Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
frankie!
őstag
-
frankie!
őstag
válasz zoltanz #2683 üzenetére
Egy jó egyutasnak csodás hangja van. pl. Sonidonak-ezt hallottam. Minden hangszer jól szól rajta, de főként a közép- és magassáv tetszett.
Én kiindulásnak a NAD-ot ajánlom, mint sokan mások is, vagy netán Denon, Onkyo.
Nem nagyon ismerem ezeket a márkákat, de pl. a Technics nagyon nem az én világom. -
frankie!
őstag
válasz zoltanz #2845 üzenetére
Nemrég vettem egy külső M-Audio Transit [link] hangkárolyt, és meglepően jó hangja van. USB-n kapja a jelet, aminek állítólag a jittert alacsony szinten tartja, ami "digitális nyávogást" okoz [jitter]. Fülesről tényleg szembetűnő a javulás, sokkal simább, analógosabb a hang, élvezeteseb a zene. Többféle fülessel is kipróbáltuk, mindegyikkel jó volt. Az otthoni rendszeren érdekes módon csalódást okozott.
-
Pety
senior tag
válasz zoltanz #2869 üzenetére
Mit ahogy azt előttem is írták vannak szabályok,de azok sajnos elavultak lassan bármelyik ilyen mini izé tejesíti tegyük hozzá papiron,ezért jöttek ezek a jelölések audiofil,high end.Aki hallot már koncertet közelről az ne is várja,hogy visszakap valamit abból egy ilyen vacaktól.Én már hallgattam sokmindent de egy jó lemezjátszónál jó lemezzel(nem pepita )jobbat nem igazán valahogy nagyobb tere van a zenének(persze azt is orsós magnóról veszik fel illetve vették fel,na az se lehet még egy rossz valami).Minden láncszemen nagyon sok múlik főleg a hangfal/erősítő párosításon.Mindíg változik az ember is,nekem sem mindegy már mi szól és hogy.
[ Szerkesztve ]
"A számítógéppel kitűnően megoldható minden olyan probléma, amely számítógép nélkül fel sem merülne"
-
dabadab
titán
válasz zoltanz #2874 üzenetére
"az EAC ami kiírja hány százalékban sikeről a másolás nekem a legtöbb lemez 99 % osön ki."
Nem, nem azt irja ki: a "track quality" azt jelezi, hogy a hangadat mekkora reszet tudta extra hibajavitas nelkul kiolvasni - az, hogy ez az ertek nem 100%, nem jelenti azt, hogy barmi hiba is lenne a kiolvasott wav-ban (EAC FAQ).
DRM is theft
-
-
#56474624
törölt tag
válasz zoltanz #4270 üzenetére
Épp tegnap néztem, egy csomó olyan zene jön ki LP-n, amit eddig nem is láttam itthon, de lehet még máshol sem volt, hiszen a kiadás dátum elég friss volt.
Sőt az új Metallica album most a kezdetektől (tehát a CD megjelenésének napjától) kijön spéci csomagolásban, 5 db 45-ös fordulatszámú SP-vel!
Egyébként miért jó mindkettőt beszerezni? A CD archiválásra, az LP meg hallgatásra? -
#56474624
törölt tag
válasz zoltanz #4328 üzenetére
2 év és komoly lesz a SACD és DVD-AUDIO lemez kínálat
Biztos vagy Te ebben?
Különben is, aki sok régi (analóg) felvételt is hallgat, annak nem megoldás az új formátum. Másrészt miért érné meg csak azt venni?
A hangzás eléggé függ attól, hogy mit csinálnak ott a stúdióban - attól tartok, arra a kevés dsd-felvételre, ami kijön, jobban odafigyelnek e tekintetben egyelőre.
A következő aggodalmam, hogy mennyibe kerül sacd-lejátszóból, ami igazán jó? -
audi100td
nagyúr
válasz zoltanz #4343 üzenetére
Ez a Videoton csak ithhon porosodott és gondoltam összerakom, hogy mégis milyen
De azért ennél jobbat szeretnék, ezt a hangfalat néztem ki (de ha tudtok jobbat ajánlhatnátok ti is valamit 50-60 k-ig/pár), ehez mekkora teljesítményű erősítőt érdemes venni? Technics-ről mi a vélemény? És mindenképp használt kellene 25.000 Ft-ig.
-
shtml
őstag
válasz zoltanz #4874 üzenetére
Nem tudom, hol olvashattad, hogy az LPCM gyengébb a PCM-nél, ugyanis a hétköznapi szóhasználatban a kettő ugyanazt jelenti.
A PCM egy digitális kódolási módot jelent, ellentétben pl. a PWM-mel (Pulse Width Modulation) vagy a PPM-mel (Pulse Position Modulation), melyek analóg kódolási módszerek. A PCM többféle lehet, pl. LPCM (lineáris), DPCM (differenciális vagy delta), ADPCM (adaptív differenciális) vagy logaritmikus. Az utóbbiakat gyengébb minőségi követelmények esetén szokták alkalmazni, mert rövidebb kódot eredményeznek.
Az LPCM az a kódolási mód, ahogyan az audio CD-ken a hangot kódolják, vagyis egy bit eltérés a kódban minden esetben azonos mértékű amplitúdóváltozást jelent.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
válasz zoltanz #4878 üzenetére
Nem mondanám, hogy a veszteséges tömörítéshez hasonlít, bár nyilván a kisebb sávszélesség kevesebb hanginformációt képes átvinni.
A veszteséges tömörítés lényege ui. az, hogy a meglévő teljes digitális hanginformációból mindenféle algoritmusokkal kidobjuk a kevésbé fontosnak tartottakat, míg az említett kódolások esetében az információ eldobása már a digitalizálás során megtörténik - gyakorlatilag ahhoz hasonlóan, mint amikor egy zenét nem 16 biten és 44.1kHz-cel digitalizálsz, hanem mondjuk 8 biten és 22.05kHz-cel. Ezt az eljárást nem szokás veszteséges tömörítésnek nevezni, holott lényegében minden digitalizálás veszteséges.
A digitális PCM-et úgy képzeld el, hogy hasonlít ahhoz a videótömörítési eljáráshoz, amikor van egy keyframe-ed, majd a továbbiakban csak az ettől való eltéréseket kódolod. Ez kicsit durva leírás, de a lényeg érthető belőle. A logaritmikus PCM-nél pedig azonos számú biten nagyobb feszültségtartományt lehet átvinni (azaz azonos feszültségtartományt kevesebb biten), mert magasabb jelszintnél egy bit nagyobb amplitúdókülönbséget jelent. Ezért míg LPCM-nél csak igen kis hangerőn hallható a kvantálási torzítás, a logaritmikus PCM-nél a teljes tartományban azonos a kvantálási torzítás mértéke.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
#56474624
törölt tag
válasz zoltanz #5827 üzenetére
Félreérted, nem ahhoz hogy jól szóljon. (ami nem szól jól, az mióta high-end, max annak nevezik )
De abban azért ugye egyetérthetünk, hogy az élőzene, és a high-end között is olyan viszony áll fenn, hogy élőzene >= high-end. Az a kis, mondjuk epszilonnyi különbség épp jelenthet annyit, hogy ne ugyanaz az élmény legyen, mint élőben. Megjegyzem, hogy azért élőzenénél bejátszhat más egyéb tényező, már magának a templomnak a "szelleme", hogy ott vagyok, orgonát hallok élőben, adhatja azt a pluszt. Igazándiból high-endistának lenni szerintem csak akkor van "létjogosultsága", ha az az illető viszonylag sűrűn hallgat élőzenét. Ez nem mindenben hibakeresés, egyszerűen teljessé akarja tenni az élményt. Sokan ezt a szexben próbálják, egy kis csoport meg a zenében (is ).[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zoltanz #5835 üzenetére
Amit röviden tudni kell a toroid trafókról, hogy kisebbek valamelyest a másfajta tekercselés miatt, illetve kevésbé szórják kifelé az elektromágneses sugárzást. Biztos van erre jó képlet, vagy mérési módszer, de nem ismerem. Meg kialakítástól is függ persze. Tehát egy hagyományos trafó árnyékolva jobb mint toroid árnyékolás nélkül úgy vélem. Persze ezt megint konkrét esetben ki kéne mérni...
-
vili13
őstag
válasz zoltanz #5865 üzenetére
zoltanz:
Nyilván újfent többekben megütközést fog kelteni, de én pl. mikrofonból összeszedett egyéb zörejeket inkább valami erre a célra kitenyésztett digitális szűrővel próbálnék mérsékelni.
AirBooms:
EQ-t én továbbra is el tudok elképzelni abban az esetben, ha valamiért a rendszerem és a szobám tökéletlen akusztikai jellemzői révén - mivel sajnos egyik sem az abszolút csúcskategória - úgy érezem, hogy az egyes frekvenciatartományok nincsenek kellőképp egyensúlyban, azzal próbáljam kiegyenlíteni a hangzást. Ha pedig elégedett vagyok a végeredménnyel, mert mondjuk többet javult mint romlott, nem túlzottan érdekel az sem, ha mások ezt szentségtörésnek tartják.
...Ha meg tényleg ilyen jó partner vagyok a hsz-gyűjtésben, igazán nem értem, eddig mi kifogásolnivalót találtál azon, hogy a saját hülyeségeimet is hozzátegyem a tiétekhez?!DDL:
Röviden kb. olyan téveszméim vannak a bakelit lemezekről meg csöves erősítőkről, hogy bár rém elavultak és körülményesek, és legalábbis szinte minden tekintetben elbújhatnak a modern digitális eszközök mögött, valahogy mégis tudnak olyan kellemes hangzásvilágot produkálni, amit sokan - számomra persze részben értelmetlennek tűnő okokból - mind a mai napig jobban kedvelnek mondernebb utódaikénál. Puszta előítéletből feltételezem egyébként, hogy nálam sokkal közelebb állhatsz ez utóbbi régiségkedvelő csoporthoz, melyben terjengő téveszmékről már legalább van némi elképzelésem. Persze örömmel fogadom, ha tudod újabbakkal gyarapítani a feketelistámat.
-
#56474624
törölt tag
válasz zoltanz #6828 üzenetére
Én csak típusokat tudok ajánlani: Lenco L75 (ennek vagy 4-5 kilós a lemeztányérja azt hiszem), Thorens 145-160-as szériája (ezeken 3.2 kg, illetve előfordul 2.7 kg-os lemeztányér is), ezek viszonylag olcsón megszerezhetőek (kivéve, ha felszerelték őket valami méregdrága hangkarral), nehéz tányérral rendelkeznek, és majdnem örökké tartanak, na meg érdemes őket tuningolni is.
-
#56474624
törölt tag
válasz zoltanz #6831 üzenetére
És szerencsére már alapból is egész jól tud zenélni.
Thorensekkel kapcsolatban egy hasznos oldal: [link]
Itt a Modelle - >Kaufberatung alatt arra vonatkozólag is kapsz tanácsot (sajnos csak németül), mely darabokat érdemes venni, csak mert elő-előfordulnak thorens 180-asok, 280-asok, 104/105-ösök, stb., amelyekkel kevésbé érdemes foglalkozni.
145-től 165-ig mind jó, 124-125 nagyon jó (árban is), illetve 316-tól 325-ig szintén jók.
Kell még egy jó riaa-korrektor, na meg nem túl leharcolt, jó minőségű lemezek, és sok-sok örömben lehet részed. -
#56474624
törölt tag
válasz zoltanz #6833 üzenetére
Lehet, sőt érdemes kísérletezgetni. A legjobb az, ha beszerzel egy jó riaa-fokozattal rendelkező erősítőt (esetleg csak egy riaa-korrektort önmagában, de az ilyen vivanco, meg stb. gyártmányok nem a legjobbak, és olcsóbbért nagyrészt ilyenek kaphatóak), és mellette barkácsolgatsz. Így lesz összehasonlítási alapod. Azt mondják, nem egy bonyolult dolog, én mondjuk nem értek hozzá sajnos, de számos fórumon foglalkoznak ilyenekkel, rengeteg kapcsolási rajzot találhatsz szerte a neten. Esetleg meg is kérhetsz valakit, hogy csináljon, vagy vannak kisebb cégek, akik adnak el jó ár-teljesítmény szintű darabokat. Szerintem se a NAD, se a CA újonnan kapható phonóját nem érdemes megvenni, inkább egy erősítő beépített phonója, amiről tudvalevő, hogy jó.
-
-
KMT
addikt
válasz zoltanz #7063 üzenetére
Ez nem igaz, sőt. Annyiban talán jó, hogy így nem lehet túlhajtani a hangfalat (!).
De nem árt, ha van tartalék az erősítőben. Dinamikusabb hangja lesz.
Minihifinél nem biztos, hogy megoldható, de én úgy vagyok vele, hogy legalább annyit tudjon leadni az erősítő, mint a hangfal névleges teljesítménye. De inkább többet.Egy nagy terhelhetőségű hangfal miért is lenne káros egy erősítőnek?
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
válasz zoltanz #7065 üzenetére
A hangszóróhoz illő teljesítmény akkor lehet felénél kevesebb, ha a sugárzó érzékeny. kb. (>90db/1w/1m/1000hz)
Az erősítő tápegységének minősége meghatározza, mekkora csúcsáramot képes impulzusszerűen leadni és milyen gyorsan. Ezért vannak a tápok túlméretezve a jobb erősítőkben.
Ha az erősítőben nincs tartalék, a basszusok nem lesznek olyan feszesek és a komplexebb zenéken a magasak is mosódnak, mivel a teljesítmény impulzusa nem tudja lekövetni a zene jelalakjának valódi meredekségét.
Az érzékenység amúgy akkor korrekt, ha sugárzónként van megadva. A középsugárzó lehet nagyon érzékeny. A mély pedig ugyanakkor ritkábban hasonló érzékenységű a maga tartományában.
A túlméretezett hagsugárzó jele, ha az erősítés 70-80 % környékén torzít a hang, pedig nem kéne neki.Auratech Field Recording
-
eclipse006
őstag
válasz zoltanz #7063 üzenetére
hát nekem úgy van hogy ez a JVC mini-hifi 2x25W-ot tud de azt tényleg, a hangfalaim pedig 40W zenei/50W névleges teljesítményel rendelkeznek, szerintem elég jó párosítás,már korábban leirtam hogy van benne tulterhelés elleni védelem.
Auratech
lefotóztam a trafót,mondjuk ebből nem tudom milyen következtetést lehet levonni
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
KMT
addikt
válasz zoltanz #7070 üzenetére
Akkor tisztázzuk:
"szerintem is nem árt ha kicsit többet tud ledni az erősítő"
Minél? A hangfal terhelhetőségénél, vagy az 1:3-nál (és így lesz belőle 1:2,5)?
Ha a hangfalhoz viszonyítva, akkor azt nem értem, hogy az 1:2,5 az miért "kicsit több".
Ha az 1:3-hoz viszonyítva, akkor meg azt nem, hogy miért "szerinted is".Én nem is feltétlenül a hangfal "teljesítményéhez" mérném az erősítő erejét. Hanem inkább úgy, hogy közepesen nagy hangerőn (tehát ahogy az ember ritkán, de hallgatja) meg se közelítse az erősítő teljesítménykorlátját. Hanem legyen a felénél mondjuk. Egyszóval legyen benne tartalék.
Persze ez függ a doboz érzékenységétől, szobamérettől, igényektől stb.
Aki meg annyira túlhajt egy hangfalat, hogy az károsodik, az megérdemli. -
Brumi
senior tag
válasz zoltanz #7111 üzenetére
Ez a gép a Shuttlenél valami speckó, házimozira-hifire kihegyezett típus, és bár a füles-kimeneten elég sok a zaj, de a line-out-on még soha nem hallottam semmit, pedig kipróbáltam úgy is, hogy nem ment semmi zene, csak felnyomtam a hangerőt.
Már a tápot kidobtam a gépből és cseréltem egy külső passzívra, a ventit is lecseréltem Noctua-ra, szóval ha ezeket hozzáveszem a ház-alaplap-táp kombó kb 130k-ba volt. Persze kipróbálnék másik hangkártyát, de feljebb említettem, hogy nincs benne hely, max külső jöhetne szóba.
A DACMagic-re azt mondták, hogy nem ér annyit, kár lenne megvenni. Egyelőre maradok ennél, ezzel is nagyon elégedett vagyok.A Squeezeboxon is gondolkoztam korábban, de ahhoz meg NAS-t kellett volna vennem, ami elég komoly tétel lett volna.
http://www.flickr.com/photos/brumi/
-
AMDFan
addikt
válasz zoltanz #7116 üzenetére
Egy ezer éves Live nem szól jobban mint egy ALC888...
Amúgy is a Live,Audigy stb... kártyáknál az volt a lényeg hogy agyon tudtad EQ-zni meg effektezni a hangzást. Zenehallgatásra ezek nem jobbak mint egy integrált. Szerintem...
Ja és a PCIról éppúgy felveszi a zajokat. Egy E-mu-ra kiváncsi lennék.[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
válasz zoltanz #7113 üzenetére
Nekem van ilyen live-m. Kipróbáltam a 88x es alc mellett. Nem jobb. Esetleg a külső paneles, amin kívül is van DAC, de az audigy2zs, ami itt figyel a gépemben az irodában, szépen veszi az egér görgetését, ha feltekerem. Pedig a külső panel a 3,5 ös bővítésben árnyékolt és a papír szerint az összekötő kábelen csak digitális jel megy. Persze hiába, mikor az analóg végébe ugyanaz a szemetes áram adja a táplálást, mint az alaplapnak, vagymittom én.
Auratech Field Recording
-
Ebit
addikt
válasz zoltanz #7244 üzenetére
Szerintem a hi-fi -nél a külsőről feledkezzél meg, ha van lehetőséged hallgasd meg, minél jobb műsorforrásról/összehasonlitva, valami mai trendivel/, természetesen ezt nem könnyú megvalósitani, de a lényeg,hogy valamikor, mi magyarok is ,és nem csak a nagyvállalatok,tudtunk, maradandót alkotni, szinte minden részegységnél.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Xbox tulajok OFF topicja
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Bestbuy játékok
- Gumi és felni topik
- Ilyen lesz a PVKK, amiben egy bolygóvédelmi ágyút babusgatunk
- iPhone topik
- Elden Ring
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Parfüm topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen