- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja a trendeket...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Austin F.: Appok teljes képernyőn – immerzív mód [Android]
- weiss: Pant* rant
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- N€T0X|N: Stellar Blade után
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
joysefke #2686 üzenetére
#PS5
> Magyarul azért mert relatíve erős hardver
> kerül az új konzolokba, ennek köze nincsen
> semmilyen "kisebb overheadhez"szerintem elbeszélünk egymást mellett.
az is lehet, hogy te végfelhasználóként közelited meg,
de a gyártó nézőpontjából egész más a történet.--------
Mert csak "marketingesen értelmezhető" a relative erős hardver,
a tervezés folyamata alatt nem.van egy adott körülbelüli költségkeret( ~450USD) és abból kell kilegózni a lehető legnagyobb (VÉG) teljesítményt - amibe a szoftver is beletartozik.
Ehhez kiegyensúlyozott hardvert állítanak össze,
Vagyis bármi ami túl erős alkatrész a rendszerben az veszteség --> kidobott pénz, amit más helyen jobban fel lehet használni.Keresik a szűk keresztmetszeteket és megpróbálják kezelni.
( magasabb cache, gyorsabb coherens memória DDR6, gyors PCIe )És még a fizikai méret is számít ( mert ha a konténerbe 1 sorral több PS5 dobozt tudnak bepakolni, akkor a szállítási költségen már lefaragtak valamit, amit 20-40 milliós tételeknél már megfogható )
Tehát amikor ezt irtam:
"PS5 APU-ja ( ahol a pc-s szűk keresztmetszeteket kezelték és minimális szoftveres overhead van ) "Azt kéretik ilyen kontextusban értelmezni
( ha még érdekel )
A konzoloknál - a "Gyors áteresztő képesség" a Frame/sec-nek feleltethető meg.És ez megfordítva ..
- Ha Otthoni játékgép építőként - relativ erős hardvereket pakolsz egymás mellé (bambán) ( Tr3990x, nVidia 2080Ti) - és azt várod, hogy a sebesség ezzel arányosan nő ( pl a játékokban) , akkor csalódni fogsz, mert bizonyos szűk keresztmetszetek ( ami lehet szoftveres/hardveres dolog is) visszafogják a végteljesítményt.És a DirectX12-nek elég nagy az overhedje, mert rengeteg absztrakciós szintet tartalmaz. a PS5-nél - csak 1 célhardverre kell optimalizált API -t létrehozni, aminek minimális lesz az overheadje.
TLDR:
- Ne relativ erős hardverben gondolkodj,
hanem magas frame/sec -ben ( ~ "Gyors áteresztő képesség" -ben )
És ezt a filozófiát a jelenlegi játéktesztek jól meg is fogják ... ezt mérik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt vízhűtés
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Autós topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Epic Games
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- LG 48C3 - 48" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- Xiaomi 13T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX G15 G513IH Gamer notebook - R7 4800H 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1650 4GB WIN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest