TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Kérlek, kérdezés előtt olvasd el!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:54
LOGOUT.hu
Hozzászólások
delta9
senior tag
Leírásod szerint pedig jól működik, úgy kell. Helpben benne van zanzásítva, szerintem érthetően.
Working CMYK Creates a soft proof of colors using the current CMYK working space as defined in the Color Settings dialog box.
Document CMYK (InDesign) Creates a soft proof of colors using the document’s CMYK profile.
Working Cyan Plate, Working Magenta Plate, Working Yellow Plate, Working Black Plate, or Working CMY Plates (Photoshop) Creates a soft proof of specific CMYK ink colors using the current CMYK working space.
Macintosh RGB or Windows RGB (Photoshop and Illustrator) Creates a soft proof of colors in an image using either a standard Mac OS or Windows monitor as the proof profile space to simulate. Both options assume that the simulated device will display your document without using color management. Neither option is available for Lab or CMYK documents.
Monitor RGB (Photoshop and Illustrator) Creates a soft proof of colors in an RGB document using your current monitor color space as the proof profile space. This option assumes that the simulated device will display your document without using color management. This option is unavailable for Lab and CMYK documents.
"Így sRGB munkaszíntér esetén jó, de AdobeRGB esetén nem működik." mivel két különböző színtartomány. [link] Ha az Adobe RGB-t sRGB-ben jeleníted meg, konvertálódnak a színek.
clayman
aktív tag
De akkor aki Adobe RGB színtérben dolgozik, hogyan dolgozhat színhelyesen? A monitorom képes az Adobe RGB színtér megjelenítésére, hogyan tudom ezt kihasználni?
clayman
aktív tag
Még valami: Bridge / Camera Raw-ban is rossz a színtér. Ezeket hogyan lehet megjavítani?
delta9
senior tag
A fotónyomtatókhoz pl. kimondottan előnyös lehet az AdobeRGB. Az volt az Adobe célja vele, hogy minél inkább lefedje a cmyk nyomtatók által nyomtatható színtartományt egy rgb eszközön megjelenítve. Ehhez meg úgy kapcsolódik a színhelyesség, hogy akkor fogod a leginkább ugyanazt látni a monitoron és a nyomaton, ha a monitor és a nyomtató is kalibrálva van, színhelyes. Persze mindig azonos minőségű papírt használva.
mod: hogy értve rossz a színtér?
[ Szerkesztve ]
Vapor
aktív tag
Hogy lehet megoldani azt, hogy ha a notebookomra is felteszem a photoshop-ot, alá tudjam tenni a gépen fenn lévő bővítményeket (ecsetek, minták, stb.), anélkül, hogy azokat újra, egyesével le kelljen töltenem?
Magyarán hol tárolja a hozzá telepített cuccokat a photoshop?
PSN ID: SaLa17 | http://www.flickr.com/photos/isasa7/
johniee
senior tag
Nekem magyar Photoshop CS3 van...
C:\Program Files\Adobe\Photoshop CS3\Készletek\Ecsetek vagy Mintázatok
"Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)
pH! 5.5
csendes tag
Angolul pedig az Adobe Photoshop CS3/Presets mappában keresd.
clayman
aktív tag
További rendkívül komoly színproblémával szembesültem: Adobe Bridge és Camera Raw-ban ugyanolyan színárnyalatokat kapok, mint Photoshopban a "Proof Color" opció nélkül.
Ez azt jelenti, hogy Camera Raw-ban teljesen feleslegesen állítom be jóra a színeket, ha elmentem, úgyis teljesen más színeket kapok. Nekem ez egy kicsit ellentmondásosnak tűnik, hiszen a Camera Raw épp arra való, hogy a finomhangolja az ember azokat lehetőleg minimális veszteséggel, nem?
Szemléltetés: [link]
Camera Raw-ban semmi ilyen jellegű beállítást nem találok. Mit csinálok rosszul?
Des1gnR
őstag
Nálam a Presets mappában nincs ott a külön telepített brush (vagy csak nem találom )
Sztm mentsd le az a tuti (meg ugye egy ABR-be rakja az összeset) ígyni
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
clayman
aktív tag
Oké, rájöttem. Legyen f : C -> C a színleképzési függvénye a monitornak (milyen kívánt színt mire tényleges színre képez le). Kalibrációnál ezt a függvény meghatározzuk és valamilyen formában tároljuk az ICC profilban.
Ha ezt a profilot hozzárendeljük a monitorhoz, és OS szinten aktiváljuk, akkor minden nem-színmenedezselt alkalmazás által kirajzolt színt a Windows sRGB-ben ért, majd mielőtt a monitorra kiküldi, annak káros hatását kiküszöbölendő megszorozza őket f inverzével. Tehát a teljes úton végbemenő transzformációk:
Megjelenített szín = f( fInv ( sRGB( Bemeneti RGB értékek ) ) ) = sRGB( Bemeneti RGB értékek ) -> jó, feltéve, ha a bemenet tényleg sRGB-ben volt
(Meg közben történik néhány XYZ - RGB transzformáció, de ez mindegy.)
Viszont a Photoshop a felhasználót hülyének nézi, és feltételezi, hogy a desktopot színhibásan szereti nézni, ezért mielőtt az OS-nek elküldi a színértékeket, korrigálja azokat, a monitor hatását kiküszöbölendő:
Megjelenített szín = f( fInv ( fInv( sRGB( Bemeneti RGB értékek ) ) ) ) = fInv( sRGB( Bemeneti RGB értékek ) ) -> rossz, a profil 2x lett alkalmazva
Ez okozta, hogy mind a Camera Raw, Bridge és Photoshop is hibásan jelenítette meg a színeket. Ha az OS-szinten csak hozzárendelem a színprofilt, de nem aktiválom (tehát a nem CM alkalmazások színeit a fInv-zel nem módosítjuk), akkor ez a 3 jól rajzol ki mindent, de akkor meg a böngészőben megjelenített színek lesznek rosszak.
Van valami megoldás arra, hogy a dekstopom is színhelyes legyen, de a PS ne akarja még ezen felül fInv-vel módosítani a színeket?
[ Szerkesztve ]
killer1203
senior tag
Lehet nem éppen ide vág, de valaki tudna ebből a képből 1440x900 as monitorra hátteret csinálni?
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
Kobe
veterán
killer1203
senior tag
jó lett, kössz, ezt sima átméretezéssel csinálod vagy hogyan? én nem igazán tudom megcsinálni
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
Kobe
veterán
mivel a szélessége kisebb volt 1440, a hiányzó 40 pixelt az eredeti kép bal oldalsávjának duplikálásával és a két réteg közti elmosással csináltam meg. Bár sajnos az eredeti képen is durva pixelesedés látszik a fánál, ha jobb minőségű lett volna a forrás, jobb lett volna
[ Szerkesztve ]
killer1203
senior tag
Ha nem mondod észresem vettem volna hogy a bal oldál duplikálva van, nagyon jól megcsináltad
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
delta9
senior tag
"Ez okozta, hogy mind a Camera Raw, Bridge és Photoshop is hibásan jelenítette meg a színeket."
Pont, hogy ezek jelenítették meg jól, hiszen ezek a color managementet támogató és profilozható alkalmazások. Aminek az a lényege, hogy egyrészt a képernyő és a nyomat között a lehető legkisebb legyen a színkülönbség, annak tudatában, hogy a megjelenítés additív, míg a nyomás szubsztraktív elven működik; másrészt, hogy az eszközeid között kontrollálható legyen a konverzió. Ehhez viszont az kell, hogy az összes(!), a láncban szereplő I/O eszközöd profilozott legyen. (A dslr gépek érzékelői is különbözőek, ha ACR-ben nem megfelelően jelenik meg, akkor az ACR-t hozzá kell kalibrálni, ott van jobbról a második, fényképezőgép ikon a fotó technikai adatai alatti kis gombsoron "camera calibration". Itt látszik: [link] )
A böngészők döntően nem támogatnak CM-et, ne erőlködj vele.
clayman
aktív tag
A kalibrálatlan fényképezőből adódó hibákat elfogadom, de ha bízhatnék az ACR-ben, akkor megfelelően tuningolhatnám ott a színeket, és mivel nem csinálok olyan képeket, amiknek valósághűnek kell lenniük, ez nem lenne baj.
Ami zavar, ha az ACR-ben nem azt látom, ami a végén lesz a képből. A MS honlapjáról lehet letölteni Advanced CM kiegészítést XP-hez, ami azt eredményezi, hogy a nem színmenedzselt alkalmazásokra is alkalmazza a monitor ICC profilját, így pl. a böngészőben a képeket színhelyesen látod, ha azok sRGB-ben lettek lementve. A problémám, hogy ez nem igazán akar együttműködni a Photoshoppal, mert ő továbbra is transzformálja a színeket a monitorhoz.
[ Szerkesztve ]
delta9
senior tag
Igen, mert a windows xp mindig a saját microsoft icm motorja szerint fog dolgozni, az adobe meg mindig a saját ACE motorja szerint. A színmenedzsmentet nem azért találták ki, hogy a photoshopban elkészített képed szép legyen a böngészőben, mert ahány felhasználó fogja megnézni a honlapodat, az mind különböző lesz a különböző monitorok és/vagy OS-ek miatt, ezért nincs is túlzott jelentősége webes munkánál profilozni. A színmenedzsment azért van, amit leírtam. Hogy kontrolláltak legyenek konverziók és lehetőleg minél jobban közel azonos színek legyenek a különböző I/O eszökzeiden, ha CM-et támogató és megfelelően beállított alkalmazásokat használsz.
Az ACE motor egyébként standalone-ként ugyanúgy megvan, mint az a kiegészítés, amit a microsofttól töltöttél le:
[link]
clayman
aktív tag
Köszi a linket.
Közben egy másik fórumon megtaláltam a problémámat, és úgy látszik, hogy az ICC profil 2 részből áll, színmenedzselt programok használják csak a 2. részt, és valójában csak véletlen egybeesés volt, hogy úgy tűnt, kétszer lett alkalmazva a profil.
Tehát akkor az eljárás az, hogy hozzárendelem a monitorhoz a kalibrált profilt, majd betöltöm a profilt OS szinten (így a desktop színei is megváltoznak, a gamma és a fehéregyensúly beáll), majd ezen kívül PS-ben is ellenőrzöm, hogy látja-e Monitor Profile-ként a kalibrált profilt, és ő azt fogja feltételezni, hogy az OS szinten a profil be van töltve, és ő csak a második részben található színegyensúlyokat fogja piszkálni, tehát amit így látok PS-ben, az a korrekt, és amit pl. IrfanView-ban látok, az szükségszerűen jóval szaturáltabb lehet, mint amit PS-ben?
[ Szerkesztve ]
clayman
aktív tag
Tehát amit ebben a posztban írtam, azt kéretik figyelmen kívül hagyni: eggyel kevesebb fInv() van mindenhol, tehát az IrfanView rossz, a PS jó.
Az zavart meg, hogy az "Ultimate Monitor Calibration Test"-et használtam annak megállapításához, hogy a desktop jól van beállítva, de ez épp csak gammát és a szürkék homogenitását vizsgálta, amit az ICC profil első része, így az a desktopon is jó volt, de a színek szaturációja nem.
[ Szerkesztve ]
Üdv!
Azt szeretném megtudni,hogy hogyan lehetne megoldani egy emberi szembe szeretném belerakni egy másik ember arcát.Most nem egy konkrét képet akarok megcsinálni csak régebben próbálkoztam és nem sikerült(egyrészt,mert az arc téglalap volt a szem meg kerek).Viszont lassan megint szeretném megvalósítani és akkor már tudni szeretném hogyan kell.
andy83
aktív tag
Úgy nem jó, hogy az arc mögül szépen kiszeded a hátteret, és aztán az arcot egy kis áttetszősséggel illeszted rá a szemgolyóra? És aztán amikor már rajta van, még finomítasz az éleken.
facebook.com/SzeretekMozizni
Leginkább azzal volt a gond,hogy a szemben volt egy kis csillanás ami a napfény/ablak fénye okozott és az szinte fehér volt.
Itt egy hasonló kép,mert nem találom az enyémet [link]
Az a fehér rész rondítja az egészet.Meg valami retusálás is kéne,mert homályos és nem is szép így a kép.Olyasvalamit kellene alkalmazni ami kiemeli a szemet,mint ez [link]
macy
addikt
A fehér cuccot könnyen ki lehet szedni. Csak így olyan élettelen az egész. A másik már keményebb dió szerintem.
macy
addikt
andy83
aktív tag
Szerintem teljesen jó lett!
Király vagy!
facebook.com/SzeretekMozizni
ToBeY
nagyúr
Van egy kép és keretet szeretnék rá tenni,de a szélétől kb 5cm-re egy vékonyabbat hogyan?
clayman
aktív tag
Én egymás után többszöri, relatív vászonnöveléssel (adott színnel kitöltve az új területeket) szoktam, de tud valaki gyorsabbról, ne habozzatok megírni.
ToBeY
nagyúr
Közben én is kitaláltam egy módszer ami működik.
andy83
aktív tag
Hogy csináltad?
facebook.com/SzeretekMozizni
ToBeY
nagyúr
kép fölé új layer, majd Rectangle tool csinálok egy téglalapot.
Majd load selection majd select/modify/contract itt beírom a gondolt méretet, mondjuk 10pixel. Aztán magic erasre tool-al kitörlöm ami nem kell, és ott marad vékony keret.
[ Szerkesztve ]
andy83
aktív tag
Hú, tényleg, ez nagyon jó!
Én nagyon túlbonyolítottam volna a dolgot...
facebook.com/SzeretekMozizni
Elég jó lett.A fehér foltot healing el tüntetted el?Már próbáltam jó párszor,de sose sikerült igazából.
Dexter68
addikt
hát nem tudom... én mindenképp új layerre tenném a keretet, mert akkor könnyebb változtatni.
Arculat tervezés | Weboldal készítés | Nyomdai anyagok | Illusztrációk, grafikák, festmények | http://www.artcharacter.hu
macy
addikt
Kijelöltem nagyjából a pupilla jobb felét, másolatot csináltam belőle és elforgattam 90°-kal. Aztán javítgattam clone stamp-al.
delta9
senior tag
IrfanView-nak van color management pluginja, amit ha használsz, akkor elvileg az AdobeRGB színtérben lévő képek is AdobeRGB szerint fognak megjelenni és nem sRGB-ként akarja őket értelmezni. Lcms néven fut [link]. Próbáld ki, ha ennyire fontos számodra, hogy az is CM szerint mutassa a képet. Sokat nem érsz vele szerintem, hiszen nem abban fogod a színeket beállítani, nem Irfan-ból fogsz nyomtatni/scannelni vagy a raw/nef-et feldolgozni.
[ Szerkesztve ]
ToBeY
nagyúr
A tartalom függő átméretezés hogy működik CS4 alatt?
andy83
aktív tag
Edit -> Content Aware Scale
facebook.com/SzeretekMozizni
clayman
aktív tag
Természetesen, amennyiben nem csak utolsó lépésként teszed rá.
delta9: Köszi a segítséget, mindet.
Kobe
veterán
csinálsz egy új üres layert, ctrl+a val kijelölöd az egész layert, majd select - modify - contracttal összezsugorítod a kijelölést, majd ha csak 1 vonalnyi keretet akarsz akkor edit - stroke, megadod hány pixel vastag vonallal huzza át a kijelölést, milyen színnel és kész. Ha vastagabb keretet akarsz a kép széléig, akkor a contract után nyomsz egy select - inverse t és kitöltöd a festékvödörrel a kijelölést amilyen színűre akarod
[ Szerkesztve ]
ToBeY
nagyúr
select - modify - contracttal inaktív nekem,csak a border aktív.
Kobe
veterán
akkor a progival van valami gebasz mert nálam cs3ban amit írtam simán megy.
CarrGomm
aktív tag
Nem működik a displace filterem... Hiába nyomok rá, még a history-ban se jelzi, hogy csináltam valamit, és a legutóbb használt filternél sem az jelenik meg. Ez mitől lehet?
Zászlót hullámosítanék vele, de nem reagál...
[ Szerkesztve ]
CarrGomm
aktív tag
Rájöttem.
Lynda.com-os gyakorlást csináltam, és CS4-ben nem fogadta el a CS3-as gyakorlófile-t, mint displacemap-ot. Megnyitottam külön a displace psd-t, majd elmentettem újra és jó lett.
ToBeY
nagyúr
CS4 van fent nálam
Kobe
veterán
jó, akkor nem szóltam (szvsz egyre gyengébb lesz a progi a verziószámnövekedéssel )
ToBeY
nagyúr
Ez nem teljesen igaz,mert van benne sok "okosság" amit többnyire fényképek feldolgozásánál elég jól jönnek nekem (legalábbis így hobbi szinten)
Kobe
veterán
nyilván, de 1-2 régebbi funkcióval amit cs2ben kisujjból ráztam, sikerült megkavarniuk és volt pár okos húzás, ami eltűnt sajnos
igazából az a gáz, hogy egyre inkább olyan, mint a windows, annyi mindent beleakarnak rakni, hogy összeborul az egész, legyen grafikai program, meg komplett fényképretusáló, de legyen lehetőség lassan animációk kezelésére is, stb....láttam ezeket a fényképes trükköket, de én mindig inkbb több speciális layer segítségével trükköztem, ezt megtehetem most is
G@ben
addikt
Sziasztok!
Egy autónak a színét szeretném módosítani, illetve még pár kiegészítő dolgot (spoiler csere, felnicsere) és ehhez szeretném a segítségeteket kérni, mivel egyáltalán nem értek a Photoshophoz és nincs is meg. Ha valaki tud segíteni, ideje és kedve is van egy ilyen átalakításhoz, kérem keressen meg privátban! A feladat nem biztos, hogy egyszerű, de legalább a megrendelő (én) szeret kukacoskodni.
Előre is köszönöm!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!