Ehhez nem találnál obit ? Pedig tudtommal a 645-ös obik mind felmennek átalakítóval és használhatók is akár a K10D-n is.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Ehhez nem találnál obit ? Pedig tudtommal a 645-ös obik mind felmennek átalakítóval és használhatók is akár a K10D-n is.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Az 5D hiába full frame, azért nem egy profi váz. Na meg valóban, APS-H-s profi vázak is vannak, de azokra sem jók az APS-C-s objektívek, nem vagyunk előrébb.
Azzal meg maximálisan nem tudok egyetérteni, hogy annak nem is kell, pontosabban nem is érdemes a középkategóriás vázak között vacillálnia, aki nem akar full frame objektíveket venni. Ezt nem is kell tovább ragozni szerintem.
Szerintem az megtévesztő, ha olyan hátrányokat tüntetünk fel igencsak előtérbe helyezve, hatalmas hátrányként, amik 99% legalább, hogy a kérdezőt egyáltalán nem fogják érinteni. Persze, ezt is fel lehet hozni, sőt célszerű felhozni, de tudatni kell vele azt is, hogy milyen körülmények között jelentenek hátrányt, így egyből máshogy látja, reálisan, nem pedig, mint hatalmas "ezt ne vedd" táblát.
Az MF-es objektívek használata természetes, hogy korlátozott. És? Lesznek olyanok, akiknek pont ez fog bejönni, a korlátaival együtt és pont ez lesz a fontos, ez ragadja meg, ezt fogja imádni. Itt a forumon is van ilyen ember, pedig nem vagyunk annyira nagyon sokan, úgyhogy aligha lehet egy "nagyon tré" felkiáltással ezt a szőnyeg alá söpörni. Ez van, ezt kell elfogadni, az emberek különböznek az igényeikkel együtt, ilyen egyszerű a dolog.
Egyébként a bridge DSLR terelésre meg annyit, hogy szerintem félreértettél a gépválasztósban. Én nem azt mondom, hogy mindenkinek DSLR-t kell venni, ez teljesen nyilvánvalóan nincs így, sokan sokkal jobban járnak egy bridgevel. Csupán volt pár érved a bridge mellett, amivel nem tudtam egyetérteni. Na meg azt is olyan fekete-fehéren láttad, legalábbis úgy tűnt, mint ezt a Nikon/Canon vs minden más dolgot, pedig ez sem fekete fehér, közel sem.
állítólag bekapcsolt gépen történő obicsere hozza elő leggyakrabban
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Köszönöm a szakmai hozzászólásokat.
Egy gondolat az obikhoz
A Pentax miért nem vásárol Canontól vagy a Sigmától Licencet,vagy miért nem gyártat a vázaikhoz obikat akár a saját nevén vagy a gyártó nevével?
Ezzel az új obikkal ami az obi parkja bővülhetne ezáltal is felkerülhetne a toplistákra,mivel nem fogják szemébe vágni,hogy a régi objektivek megléte miatt elönyős a Pentax váz megvétele
Tény,hogy nem szándékozom a középkategóriából a felsőkategóriába fellépni,mert abból nem élnék meg.Nincs is gyakorlatom ahhoz,hogy Full profi legyek.
Meg aztán ZSÉ is kell hozzá,hogy olyan felszerelésem legyen.Ha nyerek a lottón akkor vennék olyan FULL gépet is akár többet a családnak.Meg egyett a legjobb fotós fórumozónak
[ Szerkesztve ]
Sigma objektívek vannak Pentaxra, sőt Tamron objektívek is, csak kisebb számban, mint Canonra és Nikonra. Pentax objektívek is vannak, újak is, saját névvel, valamint mostanában adnak/adtak ki jópár új Pentax objektívet, szóval igyekszik ledolgozni a lemaradását a gyártó. De ez már nagyon nem ebbe a topicba való, szóval ezt vagy a Pentax topicjában, vagy a gépválasztós topicban tárgyaljuk ki
Megjött a pénz a Canontól.
Feel Good Inc.
rulz
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Minden jó, ha jó a vége...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Hello!
Ti melyik vonalkódot küldtétek vissza a pénzvisszafizetési akcióban?
Elméletileg a dobozon lévőt kell, de ugye rá van ragasztva még három????
Hello
Elméletileg nem a dobozon lévőt kell hanem a dobozból kell kivágni egy darabot amire épp a vonalkódot nyomtatták.
pompi: szintén
...igen azt mondom én is, hogy a dobozra nyomtatottat...Ti akik visszakaptátok a lóvét csak ezt küldtétek vissza vagy kikanyarítottátok az ragasztott vonalkódokat is???
Nekem ha jól emlékszem kettő vonalkód volt egymás alatt, én kivágtam azt az egész részt a dobozból és úgy küldtem be.
De majd hétfőn megnézem, mert lefénymásoltam előtte, de bent van a munkahelyemen.
Feel Good Inc.
Szerintem amióta Samsung és Hoya beállt Pentax mögé semmi sem rémlátomás.
15éve sonyék is max rémlátomásnak gondolták, hogy Samsung, LG... átveszi tőlük a vezető poziciót pl tvk/monitorok.... területén mert ááá ők olyat nemtudnak. Mostanra viszont....
Egy Samsungot nem lehet úgy kinyírni mint egy Kodakot...
Nagyon jó ez a verseny ésha Canon nem ébred akkor idén/jövőre azt veszi észre, hogy már csaka 2. helyen van első a Nikon. És ha Nikon nem figyel pár év múlva már akár egy rémlátomás is lehet a piac elsője, jobb/nagyobb... termékkínálatal mint amit a canon/Nikon összeadva össze tud épp hozni.
Nekünk vásárlóknak ez a dolog egyébként nagyon nagyon jó, nem lesze ttöl egy 30D/40D/D80... rosszabb váz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Biztos a halálba leugatnak majd a drága fórumtársak ezért a kérdésemért, de azért felteszem...
Szóval ma lövöldöztem egy 40D-vel. Az h baromira nem áll kézre az egy dolog, de ami meglepő volt számomra hogy az expo-t az ISO gomb lenyomásával és a nagy vezérlőtárcsa forgatásával tudtam állítani. Ezt belehet állítani úgy hogy elég legyen a tárcsát forgatni és úgy állítsa?
Nemtudom miért nem lenne egyszerűbb nekik is a Nikon féle 2 kistárcsás megoldást használni..szvsz. sokkal komfortosabb.
[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
Az ISO gomb megnyomása után a hátsó nagy tárcsával a vaku fényerejét állítod, az első tárcsával pedig az ISO-t. Ez egyébként a gomb alatti és a megnyomása utáni LCD-n megjelenő piktogramokból egyértelműen kiderül.
Az expozíció korrekciót az expo gomb megnyomása után a hátsó tárcsával lehet állítani.
Az meg, hogy kinek mi áll a kezére szerintem erősen megszokás kérdése is. Abból amit írtál nekem az jön le, hogy valamennyire Nikonhoz vagy szokva. Canon gépek után nekem a Nikonok nem állnak kézre, de sosem tettem még szóva mert szerintem csak megszokás kérdése. Én ehhez szoktam hozzá.
Feel Good Inc.
Pompival értek egyet abban, hogy a kézreállás megszokás kérdése...de a baromira nem áll kézre egy kicsit erős..szemmel láthatólag az ergonómiára törekszik a canon (ennél kényelmesebb expo gomb elhelyezés nem igen van)..szerintem a hátsó nagy tárcsát egy canonos sem cserélné el....a főkapcsoló legfelső állásában működik a hátsó tárcsa...csak "on" állásban az iso/vaku korr-WB/mat.-AFdrive/felv. állítható......
hátsó nagy tárcsát egy canonos sem cserélné el
350D/400D/450D tulajok szivesen elcserélnék a hátsó tetris-szimulátort egy nagytárcsára
tetris-szimulátor
[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
Vagy a Sigma saját magát.
teljesen manuális módban a nagytárcsa a záridőt, a kicsi a rekeszt állítja. ez az expo állítás. "félautomata" módokban a felső tárcsával állítod vagy a rekeszt vagy a zárat, a nagytárcsa (legalábbis a 20Dn és 30Dn) pedig az expokorrekciót.
ennél kényelmesebb és gyorsabb megoldás nem lehet kitalálni, és nem hiszem, hogy a nikon ettől nagyon eltérne, bár nem volt dolgom még velük
A vér nem válik VAZZE!™
"félautomata" módokban a felső tárcsával állítod vagy a rekeszt vagy a zárat, a nagytárcsa (legalábbis a 20Dn és 30Dn) pedig az expokorrekciót."
Ahogy már írtam, természetesen a 40D-n is így működik, sőt a 10D-n, D60-on, D30-on is így működött. Annyi különbséggel, hogy a 10D/D60/D30 vázakon még külön kapcsolója volt a hátsó tárcsának, a 20D/30D/40D vázakon már nincs külön kapcsoló, hanem a bekapcsoló gomb lett 3 állású, legfelső állás kapcsolja be a tárcsát (erre egyértelmű jelzés utal mindegyik vázon). Egybként ezt szerintem is kényelmese megoldás, nem tudom, hogy hogyan lehetne ez még kényelmesebb...
Azt pedig továbbra is furcsának találom, hogy az ISO gomb megnyomására sikerült expozíció korrekciót állítani. Ezzel a kapcsolatban BLOODSHOT válaszoltam a privát megkeresésedre, bár elfért volna a téma itt is.
[ Szerkesztve ]
Feel Good Inc.
Jön a gép, jön a gép, jön a gép 16odikán hozza haza ismerősöm, postaköltséget is megúszom... Végösszeg valahol 165-175ezer között. Fenntmaradó összeg egy része megy egy Orion trekker II tatyóra, meg uv/polár szűrőre a 70-200 elé, másik része meg nagylátóra spórolás.
Van valakinek 17-40es obija? Vélemény róla? Van nem messze egy srácnál eladó, 120ra taksálja, szerintem 110 kp-ért odaadná.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
tudom, hogy az elöbb kaptam linket 17-40hez, és korrekt is, csak kíváncsi vagyok egy-két fórumtag véleményre is
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Én azért megvárom a D90-et. Nem mintha tudnék mást tenni. Itt a 40D váz 1300 €... Szerintem kénytelen lesz a Nikon a 40D felé pozicionálni. Minden esetre jóljártál ennyiért a 40D-vel.
[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
Kíváncsi vagyok, itthon mikor fog lemenni az ára ennyire 255-260-ról 195-200-ra...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Én is nagylátó vásárlása előtt vagyok és sokáig én is a 17-40L-t akartam venni a 40D-hez, de közben inkább a 10-22 EF-S felé tolódtam, elvégre APS-C-n az az igazi nagylátó.
Mod: előre is grat a géphez!
[ Szerkesztve ]
www.facebook.com/JozsefFerenczPhotography
Rákerestem neten, 10-en olyat vinnyettál... [link]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Akkor azelőtt valami szűrő lehetett, aminek belógott a széle, mert amit én használtam párszor 10-22-es Canont, annak semmi ilyen baja nem volt.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Tisztelt fórumlakók!
Egy házi teszthez képeinek elkészítésében kérném a segítségeteket.
A tesztképeket isodslr@gmail.com címre lehet egy-egy max 20MB üzenetben eljuttatni.
A DSLR, vagy egyéb digitális géptipus érzékenységének bemutatására letakart objektívvel és
nézőkével a géptől függően ISO100, 200, 400, 800, 1600, 3200-on készített felvételeket
várok. Képméret: 1500x1125 pixel méretben kivágva RAW-ból, és TIFF-be konvertálva.Csak JPG
formátumú gépen a beállítható maximális méretből kivágva. RAW-ból konvertált képeknél nem
szükséges utófeldolgozás.
A zajcsökkentést ki kell kapcsolni még RAW-nál is, nekem Fé: 0 értéknél még nem zavart, de
+1,3-tól már feleslegesen zajos lett a kép, kikapcsolva még hosszabb záridőnél, pl. 30"-
nél sem. Rekeszt a legtágabbra 4,3-4,5-re állítottam, de nagyobb rekesznél sem
befolyásolta az eredményt. Legyenek az értékek pl.:1/60, f:4,5.
A feldolgozást elvégzem.
1.Feldolgozás: Ps-ban a kép megnyitása. Kép>korrekciók>negatív. Adat: a képfájl mérete
....kbyte, mentés a legmagasabb, 12-es minőségi fokozatban. A kisebb érték a jobb.
2.Feldolgozás: Ps-ban a kép megnyitása.
Kép>korrekciók>negatív, nagyítás 3200%-ra.
Kép>korrekciók>szintek. A hisztogram bal oldali csúszkáját 0-200 értékre, jobb oldali
csúszkáját a képen sötéten ábrázolt színzaj teljes kizárását jelentő, 255-től 0-ig
csökkenő értékre kell állítani.A nagyobb érték a jobb.
By cool !
Melyik képet is kellene itt nézni?
az megintcsak vicces, hogy kinnt 110ezer forintnyi dollár, itthon meg 195ezernyi forint. Mókás...
Mindenesetre utánaolvastam ennek az obinak, és én is hajlok affele, hogy valami belógott, vagy nem tudom, mert egész jókat írnak róla.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Én ezt nem látom nagy problémának, főleg ilyen látószögnél nem. Maximum panorámaképek készítésekor jelenthetne problémát, de ott úgyis rekeszelni kellene (mint egyébként is), ahol meg megszűnik.
Szerintem ez egyedi problémája volt az arcnak, mert máshol nem olvastam ilyen problémáról.
Ha pedig van neki, akkor egy 200k-s üveg ne csináljon már ilyet
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Ez simán fizika és pénz kérdése. Nyilván meg lehet csinálni jobbra is, csak nem biztos, hogy lesz olyan réteg, aki hajlandó lesz azt kifizetni.
Az ideális egyébként az lenne, ha közel tökéletes objktíveket gyártanának nagyon olcsón... sajnos ez nem így van.
azért a nikor 14-24 2.8 nél olyan nagy kompromisszumok nincsenek persze kell hozzá FF váz is.
APSC a Tokina 11-16 2.8ra leszek fölöttébb kiváncsi, a tesztek eddig nagyon jónak mutatják és hát minőségre az ATX az az egyik etalon.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Így van, ott az ár a legerősebb kompromisszum. Attól eltekintve gyakorlatilag tökéletesnek lehetne nevezni.
A Tokina is igen ígéretesnek néz ki.
Nem azért, de ami itt belóg, az egy vízszintes faág, ez tisztán látszik. A CA-val meg meg lehet barátkozni, láttam már rosszabbat is. Rekeszelsz, és / vagy használod a PS idevágó szűrőit...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Hát épp ez az, hogy az ilyen obi tud többet APS-C-n is..... De gondolom a sarkok problémája így már nem jelentkezik egyáltalán és még mindig 21mm a gyútáv..
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Aztán már csak valami jó ionágyú kell a tetejére, és mehetsz rendezvényre
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Igazából ezek a drága obik a geometriában nagyon jók, kár lenne a Mónika só Korda-Balázs szintre pazarolni a tudásukat. Ők már úgyse lesznek szebbek
Épületfotók, városképek, esetleg nagyobb épületbelsők. Ott kiadják az árukat.
Persze, csak ha el is tudod adni a képeket.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Legjobb lenne strobi effektel a színházban. Biztos ne mvernének kékre zöldre
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
A 350D-ben az AF segédfény a vaku stroboszkóp sorozata...
Ennél már nem emlékszem, mert az 580EX II fényét használom.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
40D-ben is...
580at mennyiért vetted? Gondolkodok, hogy majd télen veszek egyet kintről.
Ámerikábú' nagyságrendekkel olcsóbb... puff... Japánban mennyi lehet?
bár, nekem egy 430 is elég lenne... majd
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Az enyém pont Japánból van. 95k volt, a CP-E4 gyorsító meg 35k.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Kedves 40D tulajok!
Nekem jelenleg egy 350d-m van, de ha minden igaz, jövő hónapra már meglesz a váltás.
Volt szerencsém pár képet lőni a 40d-vel (és bár gyors meg minden) nekem valahogy úgy tűnik, hogy a 350d-nek alacsony iso-értékek mellett alacsonyabb a képzaja. Kb Iso 800-1600-nál jön a váltás, ahol egyértelműen kivehető a digicIII előnye. Szerintetek jó ennek a masinának a képzaja? Próbáltátok már másik géppel összehasonlítva?
Előre is köszönöm!
Ha nem válaszolok azonnal, azért van, mert dolgozom. Kérlek légy türelmes, akár 24 óra is eltelhet, mire géphez jutok.