Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Victoryus: Rapoo VT9Pro egér
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Kalandor: Habemus papam
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACAB95
tag
Még nézegettem a Autoglym Super Resin Polish, Meguiars Ultimate Compound, Sonax extreme 3 polish and wax... ezek érnek valamit?
-
ducati113
csendes tag
válasz
WestBam #28193 üzenetére
"Ha nem szedik le a kárpitot akkor nem tudnak mindenhová befújni "
Itt a pont!! Megkérdezném,hogy az alvázvédelem alatt ha rozsdásodik valami azt igazából látjátok?
Nem hiszem.Tudom,hogy nehéz beszerezni de ezért a legjobb az Anticorit [link] De még a fáradt motorolajat gázolajjal is többre tartom mint akármilyen alvázvédelmet.Kérdezzétek z123456789 kollégát ő már ismeri.
-
ACAB95
tag
Üdv
Milyen polír pasztát tudnátok ajánlani kézi polírozáshoz? Adott kocsi egy grafit szürke Skoda Superb, egyszerűen a kocsinak nincs olyan fénye és apró karcolások vannak rajta. Olyan polír kellene, amivel nem tudok kárt okozni a fényezésben. Köszönöm -
WestBam
senior tag
válasz
Pardise #28191 üzenetére
Ha nem szedik le a kárpitot akkor nem tudnak mindenhová befújni -szerintem.
Illetve az ajtó valahogy így néz ki ha leugrik a kárpit:Na ha ebbe belefúj, akkor a fólia ragasztása és a lemez belső fele közt szépen telenyomja, kis zárványok jönnek létre. Én ettől nem lennék kifejezetten boldog.
Főleg akkor nem, ha valamit szerelni kellene a későbbiekben az ajtóban, mikor meg leveszed a fóliát akkor tiszta trutymó lesz minden tőle. Akkor a családodból sokan fognak csuklani, mert a szerelő nem lesz rád tekintettel, ezt garantálom, mivel neki kell lemosni onnan mindent
Az ablakemelő is szeretni fogja, hogy a kis sín amin csúszkál fel-le jó ragacsos lesz. Persze nem baj, meg tud vele küzdeni, fél év alatt valószínűleg le is koptatja róla teljesen. De ettől függetlenül én így nem csinálnám. Nyilván nyernek vele időt és anyagot is, mert így csak cső bedug, telefúj, aztán 'jóvanazúgy, jöhet a következő. No de kérem hogyan ellenőrzi? Vagy valami baromi nagy nyomással dolgozva szinte gőzzé tudja porlasztani az üregvédőt -meglepődnék? Esetleg sima spray-ből nyomja bele? Mert azt meg te is meg tudod tenni otthon, magadnak, igaz tudni kell hozzá, hogy hová nyúlj, hogy jusson a szükséges/kritikus helyekre -
Formaster
addikt
A pre-washban biztos nem csalódsz, azt próbáltam már. Arra figyelj, hogy ne meleg.
-
jozsi252
veterán
Megjött a Slimes pakk amit hárman rendeltünk, maximálisan megbízható bolt részemről is! Vasárnap este adtam le a rendelést, és ma délbe hozta a futár. A doboz jól meg volt erősítve, ki volt belül bélelve, szóval nem sérült meg egyik cumó sem, pedig a valet pro-s cuccok nem valami vastag falú kannába vannak benne, kicsit tartottam tőle hogy nehogy megrepedjen, de szerencsére semmi sem történt.
2 liter citrus pre wash előmosónak a habosítóhoz
car pro perl műanyagápoló
chemical guys citrus wash and gloss sampon amit rengetegen dicsérnek hogy nagyon jó
illetve auto finesse-es flakonok a perl-nek illetve a fabric clean-nek.a perl-t 1:3-ba fogom hígítani, elvileg ez az arány jó lesz mindenhova
citrus wash and gloss-ból pedig 1 uncia kell 5 gallon vízhez, szóval ha betartom a hígítást akkor a 10 literes vödörbe amibe szoktam engedni a vizet, akkor 15ml környékét fogok rakni.
citrus pre wash-t pedig 1:10-be próbálom ki a habosítóbaRészemről ez jött, kíváncsi vagyok nagyon rájuk hogy milyenek.
-
WestBam
senior tag
válasz
Pardise #28185 üzenetére
Az üregvédelem hosszú távon fontos, felesleges 1 éven aggódnod, ha jövőre tutira megcsináltatod.
Ha csak a gyári gumidugóknál fújnak be az viszont nem feltétlenül előnyös, mert fentebb írtam is: sok helyen van gyárilag több lemez összeillesztve, vannak belül olyan helyek, pl. a küszöbnél, ahol csak az egyik feléhez férsz hozzá, a másikhoz ha tetszik, ha nem meg kell fúrni a karosszériát. A lengőkarokkal ne foglalkozz, addigra mire azok elrohadnak már a műanyagok is elporladnak az autódban. Az a másik fele, hogy mostanság az alsó talpascsapszeget előszeretettel gyártják a lengőkarral egybe, az meg nem bír ki annyit, hogy legyen ideje a rozsdának jelentősen megdolgozni a lengőkart. Alapvetően magát a szigorúan vett alsó lemezeket kell védeni, azokat is első sorban az illesztéseknél, nagyon ritka, hogy a semmi közepén kezdjen el rohadni. Az ilyenek oka általában valami sérülés.
A gyári védelemre visszatérve: alapvetően mindenhol csak annyit használnak, amit a tervezőmérnök előír és az őt ellenőrző mérnök is jóváhagy, se többet, se kevesebbet. Minden fillért megfognak, és az alapvető feladata annyi, hogy a garancia időt kibírja, utána már jelzés értékkel dolgozhat a rozsda is, venni kellene újat helyette. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
z123456789 #28180 üzenetére
Ok, nem sürgős, ráér a jövő héten is.
Ez az alvázvédelem egy mocskos munka, nem lesz tőle patika az autó, de azért 150e-ért elvárom, hogy kitakarjanak mindent ami nem alváz. -
Pardise
senior tag
Sziasztok!
Az imént mentem el és beszéltem a helyi AutoDucko-val alváz és üregvédelemmel kapcsolatban. Egy idősebb férfival beszéltem, jó fej volt és értette a dolgát. Megmutattam neki a rozsdás lengőkarokat, ő is benézett a kocsi alá. Véleménye szerint, ezek a lengőkarok csak esztétika, nem kell vele foglalkozni, hamar lekopik, homokszórással vagy mivel fedik le, külön nincsenek lekezelve. Ha megcsináltatnám és hamar lekopna ott a festék. Valamint mondta, hogy ezek az tuók gyárilag la vannak kezelve alvázvédővel, így olyan hamar nem fog rozsdálni. Megnézte az autó ajtajait és látta, hogy mindenhol le van dugózvva, melyről kifejezettem jó véleménnyel volt, hogy üregvédelemnél csak be kell fújni és nem kell szédszedni az ajtókat. Árakat is kérdeztem: Alvázvédelem 50k, üregvédelem 50k, tehát egy teljes alváz és üregvédelem 100k. Mondta, hogy érdemes jó időben elvinni. 2-3 nap alatt kész van, rendesen megcsinálják, nem sajnálják a cumót belőle, alaposan lekezelik mindenhol. Inkább az üregvédelmet tartotta fontosnak, alvázvédelem ráér. Kérdésem lenne, hogy ezeket a dugókat kiszedve itthon házilag érdemes lenne befújni valamit, hogy valamilyen szinten lelegyen kezelve? Egy komplett alváz és üregvédelmet meg valamikor jövőre csináltatnék.
-
WestBam
senior tag
válasz
z123456789 #28180 üzenetére
Igen, ez az egyik legszemetebb meló az iparban, nem csak koszos és büdös, a felhasznált anyagok, a belőlük kipárolgó gőzök kellően károsak is az emberre.
A 120e körüli ár reálisabban hangzik, mondjuk ha 4 nap alatt készen lettek vele akkor még talán sok is, figyelembe véve, hogy mint írtam a program kb. így néz ki:
1. nap: szétszerelés (kárpitok is), alvázmosás, száradás.
2. nap: alváz kezelése amennyiben szükséges (nyilván új autónál ez nem releváns, mert ott nincs felületi rozsda sehol), alapozás, száradás, maszkolás a teljes karosszérián. Ha már valahol nagyon gázos akkor karosszéria javítása, ez akár több nap is lehet állapottól függően, mivel akár a teljes belső kiszerelése is szükségessé válhat, ha a padlólemezen van gond. Ha ez megvan akkor ott is alapozás, száradás és utána a maszkolás.
3. nap: alvázvédelem, üregvédelem. Az egyik alulról történik, a másikhoz le kell engedni az autót mert csak akkor férsz hozzá és úgy folytatni. Alátálcázni, a kifolyó üregvédőt fel is kell fogni, mert rengeteg visszafolyik a forró viaszból.
4. nap: csöpögés, mellette el lehet kezdeni a maszkolás lebontását, ilyenkor illik leszedni a nem kívánt melléfújásokat is, mert ekkor még könnyen lejön némi lakkbenzinnel.
5. nap: összeszerelés, ellenőrzés, után javítás amennyiben szükséges. Ha belefér, mert ügyes voltál és nem azt a két speckó patentet törted el akkor tudsz is vele végezni, nem kell alkatrészt rendelgetni és érte menni. Utána a kasztni teljes tisztítása, mosása, üvegek ellenőrzése, a még kifolyt trutyi eltávolítása.A technloógiai sorrend az anyagtól is függ.
Üregvédőről nem tudok extráról, szóval azt csak be kell fújni, kibamagas nyomással, hogy tényleg bejusson az utolsó kis sarkocskába és illesztéshez is. Fontos, hogy az anyag szinte forró legyen, mert minél inkább folyós, annál jobban bejut az illesztések közé is, márpedig az egyik legfontosabb az, hogy ezek közé jusson anyag, mert ott könnyebben nekiáll rozsdásodni, ha gyárilag nem megfelelően kezelték az illesztéseknél, vagy a ponthegesztéseknél. Az ilyen flakonos verziók általában túl vannak hígítva illékony oldószerrel, jó is, meg nem is. Jó, mert legalább folyékony mikor kifújod, rossz, mert kifizetsz egy csomó cuccot ami eltűnik belőle, nem túl gazdaságos nagyobb tételben. Nyilván ez is sokkal jobb megoldás, mint a semmi! Biztos láttatok már zsírspray-t, az is ilyesmi elven működik.
Az alvázvédő más tészta, sokféle módon lehet felvinni, van aminek nincs szüksége semmire, csak tiszta felületre, van aminek kell saját alapozás, szóval ebben nem tudok nyilatkozni, mert nem ismerem mik vannak most piacon. Én egyikre sem mondanám, hogy jobb, mint a másik, mert mindnek megvan az előnye-hátránya. A dinitrol egy összefüggő, gumis felületet képez. Jó, mert tényleg véd alulról. Rossz, mert ha nem lett jól előkészítve, mint írtam is fentebb feltáskásodhat, alatta ha víz vagy levegő jut be akkor szépen rejtve kezd rohadni, mert nem látszik az összefüggő felülettől.
Egyébként ha jó minőségű "rücsit" fújsz az autód aljára megfelelően tiszta felületre azzal is sokat segíthetsz, mert az is megvédi. A lényeg a megfelelően előkészített felületben rejlik alvázvédelem esetén is. Ha tisztességesen le van tisztítva akkor odatapad rendesen a festék és onnan kezdve már csak a festék minőségén múlik, hogy mennyi ideig fog megfelelően hozzátapadni és meddig bírja repedezés nélkül.
A bitumen bázis azért terjedt el, mert még télen is megtartja rugalmasságát, nem köt ki teljesen, nyáron a melegben egészen fel is tud puhulni. Nyilván sokat fejlődött a technika és az üzemek újabb és újabb kémiai összetételeket képesek gazdaságosan előállítani. Mi a sika anyagaival nagyon elégedettek voltunk, azokat használtuk és azok bizonyítottak is nálunk sok-sok éven keresztül.Most néztem mit talál a net faterról. 1981-ben már 4 év garit adott az alváz-üreg védelemre. A 10 év lehet csak utólagos sárvédő dobbetét beszerelésével együtt volt érvényes, mikor azok is gyártásra kerültek itthon.
Egyébként ti lehet nem is hallottatok még a vegyszermentes alvázvédelemről: werling.hu
Ma már széria minden autóban a kerékjárati dobbetét, de régen ilyen nem létezett, érdemes megnézni ezt a videót, hogy honnan is ered az egész. -
ducati113
csendes tag
Ez most komoly
1 éves autó és alvázvédelem
Azt tudom,hogy egyre szarabb és olcsóbb alapanyagokból készülnek az autók!
Egy autóm sincs alvázvédőzve és nem is lesz soha.
83 as Renault Alpin Turbo a legrégebbi, még karosszériázni sem kellett.
Fáradt olaj és gázolaj keveréke,minden nyári időszakban megfújom.
Ez volt régen,most persze az Antikoloritot használom ilyen tevékenységre.
Kárpitokat is lebontom és az ajtó éleket mindent átitatok.
Amióta meg galvánozva vannak az autók nem is értem
Nekem a rozsdával nincsen semmi problémám. -
z123456789
addikt
válasz
WestBam #28176 üzenetére
Félre ne értsd, én aztán itt nem kötekedni akartam, meg ajnározni a Rusztikát. Fingom nincs erről a témáról, tényleg örülök, hogy leírod ezeket.
Azt tudom, hogy ótvaros egy meló, fényező ismerősöm azt mondta, nincs az a pénz, amiért megcsinálná, még nekem sem.
Nem kell visszaolvasni, nekem ez a dolog cirka 120/130 ezer Forintomban van. (Útiköltség, egyéb nincs számolva) Győr mellett lakom, de elvittem BP-re, mert őket találtam a legmegbízhatóbbnak. A fenti összegben benne van a kókler ~50 Ft-os GYMS megyei ..... (fú miket tudnék ide írni) is.
Szóval nem tudom szerinted mennyibe kerülne egy tényleg normális ilyen kezelés, de már ez az összeg is túlzás sokak szerint az én autómra egy ilyen kezelésért. Még is kifizettem. Ezzel csak arra akarok utalni, hogy arányain felül fizetek szerintem ki olyan dolgokra, amik (remélem) használnak az autónak, mert nem akarok részt venni teljesen az autós világ (szerintem) komplett idióta fogyasztói társadalmában. Csak azt akarom mondani, hogy én igyekszem nem sajnálni a pénzt arra, hogy rendben legyen az autó, és minél később legyen halom szemét belőle.
Ha leírnád, hogy szerinted mennyibe fájna egy ilyen kezelés, és mik lennének a fontosabb mozzanatok, szerintem más is megköszönné.
A sorrendben itt is benne volt a rozsda passziválás, és a régi anyag lekaparás, száradás. 4 napig volt ott az autóm. Aztán lehet, hogy ennek ellenére tényleg kihagyták a 2-es és 4-es lépést.
"Az, hogy neked kell az autót letörölni az meg szimplán pofátlanság." Miért is lepődünk meg ezen?
Elmondhatom, hogy részt vettem az autóm alváz és üregelésében.
A honlapon 5-6 évet ír, évenkénti vizsgálat mellett.
Egyébként itt a cikk, ami miatt felkapta a fejét az autós közösség, nem tudom ezt olvastad-e? Ha így csinálják, az nem elég? Mármint szerinted hiányzik még valami a folyamatból?Amúgy igen, én is bízom benne, hogy azért többet használtam vele, mint ártottam.
(#28178) gyomordzsák
Persze, simán. Elvileg holnap érkezik, szóval akár hétvégén ütközhetünk is. Mondjuk Balatonon leszek, de vasárnap már talán adható a dolog.Max áttesszük jövő hétre.
-
Pardise
senior tag
Beszéltem a Ford Szalonnal, egyelőre elküldtem nekik a rozsdásodásról a képeket, várom majd a választ. Egyelőre kijavíttatom, megcsináltatom velük garanciában. Mondták, hogy nyugodtan mehet az alváz és üregvédelem, nincs köze a garhoz. Jelen esetben viszont nem szívesen adnék ki ilyenre 80-100 ezret, így lehet inkább megcsináltatom a rozsdás helyeket a szalonnal.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
z123456789 #28175 üzenetére
Z, a ValetPro miatt úgy is ütközünk, rápillantanék az alvázvédelemre, ha nem gond.
-
G@ß!
őstag
Sziasztok!
Bp-iek figyelem.
CIUES rendelésben benne lenne valaki?
Sajnos már 10db-os minimális rendelési mennyiség van anyagonként, színenként.
A következőt rendelném:
- 27290-es cikkszámú termék: 272.- / db
- 27420-as cikkszámú termék: 422.- / db
- 27400-as cikkszámú termék: 548.- / db
- 27350-es cikkszámú termék: 228.- / db3 vagy 5 darabokat rendelnék attól függően, hogy hány jelentkező lenne.
Privátba írjatok légy szíves.
Köszi.
Üdv. Gábor -
WestBam
senior tag
válasz
z123456789 #28175 üzenetére
Nincs cég, apám csinálta, de már befejezte pár éve az egészet, nyugger lett
A Rusztikához semmi közöm, soha nem is volt, nem is tervezem, hogy valaha is lesz.
A dinitrol értem, hogy svéd, értem, hogy nagy múltú cég, de akkor ha nem az anyag a sz*r akkor talán el kellene mondani a forgalmazóknak, hogy akkor mi is a technológiai sorrend. Egy országban, ahol minden vacakon spórolnak, ha 10 fillért nyernek akkor is, ott hiába mondod el, hogy 1-2-3-4-5 a sorrend, ha a végeredmény hasonlít 1-3-5 anyagok felhasználásával is. Nyilván hasonlítani fog, de ha nem tapad oda valami miatt, akkor azt kenheti a hajára, mert ha elválik akkor utána szépen feltelik a légzárvány vízzel, párás levegővel és mivel kiszáradni igazán sosem fog tudni ezért épp ott fog elrohadni legelőször, ahol "le lett kezelve" a felület.
Az általad említett cég lehetséges, hogy lelkiismeretesen dolgozik és tényleg betart minden technológiai előírást, de amennyi dinitrolt én lekapartam autókról tizen-huszon éve, annyi anyaggal szerintem pár évet ellennének, ha újra fel lehetne fújni, számomra az egész egy mumus amiben ez a szó szerepel.
Az, hogy neked kell az autót letörölni az meg szimplán pofátlanság. Hogy adhat ki valamit a keze közül, hogy itt van, fejezd be a munkát? Tudom, hogy sok időt elvesz, nem fizeti ki senki, ezt be kell építeni az árba. Nem az alváz és nem az üregvédelem visz el sok időt a folyamat során, hanem az előkészítése az autónak és a felületeknek, illetve a végén a "nyalogatás", kapirgálás, törölgetés, mosás, átnyálazás. Lefújni alvázvédővel pár óra ha nagyon alapos, az üregvédelem szintén, a kettő megvan egy nap alatt. Legalább egy napot kell csöpögni hagyni az üregvédőt, akkor nem történik semmi, nem keres egy fillért sem az ember. Lebontani és előkészíteni a felületet ha új az autó akkor 1-2 nap rámegy, ha már megkezdte a rozsdi akkor pár nap rámehet simán csak az előkészítésre is. Ilyenkor jön a tulaj a kérdéssel, hogy ő nem látott rozsdát rajta, mi tart ennyi ideig, miért fizet érte pluszban? Rá lehet fújni bármilyen felületre, de nem nehéz belátni, hogy ha megfelelően előkészíted, rozsda nagy része eltávolítva, lekezelve, lealapozva, megszáradva, csak utána lehet kezdeni az alvázvédelmet, hogy valóban tartós is legyen. Mi 10 év garit adtunk rá anno, nem volt panasz a munkára egyszer sem. Olyan volt, hogy talán skoda jött vissza 10 éven belül, hogy kilyukadt a sárvédő, de az sem a kezelt felületen, hanem a tetején ahol gyárilag ragasztva volt pontosan a ragasztás felett ette meg a rozsda, ott kilyukadt. Mondjuk halkan súgom, hogy a teljes alváz és üreg nem állt meg 70e Ft-ban, mintha ilyen szám rémlene picit fentebbről.
Az, hogy az autód előtte kókler elrontotta épp elég baj, nekik egy dolguk lett volna, amennyire lehetséges eltávolítani a nem megfelelő bevonatot. Az szemét meló nagyon, sok idő rámegy és össze-vissza cseszed vele magad, nyakig mocskos leszel tőle és természetesen nem akarja (fogja) senki kifizetni. Viszont ha ráfújsz a vacakra, attól nem lesz egyáltalán jó a végeredmény. Ha én egy swiftet lefújok BRG színűre attól még swift marad, nem lesz belőle MG, hogy értsd a hasonlatot.
Azt nem mondtam, hogy mindenki szarul csinálja, hiszen nem ismerhetek mindenkit és mindenki munkáját sem, mivel az autóipar "tiszta" részében dolgozom már több, mint 10 éve, csak a saját és a család autóit szoktam javítgatni, szerencsére régen nem találkoztam ilyen melóval, gyakorlatom alatt viszont bőségesen volt benne részem.
Egyébként meg nem kell félned, lehet én csak a végletekkel találkoztam pont, a lényeg az, hogy van a gyárin felül is korrózió védelem az autódon, így várhatóan még sok-sok évig rozsdamentesen fogod tudni élvezi a használatát -
z123456789
addikt
válasz
WestBam #28173 üzenetére
Ez a Rusztika?
Mikor melóztál utánuk? Hány éve?Lakkbenzines dolgot már rám bízták, kellett is az első szélvédőről kicsit mosnom, de nem volt vészes, tényleg.
Tudom, hogy folynia kell, nincs is bajom vele. Örülök, hogy folyik. Ez azt jelenti fújtak oda valamit.
Biztos hogy jobban vágod, de végre van itt valaki, aki úgy csinálja ezt, mintha minden autó a sajátja lenne. Jöhet privátban a céged címe.
Nekem egyébként azért is lehet, hogy kell az éves felülvizsgálat, mert előtte egy pékmeseter jól elbaszta ezt az egészet, és Rusztika már egy meglévő elrontott felületre fújta rá. Ami ugye teljesen logikus, hogyha azok előtte nem kezelték a felületet, és ráfújták a mocskot, akkor azt lefogja dobni, Rusztika BT alapossága ide, vagy oda.
Hol tart a Dinitrol? 70éves szakmai tapasztalattal a világ legjobb anyaga.Nézd csak meg a marketing filmjeiket!
Értem én, hogy szarul csinálja mindenki, de akkor jöhettél volna előbb is.
Vagy hát érted? Most ezzel az infóval nem tudok mit kezdeni, ettől még szeretnék alváz és üregvédelmet a kocsimon, és így, hogy kaptam számlát, meg mittomén' hány év garanciát, engem megnyugtat.
De remélem egy szép nagy beszélgetés kerekedik ebből, hogy megjelentél ezzel a hsz-szel, szóval ne menj sehova!
(#28174) BigBlackDog
Bezony. -
WestBam
senior tag
Nagyon nem szeretnék belevau, de mikor még tanuló voltam anno nem egy és nem is kettő autót karosszériáztunk (abban a szervizben mindent kellett csinálni) dinitrolos alvázvédelem után. Az üregvédelmük is megért egy misét, kb. mindenhová csak bepacsmagoltak egy kicsit, nem kapott teljes összefüggő felületet a karosszéria belső fele. Nem akarom leszólni, mert lehet azóta már normális anyaggal dogoznak, de akkor kb. ölni tudtam volna a készítőket, mivel szop*s levakargatni onnan, ahol odatapad rendesen. Viszont ezt sok helyen nem tette meg és alatta légbuborékok alakultak ki, "feltáskásodott" pár év után.
Mondom, hogy mi hogy csináltuk:
- kárpitok lebontva ajtóról teljesen, utastérből részlegesen.
- ajtókra nem kellett lyukat fúrni, vannak rajta szép nagy lyukak gyárilag is a kárpit mögött
- küszöböknél vannak duplán lemezek hajtva profilra, ott elöl-hátul a nem hozzáférhetőt meg kellett fúrni, természetesen gumidugózni kellett utána
- alvázvédelemnél kapott sok minden, de pl. a motor felső része nem, nem releváns pl. a zárhíd rozsdásodás szempontjából
- doblemezek, kerekek nyilván leszerelve
- teljes autó lemaszkolva, a küszöbnél sem olyan bonyolult egy maszkoló szalagot elejétől a végéig kihúzni, akkor nyíl egyenes lesz, nem lesz benne nyeklés-nyaklás
- a fékek kapnak, sok olyan helyre is jut az anyagból, ahová nem igazán kellene, de mi pl. a fékcsöveket bepapíroztuk, az gumi felület maradt utána is. Csak a gumi fékcsöveket és a fém részét (alja, teteje) nem, mert a tartó konzolok előszeretettel rohadnak.
- az alvázvédő kb. két nap alatt szárad meg teljesen, az első napon lakkbenzinnel le kell törölgetni minden felesleges részről szépen, ez is majd egy napos meló.
- az üregvédő, ha kap rendesen anyagot ahogy kellene, akkor (mivel kúszóviasznak is nevezik) az csöpögni is fog. Ha jó az üregvédelem akkor forróbb nyári napokon (csak a forrókon, mert viszonylag alacsony a dermedési pontja, viszont meg még -20°C-ban sem tud fagyni) csöpög, még 8-10 év után is, de a befújt felületről "lefolyni" szóval teljesen eltűnni soha nem tud, max a szálló por ami beletapad "megköti", de itt már tényleg 10 év távlatáról beszélünk, nos ekkor kell revíziót csinálni az üregvédelmen, nem évente, az csak lehúzás, megint kap egy kis pacsmagolást
- az üregvédelem nem csak kiemelt elemekre, nyilván az egész autóra vonatkozó kell legyen, hiszen sok helyre csak a befújt forró anyag tud bejutni, ha bejutott utána viszont a már kezdődő korróziót is megállítja, mert nem jut levegőhöz és annak páratartalmához a korrodáló felület, az pedig kellene neki a továbbterjedéshez. Ez undorító trutyi, igazából a jól elvégzett alváz és üregvédelem után max. szag kell maradjon egy kicsi, de az is kiszellőzik 1-2 hét alatt az autóból.Mi anno teljesen elhatárolódtunk a dinitroltól mint anyagtól és mint technológiától is. Pár éve néztem és itthon sok kész alternatíva sajnos nincs, ahonnan anno mi vettük az anyagot (TVK) az ipari felhasználásra lett tervezve, nem kisiparira, viszont már jó régen nem lehet kapni, talán a gyártást is beszüntették vagy 15 éve. Az üregvédő még nehezebb eset, mivel régen külföldről ilyeneket behozatni nem két kattintással lehetett, szintén ipari felhasználásra tervezett és ami a legnagyobb gondot okozta és nem is vettek miatta rendeset kb. sehol az országban tudomásom szerint, hogy ezekből kis tételben nem volt kiszolgálás. Ha jól rémlik talán 2 vagy 3 db 200l-es hordó volt a minimális vásárolható mennyiség. Ebbe nem igazán fektetett be senki pénzt, mivel ez a mennyiség sok-sok évre és autóra elegendő, cserébe áll benne a pénz míg el nem fogy, de úgy is mondhatnám, hogy pár évig amit megcsinálsz vele az csak az árát hozza vissza, a haszon évek múltán kezd termelődni, ez pedig az itthoni felfogással kb. teljesen összeegyeztethetetlen, főleg kisipari szinten.
Mint írtam is, nem tudom jelenleg a dinitrol technológia hol tart, milyenek az anyagok amiket használnak, de én nem adnék ezért egy fillért sem az is biztos. Gyorsan rákeresve elérhető pl. impa alvázvédő szinte biztos, hogy tökéletes, illetve üregvédő viaszból van sika, würth, ezekkel nagyon nem lehet mellé lőni. Persze van sok alternatíva ezeken kívül is, de ezeket kb. bemész a boltba és leveszed a polcról, nem rendelgetős, nehezen beszerezhető anyagok mint pl. több amcsi alváz vagy üregvédő. Itt a probléma a kis kiszerelés miatti ár és megtalálni az embert, aki felviszi a felületre ezeket tisztességesen.No kb. ennyit szerettem volna leírni ezzel kapcsolatban.
-
z123456789
addikt
Én a TC-s cikk alapján választottam a Rusztikát. Ők is pacsamagoltak azért, de kárpitot nem pl. Ránézésre szépen befújtak mindent. Illetve ami szimpatikus náluk, hogy évente szervizelik a munkájukat. Ez a mondottak alapján 4-10e Ft-ot jelent évente, utókezeléstől függően.
Arra is kérdezzetek rá, hogy fotós dokumentációt csinálnak-e, és értenek-e a fényképezőhöz, meg az e-mailhez.
Mert nálam készültek fotók, de az e-mail már nem jött át.
A Győr melletti az Nyúlon van.
Alváz, üreg. Ugyan az a Dinitrol anyag mint a Rusztikánál.
Egy cimbim elvileg vitte hozzájuk a kocsit, rákérdezek, sikerült-e végül. 70+Áfa volt az ajánlat, üreg és alváz, ajtók, motorháztető, csomagtartó üregezve, fotókkal dokumentálva.(#28171) Saint_
Én levágtam bro! -
Magnum_
nagyúr
válasz
Winner_hun #28170 üzenetére
bazz, senki sem veszi itt a lapot...
-
Kornel
veterán
válasz
Sza_Sa #28164 üzenetére
Azért nem ilyen egyszerű.
Üregvédelemnek pont nem állnék neki.
Bár szerintem az olvasottak alapján ott is csak találomra.
A TC által reklámozott bp-i helyen viszont egy éves a várólista, azért még nem vagy elkésve, én 3 évig biztosan nem csinálom meg, kockázatva egy esetleges garancia vesztést.
Bőven ráér utána. -
-
Sza_Sa
senior tag
Pár hónappal ezelőtt valaki írta, hogy Győr mellett talált egy alváz és üregvédelemmel foglalkozó társaságot, ha megcsináltatta a kocsiját, érdekelne a véleménye.
-
Pardise
senior tag
Beszéltem a szalonnal nyugodtan mehet alváz és üreg védelem úgyhogy következő hónap elején meg is csináltatom. Van a közelben két ember aki nagyon jól megcsinalja, több barátom ajánlotta őket. Egyik a terror tuning a másiknak nincs neve, de azok verseny autóknak szoktak alváz és üreg védelmet csinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- DOOM - The Dark Ages
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Elektromos autók - motorok
- Videó stream letöltése
- Politika
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 15IMH05H notebook - i5 10300H 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 1660Ti W10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest