Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:49:52

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#42693) Teasüti válasza ---Lasali--- (#42691) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Csak autónál terjedt el az a szakaszos fékezős jelenség, a frissítési gyakoriságból, a mintavételezés felbontásából eredően. Biciklinél meg lehetne csinálni analóg vezérléssel is épp a billenés mérésével. Bár elektronikához hülye vagyok, de sztem még processzor se kéne hozzá.
Csak a gépjárművek sajátossága, hogy ott kizárólag a kerék forgását célszerű figyelni.
Amúgy a fénysorompós megoldás is csak azért terjedt el, mert költséghatékony, egyszerű és egész megbízható.
De nem ez az egyetlen megoldás, autóknál is meg lehetne csinálni fokozatmentes szabályozásúra.
De kellő felbontással és számítási teljesítménnyel a digitális visszacsatolás is tökéletes eredményt ad, ha gyárilag ideálisan sikerült finomhangolniuk. Valószínűleg az az ABS bevezetésekor az legelső generációknál a 10-20 éves autókban fordult még elő, h állóra fékezett keréknél lépett csak közbe. Nem nagy ügy úgy behangolni, h figyelje a menetsebesség és a kerék kerületi sebessége közötti különbséget és korábban beavatkozzon. És tegye ezt akár észrevehető pumpálás nélkül...

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.