Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sticky35
tag
Sziasztok!
Tudtok olyan összehasonlító oldalról ahol rá tudok szűrni a nagyobb márkák felszereltéségére? Elsősorban az első lánckerék méret érdekelne, 48-31 lenne ideális nekem gravelen, de ahogy látom valamiért nem sok bicajt szerelnek ezzel. Most kattintgatom végig az oldalakat, de így sokára érek a végére.
Köszönöm!
-
sticky35
tag
válasz goldister #172480 üzenetére
Én áruházi átvétellel rendeltem, teljesen összerakva kaptam meg. Méret miatt nindenképpen ki akartam próbálni a boltban, ezt simán engedték, tekertem pár kört, állítottunk rajta amit lehetett, de így is kicsi lett, így ottmaradt a boltban, pénzt kápéban visszaadták.
-
sticky35
tag
válasz INTELligent #174006 üzenetére
Szerintem direkt sportolásra kialakított fülhallgatókat nézz, amiken van valamilyen rögzítés a füledhez, ezekben a sima bedugósokban nem bíznék. Én ilyet használok: [Jlab fit sport] , még nem hagytam el sehol és hallom az autókat is hátulról.
-
sticky35
tag
válasz zsocy #174014 üzenetére
"ez nem esik ki, konkrétan kipróbáltam pogózás meg headbangelés közben is direkt, bent marad a füledben."
Ezek szerint meg lehet ezt jól is csinálni. Ami nekem van ilyesmi bedugós az még otthon az ágyban rádióhallgatás közben is kiesik néha. De lehet hogy az én fülformámmal van baj.
[ Szerkesztve ]
-
sticky35
tag
Úgy láttam vannak itt páran Sopron környékéről, tudjátok mi újság a bicajos határon, Fertőd kör esélyes lehet a héten? Barátnőmmel eltöltünk pár napot arrafelé, viszünk bringát, jó lenne azt is körbe tekerni. Köszi!
-
sticky35
tag
válasz xy.zsolt #174565 üzenetére
Köszi srácok! Holnap délután megyünk Röjtökmuzsajra és vasárnapig maradunk, ez alatt a pár nap alatt nézegettem merre lehetne tekerni a környéken.
Sajnos messzebb lakunk a határtól mint 30 km szóval az ingázos kivétel nem vonatkozik ránk (nonszensz ez az egész vírusosdi és a hozzá kapcsolódó szabályozás, de most ez van, off vége), szóval ha nagyon macerás visszajönni akkor nem erőltetem a tókerülést.
-
sticky35
tag
válasz sticky35 #174568 üzenetére
Köszönöm Khelben a részletes útvonalakat, próbáltunk párat bejárni belőlük:
Első nap később értünk a szállásra mint terveztem, csak délután fél öt körül tudtunk elindulni, megcéloztuk a naplememtés szürkemarhákat. Fertődön megálltunk kicsit a kastélynál, onnan vitt egy jó kis bringaút észak felé, gondoltam az irány nagyjából stimmel, menjünk ezen. Nyárligetnél néztem a térképre, láttam hogy ez kicsit fére visz, a pénzváltónal beknyarodtunk egy murvás útra nyugat felé, azon folytattuk tovább. Ezen volt egy sáros rész amin egy döngölt keréknyom vitt keresztül, persze pont akkor jött szembe egy autó, lehúzódtam a dagonyába, gondoltam jobb ha elmegy gyorsan, akkor láttam hogy az utó is lehúzódik a sárba, majdnem elakadt szerencsétlen osztrák nyudíjas papa, de azért ki tudott jönni. Furcsa volt ez a hozzállás egy autóstól.:) Itt volt egy rövid földutas rész míg elértük az aszfaltot Fertőújlak felé de nem volt vészes. A nádasnál kinn voltak a szürkemarhák, itt megálltunk nézelődni, nagyon békés volt a táj.
Visszafelé már Sarród felé mentünk, még sötétedés előtt simán visszaértük a szállásra.Második nap megcéloztuk a Páneurópai piknik emlékhelyet, nem nagyon variáltuk az útvonalat, csak a jelzett kerékpárúton mentünk Fertőrákosra, onnan tovább az emlékhelyre. A bicikliút a szőlődombokon vitt keresztül enyhe lejtőkkel és emelkedőkkel, kb 10-20 méterenként nagy bogárrajokkal. Először azt hittem muslicák, de a szőlődomb után meg tudtam őket jobban is nézni, mert mindenünk csupa bogár volt, inkább valami szárnyashangyáknak tüntek. Szemüveg nagyon ajánlott és csak az orron lélegezni, különben megvan az ebéd is útközben.:) Az emlékhely furcsa érzés volt most hogy működött a "határzár", egészen nosztalgikus hangulatba kerültem, igaz volt amit kiírtak, "Európa itt kezdődik", csak még mindig a határ túloldalán...
Visszafelé megálltunk a Kovács kocsmában hekkezni ahogy xy.zsolt ajánlotta, tényleg megérte, még barátnőm is megette panírrral bőröstül, pedig azt máshol mindig meghagyja.:) Megkósoltuk a hugót is ami valami helyi specialitás lehet, utána láttam máshol is, bodzaszörpös fröcs citrommal, finom.Harmadik nap lett volna a tervek szerint a legjobb, Sopron Lövérek és onnan megnézni pár környező csúcsot. Enyhe emelkedő Görbehalomra és ott jobbra a bányászati múzeumnál be az erdőbe, itt kezdett el barátnöm durcizni hogy hideg van (hajnalban még esett, tényleg hűvös volt, de három réteg ruha volt rajta), feltörte a nyereg a fenekét, nincs kedve tekerni. Azért az erdészeti út végéig elmentük Asztalfő felé, de hiába győzködtem hogy visszafelé még nézzük meg a Hermest, megmakacsolta magát. Egy kis megállóval a tónál visszagurultunk Görbehalomra, itt ki van táblázva egy étterem a bányamúzeum melletti meredek zsákutcában, feltekertünk, de étterem sehol. Épp kint volt a kapuja előtt egy helyi öreg, kérdeztem hol az étterem, mondta hogy még az úton feljebb három utcával, de menjünk át a kertjén, így nem kell az úton is feltekernünk a meredeket, köszönjük neki. Így már meglett az étterem, finom volt a kacsás előétel meg a pizza, de annyira nem hogy barátnőmet rá tudjam beszélni hogy legalább a Muckot nézzük meg lefelé menet, szóval az is kimaradt, inkább a Harrer cukrászdára volt kíváncsi, oda gurultunk el, süti+fagyi, aztán irány a szállás.
Ezután már még kevesebbet mentünk, negyedik nap megnéztük Nagycenket Nagylózson keresztül, ahova egy földút vezet, ami most az autópálya építés miatt le volt zárva, de azért mentünk tovább rajta. Szombaton nem ment a munka, csak a biztonsági őr volt ott, de épp mikor arra mentünk, állt be a haverja egy Passattal "tankolni". Mi nem zavartuk meg őket és ők sem dobták el a kannákat hogy visszafordítsanak. Nagylózsról az új autópálya nyomvonal mellett egy nagyon szép kis út megy Peresztegre, onnan pedig egy széles bicikliút Nagycenkre a kastélyhoz. Innen mentünk tovább Hidegségre, aztán Hegykőre a Tornácosba ebédelni. Kívülől azt hittem egy sima csárda, de aztán láttam hogy feljebb pozicionálják magukat, de legalább rendes adagot adtak, még másnap reggel sem voltam éhes.:)
Vasárnapra esőt mondtak, ezért nem terveztünk semmit aznapra. Persze eső nem volt, de már csak sétáltunk, aztán irány haza.
Köszönöm az útvonalajánlatokat, szép helyeken tekertünk, élvezetes volt ez a néhány nap. Még nem vetettük el a Fertő-tavi kört sem, ha idén még lesz jó idő és a határon is át lehet menni, akkor mindenképpen visszamegyünk.
[ Szerkesztve ]
-
-
sticky35
tag
válasz mobal #176411 üzenetére
Nekem tegnap jöttek meg a cuccaim egy 15 éves Author cross felújításához: lecseréltem az egész hajtást ha már a lánc és a fogaskeréksor úgyis kuka volt (3x8, ahogy látom te is ilyenben gondolkodsz), váltottam monoblokkról integráltra. SM-BB52-őt raktam be az FC-T4060-hoz, ez alapján tettem fel az alátéteket:
A középrészhez a meghúzási nyomaték 35-50 Nm, szóval nyomatékkulcs nékül ha meghúzod ahogy tudod, de nem rátépve, szerintem nem lesz baj. A kenést ne spórold ki alóla! -
sticky35
tag
-
sticky35
tag
A ma reggeli tekerésen nekem is sikerült összehozni egy balesetet. Vác felé a bicikliúton szembe kocogott egy nő kutyával póráz nélkül. A kutya szépen ment előtte, a nő a telefonját nyomkodta, de pont előttem átvágott a kutya keresztbe. Annyi tudtam csinálni hogy ne fejbe kapjam a kutyát elrántottam a kormányt fékezés közben és így az oldalába mentem bele. Valami dán dog szerű nagytestű kutya volt, szóval én felnyaltam az aszfaltot rendesen. Gatya és a nyereg bal oldala kiszakadt, a jobb tenyerem és a bal térdem elég csúnyán lehorzsolódott. Ahogy néztem a bicajt lett pár karc a fékkarokon meg a kormányon, valamint eléggé recsegett a kormány a stucni befogatásánál hazafelé jövet. Telefonszámot cseréltünk, abban maradtunk hogy délután beszélünk hogy mennyi a károm és kifizeti. A nadrág és a nyereg árát biztosan kifizettetem vele, nem tudom a többit hogy lehetne számszerűsíteni.
Ti mit szoktatok csinálni a kutyasétáltatókkal? Az első lámpa villogott, nem is mentem túl gyorsan, mit kellett volna még csinálnom? Ha csengetek valaki meg attól lesz ideges, ráadásul szinte végig csengethetnék Göd és Vác között, mindenki a keskeny bicajutat használja, de úgy mintha rajta kívül más nem létezne.
-
sticky35
tag
válasz 6030D #178080 üzenetére
Nem ő volt, vele nincs baj Az volt a gond hogy bíztam a kutyában, fegyelmezetten ment egészen addig míg gondolom meglátott valamit és átvágott pont előttem, de addig szépen egyenesen ment a sáv szélén. Ezután nem bízok meg ezekben sem, és csengetek, főleg ha látom hogy a gazda a telefonját nyomkodja mint most is. Nem értem hogy nem tudják az emberek letenni legalább sportolás közben (csak ma is három balesetveszélyes szitu volt ilyen telefonynomkodók miatt, az egyik biciklin volt hozzánőve és a haverjaival persze szinte teljes szélességében elfoglalták az utat).
Igen, a normálisabbak ha látják hogy bicajos jön megfogják a kutyát és leültetik, ezt meg is köszönöm, meg úgy általában mindent megköszönök ha segítik a haladásomat (utolért futókra csengetve lehúzódnak, autó megáll és megadja az elsőbbséget vagy ha tötymörög lehúzódik hogy el tudjak menni, stb.), nem kerül semmibe.
-
sticky35
tag
válasz 6030D #178094 üzenetére
Könnyen lehet, bár eddig később indultam, 8 körül, hogy elkerüljem a nagy forgalmat, de most már haza kell érnem 9-re, így ma volt az első 7-es indulásom. Két iskola is van az útvonalon, 7:40-8:00 között azok környéke jobb ha nem esik útba, durva dugók vannak türelmetlen autósokkal és óvatlanul ajtót nyitogató, kóválygó gyerekekkel.
-
sticky35
tag
Mai kutyás eset:
Tekerek szépen, látom a kanyarból egy kutya fut felém, a gazdi terepjáróban gurul mellette végig. Pedig ma még csak hideg sem volt, az eső sem esett.
Nem tudom mi lesz a következő lépcsőfok, leküldik a kutyát hogy sétáltassa meg magát, visszafelé hozzon sört meg chipset? -
sticky35
tag
válasz Hasaggymeg #179582 üzenetére
Én is úgy látom hogy még futtatják ezeket a külön céleszközöket a gyártók amíg tudják, de hamarosan átveszi ezeknek is a szerepét a mobiltelefon, mint ahogy történt a diktafonnal, fényképezőgéppel, navigációval. Ha nálad a telefonod ahhoz tud csatlakozni minden szenzor bluetotoothon, GPS úgyis benne van, és igény szerinti kijelzőt aggatsz rá, pl: [link] [link] [link] [link] . Esetleg egy kis bárkácsprojekt: [link]
Addig is amíg ezek elterjednek én kihúzom telefon+cyclemeter kombóval.[ Szerkesztve ]
-
sticky35
tag
válasz rednifegnar #179717 üzenetére
Ez ugyan kis kínai és USB-n tölthető akksis, nekem ilyen van, én szeretem:
Keresési kulcsszó: "automatic sensing"
[ Szerkesztve ]
-
sticky35
tag
válasz xy.zsolt #179768 üzenetére
Wahoon kívül más appokat nem próbáltál? Van választék bőven.
Nekem a cyclemeter jött be, teljesen testreszabható mit mutasson, automatikusan küldi a gpx-et ha végeztél, szinkronizál ahova akarod, több formátumban le tudod menteni az adatokat.
Hátránya hogy előfizetéses, 3600 HUF/év (bár van egy hét próbaidő, ha nem tetszik nem kell kifizetni), az ingyenes változathoz nem tudsz érzékelőket csatlakoztatni. Magene mellkaspánt, speed/cad szenzor simán csatlakozik ANT+-on.
Nézz rá esetleg, az elején el kell bíbelődni a beállításokkal (betűméret is állítható ), de aztán tényleg azt mutatja amit szertnél, lehet eladod a Garmint ezután. Végül én is előfizettem, pedig egyáltalán nem szokásom.
-
sticky35
tag
válasz ZolkoW #179794 üzenetére
Szép teljesítmény
A műholdas helymeghatározáson alapuló sebességmérésnél ez benne van a pakliban, persze szoftverrel ki lehet szűrni az ilyeneket, de nem egyszerűbb egy 5000 Ft-os sebességmérőt rakni a bringára és a helyben mért adatokat rögzíteni, ha számít a pontosság?
-
sticky35
tag
válasz bringasisti #179841 üzenetére
Ez az elmélet, négy ponttól mért távolságok megadnak egy 3D koordinátát.
Ahogy INTELligent is írta a valóságban mindig lesz mérési pontatlanság, amit több forrásból származó mérés felhasználásával pontosíthatsz több számítás igény árán, kérdés mennyire van erre szükség és (fizetőképes) igény polgári (főleg hobbi) felhasználásban.
Persze egyre olcsóbbak a szenzorok így egyre több kerül be egy mezei telefonba vagy navigációs eszközbe is, egyre gyorsabb procikkal és nagyobb akksikkal, így lehet pontosítani a műholdas pozíciót a végtelenségig.
[ Szerkesztve ]
-
sticky35
tag
válasz ZolkoW #179844 üzenetére
Így van, de kombinálva más forrásokból származó adatokkal lehet azért pontosítani.
A telefonomban van barométer, a műholdas adatokat ki lehet egészíteni annak adataival esetleg városi környezetben a mobiltornyok alapján számított pozícióval és a Wi-Fi-k elhelyezkedésével már elég pontosan be lehet lőni a koordinátákat, csak ez már mind plusz érzékelő és számítási kapacitás.
Na de elég az offból.
Ma végre a csepergő eső elvette az emberek kedvét a kinti bóklászásától, lehetett egy jót tekerni.
-
sticky35
tag
válasz jjeahh #180135 üzenetére
Menetes szárral megy a "kipréselés" is, csak kell hozzá egy cső távtartónak, amibe belefér amit ki akarsz szedni és meg tudod támasztani. A trükkös rész az "alátét" amit rászorítasz a túloldalról, hogy megfelelő méretű legyen és elég merev hogy ne deformálódjon.
Nem tudom mennyire érthető, illusztrációnak egy hambini video BB-vel, az elv remélem átjön, 3:45-től a lényeg:
-
sticky35
tag
válasz jjeahh #180141 üzenetére
Persze az az ideális eset ha nincs bent a túloldali csapágy, de ha benn van, akkor olyan alátét kell amit be tudsz fordatni azon kerersztül is, de felfekszik az elemen amit ki akarsz nyomni. (Úgy megvágni két szembenlévő oldalát hogy beférjen a csapágyon, utána pedig felfűzni a menetes szárra már belülről hogy ne forduljon el).
Barkácsszakkör öszejött.
-
sticky35
tag
válasz flash- #180635 üzenetére
Nem feltétlenül, mert a trekkingen majdnem függőleges háttal ülsz, míg egy országútin a minél kinyúltabb "fekvő" pozíció lenne ideális hogy kisebb legyen a légellanállás, ezt segíti elő az alacsonyabb, előrébb lévő kormányszarv.
De csak a felsőcső méretből ezt nem lehet amúgy sem megállapítani, teljesen más a két bicaj geometriája a másfajta felhasználási mód miatt.
Nekem extrém hosszú felsőtestem és karjaim vannak, ami trekkingen nem sokat számít, de egy sportosobb felhasználásnál már nagyon nem mindegy: bikefitting a mértek levétele után XXL-et számolt Canyon Grailből, míg a weboldal L-eset az átlépő és a magasság alapján.
-
sticky35
tag
válasz Hasaggymeg #181103 üzenetére
Mikor új kereket vettem volt ipari csapágyas és kónuszos is a kalapban, a bicajboltos egyértelműen a kónuszos Shimanot javasolta, azt mondta a tapasztalatai alapján sokkal tartósabb és kevesebb a probléma vele. (Pedig úgy rémlik a másik volt a drágább. )
[ Szerkesztve ]
-
sticky35
tag
válasz Hasaggymeg #181726 üzenetére
Be tudod linkelni ennek a 28 km-es körödnek az útvonalat? Letévednék kicsit az aszfaltról itt a környéken. Köszi!
-
sticky35
tag
válasz Hasaggymeg #181733 üzenetére
Köszönöm, remélem tudok egy hosszabb ebédszünetet tartani a napokban és megnézem.
-
sticky35
tag
válasz Hasaggymeg #181733 üzenetére
Megnéztem a köröd egy röviditett verzióját (véletlenül a vasút után nem fordultam le balra a lankasabb emelkedő felé meg csak egy órám volt amúgy is:D), mondjuk az 5 barra fújt 35-os cx gumival voltak mókás pillanatok lefelé a nedves avaron, de visszamegyek még a teljes körre is, köszi hogy megosztottad.
[ Szerkesztve ]
-
sticky35
tag
válasz Ringman #182029 üzenetére
Sokat szerintem ne költs már egy ilyen vázra, én is felújítottam a régi bicajomat amin még 1"-os a fejcső, de ésszerűen végigszámolva nem éri meg.
(Az RST-nek vannak szerelhető villái amibe olyan átmérőjű, típusú és hosszúságú kormánycsövet raksz amilyet szeretnél, ha mégis költenél rá. )
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest