Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zeratul18

    csendes tag

    válasz Tamtam #124 üzenetére

    Hajjajj még hogyne emlékeznék. Bár énse akkoriba jáccottam vele amikor még új volt (szal akkor nem volt meg, meg kapcs. híján nem tudtam beszerezni), de 1 idő után érdekelt és letöltötem egy abandonwareról. Sztem egész jó kis játék. Pl. sztem van 1-2 tök jó spell benne: pl: acid cloud (vagy hogyhíjják), summon water elemental, rain of fire, nameg a démonidézés :) Ebből 1-2-t későbbi warcraftokba is viszontátunk
    Mod: helyesírási korrekció

    [Szerkesztve]

  • Zeratul18

    csendes tag

    válasz Draki #119 üzenetére

    Nemááár! Warcraft 3-ban oly gyenge a gép, hogy még hülyéskedve is el lehet p*csázni de keményen. Én egyszer eljátszottam ellene a Druidák Támadását (csak druida hadsereg, nomeg egy Keeper hős) meg Defenddel rendelkező Human gép ellen csak Archerrel (meg a Priestess) mentem.. A starfallt meg megoldhatod egy jóképű bénító varázslattal (entangling roots, storm bolt, war stomp, sleep csak hogy minden oldalról mondjak 1-et), de ha esetleg az nincs akkor hátrahúzod a sereged amíg elmúlik.

    Egyedül az Insane gép (ami ugye csal, mert 2x annyit kaszál nyersanyagokból) tud némi kihívást nyújtani (bár néha FFA-ban csúnyán lerusholnak ketten, és ugye 1más után két hadsereg kiirtása amik ráadásul 2x annyi suskából lettek előállítva nem egy leányálom).

  • Zeratul18

    csendes tag

    Hát most war3 vs Generals grafika... hát egyik sem korszeű és nem is szép. A generals iszonyúan low poly a warcrafthoz képest (szegletes gyalogosok), viszont talán a terep szebb. A W3 eléggé úgy néz ki, mintha 1 rajzfilm lenne vagy legalábbis ahhoz hasonló (soksk ez miatt már ki se próbálták). Nekem istenigazából egyiknek se jött be a grafikája (ha grafikát akarunk akkor nyomjunk Doom3at meg Far Cry-t).

    Sztem egyébként a grafika oly mértékben nem számít, hogy pl. sztem a legjobb C&C stratégia még mindig a C&C1 a maga 640X480 felbontásával és bummedli spritejaival (no persze nem ezért, hanem olyan apró dolgokért mint: hangulat, játékélmény).

  • Zeratul18

    csendes tag

    válasz Amigo78 #94 üzenetére

    Ezt te hol hallottad, hogy a Magyarok olyan sz*rok lennének SC-ban? Persze nem világelsők vagyunk, de azért sztem igen erősek a Magyarok. Rengeteg elismert magyar van világszerte, soxor szoktam őket látni mindenféle BW fórumokon meg egyéb helyeken a kupameccsekről beszélni.

    10 meccset.. és kik ellen? Mert jóvan csinálhatok ő olyat, hogy 1v1 LT ONLY NOOBS és akinek pozitívba van a statja bannolja, aztán tuti meg lesz a 10 win..

    Emellett még profibb játékosoknak (nem stathackereknek) sem makultáltan a statja. A battle.net tipikusan az a hely ahol mindig lehet 1 ''nagyobb hal'' nálad, nomeg ha szerencséje van akár egy gyengébb játékos is megverhet.

  • Zeratul18

    csendes tag

    Háát a rush egy kétélű dolog. Ha intenzíven rusholsz, lehet hogy koppansz a védelmen (ugye bunker SCV-kkel javítva) aztán buktál egy valag summát amit a rushodba öltél, amíg ő szépen fejlődgetett és kapsz egy olyan dropot a nyakadba hogy majd nézhetsz.

    Különben meg terra 1ébként sem az a faj amivel rusholni kéne... pl. LT-n sztem a terra rush össz akkor jó, ha szegény ellenfél vmi ultraspeciális taktikát csinál védelem nélkül... Tény hogy a terra talán a leggyengébb a játék elején, de ezt a gyengeséget lehet feledtetni egy jó kis bunkeres védelemmel, és az ellenfélnek jó durva veszteségei lesznek ha batámad.
    Csak egy példa: egy bunkeres barikád akár 3 Zealotot és 8 Zerglinget is fog egyszerre, ha jól építetted meg.
    Amellett általában a profi meccseken nem rushol senki (pedig megtehetnék mert ilyen kikötés mint norush már középszerű meccseken sincsen). A rushnak iszonyú nagy rizikófaktora van (gagyi gazdaság, alacsony fejlettség).
    A terrannal a leginkáb bejövő ''rush'' (nem igazán early rush) az a medic+marine+stimpack (bár persze ez is védhető: pl.: bunker+early tank; protossról early dark templar vagy dragoon; zergről sunkenek meg burrowolt lingek). Egy ilyen takt. megfogása azon múlik, hogy amikor felfedezel meglátod-e hogy erre megy.
    Apropó felfedezés:ne az első 4 workerből küldj egyet körbeszaladni (bár így gyors a felfedezés, de ez 1v1ben öngyilkosság), hanem kb. amikor a supply depot építed akkor küldj 1-et (vagy a Barrackot ha ennyire rusholsz).

    [Szerkesztve]

  • Zeratul18

    csendes tag

    1. A jó játékosoknál nincsenek ilyen kikötések mint norush
    2. 4-5 tank akár 50+ marine-t is fog ha fejlesztve van + jól van elhelyezve. Én kevés Terranost láttam aki csakis massmarine-ozott de ez általában egyenes út a vereséghez TvT-ben (ja persze normális ellenfelek esetében). Attól, hogy játszottál 1-2 (vagy több) rosszul sikeredettet attól még nem a game a rossz. Sztem ha valaki mass marine-ozik ellened próbálj meg válaszolni egy tank+vulture combóval. A marineoknak ez ellen esélye sincs ezellen (1 marine = 2 vulture lövés). Amellett sztem a terra pont az a faj aki az esetek 80%-ban Factorykra épít. Főleg így van ez hegyes-völgyes pályákon.

    MOD: Bővebben: link ;itt van egy jópár 1v1 ahol jópár különböző taktikát alkalmaznak.

    [Szerkesztve]

  • Zeratul18

    csendes tag

    War3 fajok: hát az a baj hogy a fajok közötti nagyobb különbségek az építés stílusában és a nyersanyagok termelésében ki is merülnek. Sajna az egységek túlságosan 1 súlycsoportba vannak és minden oldalon találni hasonlót. No persze még mindíg jobban különböznek mint az általános RTS-ekben, de sztem ezen a téren 1enlőre a SC az etalon.

    Zeratul: Protoss Dark Templar hős

    Terrán dolgok:
    Sajna a terran faj a gyengém a SC-ban, Protossból és Zergből lényegesen jobb vagyok, de azért van 1-2 terra taktika:

    1: ha a rushtól félsz, a terra a mainjében egy Protoss+Zerg rushot is meg tud fogni EGYEDÜL!!
    Méghozzá: Gyorsan építessz Supply Depotból és Barracksból barikádot, mögé 1 bunker, 4 marinnal + 1-2 marine odakinn + 1-2 SCV javítja a bunkert.
    Ez után az alap rush után már Vulture-od vagy tankod is lehet és onnantól könnyebb.

    Taktikák:
    1.Medic+Marine stimpackal, földön
    2.ugyanez dropshippel workerek közé
    3.Vulture drop, workerekhez, majd tankok+légvédelem
    4.vulture aláaknázás (saját bázisod elejét vagy pofátlanul az ellenfél bázisába)majd tankok+légvédelem
    5.Goliath Drop workerekhez, majd Mass Goliath 1-2 tankkal megtámogatva, sűrű dropokkal
    6.Tank Push, dropshipekkel, légvédelemmel
    7.Early Wraith, még láthatatlanság se kell, csak gyorsan üssük a munkásait és meneküljünk ha védenek. A Wraith egész jó Marine ellen ha elég sok van
    8.Wraithes gusztustalankodás későbbi tankkal: láthatatlan Wraithek a workerre, később sima tankos takt. vagy dropok
    9.Aknás-tankos nyomulás: terep-> aláaknázni, tankokat akna mögé (légvédelem sem árt)
    10.Massive Battlecruiser: eleinte védelem, 1-2 exppel kell kihúzni (lehetőleg gázt tartalmazóval) majd SciVessel+Battlecruiser (D-Matrix)
    11.Tankos-BC-s: Dropshipek 1-2 tankot tartalmaznak amik majd a légvédelmet ütik szét, lehetőleg hegyre dobálva őket
    12.Mapcontrol: Gyorsan dropshipre és tankra mész, majd bepofátlankodsz szinte minden exp.-hez 1-2 tankkal és SCV-vel (hegyes pályákon jó ahol hegyre lehet pakolni a tankot). SCV-k missile turreteket építenek.
    13.Tank+Sci Vessel: bár én ezt még nem nagyon használtam, de láttam már embert aki igen hatékonyan csinálta ezt: ha tank csatázik->D-matrix rá. Szintén némi légvédelem nem árt.
    14.Bezárkózós Nuke-olós: Zárkózol tankkal meg barikáddal, néhány exp kell, megint gázzal. Dropship+Ghost megy Nuke-olni az ellenség Workereit/seregét, majd kivégzésként tank push vagy dropok.
    15.Hopp ez még vhova az elejére kellett volna :) :Firebat drop: különösen kellemetlen taktika, de drop nélkül is megcsinálható gyengén védett vagy széles bejáratú bázisoknál: stimelt firebatokkal lemészárolod a munkásait, minél előbb annál jobb.

    Persze mindegyik taktikánál érdemes megcsinálni azt a pár marine-os védelmet.

    Na most ez 15 különböző taktika volt és én nem terranos vagyok.

  • Zeratul18

    csendes tag

    Sztem nálam az nem kérdés melyik a kedvencem (nézz a nevemre)

    Nos a történet úgy volt, hogy az első RTS amivel találkoztam az a Red Alert volt, eléggé bejött a téma, szerettem. Később a C&C sorozat többi tagját is sorra meglátogattam, és ebből az Emperor tetszett a legjobban, bár nem is lenne C&C ha nem lenne kiegyensúlyozatlan. (ja igen Harkonnen Gunship mass bármiyen épületet leszed, meg a missile tank+assault tank se semmi, szegény Ordos meg normális légierő és légvédelem nélkül)
    Ezután jött a WK3. Gondoltam RTS, olyan nagy különbség nem lehet. De volt. Egyszerűen ég és föld a kettő. A Warcraft kiegyensúlyozott és sokkal jácchatóbb, nomeg nem a végtelen massolásról szól (a'la RA: mit kell csinálni? megszerezni a lehető legtöbb tankot, a többi egység csak dísznek jó)
    A Warcrafton felbuzdulva látogattam meg a SC-ot, és letöltöttem a demóját. Hát extázisba jáccottam már azt is végig. Annyival jobb mint a WK3 és a C&C-kkel nem is említhető egy lapon. A Starcraft majdnem teljesen tökéletes játékmenetet mutat fel, és Single playerben is nagyobbat ütött mint akármelyik eddigi játék (pedig 2003-ban találkoztam vele, és akkor gondoltam ezt!!!).
    A SC egyszerűen iszonyúan magával ragadó játék. Minden fajnak megvan a maga erőssége és gyengéje (Terranok: tűzerő, nagy hatókörű egységek; Protossok: HP, speciális képességek; Zergek: brutális mennyiség és sebesség), és gyakorlatilag bármilyen stratégiának van ellenszere. És a gépi ellenfél (bár csúnyán csal), de ahhoz képest talán a legfejlettebb amit láttam. C&C-kbe a gépi ellenfél max. a kezdőknek kihívás. Még az ultra-brutál AI-t is 10 perc alatt földre lehet küldeni anélkül, hogy esélye lenne.
    Amellett a SC univerzum sztem annyival jobb mint bármely más RTS-é. A fajok végre különböznek (na ezt eddig egyik RTS sem tudta utána csinálni - még a WK3 ban is túl egy sémára mennek a fajok a SC-hoz képest). A grafika meg nem RTS téma. Engem nagyon egyik RTS grafikája sem nyűgözött le, valahogy engem RTS témában nem ez érdekel.
    Bár sajna még nem nyomom úgy a SC-ot sem mint ahogy szeretném, de remélem hamarosan felfejlődök benne.

    Aztán még a C&C próbálkozott nálam 1 Generalssal visszakerülni a kedvencek közé, amit jáccottam is egy darabig, de azután uninstall lett a sorsa.
    Az a baj vele, hogy teljesen átgondolatlan. Mondjuk jó, hogy lelopták végre a Blizzard féle gyártási/fejlesztési rendszert, bár ez a C&C stílussal nem fér össze, és méginkább lebutítja a játékot egy ''szerezz minél több tankot'' versenyre. Mondjuk a Kínaiaknál (akik sztem igencsak a legerősebbek) bejött az atomágyú, ami 3-4 tankot is kilő egyszerre sikeres találat esetén, és pár ilyennel megtámogatva seregünket jóval nagyobb eredményekre számíthatunk, csak az a baj, hogy a többi oldal ilyen célú egysége meg teljesen gagyi. A tomahawk nevetségesen gyengét lő. A SCUDot meg a lehető legegyszerűbb kivédeni. Ja meg a kínaiak Propaganda-tornya hát enyhén.... durva. És 500 fityingért még hatékonyabbá is lehet tenni. Talán még atomágyúkkal is lehetetlen megállítani egy szétpropagandázott Overlord sereget.
    Ja a terroristák meg nevetségesek. Ott az alagútrendszerük (Nydus style), ami kb. arra jó, hogyha megtámadtak és át akarod vinni a seregedet akkor 1 overlord v. atomágyúlövés az egészet kivégzi, mert egymás hegyén hátán jönnek ki. Amellett nincs 1 épkézláb támadó egységük sem.
    Amcsik meg olyan túl ''amcsisak'' lettek. Jóvan hogy alapból a legerősebb katonát és tankot kapják, de magas szinten sz*rt sem érnek. Jó tulajdonságuk, hogy tundak scannelni (ComSat style), de minek nekik scan ha ott a kémtelepük amivel úgyis felfedhetnek mindent. Jó hogy van légierejük, de a Generalsban a léierő mindössze annyit ér mint pl. azok a general képességek amivel áldhatod az ellent (pl. ágyúzás) csak még le is lőhető meg mocskosul drága.

    Konklúzió: sztem eddig nincs RTS ami megingathatta volna a SC trónját. Bár az sem tökéletes, sok dolog van amit kicsit másképp csináltam volna, de messzemenően az eddig kijött legjobb játék (nem csak RTS-ek között).
    Mondjuk azért még kíváncsi vagyok a Dawn of Warra, mert jónak ígérkezik.

    Ejj de hosszú lett... erről a témáról tudok beszélni

Új hozzászólás Aktív témák