- GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Klaus Duran: Páramentesítők minősége
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Ringman #205917 üzenetére
A modern MTB geometriák sokat hozzá tudtak tenni ahhoz, hogy ma már egy mtb kezesebb a durvább, meredekebb terepeken mint akár 6-7 éve vagy pláne régebben. Gyakorlatilag a Spanyol Mondraker robbantott lassan 10 éve, mert elkezdte megnövelni a mtb vázak első háromszögét és, hogy a kormány ne legyen túl messze, jóval rövidebb vagy akár 0-ás stucnit alkalmaztak. Ezáltal a bringa stabilabb lett, mert jelentősen nőtt a tengelytáv, laposodott a fejcsőszög is, de megmaradt a kezelhetősége is, mert a láncvilla rövid maradt és a rövid stucnival a kormány is még optimális távolságban van. Viszont akadnak gyártók akik a modern geometriát is eltúlozták és extra hosszú vázakat gyártanak, nem elég hogy baromi hosszú az első háromszög, de a láncvilla sem rövid, esetleg extra lapos a fejcsőszög. A Nicolai ékes példája a túlzásoknak, nehezen megindokolható, hogy miért lett ilyen, valami extrát akartak, de ez inkább egy egyedi bringa, mint jól használható.
Az agyváltóval a fő probléma a súlya, azért egy Rohloff közel 2kg. Baromi sok az egy terepen pattogó hátsó kerékbe. Épp ezért nem lettek hosszútávon sikeresek az agymotoros eMTB bringák. Nem lehetett normálisan irányítani a bringát, mert kiszámíthatatlan viselkedésük volt. Ezért jöttek a középmotorok. A Pinion és társai egy tök jó elgondolás és ez már tényleg használható megoldásnak tűnik terepen is, mert itt is középen van a plusz súly. Ami problémát én ebben látok, hogy egy igen drága megoldás, speciális vázat igényel. A javítása is speciális, nem oldják meg a sarki bringa szervizben és mindenképpen nehezebb is lesz tőle a bringa mint a láncváltós. Tömegtermék ebből nem lesz. A szíj meg terepen azért szerintem le tud esni, beszorulhat alá törmelék, kosz, bármi.
-
Friczy
senior tag
válasz
Ringman #205917 üzenetére
Szerintem terepre azért nem használnak Rohloffot, mert a montiknak meglehetősen kis hajtóművei vannak, a Rohloff esetében limitálva van a minimáis tárcsaméret (nyilván összefüggésben azzal, hogy hátul mekkora a lánckerék). Gondolom, terepen dőnként nagyobb nyomatékok kerülnének a váltóra, mint amekkorát az elvisel.
Ha már agyváltó, akkor MTB-n a Pinion lehetne a nyerő.
Új hozzászólás Aktív témák
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M hibátlan működéssel
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Dell Latitude 7490//7410//7420//7420 All-In-One
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest