Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- potyautas: A Magyar Néphadsereg emlékére
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- bambano: Bambanő háza tája
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zeratul18
csendes tag
Hajjajj még hogyne emlékeznék. Bár énse akkoriba jáccottam vele amikor még új volt (szal akkor nem volt meg, meg kapcs. híján nem tudtam beszerezni), de 1 idő után érdekelt és letöltötem egy abandonwareról. Sztem egész jó kis játék. Pl. sztem van 1-2 tök jó spell benne: pl: acid cloud (vagy hogyhíjják), summon water elemental, rain of fire, nameg a démonidézés
Ebből 1-2-t későbbi warcraftokba is viszontátunk
Mod: helyesírási korrekció
[Szerkesztve] -
Zeratul18
csendes tag
Nemááár! Warcraft 3-ban oly gyenge a gép, hogy még hülyéskedve is el lehet p*csázni de keményen. Én egyszer eljátszottam ellene a Druidák Támadását (csak druida hadsereg, nomeg egy Keeper hős) meg Defenddel rendelkező Human gép ellen csak Archerrel (meg a Priestess) mentem.. A starfallt meg megoldhatod egy jóképű bénító varázslattal (entangling roots, storm bolt, war stomp, sleep csak hogy minden oldalról mondjak 1-et), de ha esetleg az nincs akkor hátrahúzod a sereged amíg elmúlik.
Egyedül az Insane gép (ami ugye csal, mert 2x annyit kaszál nyersanyagokból) tud némi kihívást nyújtani (bár néha FFA-ban csúnyán lerusholnak ketten, és ugye 1más után két hadsereg kiirtása amik ráadásul 2x annyi suskából lettek előállítva nem egy leányálom). -
Zeratul18
csendes tag
Hát most war3 vs Generals grafika... hát egyik sem korszeű és nem is szép. A generals iszonyúan low poly a warcrafthoz képest (szegletes gyalogosok), viszont talán a terep szebb. A W3 eléggé úgy néz ki, mintha 1 rajzfilm lenne vagy legalábbis ahhoz hasonló (soksk ez miatt már ki se próbálták). Nekem istenigazából egyiknek se jött be a grafikája (ha grafikát akarunk akkor nyomjunk Doom3at meg Far Cry-t).
Sztem egyébként a grafika oly mértékben nem számít, hogy pl. sztem a legjobb C&C stratégia még mindig a C&C1 a maga 640X480 felbontásával és bummedli spritejaival (no persze nem ezért, hanem olyan apró dolgokért mint: hangulat, játékélmény). -
Zeratul18
csendes tag
Ezt te hol hallottad, hogy a Magyarok olyan sz*rok lennének SC-ban? Persze nem világelsők vagyunk, de azért sztem igen erősek a Magyarok. Rengeteg elismert magyar van világszerte, soxor szoktam őket látni mindenféle BW fórumokon meg egyéb helyeken a kupameccsekről beszélni.
10 meccset.. és kik ellen? Mert jóvan csinálhatok ő olyat, hogy 1v1 LT ONLY NOOBS és akinek pozitívba van a statja bannolja, aztán tuti meg lesz a 10 win..
Emellett még profibb játékosoknak (nem stathackereknek) sem makultáltan a statja. A battle.net tipikusan az a hely ahol mindig lehet 1 ''nagyobb hal'' nálad, nomeg ha szerencséje van akár egy gyengébb játékos is megverhet. -
Zeratul18
csendes tag
Háát a rush egy kétélű dolog. Ha intenzíven rusholsz, lehet hogy koppansz a védelmen (ugye bunker SCV-kkel javítva) aztán buktál egy valag summát amit a rushodba öltél, amíg ő szépen fejlődgetett és kapsz egy olyan dropot a nyakadba hogy majd nézhetsz.
Különben meg terra 1ébként sem az a faj amivel rusholni kéne... pl. LT-n sztem a terra rush össz akkor jó, ha szegény ellenfél vmi ultraspeciális taktikát csinál védelem nélkül... Tény hogy a terra talán a leggyengébb a játék elején, de ezt a gyengeséget lehet feledtetni egy jó kis bunkeres védelemmel, és az ellenfélnek jó durva veszteségei lesznek ha batámad.
Csak egy példa: egy bunkeres barikád akár 3 Zealotot és 8 Zerglinget is fog egyszerre, ha jól építetted meg.
Amellett általában a profi meccseken nem rushol senki (pedig megtehetnék mert ilyen kikötés mint norush már középszerű meccseken sincsen). A rushnak iszonyú nagy rizikófaktora van (gagyi gazdaság, alacsony fejlettség).
A terrannal a leginkáb bejövő ''rush'' (nem igazán early rush) az a medic+marine+stimpack (bár persze ez is védhető: pl.: bunker+early tank; protossról early dark templar vagy dragoon; zergről sunkenek meg burrowolt lingek). Egy ilyen takt. megfogása azon múlik, hogy amikor felfedezel meglátod-e hogy erre megy.
Apropó felfedezés:ne az első 4 workerből küldj egyet körbeszaladni (bár így gyors a felfedezés, de ez 1v1ben öngyilkosság), hanem kb. amikor a supply depot építed akkor küldj 1-et (vagy a Barrackot ha ennyire rusholsz).
[Szerkesztve] -
Zeratul18
csendes tag
1. A jó játékosoknál nincsenek ilyen kikötések mint norush
2. 4-5 tank akár 50+ marine-t is fog ha fejlesztve van + jól van elhelyezve. Én kevés Terranost láttam aki csakis massmarine-ozott de ez általában egyenes út a vereséghez TvT-ben (ja persze normális ellenfelek esetében). Attól, hogy játszottál 1-2 (vagy több) rosszul sikeredettet attól még nem a game a rossz. Sztem ha valaki mass marine-ozik ellened próbálj meg válaszolni egy tank+vulture combóval. A marineoknak ez ellen esélye sincs ezellen (1 marine = 2 vulture lövés). Amellett sztem a terra pont az a faj aki az esetek 80%-ban Factorykra épít. Főleg így van ez hegyes-völgyes pályákon.
MOD: Bővebben: link ;itt van egy jópár 1v1 ahol jópár különböző taktikát alkalmaznak.
[Szerkesztve] -
Zeratul18
csendes tag
War3 fajok: hát az a baj hogy a fajok közötti nagyobb különbségek az építés stílusában és a nyersanyagok termelésében ki is merülnek. Sajna az egységek túlságosan 1 súlycsoportba vannak és minden oldalon találni hasonlót. No persze még mindíg jobban különböznek mint az általános RTS-ekben, de sztem ezen a téren 1enlőre a SC az etalon.
Zeratul: Protoss Dark Templar hős
Terrán dolgok:
Sajna a terran faj a gyengém a SC-ban, Protossból és Zergből lényegesen jobb vagyok, de azért van 1-2 terra taktika:
1: ha a rushtól félsz, a terra a mainjében egy Protoss+Zerg rushot is meg tud fogni EGYEDÜL!!
Méghozzá: Gyorsan építessz Supply Depotból és Barracksból barikádot, mögé 1 bunker, 4 marinnal + 1-2 marine odakinn + 1-2 SCV javítja a bunkert.
Ez után az alap rush után már Vulture-od vagy tankod is lehet és onnantól könnyebb.
Taktikák:
1.Medic+Marine stimpackal, földön
2.ugyanez dropshippel workerek közé
3.Vulture drop, workerekhez, majd tankok+légvédelem
4.vulture aláaknázás (saját bázisod elejét vagy pofátlanul az ellenfél bázisába)majd tankok+légvédelem
5.Goliath Drop workerekhez, majd Mass Goliath 1-2 tankkal megtámogatva, sűrű dropokkal
6.Tank Push, dropshipekkel, légvédelemmel
7.Early Wraith, még láthatatlanság se kell, csak gyorsan üssük a munkásait és meneküljünk ha védenek. A Wraith egész jó Marine ellen ha elég sok van
8.Wraithes gusztustalankodás későbbi tankkal: láthatatlan Wraithek a workerre, később sima tankos takt. vagy dropok
9.Aknás-tankos nyomulás: terep-> aláaknázni, tankokat akna mögé (légvédelem sem árt)
10.Massive Battlecruiser: eleinte védelem, 1-2 exppel kell kihúzni (lehetőleg gázt tartalmazóval) majd SciVessel+Battlecruiser (D-Matrix)
11.Tankos-BC-s: Dropshipek 1-2 tankot tartalmaznak amik majd a légvédelmet ütik szét, lehetőleg hegyre dobálva őket
12.Mapcontrol: Gyorsan dropshipre és tankra mész, majd bepofátlankodsz szinte minden exp.-hez 1-2 tankkal és SCV-vel (hegyes pályákon jó ahol hegyre lehet pakolni a tankot). SCV-k missile turreteket építenek.
13.Tank+Sci Vessel: bár én ezt még nem nagyon használtam, de láttam már embert aki igen hatékonyan csinálta ezt: ha tank csatázik->D-matrix rá. Szintén némi légvédelem nem árt.
14.Bezárkózós Nuke-olós: Zárkózol tankkal meg barikáddal, néhány exp kell, megint gázzal. Dropship+Ghost megy Nuke-olni az ellenség Workereit/seregét, majd kivégzésként tank push vagy dropok.
15.Hopp ez még vhova az elejére kellett volna
irebat drop: különösen kellemetlen taktika, de drop nélkül is megcsinálható gyengén védett vagy széles bejáratú bázisoknál: stimelt firebatokkal lemészárolod a munkásait, minél előbb annál jobb.
Persze mindegyik taktikánál érdemes megcsinálni azt a pár marine-os védelmet.
Na most ez 15 különböző taktika volt és én nem terranos vagyok. -
Zeratul18
csendes tag
Sztem nálam az nem kérdés melyik a kedvencem (nézz a nevemre)
Nos a történet úgy volt, hogy az első RTS amivel találkoztam az a Red Alert volt, eléggé bejött a téma, szerettem. Később a C&C sorozat többi tagját is sorra meglátogattam, és ebből az Emperor tetszett a legjobban, bár nem is lenne C&C ha nem lenne kiegyensúlyozatlan. (ja igen Harkonnen Gunship mass bármiyen épületet leszed, meg a missile tank+assault tank se semmi, szegény Ordos meg normális légierő és légvédelem nélkül)
Ezután jött a WK3. Gondoltam RTS, olyan nagy különbség nem lehet. De volt. Egyszerűen ég és föld a kettő. A Warcraft kiegyensúlyozott és sokkal jácchatóbb, nomeg nem a végtelen massolásról szól (a'la RA: mit kell csinálni? megszerezni a lehető legtöbb tankot, a többi egység csak dísznek jó)
A Warcrafton felbuzdulva látogattam meg a SC-ot, és letöltöttem a demóját. Hát extázisba jáccottam már azt is végig. Annyival jobb mint a WK3 és a C&C-kkel nem is említhető egy lapon. A Starcraft majdnem teljesen tökéletes játékmenetet mutat fel, és Single playerben is nagyobbat ütött mint akármelyik eddigi játék (pedig 2003-ban találkoztam vele, és akkor gondoltam ezt!!!).
A SC egyszerűen iszonyúan magával ragadó játék. Minden fajnak megvan a maga erőssége és gyengéje (Terranok: tűzerő, nagy hatókörű egységek; Protossok: HP, speciális képességek; Zergek: brutális mennyiség és sebesség), és gyakorlatilag bármilyen stratégiának van ellenszere. És a gépi ellenfél (bár csúnyán csal), de ahhoz képest talán a legfejlettebb amit láttam. C&C-kbe a gépi ellenfél max. a kezdőknek kihívás. Még az ultra-brutál AI-t is 10 perc alatt földre lehet küldeni anélkül, hogy esélye lenne.
Amellett a SC univerzum sztem annyival jobb mint bármely más RTS-é. A fajok végre különböznek (na ezt eddig egyik RTS sem tudta utána csinálni - még a WK3 ban is túl egy sémára mennek a fajok a SC-hoz képest). A grafika meg nem RTS téma. Engem nagyon egyik RTS grafikája sem nyűgözött le, valahogy engem RTS témában nem ez érdekel.
Bár sajna még nem nyomom úgy a SC-ot sem mint ahogy szeretném, de remélem hamarosan felfejlődök benne.
Aztán még a C&C próbálkozott nálam 1 Generalssal visszakerülni a kedvencek közé, amit jáccottam is egy darabig, de azután uninstall lett a sorsa.
Az a baj vele, hogy teljesen átgondolatlan. Mondjuk jó, hogy lelopták végre a Blizzard féle gyártási/fejlesztési rendszert, bár ez a C&C stílussal nem fér össze, és méginkább lebutítja a játékot egy ''szerezz minél több tankot'' versenyre. Mondjuk a Kínaiaknál (akik sztem igencsak a legerősebbek) bejött az atomágyú, ami 3-4 tankot is kilő egyszerre sikeres találat esetén, és pár ilyennel megtámogatva seregünket jóval nagyobb eredményekre számíthatunk, csak az a baj, hogy a többi oldal ilyen célú egysége meg teljesen gagyi. A tomahawk nevetségesen gyengét lő. A SCUDot meg a lehető legegyszerűbb kivédeni. Ja meg a kínaiak Propaganda-tornya hát enyhén.... durva. És 500 fityingért még hatékonyabbá is lehet tenni. Talán még atomágyúkkal is lehetetlen megállítani egy szétpropagandázott Overlord sereget.
Ja a terroristák meg nevetségesek. Ott az alagútrendszerük (Nydus style), ami kb. arra jó, hogyha megtámadtak és át akarod vinni a seregedet akkor 1 overlord v. atomágyúlövés az egészet kivégzi, mert egymás hegyén hátán jönnek ki. Amellett nincs 1 épkézláb támadó egységük sem.
Amcsik meg olyan túl ''amcsisak'' lettek. Jóvan hogy alapból a legerősebb katonát és tankot kapják, de magas szinten sz*rt sem érnek. Jó tulajdonságuk, hogy tundak scannelni (ComSat style), de minek nekik scan ha ott a kémtelepük amivel úgyis felfedhetnek mindent. Jó hogy van légierejük, de a Generalsban a léierő mindössze annyit ér mint pl. azok a general képességek amivel áldhatod az ellent (pl. ágyúzás) csak még le is lőhető meg mocskosul drága.
Konklúzió: sztem eddig nincs RTS ami megingathatta volna a SC trónját. Bár az sem tökéletes, sok dolog van amit kicsit másképp csináltam volna, de messzemenően az eddig kijött legjobb játék (nem csak RTS-ek között).
Mondjuk azért még kíváncsi vagyok a Dawn of Warra, mert jónak ígérkezik.
Ejj de hosszú lett... erről a témáról tudok beszélni
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 7 / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / akku :84%
- Apple iPhone 15 / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku:83%
- Apple iPhone 14 Pro / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku : 87%
- Corsair iCUE H150i RGB PRO XT Processzor vízhűtő
- Apple iPhone 17 Pro Silver 256 GB Használt, karcmentes 100% akku / 0 ciklus 1 év gari!
- iPhone 13 Pro 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3963, 100% Akkumulátor
- Creative Sound BlasterX G6 7.1 USB külső hangkártya
- Acer Nitro 5 - AN515 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-10300H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1650 - MAGYAR
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 240GB SSD I 14" HD+/FHD I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB Zalman T4 Plus Cooler Master 750W
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Ebből 1-2-t későbbi warcraftokba is viszontátunk
irebat drop: különösen kellemetlen taktika, de drop nélkül is megcsinálható gyengén védett vagy széles bejáratú bázisoknál: stimelt firebatokkal lemészárolod a munkásait, minél előbb annál jobb.
