Hirdetés

2024. május 23., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Konzol játékok  »  PlayStation 3 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:30:42

LOGOUT.hu

PlayStation 3 összefoglaló.
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#66994) #58000384 válasza Brian_GT (#66993) üzenetére


#58000384
törölt tag

Ilyen az igazi elhivatottság :)

[oWn]f4te: Egy percig nem vitattam, hogy nagyon tehetséges programozó. Azért nem jön a Doom 4, mert a PS3 (és az X360) alkalmatlan rá, ha belátod, ha nem. A Sony és a Microsoft is tesz rá magasról, hogy portolják-e, ugyanis a fejlesztők érdeke is, hogy minél szélesebb tömeget érjenek el a játékok. Ha valamelyik gépre exkluzív lenne, akkor fizetett volna valamelyik. Így nem.
A Rage például iszonyatosan rosszul portolt játék volt a megjelenése idején PC-n (voltak is sűrű bocsánatkérések), de pl. a PS3-as verzió a mai napig a legrosszabb. Ronda textúrák, amik ráadásul állandóan kiürülnek a memóriából, ezért folyton újra kell tölteni őket (texture pop-in, példa), ráadásul az animációk terén sem jeleskedik a játék, időnként meg előfordul, hogy hang nincs. A textúra-gondtól szenved az új Wolfenstein is, igaz, kisebb mértékben. Ez a MegaTexture.

Akkor máshogy fogalmazok: A Sony érdeke, hogy új vásárlói legyenek, ne csak a PS3-ról váltsanak PS4-re a már meglévő fogyasztói, szóval azokat is meg kell győzni, akik Xbox-ot vagy PC-t használnak. Ezeknek a felhasználóknak a vásárlás előtt kialakul a véleményük a cégről, a játékokról és a konzolról. Nem írom le újra, hogy mivel járna az, ha új játékok helyett butított portok jönnének.

Lehet, hogy tényleg nem lett volna olyan nagy munka átírni az MI-t, de könnyen lehet, hogy hatalmas meló lett volna, mert újfajta logikára lett volna szükség. Mondok egy példát: talán ismered a Trespasser nevű csodát, ami 17 éve bukott egy jó nagyot. Ennek okaitól eltekintve ott volt az az MI, amit a játékok a mai napig megirigyelnének. A dinók mindenre figyeltek volna, mindegyik önállóan gondolkozott volna, lett volna hangulatuk, meg hasonló finomságok. A fejlesztés közben rájöttek, hogy bugot bugra halmoznak, és egyszerűen nem maradt idő arra, hogy javítsák vagy átgondolják, így megfogták, és az összes dinót 5-ös szintűre állítottak be, vagyis nagyon dühösre, valamint kizárták őket bizonyos helyekről (pl. házak), így a hibák nem jöttek elő (annyira). Persze irreálisan rövid időt is kaptak erre, de olyan gondjaik voltak, hogy húha.
Ezt képzeld el fordítva: van egy egyszerűen működő MI, ami teszi a dolgát az előre programozott módon. Ha ezt fel kéne borítani bármivel (útvonalkeresés, reakciók, stb), az már lehet, hogy egy elejétől újraírt dolog lenne, mert a jelenlegi erre nem alkalmas, mert teljesen más logika mentén halad, ráadásul a nagyon hosszú tesztelési fázist is újra lehet kezdeni. Meg lehet csinálni, de van egy határidő, amit tartani kell, mert minden csúszás komoly pénzekbe kerül, ráadásul a PS4 a küszöbön állt, nem lehetett tovább húzni az időt.
Most ezt csak azért mondom, mert se te, sem én nem tudjuk, hogy ez hogy működik a TLoU esetében. Biztosan megvolt az okuk arra, hogy olyan az MI, amilyen (amivel nekem nincs bajom, a SC Blacklist is ugyanilyen, csak ott a hulla fölött sorakozva azonnal észrevesznek, nincs a fehér nyíl ott).

A fogyasztókat pedig ott kritizáltad (ahogy a topikban is mindenkit, aki felszólalt), hogy ha nem értettek veled egyet, akkor automatikusan "GFX >>>> gameplay" bélyeget ragasztottál rájuk, ahogy rám is.

Amúgy tényleg nagyon feldobta volna a dolgokat amiket írsz (legalábbis többségében, a grafikával nem értek egyet), de tudd, hogy mindennek vannak korlátai, és hiába mond valamit egy Carmack, ha a piacon lévő többi stúdió játéka homlokegyenest az ellenkezőjét mutatja. Majd ha megjelenik PS3-ra egy Doom 4 szép grafikával (legalábbis normálissal), intelligens MI-vel, modern fizikával és még a framerate-et is tartja, akkor elhisszük.

Viszont részemről lezárnám ezt a témát, biztos nem érdekli az ittlévőket ez a sok wall of text ezen érdekfeszítő témát boncolgatva, úgyhogy egyezzünk meg abban, hogy nem értünk egyet :D

Amúgy az eddigi véleményed alapján a Survivor sem fog tetszeni különösebben, mert arra még én is azt mondom, hogy nem nehéz. Az a bizonyos mesterlövész meg scriptelt volt, azért dobálhattál bármit neki. A Mirror's Edge-ben sem lehetett elkerülni azt a szekrényt a háztetőn, bárhogy ugráltál az ajtóban. Ezen nem kell fennakadni :D

Útvonal

Fórumok  »  Konzol játékok  »  PlayStation 3 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.