- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Szólánc.
- Fenyő: Ingyenes iskolai linux szerver disztrók a Sulix, Huedu utánra
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
RP1980
tag
A minap láttam üveg tisztítására egy ígéretes módszert. Koszradír apc-vel, majd utána ipa/desztviz üvegre való mikroszálassal.
-
weres78
senior tag
válasz
belaazallat #34697 üzenetére
Ha van valami apc otthon mosd át vele alaposan kívül-belül. Aztán egy jó üvegtisztító Például két mikroszálassal, és megszűnik a probléma.
Nem szabadna rámenjen egy óránál több, még az is sok... -
belaazallat
addikt
válasz
weres78 #34696 üzenetére
2015-ben vettem használtan a kocsit.(99-es évjárat) Akkor volt kitakarítva rendesen, azóta én takarítom.
Kézi mosóba szoktam vinni, ami vegyszert ott kap az lehet a külső oldalán a szélvédőnek. Belül nem kezeltem semmivel. Valószínűleg a technikával van a probléma. Áldozok rá 1 napot.
-
weres78
senior tag
válasz
belaazallat #34693 üzenetére
Valami zsír maradhat az üvegen, emiatt látszik az a törés. Ezt egy normális üvegtisztító (bármely nevesebb gyártó terméke) 2 mikroszálassal és megfelelő technikával (amit Ferrari nagyon jól leírt) elviszi.
Másik eset, ha valami bevonat, pl páramentesítő maradt az üvegen, esetleg kívül valami RainX vagy hasonló. Tudsz ilyenről? -
weres78
senior tag
válasz
BigBlackDog #34692 üzenetére
Bőrre Koch Chemie Pol Starral szabad rámenni, a Green Star erős (lehet) oda. Valószínűleg valamit elírtam ha Green Start ajánlottam bőrre.
Ui: jaa, értem. Én alapból szövet kárpitra gondoltam a válaszomban. A bőr az bőven az érzékeny szekció...
-
jozsi252
veterán
válasz
belaazallat #34693 üzenetére
Háztartási papírtörlőt próbáld meg. Nekem valahogy az eddig próbált mikroszálasok szöszölnek. Vileda Prof cuccokat vettem, de nem volt időm letesztelni azokat a rongyokat.
De a papírtörlő nálam makulátlan eredményt produkál. -
belaazallat
addikt
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Aztelfelejtettem leírni, szövet ülés kárpitról van szó. Nem tudom mennyire kényes. A fejtámlákat akarom jobban kitakarítani meg a hátsó ülést leette a gyerek.
Üvegnél nem szokott maszatos maradni, semmi folt nem marad, csak ha pára kerül az első szélvédőre, látszik a törlés nyoma.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
belaazallat #34688 üzenetére
Ahogy írta weres78 is, Koch Chemie Green Star nem rossz, de csak óvatosan vele! Láttam már olyat, hogy a bőr felületet kb. elkezdte oldani.
Én legutóbb Vanish kárpittisztítóval fújtam át a foltokat, majd utánna némi kefélés után jött a kárpittisztító gép. Nálam működött és kihozta a foltokat.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
belaazallat #34688 üzenetére
Üveg témához:
Nagyon makacs egy dolog, én is sokat szenvedtem vele régebben. A Mr Muscle zöld ecetes ablaktisztító elég jó. Ami nagyon fontos hogy jó minőségű és tiszta mikroszálasod legyen, gyakran cseréld, forgasd. Én ezt használom, 3x össze hajtva, és kettő elmegy kintre, kettő bentre, illetve egy kisebb a lehúzott ablak élekhez. Amennyiben a Mr Muscle nem elég, IPA + Deszt víz 50-50% az átrágja magát a durvább filmeken is, illetve foltmentesen szárad. Első körben egy bőven átfújt ronggyal alaposan áttörlök mindent, gyakran hajtogatva, majd a második alkalommal csak pár fújással egy irányba tökéletesen csíkmentesre finomítom, néha egy fújással ránedvesítek ha szárad nagyon.
Előtte kezet mosok, illetve figyelj hogy ne érjen pl műanyagápolóba (műszerfal), vagy gyors waxolt fényezéshez, mert attól is csíkozhat, a rossz minőségű és/vagy rosszul mosott mikroszálas sem jó. Illetve elég sok a gagyi ablaktisztító is. Első alkalommal lehet hogy kétszer is meg kell csinálnod, figyelj az élekre, mikor először mész át, hogy kimenj a széléig mindenhol, mert onnan is kaphat fel szemetet később.
A kárpitról írtam egy hasonlót valamikor idén már ide és Volvóba is.
-
weres78
senior tag
válasz
belaazallat #34688 üzenetére
Sok múlik a "valami hab" - on, hogy mennyi dzsuvát szed ki.
Általában a legjobb megoldás, ha felspricceled a megfelelő szert a foltra, ott egy puha kefével felhabosítod, majd a géppel tisztára szívod/tiszta vízzel öblíted.
Ha nem kimondottan kényes a kárpit amit pucolni szeretnél, akkor Koch Chemie Green Star [link].
Ha kimondottan kényes a tisztításra váró felület akkor Koch Chemie Pol Star [link].
Biztosan vannak más szerek amik jók, ezeket ismerem és merem ajánlani!Üveg
Egy jófajta üvegtisztító, két mikroszálas kell hozzá. Fentebb linkeltem a Koch-Chemie Speed Protectet, az is jó.
Egyik (üvegre való) mikroszálassal letörlöd, lepucolod a zsírt és a többi szennyeződést, a másik mikroszálassal tisztára törlöd.
Ha nagyon gázos a történet, mehet első körben a Green Star oda is, majd a fenti lépések üvegtisztítóval.
Lényeg a 2 mikroszálas! -
belaazallat
addikt
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni kárpit és üveg tisztításban.
Van takarító gépen, van hozzá vizes kárpittisztító, ehhez keresnék valami szert.
Folyamat: kiporszívózom az üléseket, befújom valami habbal a foltokat, majd vizessel átmegyek rajta?
Valamint az üveg felületeket belülről szeretném letakarítani, ujjlenyomatokat el tudom tüntetni, de ha párásodik az üveg, látszik, hogy csíkos. Akár papírral, akár lehúzóval szedem le a tisztító szert. Próbáltam több üveg tisztítót. Mit csinálok rosszul?
Köszi!
-
Kereplő
csendes újonc
válasz
lacos001 #34682 üzenetére
nem túl esztétikus de hatékony takony!
-
jozsi252
veterán
válasz
Pardise #34681 üzenetére
Nem egyedi dolog. K7-nél nekem sincs rá semmilyen lehetőség. Ezeknél a gépeknél nem túl "népszerű" a nyomás állítási lehetőség. Persze van olyan gyártó aki lehetőséget ad rá, de a nagy részénél nem lehet. Épp ezért vannak olyan fejek amin te tudod szabályozni hogy mennyire jöjjön ki a víz.
-
lacos001
senior tag
Estét
Kérnék egy kis segítséget...
Ezen a matt kijelzőn mivel lehetne "sérülés" mentesen a dolgokat eltűntetni? Eddig fel sem tűnt, nem vettem észre. Igaz, csak tegnap hoztam el az autót..
Ha üzemel az autó természetesen nem látni, de tudom, hogy ott van...Esetleg az otthon bevállt plazma/lcd kijelzőkre használatos tisztitó hab?
thx
-
Pardise
senior tag
Husqvarna PW 350-et vett fater itthonra. Vicc, hogy a nyomást nem lehet állítani rajta. Jelenleg még csak ő próbálta ki, én nem, csak gyorsan rápillantottam, ahogy haza értem melóból. Nyomásszabályzót nem leltem a gépen.
-
outsiders
aktív tag
Sziasztok Urak, 2006-os évjáratú sötétkék (REGAL BLUE PEARL) Subaru Forester első és hátsó lökhárítójának fényezését, a jobb hátsó kerékjárati ív felett egy körömnyi rozsdafolt kezelését és az egész karosszéria szakszerű, egységes polírozását szeretném elvégeztetni, tudtok javasolni egy bevált szakit Bp-n vagy vonzáskörzetében? Köszi ha van pár tippetek
-
weres78
senior tag
válasz
Yushchenko #34676 üzenetére
Prémium wax általában az adott műhelyben használt prémium márka waxára értendő.
Ezek nagyrészt carnabua waxok.Amit egy 1500km-es autóval szerintem kellene:
Vennék egy jó minőségű ph semleges előmosó sampont (ez jó lesz akkor ia amikor fent van a bevonat).
Bekeverném egy literes spricclis flakonba, körbe fujnám az autót. Leveretném magasnyomásúval.
Körbe fujnám samponos vízzel (legjobb lenne habosító, de ha megfelelő hőmérsékleten csinálod ez elkerülhető). Samponos vízzel 2 vödrössel körbemosnám az autót.
Szárazolás.
IPA zsírtalanítás.
Mehet a wax.Ha ezt nem lehet megoldani helyhiány miatt, akkor lemosatnám valahol (normális helyen) az autót, és felwaxolnám magamnak.
Ha már waxolsz, szerintem van olyan itt fórumon aki közel van Hozzád és segít feldobni egy fussot. Egyszer megmutatja valaki, és nem lesz vele probléma.
Én Miskolc mellett vagyok, ha jársz erre le is mossuk, fel is kenjünk. -
Kereplő
csendes újonc
válasz
jozsi252 #34677 üzenetére
Érdekes, nekem kicsit kifogásízűnek hangzik, de helyesen gondolod, tényleg ne sajnáld.
Csinálhatnánk egy FB-csoportot, vagy méginkább egy reddit csatornát, mert bár vagy huszonx éve foglalkozom webes alkalmazásokkal, szóval elvileg hozzá kellett volna szoknom már, de 2018-ban, ez a tizenx éve is elavultnak számító fórummotor halálra idegesít az átláthatatlanságával, kereshetetlenségével. Esetleg a normálisokat (mert vannak ám) is áthozhatnánk onnan.
Mindegy, lehet, ez csak az én nyafim, de ha nem hangzik teljesen hülyének az ötlet, én szívesen segítek ilyesmiben. Természetesen nem én akarok adminkodni, vagy ilyesmi, mielőtt valaki félreértené.
Sok, nagyon sok kiváló meglátás, téma merül fel, sajnálnám, ha elveszne a lineáris kommentáradatban. -
jozsi252
veterán
Kaptam választ admintól. Nem publikus volt a profilom, illetve profilkép se volt beállítva, szóval ezért lettem kirakva. Na mindegy, visszalépni nem fogok. Ez van. Csak nem nagyon értem.. sok emberrel tartom a kapcsolatot onnan, volt akivel találkoztam is.
No sebaj, lezártnak tekintem a dolgot így.Nagyon sok normális ember van ott, van aki tényleg csak előre néz, bármit mondhatsz neki. De a nagy része nagyon segítőkész.
Attól függetlenül valószínű baszta a csőrét biztos 1-2 embernek hogy anonym néven ajánlgatok jó árú termékeket. -
Yushchenko
őstag
Már azon gondolkodom, hogy BP-en nincsen valamilyen hely, ahol normális áron bekenik fusso-val a kocsit? Sok helyen látok olyat, hogy "prémium wax", de az nem tudom mit takar.
Egyébként még mindig kérdés, hogy önkiszolgáló autómosóból hogyan tudnék úgy kijönni, hogy utána magam is tudjak wax-olni a parkolóban? Előmosás után ha áttörlöm mosószeres ronggyal a kocsit, az nem elég? Még csak 1500km-es, annyira nem lehet beleépülve semmi.
-
-
jozsi252
veterán
Autókozmetikás FB csoportból kibasztak. Tegnap este Fusso-ról témáztunk kicsit, remélem nem a véleményem miatt dobtak ki. Bár semmi rosszat nem írtam semmiről, csak annyit hogy mennyire jó ár érték arányú wax. És hogy miért érdemes ezt választani, illetve magáról a teflonról esett pár szó. De talán már ez is sok lehetett?
-
pècsimunkás
addikt
Most csináltam először èn is . Szeptember közepén - vègèn otthon leszek , nyugodtabbak a körülmények , a Fusso után mèg a garázsba is be állhatok , hogy ne menjen semmi állat rá az autóra ... Szóval szeptemberben megcsinálom megint . Utánna , ha húsvét környékén , ha otthon leszek . Majd ősz ... Így tervezem kb .
6 havonta kb . Ősszel ès tavasszal . Most lesz csak rövidebb idő , június - szeptember között a kèt Fussozás között . Autómosások után még jön a BSD . Jó kis anyag az is . Ha elfogy , akkor berendelem mosások utánra a ma belinkelt Fusso-tMilyen Toyotád van ?
-
RBJ
addikt
válasz
pècsimunkás #34516 üzenetére
Látom te is toyota tulaj vagy.
Én ma hajnalba tettem fel de lehet elkapkodtam. Igyekeztem vékonyan de volt, hogy így is gyorsabban száradt mint perc.
Majd legközelebb. Szerinted ha rá akarok frissíteni le kell jar ozni vagy simán mehet majd rá?
Én úgy lehet pár havonta felfrissítem de attól függ mit bír majd. -
weres78
senior tag
válasz
pècsimunkás #34657 üzenetére
Ezt főleg akkor érdemes megvásárolnod (ha jól értem) ha van az autódon fusso.
Ha nincs rajta semmi bevonat, csak valami ilyen gyorsfényt tennél rá, akkor van lehetőség bőven. -
Pardise
senior tag
Nekem az előző kocsimon minden dóliáztatva volt, amit az előbb felsoroltam, kivéve a motorháztető és az első lökös. A fólia szélét egyáltalán nem lehetett látni, max ha 2 centiről nézte az ember. Akiknek mondtam, hogy fóliázva van ez meg az, el sem hitték, annyira nem látni.
-
WebM
csendes tag
válasz
Pardise #34654 üzenetére
Szerintem egy kicsit furcsa, amikor egy elem csak részben van fóliázva. Látszik a fólia széle, ami egy kicsit zavaró. A hátsó lökösnél kisebb rátolatások ellen szerintem hatékony lehet. Pont az olyan apró sérülésektől véd meg, ami miatt nem viszed javíttatni, de már zavaróan látszanának.
Kőfelverődés szempontjából a motorháztető is veszélyeztetett terület, főleg az első harmada. Van, aki csak arra a sávra rakat egy csíkot, az is elég furcsa, én soha sem értettem, hogy mi értelme azért elrondítani valamit, hogy szép maradjon.
-
weres78
senior tag
válasz
pècsimunkás #34651 üzenetére
Elvileg nem ugyanaz. Ha jól értem ebben van teflon és képes a fusso kisebb hiányát pótolni. Legalább nekem ez jött le abból amiket olvastam róla.
Ha így van akkor jó lehet fussozott autókon az érzékeny részeket újra húzni ha szükséges.A bsd egy gyorsfény gyakorlatilag. Átmeneti védelmet nyújt, minden mosás után alkalmazni kell, illetve mosás után a foltokat tök jól el lehet vele tűntetni.
-
Pardise
senior tag
Én a következőket akarom jelenleg fóliáztatni:
- Teljes első lökös
- Fényszóró
- Ködlámpa
- Tükrök
- Kilincsöblök
- Külső-belső küszöbök
- Lakkfekete B oszlopok
- Csomagtartó vízszintes pakoló részeEzek összesen jó minőségű, öngyógyító poliuretán fóliával olyan 250 körül jönne ki. Ha belefér a keretbe, akkor a motorháztetőre is húzatok. A végén az egész kocsi kapna még kerámiát.
Ebből az anyagból egy fullos csomagolás 650 ezer lenne.
Szerintem ennyit elég fóliázni, mert ha rányitják az ajtót vagy parkolási baleset van, esetleg meghúzás, azellen a fólia sem véd, ott már horpadás is van. Sógorom kocsijába beletoltak egy bevásárlókocsit, ajtót is rányitottak, stb., a fényezés csontig lejött meg úgy horpadt be, hogy nem tudták 100%-osan megcsinálni a szalonban.
Kavicsot meg ha kap a kocsi, szerintem nagy részt az elején kapja tapasztalataim szerint.
-
WebM
csendes tag
válasz
Pardise #34638 üzenetére
Nemrég szemeztem én is a lehetőséggel. A probléma az, hogy ha csak az autó elejét csináltatod (lökös, géptető, sárvédők, tükrök, küszöbök), már az sem olcsó, és szerintem még eléggé félmegoldás. Ajtó rányitások, parkolási balesetek, kilincsek körüli karcok, stb. miatt én csináltatnám az ajtókat és a hátsó lököst is, viszont így meg már alig marad ki elem, és talán optikailag egységesebb, ha a teljes autó fóliázva van, meg persze a többi elemnek sem árt az UV/madárpiszok/jégeső/stb. védelem. Jó minőségű poliuretán fóliával így már 7-800e körül indul a téma, ami szerintem egy 20M+ autónál érheti meg, pláne, hogy kb. 6-7 évente cserélni kell. Kb. fele ennyiből kihozható karcvédő fóliával, ami nem képes energiát elnyelni, tehát pl. kőfelverődések ellen nem véd, így szerintem ár/értek arányban ez sem jobb. Más alternatíváról tud valaki?
-
RBJ
addikt
Jelentem betegség elkapott. Tegnap esti mosás után reggel úgy dontottem, hogy a soft99 fuso coat at reggel 5 kor felteszem mert nem volt kedvem reggelizni. Míg megjöttek értem 6 ra addig feldobtam.
Érdekes hiába reggel, garázs hőmérséklet így is nekem az 5 perc száradás nagyon soknak tűnt, nagyon rászáradt alig bírtam lefelé szedni.
Az is igaz, hogy a gyári szivacs nem az igazi durvának hat, a rendelt alis sokkal finomabb.
Az is igaz ahogy mondták, hogy jó benedvesíteni előtte mert úgy jobb. Nekem az is megfordult a fejembe menet közbe mikor száradtnak éreztem, hogy nem kellene valahogy nedvesíteni valahogy kicsit menet közben.?
Másik nekem hirtelen nem tűnik jujjdefényesebbnek. Max simábbnak, így ezek szerint így is magasfényű volt az autóm.
Hirtelen ennyi gyorsba.
Tegnap esti mosás nekem még mindig furi az otthoni nagynyomásúzás hideg vízzel. -
F_Zolee
nagyúr
Mint írtam ósanba elszaporodtak a sonax termékek. Láttam fenyszóró felújító(mattulás ellen) készletet. Vajon jó lehet vagy vegye meg az ember azt kiderül?
-
Pardise
senior tag
Sziasztok! Leendő új autóm elejét (esetleg az egesz kocsit) szeretném lefoliaztatni kovedo fóliával a norteknel. Nekik elvileg nagyon jo öngyógyító fóliai vannak. Megéri az ilyen folia? Érdemes ra beruházni?
-
RP1980
tag
válasz
Yushchenko #34632 üzenetére
Tenném az első véleményt,de majd mások is csatlakozzanak..
Bevonat sztem bármelyik jó választás. Ne napon forró lakkra és ne az egész kocsit,hanem elemenként (max2) visszatörölni. Inkább több mikroszálast használj, mint kevesebbet. Én mindíg egyel leszedem a nagyját, aztán utána egy másikkal mégegyszer, h tuti ne maradjon semmi.
Üvegre a roll on sztem, mert sokkal tovább elég és kb u.azt tudja mint az ultra. Lámpákra pedig a kasztnival együtt vagy a 12M vagy a P&S. Én nem használok külön plexis cuccot. Azt inkább bukó plexire ajánlom.Az önki mosó egy wax aplikálására kicsit karcsú sztem. Minimum egy járral való mosás. Ez a minimum! Aztán ha kicsit igényesebb akarsz lenni jól jöhet egy gyurmázás is.
Ha nagyon profin akarod, akkor mosás, kátrány és szálló rozsda eltávolítás, IPA-val zsírtalanítás és akkor a bevonat. Ha van géped, akkor egy polír a hab a tortán. Legalább egy fényesítő. -
weres78
senior tag
-
Yushchenko
őstag
Az eddigiekből ez állt össze:
bevonat: Soft99 White Soft Wax vagy SONAX XTREME Protect Shine?
Külső-belső műanyag: Koch-Chemie - Plast Star
Üveg: Soft99 Glaco Blace Plexi és Fényszóróbevonat, vagy Glaco Roll On Large, vagy Ultra Glaco? (jó lenne, ha a lámpára is tehetném a szélvédőn kívül)A kérdésem az, hogy melyik legyen ezek közül, illetve az, hogyha egy jobb önkiszolgáló mosóban lemosom magas nyomásúval, az megfelelő-e a wax felvitele előtt, vagy valamivel még én is sikáljam át?
-
Tikakukac
titán
válasz
focvis #34629 üzenetére
Most is hideg meg izzasztó
3 dolog miatt lesz cserélve:
-a gyári ülés annyira f0s a kocsiban alapból, hogy arra szavak nincsenek
-állítható gerinctámasz
-fűthetőségVan ugyan plüssben is az, amit keresek, de annyira hihetetlenül ritka a piacon, hogy ihaj. 2 szettet találtam eddig összesen, mind szakadt és lelakott volt. Ez viszont rendben volt, árában is jó volt, el is tudtam hozni, varrást kért csak kicsit és tényleg patent.
Köszöntem, akkor lesz ez, előtte gőztisztítóval úgyis átmegyek majd rajtuk aztán utána kencefice
weres78: Thx neked is
-
weres78
senior tag
-
-
japci
csendes tag
válasz
weres78 #34625 üzenetére
Ilyenem van, ezzel utána kenjem át? Vagy mivel lehetne még utána kezelni?
-
weres78
senior tag
Inkább 2200 mint 400,sajnos nagyon vékony az a króm ami rajta van. Van amelyiken csak fólia van, ez nem olyannak tűnik.
Csak nagyon lassan, óvatosan, akár géppel, akár kézzel csinálod, mert ha lekapod a krómot akkor cumi van.
Én géppel szoktam csinálni 1col párnával, puhával.
Érdemes bevonatozni ha egyszer rendbe lesz téve! -
japci
csendes tag
Mosókarcokkal megfűszerezett krómkilincsre lenne esetleg valami tippetek? Magamtól kettő variációt látok:
1. Mikroszálas kendő + Menzerna 2200 vagy 3800 (400 esetleg?)
2. Ugyanez, csak géppel, puha szivaccsal.Köszi előre is a tippeket.
-
weres78
senior tag
Itt is van egy srác, akinek a hétvége azzal telik, hogy tisztítja az autót. Szombaton 9 körül elkezdi, vasárnap 16h körül befejezi. Gyönyörűen megcsinálja, nagyon jó cuccokat használ, ügyes srác.
Az autó egy tizenéves BMW, igazából csak számára és egy-két fanatikus számára bír ilyen értékkel. Számára ez hobbi (akkor is takarítja, ha ki sem áll vele, esőben nem veszi elő).
Eleinte megmosolyogtam, aztán elgondolkodtam mennyit foglalkoztam én anno a hobbimmal, mennyit költöttem rá, és rájöttem ugyanolyan szamár lehettem mások számára, mint Ő sok ember számára.
Szóval nem ítélem el ezt a hozzáállást... -
Kereplő
csendes újonc
válasz
weres78 #34620 üzenetére
Ó, de még mennyire el lehet vinni a geekségig!
Ez épp most jött velem szembe, hát rég olvastam ilyen költőit.
I love late night cleaning. This is my girlfriends 2017 Range Rover Evoque. Washed using the OG Kranzle PW package, wand, and foam cannon. Wheels were washed using Adams eco wheel cleaner, OG wash mit, and wheel woolie brushes. Tires were cleaned with Adams tire and rubber cleaner and scrubbed with a mothers tire brush. Body was washed with CG honey dew snow foam in the cannon. Adams soap in the wash bucket. The rag company MF cyclone mit. Master blaster to blow off excess water. OG MF towel package and Opti seal drying aide to get off remaining water and add some sealant to the paint. I need to polish her pillars as they have some slight swirls but that will have to wait until next time. Windows were cleaned with Stoners glass cleaner and a terry cloth towel. I find the MF towels grip/stick to the glass making it difficult to wipe off. I may need to find a better glass cleaning solution. After i took the pics i touched up her wheel wells a little.
-
weres78
senior tag
válasz
Kleroo #34618 üzenetére
Igen. Számomra az autó használati cikk, ami értéket képvisel, ezt az értéket ésszerű keretek között óvom, hiszen ez az érdekem.
Más, egyáltalán nem elitélendő (számomra legalábbis) kategória, amikor valakinek az autó hobbi, élvezeti cikk, vagy státusz szimbólum. Ott szívesen beletesznek olyan energiákat az autóba, amik egy átlag felhasználó számára már feleslegesek, megfizethetetlenek, vagy túlzóak.
Olyan ez, mint bármely más hobbi vagy elhivatottság. Bárhol el lehet szállni már - már értelmetlen magasságokba... -
Kereplő
csendes újonc
válasz
weres78 #34617 üzenetére
Köszönöm, hogy összefoglaltad, akkor nem csak nekem vannak kétségeim, mert ezeket nem nagyon reklámozzák ám, és így hajlamosabb az ember úgy gondolni egy idő után, hogy hallucinál...
Sok mindent mérlegeltem anno és kb. ugyanerre jutottam, a Forensic Detailes idevágó videója is elég érdekes.
-
Kleroo
veterán
válasz
weres78 #34617 üzenetére
Na jah, ilyesmi szinten semmit sem szabad óvni, ha egy fényezés védőréteget is így babusgat az ember. Annyi óvási, vezetéstechnikai, külső és belső ápolástechnikai, illetve modding témakör, módszer van, hogy gyakorlatilag feleség, család, barátok, házfenntartás, munka, szórakozás dolgokra 0 perc marad, és ez egy konstans egész éleet kitöltő hobby.
Feltéve ha használva is van az autó.
-
weres78
senior tag
válasz
Kereplő #34595 üzenetére
Ez a hozzászolás tegnap valahogy kimaradt, bocs!
Kerámiák közül amelyik tényleg komoly és évekre fent marad ott az utolsó réteget javasolt bizonyos időközönként újra kenni.
Az autót két hetente ajánlott mosni (nyilván nem kell ha garázsban áll), mert még ha szép idő van és láthatóan alig koszolódott a sikeresen megtapadó apró szennyeződések lassan bontják a bevonatot. Ez waszon is így van, csak ott nem kell éveket bírnia.
Időről időre újra kell tölteni a kerámián keletkezett kisebb sérüléseket (reload és társai).
Ajánlott a mosást is szakemberre bízni, legjobb ott mosatni ha tuti garanciát szeretnél ahol feltették a védelmet, mert ha máshol mosod/mosatod nehezen bizonyítható, hogy minden feltétel be volt tartva ami a kerámia több éves garanciájához kell.
Ajánlott a kerámia gyártója által használt /készített előmosó és sampon használata...Namost ezek elég jelentős plusz költséget jelentenek. Ez van akinek számít, van akinek nem. Van aki betartja amit kell, van aki nem.
Waxot is kell ápolni, de... Egy waxot újra feltenni töredékébe kerül, mint akár csak újratöltést csinálni egy kerámián. És azt sem árt 6-8 hetente... Annyit pedig még egy puha carnabua is fent marad...Ezzel NEM fikázni akarom a kerámiát. Megfelelően ápolva csodaszép, szuper hidrofób, fizikai hatásoknak is ellenállóbb a (jól applikált, jó minőségű) kerámia! Van az az autó és tulajdonos réteg, akinek abszolút megérheti, elsősorban a presztízs miatt talán, de nem látok bele a fejekbe, nekem nem érné meg, de én csóró vagyok hozzá, az autómra sem úgy nézek és közel nem ér annyit...
-
jozsi252
veterán
válasz
TayRol #34593 üzenetére
Nekem ez hasonlít legjobban rá.
https://www.aliexpress.com/store/product/Snow-Foam-Lance-For-Sterwins/803552_32476705863.html
De nem merem 100%-ra mondani. Hátha fog valaki jelentkezni aki használ ilyen magasnyomásút és esetleg vett is hozzá habosítót. Amúgy ahogy görgetsz a linken lefele, ott van pár méret. Ha van tolómérőd akkor esetleg mérd le, aztán így nagyobb eséllyel választod ki a jó habosítót.
-
weres78
senior tag
válasz
Yushchenko #34614 üzenetére
Ezt az a műanyagápoló amit ajánlottam elviszi. Durvább cuccal teljesen felesleges nekimenni.
-
Yushchenko
őstag
válasz
Yushchenko #34597 üzenetére
Köszönöm az eddigieket.
Közben megcsináltam a képet a karcról. Persze csak a sötét garázsban jutott az eszembe, ezért nem tökéletes de a lényeg látszik. Meg akartam nézni, hogy mennyire mély a karc, ezért végighúztam rajta a körmöm függőlegesen, ennek az eredményét is láthatjátok (szerintem amúgy nem mély, csak elég puha a műanyag):link
-
weres78
senior tag
válasz
Yushchenko #34610 üzenetére
A fusson kívül bármelyik wax ami itt szóba kerül taljesen felhasználóbarát.
A fusso sem egy atom nehéz cucc, csak pár alapvető dologgal nem árt tisztában lenni mielőtt nekiáll valaki feltenni. Ha semmi tapasztalt nincs én személy szerint nem ajánlom. -
Motion_Blur
félisten
válasz
Yushchenko #34610 üzenetére
SONAX Brilliant Shine Detailer (gyorsviasz)
-
weres78
senior tag
válasz
Yushchenko #34606 üzenetére
Ha összekensz valami műanyagot (fenyezetlen) vagy gumit, azon foltot hagy amit relatív nehéz lepucolni.
Ha rásül a wax valahol a lakkra, főleg ha kicsit vastagon vitted fel, akkor nagyon nehéz lesz leszedni, igazából polírral jött le nekem is amit más elbaltázott, és hozzám hozta javítani. -
RP1980
tag
válasz
Yushchenko #34599 üzenetére
Ha bele kotyoghatok..... mint fehér autó tulajdonos, szerintem fehérre jobbak a teflonos bevonatok, mint a természetes/hibrid waxok. Valahogy jobban kihozza a fehér csillogását. A természetes kencék a sötéteken dobnak nagyobbat. Ezért én vagy12M fussot, vagy f7-et esetleg sonax protect and shine-t ajánlanék. (utóbbi van fenn most nekem is, 2 hónapot maximálisan bírt, utána is csak kis mértékben romlott a hidrofobitása, de ezt BSD-vel pofon egyszerűen lehet javítani.)
Weres78-al nagyon megegyezik az izlésünk, mert üvegre én is a galco roll on-t ajánlanám. Imádom!! -
KisBundi
őstag
Itt is felteszem ezt a kérdést ha nem gond.
Van olyan lakk ami nem 2k és gyorsan szárad fényezeshez? Kisebb hiba javításához kellene. Sokat látok olyat ami UV és időjárásálló, na meg benzin és olajálló. Valamennyire még karcálló is de nem tudom mi lenne jó.
-
weres78
senior tag
-
weres78
senior tag
válasz
Yushchenko #34599 üzenetére
Nem nehéz felvinni, de el lehet b@szni. Szerintem nem azon kell megtanulni (meg lehet, ez inkább beállítottság kérdése).
Kezdetnek néznék valami könnyű waxot, collinite egyszerű waxokat csinál (applikálás szempontból), de EZ is kiváló lenne Neked gyakorolni. Ezzel az adaggal egyébként évekig elleszel, kb negyed évet bír ha vigyázol rá!
Külső - belső műanyagra én EZT javaslom. Nem olcsó, de ha odafigyelsz a tárolásra kb 10 évre elég lesz arra az egy autóra. Kívül, belül, motortér, minden műanyagra!
Üvegre ha bevonat kell akkor soft99 glaco bevált. Személy szerint nem gondolom hogy letszükséglet az üveg bevonat, nekem elég ha tiszta, és nem kopott a lapát, hogy ne karcoljon.
Mikroszálast linkeltem fentebb ilyen hosszú szőröst AliExpressről, keresd már vissza, telefonról szar linkelni. Na az visszatörlésre teljesen jó. Ott lesz mellette Mobelix mikroszálas link, az is jó általános felhasználásra!
Applikálásra vennék olcsó AliExpress applikátor szivacsot [link]. -
Fandango
veterán
válasz
Yushchenko #34600 üzenetére
Én is csak elméletben mondom, de talán a spray waxokat könnyebb felvinni, mondjuk nem is olyan tartósak mint a kenegetős.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- BestBuy ruhás topik
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Nintendo Switch 2
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- alza vélemények - tapasztalatok
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 8GB COOLER MASTER CMP 510 CM 750W
- Csere-Beszámítás! RGB Számítógép PC játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- Samsung Galaxy J6 2018 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest