- eBay-es kütyük kis pénzért
- Meggyi001: Hogyan legyek író? Ha érzem magamban az írói vénát.....
- Ivqkzy-: Eddig
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
-
LOGOUT
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
félisten
Üdv.!
3 évvel ezelőtt vettem egy MONOX-4000 típusú szénmonoxid érzékelő/riasztó szerkezetet.
Most elkezdett minden ok nélkül időnként csipogni. Utána néztem, valószínű, hogy az elektrokémiai szenzorja elérte élete végét. Cserélni kellene, ezt írja a dokumentációja is.
Megtaláltam a szegedi QUANTRAX Kft-t, a kézikönyvében, mint garanciális szervizt.
Írtam nekik e-mailt, nagyon gyorsan válaszoltak, hogy nem áll módjukban a szenzort cserélni,
vegyem meg a MONOX-5000-es szerkezetüket. Megnéztem ennek is a dokumentációját, ugyancsak elektrokémiai szenzorral működik, melynek élettartama optimális esetben 3 év.Aztán majd 2014-ben azt fogják javasolni, hogy vegyem megy a MONOX-6000-et, mely......
Nincs valamilyen kötelezettsége egy forgalmazó cégnek az ilyen környezetet szennyező pazarlásnak a csökkentésére ? (Hajdanában volt talán 5 éves kötelezettség a tartalék alkatrész ellátásra. Ez annál több lenne, mert szakszervizben kellene beállítani az új szenzorhoz.)
-
Kasza08
őstag
Sziasztok, szia Sasa
Kicsit több, mint 3 hete vettem egy külsőhangkártyát a Zaj DJ-nél, nem ezt néztem ki, csak ez volt éppen raktáron. Kb. a megvétel után 1 héttel tudtam csak rendesen kipróbálni, és hát nem olyan amilyenre nekem szükségem lenne. Halogattam egészen idáig a cserét, ma felhívtam az üzletet, hogy van-e olyan készülékük már raktáron amit eleve szerettem volna. Mondta, hogy van, és rákérdeztem, hogy kicserélhetem-e arra, amit 3 hete rámsóztak. Azt mondta azt nem lehet.
Tényleg nem cserélhetem ki egy másikra, ha elégedetlen vagyok a vásárolt termék minőségével? Ugyan hibája nincs, de nekem akkor sem felel meg.
A választ előre is köszönöm -
EkSYS
senior tag
Sziasztok !
Megosztanék egy rövid de tanulságos sztorit az 576 kilóbájt céggel kapcsolatban:
Vettem náluk egy játékot. Hazavisz, install indít --> nem indul, kifagy. Mi a fene? uninstall, install megint, sz.gép átnéz, ellenőriz, megint nem indul. Eddig minden indult, soha ilyen problémám nem volt. No akkor keresgélek tovább a neten, megpróbálom a steam-en keresztül beregisztrálni, NEM ment
- kis fejvakargatás után visszavittem és közöltem hogy ez nem müxik. 576: De-de, tölts le hozzá valami pecset. Haza, pecs letölt, nem indul. Visszavittem másnap és közöltem hogy ez nem jó kérek egy másikat. 576: ők nem tudnak adni, de elküldik pöstre és ott megvizsgálják de ez egy-két hét is lehet. Én: oké, tegyétek amit tennetek kell csak induljon el a játékom. 3 hét múlva ÉN mentem be mert Ők cs.sztek felhívni hogy valami is történt volna esetleg. Én: na mi a helyzet? 576: vizsgálják, nyugi, jó lesz. Oké, újabb 2 hét telt el, mire már kezdtem morc lenni. Bemegyek: Na, helyzet? 576: nem tudjuk, de biztos minden oke. Anyadat, több mint egy hónapja hogy odaadtam nektek, fel se hívtatok, mire én bejövök és akkor is kamuzol? Ráförmedtem a kisgyerekre, mire telefonált, és közölte hogy dolgoznak rajta és a héten MINDENKÉPPEN itt lesz a game. Mondtam hogy remélem is. Pénteken beküldtem egyik családtagomat érte mert én nem tudtam bemenni. A game ott volt, állítólag jó is, kiderült semmit se kellett vele csinálni, csak a neten beregisztrálták előre és jó lett, de erre nekik egy hónap kellett, illetve nem is egy hónap hanem kb 2 óra meg egy ideges telefon mert addig tojtak a fejemre. Mindegy, a game itt van, de elfelejtették a kézikönyvét! Amire most majdnem megint plusz egy hetet kell várni.
Ekkora tróger bandát a Föld még nem hordott a hátán. Szóval az aftersales service-ük egy rakás sh.t. és ilyen cég képes megélni mint az 576, hihetetlen!
Gondolom valami ilyen vevőpolitikájuk lehet ha belső mitingjük van: "Vegyen a vevő oszt menjen, többé ne lássuk!" -
sasa311
veterán
válasz
#80959232 #5745 üzenetére
Az 1 év garancia azt jelenti, hogy 1 évig javítják garanciába.
Lejárt, ennyi. Ha elromlott pech... Sehol sem tehetsz panaszt, mert nincs miért.
A minőségi gyártó arról (is) ismerszik meg, hogy nem 1 év garanciát vállal a termékére, hanem legalább kettőt de inkább 3-at. Sőt, az igazán minőségi gyártó arról is, hogy lehet +1 / +2 év kiterjesztett garanciát is vásárolni.
Nekem abszolut bevált az a módszer, csak és kizárólag olyan műszaki cikket veszek amire min. 3 év garancia van. Összesen 1x kellett garanciába cuccot visszavinnem az elmúlt 5 évben. Néha megéri nem a legolcsóbb cuccot venni. -
#80959232
törölt tag
Sziaszok!
Szeretnék kérni egy kis segítséget! Körülbelül másfél éve vettem egy Fujitsu Siemens Amilo Pa3553 notebookot. 125000 Ft volt. Egy év garancia volt rá. Még a garanciaidő lejárta előtt volt szervízben. Azóta már volt rengeteg más hibája is, de mivel a garncia lejárt és egyik se volt különösebben súlyos és nem gátolták a megfelelő működését nem vittem szervízbe. 2 hete viszont nem kapcsol be. Elküldtem szervízbe és közölték, hogy 35000 Ft-ért megcsinálják. Nem hiszem el, hogy egy ilyen drága műszaki cikknek másfél év alatt körültekintő használat mellett így el kell romlania. Még a védőfóliák is raja vannak, úgy vigyáztam rá. Lehet ilyenkor minőségi kifogást tenni, vagy valami mást tudok csinálni? Vagy bele kell nyugodnom, hogy ha nincs felesleges 35000 Ft-om, akkor nem lesz notebookom se? Felháborító, hogy ilyen minőséget kapok a pénzemért.
Köszi előre is a válaszokat! -
Mobilstreet
csendes tag
válasz
sasa311 #5743 üzenetére
Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm a választ mindenkinek!
Bár még most sem világos minden, és mindenki beírásában van igazság, a készüléket zokszó nélkül kicserélték másra (is)!
A kálváriám remélem ezzel véget ért!
Az más, hogy DELL-t nem vettem, ill. cseréltem eztuán, hanem beújítottam egy erősebb Toshibára, hasonló árban.
-
vhunor
őstag
Egy ismerős esetének kapcsán figyeltem fel az alábbi szabályozásokra: 1, 2.
Még nem volt időm előtúrni a ptk. vonatkozó részét de ezek alapján ha jól értem, ha adásvételit íratok pl. egy használt de már nem kisker/nagyker/gyártói garanciás videokártya vásárlásakor, akkor az eladó köteles jótállást vállalni a cuccra? Esetleg még adásvételi sem kell hozzá (csak mondjuk privátok vagy email váltás ami bizonyíthatja az üzlet megköttetését)?
Körbekérdeztem ismerősi körben de senki nem ismerte ezt a szabályozást, viszont ha tényleg így van akkor a "3 nap próbagaranciát vállalok" típusú hirdetések nem kóserek, mert csak a vevő mondhat le a jótállásról, eladó nem. -
Josi
aktív tag
válasz
Mobilstreet #5736 üzenetére
Itt a Dell pixelhiba politikája:
http://www.szamgep.hu/Segedletek/Pixel-Hiba-Szabalyzatok.htm#1
Ha ennek megfelel, akkor nem hibás és utólag nem kérhetsz emiatt cserét.
Ha hibásnak minősül, akkor kérheted a cserét.
Az utiköltséget sajna buktad. -
sasa311
veterán
válasz
Mobilstreet #5736 üzenetére
EkSYS ROSSZUL tudja, NEM állhatsz el a szerződéstől. Sőt, normál vásárlás esetén SOHA nem állhatsz el indoklás nélkül a szerződéstől... Távollévők közötti adás-vétel esetén (aka webshop) állhatsz el indoklás nélkül, de ott 8 napon belül.
Amit viszont megtehetsz:
3 munkanapon belül visszaviszed a cuccot garanciába akkor a bolt nem hivatkozhat a PTK szerinti azon jogára, hogy a kicserélés túlzott többletköltséget jelentene neki a javítással szemben. Magyarra fordítva kötelezően cserélniük kell új készülékre a hibásat.Az utiköltség a magánügyed, senki nem kényszerített arra, hogy X km-el arrébb vásárolj a helyi bolttal szemben. Arra nem kérhetsz térítést.
-
EkSYS
senior tag
válasz
Mobilstreet #5736 üzenetére
-
Mobilstreet
csendes tag
Sziasztok!
Egy sürgős kérdésem lenne, kérem csak az válaszoljon rá, aki tényleg tudja, hogy mi a pontos válasz a dologra!
Tegnap vásároltam egy DELL laptopot, hazavittem és a feltelepítés után derült ki, hogy
egy darab piros pixel folyamatosan világít benne, azaz hibás!A készülékhez van érvényes garancia, számla is!
Kérdésem a következő lenne:
Van-e jogosultságom 3 munkanapon belül kicseréletetni a laptopot, vagy vissza kérni az árát?
Ráadásul az utiköltség , ami nem kicsi, van-e jogosultságom térítést kérni, (ha cserélik) mert ugye nem az én hibámból történt a dolog...
Nagyon szépen köszönöm, ha vki ad egy pontos választ!
-
sasa311
veterán
Garancia nyilván nincs egy játéklemezre, de ha helyből hibás (tehát nem a te hibád, hogy nem enged regisztrálni, pl. valaki már felhasználta az azonosító kulcsot belőle) azt cserélniük kell.
Én régen sok ilyet cseréltem, mikor még videójátékoztam, mert a netes játékhoz kellett az eredeti CD kulcs, viszont a tescoban rendszerint a kölykök felbontották a játékot, felírták a CD kulcsot és felhasználták otthon (maga CD nem kellett csak a kulcs). A Tesco 3x adott használhatatlan cserét, utána felhívtam a forgalmazót és blokk ellenébe adtak origi kulcsot.
-
-
EkSYS
senior tag
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék a fórumozókhoz, hátha tudtok segíteni:
Vettem egy játékot az 576Kbyte-ban, 9000 huf volt. Sajnos telepítés után a játék nem tudta magát interneten aktiválni így nem indult el. (Tökéletesen működő netem van, minden más eddigi játék tudta magát aktiválni)
Visszavittem az 576-ba, de azok hülyék csak értetlenkedtek, meg próbáltak meggyőzni hogy jó lesz az, biztos nálam a gond. Mindegy, addig győzködtek amíg elegem lett és azt mondtam elég itt a szr lemezetek vettünk fel jegyzőkönyvet és mondtam hogy csináljanak vele valamit mert ezt így nem tudom használni. Jegyzőkönyv elkészült, lemezt átvették, és ennek már több mint egy hónapja.
Mit lehet ilyenkor még tenni? Mit javasoltok? -
applause
aktív tag
Helyzetjelentés.
Cserébe állapodtam meg, egy 890GPA_UD3H- alaplapot fognak adni. Árarányban megfelelő a régivel. Csak új proci és memória kell bele, fejlesztés lesz. -
nolika
senior tag
Valaki tud olyanról, hogy mittomén veszek valakitől egy merevlemezt. Kiderül a gyártó oldaláról h van rajta még garancia. De ugye nincs support, vagyis csak egy forgalmazón keresztül tudom érvényesíteni.
Van aki ilyennel foglalkozik? Mert ha igen, akkor vennék ilyen merevlemezt, amin ugye van ilyen garancia, és ha netán elbaszkurálódik, akkor azon a kereskedőn keresztül elintézhetném(hallottam már hasonlóról).
Vagy ilyen nem is létezik?
-
applause
aktív tag
Na voltam a boltban hétfőn, de csak egy eladó gyerek volt bent. Azért neki is előadtam a problémámat. Telefonált a nagykerbe ahol azt válaszolták úton van a csere. Ez megjött ma és amit küldtek azt nem fogadtam el. Egy 790Gp-dsh4-es lap helyett küldtek 790x-ud4-es lapot. Ezen nincs integrált video és a déli hídja SB600-s a régin SB-750-s volt. Emiatt nem fogadtam el. Holnap lesz bent a főnök, addig egyeztetnek a nagykerrel.
Úgy látszik nem tudják eredetire cserélni, mindenképpen ragaszkodni fogok a pénz visszafizetésre. -
Gerisz
addikt
válasz
applause #5722 üzenetére
Most vitte vissza Öcsém a WD winyót és neki is elkezdték, hogy majd akkor kap újat, vagy lehet érdemben "beszélni" ha a nagyker kicseréli.
Én felhomályosítottam, hogy nem a nagykerből vettük, ők adtak rá 3 év gart akkor oldják meg. Elmondta nekik és utána azt kérdezték, hogy levásárolja a mostani árát, vagy megvárja míg rendelnek újat. Hozott magának ramot a laposba meg pénzt -
applause
aktív tag
Még egy kérdésem volna. A napon munka vagy naptári napot kell érteni.
-
sasa311
veterán
válasz
applause #5722 üzenetére
A jótállási jegyet a boltos adta ki saját nevében, ezért a nagykerrel való egyezkedését mennyire kell tolerálnom.
Semennyire, magánügyük. Mostanság bevált szokás a nagykerre mutogatni a saját bénaságunk miatt. Ez a kisker dolga (és kötelessége), hogy rendezze, téged nem kell, hogy érdekeljen, hogy épp a nagyker, az árvíz, a belvíz, a rossz gazdasági és politikai helyzet vagy a nagymama születésnapja miatt csúszik a dolog.
Ha letelik a 15 nap és nincs a cserére pozitív válasz, elállásal (pénz visszafizetéssel) élhetek-e.
Igen.
-
applause
aktív tag
Voltam a boltban, megállapították, hogy a hiba a saját vizsgálatuknál is jelentkezett ezért az alaplapot elküldték a nagykerbe. Ahol azt mondta az átvevő valószínűleg csere lesz, de ezt nem Ő dönti el. Elfogadtam a boltos válaszát, mert még a 15 nap nem telt el, így nem erősködtem.
Kérdéseim:
A jótállási jegyet a boltos adta ki saját nevében, ezért a nagykerrel való egyezkedését mennyire kell tolerálnom.
Ha letelik a 15 nap és nincs a cserére pozitív válasz, elállásal (pénz visszafizetéssel) élhetek-e.
Most várakozom. -
applause
aktív tag
válasz
sasa311 #5718 üzenetére
Azért kérdeztem, mert holnap bemegyek a boltba. A Ptk szerint 3 munkanapon belül kellet volna, hogy értesítsenek a hiba jellegéről, elfogadásárol. Erre akkor van lehetőség, ha az átadáskor nem állapítható meg a hiba. A másik, hogy a javítás elvégzésére törekedni kell 15 nap alatt.(Ez nem kötelező).
A boltos amikor bevittem, nagyon fenékkel állt a reklamációmra. Milyen modort tanúsítsak akkor, ha nincs eredmény. Mindjárt vásárlók könyve, vagy fogadjam el a álláspontjukat és várjak. -
applause
aktív tag
Két hete vittem vissza a boltba alaplapomat garanciába. Mivel csak a hálókártyája szarakodott, azt mondták be kell vizsgálni és pár nap múlva értesítenek. Ez természetesen nem történt meg. Mit javasoltok hogy lépjek fel velük szemben. Milyen lehetőségeim vannak.
Várom a tanácsokat. Köszi előre is. -
Gerisz
addikt
-
sasa311
veterán
A bolt nem kötelezhető arra, hogy más fajtát adjon, de minden bizonnyal szemrebbenés nélkül adnak neked egy másfajta - ugyan akkora - vinyót, mert ez nekik sokkal egyszerűbb.
Vagy ha arra gondolsz, hogy levásárold az árát, akkor az teljes vételárban csak akkor lehetséges, ha nem tudja neked a bolt ugyan olyanra cserélni a hibás terméket. Illetve minden más (pl. kevesebbért vásárolsz érte) egyéni megegyezés kérdése, csak rajtad és rajtuk múlik.
-
Gerisz
addikt
Sziasztok!
Van egy novemberig garanciális WD winyóm ami meghalt. Vettem helyette másikat és míg élt egy kicsit is amit tudtam lementettem róla.
Még 16.000Ft-ért vettem 2008.11hóban. Van arra lehetőség, hogy ne kicseréljék hanem mást "vegyek"? Most 10.000Ft körül mozog az új ára. -
sasa311
veterán
Nem szájbarúgni kell őket
Ott kell, hogy legyen panaszkönyvük, lehet bármiféle hivatalos panaszt tenni (a telefonálgatás meg a siránkozás nem hivatalos...). Illetve az esetek 80%-ban szokott segíteni a határozott fellépés mellé kilátásba helyezett mindenféle feljelentgetés. Hirtelen mindig előkerül a nyaraló kollega...
-
Badb0y
addikt
Sziasztok!
Októberben vettem egy panasonic 42"-es plazma tv-t itt: BBstudio BB studio (csak, hogy keresők megtalálják)
Januárban láttam, hogy pixelhibás, de nem foglalkoztam vele, de kb 3 hete elszállt a tápja. Ugye vásárláskor megkérdeztem mi a teendő ha elromlik, ó hát be kell vinni a márkaszervizbe és ott megcsinálják.
No, ez jelenleg gy néz ki, amint elszállt a tv, felhívtam márkaszervizt másnap ki is jöttek el is vitték 5 napra rá hívnak panasonic kicseréli, de kell a kis kék papír amit CSAK Mo-n vett tv-hez adnak (Pl.: Média Markt) és boltba visszamenve ezzel a papírral adnak egy új tv-t.
És innentől kezdődik a történet:
Mivel a TV Németországból van, ezért a fenti opció nem működik. A boltot heti szinten hívom, mert a beszerzője az éves nyaralását tölti, ami 4 hét szokott lenni és senki nem tud neki semmit infót mondani, hogy mit is kell ilyenkor csinálni. Ez megy 3 hete. Ma is hívtam, mondja délután visszahív, ez még nem történt meg. A beszerző még nincs itthon, de valószínű a művelet az lenne, hogy kiviszik Németbe és a garanciális csere ott történne meg, de nekem kezd a hócipőm tele lenni ezzel a huza-vonával, mert nem azért vettem 250.000 ft-os tv-t, hogy 4 hete egy ócskavasat nézzek.
JA és a szervizt is ugye ilyen esetben nekünk kell kifizetni, mert nem tudjuk felmutatni a papírt. Természetesen a bolt számlájára fogom kérni a díjat. Tehát ennyit ér az EU gari itthon. Én próbálok hinni az eladónak, de már nincs kedvem.
Ebben kérném segítségetek, mit tegyek, amivel könnyen hozzájutok vagy a pénzemhez, vagy egy TV-hez. Számlám mindenem van természetesen csak TV nincs.
-
Atapi
senior tag
ahogy írtad is, ez vélhetően nem a készülék hibája --> a készülék nem hibás --> gyakorlatilag (ha a vásárlás személyesen történt) semmilyen jogod nincs reklamálni. szóval ha eredményt szeretnél elérni, akkor leginkább kimért udvariassággal érdeklődj, hogy mit lehetne tenni, mert az eladó jóindulatán kívül másra nem igazán számíthatsz.
-
Fernet
senior tag
Üdv!
Nem kimondottan garancia kérdés, csak érdeklődöm.
Tegnap vettem egy bébiőrt (amivel másik szobából is lehet figyelni a gyereket mikor sír, stb)
Otthon derült ki, hogy mindkét frekvencián amit a készülék használ van valami más adás, talán más is hasonló bébiőrt használ a fene tudja. Időnként ugyanis hangos sistergés jön a készülékből és halkan lehet beszélgetést is hallani.Ez tulajdonképpen nem műszaki hiba, nem tudom ilyenkor él-e a 3 napos csere lehetősége? Mert tulajdonképpen így használhatatlan a készülék...
Ma mindenképpen visszaviszem, csak érdekelne mennyire verhetem az asztalt, illetve nem ugyanilyen készülékre szeretném cserélni, hanem olyanra ami más frekit használ, van elég sok féle.
Vélemény?
-
Artika
aktív tag
Üdv.
Vettem nemrég egy ZTE Blade telefont..
sajna azt vettem észre, hogy a telefontok amiben tartom lekoptatta a hátlapot és az előlapot is kb 1 hét alatt.
Ez garanciális "hibának" számít? Vagy használatból eredő és nem garis?
THX -
sasa311
veterán
válasz
slimshady #5703 üzenetére
Ha beleegyeznek a pénzvisszafizetésbe akkor nem küldik sehova, hanem visszacsengetik a lét.
Csak úgy kell odamenni, hogy te már a szerződött szervízükbe 3 vagy 4 alkalommal vitted szereltetni saját költségen a telefont mégis sz@r, hivatkozz (az első HSZ-ben található) PTK és egyéb rendeletekre és kérd a szerződéstől való elállást és a vételár visszafizetését.
-
slimshady
senior tag
Értem. Köszi a segítséget. Amúgy ha beviszem a kiskerhez, akkor ők hova küldik tovább mivel gondolom nem állnak neki egyből leszámolni a lét.
Meddig tart ez a procedúra? Mondjuk tartok tőle, hogy 2-3 hétig majd ott áll aztán szólnak mehetek érte és nem hogy pénzvisszafizetsé vagy csere nem lesz, hanem még el is küldenek...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dell,14"FullHd IPS,core i5 6440HQ(Fizikai 4x3,5Ghz)8-16GB,Vil.bill,256-512GB SSD,Jó akku
- AKCIÓ!!!Acer V3,FullHD core i5 6200u(4X2,8Ghz),8GBRAM,SSD
- Fujitsu 15,6"FullHD IPS,i5 8265u(8x3,9Ghz)Vil.bill,4G LTE,8-32GB RAM,nVmeSSD,
- Acer 15,6",core i3,IntelHD+GT 940MX VGA,8-16GB RAM,SSD,szép állapot,W11
- 14" ACER SWIFT 5 (970 gramm!)Érintős 14,1"FullHD IPS,8.gen.core i5,Vil.bill,16GBRAM,512GB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
- Hibás! Dísznek, Porfogónak, tesztkártyának vagy böngészni! Asus Rog Strix RX 470 4GB Videokártya.
- Medion Erazer Beast X40-hez vízhűtés (MD 60961) (ELKELT)
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged