Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Nocsak, ilyen is van? A Gőzben meg ott a jó boltos topik...
Bluefish Computers Kft.
Különös tekintettel Berdó Roland ügyvezetőre. (Nyilvános adat, cégkivonaton megtekinthető a lakcíme is, de ezt azért nem írom ide, mert úrinőnek neveltek.)
30.000 feletti értékű mp3 lejátszó vásárlás anno 2003, többszöri javítás ugyanazzal a hibával, szervíz (Pulsar) új papírt ad 12 hónap garanciáról mindig. Amikor 2005-ben végleg elhalálozik a lejátszó, és BF-ék nem tudják kicserélni sem, nem akarják visszaadni a pénzemet. Pedig jár a teljes vételár, a tenyerembe bele...
Beírás vásárlók könyvébe, szerződéstől elállás, BF részéről folyamatos pofátlan hazudozás, békéltető testület [link] - ez a marasztaló döntés, nyilvános. (Ingyen járnak el, bárki fordulhat hozzájuk, akinek üzlettel gondja van!)
Épp most léptünk át peres szakba, a tárgyalást most fogják kitűzni, valamikor ősszel lesz várhatóan. Ügyvédre sajnálják a pénzt, az ügyvezető maga próbálkozik, hát legalább a Ptk-ba belekukkanthatott volna.
Jobb őket messziről elkerülni...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Azazello- #153 üzenetére
Hát, nem szoktam hagyni gari terén, hogy sumákoljanak itt nekem. Annyi emberrel megcsinálják az ilyen trükköket sok helyen, és ezt nagyon pofátlannak tartom - azóta terjesztem ezerrel a gariztatásról az infókat (kihez fordulj, hova írj, milyen jogszabályt lobogtass), mióta saját bőrömön tapasztaltam, milyen dolgokkal próbálkoznak egyes cégek. Naiv feltételezés, lehet, de remélem ha többen tudják, mihez van joguk ilyenkor, és mernek az asztalra csapni, talán egyszer változik valami...
De te nem is lehetsz ellenség sosem - aki kerózik, mind haver.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Azazello- #155 üzenetére
max a 2 hetes gari idoszak nem tetszik sok embernek
Ezt most inkább nem hallottam...
Szvsz a hozzáállás rengeteget számít, itt sem kekeckedtem volna csak azért, hogy per fillér visszaadják a pénzemet, mert leginkább a lejátszómat szerettem volna, használható állapotban. Csak nagyon bepöccenek azon, ha hülyének néznek valahol, válaszra sem méltatnak, és nem hajlandóak megegyezni sem (ld. levásárlás)... Azért azt látom, te nem így csinálod.
Uff, azért remélem nem pont ott kereskedsz - bár nem az emberkékkel van a baj ott sem, hanem valahol feljebb."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Azazello- #157 üzenetére
Semmi, semmi, de 10.000 felettiekre 1 év jár kötelezően. Ahogy kivettem, nem használt cuccokkal foglalkoztok, az lehetne csak kivétel. Egyébként minden számtech cuccra él a dolog.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Azazello- #166 üzenetére
Pedig ez volt a régi előírás is, sőt úgy tudom, újra lesz ilyen 15 napos szabály. Meg úgyis meghosszabbodik a jótállás azzal az idővel, amíg javítják, szóval szvsz ha megvan max két hét alatt, az tényleg OK. Ahol viszont húzzák egy vagy több hónapig is, na azon már jogosan lehet bedurvulni, de nálatok ilyen biztos nincs. Viccen kívül, szerintem teljesen korrekt ez így.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
-
Ariadne
őstag
válasz Gabi[mf] #172 üzenetére
Itt [link] - bár off topic - de írtak egy-két tapasztalatot velük kapcsolatban. Van valahol egy jó boltok topicja is, azt hiszem, a Gőzben, ott is érdemes szétnézni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A honlap dátuma szerint 2004-es, ez nem tudom, jelent-e valamit. Én még sosem hallottam róla, és pár tapasztalat után szvsz inkább érdemes egy ismert és jóhíréről ismert cégnél vásárolni...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz #95561216 #196 üzenetére
Frappáns megoldás!
Egyébként szerintem is pofátlanok, tuti nem vásárolnék náluk. Egy noti értékű cuccnál az a minimum, hogy kipróbálhassa az ember, mielőtt megveszi, és ne hivatkozzanak már nekem a nagykerre, közöm semmi nincs hozzájuk. Annak sem, aki vásárolt náluk, ugyanis a szerződést a kiskerrel kötöd - a nagyker meg az ő gondjuk, ne akarják már áthárítani a vásárlóra, ha balfék módon szerződtek vele..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Plusz infó az új kereskedelmi törvény szerint (jún. 1-től hatályos):
''5. § (2) A kereskedő köteles biztosítani, hogy a vásárló a megvásárolni kívánt termék jellegétől függően, annak méretét, súlyát, illetve használhatóságát az üzletben ellenőrizhesse.''
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Azazello- #206 üzenetére
Nem tudom, eddig kötelező volt-e, lényeg, hogy most az.
Egyszerűen veszem rá: nem vásárolok ott, ahol nem mutatják meg. Ha agresszívebb formámban kapnak el, akkor vásárlók könyve, fogyvédelemnek cc-zett e-mail, békéltetők, ilyesmi... De a legegyszerűbb, ha ott helyben sarkon fordulok, és kívülről jó erősen becsukom az ajtót - én ezt tenném."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Te vagy az első, akitől rosszat hallok az Alienről, kíváncsi vagyok, mi lesz a vége - remélem jó.
FYI: Az egész gépet nem lettek volna kötelesek átvenni, csak a hibás alkatrészeket, amelyeket náluk vásároltál. Azok közül viszont a 3 munkanapon belül visszavitt hibásat tényleg cserélniük kellene, ugyanolyanra, nem javíthatják (ezt jelenti a 3 napos dolog) - az viszont sehol nincs a jogszabályokban, hogy 3 napon belül el is kellene intézniük a cserét, 15 napon belül viszont illik... A komplett gép bevitelekor pedig még díjat is felszámolhatnának a hibakeresésért, jogosan...
Szerintem ha összesen két hét alatt rendezik a dolgot, az még rendben van. Érdemes lenne azért bemenni és az asztalra csapni, hogy alkossanak már valamit, sokszor hatásosabb a telefonálásnál. Végső esetben a vásárlók könyvébe lehet beírni, egy példányt elhozni."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hát igen, e-digitallal az igazi szívás a vásárlás után kezdődik, a híres 2 éves ''európai'' (=Mo-on nem érvényesíthető) jótállásukkal... Miért érzem úgy, hogy Genius SW 5.1 Home Theater volt az alany? Azt elég sok helyen lehet kapni, legalábbis amikor én vettem, sok helyen sokféle áron lehetett kapni.
De a márkás dolgok vásárlása melletti döntés bölcs dolognak tűnik - azok sem biztos jók, de legalább legtöbbször van mögöttük rendes szervizháttér, és csak kevesebb köztük a gagyi, mint az eleve gagyi ''márkátlanok'' között...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha pontosan elolvasod a jogszabályszöveget, sajnos nem így van. Az alapján ugyanis ha 3 munka(!)napon belül viszed vissza, a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy a csere neki aránytalan többletköltséget okozna a javításhoz képest. Ez azt jelenti, hogy ha te cserét kérsz, akkor ő nem javíthatja, hanem valóban köteles kicserélni - erre viszont nem határoz meg pontos határidőt a jogszabály... Tehát ez a 3 munkanap csak a visszavitelre határidő, a jótállási igény teljesítésére nem.
