Hirdetés

2024. május 16., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:49:52

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#42651) Def26 válasza amargo (#42639) üzenetére


Def26
félisten

Mivel terepre is néznem kell valamit, és oda nem jó a trekking. Inkább megyek országúton mtb -vel mint terepen trekking -el. Téli súlyom ez, tavasszal lejön rólam pár kiló.

Most egyébként a Merida mellet vagyok. Tetszik a színe. :DDD

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#42652) D.Orion válasza Toomy (#42648) üzenetére


D.Orion
veterán

Csak utána akartam olvasni, hogy mi is ez valójában. A váltó nekem is tetszik persze. Szerintem lekérdezem aztán alkudok belőle. :B

(#42649) TripleB: A két egyforma sisakon mit nem értettél? :DDD Az elkészítés technológiájában való eltérést különbségnek hívják, ami nem egyforma. :D In-Mold megfontolandó és könnyen megkülönböztethető a ragasztott héjtól, de például ne akarjon már mindenki I.C.R sisakot venni.

[ Szerkesztve ]

(#42653) lsebestyen válasza Def26 (#42651) üzenetére


lsebestyen
addikt

:DDD :DDD

(#42654) Cathfaern válasza D.Orion (#42652) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Én bementem biciklis boltba, felpróbáltam az összes ott található sisakot, 5k volt az alja, 25k volt a teteje. Végül a 25k-s Rudy Projectet hoztam el, de csak azért, mert azt ha a fejemre vettem úgy éreztem, hogy nincs is rajtam semmi, a többinél meg éreztem, hogy van rajtam valami...
De topicban volt aki meg több boltot végigjárt, ugyancsak végigpróbálva mindent, és ő egy 6-8k-sal jött ki végül, mert neki az volt kényelmesebb, mint a 20k+-osok.

Szóval szerintem sisaknál alapvetően négy szempont van:
1. Rovarháló
2. Rovarháló
3. Rovarháló (:D)
4. Kényelmes legyen

A többi annyira tényleg nem oszt-szoroz :)

(#42655) #90933760 válasza ---Lasali--- (#42637) üzenetére


#90933760
törölt tag

Következő az ASR, leoldja a hajtást a fogaskoszorúnál ha kipörgeted a kereket. Majd a gyalog ABS nehogy elcsússz mikor leszállsz a bringáról.

(#42656) amargo válasza ---Lasali--- (#42640) üzenetére


amargo
addikt

Szerinted a DH-ok 30-40e teleszkóppal rombolnak le a hegyoldaláról?
A drágább nem feltétlen jelenti, hogy könnyebb. Amire Te gondolsz, azaz XC teleszkóp, azok között rendszerint diétás villákat fogsz találni és ott lesz a rider weight rublika is - jó eséllyel.

Def26:Akkor cross bringa, erre találták ki. Ha az arány fordított lenne, akkor még megérteném a mtb-ot, mert én is közlekedem vele aszfalton. Nem tudom mit értesz amúgy terep alatt, mert sokan már a murvás erdei ösvényre is mtb-ot akarnak.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#42657) Cathfaern válasza ---Lasali--- (#42637) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Egyrészt egyetemi diplomamunka témának kiváló, mert könnyen össze lehet rakni, könnyű tesztelni, alapvető mechanizmusokat ki lehet éles helyzetben próbálni (lehet alkalmazni a megszerzett tudást), plusz mégis valami olyat lehet csinálni, amit más nem hozott még össze (ugyebár egyetemi diplomamunkánál elvárás, hogy legalább valami új legyen a dologban, ne létező dolgot fejlesszünk le újra. Na most nyilván a diplomások számát megnézve képtelenség, hogy ebből mind piacképes fejlesztés legyen).
Másrészt "rendes" biciklin szerintem sincs sok értelme, ellenben elektromos bicikliknél, amik "szakavatatlan" kezekben, és városi forgalomban is el tudnak érni elég nagy sebességet, lehet jó haszna lenne (neked nyilván nem okoz gondot megállni satuzás nélkül, de az elektromos biciklivel a mari néni lehet csak simán rátapad a fékre amikor lelépnek elé). És ott a plusz súly, meg kábel, meg elektronika sem jelent problémát.
De ez csak az én ötletelésem :) Ahogy a cikk is írja, egyáltalán nem biztos, hogy piacképes a termék, de egy diplomamunkának nem is ez a célja.

(#42658) D.Orion válasza Cathfaern (#42654) üzenetére


D.Orion
veterán

Én is így jártam mikor anno sisakot vettem. Sorrendben ezeken a helyeken jártam:
Decathlon(kiesett, mert nincs rovarháló), Hervis(nincs napellenző), egyik keró bolt(vagy egyik vagy másik van benne), másik szintén. harmadik csak márkásak és 15K alatt nem volt, de 23alatt ami kéne nem volt. Negyedik bolt, márkakereskedő sisakok csak és a sarokban egy Wind sisak, egyszerű ragasztott héjas, de van rovarháló és napellenző.

Eddig kétszer estem el benne, egyszer a jégen és padkát fejeltem oldalról. A fejem(padka) és a vállam(úttest) ért le, mert arra nem volt időm, hogy lerakjam a lábam vagy elengedjem a kormányt. Én egyben vagyok és meglepetésemre a sisak is. Ha terepeznék MTB-vel, akkor persze vennék én is egy jobbat, sisak témában nálam ennyi.

(#42659) Doki-HUN1978 válasza amargo (#42639) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Ez valóban így van, de azt gondolom ez nem változtat a tényeken.

(#42638) lefkosia
Tessék...

[ Szerkesztve ]

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#42660) lefkosia válasza Doki-HUN1978 (#42659) üzenetére


lefkosia
őstag

köszönöm... :R

The Truth Is Out There

(#42661) Szakbarbár válasza Cathfaern (#42654) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Nem tudom, miért olyan nagy szám az a rovarháló? Eddig sosem hordtam sisakot, amit most vettem Uvexet abban ugyan van, de nem látom értelmét.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#42662) Toomy válasza Szakbarbár (#42661) üzenetére


Toomy
senior tag

Ha pl. rövid a hajad akkor egy darázs tud meglepetést okozni beszorulva a sisak és a fej közé. ;)

[ Szerkesztve ]

(#42663) Def26 válasza amargo (#42656) üzenetére


Def26
félisten

Végiggondoltam, és igazad lesz. Nem kell nekem az mtb. De ahogy elkezdtem filózni, hogy akkor mit vegyek helyette, benyilallt az érzés, hogy azért kell nekem mtb, mert az tetszik. Most utánaolvasok, hogy tulajdonképpen milyen különbségek vannak cross és mtb között.

Terepen és a Budai hegységekben lévő ösvényeket nevezem. Oda még elmegy a cross? Semmi extra ösvény, csak olyan helyeken megyek ahol babakocsikat is eltolnak. Otthon szántőföldek között is megyek, ahol traktorok tapossák az utat, de ez nem annyira jellemző. Az is inkább sima poros út.

[ Szerkesztve ]

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#42664) SOAD19 válasza Def26 (#42663) üzenetére


SOAD19
addikt

Én is, a kinézet/geo miatt választottam anno mtb-t, meg nem is igazán tudtam, hogy milyen pontos kategóriák is vannak a bicajoknál. :B Mai fejjel már crosst vennék, főleg, hogy városi közlekedésre használom.
Azért crossokban is vannak nagyon pofásak, mtb geo-ra hajazó bicajok:
[link] (Mond, azt, hogy nem jönnek be :P, csak ne lennének olyan drágák :(( )

Ez, de jó is lenne nekem, de sajna most nincs rá pénzem: [link]

(#42665) F_Gergely


F_Gergely
őstag

rock shox elso teleszkopbol melyik lenne a jobb? 2012-es dual air vagy 2013-as solo air? tipus szerint a sektor solo air es revelation rl dual air.

nem tudok donteni...

(#42666) Def26 válasza SOAD19 (#42664) üzenetére


Def26
félisten

Cube tényleg tetszik. Ráadásul Gyulán van a bolt. Feleségem ott született, 2-3 hetente megyünk haza anyóshoz. Meg is nézem majd a boltot.

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#42667) amargo válasza Def26 (#42663) üzenetére


amargo
addikt

Simán elmész vele azokon a részeken, erre lett kitalálva.

Doki-HUN1978:Ha szerinted az nem változtat a tényeken, hogy kvázi fogalmad sincs arról, hogy miről adsz másoknak tanácsokat, akkor lelked rajta.

Ha valaki a tényekre kíváncsi akkor próbálja ki, ha ez nem megy akkor boltoknak is vannak versenyzői is Ők is szívesen megosztják tapasztalataikat, a negatívakat is, mert vannak.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#42668) gmatti válasza Szakbarbár (#42661) üzenetére


gmatti
csendes tag

Szerintem a fejkendő is ér valamit.

(#42669) csabi94 válasza Szakbarbár (#42661) üzenetére


csabi94
őstag

Nekem nincs, ebből nem nagyon volt még gondom az elmúlt 9-10 ezer km-en. Max. ha bement valami, akkor levettem gyorsan menet közben.

(#42670) hoffman_


hoffman_
nagyúr

[link] :D

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#42671) venember83 válasza F_Gergely (#42665) üzenetére


venember83
nagyúr

Dual air jobban személyre szabható a különböző nyomásokra állítható két légkamrával, a solo airnél ez nem lehetséges, viszont (állítólag) szebben mozog. Én azt venném, amelyiket olcsóbban be tudom szerezni, nem vagyok az az állítgatós típus.

(#42672) D.Orion válasza hoffman_ (#42670) üzenetére


D.Orion
veterán

:U Mondjuk egy ilyen szettet lehetne venni, ha már marad pénze az embernek. :O

(#42673) ---Lasali--- válasza venember83 (#42671) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Azért mozog rosszabbul a dual air mert ott nem egy darab dugattyú tömítést kell megmozdítani, hanem kettőt. Viszont kisebb nyomás kell a két kamrába, mint az egybe tehát az O gyűrű szorosságát kisebbre lehet venni talán. Egyébként a dual air az gondolom a dupla kamra méret miatt lineárisabb tud lenni.

(#42674) F_Gergely válasza venember83 (#42671) üzenetére


F_Gergely
őstag

nagyjabol egy arban van a ketto, a soloairhez van pumpa, a dual air melle nem adnak, viszont van poplock, bar egyenlore szamomra ez lenyegtelen. eloszor en is ravagtam hogy dual air, aztan olvasgattam a neten es sokan a solo art mondtak jonak. a rock shox maga is megszuntette a dualt, helyette a solo van es "a teleszkop autmatikusan beallitja a sulyhoz megfelelo ertekeket" en ebben nem igazan hiszek...
ami nekem a lenyeg lenne, tudjam allitani hogy puhan vagy kemenyen mozogjon, illetve ha ugratok ne koppanjon ki a villa. a 2013-as solo air raadasul annyira uj hogy nalunk nem kapni es nem igazan talalok rola velemenyeket.

(#42675) Doki-HUN1978 válasza amargo (#42667) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Nos, űrhajóval sem utaztam soha, mégis tisztában vagyok vele, hogy gyorsabb mint egy utasszállító repülőgép, mivel ez is egy tény.

Azért azt leszögezném, hogy ez nem a saját véleményem, pusztán fizikai ténymegállapítás.
Ezek alapján, ill. a kipróbálás után leszűrik a konzekvenciákat a leendő kerékpár tulajdonosok és fognak dönteni bizonyára.

A versenyzők "muszályból" mennek egy-egy kerékpárral, nem pedig kényük-kedvük szerint.

Mellesleg szívesen fogadom az ellenérveidet is, de eddig csak odáig jutottál, hogy nem próbáltam ki, de -valljuk meg- ez vajmi keveset változtat a tényeken.

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#42676) belaazallat


belaazallat
addikt

Üdv!

Vettem a bringámra egy FD-M531-S első váltót, és az a helyzet állt elő, hogy hiába tekertem ki teljesen a megfelelő állító csavart, nem váltja le a legkisebb tányérra a láncot.
Valószínűleg a 113mm-es monoblokkomat ha cserélem egy szélesebbre, akkor jól befogom tudni állítani? Illetve mennyivel kellene szélesebbet vennem? Gondolom ezeket az első váltókat integrált hajtóműhöz tervezték, egy integrált hajtómű milyen széles?

Az előző váltóm típusát nem tudom, mert semmilyen jelzést nem látok rajta. De még is 050 jelzés van rajt. :F

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#42677) simon7012 válasza D.Orion (#42672) üzenetére


simon7012
aktív tag

Hol lehet/ne/ ilyen szettet venni? :F

G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...

(#42678) zoo8800 válasza belaazallat (#42676) üzenetére


zoo8800
veterán

Az integrált és a nem integrált hajtókaron szvsz ugyanott (vagyis: a vázhoz képest ugyanolyan messze) vannak a lánctányérok.
Inkább a terelőt kellene forgatni, hogy jobban behúzza a láncot.

rip and tear, until it is done

(#42679) venember83 válasza zoo8800 (#42678) üzenetére


venember83
nagyúr

Nincs értelme a terelő szögével játszani, másik váltó kell valószínűleg. Ha a szöggel játszol, az megbosszulja magát akkor, amikor egyenesebb a láncvonal vagy a láncvonal hátul elhúz jobb oldalra. Anno én is megjártam rövid tengelyes monoblokkal és egy SRAM X5 váltóval, a megoldás egy másik váltó volt, miután fél évig egyik szerelő se tudta beállítani a váltást rendesen...

(#42680) belaazallat válasza zoo8800 (#42678) üzenetére


belaazallat
addikt

Pont nem. Ezért vannak 2.5mm-enként méretezve a monoblokkok. Tudomásom szerint a terelőt a lánctányérral párhuzamosan kell beállítani.
Szerk:
(#42679) venember83

Most vettem ezt a váltót, nem szeretnék egy másikat venni.

[ Szerkesztve ]

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#42681) venember83 válasza belaazallat (#42680) üzenetére


venember83
nagyúr

Akkor esetleg opció az, hogy üzletbe visszaviszed és megpróbálod megfelelő váltóra cserélni? Jobb ötletem nincs sajnos. :(

(#42682) belaazallat válasza venember83 (#42681) üzenetére


belaazallat
addikt

Neten rendeltem innen.

És innen melyikre cseréljem?

Az miért nem járható, ha 113mm-es monoblokk helyett rakok bele pl egy 120mm-est. A lánc vonal már így is változott a bringán, 8-as rendszer helyett 9-es van.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#42683) pengemetal


pengemetal
aktív tag

Urak, aki ért hozzá! Mennyire viseletes ez a hajtómű? Megéri ennyiért?
Illetve, azt kell nézni használt fogaskerekeknél, tányéroknál, hogy mennyire (hegyesek) kopottak a fogak?

"Nem a berúgás a cél, de útba esik"

(#42684) zoo8800 válasza belaazallat (#42680) üzenetére


zoo8800
veterán

Így van, a terelőnek párhuzamosan kell állnia. De 113-as a monoblokkod, tudtommal ez a legelterjedtebb, szóval ezzel kellene jónak lennie. :F
Szélesebb monoblokkal valószínűleg jó lesz.

venember83
első váltóból is van különböző kanál "szélesség"? Eddig csak különböző csőátmérős váltót, illetve alsó-felső bilincsest láttam, alsó-felső húzással.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#42685) Def26 válasza amargo (#42667) üzenetére


Def26
félisten

No, hát megvan a kiválasztott. Ezt veszem. MERIDA CROSSWAY 300 2013 kerékpár Nagyon tetszik, jól megy, és könnyű terepre is jó. Már csak várni kell míg érkezik belőle. :D

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#42686) hoffman_


hoffman_
nagyúr

Mai tekerés a városban, és egy kis kiruccanás a Margit-szigetre :)

nagyítható

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#42687) Hasaggymeg válasza ---Lasali--- (#42637) üzenetére


Hasaggymeg
veterán

Mint szerelő,nyitottabb lehetnél az újra. :U

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#42688) Teasüti válasza Hasaggymeg (#42687) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Sztem jogos a kérdőjel nála.
Aránytalanul drága lenne, nem praktikus és költséges az üzemeltetése ebben a formában.
Igazi bringásnak a kezében van a reflex, kocabringásoknak meg túl sok hátránya lenne. Pedelecen tudnám elképzelni egyedül, ahogy feljebb írta vki, de így is túlárazottak az elektromos bringák, ezzel még rádobnának egy vagyonnyi lapáttal az árára. :U

A nyugdíjas néni amúgy se száguldozzon szerintem... Sétatempóval meg nyugodtan rángathatja a féket. Ha el is dől, nem hal bele.

Biciklinél én újragondolnám az ABS elveit, én nem a kerék forgását figyelném, hanem inkább a gyorsulási erőket és a dőlésszöget monitoroznám - filléres berendezések. Így is megakadályozható, h átessen vki a kormányon és pár grammos elektronika az egész, meg vmi elektromos féket kéne szerkeszteni hozzá, ami kisebb projekt, mint ez a hidraulikus anyám kínja a maga több kilós súlyával. :U
Ez a csúszós utaknál igaz nem válik be, de elektromos féknél lehetne alkalmazni egy nonlineáris fékerő modulációt az idő és a környezeti tényezők függvényében (lásd PC játékok billentyűzetes és egyéb irányítása).
Lehet szabadalmaztatnom kéne ezt? :D
Milyen állat lenne, ha így magától tartaná az egyensúlyt stoppie közben a bringa! ;]

[ Szerkesztve ]

(#42689) Hasaggymeg válasza belaazallat (#42682) üzenetére


Hasaggymeg
veterán

Ki kellene sakkozd milyen láncvonal jó neked.,majd összenézve a hajtóműveddel,ahhoz méretezd a monoblokkot,azzal jó kell legyen a 3 első tányért kezelő váltó is.Régebb linkeltem lasali-nak,ha kell priviben elküldöm e-maiben azt az Excel táblázatot.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#42690) Hasaggymeg válasza Teasüti (#42688) üzenetére


Hasaggymeg
veterán

Most drága,de ha segédenergia nélkül,olcsón meg lehet majd oldani,létjogosultsága is lesz.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#42691) ---Lasali--- válasza Hasaggymeg (#42687) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Az újra nyitott vagyok de az értelmetlen fejlesztésekre nem, plusz azokra sem amik kitaszítják a kerékpárt a maga szépségéből.
Annak vagyok híve hogy a bicikli egy akkor szép és filozófiáját tekintve csodálatos jármű, ha megmarad a maga egyszerűségénél, amilyen az ember is. Mivelhogy ez az egyetlen jármű amit emberi erő hajt, a természet mozgat, nincs benne se motor se elektronika, ami már az ipari forradalom után megjelent csoda, ami bizonyos nézetekben az emberiséget a föld rákjává tette.
Pár gondolatom ami miatt szembe megyek az elgondolással:
ABS a biciklire? Elektromos rásegítés? Elektromos szervomotoros váltás? Rakjunk még rá ESP -t meg szervoféket, szervokormányt.. meg még mit ne.. azért egy bizonyos szinten meg kéne állni. Én nem szeretnék a természetben egy olyan kerékpárral tekerni amiből szervomotorok hangját hallom. Nekem nem kompatibilis a madárcsicsergéssel és a lehulló hó hangjával a szervomotorok hangja.
A biciklizést sokan úgy fogják fel hogy ráülsz aztán tekersz. De ez hogy nem dőlsz el vele, és tekersz, kb a biciklizési tudásnak az 1% -a amit emberileg el lehet érni, vagy még annyi sem. Ha helyetted fog a bicikli fékezni, meg mindenfélét csinálni, akkor ki fog biciklizni? Mitől lesz élmény a biciklizés? Hogyan fogunk azzal játszani hogy minél gyorsabban bevegyünk egy kanyart? Hogy felmenjünk egy emelkedőn? Hogy lefele le tudjunk fékezni úgy hogy nem csúszunk ki? Mert a biciklizés erről szól.
A biciklinél nincs szervofék. Te magad vagy az aki az erőt modulálja, mivel hogy az ujjad mindenféle motor, szervo pumpa nélkül van összekötve a tárcsánál dolgozó dugattyúval. A súlyod is teljesen koordinálva van, a bicikli súlyát te mozgathatod fel és le, ugrathatsz vele, felemelheted, akármit meg lehet tanulni amit a fizika megenged. Innentől kezdve nekem ne szóljon bele egy gép abba, hogy nekem hogy kéne húzni a féket. Azt nekem kell éreznem. Ha nem tudom érezni, akkor igen gyengék ezen téren képességeim, amiket fejlesztenem kell, vagy ha nem tudom, akkor így jártam, ha ezt tudjuk helyettesíteni technikával, akkor az már egy teljesen más kategória. Az a rokkantság megsegítése.
Egy autót nem tudsz annyira magadévá érezni, nincs meg az a környezet amiben egy átlag autós ki tudná az autójának a mozgását, reakcióit tapasztalni. Ott a pedálokkal és a kormánnyal nem vagy olyan közvetlen viszonyba mint a biciklin. A súlya is többszöröse az ember súlyának, ugyan így a motornál is. Tehát nem tudjuk a testünk pozíció váltásaival igazán befolyásolni a fizikai síkokban történő mozgást. Valamint sokkal nagyobb a sebesség. Ezeknél van értelme az ABS -nek.
Egyébként a biciklinek a kis súlyából adódóan a tehetetlensége se olyan nagy, mint egy motornak. Tehát ha megcsúszik az első kerék, nincs az az elektronika ami érdemben meg tudná fogni. Plusz egy erős teleszkóp is centiket nyeklik egy erősebb hirtelen fékezéskor, elképzelni nem tudom hogy ezt a szakaszos fékezést normálisan át lehessen adni az keréknek és az le tudja közvetítetni az útnak, mert közbe a teló előre hátra mozog 2 centit, igen a fox is. Szóval vagy a fékerő lesz kevés, vagy a megszakítások gyakorisága lesz kevés... ezt nagyon nehéz jól behangolni. Ültem már olyan skodában amivel nevetséges módon kicsúsztunk a 4 sávos közepére nedves úton mert az abs annyira sokat engedett hogy nem fékeződött a kerék, hiába állt haverom a pedálon tök erőből.. Abs nélküli autóval tutira veszem hogy megálltunk volna még a lámpánál..
És ha megcsúszol, egy kicsit is, hiába lesz szaggatott a fékezés, te ha béna vagy minta segg ugyan úgy elveszted az uralmadat a kerékpár felett. Plusz még meglepetések is érhetnek, mert a kerékpárnál egy minimális fékerő módosulás, egyensúly áttétel is borzalmasan befolyásolja a kerékpár mozgását. A szervoféket a megszakítóval együtt pedig úgy behangolni, hogy ez a kellő mértékben működjön, és te azt meg tudd szokni, meg tudj vele tanulni menni.. hát az munka.
Továbbá.. egy mai tárcsafék már nehéznek számít akkor, ha 300 gramm. Gyakorlatilag semmi komoly mechanika nincs egy ilyen fékben.. három dugattyú, közte olaj, ennyire bonyolult a felépítése, csak ezeknek a mérete, erőkarai úgy vannak kioptimalizálva hosszas tervezéssel hogy az a megfelelő működést biztosítsa bizonyos súlyok, tárcsa méretek, kerék méretek, gumi ballonosságok stb-k esetén.
Hogyan oldod meg ezt a szervofékes, komputer vezérelt borzalmat, úgy hogy legalább 1 kiló alatt maradjon.
Mert az hogyha a bringa nehezebb, az azt eredményezi, hogy nehezebben fogod tudni mozgatni, koordinálni a mozgását, nehezebben gyorsítod, nehezebben állsz meg vele. Többet ártasz vele mint kedvezel. És elég fél kiló, vagy 1 kiló is hogy ezeket a negatív hatásokat érezd.
A másik hogy ahhoz hogy megcsúsztasd a kereket a bringán, ahhoz bénának kell lenni! Az nem tud biciklizni.. Vagy durva sárnak kell lenni, de ott meg csekély mértékben lenne hatásos ez az abs..

Cikket egyébként ott próbálták komollyá tenni azok szemében, akik a képeket nézve már rosszul lettek, hogy jött a Technokrata francia befektető. Hát szerintem az az ember ezt nem látta, vagy csak kv -zás közben mondták neki hogy van ilyen. "De jó! Kell!" Végre valami megzavarta az álló vizet a kerékpár fékek történetében...

Van egy ismerősöm, mindig szoktam idézni, 2 éve kicsit megharagudtam rá mikor egy korforgalomban 35 el kicsúsztam és úgy mentem be dolgozni hogy a könyökömből ömlött a vér, ő meg megszólalt hogy "meg kell tanulni biciklizni b*zmeg" De most szívesen beküldtem volna őt az pannon egyetemre mikor ezt elkezdték fejleszteni, hogy mondja már el nekik is ezt a már bejáratott mondatát, hátha megvilágosulnak.

Ha eltekintek attól, hogy ehhez a megoldáshoz milyen technika kell, egyszerűen csak egy dolgot tartok szemelőt, hogy szakaszos fékezés. Akkor eszembe jut egy régi sztori, amikor egy nedves körforgalomba tartottunk edzőmmel, egymás mögött stéherben, ő volt elől, és egy autó bevágott elénk, és pont belecsúszott volna edzőm az oldalába, de a vizes úton, Országútival! (nem montival) úgy fékezett mintha abs-es lett volna az első kerék, és be tudta venni a kanyart a kocsi mellett, úgy hogy épp nem csúszott neki. De erre ő fel volt készülve, ő csinálta a rohadt erős szorításával. Valamint le bringázott már 150+ ezer km -t, és igazából ő tudott bringázni..
Röviden ennyit tudtam elmondani. Ez nem arról szól hogy szerelő vagy és nem vagy nyitott az újra.. ez egy rossz megközelítés. Pont azért mert szerelek és versenyeztem, valamennyire átlátom a dolgot, és a biciklit mély értelemben vett csodát, próbálom védeni az elkurvulástól.
Ez az én véleményem. Ha nem győztelek meg, semmi baj..

Teleszkópok fejlesztésénél pl tudom értékelni az elektronikus megoldást, de azért azzal is vannak fenntartásaim. Fox-Shimano prototípus? Elektromos teleszkópok boncolgatása

/segédenergia nélkül nem tudod megoldani, ugyanis az energia megszakítását nem lehet veszteség mentesen megoldani, ezért nem léteznek örökmozgók :U /

[ Szerkesztve ]

(#42692) #90933760 válasza ---Lasali--- (#42691) üzenetére


#90933760
törölt tag

Respekt ember. :R Ez szívből jött.

(#42693) Teasüti válasza ---Lasali--- (#42691) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Csak autónál terjedt el az a szakaszos fékezős jelenség, a frissítési gyakoriságból, a mintavételezés felbontásából eredően. Biciklinél meg lehetne csinálni analóg vezérléssel is épp a billenés mérésével. Bár elektronikához hülye vagyok, de sztem még processzor se kéne hozzá.
Csak a gépjárművek sajátossága, hogy ott kizárólag a kerék forgását célszerű figyelni.
Amúgy a fénysorompós megoldás is csak azért terjedt el, mert költséghatékony, egyszerű és egész megbízható.
De nem ez az egyetlen megoldás, autóknál is meg lehetne csinálni fokozatmentes szabályozásúra.
De kellő felbontással és számítási teljesítménnyel a digitális visszacsatolás is tökéletes eredményt ad, ha gyárilag ideálisan sikerült finomhangolniuk. Valószínűleg az az ABS bevezetésekor az legelső generációknál a 10-20 éves autókban fordult még elő, h állóra fékezett keréknél lépett csak közbe. Nem nagy ügy úgy behangolni, h figyelje a menetsebesség és a kerék kerületi sebessége közötti különbséget és korábban beavatkozzon. És tegye ezt akár észrevehető pumpálás nélkül...

[ Szerkesztve ]

(#42694) Hasaggymeg válasza ---Lasali--- (#42691) üzenetére


Hasaggymeg
veterán

Na ez jó hosszúra sikerült... :D Nem külső energiaforrásra gondoltam,hanem a bringás által fejlesztett energiára.Bármennyire ellenállunk a segédenergia is már lassan egyre inkább fellopódzik bringáinkra...világítás,gps stb.A bovdenes váltást pedig például kifejezetten anakronisztikusnak találom,szerintem már rég valami pontosabb olajnyomáson/szervomotoron alapuló váltás lenne időszerű.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#42695) Toomy válasza Hasaggymeg (#42694) üzenetére


Toomy
senior tag

Azért a világítást ne soroljuk már ebbe a kategóriába :P
A lényeg tényleg hogy nem kell semmilyen elektromos rásegítés egy bringára! Akinek kell az majd megveszi, de én pl. a büdös életbe soha. :N
Arra ott van pl. a motor... Autókon is utálom azt a rengeteg elektronikát rásegítést. Tőlem pl. a vezetés élményét veszi el az SRS, ABS... Akik nem érzik igazán a verdát azoknak persze jól jön. :K

(#42696) zoo8800 válasza Toomy (#42695) üzenetére


zoo8800
veterán

Értem, hogy mit szeretnél mondani, de pl. a légzsák nem sokat ront a vezetési élményen :D

rip and tear, until it is done

(#42697) Hasaggymeg válasza Toomy (#42695) üzenetére


Hasaggymeg
veterán

"Azért a világítást ne soroljuk már ebbe a kategóriába"...nem is olyan rég még csak a dinamó jöhetett szóba. :P
"Tőlem pl. a vezetés élményét veszi el az SRS, ABS"...valahogy így szólhatott az első kocsis is akit csukott autóba ültettek. :DDD
Nem akadékoskodni akarok,de a fejlődésnek rendre nem tudunk gátat szabni (és ez így is van rendjén),az új generációnak már normális lesz ami nekünk idegen.Itt cseng a fülemben szüleink,nagyszüleink hangja,hogy a számológép butít,a gps fölösleges ha van térkép,jól megvoltunk mobil nélkül is stb.Ez nem azt jelenti,hogy várom a motort a bringámra,ellenkezőleg,még tárcsafék meg komolyabb telo sem kell a + meghibásodás/szervizelés miatt,hanem pusztán ténymegállapítás.Off vége... :R

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#42698) Toomy válasza zoo8800 (#42696) üzenetére


Toomy
senior tag

Az ugyebár a bekövetkezett balesetben van nagy segítségünkre, azt nem is sorolom oda. Mondjuk a többi meg a baleset elkerülésére van fejlesztve. De én akkor sem szeretem.
Jó érezni az autónál is, hogy azt csinálja amit én akarok. Bár mostanában már csak a szerelt autókat vezetem. A saját verdámba jó ha egy évben max. 3x tankolok. :))

(#42697) Hasaggymeg - Úgy fest nagyon haladunk a "Terminátor" vagy az "Én a robot" címú filmek által írt valóság felé. Ennek meg végképp nem tudom, hogy mi értelme és minek a kivitelezésére pénzt herdálni. :U

[ Szerkesztve ]

(#42699) rétisün válasza Toomy (#42698) üzenetére


rétisün
veterán

"A saját verdámba jó ha egy évben max. 3x tankolok."

így a megspórolt pénzen nyugodtan vehetsz egy dura-ace di2 szettet :P

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#42700) Toomy válasza rétisün (#42699) üzenetére


Toomy
senior tag

Annál nagyobb skót vagyok. :) Még mindig négyszögtengelyes TIAGRA hajtómű figyel a 10éves outimon kb. 38ezer km-el a háta mögött. De már nagyon vadászok egy integráltra. Volt is egy a bikemagon 7800-as DURA ACE 39/53-as alig használt 35-ért. Egy baj volt, hogy Keszthelyen volt és a srác nem nagyon akarta postázni. Ha 10-15 fok lett volna száraz idővel akkor elpedáloztam volna érte :K

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.