Hirdetés

2024. június 8., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#142701) Wiz Khalifa válasza lenko (#142700) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Nekem nem az dob hibakódot. Hanem az övfeszítő vagy a légzsák patron amúgy most, de amiatt cserélem ki mert a fórumjába azt mondták hogy emiatt fogyaszthat nekem sokat sokszor hogy szar a szondám.

De amúgy 340ezer kilométer lesz benne 150km múlva így lehet pont ideje lenne cserélni. :DDD

Smoke some weed nigga!

(#142702) aero. válasza Wiz Khalifa (#142701) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Mielőtt cseréled, menj el egy rendes szervízbe és mérjék meg a lambdaszonda ellenállását, abból kiderül, hogy szar-e. Zsömlét a pékségből veszünk.

[ Szerkesztve ]

(#142710) lenko válasza Wiz Khalifa (#142701) üzenetére


lenko
aktív tag

Nem feltétlen jön kód...nekem semmi baja sincs, fogysztásbeli sem, mégis cserélni fogom.
Ennyi km-nél nem is lehet várni túl sokat egy ilyen kaliberű autónál. Jól nem lehet kijönni belőle az biztos, teljesen mindegy marad vagy megy.

Az embereknek fáj az igazság!

(#142715) roberto211 válasza tboy93 (#142697) üzenetére


roberto211
őstag

Mi kerül 100k ba három olajcserén? Ha tegyük fel számolok pld egy 18ezres olajat akkor is 18x3= 54e(FT).
Szűrők rádobnak egy 10est kb ha mindent kicserélsz.. Azaz 75-80e ft cakkpakk. Ha nem cserélsz 10ezrenként szűrőt akkor ennél olcsóbb.. Gondolom Te cseréled otthon olajat nem? Mert akkor nem kell rászámolni plusz munkadíjat..

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#142716) kelly416


kelly416
veterán

Van egy ilyen kezelőfelülete a légjavító és klíma berendezésnek ('99 Mazda 626 kombi), amin van egy AMB gomb. Eddig is sejtettem, hogy külső hőmérséklet, de már tudom. Fél-egy órás úton képes annyira ehülyülni, hogy 31-33 fokokat mutat a jelenlegi külső hőmérsékletek mellett is. Elindul a ténylegesről, és folyamatosan emelkedik. Beállítom a hőmérsékletet 23 fokra mondjuk, és amikor ez eléri a 24-et, hideg levegőt kezd el befújni. Na de akkor még közel nincs 24 az autóban, és egy idő után már 29 (ez a max.) fokra van állítva a berendezés. Szerencsére 29-en akkor is meleget nyomat be, ha amúgy 36 fokot mutat az AMB, de 28,5-ön (fél fokos lépésenként állítható) egyből nyomatja a hideget. Gondolhatjátok, hogy így nem lehet utazni kényelmesen, mert vagy gatyarohasztó meleg levegőt tol be, vagy hideget.

A kérdésem a következő, lehet-e ezzel érdemben bármit csinálni? Honnan veheti ez a külső hőmérsékletet? Mit keressek? Gondoltam arra, hogy a szenzor pottyant le, vagy került rossz helyre, de nem értek ezekhez (sem). Vagy szedjem ki az egész egységet, nézzem meg milyen csatlakozója van és vegyek egy újabb cumót? Gyanúsan az is hülyeséget fog mutatni, mert nem hinném, hogy szerkezetileg egybe van építve ezzel a kütyüvel a külső hőmérséklet szonda, hanem a csatlakozón adja a téves jelet, így hiába cserélem le, a téves jel ezentúl is megmaradna?!

[ Szerkesztve ]

(#142717) tboy93 válasza roberto211 (#142715) üzenetére


tboy93
nagyúr

Sustina, gyari szurok, szerelo munkadija, 30 korul szokott megallni, van hogy tobb, ha becsúszik meg valami. 10k utan en dobok mindent, szuroket is.

[ Szerkesztve ]

(#142718) hacki87 válasza roberto211 (#142715) üzenetére


hacki87
senior tag

Céges Renault Master első olaj cserés szerviz számla 150000ft volt :) valami 50+ áfa csak az olaj volt.

(#142719) roberto211 válasza hacki87 (#142718) üzenetére


roberto211
őstag

Oké egy akkora haszonautón pláne ha céges, pláne ha márkaszervizben van ez érthető...

Itt a RENAULT márkaszerviz, azt se tudta mi az az elf olaj mikor lagunaba cseréltettem volna anno... Azt mondja totallal dolgozunk csak.... Gondolom totalbol se a legjobbakat..

[ Szerkesztve ]

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#142720) tboy93 válasza hacki87 (#142718) üzenetére


tboy93
nagyúr

Jo, az markaszerviz, az megint mas :D ezres suzin anno 10k-bol munkadijjal megvolt a csere

[ Szerkesztve ]

(#142721) szőröscica válasza roberto211 (#142719) üzenetére


szőröscica
addikt

Az elf a totale... :U

(#142722) roberto211 válasza szőröscica (#142721) üzenetére


roberto211
őstag

De van külön elf és küön total olaj bizonyára te is tudod... Gondolom az elf kifejezetten a renaultokba való, arra fejlesztik..

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#142723) szőröscica válasza roberto211 (#142722) üzenetére


szőröscica
addikt

Mar total olaj megy a renault motorokba.

Sosem ertettem a nagy elf maniat, nekem a castrol edge es az eneos sustina is jobban bevalt a dci-ben.

(#142724) ReSeTer


ReSeTer
senior tag

Hi!

Ford Focus mk2 2.0 TDCI 136 lovas.
Rengeteg tdci széthullást olvastam, de valahogy sose néztem, hogy melyik pontosan. Totalcaron van egy elég részletes, de az 1.6-os motorral szerelték.
Mondeonál megint nem dicsérték.
Kérdés az, hogy akkor most melyik TDCI motorral járnék legjobban? A fenti 136 lovasról olvastam azt, hogy azokkal nincs baj, de gyakorikerdesekben nem bízok annyira. Ott 130 és 136 lóerős verziót írtak, de én használtautón csak 136 lovasat találtam.

(#142725) rbalint88 válasza szőröscica (#142723) üzenetére


rbalint88
addikt

Mer az jappppan dci, niylvan jobb szereti az eneost ;]

(#142726) hobizoli válasza roberto211 (#142722) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Van BP olaj is, meg Mobil1 meg Aral meg Castrol....es megis mind BP tulajdon

több drón kell ;P

(#142727) mycso


mycso
veterán

(#142718) hacki87: most nézem (bárdi/unix) teli áron 4-5k környéke a gyári olaja/l. 2.0dci-be kell 7.4...elég szépen számolnak.

(#142725) rbalint88: az övé az francia volt (1.9dci)

(#142723) joamilestoné: eneosból melyiket lehet dpf-es autóba rakni? (5w30)
Egyedül ennél látom a megfelelő minősítést (RN0720), bár külön ennél sem említik a dpf-et.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#142728) rbalint88 válasza mycso (#142727) üzenetére


rbalint88
addikt

de nissan bódéban ;)

(#142729) SzlobiG válasza ReSeTer (#142724) üzenetére


SzlobiG
félisten

Focusba szvsz az 1.6-os motor a legjobb választás szóval azzal járnál a legjobban 2.0 ritka nagyon azt inkább mondeoba veszik.

(#142730) pető bá' válasza Wiz Khalifa (#142695) üzenetére


pető bá'
őstag

Pedig egy magánembertől van szép lakhelyről, kedves, udvarias embertől... Sose gondoltam volna ez lesz.

hogy 4 hónap alatt rámegy 60k? a saját 16 éves autónkra, ami 13 éve van nálunk, ráment idén 130-150 ezer kb. De azok a dolgok, amik most meg lettek csinálva / ki lettek cserélve, azokkal 2-3-5-10 évig nem lesz baj (olaj, szűrők, gumik, tetőkárpit, akksi, szilentek, stb.)
Már írták feljebb is, hogy nem megvenni drága egy autót.
Egy (relativ olcsó) használt autó vásárlása után szerintem nem szabad azon meglepődni, hogy kell rá költeni, akár havi 20k-t. De amit megjavítasz, arra nem lesz gondod egy ideig..
Lehet, hogy a kedves, udvarias ember is pont annyit költött az autóra, hogy életben tartsa, és Te vetted át a stafétát. Mostanra lett volna neki időszerű cserélni azokat a dolgokat, amik Neked előjöttek, de már nem akart bele pénzt rakni. Vagy nem így volt.. a lényeg, hogy ez a kockázat bármilyen autóban benne van, ne érezd kivételes esetnek..

Volt ilyen vásárlási stratégia is a topikban emlékeim szerint - az ársáv aljáról venni egy őszinte, szerkezetileg jó, de "lelakottabb" autót, amire ráköltve párszázezer forintot, egy jó állapotút lehet varázsolni. Ekkorra az autó ára a javítással eléri az ársáv tetejét, de már fix, hogy a cserélt elemek hibátlanok.

De szerintem is, a jelenlegi autót nem éri meg csinosítani, tartsd üzemben, üzembiztosan, és ennyi.

"... and I hope you have a great day!"

(#142731) ReSeTer válasza SzlobiG (#142729) üzenetére


ReSeTer
senior tag

Gondolom benzines 1.6 amit írsz. Viszont én nem félek keresni ritkább motort, ha az jó. Ezért kérdem, hogy a 2.0 tdci erősebbik verziója is széthullik mint a sok oldalon emlegetett 1.6 és 1.8?

(#142732) SzlobiG válasza ReSeTer (#142731) üzenetére


SzlobiG
félisten

1.6 dízelre gondoltam. Az 1.8TDCI kerülendő a 2.0 akkor kerülendő, ha ugyanaz a motor mint ami a 3-as mondeoba van, mert akkor az is felejtő.

(#142733) Vesztor87 válasza Wiz Khalifa (#142695) üzenetére


Vesztor87
senior tag

A 60k nem annyira vészes szerintem.

Mi is 4 hónapja vettük meg életünk első autóját, egy N16-os Almera sedant (2003.12.havi 1,5 benzin). Tulaja szimpatikus, korrekt benyomást tett. Az autó garázsos, a két hátsó kerék járati íven volt nagyon picike rozsda, az se volt mély. Klímás, üléshuzatos, gumiszőnyeges autó, enni lehetett volna bármely részéről szinte, makulátlannak tűnt. 183k volt benne, a szervizkönyve új korától vezetve, bár nem végig márkaszervizben, de pecsételve, két mappába az összes számla eltéve, bőr mappában minden könyve (szervíz, kezelési, gar.füzet stb). Tényleg nagyon jónak tűnt minden, szerelő rokon megnézte, mondta hogy axiál csukló csere és annyi... ez volt július végén.

Aztán olaj, szűrők csere mellett axiál csuklókat cseréltettünk, ez vt munkadíjjal együtt 40e ft.

Nem sokkal később hülye hangok jöttek néha az önindítóból, meg valami jobb elől recseget... lett belőle önindító felújítás (bendix, szénkefe meg mittomén mivan benne), meg mivel az egyik sprilál rugó eltört, az első kettő cserés volt, 42e ft.

Aztán nászút, nosza, előtte szerelőhöz. Hát igen... féktárcsák, fékpofák csere (az első kettő), csak anyagdíjat fogadott el, meg a 7 éves 44Ah-s Varta akkut kicseréltük egy 56Ah-s Bosch-ra ezúttal 44e ft.

Egyre inkább zavart hogy a váltón érzem a motor mozgását, váltótartóbak csere (febi márkájú, azt mondta ez a legjobb), munkadíjjal 30e ft.

Jön a rossz idő, a nyári gumik 6 évesek, lejártak, nosza, egy új Barum Polaris 3 szett felszereléssel 60e ft.

Holnap megyek a szerelő sráchoz, mert rühellem hogy reggelente visít a szíjam, holott meg lett húzva, és majdnem új lehet a szíj, de zavar... a szellőző venti is hidegen pár percig zörög, meg lesz kenve... :)

Gumi nélkül ~160, azzal 220 :)

A spirálrugót leszámítva nem romlott el semmi, csak igyekszem szép és üzembiztos állapotban tartani :)

Jövő tavasszal kap egy teli polírt, meg kereshetek hozzá nyári kerekeket :D
Egy szó mint 100, ne szomorkodj :) Nem költöttél rá sokat, sztem még én sem:)

[ Szerkesztve ]

(#142734) juve600


juve600
nagyúr

üdv

erről vélemény ? [link]

2m-ig keresek benzines kombit-egyterűt,minnél fiatalabb-minnél kevesebb km :)

(#142735) Qru válasza juve600 (#142734) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nagyon gyenge ez a motor ebbe a kasztniba és sokat is fog enni... :( Minimum 1,4-est keress főleg kombiba amit gondolom néha meg is pakolnál.

#nincsbennetarcsi

(#142736) Tomoty válasza juve600 (#142734) üzenetére


Tomoty
aktív tag

1.2-es motor. Hmmm. Mindenkinek más az igénye de én tökön szúrnám magam 15 sec 0-100-nál ;)

Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.

(#142737) juve600 válasza Qru (#142735) üzenetére


juve600
nagyúr

5,5 -et ír vegyesnek

Napi 5km város,2 hetente egyszer 250km autópályán
Minél olcsóbb fenntartás

Ez lenne a cél,nem versenyautózás

(#142738) Luck Dragon válasza juve600 (#142737) üzenetére

Papíron mindíg más, ide ahogy elöttem is írtak 1.4-es a minimum motor amivel venned kellene.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#142739) juve600 válasza Luck Dragon (#142738) üzenetére


juve600
nagyúr

De magáról az adott kocsiról , kereskedésről vélemények ?

Ismerősnek 1.2tsi octavia van ,abba is elég a motor

(#142740) rbalint88 válasza juve600 (#142739) üzenetére


rbalint88
addikt

Csak ez nem tsi...

(#142741) juve600 válasza rbalint88 (#142740) üzenetére


juve600
nagyúr

Még nem octavia :)

(#142742) Kornel válasza juve600 (#142741) üzenetére


Kornel
veterán

Láthatóan nem érzékeled az 1.2 12V (3 henger szívó) és az 1.2 TSI közti különbséget...

(#142743) Mágus2 válasza juve600 (#142739) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem az a baj, hogy kevés bele az a motor, mertelég jól megy, de szar konstrukció. Széthullik hamar és drága javítani. Valaki 15mp-t írt itt 0-100-ra. Na az ilyeneknek ne higgy! Azok nem vezettek még ilyet. Meglepően jól viszi a bódét, ennek ellenére nem ajánlom a szar konstrukció miatt. 1.4 16V inkább.

(#142744) Qru válasza juve600 (#142734) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

"Škoda 1.2 HTP: A Skoda által fejlesztett motor, melyet a VW-konszern egyéb típusaiban is megtalálunk, elég sok gyermekbetegségtől szenvedett, melyekből csak lassan és nehézkesen gyógyult ki. Itt is a vezérművel adódtak a legnagyobb gondok, mivel a rosszul megválasztott hidraulikus láncfeszítő túl nagy játékot hagyott a vezérműláncnak, amitől az képes volt akár több fogat is átugrani. Mindezt akkor is, ha visszafelé feszült, ami a jellemzően rükvercben hagyott lejtős parkolásnál könnyen előfordult.

Sokféleképpen próbálták megoldani a problémát, de kielégítő megoldást csak a motor Euro V-ös normára való áttervezésekor hoztak, ekkor újfajta vezérműláncot és más láncfeszítő-rendszert építettek be. Azonban ez korántsem az egyedüli problémája, hiszen az első évjáratokat a folyamatosan átégett katalizátorok, problémás pillangó- és EGR-szelepek jellemezték (a 12 szelepes variánst 2006-ig).
Alacsony a gyújtótrafók élettartama is, ráadásul a kis motor nem bírja jól a hosszú és tempós autópályázást, az olaj könnyen túlmelegszik és a koromlerakódás miatt a hidrotőkék is tönkremehetnek, illetve átéghetnek a szelepek."
- [link]

Kellően elrettentő?

#nincsbennetarcsi

(#142745) juve600


juve600
nagyúr

akkor inkább ez ? [link]

:R

(#142746) juve600


juve600
nagyúr

illetve még ezt a kettőt néztem : [link]
[link]

(#142747) Jojo5


Jojo5
őstag

Ez lehetséges, hogy igaz ennyiért? > [link]

vagy ezek ?
[link]

[link]

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#142748) tboy93 válasza Jojo5 (#142747) üzenetére


tboy93
nagyúr

150k km egy 10 eves dizelben? Szerintem kizart. Szerintem tobbszorose lehet bennuk.

[ Szerkesztve ]

(#142749) Mágus2 válasza juve600 (#142746) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A roomster eleje fényezve volt, a renault meg turbós. az az 1.4 fabia, amit linkeltél, ígéretes.

[ Szerkesztve ]

(#142750) juve600 válasza Mágus2 (#142749) üzenetére


juve600
nagyúr

:R :R :R :R
az meg 1hó műszaki,de az igazából nem gond
árban szted jó ?

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.