Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Segway-Ninebot Kickscooter Max G30E II elektromos roller
- Gurulunk, WAZE?!
- A KOReader ebook olvasó program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen mosógépet vegyek?
- Ingyen kellene, de tegnapra
Aktív témák
-
szatocs
őstag
válasz Ariadne #11644 üzenetére
Miért kérdezhette meg az egyik helyen, hogy versenyre kell-e? Egy ilyen szintű kerékpárnál milyen versenyre gondolhatott? Utána mondtam, hogy nem verseny, leginkább városi tekerés. Erre mondta, hogy akkor 17,5, mert az kényelmesebb lesz. Belső lábméretem kb 88 cm. Ezt kérte pl csak vázméret megállapításhoz egy vázméret kalkulátor, aztán eredménynek megkaptam mailben a sablon választ, de az adatot már kifelejtették belőle...
Másik helyen meg ugyanez volt a kérdés, mire kell. Ott is mondtam, hogy mire, és aszonta, hogy 19,5
Kár, hogy nem mondták mindkét helyen ugyanazt a 19,5 - öt, amit az elsőkéne meglátogatott boltban mondtak.
=== Szatocs ===
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #11651 üzenetére
17,5-es kényelmes? Azzá tehető természetesen, de nem lesz ideális.
A 181 cm-es magasságomhoz a 18-as merev váz éppen jó volt még (kissé hátratolt nyereggel és 120 mm-es stucnival). Az eredeti választásom egy 19-es lett volna, de a boltban lebeszéltek róla (nem a méret miatt), utólag már bántam.A verseny dolgot azért kérdezték, mert akkor kicsit hosszabb váz kell a sportosabb és hatékonyabb testtartáshoz (jobban előredőlsz). Városban ez azért lehet picit hátrány mert ha "hasalsz" a bringán, kevésbé láthatod a forgalmat. Ha nem csak "bótbajárós" bringának szánod, hanem sportolásra is szeretnéd használni, akkor a 19" körüli vázméret kell neked.
Túrázóknak szép időt és sok km-t kívánok. A társaságunkból tegnap az utolsó ember is kidőlt (a tatabányai dh-pályán nekirepült egy fának), egyedül meg nem szeretek menni, úgyhogy maradok a se..emen. Talán az oldalbordámat sikerül rávenni, hogy legalább "erdőtjárni" menjünk el .
"Aki szívből él, az élből szív"
-
nagyúr
Valahol igazat adok neked, nap mint nap, mikor a városban tekerek számtalan alkalommal előfordul, hogy csak rajtam, a szerencsén, vagy centiken múlik, hogy nem vasalnak ki, taposnak el, löknek fel, stb. Bevágnak elém, nem adják meg az elsőbbséget, rámhúzzák a kormányt, és még sorolhatnám. Tegnap este a bringaúton egy csöves lépett be elém hirtelen a bokorból, annyi időm volt, hogy megszorítsam a kormányt, megfeszítsem a vállam, és várjam az ütközést. A csöves szerintem azóta sem tudja, mitől repült vissza a bokorba. Közvetlenül utána egy nő akart kivasalni a Golfjával, mikoris nem adta meg a jobbkezet, és még ő állt neki magyarázni. Szerencsére dolgozott a férjében az életösztön, úgyhogy nem volt további konfliktus.
Ezekhez a helyzetekhez hozzá lehet szokni, helyesebben meg lehet tanulni velük együtt élni, amellett, hogy tisztában van az ember a kockázatokkal. Ugyanakkor, ha olyanokkal tekerek, akikről tudom, hogy havonta kétszer pattannak nyeregbe, hogy kitekerjenek a Margitszigetre fagyizni, mindig izzadok és izgulok, ha mögöttem jönnek, hogy vajon ők hogy fogják megoldani a sajnos mindennaposnak számító szituációkat, amik a tapasztaltabbak rutinból kezelnek. Arról nem is beszélve, ha a barátnőmmel bringázok a városban nagy ritkán...... én sokkal jobban félek, elhiheted.
Tehát azt kell mondjam, tapasztalatlan, kezdő bringásnak rendkívül veszélyes a városi közlekedés, ám a rutinos kerékpárosokra kell azért haragudni, amiért ezeket megszokták, kezelik, és nem feltétlenül érzik át mindig a dolog veszélyes mivoltját.
És persze nem a "17-es váltó" a lényeg, hanem a bringa. Nem csak általánosságban, hanem itt a topicban sem ez a jellemző, sajnálom, ha ez jönne le abból, hogy túlnyomórészt technikai kérdésekben foglalunk állást, adunk tanácsot, stb.Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
rootkiller
őstag
válasz Horbal #11606 üzenetére
SZerintem a kerékfűzés is abszolút megoldható. Bemész a boltba, és kérsz ehhez az agyhoz meg felnihez küllöket, anyákat, majd otthon egy azonos fűzésű kerék jelenlétében megcsinálod. Centírozni meg elviszed szerelőhöz. Ennyi. A kerekeimet én fűztem, de bizonyos dolgokhoz mondjuk speciál nem állok neki.
Artengo TR 990 Pro
-
degu
senior tag
Neked is van nemi igazad...
De amikor azt latom,hogy a bringas lampa,fenyvisszavero nelkul szambazik az ejszakaba,akkor mindig elkepedek!
Hogyan bizhatom az eletemet egy ismeretlen soforre?Bizvan abban,hogy nem reszeg,hogy vilagit mindket lampaja,es nem eppen...ragyujt...amikor felbukkanok a semmibol?...Orosz rulett...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
félisten
Sziasztok!
Egy láncról hogy tudom megállapítani, hogy milyen rendszerhez való (3x6, 3x7, 3x8, 3x9)?
Mi a különbség a rövid és hosszú kanalas hátsó váltók között?
Mi a különbség a fordított, és nem fordított működésű hátsó váltó között? Olyan, mint az elsőnél az alul és felül húzós?Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Xantomas
őstag
válasz rootkiller #11654 üzenetére
Azért a füzest is nagyon el lehet rontani, pláne ha az ember először csinálja. Mert lehet hogy nincs benne nyolcas, de olyan tojást rak bele, amit már nem lehet kicentírozni, max nagyon nehezen. Ja, és ajánlott nem hátsó kerék aszimetrikus fűzésével kezdeni a gyakorlást, hanem mondjuk egy öreg szimpla falu első kerék szétszedésével, és összerakásával.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
lánc:Szem, utánna google. Általában minden láncon rajta van a típusszám, gyártó ritkábban, pl Shimanokon nincs is. 6-7-8 sebességes ugyan olyan láncot kíván, a 9 illetve 10 sebességesek szemre is vékonyabbak.
Hosszú kanalast akkor érdemes használni, mikor pl Megarange fokozatot használ az ember, vagy városban teker, máshol nincs értelme, mert a hosszú kinyúlás nagyobb lengést biztosít,amit csak a láncvilla festése fog megsínyleni.
A fordítot / nem fordított hátsó váltó sztem azt takarja, hogy maga a rugóállás milyen. Találkoztam haver bringáját szerelve olyan Shimano HONE váltóval, ami a megszokotthoz képest ellentétes irányból feszítette a láncot, és a máshogy forgott a váltópapucsnál is.
Nem hátra húzta a láncot a kisebb fogaskerekeknél, hanem tolta lefele a föld irányába. Gondolom jobban jön, mikor az ember a hajtóművön nagyobb áttétellel hajt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
szatocs
őstag
válasz becuszabi #11652 üzenetére
17,5 és 19,5 között akkor mi lenne a jobb? 19,5?
182-3 cm vagyok.
Városi használat azt jelenti, hogy táskával megrakva 2 km tekerés egy héten 4x, aztán még hétvégén legalább 2x 2km. Nyáron meg kisebb (30 km - 50 km - es) tekerések, könnyebb tereppel fűszerezve. Boltba meg télen esőre, jégre, hóra van másik, boltbajárósA 19,5 akkor azt jelentené, hogy lentebb vett ülésmagassággal, jobban nyújtózkodva a kormány felé? Így jó lesz a választás.. Na hátha majd tudok hozatni mind a kettőből a boltba, hogy az egyiket viszem, másik meg maradhatna ott. De már 1 hónapja csak azt kérdezgetem hetente, hogy lehet-e már kapni
=== Szatocs ===
-
pweisz
senior tag
válasz Ariadne #11642 üzenetére
Valami ilyesmit szeretnék én is mint az Exquisite, de akkor már esetleg a Phanatic-ot. Csak 3 méret van belőlük 17,19,21. Kb én is olyan magas vagyok mint te. A 17-es az vajon kicsi lenne? 19 nem nagy ilyen magassághoz?
Illetve a Gepida ALBOIN 700 CRS -t néztem még. Ezzel a géppel van valakinek tapasztalata?[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
Hát gyerekek, kezdem azt érezni, hogy a kos kormány nem nekem való. Vagy nehezen szokom meg, vagy eleve nem rám szabták, de jelenleg a csuklóm alatt ( a könyököm felé, hüvelykujj oldalon ) tiszta lila folt, mert ahogy az út rázkódott, össze vissza verte a karom.
Vagy a méret rossz, és nem 44-est kelett volna vennem, hanem elég lett volna egy 40, 42-es, vagy még mindig rossz a kormány helyzete"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rétisün
veterán
válasz Xantomas #11664 üzenetére
a "sufni-cyclocross" bicajomon nekem is olyan kormány van, én nagyon ritkán fogom a markolatot (na jó, nincs is markolat ) inkább fent, a fékváltókarnál, úgy, hogy még pont elérem a fékkart. ez így kényelmesebb is, én legalábbis annak érzem....
de ha úgy van a kormány fordítva, hogy a markolatot fogva nem érsz hozzá a felette levő részéhez, nem fogja összeverni a karod.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
lorcsi
veterán
Keresztapám ment haza tőlünk 6 körül indult, csak hátsó lámpája volt -elsőhüz rossz volt az elem
lehúzták 10ezerreleladó: vadi új soundcore motion+
-
Xantomas
őstag
válasz lorcsi #11666 üzenetére
Engem is megállítottak, és belekötöttek a sárga villogóba, amit nem a kormányra, hanem a táskám első pántjára tettem, mert a bicajon nem volt helye. Úgy engedtek el, hogy a fejlámpát is felvettem ami a táskában volt, és az aksikat bele a fényképezőgépből kellett kivennem.
Mod: nem is baj, hogy ránkszálltak. Talán kevesebb ghostbikera lesz szükség.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Akcept
tag
válasz szatocs #11660 üzenetére
Jobb ha ráülsz, sőt ücsörögsz is egy kicsit rajta. Nyáron vettem - a kb. 1,80-as magasságomhoz - egy 18-as bicajt [link], mert beleszerettem. De előre kell dőlnöm rajta, már néhány kilóméter után kicsit fárasztja a kezem, derekam. Stucnicsere jövőre. Néha szívesebben megyek a nejem kerékpárjával, mert közelebb van azon az ülés-kormány, + lentebb a hajtómű, jobban ki tudom nyújtani a rossz térdem.
-
norbee2244
senior tag
vannak errefele bringások velencei-tó környékéről?
-
pweisz
senior tag
válasz norbee2244 #11671 üzenetére
Jáhá,én fehérváron lakom általában, ha az a környékbe belefér
-
Xantomas
őstag
válasz rootkiller #11673 üzenetére
Most spec igazuk van. Igenis, büntessék meg, akinek nincs lámpája. Ha eddig nem tanult, talán ezután fog. Akinek ráadásul jogsija is van, annak pláne kellene tudnia, hogy a KRESZ mit ír neki elő.
Nem azért kell a lámpa, hogy ő lásson, hanem azért, hogy az első kanyarban, kereszteződésben ne csapják el.
Engem mellesleg arra is figyelmeztettek, hogy ugye tudom, hogy járdán nem haladhatok 10Km/h-nál gyorsabban.Most őszintén, aki 200-250E ft-os divat dh-s bicajjal rohangál, és nincs lámpája, attól még a bicajt is kiszedném a segge alól, és vitetném egy telephelyre ahol lámpa, és annak számlája ellenében, szülői kísérettel adatnám át. Ha annyira kemény csávó, hogy lámpa nélkül rohangál, önmagát, és másokat veszélyeztetve, akkor legyen anyuci, és apuci kíséretével is. Csak kár, hogy ez ilyen anyucik meg apucik, olyan pert akasztanak a rendőr nyakába, hogy helyben teszik magukévá a ravatalon.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Ariadne
őstag
A fordított valóban a rugó húzásának irányát jelenti, de messze nem mindegy, melyiket veszed. Ha dual control fékváltókart veszel, ahhoz találták ki a fordítottat, egyébként a normál a jó.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz pweisz #11663 üzenetére
Hát, ki kell próbálni, mert láb meg karhosszon is múlik a dolog. A gond az, hogy kisebb vázon tudsz "hosszabbítani", de egy nagyobból nem lehet levenni. Az én Exquisite-em 17,5 egész pontosan, és alapvetően teljesen jól használható a gyári felszereléssel, inkább csak úgy érzem kicsit a montim után, hogy mintha rövid lenne. De az is igaz, hogy a montim viszont inkább nagy. Meg személyfüggő is, van akinek kifejezetten egy papíron túl kicsi váz a kényelmes, van akinek meg a túl nagy. Szóval nem tudok biztosat mondani, de ha rá tudsz ülni üzletben valamelyik méretre, ami Kelly's és cross vázas, akkor érezni fogod már talán.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
pweisz
senior tag
válasz norbee2244 #11676 üzenetére
Hát jelenleg egy ösöreg montim van(szétszedve épp), de hamarosan remélhetőleg egy cross bicalyom lessz, az olyan félig orsszágúti
-
pweisz
senior tag
válasz Ariadne #11679 üzenetére
Hmm, ma voltam boltban, Magellan Corvus Deore-t ajánlott a srác, illetve arra jukattunk ki, tettszene is, csak nincs bemutató példány. Az eladó srác szerint 20collos méret lenne nekem jó, mert ezeknek más a felső cső hossz mint egy montinál. Egyébbként csak 18 meg 20collosméretben van.
-
félisten
válasz Ariadne #11678 üzenetére
Okés, köszi!
Még az is feltűnt guglizás közben, hogy van különbség a fogak számában is. Ez pontosan hogy van?
Az egyszerűség kedvéért, leírom a konkrét problémát:
Van egy '98-as XT hátsó váltóm, amin "SiS 8" feliratú hosszú kanál van. A probléma, hogy gyakran kattan/reccsen egy nagyot pár fokos lépcső, vagy nagyobb padka után (elugrik a lánc a helyéről). Szerintem a rugó gyenge, de ez csak tipp. Szétszedni még nem volt időm. Felmerült bennem az is, hogy hátha túl hosszú a lánc...
Szóval a lényeg, hogy ha netán új hátsó váltót kell vennem, akkor már olyat veszek, ami minden szempontból jó. Viszonylag alacsony ár, rövid kanál, és kompatibilis legyen a mostani 3x8-as felülhúzós normál rendszeremmel.
Sajna LX-től felfelé csak 9-es váltókat találok, a régiek meg nagyon ritkák, és általában hosszú kanalasok.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
amargo
addikt
válasz norbee2244 #11671 üzenetére
Igen, részben, én BP, kedvesem Velencei.
Elég sokat tekerünk arra fele mindenhol.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Xantomas
őstag
Ha bemész egy kisebb brigaboltba, akik nem saját raktárkészlettel dolgoznak, hanem nagykerből hozzák, többnyire a CSEKE RT-től, akkor elég nagy valószínűséggel tudnak hozni régebbi, a nagykerben porosodó vadi új váltót, szinte potom áron.
Vagy telefonálsz, vagy elmész személyesen valamelyik nagykerbe..
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
félisten
válasz Xantomas #11686 üzenetére
Hmm, erre nem is gondoltam. Kösz a tippet.
(#11684) knifemaster: Ezek szerint a 9-es rendszerhez való váltó műxik a 8-ashoz való lánccal is? Pár váltóra ráírják, hogy 2x9-es, avgy 3x9-es rendszerhez...
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
knifemaster
aktív tag
A hátsó váltónak van egy mozgástartománya amire képes.A váltókar szabályozza,hogy tartományon belül hogy mozogjon,hol legyen az első és az utolsó fokozat pozíciója.
Mivel 8-as rendszernél kevesebb utat kell megtennie a váltónak mint a 9-.es rendszernél,
nem látom akadályát annak hogy használd.
A 2x9 vs 3x9 az a pár váltó nem első váltó véletlen?Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
félisten
válasz knifemaster #11689 üzenetére
Ok, köszi!
Az a pár váltó valóban első, de azt gondoltam, hogy ha az elsőben van differencia, akko a hátsóban is lehet.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Xantomas
őstag
válasz knifemaster #11689 üzenetére
Na, közben túrkáltam, meg méricskéltem.
Van különbség eredetileg a 6-7, 8, 9 sebességes láncok között is. A 6-7 sebességes 7,3mm, a 8-as 7,1mm, a 9-es 6,7mm széles.
Az eredeti 6-7 sebességes lánc eltűnt, mert helyette oda is 7,1mm-es 8 sebességest tesznek, mert a belső szélesség nem változott.
Ezért is van, hogy 9 sebességes váltóba nem teszünk 8 sebességes láncot, mert akadni, surlódni fog.Oktogonról hazafele kb 30 bringás jött szembe vagy mentem el mellette (ezt nem számoltam), de hogy 12-n nem volt sisak, és 20-on semmi világítás, az hót zicher. Legalább a koponyájuk nem nyílik szét mint egy dinnye, ha elütik.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
amargo
addikt
válasz norbee2244 #11688 üzenetére
Köszönjük az ajánlást, de szerintem ebben a hidegben már ketten tuti nem megyünk ki, az én montim meg amúgy is csepelen van és ha sikerül a lakás vásárlás, akkor nem is hiszem, hogy lefogom vinni, bár 1-2x jövőre lehet
Akkor majd még felkereslek!“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
bmx powa
tag
súlyos 10ezreket költök a bringámra azért hogy könnyebb legyen pár száz grammal, és akkor rakjak rá két lámpát (újabb pénzért) úgy, hogy nem is tekerek sötétben? a mezem hátulja fényvisszaverős, a cipőm sarka is, a szeregcsövemen fényvisszaverős cucc. és ez világosban.
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
becuszabi
aktív tag
válasz norbee2244 #11695 üzenetére
Rossz látási viszonyok között kell (mostanában előfordul az ilyen) és ezek a led-es lámpák tényleg látszanak, akár több száz méterről is.
Északi szomszédainknál nappal már akkor is büntetés jár ha nincs fent a lámpa a bringán.
Szóval inkább "cipelem" magammal azt a két villogót, mintsem, hogy lehúzzanak tízezrekkel."Aki szívből él, az élből szív"
-
bmx powa
tag
osztálytársamat megvágták 3k-val mert nem volt lámpa a bringáján. nappal.
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
Xantomas
őstag
válasz becuszabi #11696 üzenetére
A KRESZ kimondja, hogy csak akkor indulhatsz el, ha a két féked, és az első-hátsó lámpád tökéletesen üzemel. Az nincs benne, hogy közben nem veheted le. Ha nappal nálad van, mondjuk táskában az elég.
Üssetek le. Ma délután láttam egy nagyon baba cruiser vázat. Én is akarok egyet építeni, majd tavasszal azzal cikázni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
nagyúr
válasz bmx powa #11693 üzenetére
A hátsó villogóm 24 gramm, mellé fejlámpát használok, ezt nem nevezném nehéznek azért. Persze, ha nem tekerek sötétben, akkor nincs a fejemen.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest