Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gerner1
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Kalandor: Habemus papam
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
makayk
csendes tag
Sziasztok!
Hamarosan XIX. Országos Volvo Találkozó
Részletek:
https://www.facebook.com/events/357343464465250/ -
gaborbol
őstag
válasz
FeRRaR1 #4755 üzenetére
Szerintem nem eri meg. Felesegem 176 en vagyok 192 cm es soha nem allitgatjuk az ulest a masik utan. Az egyetlen kivetel, ha tenyleg hosszu utra megyek akkor, kulonben tok felesleges.
En nem nyektetnem a CEM-et semmi penzert, meg az ajto modult sem, nem er annyit.
Ez sajnos nem az osszedrotozom es megy rendszer, ki van talava rendesen. Amit megtanultam,hogy ha 1998-es evjarat vagy annal ujabb es kell valami extra akkor csak ugy szabad megvenni, hogy mar benne van. -
FeRRaR1
őstag
válasz
gaborbol #4754 üzenetére
Most beszéltem egy profi elektronikus szakemberrel, mondta hogy vezető oldali ajtó modul és CEM csere is kell, plusz a kulcsokat is meg kéne szerezni, és sajnos az ajtókat már lebontották, azt mondta valószínüleg hozzá lehet programozni, csak sokkal több meló. Abban egyeztem meg vele, hogy ha otthon járok nála hagyom egy hétvégére, az elektromos mozgatást biztos meg tudja oldani, de a memóriát kérdéses. Azt mondta nézzem meg van e CEM modul + légzsák vezérlő + motorvezérlő a bontóba, ha mindent kiszedek neki, akkor ingyen megcsinálja.
Fene vinné el, közel sem olyan egyszerű mint gondoltam, mindegy, max a memória funkció nem fog működni, egyenlőre. Programoznia pedig biztos hogy kell
-
gaborbol
őstag
válasz
FeRRaR1 #4752 üzenetére
Jogos!
Nekem az S80-ba gyarilag nem volt kodlampa elol, csak a szinre fujt takaro lemezek. Valahol elhagytam egyett. Hivtam a Volvot nem is tudom, 14K volt. Az utangyartott gyarival megegyezo kodlampa meg 16K?
Vettem kettot, ott volt neki szinten a gyari vezetek, racsattintom, es semmi, motorterben relehaz megnez, kulon rele kell hozza. Bontoba el, rele kihuz + extra biztositek, betesz eeesss, megint semmi.
Olvasom a Volvo forumot, szakszervizbe kell vinni, es engedelyeztetni a funkciot!!!
Foggalmam sincs, hogy melyik modulban tarolja peldaul az ules poziciot. nalunk a ket taviranyitot ahogy hasznaltad, ugy alitotta az ulest hozza, de hogy ez most a vezeto oldali ajto modulban tarolodik-e vagy valami mas extra modulban azt passzolom.
Kozben megneztem a CEM-be megy, szerintem nem fogmenni magatol, szinte biztos,hogy programozni is kell. Vagy talan nem is oldhato meg. -
FeRRaR1
őstag
Fontos kérdésem lenne, bontóban találtam egy V50-et, 1-2 évvel fiatalabb, ugyan az a kasztnis amit vettem pár hete (2005). Az enyém fullosan felszerelt, de nincsen benne memóriás ülés, csak sima fűtött. Ez sokkal fapadosabb volt, viszont memóriás fűtött üléssel. A kérdésem adott, a csatlakozójuk egyforma, ha kicserélem akkor működni fog a funkció, fog kapni áramot, vagy van valami extra követelménye még?
-
gaborbol
őstag
válasz
7600 GS #4750 üzenetére
Nincs nalam mar VIDA fent, de maga a tartaly szeritem az ugyan az mint szinte az osszes hasonlo koru Volvo-n.
komplett tartaly:
P#948546Csak maga a kupak, az: 61435862, 9475862
S80-on csereltem tartalyt en is, de ott a tipushiba, az alig lathato keresztbe elrepedes volt, nem a kupak miatt folyt.
-
7600 GS
addikt
V70 T5 (második generációs, évjárat:2000)
Szervó olajtartály sapkának tudna nekem valaki mondani egy gyári számot? Dől belőle sajnos az olaj.
-
zsid
senior tag
5 sebességes Aisin AW55-ös és 6 sebességes Aisin AWTF80 biztosan van bennük. A Geartronic korábban a GeneralMotors 4T65EV váltójának Aisinnál gyártott változata volt. Ebben nem vagyok biztos, de szerintem a későbbi modellek Geartronicja is erre épül. ( vagy csak simán kapott a váltó egy Geartronicos vezérlőkart és kész a low cost Geartronic - erre amúgy műszakilag minden lehetőség adott ).
-
Ck.
addikt
Üdv urak,
Hány fajta automata váltó van 2002-2005 közötti V70-S60-akban? Van a Geartronic-on kívül még más fajta is?
Néztem pár autót és eltérő váltókarok vannak. Némelyik szoknyás, de némelyik szoknya nélkül, sínben fut.
Ezek miért eltérőek? Miért változtatnának a karon? Gondolom akkor a váltó is más lehet. De a hirdetésekből nem derül ki. -
FeRRaR1
őstag
Mai program, V70 visszapillantó csere, csak a tükör, Isofix szett beszerelése, csomagtartó világítás ledesítésének befejezése.
V50 tükör indexek cseréje, csak ezen látszik hogy 10 esztendős az autó, egyébként mindenki 4-5 évesnek nézi, nagyon be opálosodtak, repedezettek, talán nem kaptak UV védő réteget mint az első fényszórók. Tükörben lévő alsó izzó ledesre cserélése, Isofix szett beszerelése.
-
Lizsó
csendes tag
válasz
runner 125 #4735 üzenetére
Abszolút egyetértek.
Amilyen emberek azonosulnak hazánkban a német triumvirátus márka bitrtoklásával, na azok közé nem tartoznék semmi pénzért sem. Pedig mindhárom nagyon jó autó, de nálunk a nimbuszuk az elmúlt évtizedekben a porba süllyedt. Nem azért mert rossz autók, hanem nézd meg a gazdáikat.
Tisztelet a kb. 1 %, nem ebbe a körbe tartozó tulajdonosnak....
Volt néhány éve egy cikk itt a neten, talán az Audi gyár kapcsán. Egy kereskedelmi felsővezető nyilatkozott, hogy - kiemelve Magyarországot - nem tudják stagnáltatni vagy növelni a csökkenő eladási statisztikáikat pont ezen okok miatt.
Sok, közép- és felső réteghez tartozó ember (pl. ügyvéd, és orvos) is szakított emiatt ezen márkákkal. -
mayo#51
tag
Ha pedig levetítjük kicsiny országunkra a következtetésed, akkor nálunk az oka annak, h az emberek sokan F Astra-t és a Swift-et vesznek az az, h ez a két cég jobb autókat gyárt mindenkinél...
(#4735) runner 125: +1
(#4741) echterion: Én cseppet "drasztikusabban" csontoztam ki anno egy bömösöst, csöppet elkapott a hév, de legalább felfogta...
-
echterion
nagyúr
Én is így voltam vele sokáig, de azóta már másképp gondolkodom erről. Úgy vagyok vele, hogy hadd csinálja, ha nekem jön, akkor úgyis nála lesz a laszti, ha meg csak a haját tépi, akkor szintén ő lesz szopóágon. Az idegeli őket amúgy a legjobban, ha tudomás sem veszel róluk, vagy a képükbe mosolyogsz. Attól agyérgörcsöt kapnak.
-
Ck.
addikt
válasz
echterion #4739 üzenetére
Én az ilyeneknél szoktam beletaposni a fékbe és 130-ra belőni a tempomatot a legbelső sávban.
Még így is simán leelőzöm a külső sávban autózókat, a mögöttem 280-ról belémszálló, majd satuzó és villogó vesés meg addig kapjon csak agyérgörcsöt. Belém jönni úgysem fog, ha meg átesne a ló túloldalára a letolással, azt ők fogják nagyon megszívni, nem én.
Jajj, de jó kiírni magamból ezt a felgyülemlett dühöt. Gyűlölöm a bmw-sek 99.999%-át.
Se Audinál, se Mercinél, se Volvo-nál nem tapasztalok ilyet, de még a Hondások és Subarusoknál sem.
/egy Audis/ -
echterion
nagyúr
A kocsi mely részének élvezetéhez tartozik a kilométerekről való villogás, a 145-nél beleállok a seggedbe hozzáállás, a bevágok eléd a dugóban és ha nem sikerül beintek és ereimet kidüllesztve ordítok kifelé viselkedés? És sajnos a többség ekkora meg még nagyobb gyökér. Persze, itt is vannak kivételek és normális emberek, csak sajnos ők a kisebbség.
-
válasz
runner 125 #4735 üzenetére
bmw komplexusod van, ez tény
nem látod be hogy rengeteg normális ember is vesz bmwt egyszerűen azért mert jó autó -
válasz
runner 125 #4735 üzenetére
+1
-
hdman
őstag
válasz
runner 125 #4735 üzenetére
Remélem valaki hamar elviszi
-
runner 125
nagyúr
Nem értetted meg amiről írtam.
Vehettem volna BMW-t is, nem is értem h keversz ide bármireféle komplexust.
Csak h egyértelmű legyen és értsed: soha nem ülnék bele olyan autóba, amivel nagy átlagban igazi tajparaszt, magukat alfahímnek képzelő, giccsruhákban vonagló, proli suttyók járnak, nem akarok szélsőségekhez tartozni, nem akarok az emberekből utálatot kiváltani, nem akarok tömeg lenni, sem köcsögbéemvés, és így tovább.
Leírtam a linkelt hosszú postomban is, h a BMW-k műszaki tartalmát én nem kérdőjelezem meg, de egyszerűen Mo.-n a BMW tulajdonosok egy apától származnak, legalábbis a szellemiségük biztosan.Noh ez kijött beőlem, mindegy, befejeztem.
hdman
Úh, ez állat lehet, gyönyörű. Egy a kár, h nem 4WD.
-
-
hdman
őstag
Ehhez mit szóltok? Ha nem éppen most szeretnénk lakást venni, akkor azt hiszem megvenném élményautónak
-
válasz
runner 125 #4730 üzenetére
nem akarlak én meggyőzni
inkább az lehet hogy sokan küzdenek kisebbségi komplexussal azért zavarja őket egy szép bmw
a tulaj meg egyszerűen csak élvezi a jó kocsi kényelmét és erejét -
100x inkább Volvo mint BMW
magamutogatós, elszállt ,nagymenő embereknek való a BMW,én is ezt tapasztalom BMW-sekkel kapcsolatban,hogy akinek ilyen autója van az azt hiszi magáról,hogy mindenek felett van,és ő az utak királya és sajnos úgy is viselkedik az utakon!
UI.sajnos ez a tapasztalat,pedig egy szép autóról beszélünk,és az nem az autó hibája,hogy bunkóvá teszi a tulajdonosát valószínű már előtte is az volt
-
válasz
runner 125 #4724 üzenetére
a bmw elad évi 850 ezer autót európában a lexus meg 50 ezret
több normális ember vesz bmw mint lexust!
emiatt persze több a használt bmw amit aztán megvesznek akiknek kevesebb a pénzük
ennek elsősorban az lehet az oka, hogy a bmw jobb autókat gyárt -
TonTomika
aktív tag
Volvo 240 Gruppe H, elég szépen terelgeti.
-
runner 125
nagyúr
válasz
FeRRaR1 #4714 üzenetére
Mercedes műszaki megoldásai, innovációi előtt leborulok, volt is olyan modelljük amivel szemeztem, de én egyszerűen nem tudok elvonatkoztatni attól - s ezzel egyetemben azonosulni - h felénk kik (és milyen qrva sokan) vesznek ilyet (..illetve BMW-t, Audi-t..) Autós topikban volt szó erről minap, az IS VS. E90 teszt kapcsán, ott reflektáltam rá bővebben.
Csak az előző IS220-szal van tapasztalatom, ülések kényelmével nekem nem volt gondom, mondjuk egyértelműen szűkebb, mint az S60, de az tény h a Volvo-kkal nem veszik fel a versenyt, kapcsolók is szokhatók, viszont az a csend, zörgés, nyikorgásmentes beltér rám nagyon tudott hatni, Honda-k sem a tipikus komfortbelsőről híresek, de a műszaki felépítésük, megbízhatóságuk vitathatatlan.
-
Lizsó
csendes tag
válasz
runner 125 #4721 üzenetére
Valóban, én az S60-at néztem leginkább, mert a legtömm fórumozó itt is és az indexen is S60/V70-es.
Egyébként tegnap más ügyben jártam az Ivanicsnál, és rákérdeztem. Csak ideig-óráig, és egyóre kisebb számban érhető el öt hengeres motor, teljesen kifuttatják. Minden típusban a 2,0 lesz a maximum.
Ők is mondják, hogy sok a csalódott "régi" 5 hengerest szerető és kereső vevőjük.
-
Lizsó
csendes tag
válasz
runner 125 #4702 üzenetére
Hát már nem egészen....
az összes új volvo CSAK 4 hengeres 1498 és 1969 cm3-es benzines és dízellel érhető el. És ez igaz az összes motorra (D2-D5 és T2-T8)
Sőt, a kisebb modellekbe (pl. V40) a T2 és T3 motor rendelhető még 1498 cm3-es full downsizing motorral is.
Nem elég, hogy a lökettérfogat csökkent, még a hengerek száma is...
http://www.ivanics.hu/uploads/pdf/plist_s60_my163.pdfDe hogy az XC90-ben lévő legnagyobb 400 LE-s T8 motor is 4 henger és 1969 cm3.... ez már a vég....
((
http://www.ivanics.hu/uploads/pdf/plist_xc90_my16w05_new_11.pdf -
Cseri81
csendes tag
Jobban tetszik a második generáció eleje!
Hát majd talán később, ha még meglesz egyáltalán.Most kiveszem a motort, viszont ha már kint van akkor a váltóval érdemes valamit kezdeni vagy mivel (egyenlőre) nincs baja mehet vissza így?
Ha felújíttatom akkor cserélnek valamit erősebbre vagy az ugyanúgy megpukkanhat?
Egyáltalán mi az ami ebben tönkre megy, szeleptömb?
Van esetleg valami erősebb váltó, esetleg 5 sebességes, amit rá lehet rakni egy T6-ra?Másik, gyertya csere is lesz, ki mit javasol, mi jó ennek a motornak?
-
zsid
senior tag
válasz
FeRRaR1 #4716 üzenetére
Lock-up volt a régiekben is, de úgy tudom az csak utolsó fokozatban kapcsolt.
A VIDA-ban benne kell lennie a 6-osnak is, de lusta vagyok felrakni ( új rendszerem van).
#4703# Cseri81:
A lökhárítóhéj gond nélkül cserélhető, saccra a ködlámpa is ugyanaz.
Nem hiszem, hogy a lámpák felfogatásán változtattak volna, viszont a második generációnál másabbak a lámpák. A sima két kamrás pl projectoros lett és fekete a hátulja ha jól emlékszem. Ezen a cserén én is agyaltam már. -
FeRRaR1
őstag
Nekem 6 sebességes volt az S80-ban, a V50 nem tudom hányas, viszont elég nehéz pontos és részletes leírást találni. Annyira nem is lényeges, ha 10-15 perces keresgéléssel nem találtam meg, nem sok embert érdekelhetett, hogy van e segéd kuplung a 6-os geartronicban
Egyébként az elv tetszik, direkt összeköttetés miatt nincs akkora veszteség, nem nyirbálja annyira az olajat, stb...
-
FeRRaR1
őstag
Nem veszem kötekedésnek, szeretem a szakmai "vitákat" de a két hidrodinamikus lapátkerék között lehet segéd kuplung, úgy olvastam, bár konkrétan nem tudom melyikben van melyikben nincs.
"Egy hidraulikus nyomatékváltó, ami sokkal egyszerűbben működik, mint azt a neve sugallja. Talán az segít legjobban megérteni a működési elvét, ha elképzelünk két asztali ventilátort, melyeket egymással szembe fordítunk, és az egyiket bekapcsoljuk. Az álló ventilátor a légáramtól szép lassan forgásba lendül - a váltóban sem történik más. A hatalmas fánkra emlékeztető egység a váltóharangban kap helyet, a két turbinakerék között pedig olaj a közvetítő folyadék. A gyárilag hegesztéssel lezárt egységben nem sok minden mehetne tönkre, de a két turbinakerék között sokszor van még egy elektrohidraulikusan vezérelt segédkuplung is. Ez egy rendes mechanikus tengelykapcsoló, avagy lock-up, amely bizonyos üzemállapotokban összezár, ilyenkor a motor közvetlenül forgatja a bolygóművet, így jelentősen csökken az olaj nyírása és a veszteség."
runner 125
Próbáltam pár Lexust, mindenképp jó autók, de nálam most a Volvo és a Mercedes a két favorit. Ezek azok amikbe beülök, nem csalódok semmiben, egyből nyugtatóak, kényelmesek, otthonosak. Bár a Lexik jó autók, több ismerősömnek is van, de nekem nem jöttek be annyira, az tetszik hogy sor 6, viszont ahhoz képest gyengék, de ami végképp nem tetszik az a gomb rengeteg, és össze visszaság, főleg egy Volvo után. Ez csak az én személyes véleményem, nem éreztem úgy magam benne, mint a két favorizált márkába. Beülök fater E mercijébe, és minden ott van ahol keresném, egyből kézre áll, minden álomszerűen tökéletes. A Volvo hihetetlenül otthonos, nagyon jó érzés vezetni, utazni, és a formájukat is szeretem, egyszerű letisztult. Külsőre sem az én világom, de az ismerősömnek azt mondtam, hogy jó döntés volt, és ő is ugyan ezt mondta nekem a Volvokra.
-
Xmodule
őstag
válasz
Xmodule #4629 üzenetére
No. Mult heten meg volt a lengéscsillapitok cseréje. Egyáltalán nem volt nehéz, csak a megfelelö kulcsok kellenek. Ma meg voltam futómü állitáson és most már végre nincsenek ilyen kis micro vibrálások sem. Nagyon szépen szeli az utat.
Remélem most már nem jön semmi idén meg ugy a közel jövöben sem mert ez a kis malör cirka 260ezerbe fájt és igy ház vásárlás után nem kellemes.. Amugy EZ alapján csináltam. Az alkatrész is egy az egyben ugyan ezt vettem. Jó hogy vannak ilyen videók fent a neten.
-
FeRRaR1
őstag
Az nem baj ha Angol, elvileg a xenonosoknál egy piros karral lehet állítani a vetítési képet, attól függően, hogy Angliában vagy máshol vezetsz. De tény hogy mindenképpen drága.
Cseri81
Fújasd le a lököst, esetleg vidd el egy polírra, és úgy fog ragyogni a verda mint új korában.
-
BBalu
csendes tag
válasz
Cseri81 #4703 üzenetére
Szia!
A lökhárítón, díszléceken én is gondolkoztam h színre fújatom, de mivel nekem sötét az autóm így jól áll neki ez a fekete is szerintem. A hűtőrács más ha megnézed a kettőt de elvileg azt is lehet cserélni. A xenonos első lámpákra cirka 3éve vadászok egyszer volt 125k/db áron. Most is találtam de rendszerint angol bontott, nekem az nem kell..
-
FeRRaR1
őstag
A 164 lóerős egy turbós előző generációs, a következő fejlesztés volt a 185 lovas, még mindig egy turbós, nagyobb teljesítménnyel és egy kicsit nagyobb fogyasztással. A következő lépcső a 200 lovas D5 kapott egy kötelező teljesítmény növekedést, plusz egy kis méretű extra turbót ami már nagyon alacsony fordulaton is tölt. Így sokkal normálisabban épül fel a nyomaték, élénkebb alacsony fordulaton, sokkal jobb így használni a hétköznapi szituációkban. Viszont nem fogyaszt többet a 185 lovas verziónál.
A 2.4D ugyan az a blokk mint a D5 csak az utóbbi a csúcs verzió a legfejlettebb, még az előbbi egy visszafojtottabb, kisebb lóerő, nyomaték.
Cseri81
Én úgy tudom hogy csak az ütköző csíkokat fújták színre, és kicsit átrajzolták az alját a 2004 utániaknál. A lámpa változásról nem tudtam, a lökös szerintem felmenne.
runner 125
"A Volvo dieselek elnevezésén nehéz eligazodni, az 5 hengeres dieseleknél mindig az éppen legerősebb, aktuális 2.4-es 5 hengeres diesel motort hívják D5-nek."
Sajnos ezt már múlt időbe kell tenned
2L 4 henger 2 turbó lesz a D5 már minden új modellben, kezdve az új XC 90-el, nem lesz nagyobb 2 literesnél egyik sem, gondolom a T6 valamilyen formában marad R és Polestar vonalon.
-
runner 125
nagyúr
Nincs észérv mellette, úgyhogy marad a D5, egyébként milyen autós topikban kifejtettem a Volvo diesel kínálatot, inkább idézem:
"A Volvo dieselek elenevezésén nehéz eligazodni, az 5 hengeres dieseleknél mindig az éppen legerősebb, aktuális 2.4-es 5 hengeres diesel motort hívják D5-nek.
A D4 egy 2 literes, de ugyanúgy a D5 alapokra épített, 5 hengeres blokk. Elviekben a löket hosszának csökkentésével érték el a 2 literes hengerűrtartalmat. (A pár éves Volvo-kban már ez a blokk van, de a korábbi, már a 2. genes S60-ba ugyanúgy belerakták a 2 literes 4 hengeres PSA dieselt, amit ugyanúgy D4-nek hívtak, én kerülném.)
Ezzel tapasztalatom nincs, mivel nagyon új, 1-2 forumbejegyzést olvastam csak róla, amelyek egyelőre meggyőző tapasztalatokról számoltak be. Teljesítményét tekintve a 163 le már elegendőnek mondható az S80-ba.
Az akár 1,5-2m ft-os árkülönbség a klasszik 2.4 D5 javára nem véletlen. 15 éves múlttal rendelkező, az egyik legjobb Bosch rendszerű diesel, nagyon megbízható, üzembiztos, kiforrott, az alapvető szervizperiódusoknál többet nem igénylő blokk. Ha hosszú távra tervezel megéri a felárat, elvégre ez még nem downsizing korban született.
Ott van még az ugyanúgy D5 alapokra épített D3 elnevezésű is, ami pl. XC70-ekben jellemzőbb. Pontosan ugyanaz a 2.4-es blokk, turbo, minden, mint a legerősebb 225 le-s D5-ben, csak sw-rel fojtott.
A D2 pedig a legksiebb, 1.6-os diesel blokk. Vicc, de belerakták az S80-ba is. Tudomásom szerint továbbra is a PSA-konszerntől (HDi) származik, én kerülném azt is."
Új hozzászólás Aktív témák
- CPU léghűtés kibeszélő
- Futás, futópályák
- Egyedi rögzítőt kínál pár hűtőjéhez a Noctua
- Apple asztali gépek
- One mobilszolgáltatások
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- EAFC 25
- Nintendo Switch 2
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- Csúcsteljesítmény? Igen! Kattints és rendeld meg MOST! 0% THM-re is!
- AKCIÓ! ASUS B650M R5 7600X 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Be Quiet! Pure Base 500FX ASUS 1000W
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest