Hirdetés

2024. június 8., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#127951) raczger válasza tboy93 (#127948) üzenetére


raczger
őstag

-Nem tetszik neki (ahogy írtam)
-Hahun nincs belőle automata, mobile-n is csak pár darab

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#127952) tboy93 válasza bitpork (#127949) üzenetére


tboy93
nagyúr

sorry :B

(#127953) -v- válasza raczger (#127947) üzenetére


-v-
addikt

A BMW-nél mik is olyan drágák, hogy olyan komoly tételek lennének?

E60-at nagy betegágynak mondják. Ettől biztos megjön a kedved:

[link]

(#127954) raczger válasza -v- (#127953) üzenetére


raczger
őstag

[link]

Azért ez a lista szerintem jórészt inkább a leharcolt dízelekre érvényes, de mindenesetre lehet írok neki, hogy mennyire kell félni az 525i-től.

Egyébként egyterűek is szóba jöhetnek, bár abból se találtam nagyon semmit.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#127955) Atomgeszi válasza w333 (#127944) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Fasza. :D

Honda Accord '99 1.6 Si 116 lovas?

(#127956) Kornel


Kornel
veterán

Tenyleg nem farasztas keppen, csak lassan dontenem kell, remelem meg ebben a honapban.

A verzio: Fiat bravo 1.4 tjet 150 ps 2008 korul

B verzio: Honda civic 1.8 sport, facelift.

A ketto kozott legalabb 500k kulonbseg van, azonos allapotot es km futast feltetelezve.

En az A verzio fele kacsingatok, mert olcsobb, jobban megy, alkatresz olcso, es tetszik is.
A B verziot sem vetettem el, mert ugyan dragabb az alkatresz, de elvileg kevesebb kell, es ez is tetszik, de annyival nem jobban, mint amivel tobbe lenne.

Ami meg felmerult komolyan, az a Lancer, de nincs benne egy jo motor, es a sedan kevesbe praktikus.

Egy jo is200-at is elviselnek, hiaba oregebb, de itthon nem lattam jot...

:U

(#127957) bitpork válasza Kornel (#127956) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

"A" verzió részemről. Szebb, szerethetőbb. Lehet hogy kell majd költened rá, de ha mosolyogsz amikor beleülsz, akkor bocsánatos bűn. Barátomnak ugyan csak grand puntoja van a 90le dízli de ide-s tova 6 év alatt nem kellett ráköltenie a kötelezőn kívül semmit, hogy a vásárlást követő 9. napon oldalról belement egy transporter :DDD

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#127958) w333 válasza Atomgeszi (#127955) üzenetére


w333
félisten

Ne egy erőgép ... de legalább fogyaszt :D az 1.8 vagy 2.0i használhatóbb !

Ezt az Accord -t a napokban rakták fel, ritka szép állapotban van így képekről nézve, de meg kell nézni élőben, ha rendben van akkor ennyiért nagyon jó vétel (biztosan gyorsan el is viszik majd) :))

Vagy esetleg B Vectra, abból is inkább az 1.8i vagy 2.0i de igazából a 2.0DTi is nagyon jó választás ... nem nagyon van velük semmi gond :)

(#127956) kornelka

Legyen a C verzió ... egy szép és fiatalabb J Astra (nagyon jó kis gépek) ;)

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#127959) Kornel válasza bitpork (#127957) üzenetére


Kornel
veterán

:R

W333: es motor is van hozza?
1.4 es 1.6 turbo is harmat ahhoz a 1,5+T-s kasznihoz, dizelt meg egyelore nem akarok.

Amit kihagytam, hogy ilyen 9 mp-es limitet huztam a 0-100-hoz...
Tudom, semmit nem jelent, de megis, aminek 11 sec a 0-100, az biztos, hogy nem lep.

Mod2: bitpork, ez a skoda jol nez ki, de 2.0 pd :F

[ Szerkesztve ]

(#127960) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ha vki szép és jó autót akar, elfogadható áron. Bár lenne nekem mos ennyim, gondolkodás nélkül belefinganék.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#127961) w333 válasza Kornel (#127959) üzenetére


w333
félisten

Jah így már érthető ... szóval ez is szempont ! :))

Ha már lúd akkor legyen kövér : Leon 1.8 Cupra 6.9 sec !!! hatalmasat lép a gép :K

280NM benzinbe ez már nagyon harapós, fogyasztásban sem veszélyes !

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#127962) Flashback válasza bitpork (#127949) üzenetére


Flashback
addikt

Az az Accord nem csúnya. PONT

Mindenki másnak: 1.9CDTI mennyire megbízható?

[ Szerkesztve ]

Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)

(#127963) bitpork válasza Flashback (#127962) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Szerintem ezt nem nekem akartad írni :U

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#127964) Kornel válasza w333 (#127961) üzenetére


Kornel
veterán

Nem is tetszik, es idos is mar..
Raadasul amit ez a kepek alapjan kaphatott...
Csoda, hogy meg egybe van :D

(#127965) Atomgeszi válasza w333 (#127958) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Ez tényleg nagyon szép.. :B
Kár,hogy rohadt messze van nem, hogy megvenni, eleve megnézni is. :(

(#127966) w333 válasza Kornel (#127964) üzenetére


w333
félisten

De ez akkor is egy vadászgép ... hatalmas élmény ezt vezetni :D

Bravo -ról pedig megvan a véleményem, nem 1 -t vezettem már (igaz leginkább a dieseleket) de nekem olyan franciás az egész (persze céges autók voltak), de hullottak darabokra (persze ez nagyban függ attól is hogy ki használta és hogyan) műszerfal tetején van az a kis műanyag biszb*sz kb. minden második kátyúban leesett, a váltó evezős, az ajtó kilincsek gyengék, a műszerfal egy az egyben punto 2 ... szóval nem hagyott bennem maradandó élményt :(

De ha már az olaszoknál tartunk pl. egy Lancia Delta sokkal minőségibb és jobb !

Nem akarok ebből vitát kelteni, lehet hogy csak a céges autók voltak ilyen lelakottak, igaz alig volt bennük 100 ezer km és 10 autóból 8 ilyen volt, közben ott vannak a km. faló Octaviak ugyan csak cégautók volt amelyikben már közel 300 ezer volt de semmi ilyet nem tapasztaltam olyan erősek mint a beton ! :D

De azért Fiat topikban nézz körül, hátha találsz valakit aki kicsit jobban összetudja foglalni az egész autót hogy miben jó és miben rossz ! :R

Illetve ott vannak az Alfák is, 1000X inkább mint egy ilyen Bravo :))

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#127967) bitpork válasza Atomgeszi (#127965) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Mi a messzi? :U Én Teddy miatt 1x elmentem megnézni 1x meg megvenni. Egy alkalmanként 730km volt. Másodszorra plusz egy autóval.
Domi miatt Kecskemétre mentem, 3x.(Szegedről)
Gazsi Pesten volt, Lujzi meg Pécsen. Mindig egynél több alkalommal, és másokat is meglátogattam. Talán ezért nem szívok a kocsikkal mert rendesen körüljárom? :U

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#127968) w333 válasza bitpork (#127967) üzenetére


w333
félisten

+1 ha makulátlan az autó és érdesem élőben megnézni akkor először is megkérek valakit hogy nézze meg aki a közelben lakik, akár innen a topikból, de ha nagyon nagyon jó ajánlat akkor azonnal pattanok autóba és olyan valakivel megyek érte akinek van jogosítványa, ha jó akkor megveszem ... ismerős meg hazavezeti amivel elmentünk érte, szóval az ilyesmi főleg ha jó autó engem sem tart vissza :N

BMW E34 -t Bolognából vettem ... az sincs közel :D

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#127969) Kornel válasza w333 (#127966) üzenetére


Kornel
veterán

Alfarol olvastal mar, ki mennyit szivott vele?
Beleolvastam az alfa forumba, sajat tulajok is ugy kezdik, hogy csak szerelembol.
Bravot egyet neztem, de az teljesen egybe volt, igaz osszessegeben is megkimelt es keveset futott volt.

(#127970) bitpork válasza w333 (#127968) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ez a makulátlan, meg hibátlan, meg nagyon jó ajánlat be van akadva ebben az országban, pont mint a kevés km.. :N Nem akarok makulátlan és hibátlan autót látni amikor használt autót választok. Őszintét akarok, és olyat ami nekem megfelelő. Minden más csak önlimitálás szerintem, és az esetek túlnyomót többségében igen durva csalódáshoz vezet csak :B

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#127971) w333 válasza Kornel (#127969) üzenetére


w333
félisten

Bevallom őszintén olasz autókat annyira nem ismerem, inkább csak azokat amiket vezettem, illetve a tulajdonosok véleményeit, nem nagyon halottam még pl. egyik ügyfélnek 159 -s van a mai napi igaz hogy Diesel de soha nem panaszkodott rá, én is vezettem már nagyon sokat és teljesen egyben van, nem zörög nem csattog, a váltó jó, műszerfal jó, futómű is jó, szóval semmi hibát nem láttam még, egyikben sem világított semmilyen hibajelző check lámpa, régebbi alfák igaz kicsit rosszabbak voltak :)

De esetleg olvasd a népítéletet ott is sokat le lehet szűrni egy adott autóból !

(#127970) bitpork

Egyetértek ... de több mint kb. 8 év autó kozmetikázás után már 10 méter távolságból látom a makulátlan állapotú őszinte autót, és a lelakott de utólag kiglancolt autókat, nagyon sok ilyen leharcolt sz@rt csináltam pontosan tudom hol kell keresni a hibákat, ez autó vásárláskor (nézéskor) nagyon jól szokott jönni :DDD

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#127972) bitpork válasza w333 (#127971) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Semmi baj a jobb keresésével, de én nem várom el h hibátlan legyen. Technikailag feleljen meg, a többit megoldjuk.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#127973) rbalint88 válasza bitpork (#127970) üzenetére


rbalint88
addikt

a magyar autóvásárló hülye. pont. amikor vesz, akkor legyen az a kocsi új autó 500ezerért is, ha meg el kell adnia a szarát, akkor lerúgott, módszeresen elpusztított autó is a kínálat teteje.

(#127974) SzlobiG válasza Flashback (#127962) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ismerősömnek a zafiraba már 400k km felett van.

DPF-et kivágatta még olyan 140k km körül meg az egr szelepet cserélt egyszer azt ennyi volt a komolyabb baja neki. Nagyon meg van elégedve vele pályán használta többnyire. A kuplungot 350k km után kellett csak cserélni neki és kettős tömegű.

Az a leon cupra durva cucc lehet, kipróbálánám hogy lép. :K

[ Szerkesztve ]

(#127975) rbalint88 válasza raczger (#127947) üzenetére


rbalint88
addikt

hahaha, ahhoz a pékhez se vigyetek többet autót. a stratus az egy pattintott kőbalta a bömöshöz és a többi 2-22,5millás ársávban mozgó prémiumhoz képest.
nekem a passatra -ami mechanikát tekintve előző A6 ahhoz képest, ami nektek szóba jön, ergo egyszerűbb és olcsóbb- két és fél év alatt másfél misi ugrott rá úgy, hogy igazán nagy baja nem volt. és hamargyorsan benne volt még fél-egy misi költés ígérete, ha nem adom el.
ismerős vett egy audi S4-et. váltója kicsit megmakkant, meg akkor már megcsináltatta itt a vezérléscserét meg pár apróságot, mégse svájcban kelljen. 1misi. és ezt a motort 265 ló helyett 250-nel megkapod egy allroadban vagy a6-ban is.
e60 van ismerősnek, magánszerelőhöz viszi, aki ért hozzá és nem húzza le. na most ennek megfelelően a szerelőcsávó 0-24-ben tele van munkával... amikor vittem hozzá haver kocsiját, beszélgettünk pár sort. az autó valós 240e km-es németországi autó, együtt vettük. az első hónapban az egy-két hiba javítására és az apróságokra elment fél misi. és egy makulátlan, semmilyen paranormális jelenséget nem produkáló, németektől lábon hazajövő, tényleg karbantartott (szervizkönyv mellé számlák is voltak+ lekért javítási történet) autóról van szó.
e-klasse kombi ugyanilyen nyűgös, nem beszélve a néha csak gyári akkuval barátkozó elektronikáról (100ezer), a légrugóról, stb stb.
ha arra kell a kocsi, hogy anya elvigye a gyerekeket ovibaisibe, meg elmenjen bevásárolni, plusz a nyaralások, szerintem inkább valami kommerszebb cuccban kellene gondolkozni, viszont akár dízelben is. negyedik dízel autómat koptatom, leginkább városozok velük én is, semmi baja nem volt egyiknek sem ettől. néha ki kell kormolni, olajat jót rakni és évente cserélni, hidegen nem rúgni, leállítás előtt picit hűteni és ennyi.
az tuti, hogy kevésbé szar mindig egy mondeoval menni a bótba, mint néha gyalog, néma meg audimercibéjemvével.
egyébként nem lennék a kategória ellen (használt, zeniten túli prémiumok), ha hobbiautónak kellene, de egy vélt vagy valós felsőbbrendűségért egy nettó közlekedési eszközbe dönteni a család megtakarítását szerintem nem buli.

(#127976) raczger válasza rbalint88 (#127975) üzenetére


raczger
őstag

Stratusra is elég komoly pénzek mentek már el utóbbi években, pedig "majdnem" első tulaj volt a bátyám.

A6-ról pont azt olvastam, hogy drágább a fenntartása, mint a bmw-nek. Igazából még valahogy mindig nehezen hiszem el, hogy egy német prémium középkategóriás (én valahogy még mindig nem fogadom el a prémium szót ezekre, nálam az inkább a8, 7er, de ez most lényegtelen), megkímélt autóra ennyit kelljen költeni, elkezdtem nézni az alkatrészárakat, de valahogy nem látom hol folyhat el annyi pénz.

Itt nem az a lényeg, hogy a6 vagy bmw, viszont a fentebb leírtak kritériumok alapján ez jött ki. Dízelt én még mindig nehezen ajánlanék neki a rövidtávok miatt, elég hamar bejöhet ott is fél millás szervizszámla, ahogy a két éve vett C4-jére is ráköltött már lassan 1 misit.

Ahogy írtam pl a Mondeo nagyon is jó lenne (tetszik is neki), de abból benzines automatát találni szinte esélytelen, max németben.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#127977) bitpork válasza rbalint88 (#127975) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ne misztifikáld túl. Hogy lehet h engem nem hagynak ott és viszik el a gatyámat?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#127978) Land válasza Kornel (#127969) üzenetére


Land
veterán

Amúgy azt vedd figyelembe, hogy Amoren a tagok nagyon őszinték. Míg sok más autó fórumán kummantanak a tulajok. Mert szégyellik, hogy a hibátlan csodaprémium autójukra elég komoly összegeket kell költeni.

Plusz ezt magamon is tapasztalom, hogy maximalista vagyok a kocsi terén. Nem bírom elviselni ha valami nyüszög, nyekereg, mert túl szép autó ahhoz, hogy így járjak vele. Míg pl egy Suzukis (bármely autómárkát képzeljetek ide) vagy más márkás autót birtokló tulaj igás lónak tekinti a kocsiját és leszarja ha nem hibátlan. "Elmegy az még".

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#127979) Integrale válasza w333 (#127966) üzenetére


Integrale
veterán

Huh, mar csak a pontossag hianyzik.
Puntonak semmi koze a belsejehez, a P2-nek plane, a valtot rengeteg helyen dicserik, hogy pontos, csak hosszabb uton jar mint elsore gondolnank.
Lancia Delta ugyan minosegibb, muszerfal ugyan az (kiveve a borosoket) a technika szinten ugyan az, ugyhogy meg a "jobb" jelzo sem alja meg a helyet.

Amiket par hete leirtal, mint hatalmas Bravi hibak, haat, hogy is mondjam, eroltetettek.
Ceges Octaviak meg persze tokeletesek, teszem hozza, hogy nem egy sztorit hallani a zorgo, nyoszorgo kopogo ceges Skodakrol. Nem kell felhozni a Fiatnak hibakent azt, ami a Skodanak vagy a nagy VW-nek meg van bocsajtva.

Kornelka: bizonyos tipus es motorkombinacio eseteben igaz, altalanossagban nem.
Majd bemasolom, hogy 130e km es 4 ev alatt mennyi lett rakoltve.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#127980) alázógyík válasza Integrale (#127979) üzenetére


alázógyík
őstag

Nekem a Bravoban most kell cserélnem a jobb oldali toronycsapágyat, 8 év és 90K km után. Hidegben, reggel már kezd hangja lenni.
Ez a 2. "futómű/kormány" alkatrész.
Az első egy jobb alsó talpas gömbfej volt. Alig hallhatóan volt egy pici hangja, csak engem zavart.
Ez sok? :U Szerintem nem.
A kettő együtt k.b. 8K volt.

[ Szerkesztve ]

(#127981) rbalint88 válasza raczger (#127976) üzenetére


rbalint88
addikt

Ott folyik el a penz, hogy a szent nemet csodatechnika ugyanugy szetdol, ha nem jobban, mint a kommersz cucc, csak mindenbol vagy masfelszer annyi van, vagy ugyanaz masfel-2x annyiba kerul hozza. De mondhatom a komfortelektronikat, fenyszorokat, mar csak a gumizast is. Nem kell nekem hinni, vegyetek meg, aztan legyetek olyan szerencsesek vele, mint bitpork volt eddig.
De tenyleg erdemes utanuk olvasni, olyan hibak jonnek elo, amire nem is gondolnal, mert atlagautoban egyszeruen nincs az az alkatresz. Amugy meg a megbizhato benzines cimu mitoszt is el lehet engedni ebben a kategoriaban, a hoterheles miatt az elektromos rendszer is megviselodik, szinten ho miatt kialalkulo olajfolyasok, stb. V motoron a vezerlescsere is draga, foleg ha hatul van, mint a 3.0v6tdi-n.
Szamoljatok a legrosszabb esettel, hogy belenyultok egy fosba es elmegy ra evi egy milla. Akkor is tetszeni fog? Akkor is megeri a birodalmi csillagot/veset/negykarikat tolni? Ha meg olcson akarja fenntartani, akkor vegyen egy eleve lelakottat, hogy az igenyes vevo elol ne vegye meg a jot, mert par ev alatt lefosodik ugyis.

(#127982) tresh válasza rbalint88 (#127981) üzenetére


tresh
addikt

Autót venni tudni kell mindegy hogy mit veszel. Aki pedig prémium autót vesz az vállalja azt is hogy vannak költségei és nem suzuki árban lesz. De evvel az is vele jár hogy tartja az árát,minőségibb gépbe ül és talán 100 fölötti csattanáskor is meg van az esély hogy élve kiszáll a kocsiból. Az ilyen S4-et veszek és sírok hogy rá kell verni 1 misit a javításra meg csak annyit tudok mondani hogy gratulálok és hogy mit hitt amikor megvette? :U

(#127983) MunezXBK válasza rbalint88 (#127981) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem csak bitpork vett normálisat, engedd el ezt az összes egy fos sztorit.

Tresh: most kivételesen jól beszélsz. :D

(#127984) Alg válasza MunezXBK (#127983) üzenetére


Alg
veterán

Minden autó elromlik, szóval mindegyik fosch ;] Ami meg nem az hronda :DDD

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#127985) raczger válasza rbalint88 (#127981) üzenetére


raczger
őstag

Még mindig úgy gondolom, hogy ez az évi fél-1 misi, a lerúgott szarokra igaz, aki úgy vesz ilyen autót, hogy a vételára sincs meg neki, ezért megveszi a legszarabbat. Szerintem bitpork jó példa, fotóiból látszik, hogy milyen alapossággal nézte meg az autóit vétel előtt.

Mindenesetre próbálok tulajokat találni, hogy aki ilyen összegeket költött rá, konkrétan mire, mert ezt így nem tudom megfogni, hogy a semmibe írva ilyen összegek jönnek itt elő.

Ismerősödnek milyen e60-ja van és eddig nagyobb dolgok közül mit kellett cserélnie?

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#127986) MunezXBK válasza Alg (#127984) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ezt el is felejtettem. :D

(#127987) bmwsan válasza raczger (#127976) üzenetére


bmwsan
senior tag

E60-ál a normálisabbak , jelenleg 3-4 millió körül járnak.
Benzinesekkel kevesebb gond szokott lenni, lehetoleg 525-530i.
Fogyasztás bárki bármit mond, 9-10 liter jó esetben. Automataváltó, ha jó akkor nagyon jó, de ha javítani kell mélyen zsebbe kell nyúlni. A gyári alkatrészek horror áron mennek.
Az elso olaj/szuro/apróságok cseréje, könnyen elérheti a 200ezret, csak úgy mint a fékek cseréje is, klímakompresszor 150+,lengéscsillapítók is 300 fölött, kuplungszett+kettostomegu 400 fölött. Ezek csak a nagyobb alkatrészek, de egy hardy tárcsa 25ezer, akksi, nagyobb abroncsok, 30ezer a 6 gyertya.
Ezek közül egyik se gyári alkatrész ár, plusz még rájön a munkaköltség.
Így ha rendbe kell tenni egy autót könnyen elfolyik akár egy milllió is. Természetesen a többi prémium németnek is hasonlóak a fenntartási költségei.

Ezek mellett ha az autó rendben van, akkor hatalmas élmény egy ilyen gépet vezetni, használni. gyönyöru szép.

Szóval ha költségek tudatában szeretnél belevágni, és az 5-ös tetszik, akkor semmivel Sem rosszabb vagy nagyobb betegágy, mint egy A6.
.

[ Szerkesztve ]

(#127988) stickermajom válasza tresh (#127982) üzenetére


stickermajom
addikt

Fene tudja igazából ezt a prémium felárat. Nekem csak egy sima 3-as van, és szeptember óta mindennel együtt elszórtam rá ~600k-t mindenféle különösebb meghibásodás nélkül. Fékek, kézifék, lengőkarok, stab pálcák, izzítógyertyák, termosztát, egy-két apróság, folyadékok és szűrők cseréje (kétszer, mert azóta már ment annyit), ezen kívül vettem új gumikat, azokhoz felnit. Ami hiba előjött az egy elöregedett flexicső, meg három elporladt szimering a diffiben. Mindenből jó minőségű alkatrészt kapott, nem spóroltam ezen. Van amit szerelő csinált, van amit én magam.
Valószínűleg egy nem prémiumnál ez mind kijött volna 350-400 körül. Cserébe erősebb, mint akörül az évjárat körül az átlag, a minőségérzetre sem lehet panaszom, illetve megvannak benne azok az extrák amik nekem fontosak és más márkáknál vadászni kellett volna. Én úgy vagyok, hogy adott annyival többet, mint amennyivel többe került.

Más kérdés, hogy én ezzel számoltam az elején és nem ért meglepetésként. Többet szántam autóvásárlásra, mint amennyiért végül megvettem, és még mindig az eredeti összegen belül vagyok, nem kell 2 ezrekért tankolnom sem. :D

(#127989) bandus válasza Kornel (#127956) üzenetére


bandus
veterán

én ugyan ilyen dilemmában voltam és egyáltalán nem bántam meg, hogy nem a civicet vettem. igaz kicsit nyöszörög a ceed, de majd rájövök, hogy pontosan mik nincsenek a helyükön a műszerfalban. viszont a bankszámlámra sokkal jobb így ránézni, hogy ott van rajta az a +500k :) de nekem olyan nagy igényeim sem voltak, tudom, hogy 2-3 év múlva menni fog a kocsi. titokban bízom benne, hogy inkább 3, és az addigra benne lévő 250k km-rel is el fogom tudni adni :)

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#127990) Declare válasza raczger (#127945) üzenetére


Declare
őstag

Kollegamnak pont ez van E60 525i, automata, kombi :) Hasznaltan vette, jopar eve nala van mar (3-4) es annyi baja volt, hogy valami tömites vagy csavar elengedett es folyt az automata valto olaja. Kicsereltek es megszünt a baj.

Nincs benne turbo, 10l alatt elvan a varosban, semmi baja nincs. Kerdezhetek reszleteket, ha valami konkretan erdekel.

Ez a draga javitani, meg draga fenntartani....ezek mind relativ. Ahogy irtad is, ha valaki vesz egy lerugott, kibelezett dizel "csodat" bomba aron, az fog vele szivni es költeni, de egy 525i szerintem nem egy nagy riziko.

Persze ha összetöri, dragabb lesz az elsö lökös, mint egy octavianal....ez nyilvan valo, de nem kell feleslegesen huhogni

BMW forumon keress ra, pont volt E60 rol szo az elmult 1-2 honapban....egyaltalan nem irnak rosszakat az e60 rol. Persze tele van a hasznaltauto piac "hülyegyerek E60" al ami kispenzböl lett megveve, kispenzböl lett nem karbantartva, levagva a dpf, kiherelve a motor stb....aztan füstötokadva rugattak....de ezek jobbara dizelek es ugyis latni melyik az ilyen....

[ Szerkesztve ]

(#127991) tresh válasza MunezXBK (#127983) üzenetére


tresh
addikt

én mindig ;]

(#127988) stickermajom: 3 éve van nálam az ódi (a4 1.9 tdi )nem volt különösebb baja de én mindent szép lassan kicseréltem rajta+ felújítottam szerintem első két évbe ráment úgy 500k aztán most tavasszal rámegy 200-250ezer. De konkrétan mindent kicseréltem rajta :D Amikor megvettem akkor is tisztába voltam hogy a sokat futott km végett szép lassan mindent meg kell csinálnom rajta. Na most ez az autó tényleg nem egy lerúgott tdi volt még is kellett rá költeni. Viszont még gyári turbó van alatta és a motor se volt megbontva 330ezer van benne. Nekem ennyit megér bőven ráadásul jól is megy és még most se kell szégyenkeznie ha jön az emelkedő ;] A minősége meg messze jobb mint az akkori vagy újabb társai , futóműve, beltere köröket ver a kategóriájára. Meg aztán valószínű még egy darabig autó lesz. :U

[ Szerkesztve ]

(#127992) raczger válasza bmwsan (#127987) üzenetére


raczger
őstag

Kösz, ez így már konkrétabb, azért én is rákerestem ezekre az alkatrészekre:
-klímakompresszor: 110k
-egy db lengéscsillapító: 10k-60k
-kuplungszett+kettős tömegű: 200k-300k
-hardy tárcsa: 8k-35k
-gyertyát külön nem néztem meg, az egy átlagautónál is megvan 5k/db (pl a mazdámban is ősszel volt cserélve és 20k volt a 4db)

Pl ezek az árak így rendben vannak, nem látom, hogy egy átlag középkategóriás autónál ezek az árak sokkal magasabbak lennének. Nyílván az első szerviz az nem 50k, egyetlen autónál sem, de az, hogy éveken át fél-1 misit locsoljon rá valaki évi 8k km-rel, az teljesen irreális még egy ilyen német autónál is.

(#127990) Declare: Minden részlet érdekel. BMW fórumban szerintem már tegnap is megtaláltam erről a beszélgetést, de még egyszer megnézem.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#127993) Declare válasza raczger (#127992) üzenetére


Declare
őstag

Megkerdezem akkor a konkret dolgokrol es irok.

Az arakhoz meg annyit, hogy a H astramon is 150-200k egy kettöstömegü/kuplung csere, illetve most volt tavaly ev vegen a valtocsapagyaknak baja...200k...megegyszer:opel astra H :)

(#127994) bmwsan válasza raczger (#127992) üzenetére


bmwsan
senior tag

Ezek az árak inkább aza alja, illetve én 30i-re tudom ezek, mivel az ismeretségi körben ilyen van, és pont tegnap beszéltük.
2009-ben vette a kocsit, egy e61-et. Azóta 1.4 milliót kölltött rá plusz a kötelezo szervizek és a gumik.
Ez egy vezetett szervízkönyves, kevés kilométeres 530i Touring.

Ha azt nézzük, ezek teljesen normális költségek, semmi olyan nem volt benne váratlanul jött volna, soha sehol sem hagyta ott az autó, nem márkaszervízba hordja. Jelenleg gondolkodik rajta hogy lecseréli egy F10-re, de nagyon szereti a gépet.

Amúgy azért remélem azt tudod, hogy egy új korában több mint 10 millió forintos autóba nem 10ezres lengés csillapítót kell tenni valamint 8 ezres hardytárcsát egy 220-260 lóeros autóba. :U :)

(#127993) Declare: márkaszervízben vagy máshol csinálták?

[ Szerkesztve ]

(#127995) raczger válasza bmwsan (#127994) üzenetére


raczger
őstag

Direkt írtam úgy az árakat (legolcsóbb-legdrágább). Illetve nem a bárdinál a teljes árat néztem meg, mert az ott egy vicc. Az, hogy melyiket érdemes beletenni, az már részletkérdés (megvan mi a max, amit az adott alkatrészre kell költeni, ezzel kell számolni).

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#127996) Declare válasza bmwsan (#127994) üzenetére


Declare
őstag

Termeszetesen nem markaszerviz, szakszerviz ;) söt, jo ismerösünk, minden autonkat naluk szervizeltetjük hosszu hosszu evek ota :K (mivel a kocsi összes papirja megvan, uj koratol kezdve eddig kb 1M ment ra az autora a kötelezökön kivül.Most lesz 8 eves. Nyilvan az elözö tulajok nemetorszagban szervizeltek, ez megdobja az ar egyik felet, de Mo-i arakon is 5-600k biztos lett volna)

7 ev alatt raköltött 1,4M.....eves szinten 200k huf....egy 230+loerös 5ös bmw röl beszelünk. Azert ez nem a vilag vege es akkor kerdes mik voltak ebben az arban. Elöbb utobb elöjön a turbo/kettöstömegü....stb mindegyiknel es az egy H astraban sem lesz filleres.

[ Szerkesztve ]

(#127997) Flashback


Flashback
addikt

Opel 1.9CDTI motorról mi a vélemény? Népítélet nem mondott rosszat róla.
Ez is Isuzu motor vagy ez német?

Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)

(#127998) Gergőke88 válasza Flashback (#127997) üzenetére


Gergőke88
addikt

Olasz ha jól tudom(Fiat).

[ Szerkesztve ]

(#127999) alázógyík válasza Flashback (#127997) üzenetére


alázógyík
őstag

1.9 CDTi motoroknál a generátor sűrűn megáll 80-90e km-nél. Sajnos alul van méretezve.

Z19DT folytószelepbe belejut az olaj és elromlik.

Z19DT EGR elromlik és lekormolja miatta a részecskeszűrőt.

Z19DTH szívótorokban a leffentyűk összekötője lehulik, majd akár az egész leffentyű is kimozdulhat a helyéről. Gyakorlatilag a szívótorok elkopik kb 150.000 km-enként.

Z19DTH kipufogósor tőcsavarjai eltörnek a 4-es hengertől kezdődően.

Z19DTH 3-as henger befecskendező csatlakozója szokott rosszalkodni.

http://topel.hupont.hu/11/tipushibak#ixzz42OpJgWh4

(#128000) kalmanchris válasza Flashback (#127997) üzenetére


kalmanchris
tag

Tudtommal az alap a jóféle 1.9jtd. Az opel csak rárakott egy saját szívósort, amivel problémásabbá tette.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.