Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Nillkin CamShield cover case for Xiaomi Redmi K70E, Xiaomi Poco X6 Pro 5G
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- GPS teszt POCO X6 PRO 5G vs Samsung Galaxy A54 5G között
- Nagy chili topic. :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Newton harmadik törvénye
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mindent a StreamSharkról!
-
LOGOUT.hu
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2024. 10. 28.): [link]
(ÚJ: havi limit bevezetése 1% visszatérítésre)
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pictigjis
Topikgazda
válasz ottalai #7781 üzenetére
honnan tudod? probaltad? kaptal erre vonatkozo valaszt? amugy nyilvan minden csak es kizarolag az erste uzletpolitikai dontesein mulik, de talan nem mindegy, mivel ervelnek ellenuk
ezen kivul van az is, hogy nem jelentettek be 60 napra elore, es sok mas, ra se fog ferni az en mnb-s panaszurlapomra
-
pictigjis
Topikgazda
válasz ottalai #7788 üzenetére
-a "kedvezményezett" NEM egyenlő Curve.
de egyenlő, előjött már máshol is ez a félreértés: a curve egy közvetítő, ha curve-vel fizetsz, mindig a curve a "kereskedő". erre a 24-es cikk is kitért: A Curve ugyanis egy tranzakció alatt kettőt bonyolít le: a saját maga által kibocsátott kártyával fizet a kereskedőnél (és itt elvben alkalmaznia kell a kereskedő felé a kettős azonosítást), és ezzel párhuzamosan mint online kereskedő a kiválasztott bankkártyáról is leemeli az összeget.
ez a kezdetektől fogva így volt, és ezért van az is, hogy régen minden tranzakció földrajzi lokációja GB volt, január 1. óta pedig LT
bele lehet kötni, hogy "de valójában így meg úgy blablabla", mert mindenbe bele lehet kötni, de a bank felé akkor is a curve a kereskedő, innentől pedig semmi köze ahhoz, hogy a tranzakció teljesítése után még mit csinál a háttérben. a curve korábban mindent teljesített, amit a bankok kértek tőle, ezért kezdte el továbbítani az mcc kódokat is
az meg elég egyoldalú, hogy a bank eltérhet mindentől, ha úgy tartja kedve, az ügyfélnek viszont nincs lehetősége arra, hogy - akár saját felelősségre - megbízhatónak jelöljön ki egy kereskedőt. a jogszabályokban az is benne van, hogy a kártyakibocsátónak nincs kártérítési kötelezettsége kétfaktoros hitelesítés nélkül, szóval teljesen világos, hogy nem bármiféle anyagi kártól tart az erste
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz ottalai #7791 üzenetére
“De ez talán nem így van. A Curve-nél nincs egy filléred sem a folyamat során, sőt egyáltalán nincs (ezt is megírja a Curve egyébként).”
De, úgy van. Először levonja a kártyádról a vásárlás összegét, majd azt továbbítja a kereskedőnek. Hogyan működhetne ez másképp?"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
pictigjis
Topikgazda
válasz ottalai #7794 üzenetére
egészen biztos vagyok abban, hogy az erstének csak és kizárólag azokkal volt baja, akik mértéktelenül, több százezres nagyságrendben vették fel a kp-t hitelkártyáról (az erste a legnagyobb hazai hitelkártya-állománnyal rendelkező bank). és azt még meg is értem, hogy ez egy idő után sok lett. de ahelyett, hogy olyan megoldást találtak volna ki, ami csak ezeket a tranzakciókat szűri ki, megbüntettek mindenkit egy kurtán-furcsán nyakatekert kifogással. back in time, ugyanmár, a tudatos hitelkártya-használók megcsinálják a kimaxolást tudatos használattal is, csak sokkal nehezebb dolguk van. ezen nem spórolnak szinte semmit, nem innen indult el a gondolkodásuk
szerintem még van esély arra, hogy vissza lehet ezt csinálni
[ Szerkesztve ]
-
emeritus
tag
válasz ottalai #7796 üzenetére
Úgy tűnik, hogy a Curve egy tanzakcióból kettőt csinál az applikációban aktív kártya terhelése során. Egyrészt a saját maga által kibocsátott Curve kártyával fizet a kereskedőnél (cipőbolt?) és ezzel egyidejűleg online kereskedőként a kiválasztott bankkártyáról leemeli az összeget.
Az a jó megoldás, amelyről ez a gyakorlatban bebizonyosodik.
-
Oliverda
félisten
válasz ottalai #7796 üzenetére
"Nem feltétlenül az a háttér elszámolás, hogy az Erste fizet a Curve-nek, Curve a cipőboltnak."
De mi más lehetne? A kereskedő a Curve kártyáról szedi le a vásárlás összegét, ami az alkalmazásba betett kártyák egyikéről kerül a Curve-höz a tranzakció során."Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz ottalai #7800 üzenetére
De nem így működik, hanem úgy, ahogy feljebb leírtam, és van tényleges "számlád', amit Curve Cashnek hívnak. Többek között a visszatérítés is arra fut be, ha bármilyen okból nem talál vissza az eredeti kártyára.
E-money. Your Curve account stores e-money, an electronic alternative to cash that can be used to pay for goods and services, in store or online and to take money out at an ATM. Rest assured that your money is always kept separate from our own. This is known as safeguarding and ensures that your money is protected in case we become insolvent.
[link]Érdemes lenne elolvasni, mielőtt ismét válaszolsz.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz ottalai #7802 üzenetére
Milyen személyeskedésnek?
"There's no money stored in your Curve account, so you can't put money on the Curve Card itself."
Nem tudom, honnan szedted ezt a mondatot, de ilyen rész nem szerepel a feljebb linkelt Terms of Service-ben.
Ezek viszont igen:
"Your funds received from Curve Send are stored in the Curve Cash card, separate from your Curve Cash rewards points, and can be used for making payments with your Curve card but can not be withdrawn as cash or redeemed to an underlying bank account / payment card without getting in touch with us. You cannot use these funds sitting on your Curve Cash to pay for any fees due to Curve."
"E-money – electronically stored monetary value as represented by a claim on Curve which is issued on receipt of funds for the purpose of making transactions."[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
sb
veterán
válasz ottalai #7800 üzenetére
Ez nem tud így működni fizikailag sem.
Amit írsz hogyan lenne kivitelezhető?1. Van két kártyám: X kártyaszámmal egy Curve-ös és mögötte Y kártyaszámmal egy másik banké. Akár két eltérő kibocsátású kártya is lehet.
2. Ezekkel a zsebemben ott állok egy bolti fizikai terminálnál. Előveszem a Curve kártyát, a másika a zsebemben marad.
Lehúzom a terminálon az X kártyaszámú Curve kártyát, beütöm a saját PIN-jét.
Innentől hogyan juttatna el tök más (mögöttes) kártyaadatot a Curve a terminálra? Az a terminál tök ugyanazt fogja csinálni amit eddig is csinált pár évtized óta: kommunikációt indít és arról a kártyáról fog terhelést kezdeményezni az adott szolgáltatóval. Innentől nincs kártyacsere, más adatokkal való tr indítás, stb... egy ez tr a terminálról beolvasott adatokkal.Amit írsz - hogy ez az alap kártyafizetési folyamat más - valamilyen továbbított adatos - lenne Curve esetén azt jelentené, hogy a kártyaszolgáltatók készítettek egy új fizetési folyamatot a Curve-nek külön.
Összefoglalva: Csak úgy működhet - ez a transzparens, régóta működő kártyás fizetési eljárás - hogy X Curve kártyán indul az elszámolás az adott kártyaszolgáltatóval mögötte. És minden más egy extra/új tranzakció a háttérben amit a Curve később/előtte/közben indít online fizetés formájában.
Nem működhet másképp. Az amin gondolkodsz, hogy A vagy B módszer szerint működhet-e gyakorlatilag azt jelenti, hogy egy valós és egy nemlétező workflow között mérlegelsz.
Ez alapján soha nem működhetett volna a Curve. De eddig ment...Innentől meg szőrszálhasogatás, hogy akkor van-e ott pénzem, vezet-e számlát, egyéni-e a számlavezetés, stb... Paypal-on, Revoluton is kb ez történik, azt lehet számolgatni hol hány másodpercet tölt el a pénzed. Ez viszont elég gyenge érv lenne...
Egyébként az Erste egyértelműen leírta valamelyik állásfoglalásában, hogy minden online tranzakcióra 2FA-t kell alkalmazniuk. És a gond az, hogy a Curve máshogy flageli meg ezeket a tr-eket.
Fentebb kérdeztem, nem jött válasz, de emlékeim szerint paypalre és simple-re is azt írták, hogy átmegy 2FA nélkül a tranzakció. Most kipróbáltam és Revolut feltöltés is megy bármiféle azonosítás nélkül (ezt is írta más is korábban). Tehát ez is elég necces magyarázat volt eddig is. A fentiek alapján pedig tök mindegy ki mivel van mögötte, ez Erste oldalról egy ugyanolyan online tranzakció bármelyik szolgáltató is indította.
És az is biztos, hogy egyéni whitelist-nek is lennie kéne de ez már csak hab a tortán.[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz ottalai #7811 üzenetére
egyébként te kit képviselsz valójában? mert azt ki ne találd, hogy ezeket a kommenteket frissen, tegnap regisztrált userként "laikusként" írod ide, mert azt én biztosan nem fogom elhinni
tényleg érdekelne. de ha bankot képviselsz (azt se zarom ki, hogy az erstét), nyugodtan jelezheted a főnökök felé, hogy senki nem fogja ezt lenyelni
de érdemben: a curve milyen alapon nem lehet szintén megbízható? csak?
(nem akartam személyeskedni)
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz ottalai #7816 üzenetére
oké
csűrhetjük-csavarhatjuk akárhogy, az itthoni és nemzetközi példák alapján mégis az látszik, hogy hiába lépett hatályba az egész eu-ban a psd2, kizárólag mi, az erste ügyfelei nem tudunk használni egy modern pénzügyi szolgáltatást. január 1. óta ennek az egyetlen banknak az ügyfelei panaszkodnak
sokat beszélünk a jogszabályokról, és a 24-es cikkben az erste kommunikációs osztályára hivatkozva írták a paypallel és a simple-lel kapcsolatban, hogy "ja igen, tőlük sem követeljük meg az erős hitelesítést, de ők mások"
na most kanyarodjunk vissza a jogszabályokhoz. én egyetlen olyan magyar jogszabályt sem olvastam, ami tartalmazná név szerint megnevezve, hogy az erős hitelesítés követelményei alól bárki, de főleg a simple és a paypal (egyes esetekben) ezért meg ezért kivételt élvez. ha pedig nincs ennek jogszabályi kerete, márpedig nincs, akkor az erste döntése máris saját hatáskörben hozott, önálló, szuverén üzletpolitikai döntésnek tűnik
nem kétlem, hogy létezhetnek olyan bankközi megállapodások, amelyekben egymás között rendezik a felek, hogy ez meg az a cég miért és hogyan lehet kivétel, de mivel ezeknek a megállapodásoknak a tartalma a jóhiszeműen eljáró ügyfelek számára ismeretlen és megismerhetetlen, jogszabály hiányában ismét csak az erste saját döntésének tűnik, hogy kit fogad el megbízható kivételnek és kit nem
és akkor itt kanyarodnék vissza ahhoz, hogy az erste természetesen hozhat ilyen üzletpolitikai döntést, hogy egy kereskedőt ő x időponttól kezdődően nem fogad el megbízhatónak, de ebben az esetben az ügyfelek számára kedvezőtlen feltételmódosításról van szó, amelyekre az eu-s jogszabályok értelmében 60 napos előzetes közzétételi határidő vonatkozik. még a revolut is kiküldte a hírlevelet azokról a változásokról, amelyeket április 23-án léptet életbe, éppen a 60 napos szabály miatt
ezért rendkívül ingoványos és elfogadhatatlan az erste lépése, amivel ráadásul egyedül úszik az árral szemben egy büdös szalmaszálba kapaszkodva
-
viktorhu
veterán
válasz ottalai #7811 üzenetére
Azért nem kér az erstétől erős hitelesítést a curve, mert a lényeg veszne el. Képzeld el, hogy az Aldi pénztárban fizetsz a Curve kártyával, megjelenne az Erste app push üzenete a mobilodon, hogy a Curve indított egy ilyen tranzakciót, jóváhagyod-e. Valószínűleg a POS addigra timeout-olna, mire visszaérne a curve részére az erste jóváhagyása.
-
viktorhu
veterán
válasz ottalai #7824 üzenetére
Épp ez a probléma - Te egy jelenléti fizetést indítasz a curve kártyával. Viszont a curve is indít egy vásárlást az erstés kártyával, az viszont már online fizetés, hiszen az erstés kártyával nem fizikailag helyben fizettél. Az erste így egy online fizetést lát.
Szerk: és igen, technikailag kivitelezhető volna, hogy a curve ilyenkor kérjen 2FA-t az erstétől, de én baromi kényelmetlenül érezném magam, amikor áll a sor mögöttem, meg még mindig azt gondolom, hogy a pos meg sem várná így az autorizációt.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz ottalai #7822 üzenetére
-nem csak a "kedvezőtlen", hanem minden módosításra vonatkozik.
ez nem igaz. az olyan módosítást, ami számodra kedvező, egy nappal a hatályba lépés is előtt közzétehet a bank. például a számlavezetési díj 300 forintról 0 forintra változik - ezt nem kell 60 nappal előre közzétenni, nem kell rá felkészülési időt biztosítani, mert jól jársz vele
Itt ők egyértelműen az SCA alkalmazás hiányára hivatkoznak. És azt gondolják, hogy nekik van igazuk.
számomra akkor is baromi érdekes, hogy a psd2 egységesen hatályba lépett az egész eu-ban, mégis csak az erste gondolta úgy, hogy bekeményít, és igaza is van. de biztos a többiek tudják rosszul, a curve saját communityje meg elég aktív ahhoz, hogy kibukott volna, ha bárhol máshol korlátozásokat vezettek volna be
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz ottalai #7945 üzenetére
Nos, ezt az Erste is kimatekozta. Símán elbírja, ha az összes Curve ügyfelet bebukja. Csak az marad, hogy a 2200 rávegye az 1,2 millió többségét is a távozásra. Ezért írtam, hogy bár engem Erste ügyfélként sem érint, de a cél érdekében hajlandó lennék csatlakozni egy ilyen akcióhoz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz ottalai #8011 üzenetére
Az IPP-ben biztos vagyok!
Akkor IPP280."Ha csak az F gombok használhatók, akkor F2 és F3 ugyanaz, F1 fizetési tranzakció aktiválása vagy kiválasztás esetén a NEM, F2 a menü, vagy kiválasztás esetén az IGEN."
Az én hibám, de ezt a gondolatot nem tudom értelmezni: mi vaaan?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Apple Airpods Pro 2 (2023) USB-C - Újszerű, garanciával, akár beszámítással
- PC-házak olcsón: Deepcool Tesseract, RaidMax ZETA, Gamdias Talos M1, Zalman i3, Zalman S4 Plus
- HP Elitebook 850 G7 I5-10gen 32GB Ram 256GB SSD
- HP EliteDesk 800 35W G2 USDT i5-6500T/8GB/256GB/Win11Pro
- Lenovo ThinkVision T24d-10 LED IPS Monitor, 24", WUXGA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest