Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- droidic: Gmail + MI: na, mi van bekapcsolva?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Szevam: ChatGPT: Bizonytalansági jelölés funkció bekapcsolása
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
kemkriszt98
#3967
üzenetére
Akkor azt nem tudod berakni a jarba

A pluginoknak van saját mappájuk a craftbukkit szerver plugins mappájában, ott tudod létrehozni.
-
válasz
kemkriszt98
#3965
üzenetére
Oda rakod a yml fájlt, ahol a .java fájlok is vannak (a forráskód). Hogy töltöd be egyébként azt a yml fájlt?
-
válasz
kemkriszt98
#3963
üzenetére
Miféle yml fájlt? Ha saját resource-ról van szó, akkor elég, ha a forráskód csomagstruktúrájába rakod, aztán a kódból resource-ként töltöd be.
-
válasz
kemkriszt98
#3961
üzenetére
A libraryt is decompile-old, amit kér. A modderek is így csinálják.
Szerk: vagy egyszerűbb megoldás: hozzáadod a libeket a projekthez

-
válasz
kemkriszt98
#3954
üzenetére
Változókkal meglehet adni fájlok nevét?
Igen, String változókkal.

-
válasz
kemkriszt98
#3913
üzenetére
Akkor mégse olyan jó az a könyv. Az UI threadot sleepelni nagyon rossz ötlet. Használj helyette Swing Timereket.
-
válasz
kemkriszt98
#3909
üzenetére
Ahhoz, hogy látszódjon az, hogy arrébb megy a kör, folyamatosan ki kell rajzolnod a két pont közötti úton is. Itt már matekozni kell, amit én sosem szerettem.

-
válasz
kemkriszt98
#3880
üzenetére
1. A felüldefiniált paintComponent metódus első sorába:
super.paintComponent(g);
2. Ne írjuk meg helyetted a játékot?

-
válasz
CoolBoy323
#3876
üzenetére
De mégis jó lenne tudni, hogy milyen ismereteid vannak programozás terén.
Teljesen 0-ról, semmilyen programozási ismeretekkel megtanulni a java-t junior szinten legalább 1 év, és ez optimista becslés volt. 
-
válasz
CoolBoy323
#3874
üzenetére
Szia!
A nullát hogy kell érteni?
Ismersz-e már programozási nyelveket? -
válasz
kemkriszt98
#3870
üzenetére
Ha nem bonyolult struktúrájú a projekt, ahhoz hozz létre egy új projektet és másold be a .java fájlokat az src mappába.
-
válasz
kemkriszt98
#3867
üzenetére
Igen az a legújabb. Akkor nem tudom milyen kínja van.

-
válasz
kemkriszt98
#3865
üzenetére
Ha 5 percen belül új hozzászólást akarsz írni, szerkeszd a régebbit.
Nem értek annyira NetBeans-hez sajna, de hallottam már a te problémádhoz hasonló finomságokat. Azt nem tudom, hogy az újabb verziók csinálják-e. Milyen verziót használsz?
-
válasz
kemkriszt98
#3862
üzenetére
Csak nem NetBeans?

-
-
válasz
kemkriszt98
#3857
üzenetére
Ez nem jó, mert kétdimenziós a tömböd. Egydimenziós tömbbel próbálsz megfeleltetni egy JTextFieldet.

Így próbáld:
int n = -1, m = -1;
indexkereses:
for(int i = 0; i < aTombod.length; ++i)
{
for(int j = 0; j < aTombod[i].length; ++j)
{
if(aTombod[i][j] == forrasTextBox)
{
n = i;
m = j;
break indexkereses;
}
}
} -
válasz
kemkriszt98
#3855
üzenetére
Hát ha akkor is fókuszt tud kapni, amikor le van tiltva a szerkeszthetőség, akkor működik.
A getComponent meg ugyan azt adja vissza, mint a getSource. Tömbnek egyébként nincs indexOf metódusa. -
válasz
kemkriszt98
#3851
üzenetére
Hozzáadsz egy FocusListener-t a JTextField-ekhez. A focusGained metódusban pedig meghívod az esemény getSource() metódusát. Az eredményt JTextFieldé castolod, és meg is van a forrás. Aztán végigiterálsz a tömbön és megnézed, hogy az i. eleme egyenlő-e ezzel a forrással.
-
Futtasd le nekem ezt légy szíves és másold be ide a kiírt eredményt.
ClassLoader cl = ClassLoader.getSystemClassLoader();
URL[] urls = ((URLClassLoader)cl).getURLs();
for(URL url: urls){
System.out.println(url.getFile());Import, ami kell:
import java.net.URL;
import java.net.URLClassLoader; -
-
Ez így nem fog működni, mert semmi garancia sincs arra, hogy a két szám nagyjából ugyan ott helyezkedik el, ráadásul arra sem, hogy ugyan olyan színűek a számok. Azt hittem ennél egyszerűbb feladatra gondolsz, pl simán megkeresni egy mintát egy nagyobb képen, de ez így nehéz lesz, és én nem is értek a képelemzéshez

-
-
Visszafelé könnyebb átállni. Egy webes alkalmazás sokkal összetettebb, mint egy asztali, a fejlesztése magasabb szakmai felkészültséget követel meg. Asztali alkalmazásnál igazából csak a swing-es osztályokat kell megismerni, meg érteni az Event dispatching thread működését.
-
válasz
WonderCSabo
#3517
üzenetére
Tök mindegy a láthatóság. Ha private, akkor super-rel sem éri el, többinél meg this-szel is. Egy esetben van értelme használni a super kulcsszót tagváltozón: amikor van egy ugyan olyan nevű tagváltozó a gyerekben is (de ezt a megoldást nem szeretjük).
-
válasz
WonderCSabo
#3499
üzenetére
Ha nincs semmi performace loss (amit nehezen tartok megvalósíthatónak), akkor jöhet. Szeretjük a null-okat

-
válasz
WonderCSabo
#3478
üzenetére
Az enum is egy osztály valójában.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
válasz
RaPiDsHaRe
#3393
üzenetére
Start menü keresőjébe: a rendszer környezeti változóinak módosítása
Legalul lesz egy gomb: Környezeti változók. Alul Új gomb, névhez: CLASSPATH, értékhez egy pont.
De ez tényleg veszélyes lehet, inkább csináld azt, amit előttem írt a kolléga.

-
válasz
RaPiDsHaRe
#3378
üzenetére
A JPA projekt az webes alkalmazás, te gondolom asztali gépre akarsz fejleszteni. Ezt töltsd le.
-
Ha hozzáadtad a c:\Windows\System32 elérési utat, onnantól kezdve el kell tudni érned a parancssorból a java.exe-t és a javaw.exe-t. Nem írhat olyat, hogy nem találja ezt a programot. Ha ezt írja, akkor vagy nem jól adtad hozzá, vagy nem indítottad újra a parancssort, miután hozzáadtad.
Egyébként nagyon kevés elérési út van nálad a path környezeti változóban. A systemrootnak defaulton ott kéne lennie. Valaki vagy valami "tisztogatást" végzett nálad... -
válasz
DreaD88
#3153
üzenetére
Definiáld felül a háromszög osztályban az Object ősosztály equals metódusát, és akkor adjon vissza igazat, ha a két háromszög területe megegyezik. Így amikor hozzáadogatod a háromszögeket a HashSet-hez, azok nem kerülnek bele a halmazba, amelyeknek a területe már szerepel.
Kódban ez vhogy így néz ki (nálam most a háromszög osztályt Triangle-nek hívják):
@Override
public boolean equals(Object o) {
if (o instanceof Triangle) {
Triangle t = (Triangle) o;
if (t.getArea() == getArea()) {
return true;
}
}
return false;
}
// A hashCode metódust is illik felüldefiniálni,
// ha az equals-t felüldefiniálod. Az a lényeg,
// hogy egyezzen meg annak a két objektumnak a hashkódja,
// amelyekre az equals igazat ad vissza.
@Override
public int hashCode() {
return (int) getArea(); // ezt lehet máshogy is, de a célnak megfelel
} -
"a String az egy olyan állandó, amelynek értéke futás közben megváltozhatatlan"
Valójában csak a mérete, a karaktereket módosíthatjuk benne a charAt metódussal, O(1) időben.

"a Szemétgyűjtő a Stringeket nem kezeli, nem dobja ki őket"
Ezt nem gondolhatod komolyan. Elég sok alkalmazás kapna így out of memory-t
. Valójában úgy áll a dolog, hogy a kódban definiált Stringek (String str = "abc") az úgynevezett literal pool-ban lévő elemekre fognak hivatkozni, ami a heap-től független, így a GC-től is. A futás időben keletkezett String objektumok viszont mindig a heap-re kerülnek, amiket pedig a GC eltakarít, ha már nincs rájuk hivatkozás.Példa:
String str1 = "abc";
String str2 = "abc";
System.out.println(str1 == str2);Eredmény: true
String str1 = new String("abc");
String str2 = new String("abc");
System.out.println(str1 == str2);Eredmény: false
-
Két alapvető dolgot tegyünk tisztába:
1. A tizedesvesszőt ponttal jelölik szinte minden prognyelvben

2. Int típusú változnak nem adhatsz értékül lebegőpontos számot. Tehát vagy lebegőpontosként definiálod a weight változót,// lebegőpontos, a szám végén egy f betűvel jelöljük
float weight = 250.0f;
weight += 0.45f * 3;
// dupla pontosságú lebegőpontos
double weight = 250.0;
weight += 0.45 * 3;vagy castolod a jobboldalt egész számmá:
weight += (int)(0.45f * 3);
Az utóbbinál figyelni kell, mert pontosságot veszíthetsz.
Sok sikert a tanuláshoz!

-
válasz
Speeedfire
#3090
üzenetére
+1
-
Igen. Az első két feltételnél primitívvé konvertálja az objektumokat és úgy hasonlítja össze, a 3.-nál viszont a == operátor azt vizsgálja, hogy a két referencia ugyanarra az objektumra hivatkozik-e, ami természetesen nem lesz igaz, így mindhárom feltétel mindig teljesül.
-
Hogy nem jutott eszembe
Köszi a válaszokat 
-
Sziasztok!
Egy Java teszten a következő feladatot kaptam:
Definiálja az s és t változtókat úgy, hogy a következő ciklus végtelen legyen!
while (s <= t && s >= t && s != t) { }
Hát én ezen kiakadtam
Valakinek valami ötlet?
Új hozzászólás Aktív témák
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- Apple iPhone 15 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BONTATLAN Lenovo ThinkCentre M70s SFF Business Időtálló Asztali gép -40% i5-14500 16/512 770 Magyar
- 1db DELL P2421 + 1db P2423 1920x1200 IPS monitor, állítható magasság PIVOT is, 16:10 képarány!
- AKCIÓ!! Alienware m16 r1 AMD Laptop , RTX 4080 , R9 7845HX , 32GB DDR5 , 2TB
- GIGABYTE AORUS Radeon RX 580 8GB - MINDEN TARTOZÉKÁVAL.
- iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3897, 100% Akkumulátor
- Playstation 4 Pro 1 TB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- Bomba ár! HP Elitebook 840 G1 - i5-4GEN I 8GB I 500GB + 32SSD I Radeon I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4052, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! MSI H310M i5 9500 16GB DDR4 120GB SSD 2TB HDD RTX 2060 Super 8GB ÚJ Zalman T4 Plus 600W
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



Teljesen 0-ról, semmilyen programozási ismeretekkel megtanulni a java-t junior szinten legalább 1 év, és ez optimista becslés volt. 




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Köszi a válaszokat
Valakinek valami ötlet?
