Eltávozik a lelke sok hő sokk hatására
Egyébként érdekes téma. Egy 10 éves utcai autón amiben van mondjuk 100e km, még simán lehet a gyári CC tárcsa. Viszont, Apexnek is volt videója erről, McLaren 720 mikor Ice Cold vezette, kb 120 kör volt a ringen egy szett CC pad és kb 400 a tárcsa ha jól emlékszem. Na az nincs csak kb 7500km, és kuka. A CC fékszett meg valami 20-30.000 euro. Ezért sokan akik ringeznek átalakítják CC-ről rendes fém verseny tárcsára, verseny paddal. Sokkal olcsóbban jönnek ki körre leosztva.
Még egy érdekesség, van a ring mellett egy cég amiről olvastam, hogy 2-3 alkalommal fel tudnak újítani carbon tárcsákat. Nyilván nem publikus az eljárás de garanciát adnak rá, és ugyan úgy tudni fogja a gyári specifikációkat.
Na az egy érdekes eljárás lehet ahogy növelik a súlyát / erősségét, de a méretét nem.
Jó pár éve amikor néztem volt 1-2 ezer euro / tárcsa. Autó függő de töredéke a gyári újhoz képest.
Merkedesznél valami más volt. Akár mekkora tempóval esik be egy kanyarba a kerék nem kéne hogy kitörjön. Felni nem tűnik sérültnek. Így amire gondolnék. 1 utángyártott olcsó csavar és / vagy nyomatékkulcsal ami a csövön kifér ráhúzva. Akkor terheléskor el tudnak durranni a csavarok. Esetleg még meg volt toldva egy pogácsával.
A felni ép, és a féktárcsa is a helyén maradt az autót megtartva, úgy hogy nagy téttel fogadnék rá hogy csavar.
Ami fura hogy az első kerékben szokott eltörni az olcsó csavar féktávon. Legnagyobb terheléskor. Talán az lehetett hogy előre nem kellett szélesítés és a gyári csavarokkal ment, azok meg bírták. Valami ilyesmit tudok elképzelni.
kisza25
A helyiek betegek. Akik ott laknak, van éves bérletük. Nem ritka az évi 4-6000 kör náluk. Na ők vesznek részletre egy Golf GTI-t, ami mostanában inkább N-es Hyundait. És letolják vele a szezont, majd megy eladásra és vesznek egy újat. Sokan tolják ezt.
Na nekik akkora rutinjuk van hogy kanyartempóba verhetetlenek. Úgy mennek át kanyarokon hogy azt nem hiszed el hogy nem a falba köt ki. Nekem is volt ilyenem, hiába voltam gyorsabb az egyenesbe, alig fékez és olyan gyorsan kanyarodnak hogy el kellett engednem. És nem tudtam tartani a tempóját. De egy i30N kifújta ismerős orrát is aki E63 AMG-vel volt. 525 lóerős....
[ Szerkesztve ]