A mostani fékem egy alivio-v-fék. Ehhez képest kb mire számítsak?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
A mostani fékem egy alivio-v-fék. Ehhez képest kb mire számítsak?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
beallitottam a teloban es a hatso tagban is a nyomast a sulyomnak megfeleloen. az mennyire szamit/nem szamit,hogy nem eloiraszeruen allitottam, hanem csak siman felpumpaltam?
elotte nem csavargattam a csavargatnivalot.
Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
(#11103) knifemaster válasza Ferdzsoo (#11101) üzenetére
A kormány túloldalára ha nem vigyázol.
a deore a belépő szint,ez alatt van az alivio.Az lx a deore után van, kb a középkategória teteje.Egy jó v fék felér egy tárcsással,de az alivio nem ilyen.Ráadásul egy hiraulikus fék még egy kicsi lapáttal rátesz a különbségekre.
[ Szerkesztve ]
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
Hogy érted, hogy nem előírásszerűen? Áldásként nem hintettél rá szentelt vizet?
Levegős cuccoknál belepumpálod a levegőt és kész, ez az alap, ezzel lövöd be a keménységét a rugózásnak. A csavargatnivalók már csak a finomhangolásra szolgálnak.
"Aki szívből él, az élből szív"
(#11105) Ferdzsoo válasza knifemaster (#11103) üzenetére
Értem, 25-ért ez különben jó vételnek számít nem? Máskor csak az elsőre kapok 30k- körüli árajánlatot! Így meg mindkettőt megúsznám 25-ből. Ráadásul nem is montizásra kéne hanem egy cross-country bringára! Akkor ezekszerint megérné nem?
ui.: az ezekszerint az XTR pedig a csúcskat?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
(#11106) knifemaster válasza Ferdzsoo (#11105) üzenetére
Ha tényleg odaadják ennyiért akkor az nem jó vétel,az ajándék.Én azért utánna járnék ne legyen pofára esés.
Igen az XTR a leg leg leg.de az földi halandóknak nem szükséges.
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
(#11107) Ferdzsoo válasza knifemaster (#11106) üzenetére
Eladó srác direkt mondta hogy ez most qrva akciós és ő is ilyet akar rakatni a saját bringájára, mert ennek alapból 50k körül van az ára.És itt van a shimano-s szórólap a kezemben, tényleg 25K, és fel van sorolva, lx -karok, -agyak, -betétek, -tárcsák. Szerintem holnap betekerek a sráchoz
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
agyak? azt is adják a szetthez? melyik bolt ez?
én is láttam ilyen szórólapot (most hirtelen meg nem mondom melyik boltban), olyan akció is van (volt?) amiben a hajtást lehet egész jó pénzért cserélni (lánc, fogsor, talán hajtómű is)
más: Te elég jólértesült vagy a Merida cuccokban, mikortól lehet kapni a 2009-es vázakat? illetev egy váz+villa kombónál adják csak a vázat, vagy ne is álmodjak ilyenről?
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Melyik ez a bolt, ha szabad tudni?
=== Szatocs ===
Én pécsi vagyok és itt van egy bolt, meg ismerem a srácot is, nagyon jó fej, gondolom azért is mondta... PAVLIK kerékpárszaküzlet amúgy a bolt neve. Volt bent nála vagy 30DB ilyen szórólap.
Igen amúgy van több is, van ahol a hajtást lehet cserélni, ez a fékes cucc, meg van még valami asszem 3 dolog van most akcióban.
A szórólapra "Tuningolj most!" -felirat van rakva és fel van sorolva igen szó szerint:
"LX 160-as tárcsák,
LX hidraulikus féknyergek,
LX hidraulikus fékkarok
LX első-hátsó kerékagy."
SHimano csomag, plusz még ide van írva hogy ingyen szereléssel!
És 45.900- helyett most 24.900.
De azt mondta a srác ők is pestről hozzák a cuccot, mondta most hoznak jó sokat, mert valszeg frankón fog fogyni.
Szóval gyanítom pesten is lehet valahol ezt kapni...
lol a #hsz-em száma
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
(#11112) xcbiker válasza knifemaster (#11106) üzenetére
Elég olcsón lettem halhatatlan.
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
(#11113) xcbiker válasza knifemaster (#11106) üzenetére
Ehh..Maga (én) mindent 2x mond...Maga mindent 2x mond?
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
Nosakkor, észrevételek, jótanácsok:
a vázat mindenképpen fesd le, akár rozsdázsodik, akár nem.
a kifúrtlánckerékkel SZOPNI fogsz, én is letettem róla. nem tudod kifúrni. feltéve h jó lánckerék, ha meg nem jó, akkor eleve szar...én úgy döntöttem hogy ECHO FIX triál agyat fogok betenni hátra, de ez ugyebár nem az az árkategória...látom 36 küllősre tervezed...van itthon elfekvőben egy bikepositive fixi agyam, ami 36 lyukas...2db ezresért a tiéd. ez sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás mint a novatech agy+a kifúrt fogas
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
Az LX egy jól adagolható, jó ár/érték arányú fék, haveromnak megvan vagy 3éve, és még nem volt se légtelenítve, nem volt az olaj se cserélve, semmi, ennek ellenére tökéletesen működik szóval bírja az igénytelenséget.
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
a specialized oldalan van egy video a pontos setup-rol. es az leirja,hogy milyen pozicioban kene lenniuk beallitasnal.
Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
detto
@mindenki: A Mátra Maraton óta nem tekertem.... Egyszerűen nem tudtam magam még arra sem rávenni, hogy lecseréljem a terepgumikat. Nem tudom mi van velem. A másik, amit észre vettem, hogy a SID-em lockout-ja mintha nem működne. Illetve nem olyan szintű volna, ami érezhető. Tehát, nekem, szemre úgy tűnik, hogy LO-al és nélküle is ugyan annyit mozognak a becsúszók.....Ezen lehet valahogy vajon állítani?
[ Szerkesztve ]
Hááát, olcsón? Irtó kellemetlen lehet halhatatlannak lenni, részemről maradok a még olcsóbb és tartós halandóságnál.
mod: to all: Találtam egy egész jónak tűnő márkát, akiknek női kerósruházatban is van választékuk, Rogelli a nevük. 24h-n tesztelem a frissen vásárolt szerelést, remélem beválik. Csak hátha más ruházati gondokkal küzdő lánynemű idetévedőnek vagy oldalbordának hasznos lehet az infó.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Ez a boltbajárós keród ugye?
Very nice
Yeti
Nem akarsz vele kinézni 24h-sra, kipróblnám a Foxot, régebben megígérted, hogy kipróbálhatom bár az lehet a régire vonatkozott Szép, és gyanítom, hogy jó kecske, vidd legelészni hegyre sokat!
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Ebben már a Marzo van, nem a Fox
Hupsz, akkor bocsánat, úgy emlékeztem, hogy ez is fox
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Sziasztok!
Nemrég vettem egy bringát 18 pénzért (használtan). Ennyire futotta, de majd szép lassan fejlesztem, ha lesz manim.
Acera-X felszerelés: agyak, fékek, váltók.
A kormánycsapágy, középcsapágy meg a pedálban lévő csapágyak nem tudom milyenek, elvileg a bringára full Acera-X volt írva, de lehet, hogy erre nem vonatkozik, és noname-ek. A felnik szimpla falúak.
Első körben annyi kérdésem lenne, hogy van-e valami bevált módszer az első agyról lejáró porvédő rögzítésére. Hamarosan szétszedem, lepucolom, bezsírozom, de a porvédőt mindenképpen valahogy rögzíteni kellene, mert nem akarok minden bányatavi kirándulás után szerelni.
A második kérdés, hogy mi a vélemény Az Acera-X cuccok tartósságáról, és általános minőségéről. Tudom, hogy gagyi kategória, de a testbike-on van, aki lehúzza, van aki kevésbé.
Egyelőre az erőnlétem visszaszerzésén dolgozom (egykerekezni már tudok , bár régen kéz nélkül is ment), de később szeretnék komolyabban nekiállni a bringázásnak. Nem versenyre gondolok, hanem sok-sok túra, erdőben, mezőben, de ~60%-ban betonon.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Ha valakinek van elfekvőben,bontásból átépítésből,rossz vételből megmaradt cucca az jól járhat.
A következőket keresem jó állapotban vagy újjonnan,ajándékba
-27.2/400-as nyeregcsövet
-1,1/8-os kormánycsapágyat
-600 mm egyenes kormány+100- 110 közötti stucni oversize 31.8
Amit cserébe tudok adni:
2x512/800 Geil ultra 4-4-4-12 ddr2 kit
p2-p3 kategóriában egy két lap cpu sd
ház+400-as Fsp
Kézpénz
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
Valszeg ki van tágulva, max ráragasztani tudod, de utána a következő szerelésnél kuka. Javasolt valahonnan szerezni, bontott gépről, törött agyról, iesmi. Sajnos elég kicsi az esélye, de egy próbát megér.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Köszi a választ, majd kitalálom, hogy mi legyen. Asszem, valami házi módszert választok.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Valszeg felmegyünk Beggel vasárnap meginni egy pofa sört, ha minden igaz, természetesen kipróbálhatod, bár szentem nem vagyunk egy súlyban, így sokat nem fogsz tudni megállapítani a mozgásából. Egyébként 2008-as Marzocchi 66 ATA RC3-as a teló 140-180 mm úttal.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Állat a gép, de úgy látom "CC-sedik" a kecske.... A végén még egy-egy Maratonon is összefutunk!
Köszi! Már-már teljesen CC-s a 180/190 mm rugóútjaival.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Na jóóóóóóóó, de ahogy így ránéztem, már nem olyan chopper, mint a dupla vállas Fox-al.... Sokkal jobban hajaz egy CC bringára (és természetesen nem a pille súlyra gondoltam.)
Esetleg a SID lockout problémára nem tudsz valami okosat?
[ Szerkesztve ]
Ha nem lockol, akkor szét kéne szedni, és megnézni, mi van belül. Eddig működött rendesen?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Egy jó láma kérdéssel foglak titeket szórakoztatni.
A bringám összes csapágyát a hétvégén szépen helyreteszem.
Addigra szeretnék kiokosodni, hogy mit nézzek meg szétszedett állapotban, vagy összerakás után, amiből az állapotára és minőségére tudok következtetni?
Utoljára 10 éve szereltem névtelen csapágyakat, ott csak arra kellett figyelnem, hogy ne sercegjen, meg ne kotyogjon.
Most arra is szeretnék választ kapni, hogy érdemes-e, vagy kell-e jobb minőségű csapágyakra váltanom.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
A linkelt képen látható bringa csapágyai szinte biztosan kónuszos kialakításúak, vagyis nem, tudod őket egyben cserélni, mint a mélyhornyú golyóscsapágyas (ejtsd: "iparis") rendszereket. Míg az utóbbi esetben rendszerint szabványos csapágyakról van szó, melyet bármelyik csapágyboltban be tudsz szerezni, a hagyományos, kónuszos kialakítás hátránya (a nehézkes beállításon kívül), hogy ha a kónusz kopik el, cserélni kell a tengelyt vagy az agyat is.
Amit az agyaknál meg kell nézned az az, hogy hogy futnak a kerekek. Adnak-e ki vmien hangot, darálnak-e, stb. Ha szétszeded, nézd meg, hogy megvan-e az összes csapágygolyó, vagyis kitöltik-e a rendelkezésre álló helyet, kopottak-e. A kónuszt ellenőrizd, hogy nincs-e rajta golyók vájta bemélyedés, berágódás. Ha réginek, koszosnak tűnik, vagy a golyókkal gond van, csapágyboltban jó eséllyel tudod pótolni, ha viszel mintát. Ha a kónusz sérült, az nagyobb gond lehet a fent leírtak miatt. Ha okés a dolog, esetleg cseréltél golyókat, akkor szépen kitakarítod, aztán zsírt nekik, és lehet összerakni, megkontrázni, beállítani.
A középcsapágy jó eséllyel szintén nem monoblokk kialakítású, hanem hagyományos, csapágyas megoldás, itt az agyaknál leírt módszert javasolt követni.
A kormánycsapágynál ellenőrizd még összeszerelve, hogy a kormány a teljes tartományban akadálytalanul elfordítható-e, nem akad-e valahol, nincs-e ütésből származó berágódás. A képen látható rendszer 1"-os, menetes kialakítású, tehát a felső csavart kilazítod, ekkor a nyakban levő ékes dió összeül, és ki tudod húzni a kormányszárat. A csapágyat a nyakban nagyméretű anyák tartják, ezeket kell kilazítani, hogy a csapágyhoz férhess. A csapágy vagy golyós, vagy golyókosaras kialakítású lesz, ez esetben is az agyaknál leírt módszer javasolt. Ellenőrzés, takarítás, ha kell golyó-pótlás, zsír, és lehet összeszerelni, beállítgatni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Okés, köszönöm a leírást, sok benne a hasznos infó.
Pár dologra rávilágítottál, a váz méreteivel, és kialakításával kapcsolatban, így két újabb kérdés merült fel:
- A középcsapágyat szükség esetén később fogom tudni jobbra, monoblokkos kialakításúra cserélni? Ehhez cserélni kell(ene) az egész középső részt?
- Találok majd olyan telót, vagy rugós stucnit, amit fel tudok szerelni erre a vázra?
Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
(#11136) knifemaster válasza Bici (#11133) üzenetére
A középcsapágyas rész törölve,mert nem monblokkos ezek szerint
A többi helyen csapágygolyók, golyóskosárral vagy anélkül vannak.
Szemmel azt tudod megnézni,hogy van e repedt, törött csapágygolyó,illetve a csésze amiben fut a csapágygolyó és a kónusz,mennyire van kikopva esetleg berágva.
Amúgy meg is mérhetsz 2 3 darabot sublerrel,hogy mekkora a kopás.
Egész méretek vannak többnyire , 5, 5.5 ,6, 6.5 mm stb...
Mivel nem tudni ,hogy mikor volt utoljára karbantartás és milyen mértékben azon a gépen,én élből cserélnék minden golyót újra.Ha kikelyhesedett a csésze azt is illene cserélni ,mert hiába az új csapágyazás,ha megeszi a golyókat a csésze.Na nem 4 nap alatt,de....megeszi.
[ Szerkesztve ]
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
Jó eséllyel tudsz beletenni monoblokkot, egész jó áron már kaphatók. Előnyük, hogy nehezebben koszolódnak, és nem kell őket beállítani. Ha cseréled a középcsapágyat, akkor már monoblokkra célszerű cserélni. Igen, az egész középrészt cserélni kell. A hajtómű négyszögtengelyes, így négyszögtengelyes monoblokkot kell majd venned. Itt egy példa. A monoblokkok alapvetően 63 mm-es csapágyházhoz készülnek, eltérő tengelyhosszal. Ez utóbbi fontos paraméter, mivel ez határozza meg a hajtás láncvonalát, ezért ezt javasolt szervizben intézni, így nem fogsz rossz tengelyhosszúságú monoblokkot venni.
A rugós stucnit személy szerint hanyagolnám. Teleszkópot elvileg találhatsz apróhirdetések között, de meglehetősen ritka a menetes, 1"-os nyakkal rendelkező teleszkóp, arról nem is beszélve, hogy ezek általában meglehetősen alacsony színvonalat képviselnek a maiakhoz képest. Javaslom, hogy nézz szét néhány, használt cuccokkal is foglalkozó szervizben, boltban, hátha van nekik elfekvőben, bringából bontva, cserélve, stb.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Okés, köszönöm szépen!
Az egész középső rész alatt azt értettem, hogy a pedálkarokkal, és a fogaskerekekkel együtt (hajtómű a neve egyben?), de a válaszodból az derül ki, hogy azt azért mégsem.
A rugós stucni csak B tervként jutott eszembe, ha nem lehet telót találni. Majd nézelődöm az aprók között, bár egyelőre csak azt akarom lecserélni, amit muszáj.
Köszi a segítséget!
(#11136) knifemaster: Neked is köszi a választ!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
használt jó bringákat lehet valahol böngészni?
[ Szerkesztve ]
Én úgy éreztem, hogy a Mátra Maraton előtt ment, bár ott sem láttam azért radikális mozgás korlátozást.... Bakker, akkor szerviz vagy én is meg tudom nézini/csinálni?
(#11141) venember83 válasza R (#11139) üzenetére
apro.bikemag.hu
Nem mindegyik jó, de vannak bőven, minden árrégióban.
Hajtóműnek hívják, a lánctányérokból és a hajtókarokból áll, mely utóbbiakba tekered bele a pedálokat. Csak akkor kell a hajtóművet cserélni, ha megkopott a tengelyhez kapcsolódó végük, és elkezdenek lelazulni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Hogy érted azt, hogy nem láttál radikális mozgás korlátozást? Ha lock-ol, akkor lock-ol, tehát nem mozog, max 1-2 mm-t. Ha van service manual-od, szerszámod, bátorságod, akkor megnézheted magad is, de szentem vidd el Salához, had melózzon a szőröske.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Ma találkoztam a korábban említett szórólappal,amin az az ominózus lx csodapack volt.
Megvizsgálva a lapot az a hidraulikus fék nem lx lesz,hanem egy szérián kívüli alivio szintü cucc.
Sajnos ingyenebéd most sem lesz,főleg hogy 3 órán belül már nem volt a nagykernél.
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
Hogy értem? Hát sajnos úgy, hogy ha lockolt, akkor azért volt/van némi mozgása. Ha mondjuk durván 5-6 cm-t mozgott lock nélkül, akkor lock-kal mondjuk 3-at. Tehát akkor most nem igazán lock-ol.... Bakker. Szombaton nyílt nap lesz az új hídon, de a Sala nem dolgozik akkor. Annyira kiesik nekem, de akkor a jövő héten elviszem neki. Hátha neki csak 1-2 perc. Manualom, szerszámom (ha nem kell speckó) volna, bátorságom is, csak elcseszni nem szeretném....
Átnéztem a Service Manual-t. Hááááát. 45 lépésben írja le, de még úgy sem igazán mernék nekiállni, hogy minden szerszámom megvan hozzá....
(#11147) Ferdzsoo válasza knifemaster (#11144) üzenetére
Ki mondta hogy nem LX-lesz a fék? Csak azért érdeklődöm, mert a papíron LX-áll. Van ezekszerint másból is LX? Nem csak Deore-ból?
Igen elmentem amúgy a sráchoz, nekik sincs most, szóval lehet ez ilyen "30.000FT most a Samsung 32"-os LCD-tv, csak éppen nincs rakátron!" - kaliberű dolog.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Nem mondta, látta. Gondolom knifemaster látott már életében LX tárcsaféket, és a szórólapot megnézve megállapította, hogy azon bizony nem az adott fék szerepel. Az Deore-LX-es kérdésed számomra nem teljesen világos.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Mondjuk az hogy mi van a képen szerintem nem mérvadó, sok helyen mondják hogy a kép csak illusztráció. Hány helyen van az hogy nem is pont az a cucc ami a képen. Arról meg nem is beszélek hogy a kép a szórólapon kb akkora a fékről mint a mutatóujjamon lévő köröm, szóval abból megállapítani...
Szerintem megkérdezte...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Stroker Trail vagy Juicy 5? mindkettő gyári tárcsával
SID-re max. 160-as vagy 180-as tárcsa? 65-70 kg vagyok
Köszönöm.