Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Segway-Ninebot Kickscooter Max G30E II elektromos roller
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Hiányzik a gamer érzés
- Mi történik egy netes csalás után?
- Fűzzük össze a szavakat :)
- LDNIO A6140C 140W GaN Super Fast Desktop Charger
- Szólánc.
- Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- E91 blog 2. rész
Aktív témák
-
knifemaster
aktív tag
-
becuszabi
aktív tag
Mit jelent, hogy mindenes bringa? Milyen váz, milyen felhasználás?
Nekem az acélvázas trekkingben négyszöges van (felhasználás: sok országút, kevés terep) és semmi bajom vele (az oktalinkes merevsége a rugalmas váz miatt nem jelentkezne, ezért nem is akarok áttérni...hacsak a hajtómű cseréje miatt nem lesz rá majd szükség).
Aluváznál már esetleg számíthat, megtérülhet a hajtómű merevsége.Isoflow szerintem felejtős (a gyártó saját szabványa, csak önmagával kompatibilis, havernak évente ment tönkre)
"Aki szívből él, az élből szív"
-
tankred
csendes tag
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz becuszabi #13102 üzenetére
A mindenes bringa azt jelenti, hogy túra, napi rohangálás, munkába járás, edzés, kevés és enyhe terep. Mindezt hosszú távra tervezem.
A váz még nincs meg, de tuti, hogy acélból lesz. Nem tudom még, hogy kromo, vagy hi-ten, de az acél 100%.
Tényleg, rezgéscsillapítás terén a hi-ten is olyan, mint a kromo? Általában a hi-ten vázak atom vastag falú csövegkből vannak, és nehezek, mint a kő. Nem lesz ettől egyúttal merevebb is?
Egészen, biztos, hogy 622-es kerékhez lesz; trekking, vagy cyclocross.
Elsősorban az oktalinkes középrészek ár/élettartam aránya érdekel a négyszögeshez képest. Van annyival tartósabb egy drágább oktalinkes, mint egy négyszöges, mint amennyivel drágább, mert akkor van értelme azt választanom a merevségtől függetlenül is.(#13101) knifemaster: Ezeket én is tudtam, de azért köszi!
(#13104) Meme: Köszi, de a középrészt nézve is megéri?
Azért érdekel ennyire ez a középrészes dolog, mert haverom sima CC-vel évente elfogyaszt egy ISIS-drive monoblokkot, pedig próbált már több márkát, drágábbakat is. Ő nem teker annyit, mint amennyit én tervezek. Az oktalink hasonló felépítésű (vastag tengely, kevés hely a csapágynak), mint az ISIS, ezért merült fel bennem.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Jancsi
aktív tag
Igazából nem a megtett táv teszi tönkre a monoblokkokat hanem inkább a víz és a sár. Ha sokat tekersz vízben és sárban akkor nincs az a monoblokk ami kibírna neked 1 évnél többet.
Négyszöges hajtóműnek megvan az az előnye hogy vehetsz hozzá egy jó golyókosaras középrészt ami megfelelő karbantartás mellett sokáig kiszolgál. Ha monoblokkban gondolkozol akkor négyszögeshez már nehéz megfizethető, de jó monoblokkot kapni, vannak az alsókategóriásak és a prémium a kettő között pedig egy nagyságrend árban.
Az Octalink és az ISIS sokkal merevebb, az ISIS-nél megvan az az előny is hogy több gyártó közül választhatsz.
A felsoroltak közül az Octalink-re szavaznék, merevebb és az érétkét is jobban tartja. -
dunc
nagyúr
Nos ma vettem cangát,és ismét a Kelly's tábort gyengitem.
Mennyire elgyengültem hihetetlen...........
ez lett -
Bikeman
aktív tag
Nem tudom mennyire "öreg" a négyszöges Alivio, lehet, hogy az még a 8-as rendszerhez való, kérdés, hogy neked hány sebességes rendszered van, de egy 8 sebességeshez való (tehát vastagabb lánckerekekkel bíró) hatómű tányérjai többet mennek el. (kivétel esetleg a mostani XT-XTR középtányérjai, amik kompozit-acél kivitelek, és elvileg 2X annyit mennek, na kiváncsi leszek... )
Szerintem Shimano monoblokkok közül a legelső amivel érdemes kezdeni függetlenül attól, hogy oktás, vagy négyszöges, az, aminek 5-össel kezdődik a kódszáma, pl. BBUN-54, vagy BBES-51.
Ami ez alatt van (pl. négyszögesben BBUN-26) az véleményem szerint elég gyatra, nekem nem sokat bírt.
Milyen (számú) monoblokkok járnak hozzájuk?
Kérdezd/nézd meg esetleg a hajtóműveken lévő számot, és akkor lenyomozható az évjárat. -
dunc
nagyúr
válasz venember83 #13113 üzenetére
Ez amúgy is egy nehéz dög......de ha pl megállsz pisantani a hegyen akkor ,hogy oldód meg a dolgot? Ja bocsesz fának támasztod...mármint a bringát
De igazából otthonra kéne valami mert most falnak van támasztva szülők szobájába.....nálam"sajnos" nem fér el.
Ja meg gyárilag nem voltak képesek valamilyen otvar kormányvéget rádobni tehát azt is fell kell dobnom rá,valamilyen kisebb könnyű darabra gondoltam.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Bikeman #13111 üzenetére
Az évjáratokat nem tudom, de mindkettő 8-as rendszerhez való, ez tuti, ugyanis egyiken sincs lánctányér. Amelyiket elviszem, ahhoz adja hozzá a srác a Truvativ lánctányérokat. A négyszögeshez BB-UN54 jár, az oktáshoz pedig BB-ES30.
Utóbbi alsóbb kategóriás, mégis hasonló árban van (drágább)...
Egyébként nem titok, mindkét hajtómű 6000 Ft-ba kerül középrésszel, Truva lánctányérokkal, csavarokkal együtt. Természetesen, minden zsír új.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Xantomas
őstag
válasz rétisün #12937 üzenetére
Nah, kicsit későn, de leltem neked valamit: Cyclocross fékkar bekötése.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Bikeman
aktív tag
Hát akkor kérd az oktásat, mert merevebb (bár nekem eddig a négyszögessel sem volt bajom, és vagy 9 éve nyúzok egy BB-UN51-est, ami még mindíg jó) de arra számíts, hogy a monoblokk véleményem szerint előbb fog elhullani, mint a másik. Modjuk ez attól is függ, hogy mennyit használod, meg hol, ill. mosod-e slaggal hetente. Valami olyan különbség lehet, hogy az egyik csereérett lesz has/kb 5 év múlva, a másik meg 3.
A legenda szerint amit én nyúzok (ugye az 51-es), az a legjobb széria (ebben még volt anyag... ), tehát az 54-es már nem bír ennyit.
Hogy ez az oktások között hogy van azt nem tudom, mert olyanom nem volt soha, most meg indegrált lesz, szóval ezt a lépést átugrottam.
Különben jó áron vannak a cuccok.
A neked szükséges tengelymérethez képest adja a típusokból a kül. méretű monoblokkokat, vagy van 1db. az egyikhez, meg 1 db. a másikhoz? Mert akkor baj lehet a beépítéssel.
-
Manitou
veterán
válasz Bikeman #13117 üzenetére
Nekem van egy 2000-es évjáratu octalinkes XT hajtóművem hozzá való ES70-es szintén XT monoblokkal, még most is használatban van, semmi baja, nem kotyog, nem recseg.
Ez az első octalinkes széria volt.
Ellenben BB-UN51-em is volt és az meg nekem 2 év alatt kikotyogósodott.Troopernek: boldogat
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz Manitou #13118 üzenetére
Nekem most számolom már 10 éves az 51-esem és az igaz, hogy már "szalad", tehát nem forog jó zsírosan, de nem kotyog, pedig volt rajta terhelés.
Más: Mai szerzemény, a mostani kisker árhoz képest féláron, sztem jó vétel volt.
-
rétisün
veterán
válasz Xantomas #13116 üzenetére
köszi érdekes megoldás, bár megszokás kérdése. vajon v-fékkel mennyire kompatibilis egy ilyen fékkar ?
bár sztem úgy is az lesz a vége, hogy előbb-utóbb veszek (legalább hátra) canti féket, oszt jó napot, nem millizgetem a v-féket outi kormánnyal/fékváltókarral.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
félisten
válasz Bikeman #13117 üzenetére
Olyan tengelyméretet választok, ami van épp nála a polcon.
Viszont, nem tudom, hogy hogy állapítsam meg, hogy milyen tengelyméretre van szükségem. Ehhez nem értek egyáltalán, és neten sem találtam róla szinte semmit, az is ellentmondásos.
Ha lennél kedves felkapcsolni a villanyt a fejemben, akkor nagyon örülnék.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Bikeman
aktív tag
A tengelyméret sok mindetől függ, a hatókar, ill. a váz kialakításától, stb.
Sztem a legjobb, ha ő teszi be, mert csak beszerelésnél derül ki, hogy az a monoblokk jó-e, vagy rövödebb/hosszabb kellene.
A csapágyház az lehet 68 avagy 73mm, de általában már mind 68-as.
Aztán lehet olasz, vagy angol menetes, ez sem mindegy, nekem a családban van egy low-end mtb abba pl. elég nehéz volt olasz menetes, 122-es monoblokkot találni. Itt is elmondható, hogy már általában az újabbak mind angol menetesek.
Na és aztán ott van a tengelyhosszúság.Nem tudom milyen vázba kéne, ha régebbi, akkor ezek mind közrejátszhatnak.
-
félisten
-
rétisün
veterán
nekem pl. a régebbi magellán vázamba azért kellett hosszabb tengelyű monoblokkot tenni, mert olyan széles a láncvillája, hogy különben elérte volna a hajtókar a villát. most, hogy átkerül ugyanez a hajtás a kona vázba, valószínűleg elég lesz rövidebb tengely, hogy nagyjából egyenesen fusson a lánc a leggyakrabban használt fokozaton. persze ez majd csak összerakás után derül ki...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Bikeman
aktív tag
Persze, akkor érdemes, ha már meg van a váz. Feleslegesen a túl széles sem jó, mert a térdizületek nem örülnek neki túlágosan...
Ha megvan a váz, akkor találjon bele egy olyat ami jó a hajtóműhöz is, ezért mondtam, hogy az eladó tegye bele, mert akkor neked nem zsákbamacska, hogy jó-e vagy sem az a monoblokk.
-
félisten
válasz Bikeman #13126 üzenetére
Oks, köszi!
Mindenképpen a boltban rakatom bele, mert nekem nincs szerszámom hozzá.
Egyébként ez a golyókosaras, szétszedhetős középrész még elgondolkodtatott... de inkább nem bonyolítom tovább.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
becuszabi
aktív tag
Ha nincs otthon bringaszerszám és szerelgetni se szeretsz, akkor a szétszedhető középcsapágy is felejtős. Az rendszeresen igényli a karbantartást (szétszedés, tisztítás, zsírozás, összerakás, beállítás!), míg a monoblokkot csak cserélni kell.
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
félisten
válasz becuszabi #13128 üzenetére
Dee, szeretek szerelni. Nem is bíznám másra szívem szerint.
Csak fogaskoszorú, és monoblokk le/kiszedő szerszámom nincs, de ha jól tudom, az nem is egyforma minden típusú középrésznél.
A szétszedős középcsapágyhoz van szerszámom még a BMX-es időkből, ami a régi versenybringámhoz is jó volt, tehát van rá esély, hogy ha szereznék ilyen középrészt, akkor ahhoz is jó lenne. De természetesen, ha szétszedőset veszek, és nem lesz jó a régi szerszám, akkor veszek olyat is.(#13129) Bikeman: De létezik oktásból is szétszedhető (BB-M950), de ritka, mint a fehér holló. Nekem volt is egy ilyen, de eladtam, amit már bánok.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Xantomas
őstag
válasz rétisün #13120 üzenetére
Nem reklámozni akarom, de ezek után, te még gondolkodsz v-féken? Postával együtt is olcsóbban megvan mint egy jobb középkategóriás V-fék.
Bikeman, én nagyon csúnyán befürödtem egy BB-UN54 monoblokkal. kb 2 hét alatt kotyogni kezdett. Kidobtam, és szereztem egy kb 15 éves új Campagnoló négyszöges tengelyt. A csészék maradtak a gagyi taiwani hulladékok. Kéthavonta szétszedem, kipucolom, zsírozom, és valószínűleg örök életű lesz.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
dunc
nagyúr
Egy láma kérdésem van a teleszkopoknál,van úgye egy állitó amit kézzel tekerhetsz + - írányba merre lesz lágyabb a teleszkop?,mert én nem nagyon éreztem külömbséget!
-
rétisün
veterán
a golyóskosaras, szétszedhető középcsapágyat valahogy sose szerettem (igaz, az nem egészen ilyen volt) valahogy mindig kilazult, akármivel húztam meg, akárhogy ráhúztam az ellenanyát....
az én bicajaimban octalinkes és sima négyszögtengelyes monoblokk is van, de ugyanazzal a szerszám jó mindkettőhöz.Xantomas: dehogy gondolkodom több v-féket nem veszek, ami most van, az elég lesz egész bringás pályafutásomra outi kormyányhoz/fékváltókarhoz amugy se lenne igazán jó, akármilyet vennék is.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Bikeman
aktív tag
Hú, én nem ilyenre gondoltam, ami nekem volt az országútimban gyárilag (Shimano volt) az úgy nézett ki, hogy egy tengely (mint mondjuk a kisujjam vastagságú), meg a két betekerendő rész a szélein, közte meg csak a tengely a "levegöben". Ilyen 15 éves cucc... Na ebből nem tudok elképzelni oktásat...
[ Szerkesztve ]
-
-
dunc
nagyúr
válasz Manitou #13136 üzenetére
Igen gondoltam ez tünik logikusnak de nem nagyon vettem észre külömbséget(70 kg vagyok)
Esett éjjel az a retek eső ezért a terep kizárva......de azért elmegyek lödörögni egy kicsit az új vassal,szoknom kell a 28" útán a 26" os monti teljesen már ,országuton egyértelmüen elvérzik ,de a mindennapi ugra-bugránák jobb,és tegnap kiprobáltám szárazabb terepen ott is nagyon jó,simán át tudok vele kisebb részeket ugrani,és jobban lehet vele ügyeskedni,és stabil biztonságos kavicsos,vagy csuszosabb felületen.[ Szerkesztve ]
-
dunc
nagyúr
Üdv most mentem egy faszát a Pécsi Mecsek hegyen,elég kemény volt keresetem a szárazabb helyeket,és nem is volt túl vészes+találtam egy erdei szakaszt ahol kavicsos a talaj,és rajt volt még 3-4 cm üvegesre olvadt hó az finom szakasz volt gyorsitásra esély se volt meg kipörögtem mint majom f*szán a staneszli,elég feealinges volt de úgyanakkor csúszos is!!!
-
#27070592
törölt tag
Ámberek!
Az van, hogy lecserélem tavaszra a komplett hajtásláncot jó öreg montimon. Vagyis hajtómű, középcsapágy, lánc, hátsó sor, első-hátsó váltó. Minden alkatrészt shimanóéktól szeretnék választani, nem azért mert márkafan vagyok hanem mert az előző rendszerem is fullshimano volt és nagyon szépen működött.
A kérdés a köv.: a csapágyházam 68mm, a jelenlegi hajtótengely 113mm. Ha ilyen méretű monoblokkot veszek oktalinkes hajtóművel, az méret (pedálszélesség, első váltó pozíciója) szempontból jelent valami változást?
Egyébként délután pörgettem egy fájnat a Déli-Bükkben, arasznyi hóban. Csak annyi volt a problem hogy patentcipőhöz még hideg van, úgyhogy bakancsban nyomtam.
-
Manitou
veterán
válasz #27070592 #13141 üzenetére
Első váltóval lehetnek gondok a nem megfeleő hosszúságú tengely esetén.
Igazából irányadónak nem rossz a régi méret se, de nem biztos hogy hasonló profilu a régi hajtóműved az újhoz képest és akkor érhetnek majd meglepetések.Nekem pl a régi octalinkes XT-m 110-es tengelyű monoblokkal volt, és mikor vázat cseréltem az új vázba ugyan jó volt de annyira rövid volt a tengely, hogy az első váltót nem lehetett beállítani úgy hogy leváltson kis tányérra ha pl hátul 4-5-ik fokozatban vagy mégkisebb fogaskeréken volt a lánc.
-
lorcsi
veterán
aldiban akciós biciklis ruházat lesz holnaptól
eladó: vadi új soundcore motion+
-
-
rétisün
veterán
ahogy sejtettem is, rövidebb monoblokk kellene az átépítést követően; de octalinkes hajtóműhöz is van többféle, nekem a BB-ES.. típusú kell. de melyik? mi a különbség ezek között? minőség, tartósság, melyiket lenne érdemes venni?
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dunc
nagyúr
Egykis technikai kérdés:valamikor a hátsó váltonál az egyik sebességbe amiútán váltottam és erösebben lépek a pedálra akkor ugrik egyet mintha bekerülne a helyére,csak ez eléggé zavaró mert mintha egy pillanatra kihagyna a hajtás ami elég idegesitő ,és parás is,gondolom nem tökéletesen van a helyén ilyenkor a lánc,és kéne állitani picit a hátsó váltót,csak nem akarok elállitani nagyon,mit érdemes csinálni vele,a váltókarnál lévő finomállitóval érdemes probálkozni? Hátul lévő kozépső sebességnél észleltem ezt a problémát.
-
dunc
nagyúr
válasz becuszabi #13147 üzenetére
Kösz a választ holnap megyek tekerni,és gépészkedek egy picit,és a küllöket is egy picit lazának érzem,mert a cross bringámom atom feszesek voltak! Valamint amit cserélni vagyok kénytelen az a kormánybefogó mert alacsonyan van a kormány,és így kényelmetlen,tehát vagy egy másik állitható kormánybefogó kell,vagy egy hajlitott kormány ami magasabb fogáspoziciót eredményez.
-
rétisün
veterán
esetleg egy kormányfej magasító, és akkor olyan magasra állítod, ahogy kényelmes.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest