Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    Na tegnap megtartottam idei első vezetéstechnikai önképzésemet. Kihalt, de szűk parkoló, félig letaposott hó, alul enyhén jeges.
    Alapvető tapasztalatok: Ha egy 2,2 tonnás doboz megindul, akkor az meg van indulva :) Pontosabban ha a fara kitör oldalra, akkor meglehetősen nehéz összeszedni, ugyanis a téligumi is főleg menetirányba van optimalizálva, oldalra csúszáshoz nem nagyon. Ha kissé lejt a csúszás iránya felé, akkor már sem a technika, sem a rutin nem segít, ha túl nagy a sebesség. Ellenben a haladási irányba történő korrekciókat meglepően jól kezeli a szerkezet. ABS jó, a friss gumik jók, még a vegyes felületen is meglepően bólintósan megfogja a nagy tömeget.
    Ami még fura volt, hogy meghúzott kéziféknél is bele-belekorrigál az automatika, tehát igazán szép íveket csak negyedóra gyakorlás után lehet húzni, de akkor is ésszel. Plusz alapból engedi kipörögni korlátozás nélkül a kereket, és külön kell kapcsolni az "egyenetlen útfelület" című gombbal. Akkor nem engedi túlpörögni, viszont meg is öli a játékot.
    És hát amikor kontrollálatlanul csúszik oldalra a 2 méter magas doboz, akkor közben folyamatosan az jár az ember eszében, hogy vajon mikor fog megakadni a gumi, és billen az oldalára a cucc :)

    Így viszont már úgy megyek be vele a forgalomba, hogy tudom, hogy kb. mikor hogy viselkedik és hol vannak a határok. És sajnos jól látni azokat, akik soha nem próbálják ki így magukat és az autójukat, és tökölnek ott is, ahol a többiek bőven simán elmennek. Ráférne mindenkire egy kis sergetés a parkolóban...

    mod: illetve még egy: ha az 5,7 méter hossznál oldalra csúszik a hátsó fele, akkor az első kerékkel sokkal kevesebbet lehet korrigálni rajta, mint egy személyautónál, vagyis csak pörög, de egyáltalán nem húzza, irányítja a sodródást.

Új hozzászólás Aktív témák