Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Online jogosítvány megújítás kishazánkban,és user error :)
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-!
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Asszociációs játék. :)
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Bambanő háza tája
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2024. 10. 28.): [link]
(ÚJ: havi limit bevezetése 1% visszatérítésre)
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ottalai
lelkes újonc
válasz pictigjis #7789 üzenetére
Az anyagi kár viselése olyan tekintetben van benne a jogszabályban, hogy ha nem alkalmazza az erős ügyfél-hitelesítést, akkor minden felelősség, kárviselés is a pénzforgalmi szolgáltató (ez esetben Erste) kötelessége.
Én értem a felháborodásod, én is az vagyok. De az is érthető az Erste szempontjából, ha megy a "csináljuk okosba" játék (készpénz felvétel végtelen limittel online vásárlásként eladva, ide-oda kártya terhelés a magasabb visszatérítésért, stb.) és ez az Erste-nek nem tetszik.
De valóban meg kellene állapodniuk a játékszabályokban.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz pictigjis #7789 üzenetére
Persze, lehet, hogy félreértés. A 24-es cikkre is lehet hivatkozni, persze az nem jogforrás. Az sem biztos, hogy igazuk van.
Azt én nem találtam a Curve szerződéseiben, hogy te közvetítői tevékenységre szerződsz és ő egy "kereskedő". Igen, azt valóban írják, hogy ők ezt teszik és így bonyolítják a fizetéseket. Ennek kérdéses lehet a jogalapja. A kártyatársasági szabályoknak sem biztos, hogy mindenben megfelel, hogy minden Curve kártyás vásárlás "online szolgáltatás" MCC kódokkal jut el az eredeti kártya kibocsátóhoz (ez esetben Erste), már ha ez minden esetben így van, mert a Curve is többféle MCC kódot használ a fórumok szerint.
A 24 által is leírt folyamat alapján a TÉNYLEGES fizetési folyamatnak úgy kellene kinéznie, hogy Erste fizet a Curve-nek, Curve fizet a tényleges kereskedőnek (pl. cipőbolt), aki valójában a kedvezményezett. De ez talán nem így van. A Curve-nél nincs egy filléred sem a folyamat során, sőt egyáltalán nincs (ezt is megírja a Curve egyébként). A használatból is ez derül ki. Nincs "számlád", nem tudod a "számlát" feltölteni, nem tudsz rá- és róla utalni.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz pictigjis #7789 üzenetére
és még annyit, hogy az nem lehet érv, hogy "nem tiszta a szerepe"
vitatkozhatunk azon, hogy ezek a cégek közötti együttműködések mennyit érnek, de ettől még tény, hogy a curve a világ egyik legnagyobb kártyatársaságának kiemelt partnere, ezt pedig nehéz "nem tiszta" szereppel kiérdemelni. az elég ingoványos, hogy a mastercardnak elég megbízható a curve, az erstének meg nem, mert csak
(erről jut eszembe, hogy csak a rend kedvéért a mastercardnál is be fogom panaszolni az erstét)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Thrustmaster t300 rs gt szett
- Asus TUF FX505DT - AMD Ryzen 7 3750H - GTX 1650 4GB
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 Gen2 - i7-1185G7 I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I W11 I Cam I Gar
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X13 G1- i5-10G I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HUN BIll I Cam I W10 I Gari!
- Samsung Galaxy A54 5G 2025.07.28. garanciális
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest