Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [Krisztianby:] Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
- [Re:] [plevips:] Pár kép a Fóti Homokbányáról
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [crok:] Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- [Re:] [Lalikiraly:] MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Útvonal
Fórumok » Egyéb hardverek » Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)Téma összefoglaló
Hozzászólások
fpeter84
senior tag
AREF: csökkenteni lehet vele az analóg mérés tartományát, ezáltal növelni a pontosságot. Alapból a 10bit, 1024 lépcsős felbontás kb 5mV-os felbontást ad, de ha mondjuk csak pár száz mV-ot szeretnél vele mérni akkor egy külső referenciával (akár feszosztó is lehet) beállítod 0.5V-ra az AREF-et, és 0.5mV-os felbontással számolhatsz... Okosabb típusoknál lehet akár külön AREF+ és AREF-, amivel még szűkebb tartományt is ki lehet jelölni a tápfesz és föld között tetszőlegesen...
A változók biztosan a RAM-ba, de már egy tök üres program is bekajál 9 byte-ot - ne kérdezd hogy mit tesz oda a fordító... De játszhatsz vele, és nézd hogy fordítás után milyen statisztikát ír rá az IDE... Valószínűleg van itt ott optimalizálási hibákból adódó pazarlás is, pl: ugye az alaphelyzet 9 byte használt
char x;
void setup() {
x = 1;
}
void loop() {
}
ez 10 byte-ot eszik, de ha annak az x-nek ugyanezt az értéket már inicializáláskor is megadom, akkor meg 11 byte-ot ír, pedig elméletben ugyanarról változóról beszélünk - erre tud itt valaki magyarázatot adni?
char x = 1;
void setup() {
x = 1;
}
void loop() {
}
A konstansok pedig elméletben a flash-be kerülnek, de most ahogy próbálgatom, 1 byte-al se nő ettől a program mérete...
const char y = 10;
char x = 1;
void setup() {
x = 1;
}
void loop() {
x = y;
}