Hirdetés

2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  DayZ Standalone

Hozzászólások

(#1072) m3gyo


m3gyo
csendes tag

Előre is elnézést a hosszú szövegért.

Na szóval tegnap csináltam pár állítgatást és az alábbi eredményeket sikerült elérnem, ezek már közel pontos értékeke. Sajnos nagyon nagy város mint Elektro, Cherno, vagy Novo nem volt a közelemben, így egy közepes várost főterét és külső területét vetetem össze (centrum = nagy város, külterület = falut), és a nyílt terepet tudom leírni.

Itt a link ami alapján elvégeztem a beállításokat: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=216291078

Tehát akkor a gépe: AMD FX6100 (6 core) 8 GB RAM, ATI HD 7770 (1 GB) Windows 7 Home

Indítási paraméterek: -cpuCount=4, -exThreads=5 -maxMem=7168 -maxVram=1024 -nosplash -noPause
Dayz.exe - itt beállítottam jobb gomb tulajdonságoknál azt, hogy futtatás windows XP kompatibilis mód, és futtatás rendszergazdaként. Plusz képi témák tiltása.

Játékon belüli beállítások:
Objects: low
Terrain : very low
Clouds: low
Shadows: low
Video Memory: Auto
Texture Detail: High
Texture Filtering High
Antialiasing: low
Alpha to Coverage : grass + tree
Edge Smoothing: disable
HDR Quality: very low
Ambient Occlusion: disable
Post Process Quality : disable

A config fájlba (nevem.dayzprofile fájl a C:\Users\Username\Documents\DayZ könyvtárban) beállítások
sceneComplexity=170000; - Mennyire legyenek komplexek a modellek (házak, pajták, fák, hangárok, stb...)
shadowZDistance=100; - Milyen messziről látszódjanak az árnyékok (méterben)
viewDistance=1800; - Látótávolság (méterben milyen messzi levő dolgokat rendereljen le ember, állat, zombi, tárgy, stb...) ez a mosin lőtávolság amúgy (de le lehet venni akár 1500 méterre is, több fps).
preferredObjectViewDistance=1000; Pontos értelmét nem tudom szabad fordításban a preferált objektumok láthatósági távolsága. Alap nálam valami 173x.xxx volt. De ezret javasolnak
terrainGrid=25; (a magasabb szám több fps de csúnyább megjelenítés. Ez szerintem és a linkben írtak szerint is optimális. Nem csúnya a talaj, de nem is eszi az fpst.

Végül az eredményem így:

Nyílt terep: 35-51 (ha nap felé fordulsz leesik az fps, nappal háttal állva magasabb) ez a két szélső érték között ingadozott. Átlagban elmondható, hogy olyan 40-42

Belső terek épületeken belül: 38-90 Itt is nagy az ingadozás de elmondható, hogy átlag 50-55 között mozog

Közepes város, főutca sok épület és egyéb tereptárgy (auto, bódék, egyebek, nagyvároshoz hasonló): 16-35 szintén nagy a szórás de átlagban 20-24 között van.
Közepes város, külterület (faluhoz hasonló): 22-38 szintén ingadozó olyan átlag 24-28 között mozog.

Ami észrevehető volt így. Az eső kicsit furcsább, napos időben viszont minden normális. A zombikat simán el lehet találni külső nézetben, nincs grafikai lag, azaz ha csapok a baltával akkor csapok és oda ahova akartam. Simábban fut és a karakter reakciója is simább, összességében sokkal élvezhetőbb lett a játék.

Amit már nem teszteltem, csak egy bódéban és a szabadban az a következő beállítás.

Antialiasing: disable
Alpha to Coverage : ebben az esetben ez a menü nem állítgatható.

Nyílt terep: 49-62 (átlagban 8 - 10 fps plusz)
Bódéban: 64-102 (azaz elviekben épületben 60-70 átlagban)

Tehát úgy néz ki egy HD 7770-es kártya esetén az Antialiasng kikapcsolás átlag + 10 fps-t jelent. Hirtelenjében grafika romlást nem vettem észre a low AA és a disabled AA között, de a fények kezelésén például nap, láttam némi romlást, de ez majd játék közben fog meglátszódni mennyire is "zavaró" esetleg. Amivel még sokat lehet nyerni a texturak és az filtering beállítása esetleg normalra állítani a highról. Ezt még lehet megnézem majd ma.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  DayZ Standalone
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.