hónapokat rollerre. :/
-
válasz
bence188 #25848 üzenetére
Szerintem olcsóbban megúszod, ha eladod őket, és veszel egy nagyobb akksis rollert.
F25 7650mAh (70-80ezer)
F30 10200mAh (90-100ezer)
F40 10200mAhF2 10200mAh (140-150ezer)
F2 Plus/Pro 12800mAh (150-170ezer)Ezekbe nincs nagyobb.
G30-at vennél, azok használtan kb 160ezerbe kerülnek, abban 15000mAh van, és némileg erösebbek is még az F30-nál is. Zárojelben mellé irtam mennyi a használt áruk kb, azaz mennyiért tudnátok eladni a kettőt.
Ha bővitenéd az akksit, vagy a kormányra aggatott plusz akkupackkal számoljál, vagy a kormány tövébe egy dobozban lenne.
Vagy ha a trepniben levőt kiszeded, annak a helyére lehet betenni másikat (nagyobbat).
Ez utóbbi esetben komplett akkupackot kell kifizetned, amit meg kivesztek, azzal mit csinálsz? Eladni nem nagyon lehet.
Ezért javasoltam inkább az eladást, és G30 beszerzését.Itt át tudod nézegetni a rollerekben levő akkupackok méreteit.
-
válasz
FőDudu #25844 üzenetére
+1 Peacekillernek
48V-ra kell átalakíttatni, attól lesz erősebb, nem a kinézett motortól. Utána már motort is cserélhetsz akár, de úgy is úgy fogjátok megitélni, h nem lesz rá szükség, elég a 48V-os átalakítás.
Viszont szerintem ésszel csináljatok ilyesmit.
Lengéscsillapítók vannak már rajta?
Én anélkül nem mennék túl nagy sebességgel, hacsak nem valami tükörsima az út. -
-
-
-
-
válasz
FireShadow #25829 üzenetére
Pálcikaroller legyen mindegyik?
A hatótávot kellene belőni, mert ha kicsi rollert veszel, az tényleg csak 20km-t megy el, ha meg nagyobbat, akkor nem fér be három az autóba.Ezt nézd át légyszíves.
Négyes Xiaomi 20km-t tud.
Annak az áráért egyébként a Segway E2 Pro jobb felszereltséget ad.Velencei tó kör 30km
Tisza tó kör 65km
Balaton kör 75, 140, 200km, attól függ melyiket választjuk. Rollerrel kb 50km-t lehet elmenni max (Segway G30, G2), de már ez is 15-20km/h-s sebességgel, nem 20-25-el.
Inmotion S1 szintén kb 50-70km-t tud, sebességtől függően.Kisebb rollerek a Xiaomi 8.5"-os kerekű verziói, a Pro 2-t 45km hatótávval hirdetik, sebességtől függően 30-35, vagy akár 40 is kihozható belőle.
De ez a roller újonnan vásárolva szerintem nem éri meg, csak használtan. 110-130ezer között hirdetik őket állapottól, felszereltségtől függően, többnyire kevés km-el, akár még garanciával is.Egyébként, h képben legyél, a gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt).
De a felhasználók többnyire 25-el haladnak, a fogyasztás pedig nem lineárisan nő a sebesség növelésével, hanem exponenciálisan
E=1/2*m*v^2
Mivel a mozgási energiában a sebesség négyzete szerepel, a sebesség növelése ilyen arányban fog több energiát igényelni.
Ezért szerepel a listában, h "életszerű körülmények között" fele, kétharmada a hatótáv kb. a feltüntetettnek.
7650mAh: 20km (20-22)
10200mAh: 25km (23-27)
12800mAh: 30km (30-35)
15000mAh: 40km (35-40) -
válasz
greg77 #25827 üzenetére
Nézelődj csak.
Sokra megyünk a kiterjedt szervizhálózattal, ha csak a lehúzás a cél. :/Végül nagy kegyesen megengedték neki, h megvegyen egy kormányrudat, és kicserélje magának.
Általában melyik a jobb, az eredeti, vagy a másolat?
Na itt is ez a helyzet.
Inkább Kugoot vegyél.
Hiába olcsóbb az Egoway. -
-
válasz
PociAti #25822 üzenetére
Nem szoktam reagálni neked, mert minek, pedig kellene.
Álljunk hozzá konstruktívan.Teljesen áttervezték. A váz/trepni mérete sem azonos, a kormány magassága sem. Ez egy új roller. Nincs ezen mit ragozni.
Ráncfelvarrás a Xiaomi M365 Pro --> Pro 2 volt, meg az M365 --> 1S, majd 1S --> Mi 3 volt.
Vagy a G30 korai külseje (mostani G30P) és a G30 II megjelenése (G30 E, G30 D).
F sorozat első generációja (pl F25) --> F sorozat második generációja (pl. F25 II.) --> F2 sorozat
Avatatlan szemek sokszor azt se tudják mi a különbség ezek között. :/Ezért írtam, h inkább neveznék máshogy, könnyebb lenne a laikusoknak útmutatást adni, ha rollert keresnek. Már előre látom, h hány félreértést fog szülni ez a nevezéktan. Rolleres csoportokban a Xiaomi 4 Pro név mellé lehagyják a "gen 2" utótagot. Már eleve a Xiaomi 4-el is gyakran megesik, h azt hitték 4 Pro-t vettek, pedig csak sima négyes. :/
(Nem itt, Face csoportokról beszélek.)De legalább már értem mi a bajod az indexekkel.
Nagyobb tőle a roller kormánya, ami alkalomadtán, pl autóba helyezéskor gondot okozhat. Szerintem már eleve a 8.5" kerékméretről áttérve a 10"-ra, illetve az ebből következő méretnövekedés is betett ennek. De teljesen igazad van, ez egy hátrányos dolog, ha valakinek centiznie kell, ott bizony probléma lehet az a plusz pár centi is. :/
Ami a fényerőt illeti, szerintem teljesen rendben van, a Segwayeké is, meg ez a Xiaomis is, azért ezek nem Monorimes, vagy Alis szentjánosbogár indexek.
Egyszer már összefoglaltad miért nem látod értelmét, az akkor felsoroltakkal részben egyet is értettem (pl nincs mögötte homogén felület, egy avatatlan autósnak fel sem tűnik, h ott villog valami a kormány végén), de ettől függetlenül még mindig számtalan olyan helyzet van, amikor látható, és előjön az index előnye.
Én most szereltem egy plusz lámpát előre, amit az indexkapcsoló üres gombjával (kürt gomb) tudok kapcsolni, vagyis villantani, fénykürtként jelezni a szembe jövő autósnak pl, h ne várja meg, míg adott kereszteződésbe odaérek, nyugodtan bekanyarodhat előttem.Engem inkább az zavart korábban is, h a Kresz előírja még kerékpárosok felé is, h az irányjelzési szándékot jelezni kell, kerékpárokon pl kézzel.
Valami posztban írta is valaki egyszer, h ha nem tudja a haladási irányának szándékát jelezni, mit keres a közutakon. Hogy mer felmenni az útra vele.
Ebben szerintem teljesen jogosan igaza volt a kommentelőnek. Szöget ütött a fejemben akkor is az a pár mondat. Rosszul is esett. Indexeltem volna korábban is, de nem tudtam, mert nem volt a rolleren.
Az más kérdés, h az indexre mostanában rengetegen szxrnak, de én ezt nem úgy oldanám meg, h belenyugszom, hanem súlyosan szankcionálnám a rendőrség helyében. Én pl nem azt büntetném, aki a biztiövet nem köti be, hanem aki nem indexel.
Visszatérve a rollerre, egyezzünk meg abban, h kézzel ezeken nem lehet, lábbal vagy megy, vagy nem, ezentúl már legalább lesz rajtuk index.
Max aki nem akarja, nem használja.A kapcsolókkal nem tudom mire gondoltál, a gombra? Azokkal csak az a probléma, h nem lehet kapni, ha leesett valakinek valamiért. És mivel pattintós módon oldották meg, ha valaki eltávolítja (vagy lejön), mivel gyakorlatilag csak roncsolással lehet leszedni, egyszerűen letörnek a pöckök amik fogják, így emiatt jó lenne, ha ezt is lehetne venni külön, mint kb most már az utolsó kerékvilla takaró műanyag elemhez is van még zárókupak is. Szerintem előbb utóbb ez a kis kapcsoló is fel bog bukkanni Alin.
Ami a vasvázat illeti, megfogtad a lényeget.
Persze ha csak a kötekedés vezérel..
Arra céloztam, h a Xiaomi inkább lehúzta magát a WC-n a profit érdekében.
Azért volt jó a 6061-es alu ötvözet, mert jóval könnyebb, mint az "öntöttvas".
Eddig ezzel reklámozták a rollereiket, h a repülőgépiparban ismert ötvözetből készült a váz. Most már nem kell abból készülnie?
Miért nem?
Fejlődött a tudomány annyit, h jobb, ha nem abból készül?
Vagy talán olcsóbb a szénacél? Nahát... Ki gondolná.
Természetesen nem attól félek, h rozsdásodni fog. Nem, nem fog, annál azért jobb.
Mondjuk azt talán elfogadom érvnek, h az Alu törik, ha olyan terhelés éri, amire nem tervezték a rollert, vagyis ha padkáról ugratnak le meg fel vele, akkor előbb utóbb megadja magát. Hát ezentúl ettől nem kell félni, ezt most már jobban fogja bírni, bár nem ismerem a konkrét ötvözetet, de amennyire emlékszek tanulmányaimból (képzeld, nekem is jutott némi fémipari alapismeret), az acél ötvözetek egy fokkal jobban bírják az ilyen irányú igénybevételeket.
Kicsit úgy érzem olyan ez, mint az Intel, amikor elkezdte magyarázni, h már nem az számít, h hány GHz egy processzor órajele (és ezzel együtt milyen nagy a fogyasztása), hanem a számítási kapacitás, miközben szerencsétlen AMD pont az alacsonyabb órajelen járó processzorait demózta.A cégünknél pl felsorolják az újaknak a toborzó nyomtatványokon, h milyen előnyei vannak a mi cégünknek:
-munkaruha (ez nem juttatás, ez mindenkinek kell, h járjon)
-szabad hétvégék (ebben mi a pláne?)
-céges buszjáratok (akiket idehoznak, a szállóra kerülnek, ami 7 perc a gyárkaputól)
-Cafeteria (ez a fizetés egy része)
-céges telefonflotta (ami amúgy jó drága, abszolút nem éri meg)
-autóvásárlási kedvezmény (nyilván aki ide jön, az kapásból 8milliós Suzukit akar kedvezményesen megvenni 7.5millióért - életszerű)
-kedvezményes vásárlási lehetőség a céges étteremben, büfében (no comment)
-előrelépési lehetőség (ez egy vicc, aki ezt komolyan elhiszi, h majd pont egy új dolgozóból lesz csoportvezető fél éven belül...)
-céges applikáció (hát enélkül nem is mennék dolgozni sehova se, az tuti)
Van még pár semmitérő menüpont a felsorolásban.
Üzemi Tanács tag vagyok, de ott is csak annyit mondtak, h engedjem el ezeket, hagyjam rájuk (HR), h ők egy menő multinak akarnak látszani, de amíg itt tartanak, addig ez sosem fog összejönni. Inkább ne is foglalkozzak velük.Szóval mikor már nincs mit kiírni a pozitív tulajdonságokhoz, akkor odaírjuk, h rozsdamentes acélötvözet váz.
Igaz, h előtte repülőgépgyártásban használt alu ötvözet vázunk volt, de ennek már végre vége.
Ez olyan, mint a 24V-os hajtás, amiről mindenki tudja, h mire elég, erre képesek voltak kiadni egy "4 Go"-t 24Volttal, tömör kerekekkel. Még a végén kiderül, h évek óta nem tudtak mit kezdeni az akkupack készítés során megmaradt minőségi hibás cellákkal, és azokkal szórták tele ezeket a rollereket, így próbáltak a készletektől megszabadulni.Inkább a nyomatékot írnák ki.
Beleírhatnám a táblázatba, h melyik roller hány Nm.
Ennek lenne értelme, nem a stainless steelnek.Egyébként ezek szerintem nagyon jó rollerek lesznek, ha jól árazzák őket, akkor biztosan ajánlottak lesznek. A 48V-os hajtás sokkal erősebb alapból.
-
válasz
geryboro #25810 üzenetére
Én nem szoktam ezzel foglalkozni, abszolút nem érdekel egy töltés ára, annyira meg képben vagyok (voltam eddig is), h ezerszer gazdaságosabb egy rollert töltögetni, mint autóba tankolni.
Persze az is igaz, h ilyen kis városon belüli rövid távokat autózgatni még havi szinten sem olyan költség, h emiatt ne használnék autót.
Én inkább azért járok rollerrel, mert nem kell parkolóhelyet keresnem - majd parkolójegyet vennem, illetve a távoli parkolóhelyektől elsétálni az úticélig (bolt, másik bolt, harmadik bolt, posta, szolárium, terem).
Mármint rollerrel a bejárat közelében tudok megállni kb mindenhol, míg a parkolóhelyek azért többnyire mindig távolabb vannak.
Max az tart sokáig, míg le kell zárjam a rollert, hiába van rajta applikációs lock, inkább ki szoktam láncolni is, még ha megy is vele az idő.És hát rollerrel többnyire nem kell araszolnom a dugóban sem, és ahogy el szoktam nézni azt a rengeteg autót amiben 1, max 2 ember ül, azon részük, akik a városon belül lakik, ha mind rollerrel, e-bikeal járna, máris szinte üresek lennének az útjaink. :/
Az egyetlen előnye számomra az autónak kb az időjárással szembeni előnyeit jelenti.
Rollerrel azért se a hideg nem jó, se az eső. :/
Szerencsére olyan közel lakok a munkahelyemhez, h mire elkezdenék fázni, már be is érek.Nyilván ha cipekedni kell, az más, akkor eszembe sem jut a roller, az autó pont ezért jobb.
-
válasz
Silentfrog #25818 üzenetére
Mondjuk nem valami sok ez se.
10Ah az semmi. Igaz, itt nem 40+ km/h-val fog menni a roller, de ettől még nagyon karcsunak tartom.
Kérdés, vajon belefér-e a trepnibe 25-30Ah? -
válasz
Silentfrog #25816 üzenetére
48Voltos
-
Xiaomi 4 Pro Max
A szakrális fényesség ragyogja be utunk során a rollerünk.
Íme a Xiaomi legújabb monumentális alkotása, arany/titán színben.400/960W motor
10200mAh 48V akkupack
Index
10" nem zselés, de belső nélküli kerekek
Elöl dobfék
Vas váz: 21,3Kg
Első lengéscsillapító
Eltüntetett kábelek, csak a lengéscsillapító miatt van egy kis fékkábel.
Itt is visszaköszön a nagyobb, és fényesebb hátsó lámpa.Ismerős Index kapcsoló - a Segwayé is pont ugyanilyen.
Németországban 600Euroért jelent meg.[ Módosította: Kendek ]
-
Xiaomi 4 Pro Plus
Erről már írtam ismertetőt korábban is.350W motor, de csúcsban 700W helyett 960W-ot is le tud adni.
10"-os kerekek
Index
Dobfék elöl
Nyomásérzékeny gázkar.
Szénacél váz: szintén nagyobb súly - 19.5Kg.
A kábelek itt sincsenek már látható helyeken.
48V-os rendszer, 10300mAh akkumulátor
Hátsókerék hajtás
Automatikus lámpák
Nagyobb, és fényesebb hátsó lámpa.Gyorstöltő (8-9 óra helyett 3 óra alatt feltölt).
Viszont a gyorstöltőt ehhez sem adják, azt külön kell megvenni.
A töltési idő azért ilyen hosszú, mert a rollerhez adott töltő már nem 2 Amperes, csak 1.3. A Xiaominál kiszámolták, h így kevésbé melegszenek a cellák, és még tovább tart az akksi élettartama. Akinek meg ez nem felel meg, az vehet 4 Amperes gyorstöltőt. -
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Kár, h csak átnevezték, könnyebb lenne eligazodni az új rollereik között.
Mérete kicsit kisebb lett, a Segway F2 sorozathoz közelebb került.
(Az eddigi 4 Pro inkább a G30-hoz volt közelebb méreteit illetően.)Kapott indexet.
Hátsó kerék hajtása lett.
Erősebb a motor: 400/1000W
Dobfék elöl.A kerekeket szélesített keréknek nevezik, ami 6cm-t jelent. Nos, eddig is 6cm-es volt a 10"-os rollereiken a kerék szélessége.
A 8.5"-os rollerekhez képest ez nyilván szélesebb, de úgy gondolnám az elődmodellhez illene a marketing szöveget igazítani, nem a Pro 2, Mi 3 vonalhoz.
A kerék ettől függetlenül nem zselés, csak "sima" tömlő nélküli.Külön kiemelik, h carbon steel (szénacél) a váz, azaz vasvázas lett alu helyett. Ezért a súlynövekedés: 19Kg. (17-ről)
Hogy pozitív is legyek, 48V-os rendszer, 10Ah akkumulátor.
60km hatótávot írnak.
A kábelek eltűntek, bevezették a test belsejéba, csak a fékkarnál van némi fékkábel.
A töltőport ennek is maradt a villa oldalán.
A lámpa automatikusan kapcsol be, bár nem tudom, ez miért olyan fontos, már egyik korábban bejelentett, de még meg nem jelent modelljükön is külön kitértek erre a "feature"-re.És ugyanannyiért adják, mint a korábbi modellt.
Már kapható, Árukereső már listázza.
A specifikációk/felszereltség alapján azt mondanám, h ezzel nagyjából utolérték az F2 sorozatot, ez biztos, h jobb lesz nagyobb testsúlyú embereknek, vagy emelkedőkre felfelé, a Segwaynek meg ugye a súlya kisebb, ill. a kerekei zselések + tárcsafék. -
-
válasz
PociAti #25792 üzenetére
Monorimhez van tanúsitvány, ahogy a többi márkáshoz is. Megint csak a kínai noname szirszxrokhoz nincs.
A rendszám arrafelé nem jár akkora bürokráciával, mint nálunk, de megértem az érveidet.
Idehaza ezt se sikerült rendbetenni, mert nem az a cél, h ésszerű legyen, hanem az állampolgárok lehúzása. Ha nem így lenne, a 13 évük alatt megtehették volna.
-
válasz
Peaceliker #25787 üzenetére
Szánalmas.
Előnyben lesz akkor a gagyi roller, mert könnyebb. Pedig hatótávként többet tüntettek fel rajta, mint amit egy akkora akksiból, amit tartalmaz, ki lehet hozni.
-
válasz
alphamooncam #25784 üzenetére
A Ninebot csoporthoz tartozó termékeknek van.
Ezért tartom jó ötletnek, amit a németeknél csináltak, h regisztrálni kell a rollert, meg rendszám, meg minden ami ezzel jár.
Így aminek nincs az általad is linkelt tanúsítványa, (Tüv vizsgája), azt nem is lehet regisztrálni; máris kihúzták a talajt a gagyi rollerek alól, oszt kész. Problem solved. -
válasz
PociAti #25782 üzenetére
"Nagyobb hangsúlyt kellene kapnia a közlekedésoktatásnak, nevelésnek, már az általános iskolákban is."
Ehhez képest a Kormányzat még mindig csak ott tart, ha mindennapos testnevelésórák látogatási feltételein szigorítottak.
Akik eddig jártak valamiféle más, akár iskolai sportklubba, néptáncra, Aikidora, vagy versenyszerűen sportoltak, bármi más sportolást végeztek igazolható módon, azok felmentést kaptak a mindennapos testnevelési órákon való részvételtől heti két alkalommal.
Ez jó volt ugye a diákoknak is, amennyiben a tesióra az utolsó óra volt, elhagyhatták; illetve nincs ennyi tornaterem, tornatanár sem, amennyi szükséges lett volna az eredeti elgondoláshoz, de hát ez mikor is zavarta pártunkat és kormányunkat, ha valaminek nincsenek meg a tárgyi feltételei..
Namost megszüntették tavasztól a felmentéseket, csak az kaphat, aki versenysportol, és csakis akkor, ha az iskolai tornaóra idejáre esik az edzése amúgy is - életszerű, ugye...
Ezt kxrvafontos volt bevezetniük, mármint h nincs felmentés ezentúl gyakorlatilag senkinek sem.
A Kresz oktatás az nem fontos. Csak a pofázás róla, h kellene.
Több, mint tíz éve vezették be a mindennapos testnevelést.
~10 éve bevezethették volna a Kresz oktatást is. -
válasz
wwenigma #25783 üzenetére
Az EU néhány tagországában 20km/h a sebességhatár, máshol meg 25km/h.
E2 Pro D pl abba a régióba készült, az csak 20-al tud menni.
E2 Pro E meg oda készült, ahol 25-el is lehet menni.Az a linkelt tervezet Írországra vonatkozik, mondanám, h nem is értem hogy került a csoportba egyáltalán, a 250W meg egy vicc.
Aki ilyet állít, h ez elég, az nem tudja mit beszél, mert vagy még sosem járt rollerrel, vagy nem használta a rollert emelkedőn.
És ilyenkor nem durva emelkedőkről beszélek, meg hegymenetről, egyszerű dombról, ami gyakran megtalálható városainkban is.
Amúgy is sebességhatárokról kellene hogy szóljon a szabályozás, nem teljesítményről.
Egy 120kilós embert a 250W-al nem is lehet életszerűen meghajtani, még sík úton sem, míg 70kilóhoz valóban elég lehet a 250W is.
Akkor majd testsúlytól fog függni, h ki hány Wattos rollert használhat?
Ismerem a 250W-ost, is a 300, a 350, meg az újabb 400, 450W-os pálcikákat is. Mindegyikből használtam huzamosabb ideig, (talán csak a 250W-os az egyetlen, amit kevesebbet hajtottam).
Ez utóbbi kettő az, ami felmegy már dombokra is, függetlenül attól, h 25km/h a végsebességük, illetve 100kilós emberrel is könnyedén elboldogulnak.
Érdekes, a németek, osztrákok is áthidalták ezt a maguk 500-600Wattjukkal, de nálunk még mindig itt tartunk, h minden valamire való Kresz módosítással foglakozó írásban ez a 250, 300, esetleg 350W merül csak fel. Itt tart a "szakma", és ezek fogják megalkotni a szabályozást.
(A hányós smileyt nem találtam.) -
-
Itt kérdezd meg inkább:
https://www.facebook.com/groups/eroller50+km/h
Vigyázz honnét rendelsz, mert a gyanúsan olcsó helyeknél megesik, h pl nem kétmotoros Mantist kapsz, aztán panasz esetén elnézést kérnek (sokra mész vele), visszautalnak némi pénzt, vagy ha nem tetszik, akkor visszaküldheted a rollert saját költségeden.
Végül lesz egy egymotoros rollered, annyiért, amennyibe azok kerülnek, csakhogy neked kétmotoros kellett volna, eladni pedig csak bukva tudod majd. -
válasz
alphamooncam #25763 üzenetére
Az Ír tervezetet linkelte.
Ott 400Watt a cél, és 20km/h sebességhatár.
"a cél pont az lenne, hogy minél kevesebb szennyező gk közlekedjen a városban"
Ez csak a hanyatló nyugaton cél.
Nálunk fel se merül az ilyesmi.
Mit várunk egy olyan csapattól, ahol a doktorbelügyminiszterúr kinyilatkoztatja, h a roller SMKP, és aszerint is kell tekinteni rá. Majd utána évekig fel se merül, h elősegítsék a megítélését?
Csodálom, h a Megafont még nem vetették be az elektromos rollerek ellen uszítani.
Amúgy nem értem a 20km/h korlátozással, (vagy a 15-el, mint ami a németeknél utólag felmerült), mit akarnak elérni?
Úgy látszik ott sem sikerült felfogni, h ha túlságosan lecsökkentik a sebességet, akkor az autós marad az autójánál, nem fogja letenni, mert elektromos rollerrel kétszer olyan lassan tud csak haladni.
Nem csak hobbiból járkálunk rollerrel, hanem mert egyszerűbb kezelni, mint az autót - parkolóhely pl; de ha ellehetítlenítik túl alacsony sebességkorlátozással (lásd: 20km/h németeknél), akkor nem kell rajta csodálkozni, ha nem fognak átszokni rá "tömegek". -
válasz
punisher1 #25749 üzenetére
A hatótávot nem 25, vagy 30, vagy 35 km/h sebességgel mérik, hanem elég drasztikus kritériumai vannak, ezért nem változik az E, vagy a global verzió esetén.
"A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt)."
-
válasz
Silentfrog #25736 üzenetére
Én leszxrnám.
Vidd be a SkyRideba Újpesre, vagy más rolleres szervizbe, és párezerért STLinkkel módosított szoftvert tesznek rá, úgy már tud 30-al is menni. -
válasz
Nordik #25694 üzenetére
Az E2 Prot venném a kettő közül.
Mert olcsóbb, erősebb motorja van, hátsó kerekes, és indexek is vannak rajta.30-40km-t csak az F2 Plus tud, de az drágább.
Az E2 Pro kb 20km-t tud, de ha csak napi 4km-t használja, max hetente kétszer kell tölteni. Bár majd úgyis észreveszi, h jobb, ha mindig fel van töltve, nem olyan lomha a roller. -
válasz
pescara #25696 üzenetére
Mit vársz egy Kugootól.
A többi gyártó legalább nem ilyen hxlye, nem ír le ilyen marhaságot a roller kézikönyvébe, h nyugodtan tárold csak mínusz 20 fokban, meg tedd ki a tűző napra...h1mpi:
Köztudott, h a Líthium akksiknak nem tesz jót ha túl hidegen vannak tárolva, és a túlzott meleget se szeretik. -
válasz
Silentfrog #25677 üzenetére
84ezer?
WTF? -
válasz
Silentfrog #25670 üzenetére
És a MM-ot nem zavarja a garanciális ügyintézés körüli anomália?
3 töltési hibás roller esetében ezek szerint benyelték már az egyéb hxlyeség miatt elutasított garanciát, de a végtelenségig nem hiszem, h hagyni fogják, h szemétkedjen egy szerviz. -
válasz
PociAti #25664 üzenetére
Ez is elég felháborító, h gumicsere esetén ha nem náluk, vagy más (jó drága) ún. szakszervizben végezték, akkor ugrik a gari.
Látod, ezért vagyok szkeptikus a garanciát illetően.
Vagy ha ez teljesen rendben van, akkor elvárnám, h a rollerek eladási helyén (Media Markt, stb bármi más üzlet), nagy betűkkel legyenek ezek kiírva, h minden garancia mániás vevőjelölt legyen vele tisztában.
Ne csak a garlevél utolsó oldalánál kelljen feltüntetni apró betűkkel, amolyan széljegyzetként.Aztán utána lehet itt ragaszkodni a magyar garihoz DHGate ellenében.
Most is az a véleményem, h mind a G30, mind a G2 esetében érdemesebb kintről megvenni a global verziókat, pláne ha valaki a global verziók előnyeire is igényt tart.
Ennek így nem sok értelme van, h a garanciális ügyintézésért külön meg kell küzdeni.
Lehet itt idézgetni, h a roller szervizbe szállítását kötelessége lenne a szerviznek biztosítani, ha a gyakorlatban ez nem működik, mert pl a doboza már nincs meg, vagy eleve úgy vállalják a garanciát, ha a vásárlónak kell mégiscsak a szervizbe juttatnia a rollert.
-
válasz
Silentfrog #25665 üzenetére
Kb visszaírtam volna, h mit kell nézni a képen?
És ennek mi köze a töltési hibához?Még ha egy ütközés-érzékelő (kvázi gyorsulás mérő) lenne a rollerben, ami századmásodperc pontossággal logolná a nehézségi gyorsulással töltött idejét a rollernek (mármint mikor levegőben volt, vagyis ugrattak vele pl padkáról), akkor megérteném, h erre hivatkozva pl mechanikai sérüléses garanciát elutasítanák.
De egy elektronikai hibát (nem tölt) a keréken levő felületi horzsolásra hivatkozva elutasitsanak... Nagyon magabiztosak lehetnek a szervizben, jól kikupálhatták őket ezekből.
-
válasz
Silentfrog #25662 üzenetére
Így van.
Az Okainál olyat is olvastam, h a keréken volt a gumin felületi sérülés, repedés vagy mi, és emiatt nem akarták gariban javítani. Nem tudom mi köze a guminak a garihoz.. -
válasz
pontyos #25660 üzenetére
Visszanéztem.
Szerintem nem lebeszéltünk, csak megemlítették a téli használat esetleges veszélyeit.
Illetve drágábbat nem akartál venni, ahogy most se.Hosszú távra E2 Prot javasolnám, ha használt G30-at nem akarsz.
Vagy Neon Liteot ha olcsóbb kell.Próbáld ki őket, ahol ki vannak állítva, akkor látod mennyire nagy/kicsi.
Az F2, F2 Plus persze még mindig ugyanúgy ajánlott, csak sajna azok se lettek olcsóbbak.
-
válasz
pontyos #25652 üzenetére
Hervisben 190ezer a G30.
Vagyis volt, csak kifogytak.
Egyébként 160ezer környékén hirdetik őket használtan, kevés km-el is.
Újonnan DHGateről éri meg leginkább, ~220ezer. Ráadásul az global verziós (G30P), 30-al megy alapból 25 helyett.4 Lite helyett inkább Neon Lite-ot válassz, kb ugyanaz, de nagyobb az akksija, az is akciós egy ideje (120ezer), ugyanazt tudja, mint a Mi 3, csak jóval kevesebbe kerül. Ami az alkatrészeket illeti, az Okaihoz se nagyon van. :/
Ilyen kicsi akksival én se vennék rollert, még 8km-re se.
A már ajánlott E2 Pro is jó ár/érték arányú, nagyobb akksi, hátsókerék hajtás, és indexek is vannak rajta.
És van még egy F30 Plus nevű is ebben az ársávban, elöl vannak rajta lengéscsillapítók. Van belőle pink/kék szinben is.
Itt össze tudod vetni a rollerek adatait.
Egyébként hány kiló vagy?
Milyen magas? -
válasz
geryboro #25633 üzenetére
Értem.
Én nem vagyok a híve ezeknek a dobozoknak a kormányon. Tudom, h sokaknak van, de szerintem vonzzák a kiváncsi tekinteteket, tolvajokat. Lezárom a bolt előtt a rollert, míg bemegyek, a rolleren meg ott egy furcsa alakú doboz.
Nézzük már meg mi van benne, hátha telefon, napszemüveg, pénztárca. Nem így gondolkodnak a tesók? Ha le van zárva, meg fel is feszítik.
A kormányra, vagy a tövébe rakott hasonló dobozban levő akksi meg ugyan így járhat, felfeszíti, látja, h csak valami összefogatott elemek, azt max teker egyet a kábelein, ha már ellopni nem fogja, mert úgyse jo neki semmire, de egy felfeszitett, széttört fedelű akksi tartóval már a rolleres se lesz boldog, vagy esetleg zárlatot csinál a kitépett vezeték... :/Zárat én ilyet használok, de a többi, pl összehajtogathatós fajtához is van kormányra tehető tartó.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Telekom mobilszolgáltatások
- Hardcore pizza és kenyér topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Battlefield 6
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- Ritkaság! Hibátlan Prémium felsőkategóriás LGA 1700 Alaplap! Asus Rog Strix Maximus Hero Z790 Wi-Fi
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2937, 100% Akksi
- BESZÁMÍTÁS! MSI A320M R3 4100 16GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Zalman T7 NBASE 600W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest