Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Pitterix: Gyógytorna
- GoodSpeed: Kell-e manapság egérpad vagy sem?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Meggyi001: Eldugott helyek Párizsban, amiket jó eséllyel még nem láttál... 2. rész.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cypresss
senior tag
válasz
Cypresss
#10027
üzenetére
Uraim,
Kiváló válaszok születtek, ami ismételten megerősített abban, hogy itt bizony komoly koponyák kommentelnek egymással.

Alább a válaszok, ha kérdés van, jöhet, majd továbbítom az illetékesnek.
Ha egyszerűen közelítjük meg a dolgot:
1. Itt valójában az a kérdés, hogy melyik esetben hasznosult jobb hatásfokkal az energia; vízszintes repüléskor. Lebegve ugyanis rettenetesen rossz a gázturbina úgynevezett propulziós hatásfoka, elvégre nem tengelyteljesítményt hasznosít, hanem a kiáramló gázokkal hajtja magát. Akkor hasznosul a legjobban az energiája, amikor a gép levegőhöz viszonyított sebessége és a kiáramló gáz sebessége között a legkisebb a különbség. Vagyis, amikor a gép egy helyben áll, vagy ha lassan halad, pl taxizik, rossz a hatékonysága és akkor működik a legjobban, amikor cirka annyival halad, mint amennyi a gázok kiáramlási sebessége. Ez elég hülyén hangzik, de könnyedén levezethető az impulzustételből.
Vízszintes repüléskor a szárny termeli a felhajtóerőt, sokkal jobb hatékonysággal, és közben még arra is marad ereje a hajtóműnek, hogy leküzdje a jelentős közegellenállást, ami függeszkedéskor lényegében nincs. És ez még akkor is igaz, ha 10 méteren repül, vagyis olyan magasan, ahol lebegett. (Persze ez csak akkor kezelhető tényként, ha figyelmen kívül hagyjuk a mindenféle bonyolult csőrendszerek veszteségeit, amelyek lefelé irányítják lebegéskor a gázokat).
2. Adott egy gázturbina, amely egy tartályból adott tömegárammal kapja az üzemanyagot. Feltételezzük, hogy mindkét esetben a maximumon dolgozik a szivattyúrendszer, ami teljes terhelés mellett kézenfekvőnek tűnik.
Ez esetben X kilogramm tüzelőanyag Y idő alatt fogy el, tehát teljesen mindegy, hogy épp a gép függőleges lebegésére vagy haladásra és felhajtóerő-termelésre használja. Ergo: a két teljesítmény diagram SOHA nem fogja egymást metszeni. Ezt nagyjából úgy kell elképzelni, mint két párhuzamos vonalat. A végtelenben fognak csak találkozni egymással.3. A forgószárnyas gép sokkal jobb üzemanyag-felhasználás mellett függeszkedik, hiszen ott is a forgószárnyon fellépő felhajtóerő és nem a gázturbina gázsugara tartja a levegőben. Épp ettől zseniális, hisz akkor is "repül", amikor áll. Vagyis a helikopter sokkal tovább fogja bírni.
A levél csupán minimális változtatásokat tartalmaz, csak annyira egyszerűsítettem le, hogy mi is könnyedén megértsük, nekem még így is vannak fehér foltok benne.

-
ChipKng
aktív tag
válasz
Cypresss
#10027
üzenetére
K1: Szerintem ugyanannyi ideig, max a repules vegen a felhajto eronek koszonhetoen le tud vitorlazni.

K2: Szerintem nem.
K3: Talan a helikopter.Viszont ezek tul magatol ertetodoek szamomra ezert nem tartom kizartnak, hogy azert kerded meg erdekesseg keppen, mert pont az ellentete az igaz.

-
RCH663
aktív tag
válasz
Cypresss
#10027
üzenetére
Kérdés: Melyik esetben bírja hosszabb ideig a levegőben?
Hááát.... ez nem egészen egy értelmű.... a gond a következő: A hajtómű teljesítménye a kisérlet alatt nem lehet állandó. Az üzemanyag folyamatosan fogy, a gép tömege csökken, tehát a lebegtetéshez is kisebb teljesítmény szükséges. A példa állandó 10 métert említ.
Mivel gázturbináról beszélünk, így a repülés során leadott teljesítmény sem mindegy.
Ha a lebegő teljesítményt tolóerővé alakítom, és ugyan olyan mértékben csökkentem a repülés során, akkor elméletileg azonos magasságon azonosan fogyasztana. De ekkora tolóerő esetén a gép folyamatosan gyorsul, addig amíg el nem éri a maximális sebességét (a légellenállás ki nem egyenlíti a tolóerőt) ha 10 méteren repülnénk, akkor a levegőben töltött idő (hajtómű üzem ideje) azonos lenne. Ha viszont a elkezdünk emelkedni, a gazdaságosságunk, és az időnk is elkezdene nőni.
Második kérdés szerintem gyakorlatilag a fentiek alapján nem értelmezhető. Kevés az adat.
3. A helikopter torony magasan, csatlakozva az előttem szólóhoz. De csak lebegésben. HA gazdaságosan kell repülni, a merev szárny jelenleg mindent ver.
-
wd.taz
aktív tag
válasz
Cypresss
#10027
üzenetére
Sziasztok!
He,he, beugratós kérdés ?
1. Lebegni 1,5 percig tud, vagyis tovább bírja "repülő" üzemmódban.
2. Nem tudom....
3. nem tudom....

Persze én csak egy "hülye szakács " vagyok, de ezt találtam:
" Leszálláskor maximális tolóerőt kell használni, ami igencsak igénybeveszi a hajtómű alkatrészeit. Ezért a gázsugárba vizet kevernek, amely elpárologva hűti azt. Mivel nem sok vizet tud a Harrier magával vinni, a leszállást lehetőleg másfél perc alatt véghez kell vinni. "
Bővebben: [link]
A többit, majd megírja az okosabbja

Tazi

Új hozzászólás Aktív témák
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- BestBuy ruhás topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- John Carmack csalódott a DGX Sparkban
- Facebook és Messenger
- Autós kamerák
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Intel Core Ultra 9 285K - Új, Gari 2028.08.05. -ig - Eladó!
- Lenovo ThinkPad X1 YOGA 3. 2in1 14"FHD TOUCH i5-8250U 8GB DDR4 ,250GB SSD Win11 27%ÁFÁS, ÜZLETBŐL
- ASUS VG248 24 165HZ
- Apple Airpods Pro 2 megkímélt usb -c
- DELL LATITUDE 7275 2in1 12.5" IPS Win10 TABLET/NOTEBOOK 8G/256GB ÜZLETBŐl, GARANCIÁVAL
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3049, 94% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue 1ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3743
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 64GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3481,96% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő






