Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
 - Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
 - GoodSpeed: 24 éves a Windows XP! Nézzen ki úgy a Windows 11 mint az XP?
 - Pötyi: 4. RETRO KONZOL ÉS SZÁMÍTÓGÉP BÖRZE - '25. november 16.
 - gban: Ingyen kellene, de tegnapra
 - sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
 - Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
 - sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
 - D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
 - Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
 
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			
						HSM
félisten
Még azért ott is van hova fejlődni. Szoftveresen, és programok terén is.
(#7507) daveoff: Én nem tudok Mantle-re fejlesztett, boltban kapható játékot. Csak olyat, ami kapott egy kiegészítést hozzá, de alapvetően DX11-re fejlesztett motor. Nem is fog senki kiadni ilyesmit, amíg az Nv-vel nincs DX12 vagy Vulcan mód.
A DX12-nek állatira nem lesz olyan hosszú felfutása, mint a korábbi API-knak, mivel ahogy nemrég írta a fórumtárs, már a Mantle-vel másfél éve folyik a felszín kapargatása, így sokkal hamarabb érkezni fognak a valódi DX12 alkalmazások, mint a korábbi API-k esetében tapasztalható volt.(#7508) Milka 78:Mindketten pontatlanul emlékeztünk: "Vannak egyébként erről DX12-es tesztek már, mert az AMD készített rá az SDK-ba egy példaprogramot. Ott a GCN1 nagyjából +15-25%-ot hoz. A GCN2/3 +35-45%-ot. A Maxwell 2 +5-15%-ot. "[link]
 - 
			
			
						kovsol
titán
Egyébként meg kint vannak az új konzolok most már 1,5 éve és még mindig azt mondják nincs maximálisan kihasználva a hardver. Innentől fogva ha a fix hardverre ennyi időbe telik az optimalizálás megtanulása, akkor ki fog majd szenvedni az évente jövő új PC-s kártyákkal? Meg mindenki szidja az NV-t a GW miatt, de azt se kötelező használni nemde? Na most ha nem írnak maguknak saját effekteket a programozók, akkor el tudjátok képzelni, hogy most majd teljes mélyreható hardverre optimalizált játékokat kapunk? Én egy pici esélyt se látok.
Persze lesz majd javulás a DX12-vel, de én a becslések esetén a minimum értékekre számítók, nem a maxra. - 
			
			
						HSM
félisten
Nem tudom, de nekem gyanúsabb a monitorod. Azok nagyon meg tudják nyújtani alapból az input lagot. Nálam egy Dell P2414H volt, ami 72hz-en ment, aminek a pixelek színváltási idejével együtt is csak 5,5ms a válaszideje. [link]
Egy lassabb monitoron ez 20-40ms is lehet önmagában, ráadásul a legtöbb monitor csak 60hz-es.(#6819) daveoff: Kösz, notebookról...
 Bizonyítsd inkább be Te, hogy működik, neked ott a gépedben minden.(#6820) sayinpety: Én éppen erre gondoltam, hogy elég sanszos, hogy emiatt a legtöbben nem fognak csak a Keplerhez külön codepath-t írni. A regiszter allokáció romlása a friss driverben csak hab a tortán.
 - 
			
			
						HSM
félisten
Igen, ez igaz, csak egy dolgot hagysz figyelmen kívül. A Mantle mód a közvetlen irányíthatóságot biztosító egy képkockás prerendert használta, amivel azonos FPS mellett is sokkal közvetlenebb volt a játék irányítása.
Ehhez képest az Nv-nél 3 vagy 5 képkockás volt a prerender, AMD-n DX-ben pedig 3, és ez igencsak érződött.
Ezt az FPS-ben nem mérhető hatalmas előnyt is érdemes lenne hozzászámolni a Mantle eredményeihez.
Másfelől az sem figyelmen kívül hagyandó, hogy a BF4 még DX11-re íródott, nem Mantle-re, az csak egy kiegészítőként tették bele, nem az volt a fő prioritás, tehát alapból nem volt a játékban semmi olyan, amivel a DX11 ne tudott volna elboldogulni. Inkább ennek és az 1-es prerendernek köszönhető, hogy az Nv tudta hozni a szintet FPS-ben DX alatt. - 
			
			
						-Solt-
veterán
És meg is mutatták, ott ahol a CPU a szűk keresztmetszet, pont ott segít. Jobban ez akkor fog megmutatkozni, amikor játékok az elejétől úgy lesznek megírva, hogy kihasználják a low-level api-k előnyeit. Például látótáv... amíg a BF4 is produkálja azt a durván 1km-t, addig felesleges összehasonlítani.
A DX11 korlátai évek óta megvannak. Ezt az tudja a legjobban, aki olyan játékkal szeretne játszani, ahol fontos a magas látótáv, és az ebből következő jóval magasabb objektum szám. (pl ArmA3)
(#6793) players111: És APU teszteken hozta is!
 Az elején megmondták, hogy a CPU limit feloldására szolgál, aki ennek ellenére GPU limites szituban vár tőle csodát, az így járt! 
 - 
			
			
						#85552128
törölt tag
Pontosan, én a Dragon Age megjelenésekor vettem VGA-t, de eszembe sem jutott, hogy 290X legyen pedig AMD-s játék, de tudtam hogy csak a gond lenne belőle...
Utólag látva mennyit szívtak az AMD-sek vele jól döntöttem, teljesítmény szempontjából akkor kb. egyformán teljesítettek, de mostanra már szinte minden jobban fut 970-en mint 290X-en... - 
			
			
						-Solt-
veterán
Ezzel én tisztában vagyok! Azokra gondoltam akik annak ellenére megveszik, hogy tudják mi az ábra!
A többség azt a kártyát veszi meg, amit a környezete (haver, xy játék fóruma, stb) sugall felé. Olyan kártya nincs, amin gond nélkül megy minden... olyan van, aminek a hibáit vagy észre sem vesszük, vagy olyan hibái vannak, ami nem zavar, nem érint minket, és ezért összességében elégedettek vagyunk vele.
A vízhűtés említése szerintem rossz példa... aki nem ért hozzá, annak az a komoly, erős, stb, amit már vízzel kell hűteni. Ezt a saját fülemmel halottam két konzol huszártól.
 - 
			
			
 - 
			
			
						#85552128
törölt tag
Elvileg 79 az alap temperature limit vagy kitoltad ?
Nekem Dragon Age Inquistion alatt szokott felmenni a Strix 970 82-re, +50W-os Power Targettel és 86-os temp limittel (meg egy kis oc-val
 )
79 szerintem túl agresszív limit (jó egy ilyen giga g1 meg sem közelítené még a 70-et se, de akkor is). - 
			
			
						#Morcosmedve
veterán
De csak óvatosan a túlhajtással!

 - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
Az FP16-ot láttam. Azt nem tudom mennyire fogják használni, de bizonyos pufferek esetében felesleges FP32-ben dolgozni, mert nem hoz minőségelőnyt, viszont az FP16 eddig sok hardveren nem volt elérhető. Az Intel már megmutatta, hogy sokszor lényegesen előnyösebb az FP16, mert kétszeresére növeli az adott eljárásra levetített teljesítményt és csökkenti a fogyasztást.
A legnagyobb DX12-e fícsőrök egyébként nem ezek, hanem az async DMA/shader, a typed UAV loads, a resource heap lehetőségek, illetve ez a szép nevű:
VPAndRTArrayIndexFromAnyShaderFeedingRasterizerSupportedWithoutGSEmulation
 - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek közül minden csak a Mantle-ön érhető el. De a fontosabb dolgok ott vannak a DX12-ben és a Vulkan API-ban. Az FP16 biztosan. A stateless compute igazából egy automatikus hardveres fícsőr, ehhez nem kell külön támogatás. A fine-grained preemption egyelőre valóban nincs ott egyik szabvány API-ban sem, de a WDDM 2.0 fel van rá készítve, szóval bevethető. Sub-dword addressing és cross-lane ops az érkező OpenCL-en keresztül a Vulkan API-n át használható.
 - 
			
			
						#85552128
törölt tag
A 14/16nm-re váltás azért már önmagában elég kedvező dolog, de nem hinném, hogy az architektúrába mélyebben belenyúlnának. FIJI kb. feleennyi lenne méretre mint most, majd pakolgatnak bele pár magot és kész is az új csúcskártya, esetleg egy új GCN revízió, de több nem hiszem, hogy lenne. Eleve arra játszanak (legalábbis eddig), hogy a konzolok miatt előnyben lesznek.
 - 
			
			
						rocket
nagyúr
Pontosan az a lenyeg, hogy nem eleg innovativnak lenni, abbol profitalni kell, nehany kisebb reszsikert leszamitva nem volt meg az ATi-ban, es az AMD-ben sincs meg.
Mire teret nyer a low level API a Pascal foldbe dongoli a GCN-t, leaaratva a baberokat, mikozben a GCN2 6-9 honapra lesz

 - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
Mondjuk ez érdekes cikk így. Elmondja, hogy mit támogat a rendszer és berakja a Caps Viewer képet, amiben "No" van odapörkölve két funkció mellé is.

Szerintem le kellett volna írnia, hogy a WHQL driverekben a Microsoft megtiltja a nem véglegesített funkciók támogatását, mert így a user csak azt látja, hogy nem támogatja. - 
			
			
						HSM
félisten
AMD-nél is lehet olyat venni. Leginkább a Sapphire Vapor-X 290-ek, nagyon príma darabok, halkak, hűvösek gyárilag, remek minőségű cuccokból összerakva. Csaképpen nekem nem érte volna meg 94K helyett 130K-ért. Így inkább beáldoztam 5% sebességet. Biztos nagyon rosszul jártam, kőkemény 5% kompromisszummal.

(#6120) Szaby59: Véletlen se zavarjon, hogy a 290X-ek a jobban sikerült csipek. Nem véletlen van azonos TDP besorolása, mikor azon +50Mhz és +256shader van és a hozzá tartozó textúrázók is....
Semmi kivetnivalót nem látok abban, miért ne lehetne a gyári érték alatt hajtani egy kártyát 5%-al.
 Nem értem, mit olyan nehéz felfogni ezen. Ezt a gyengébb hűtésű típust kaptam meg igen jó áron, így nekem megérte.
De leírom mégegyszer: KAPNI OLYAN TÍPUST NORMÁL 290 ÁRON, AMIT NEM KELL ALULFESZELNI A HALK MŰKÖDÉSHEZ. Remélem így nagy betűkkel eljut a tudatodig. - 
			
			
						HSM
félisten
Igen, az AMD felismerte, hogy már rég a béka segge alatt van a mai hardverek kihasználása is, tehát sokkal jobb eredmény érhető el, ha a szoftveres korlátokat oldjuk fel, amivel a meglévő vásárlóbázis is rengeteget nyerhet. Az Nv meg felismerve a helyzetben rejlő lehetőségeket ("beragadt" 28nm + komoly szoftveres korlátok) bedobott még gyorsan egy nagyra növesztett mobil GPU-t, ami így remekül szalad a mai szoftveres környezetben, és látszólag mindenki boldog.... Most még...
(#6103) NetTom: Ha tényleg 2018-2020-ra el akarják tüntetni a külső GPU-kat, simán lehet. A HBM miatt lehetne a memória, 250W TDP-t emlegetnek a prociknak is, a Zen is jónak ígérkezik. ELég hatékony, erős cucc lehet belőle addigra.
 - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
A Halo 3 azért nem jött PC-re, mert nem volt elég processzoridő a driver szálak mellett. Ekkor volt az, hogy az MS összehívta a cégeket, hogy ez így nem lesz jó, mert hiába jönnek a jobb processzorok a reálisan felhasználható processzoridő az egyre agresszívabb driverek mellett inkább csökken. Ezért nem látsz AI innovációt évek óta. Egyre kevesebb rá a büdzsé.
Szinte mindegyik exkluzív ls komolyabb konzolos játék AI-ja és fizikája túlmutat a PC-s szinten. Az AI szempontjából különösen durva a The Last of Us és a Dragon's Dogma. A fizika szempontjából az Uncharted 3. - 
			
			
						Asbee
veterán
Pár napig 780ti-t használtam. Tuningolva magasabb beállításokat próbáltam mint 970-el. Érdekes módon egyszer nem fogytam ki a vramból. FC4, BF4, GTA5, Witcher 3. Witchert még 1440p-ben is próbáltam DSR-el. Nincs még egy jó ideig félni valója ilyen téren a 970-nek. Csak ugye van aki abból indul ki meg von le teljes következtetést mit monitoroz az msi ab-vel.
A haterek meg úgyis ráhúzzák, hogy na de majd a jövőben így meg úgy. Ezzel nem a kommunikációs részét vitatom, azt is el tudom fogadni aki emiatt cserélte de ez a túlmagyarázás ez már beteges... - 
			
			
						Laja333
őstag
 - 
			
			
						proci985
MODERÁTOR
utobbi 3 evben volt negy AMD es egy NV kartyam (plusz neha itthon is bekotom a laptopot a mobil intellel), en semmi kulonbseget nem lattam kepminosegre. mindezt ugy, hogy a GTX970 es a 290x kozott volt harom hetig egy HD3870el is, ami azert nem mai kartya.
ahol volt kulonbseg, az a Creative 3DFx Banshee es az Eagle Gef460 kozott volt az elobbi javara, de jellemzoen valahol a x800/6xx0 szeria magassagaban eltuntek a kulonbsegek. bugok voltak neha ami miatt kimaradt egy-egy effekt, de kb ennyi.
Szaby59: multimonitor parameterezes szempontbol szerintem pont az AMD az erosebb, par dolgot hianyoltam NVnel. viszont NVnel meg automatikusan valt surroundra 3d eseten amit AMDnel meg mindig kezzel kell kapcsolni. ez mondjuk tobb kijelzore kihuzott fejlesztoi kornyezeteknel elony, de jateknal orulnek ha lenne automatikus valtas.
 
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 USB-C Dock (ELKELTEK) - CSAK RENDELÉSRE
 - Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470s - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
 - Xbox Series X 1 TB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
 - LG 42LX330C 42" LED-backlit LCD TV - Full HD
 - Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
 
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
								
							
								
								
								
								
								
								
 Bizonyítsd inkább be Te, hogy működik, neked ott a gépedben minden.
 Az elején megmondták, hogy a CPU limit feloldására szolgál, aki ennek ellenére GPU limites szituban vár tőle csodát, az így járt! 
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								

 Nem értem, mit olyan nehéz felfogni ezen. Ezt a gyengébb hűtésű típust kaptam meg igen jó áron, így nekem megérte.
								
								
								
								
