Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#420) HSM válasza Petykemano (#419) üzenetére


HSM
félisten

A négy lapkás Threadrippereknél van két lapka, aminek nuku memóriája sincs.
A sima kétlapkás Threadrippereknél mindkét lapkának van memóriája, a probléma ugyanakkor ott is jelen van, hiszen ha az adott magnak olyan adat kell, ami a szomszéd csip tárában van, akkor megint a lassú távoli elérés esete fog befigyelni. Ezért találták ki a game módot, ami ha jól emlékszem, komplett lekapcsolja az egyik magot, praktikusan kreálva egy sima AM4-es procit. :D
"Second, Game Mode disables the cores in one of the silicon dies. This isn’t a full shutdown of the 8-core Zeppelin die, just the cores. The PCIe lanes, the DRAM channels and the various IO are still active, but the cores themselves are power gated such that the system does not use them or migrate threads to them."
Forrás: [link]
Itt szépen le is mérték, gyors DDR4-3200-as memóriákkal: 65ns near memory and 108ns far memory (87ns average). Szóval, a far memory 65ns egész jó (most nem trollkodom, hogy a 8 éves X58 rendszerem vígan befigyel gyors DDR3 ramokkal 50ns alá, vagy mégis? ;] ), viszont a 108ns a szomszéd csip memóriájáig iszonyat magas. Plusz ha véletlen a másik magnak is kéne onnan adat, akkor 16 mag figyelne ott két csatornán adatot, ami így már szívószálnak is vékonyka.
A késleltetés a system agent órajelén múlik, ha minden igaz, ami emlékeim szerint a ram frekvencia felén megy, ezért is fontos Ryzen alá a magas órajelű ram, mert szuperül csökken tőle a rendszer késleltetése. :K

Szóval ez egy jó megoldás, lekapcsolva a fél TR-t megoldani, hogy csak lokális memória elérés legyen, ami gyors, csaképpen ugyanezt olcsóbban is lehet produkálni egy sima AM4-es Ryzennel. :D

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.