Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Linux kezdőknek (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:03:45

LOGOUT.hu

Linux kezdőknek - érdemes beleolvasni, mielőtt kérdezel

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#31151) kmisi99 válasza lev258 (#31150) üzenetére


kmisi99
addikt

Ja akkor se értettem, abszolút nagyon kezdő vagyok nézegettem fórumot meg videókat de nem esett le mi ez a nomodeset. (tényleg kezdő vagyok még egy parancsot se ismerek)

(#31152) CloZee válasza kmisi99 (#31151) üzenetére


CloZee
aktív tag

Nem akarok hülyeséget mondani, de mielőtt telepítenéd a rendszert feljön egy "grub", amiből kiválaszthatod, hogy live rendszert akarsz, vagy telepíteni vagy akármi (Mint nél csak sima live van meg kompatibilis mód).

Nos, kiválasztod a legfelsőt, nyomsz egy 'E' betüt az adott kernelen a "splash" rész mellé odaírod "nomodeset" -> ctrl+x

Vagy lehet lesz ilyen is: LiveCD menüjében -> F6 -> nomodeset -> ESC ->

Csak utána olvasás után mondtam, nekem rég volt ezzel problémám és nem emlékszem pontosan, hogy hova kell beírni a nomodeset-et.

(#31153) kmisi99 válasza CloZee (#31152) üzenetére


kmisi99
addikt

Most már jó. Viszont telepítéskor gondban vagyok. Az ssd ről lecsíptem 16gb ot hogy ide telepítem de nem értem mit akar. kép

[ Szerkesztve ]

(#31154) kmisi99 válasza kmisi99 (#31153) üzenetére


kmisi99
addikt

Sikerült Azt hiszem csináltam 1gb swap ot meg a csatolási pont / lett. Remélem így jó.

(#31155) CloZee válasza kmisi99 (#31154) üzenetére


CloZee
aktív tag

Igen, kihagytad a / (gyökér) meghajtót. Érdemes csinálnod egy 15GB-os /-t a maradékot meg /home-nak csinálni, így ha valami gebasz lenne a rendszerrel, akkor is megmaradnak a cuccaid a /home-on

(#31156) lev258 válasza kmisi99 (#31153) üzenetére


lev258
veterán