Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- laskr99: DFI és DFI Lanparty gyűjteményem
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- GoodSpeed: Egy bihari a Hajdúságban
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
joysefke
#2686
üzenetére
#PS5
> Magyarul azért mert relatíve erős hardver
> kerül az új konzolokba, ennek köze nincsen
> semmilyen "kisebb overheadhez"szerintem elbeszélünk egymást mellett.

az is lehet, hogy te végfelhasználóként közelited meg,
de a gyártó nézőpontjából egész más a történet.--------
Mert csak "marketingesen értelmezhető" a relative erős hardver,
a tervezés folyamata alatt nem.van egy adott körülbelüli költségkeret( ~450USD) és abból kell kilegózni a lehető legnagyobb (VÉG) teljesítményt - amibe a szoftver is beletartozik.
Ehhez kiegyensúlyozott hardvert állítanak össze,
Vagyis bármi ami túl erős alkatrész a rendszerben az veszteség --> kidobott pénz, amit más helyen jobban fel lehet használni.Keresik a szűk keresztmetszeteket és megpróbálják kezelni.
( magasabb cache, gyorsabb coherens memória DDR6, gyors PCIe )És még a fizikai méret is számít ( mert ha a konténerbe 1 sorral több PS5 dobozt tudnak bepakolni, akkor a szállítási költségen már lefaragtak valamit, amit 20-40 milliós tételeknél már megfogható )
Tehát amikor ezt irtam:
"PS5 APU-ja ( ahol a pc-s szűk keresztmetszeteket kezelték és minimális szoftveres overhead van ) "Azt kéretik ilyen kontextusban értelmezni

( ha még érdekel )
A konzoloknál - a "Gyors áteresztő képesség" a Frame/sec-nek feleltethető meg.És ez megfordítva ..
- Ha Otthoni játékgép építőként - relativ erős hardvereket pakolsz egymás mellé (bambán) ( Tr3990x, nVidia 2080Ti) - és azt várod, hogy a sebesség ezzel arányosan nő ( pl a játékokban) , akkor csalódni fogsz, mert bizonyos szűk keresztmetszetek ( ami lehet szoftveres/hardveres dolog is) visszafogják a végteljesítményt.És a DirectX12-nek elég nagy az overhedje, mert rengeteg absztrakciós szintet tartalmaz. a PS5-nél - csak 1 célhardverre kell optimalizált API -t létrehozni, aminek minimális lesz az overheadje.
TLDR:
- Ne relativ erős hardverben gondolkodj,
hanem magas frame/sec -ben ( ~ "Gyors áteresztő képesség" -ben )
És ezt a filozófiát a jelenlegi játéktesztek jól meg is fogják ... ezt mérik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Commodore 64
- Küszöbön az androidos PC-k
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Opel topik
- Semmibe veszi a KRESZ-t a Tesla Mad Max módja
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
- Honor 90 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 (DisplayLink)
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3763
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


