Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- D@reeo: Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
joysefke
#2686
üzenetére
#PS5
> Magyarul azért mert relatíve erős hardver
> kerül az új konzolokba, ennek köze nincsen
> semmilyen "kisebb overheadhez"szerintem elbeszélünk egymást mellett.

az is lehet, hogy te végfelhasználóként közelited meg,
de a gyártó nézőpontjából egész más a történet.--------
Mert csak "marketingesen értelmezhető" a relative erős hardver,
a tervezés folyamata alatt nem.van egy adott körülbelüli költségkeret( ~450USD) és abból kell kilegózni a lehető legnagyobb (VÉG) teljesítményt - amibe a szoftver is beletartozik.
Ehhez kiegyensúlyozott hardvert állítanak össze,
Vagyis bármi ami túl erős alkatrész a rendszerben az veszteség --> kidobott pénz, amit más helyen jobban fel lehet használni.Keresik a szűk keresztmetszeteket és megpróbálják kezelni.
( magasabb cache, gyorsabb coherens memória DDR6, gyors PCIe )És még a fizikai méret is számít ( mert ha a konténerbe 1 sorral több PS5 dobozt tudnak bepakolni, akkor a szállítási költségen már lefaragtak valamit, amit 20-40 milliós tételeknél már megfogható )
Tehát amikor ezt irtam:
"PS5 APU-ja ( ahol a pc-s szűk keresztmetszeteket kezelték és minimális szoftveres overhead van ) "Azt kéretik ilyen kontextusban értelmezni

( ha még érdekel )
A konzoloknál - a "Gyors áteresztő képesség" a Frame/sec-nek feleltethető meg.És ez megfordítva ..
- Ha Otthoni játékgép építőként - relativ erős hardvereket pakolsz egymás mellé (bambán) ( Tr3990x, nVidia 2080Ti) - és azt várod, hogy a sebesség ezzel arányosan nő ( pl a játékokban) , akkor csalódni fogsz, mert bizonyos szűk keresztmetszetek ( ami lehet szoftveres/hardveres dolog is) visszafogják a végteljesítményt.És a DirectX12-nek elég nagy az overhedje, mert rengeteg absztrakciós szintet tartalmaz. a PS5-nél - csak 1 célhardverre kell optimalizált API -t létrehozni, aminek minimális lesz az overheadje.
TLDR:
- Ne relativ erős hardverben gondolkodj,
hanem magas frame/sec -ben ( ~ "Gyors áteresztő képesség" -ben )
És ezt a filozófiát a jelenlegi játéktesztek jól meg is fogják ... ezt mérik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple asztali gépek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Battlefield 6
- Scalperektől félti RAM moduljait a Framework
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Arc Raiders
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3897, 100% Akkumulátor
- Samsung Galaxy A56 5G / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / BONTATLAN
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4060Ti 16GB GameMax Aero Mini ECO ADATA 650W
- HDTV HD010 kül/beltéri FULL HD/4K tv antenna / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


