Sziasztok!
Pontosan 2 cégről szeretnék - sajnos - negatív véleményt nyilvánítani, mind2 szopat.
Az egyik az A4Team, a másik a novashop (a megbízató számítástechnika).
Rögtön bele is kezdenék:
A4Team:
2010. augusztusában vettem náluk egy WD20EARS típusú merevlemezt, 3 év garival. Történt kb 2 hónapja, hogy ez a vinyó beadta a kulcsot, elszaporodtak a szektorhibák, lassan töltött, totál szétesett. Annak örültem, hogy kb 2 nap alatt sikerült !mindent! lementenem róla egy barátomtól kölcsön kért WD20EARX-ra. Mivel kecskeméti vagyok, és itt is dolgozom / tanulok, nem gyakran jutok el a fővárosba. Idén augusztus 30-án azonban összejött, bátyámmal felmentem, leadtam náluk a cumót. Előtte már telefonon érdeklődtem, hogy mennyi idő a garanciális ügyintézés, amire a válasz az volt, hogy MAX! 2-3 hét, de inkább kevesebb, csak biztos, ami biztos többet mond inkább. Gondoltam, ez nagyszerű, az belefér, az adataim megvannak. Vártam a hívásukat mindhiába, mikor szeptember végén felhívtam őket én. Ekkor közölték velem, hogy még mindig nem jött vissza a cseredarab, jó, várok még. Múlt hét szerdán (okt. 10-én) ismét tárcsáztam, mondta a szervizes srác, hogy estig visszahív, hogy jön-e másik vinyo, vagy nem. Ekkor haver szólt, hogy az olajcseréjét oldjuk meg sürgősbe, átmentem, megcsináltuk, kb 19:15-re végeztünk is. Hazamentem, majd kaptam egy sms-t, miszerint nem fogadott hívásom volt a már jól ismert számról, 18:59-kor. (nyilván az aknában épp abban a pillanatban elment a térerőm, nem csörgött ki) Egyetlen egy hívás, történetesen a zárás előtt (19:00) egy perccel. Mind1, reméltem, hogy azért hívnak, mert megvan a cucc, másnap, azaz csütörtökön GO Pest, ismét bátyóval. Mikor beértünk a szervizbe, közli a srác, azért keresett este, mert nem jött meg a termék, de én nem vettem fel!! Kösz haver, hogy annyi erőfeszítésed benne volt, hogy elérj. Elmeséltem neki, hogy dolgom volt, egész nap a hívást vártam. Próbáltunk "üzletet" kötni, hogy esetleg raktárról ad egy másikat, sietnénk, dolgunk van, és a beszélgetés során vagy 3-4 alkalommal megmondta, hogy ő hívott, én meg nem vettem fel. Sajnos raktárról nem tud adni, mert NINCS. Jó, mind1, arra jutottunk, hogy mivel tesóm hétfőn és csütörtökön is fent van Pesten, átveszi ő, mert hétfőre már TUTI MEGLESZ! (azért is vált sürgőssé a dolog, mert haver már jelzett, hogy kéne vissza neki a kölcsönvinyó) Tesóm így a mai nap folyamán vitte magával a garipapírt, hogy elmegy érte. Hívtam a szervizt 3x, végig kicsörgetve, semmi válasz. Felhívtam kb fél órája a boltot, közölték velem, hogy a szervizben ma nincs senki, külső munkája akadt a szervizesnek. F@sza.. Csütörtökön újabb próba következik másfél hónap alatt nem tudtak nekem egy totál meghalt merevlemezt egy kb tömegtermékre, egy WD20EARX-ra kicserélni úgy, hogy az elején még 2-3 hét volt az átfutási idő..
Másik kedvenc shop-om a novashop kft. (ezt a sztorit nem tudom olyan pontosan leírni, nem mai történet, azóta nem is foglalkoztam vele) 2008-ban (nagy notebook bővítés közepette jártam) vásároltam itt, hardveraprón egy 160GB-os IDE-s samsung notivinyót. Ez 2009 decemberére meg is adta magát (a szokásos szektorhibás történet), majd ezt postafordultával már cserélték is! Örültem, vatta új vinyó, noti ismét használatban. Nem telt el egy év, megint ugyanaz a szitu. Ekkor visszaküldtem postán (miskolci cég..), 2 héttel, és 2 telefonhívással később visszakaptam a merevlemezt, miszerint náluk az TESZT OK. Arra a vinyóra van még bő 2 hónapom, ismét bepróbálkozom náluk, ha nem cserélik, akkor fogyasztóvédelem. Érdekes módon, másik vinyóval hibátlanul működött a notim, a samsungot pedig PC-re kötve is hibásnak vélte az általam használt 2 diagnosztikai szoftver is, ráadásul halál nyugalommal (és egy halott HDD gyorsaságával) írt, és olvasott adatot...
Konklúzió: ezt a 2 céget nem ajánlom senkinek, viszont felhívnám mindenki figyelmét, ez saját, személyes tapasztalat, egyáltalán nem biztos, hogy másnál is hasonlóan fognak alakulni a garanciális ügyintézések. Fontos megjegyeznem azonban, hogy az általam preferált kecskeméti cégnél eddig minden hasonló folyamat teljesen problémamentesen zajlott, és minden esetben happy end-el végződött.
ui: sorry a túl hosszú megfogalmazásért, így tudtam (nagyjából) korrektül leírni mind2 történetet.
[ Szerkesztve ]
Ha megadom a számom privátban, kijelzett számról hívj! -> Rejtett számról érkező hívást nem veszek fel. Köszönöm.