Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #36411 üzenetére

    Eleve nem ugyanazt a kódot futtatják. Az AMD-hez mér az SW: BF óta a direkten PS4 PSSL kódokból fordít bizonyos shadereket a DICE. NVIDIA-hoz és Intelhez nyilván ezt nem teszik meg, hiszen ezek ezzel a módszerrel nem is kompatibilisek, szóval itt szimplán az Xbox One HLSL kódjait portolják a shader modell 5.0-hoz. A BF5 annyiban változott, hogy már shader modell 6.0-hoz is portolnak. Utóbbi szükségtelenné tenné a PS4-es shadereket is, hiszen megvannak benne ugyanazok a függvények, csak ugye a DX11 miatt nem szerencsés túlságosan építeni ezekre, mert akkor sok shader nagyon eltérne az 5.0-s és a 6.0-s változat tekintetében. Viszont a PS4 PSSL-re már megvan több címben is jól kitesztelt program, amivel egyszerűen konvertálható AGS-re specifikus shader, ergo ezt megéri alkalmazni.

    (#36421) PuMbA: Annak a beállításnak nem csak előnye, hanem hátránya is van. Ha bekapcsolod, akkor nő a késleltetés. Nem mellesleg azért van ez alapértelmezetten kikapcsolva, mert a gyártók szeretik ezt maguk szabályozni a driverek, adott játékhoz tartozó profiljában. Szóval ez valami egyezmény lehet, aztán ott az opció bekapcsolni.

    (#36412) b. : Ennek nem sok köze van magához a DX11-hez. Tényleg csak annyi történik, hogy más shadereket futtatnak. Az AMD nagyon sokáig a DICE legfőbb technológiai partnere volt, kidolgoztak az elmúlt években több olyan eszközt is, amivel egyszerűen gyorsabb kódokat lehet írni a Radeonokra. Az NVIDIA ezzel nem törődött, mert jött a shader modell 6, ami úgyis szabvány, csak itt is számolni kell azzal, hogy még ha a BF5 már megy is ebbe az irányba, akkor sem fog azonnal mindent kihasználni a shader modell 6-ból, mert még kompatibilisnek kell lenni a DX11-es shader modell 5-tel is. És azért ennyiféle kódot karbantartani tényleg nem szerencsés ám.

  • b.

    félisten

    válasz Petykemano #36411 üzenetére

    dx 12+ 4 K aztán 3 % :D
    Jobban fekszi már a vegának is dx 11. eza furcsa, az szerintem elkönyvelhető volt, hogy Vega végre hozza az 1080 szintjét legalább ebben a játékban,de 4 K alatt és dx 12 ben megzuhan az is. 3 % ra kerül az 1080 Tól.
    nem értem, hogy a világ legfejlettebb grafikus motorja, lassabb Dx 12 ben és még mindig nem oldják meg az előjövő hugh spike effektust. Hogy lehetnek ennyire érdektelenek, hihetetlen, mikor már évek óta jelen van és némi optimalizálást igényelne a dolog.
    Remélem Nov 15 után jobb lesz.

Új hozzászólás Aktív témák