És 3 napja akkor is van mindenképp a kereskedőnek, hogy eldöntse, mit csinál (mert akár vissza is adhatja a pénzt, ha akarja). De sajna ez a határidő sem jelenti azt, hogy köteles kicserélni is 3 nap alatt, csak el kell(ene) döntenie, cserél vagy esetleg visszafizet, mert nem tud/akar cserélni."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
-
Ariadne
őstag
Azt azért nem vágom, ugyan miért nem nézted meg a számlát, mielőtt eljöttél... Egy ilyen vitás ügy után az a minimum, hogy erre figyeljen az ember. No mindegy, lényeg, hogy rendeződött, éljen sokáig.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha a saját jó boltos listámon én is kilövöm őket, már senki sem marad... Túl sokat láttam/olvastam/hallottam ezen a téren. Országomat egy valóban jó számtech üzletért...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Igen, valóban szomorú látni, hogy nagyon sokan inkább kerülő úton nagykeres vásárlással vagy mindent a legolcsóbb helyről összevadászva próbálnak valami normálisat kihozni, mert a jótállás úgyis almás gyakorlatilag mindenhol. Hiába volt régebben Szegeden egy nagyon megbízható ügyintézésű cég (Perfekt PC), a fővárosból sajnos már nem járkálhatok oda cuccokat venni. Mistralék feleseltek eleget a fogyvéd fórumunkon, Bluefish-sel most is perben állok, de időközben a cég tönkrement és felszámolják, tehát hiába ítéli meg a bíróság (a cég két tagja új cégnéven működteti tovább a hálózatot, büntetlenül, fincsiii )... Azért az durva, amikor az egyébként jóindulatú boltvezető azt mondja, hogy a cucc rossz, javíthatatlan, cserélni nem tudják, levásárolhatom - de sajnos pénzt azt nem adhat vissza, főnöki utasítás.... (by Bluefish) Maradt Alien meg talán Magicomp, de a te eseted, meg a garanciális feltételek elolvasása után mindig kétségeim támadnak ezeknél is. És a jó boltos topik nem szaporodik elég gyorsan...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz .:Kristian:. #244 üzenetére
Ez elég mocskos lehúzás volt részükről... Ők rontották el, nekik kellett volna ingyen megjavítani. Ha meg biost is frissített, az az ő ajándékuk, mivel nem volt megbeszélve.
Mi a neve az üzletnek? Csak kíváncsi vagyok, meg jó tudni, hova nem érdemes menni."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
3 napon belül a teljes vételárat kapod vissza.
2 héten belül, ha működik a cucc 10% levonás.
2 héten túl 20%
Hát igen, ezt szeretnék az üzletek. A valóság és az üzletek jogszabályi kötelezettsége rossz terméknél a javítás és ugyanolyanra való csere lehetetlensége esetén a teljes vételár visszaadása. És ettől nem lehet a vásárló hátrányára eltérni...
Persze ha mindezt arra értették, hogy jó cuccot is vissza lehet hozni, mert nem tetszik vagy ilyesmi, akkor viszont le a kalappal...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hoppá, akkor viszont respect... Vannak még jó cégek, mondom, csak meg kell találni őket. Nekem is sikerült egy nagyon jóval összefutnom, az Alienben voltak nemrég abszolút korrektek garis ügyintézésnél, de ezt inkább a jó boltok topicban részletezem.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Fryskitt #275 üzenetére
Ezek nem arra vonatkoznak, amit kérdezett... Ráadásul van az ilyen problémákra van külön topik, Garancia kérdés címmel.
Ezek [link] viszont igen, különösen a 151/2003. kormányrendelet és a 49/2003 GKM, plusz a Ptk.
Ez a ''nem jogállam'' szöveg meg teljesen lol, a fogyasztóvédelmi jogszabályok sokkal jobban kedveznek nekünk, fogyasztóknak itt, mint az EU bármely más országában. Még egy ideig, mert valszeg nem tart örökké... A fogyasztóvédelem viszont már nem foglalkozik egyéni ügyekkel, ha bejelentést teszel, azt a köz érdekében teszed, de az ügyedet magadnak kell elintézned, ők csak tájékoztatást adhatnak a jogaidról. Tudom, hogy régen nem így volt, de hát közeledtünk az EU-hoz, állam bácsi elengedi a kezünket, és fel kell nőnünk lassan a fogyasztóvédelem terén is.....
vati #274 kérdésre válaszolva: nincsen olyan előírás, amely szerint a csomagolást is vissza kellene adni, a tartozékokat viszont igen. Tehát ha mondjuk csere vagy elállás (= pénz visszafizetés) esete áll fenn, akkor a kábeleket, cd-ket, egyéb cuccokat vissza kell vinni, de önmagában a dobozt nem kötelező. Javításhoz meg pláne nem követelhetik meg, hogy behozd az egész hóbelevancot. A doboz nem tartozéka a terméknek, akkor sem, ha egyes cégek szeretik (megpróbálni) kikötni ezt a garanciális feltételeikben - ez ellenkezik a jótállásra vonatkozó jogszabályokkal, ezért semmis (= mintha ott sem lenne).
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Fryskitt #278 üzenetére
Hát, szerintem én több garanciális ügyintézéssel találkoztam már nálad, lásd az adatlapomon lévő linket... És jelenleg is perelek egy céget egy saját ügyem miatt - bár nem nagy öröm, de több tízezer forintot nem hagyok veszni csak úgy. Szóval ha érdekel, pontosan elmondhatom, mit és hogyan érdemes tenni-mondani, ha kérik a csomagolóanyagot. A jelenlegi elfajult helyzet a számtech kiskereknél szvsz annak is köszönhető, hogy legtöbben 100 Ft-tal óccsóbb cuccért bárhová elmennek, a garancia csak akkor érdekli őket, ha már baj van, és a nagy többség (tisztelet a kivételnek) szó nélkül belemegy a csökkentett áron levásárlásba mondjuk, ami abszolút jogellenes egyébként. A kisker meg látja, hogy megteheti, és meg is teszi, hülye lenne betartani a szabályokat, ha a vásárló sem ismeri és nem követeli meg tőle a betartatását...
A hús meg a parkolás más azért. Vagy legalábbis a fogyasztóvédelem nekem mindig kicsit eltér más problémáktól, mert azért vannak ott eszközök, csak az emberek 90%-a sajnos nem ismeri, mit hogyan kellene tenni ha gond van, és állam bácsira vár, meg a fogyasztóvédelemre, hogy az büntessen, ez egy rossz beidegződés. Azt viszont elismerem, hogy elég gázos az a helyzet, hogy gyakorlatilag nem elérhetőek a jogszabályok, és én biztos oktatnék némi jogot a középiskolásoknak, hogy legalább alapvető fogalmaik legyenek pár dologról, és ne lehessen átvágni őket olyan könnyen...
Na de off, tudom, max privátban folytathatjuk.
Vati: Nem tudok olyan jogszabályról, amiből levezethető lenne. Magát a terméket és az alkatrészeit, tartozékait (ezeknek van jogi fogalma a Ptk-ban) persze vissza kell vinni, de a doboz csak csomagolóanyag, nem része a terméknek. Jelzem ''szerintem''. A zacskós dvd íróhoz sem kérik a zacskót vissza, akkor az alaplap meg a monitor dobozával se tegyék ezt... Bírói gyakorlatról nem tudok ezzel kapcsolatban (hány fogyasztó megy bíróságra ilyen miatt ebben az országban? ), meg egyébként sem mérvadó, ugyanis nem kötelez senkit semmire, minden bíró a saját belátása szerint dönt.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Fryskitt #282 üzenetére
Szintén nem volt ilyen szándékom, peace... Azért a helyzet általános csüggesztőségével egyetértek, csak optimista vagyok. Remélem idővel megszokjuk a pultnak erről meg a túlsó oldaláról is az új rendszert - meg egyszer lesz pénz esetleg arra, hogy a fogyasztóvédelem bár nem oldja meg az ügyemet, de legalább sűrűn eljárjon bírságolni, ha már hatóság...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
szeva000, skyboi: Szegeden a Vadász utcai Perfekt PC-nek évekig voltunk törzsvásárlói, teljesen korrekt cég voltak, remélem még mindig azok. Garis ügyintézés is volt velük egyszer, szabályosan jártak el.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Jelen esetben 3 hónapon belül indoklás nélkül elállhattál volna, illetve még mindig elállhatsz a szerződéstől, ez minden netes, telefonos, stb. vásárlásra érvényes, és 30 napon belül a teljes vételárat köteles visszafizetni. Ez akkor is áll, ha egyszerűen nem tetszik a dolog, akkor te állod a visszaküldés költségét. Így viszont, hogy rosszat küldtek, azt is nekik kellene rendezni... FYI
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Itt viszont nem is lett volna köteles még levásárlást sem biztosítani, mivel a termék azt tudta, amit tudnia kell, az az egyéni problémád, hogy egy másikhoz képest nem jobb. EU-val együtt is csak akkor van jogod javítást/cserét/pénzvisszafizetést kérni, ha hibás a termék, ez viszont a leírás alapján nem volt az.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Bocs a több részletben megjegyzésért, de esetleg felhívhatod a figyelmüket arra, hogy ma Magyarországon csomagküldő tevékenységet csak az végezhet, aki regisztrálta magát ilyenként, namármost nekik nincs feltüntetve nyilvántartási számuk, ráadásul köteles feltüntetni valódi fizikai címet, elérhetőséget is a honlapon. Tehát egy bejelentést megérhet a dolog a fogyasztóvédelemnek, hátha épp ilyen témában razziáznak (sajna nem valami készségesek egyébként, de ki tudja).
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Edigital? LOL. Keress körbe a neten, találsz pár "jó" szót a garanciális ügyintézésükről. Egy barátom épp most perelte be őket... Fényképezőt inkább valódi fényképezőboltból vegyél. Én a Digitcamnél vettem, de van még jópár valódi szaküzlet, valódi jótállással.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #401 üzenetére
Nem az ujjamból szoptam a dolgot, azért itt érdemes rákeresni az edigital, extreme digital és big extreme kulcsszavakra, az elmúlt évben jött rájuk pár panasz.
Mivel nagyon sokáig annak a fórumnak egyik törzstagja voltam, így némi infót szereztem, ezért olyan helyeken vásárolok, amelyekre nincs panasz.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz adalbert1 #400 üzenetére
Hivatalosan magyar jogszabályok szerint nincs olyan, hogy EUs garancialevél, ezért nincs is rá szabályozás, ez a gyártó/forgalmazó magánügye. Más kérdés, hogy az adott gyártónak illene gondoskodni arról, hogy elfogadják nálunk is a papírját, és körmére nézni a magyar szervizeknek, de ez valahogy nem megy sokaknak.
No meg elég sok üzlet még mindig úgy hozza, hozatja be a cuccot, hogy az nem a hivatalos magyar importőrön át jön. Ez nem sért semmilyen szabályt, kivéve ha kizárólagos importőre van az adott márkának nálunk, de akkor is az ő gondjuk, nekik kell perelni emiatt. Hátránya viszont, hogy az adott üzleten át kell érvényesíteni a jótállást, és nem mehet márkaszervizbe az ember, ami néha gyorsabb lenne (bár tény, mindig a kisker köteles a jótállást teljesíteni, a szervizhez menni csak lehetőség).
mod: Áruk szabad áramlásáról: igen, sajnos nem megy túl fényesen a dolog az EU nagy tervei ellenére, éppen most kezdik tervezni, hogyan is dolgozzák át az EU-ban a közös szabályokat úgy, hogy ne féljen az ember más tagállamban vásárolni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #403 üzenetére
Tény, hogy minden cégre van, aki panaszkodik. Sajnos viszont vannak cégek, akikre jóval többen és (ami még fontosabb számomra) az üzlet kirívóan jogszabályellenes viselkedése miatt. Na ők éppen ilyet szoktak játszani. Nem lebeszélés ez szerintem, egyszerűen nem árt, ha a "kockázatok és mellékhatások" ismeretében dönthet az ember arról, hol érdemes vásárolni és hol nem. A tájékozottság hatalom...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Terapeuta #417 üzenetére
Nem engedi meg nekik a szabályozás, csak az emberek nem állnak eléggé a sarukra és nem ismerik a jogaikat. Rengetegen panaszkodnak az ED-re, közben meg elhiszik a buta magyarázataikat. Egy hmm nyugatabbi országban már szétperelték volna őket az elégedetlen vásárlók, akiknek hónapokig javítják a termékét vagy eleve hibásat adnak és ülnek rajta hónapokig. Nálunk neeem, itt mindenki elballag és újra vásárol náluk, csak mert kétezerrel olcsóbb a cucc, mint máshol.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem kell bontatlannak lennie a csomagolásnak, ezt szeretik belemagyarázni az üzletek, de nem így van. Bontatlan csomagolással ugyanis nem tudod megnézni, milyen a termék, márpedig épp ez a lényege ennek a visszaküldéses dolognak, hogy mivel csak képen láttad elvileg a cuccot, így ha nem tetszik, meggondolhatod magad.
Ha nem tájékoztattak előre arról, hogy jogod van visszaküldeni 8 napon belül, akkor 3 hónapod van erre.
Extreme Digitalnál meg írható dvd-nél drágább dolgot sosem vennék, elég rájuk guglizni, a garanciális ügyintézésük nulla, külföldre küldözgetik a cuccok egy részét javítani, perlik is őket páran ilyenek miatt, szóval nem nyerő cég...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz blueMerle #575 üzenetére
Húha, ez tényleg furcsa eset... A cég elvileg frissen létrejött és változatlanul létezik, tegnap hatályos adatok szerint (e-cegjegyzek).
Ha a bejegyzett címükön nem találhatóak meg, írni kell a cégbíróságnak (adott megyei bíróságnál van), és hivatalból törlik a cégjegyzékből... Kötelező, hogy elérhető legyen egy cég a székhelyén.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz eladohardver #716 üzenetére
A lapot elnézve annyi biztos, hogy nem ismerik a jótállásra vonatkozó jogszabályokat egyáltalán, 5 éve változotta a rendeleti szintű szabályozás, de ez nem jutott el a tudatukig.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz vackor81 #721 üzenetére
Javaslom, hogy tegyél feljelentést a legközelebbi rendőrségen, mert ez egész biztosan valami svindli lesz. Úgy látom, hogy elvileg van, pontosabban volt ilyen cég valamikor, viszont bár most nem működik rendesen az e-cegjegyzek.hu valamiért, de annyit így is látok, hogy _létező_ cég nincs ezen a néven. Mindegyik, amelyiknek a nevében egyáltalán benne volt az X-byte ("x-byte computers" úgy látszik nem is volt soha...), törölve lett a cégjegyzékből, tehát jogilag nincs többé. Vagyis egy nem létező cégtől rendeltél.
mod: A www.x-byte.hu honlap erre az unas-os webáruházra visz, az eredetinek az whois-e klikk, ott van egy 70-es mobilszám, esetleg még azt meg lehet próbálni. De nem hiszem, hogy lenne bármi esély sajnos.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz vackor81 #721 üzenetére
No utánanéztem, tényleg nem létezik semmilyen olyan cég jelenleg, aminek az "X-byte" szó benne lenne a nevében. A feljelentésen túl nekik is érdemes lenne írnod, hogy vegyék le a webáruházat, mert egyrészt nem létező cégre hivatkozik, másrészt ténylegesen nem küldenek semmit, ez pedig csalás.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz vackor81 #724 üzenetére
Ezt sajnos rosszul tudod. Ők egy nem létező cég nevében működtetik a webshopot, ez tökéletesen jogellenes. Kötelező feltüntetni webshopnál, melyik cég működteti, ez egészen alapvető dolog, és tény, hogy most ilyen nevű cég nem létezik, sőt ilyen székhellyel ilyen nevű nem is létezett. Manapság már kb. 1 óra (!) bejegyeztetni egy céget, de 1 napnál nem több semmiképp... Felszámolt céget pedig nem lehet megvásárolni, azt ugyanis törlik a cégjegyzékből, épp ez a lényege a felszámolásnak, a cég jogutód nélkül megszűnik.
Ha büntető eljárás indul, akkor te integethetsz a pénzednek, jó eséllyel sosem fogod viszontlátni.
Ha véletlenül szállítanának (amiben erősen kételkedem, sőt még ha szállítanak, akkor sem lehet így árulni), fontos, hogy milyen cégnév van a számlán. Nem akarok rosszat jósolni, de ez egyelőre épp olyan esetnek tűnik, mint az EcoBolt, azt karácsony előtt sajnos sokan megszívták, nyomozás folyik jelenleg.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Fryskitt #726 üzenetére
Az a gond, hogy az ilyen becsapós üzletekről még itt a pH!-n is hiába van infó, nem feltétlenül látja meg még az sem, aki vásárolni akar és pH!-ra is jár. Ezt az ügyet is erősen gondolkodtam, hova lehetne még beírni, hogy minél kevesebben járják meg, de sajnos úgyis leginkább utólag fogják meglátni, mert ritkán keres rá az ember előre egy cégre. Mindenesetre úgy tűnik, ezen túl kifejezetten érdemes lesz előre rákeresni, rákérdezni az újonnan feltűnő webáruházakra itt...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz vackor81 #728 üzenetére
Nem lehetsz ennyire naiv...
Ettől még általánosságban nem lett jobb semmi, mindössze annyival, hogy nem buktad el a pénzed. Ezek az emberek azonban továbbra is megtévesztik a vásárlókat, egy nem létező cég nevében működtetnek webshopot, számos jogszabályt folyamatosan megsértve. A Szike 2000 Bt. székhelye a cégjegyzék szerint 6757 Szeged, Ananász u 8., telephelye, fióktelepe nincs. Azért kíváncsi lennék, hogy a garanciális ügyintézés ezek után hogy menne, de ennyi kamuzás után erős kétségeim vannak.
Ez a probléma egyáltalán nem (csak) az APEH problémája, hanem leginkább a vásárlóké, fogyasztóvédelmi, de azon túl cégjogi, sőt büntetőjogi következményei is lehetnek. Nagy szélhámos banda lehet ez, mindhárom webshop kamuval van tele.
A "nem optimális mérlegelést" meg ismerem - a garancia topik tele van olyanokkal, akik hozzád hasonlóan bármilyen ismeretlen bolttól kétely nélkül rendelnek, mert valami 500 Ft-tal olcsóbb, aztán meg jön a panasz meg a sírás, hogy nem intézik a garanciát, eltűntek, jaj mit csináljak...
mod: A Szike 81 PC webshop holnapja is nagyon gáz, nettó árakkal (fogyvéd tvbe ütközik), nem valós cégadatokkal (szintén jogszabályellenes), garanciáról, elállási jogról tájékoztatás 0...
Arról nem is beszélve, hogy ha egy X-byte nevű céget ígérő, az adatok alapján teljesen kamu honlapról rendeltél, hogyan kaphattál terméket egy egészen más cég számlájával...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz vackor81 #735 üzenetére
Tudod itt épp arról van szó, hogy hiába van szép garancialeveled, jó eséllyel megmondom így előre, hogy ha elromlana, garanciális ügyintézés egyáltalán nem lesz lehetséges ennél a cégnél, vagyis akkor a _teljes_ árát bebukod. Így lesz az 5k-val olcsóbb cuccból több tízezres bukta.
Mondom mindezt jópár év tapasztalata alapján, amióta igyekszem segíteni a hozzád hasonlóan óccón vásárlóknak (is), amikor beüt a balhé és sírva jönnek, hogy most mit tegyek, eltűnt a cég, nem garanciáztatja, nem veszik fel a telefont, jaj... Gyuri is hasonlóan, egyszer érdemes beleolvasni a Gőzben a Garancia kérdés topikba. Nem, érdemileg valóban semmit nem teszünk, nyilván csak azért írtunk ide is, hogy kötözködjünk, és nem azért, hogy esetleg legközelebb elkerülhesd az ilyen eseteket...
Az unión belülről is rendelhetsz "óccón", de azért számold rá a postaköltséget is az esetleges garanciális ügyintézéshez, mert itthon az sem fog menni.
És kívánom, hogy ne legyen szükséged arra, hogy újra elolvasd, amit Gyuri meg én írtunk...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Na erre egyszerűen azt mondom, hogy aki ilyen helyről (mert webshopnak nem mondanám) vásárol, az magára vessen, a mai világban menthetetlen... De legalábbis ne számítson semmilyen jótállásra, de persze ha ezzel együtt is jónak találja az árat, akkor hajrá.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A honlapon szerepel a cégnév, ez alapján kikerestem a cég adatait, szerintem próbálj az Ádám Zsolt nevű fickónak írni (a honlapon jobbra fent), mert ő a cég ügyvezetője.
Tanulság: legközelebb helyben megnézni alaposan. Ha várnak mögötted, hát várjanak, nem a te problémád.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ügyes, ez nagyon okos teszt volt, respect, hogy letesztelted őket. Ezt a fajta talpraesettséget hiányolom sok emberből, aki képes egy szóra vagy biztatásra csak úgy előre utalni...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● a hardveraprós fekete pontot NE ide írjátok!
- Hibátlan - GIGABYTE Z370 HD3 LGA1151v2 alaplap + Windows 11 Pro digitális licensz
- Hibátlan - INTEL Core i7-8700 LGA1151v2 dobozos CPU processzor
- Szép Tervező Vágó Dell Precision 5530 Laptop -80% 15,6" i9-8950HK 32/512 QUADRO P2000 4GB FHD IPS
- Apple Iphone 13 Pro - 256 GB (Space Grey)
- Komplett fénytechnika (Robotlámpa, stroboszkóp, vezérlő, állvány)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest