Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nyunyu

    félisten

    válasz cucka #54 üzenetére

    ha ott van mellette egy klarna qr kód, amivel 3 kattintással mobilon el tudod intézni az egészet.

    Klarna vajon honnan tudná, hogy az érvényes jogszabályok szerint mekkora a takaró, amíg nyújtózkodhatsz?
    Akarom mondani, mennyi hitel(kerete)t biztosíthat a jövedelmi helyzeted, meglévő hiteleid alapján?

    Ehhez kell jelenleg a pecsétes papír, meg a KHR integráció.

    Amiről szól, az nem fogysztóvédelmi aggodalom, hanem a meglévő bolti áruhitel-szolgáltatók aggodalma azért, hogy a faszomse fog tőlük hitelt felvenni a boltban fél óra papírmunkával meg pecséter fizetési papírra

    Tavaly szívtunk azzal, hogy az egyik nagy áruházlánc kikötötte, hogy neki QR kódos hitelügyintézés kell negyed órán belüli elbírálással, ha valaki odatol egy bevásárlókocsinyi plazmatévét a hitel pultjukhoz.

    Ezalatt be kell szkennelni/fel kell vinni a boltból kapott papírokat, lefényképezett személyi igazolványokat, jövedelemigazolást a dokumentumkezelő rendszerbe, aztán még 3-4 banki rendszeren keresztül kell verni a komplett igénylési, jóváhagyási folyamatot, KHR lekérés, stb, mire előáll az hogy az ügyfél kaphat-e hitelt, vagy tegye vissza a tévét a polcra.

    Ezt nagyon nem egyszerű egy többtíz éves, eredetileg papír meg napi batch alapú rendszereken kivitelezni, annyi pénze meg nincs a banknak, hogy mindent kidobjon, és új szervereket, szoftvereket használjon.

    Dokumentumkezelő rendszer pl. annyira belassult a percenkénti adatszinkronizációtól, hogy a hitelügyintézőknek 10 percébe tellett megnyitni egy igénylést, hogy átnézzék és jóváhagyják.

    De ezeket max az érzi át, aki már dolgozott banki ITn, ahol nagyon véges költségvetésből kéne összeegyeztetni az ügyfelek igényeit a folyamatosan babrált jogszabályi környezettel.

Új hozzászólás Aktív témák