Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz Alogonomus #9518 üzenetére

    > Jelenleg viszont az Arm ugyanabban a helyzetben van,
    > mint volt anno az AMD a Zen architektúra bemutatásakor.

    azért nem ugyanaz.
    az AMD és az Intel is az AMD64(X86-64) utasításkészletet használta,
    emiatt emulációra nem volt szükség.

    > Jelenleg szinte minden komolyabb program
    > x86 vagy x64 architektúrához megalkotva áll rendelkezésre.

    A Windows játékok emulációval futni fognak.
    Jelenleg a legnagyobb probléma az anti-cheating funkciók lekezelése.
    Unlike Apple's chips, Qualcomm's X Elite Arm CPU will run Windows games just fine using x64 emulation — native ARM64 code will give best performance

    Az Emulációs dologról
    The Qualcomm Snapdragon X Architecture Deep Dive: Getting To Know Oryon and Adreno X1

    gépi fordítással:
    ////
    Az x86 emulációs helyzet a Qualcomm számára sokkal összetettebb, mint amit az Apple eszközöknél megszoktunk, mivel a Windows világában egyetlen gyártó sem irányítja egyedül a hardver- és szoftverrétegeket. Tehát bármennyit is beszélhet a Qualcomm a saját hardveréről, például, nincs befolyása a szoftver oldalra – és nem kockáztatják meg, hogy helytelen nyilatkozatot tegyenek a Microsoft nevében. Következésképpen az x86 emuláció a Snapdragon X eszközökön lényegében a két vállalat közös projektje, ahol a Qualcomm biztosítja a hardvert, a Microsoft pedig a Prism fordítási réteget.

    Bár az x86 emuláció nagyrészt szoftveres feladat – a Prism végzi a munka oroszlánrészét – mégis vannak bizonyos hardveres megoldások, amelyeket az Arm CPU gyártók bevezethetnek az x86 teljesítmény javítása érdekében. És a Qualcomm a maga részéről ezeket megtette. Az Oryon CPU magok hardveres segédletekkel rendelkeznek az x86 lebegőpontos teljesítmény javítása érdekében. És hogy kezeljék a legnagyobb kihívást, az Oryon hardveres megoldásokkal rendelkezik az x86 egyedi memória-tárolási architektúrájának támogatására – ami széles körben úgy tartják, hogy az Apple egyik kulcsfontosságú előrelépése volt a magas x86 emulációs teljesítmény elérésében saját szilikonján.

    Mégis, senkinek sem szabad azt hinnie, hogy a Qualcomm chipjei képesek lesznek az x86 kódot olyan gyorsan futtatni, mint a natív chipek. Még mindig lesz némi fordítási többlet (amelynek mértéke a munkaterheléstől függ), és a teljesítménykritikus alkalmazások továbbra is előnyt élveznek, ha natív módon vannak AArch64-re fordítva. De a Qualcomm nincs teljesen kiszolgáltatva a Microsoftnak, és hardveres megoldásokat alkalmazott az x86 emulációs teljesítmény javítása érdekében.

    A kompatibilitás szempontjából a legnagyobb akadály az AVX2 támogatás lesz. Az Oryon NEON egységeihez képest az x86 vektori utasításkészlet szélesebb (256b versus 128b) és az utasítások nem teljesen egyeznek. Ahogy a Qualcomm fogalmaz, az AVX-ről NEON-ra fordítás nehéz feladat. Mindazonáltal, tudjuk, hogy lehetséges – az Apple csendben hozzáadta az AVX2 támogatást a Game Porting Toolkit 2-höz ezen a héten – így érdekes lesz látni, mi történik ezen a téren az Oryon CPU magok jövőbeli generációiban. Az Apple ökoszisztémájával ellentétben az x86 nem fog eltűnni a Windows ökoszisztémából, így az AVX2 (és végül AVX-512 és AVX10!) fordítási igénye sem fog megszűnni.
    ////

    Az emuláció extrém esetben ~ 30% teljesítményt vehet el. ( ST485/ST686 = 0.7069 )

    Snapdragon X Elite X1E-78-100 (Surface Laptop 7)
    CPU-Z (ARM64) Benchmark
    ARM64: ST 686, MT 7923
    x64 Emulation: ST 485
    https://x.com/9550pro/status/1794202815369490738
    ( ha jól látom, akkor emulációval hozza a AMD Ryzen 7 5700U - ST 488 - teljesítményét a Snapdragon X )
    de mivel a felhasználói és játék programok sok Windows API hívást futtatnak, ami már nativ arm64, ott szerintem csak 15-20% teljesítmény csökkenés várható.

    amúgy szerintem a jogi dolgok jelentik a legnagyobb problémát.
    ARM torpedoes Windows on ARM: Demands destruction of all PCs with Snapdragon X

Új hozzászólás Aktív témák